Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
florian90
da..deci s-a demonstrat ca a fost o montare gresita...acel fir de cupru l-am pus pe surubul ce iese din delcou.in loc sa-l pun pe platina fixa:)...domnul gotronic m-a scos din ceata(pe aceasta cale ii multumesc foarte mult deoarece m-a ascultat si m-a facut sa inteleg care este problema)..

va doresc o seara buna si in special un week-end perfect:)
noapte buna
iuliano_smile
QUOTE(iuliano_smile @ 4 Feb 2010, 17:17)
In special raceri si baieti destepti din spatele blocului wink.gif .
*


Aici e cu accent pe destepti si in sensul bun. Sorry djasu...da am vrut sa o zik in nume de bine smile.gif

QUOTE(Siconi @ 5 Feb 2010, 00:12)
Baietii destepti stiu ce au de facut intotdeauna. Ei cauta in general o solutie care sa ofere mai multa performanta decat precedenta. Cu alte cuvinte, imbunatatiri.
*


Sunt complet de acord.

QUOTE(Siconi @ 5 Feb 2010, 00:22)
Eu sunt unul dintre ei. Am facut un calcul pentru aprinderea lui Clarke si am ajuns in jur de 300 RON cu tot cu ceva reduceri, dar am optat pentru piese de calitate.

Si eu mam apucat, mai majoritatea le am deja. Abia astept sa vad cum se comporta.
Bogdan90
Dar aprinderea lui gotronic, cat costa? M-ar interesa si pe mine!
Lucian MC
Unii monteaza aprinderi sa mai intretina motorul adica sa aiba scanteie corecta si sa nu se uzeze prematur,desi unii cred ca cu aprinderea electronica problemele se rezolva nu e asa .daca unii cred in toata treaba sta in aprindere se inseala.totul tine de mecanica aproape.dar si aprinderea e importanta ....
florian90
am pus aprinderea si merge extraordinar...i0am dat sa mearga in 800 rpm..acolo ramane...nu mai misca..nici in sus nici in jos...in sfarsit sunt fericit:)
Muttley
gotronic, mi s-a ars chestia albastra cu sageata pe ea din poza.

[attachmentid=1627591278]

Cum s-a intamplat:
- am pornit motorul;
- am scos fisa de la cilindrul 4;
- s-a oprit subit motorul;
- nu mai are scanteie;
- ledul rosu nu se mai aprinde la punerea contactului.

E normal sa se arda doar pt ca am scos o fisa???
iuliano_smile
Nu. Daca rotesti manual motoru se mai aprinde ledu? Da tensiune ai acolo? Lasa jucaria lui Mihai, scoate si senzoru si treci pe platina cu aprindere.
Mia verifica si saiba aceea de plastic de la surubul de la delcou.
florian90
am 3 intrebari sa-ti spun muttley..
1.ce este acel dispozitiv semnalizat in poza cu rosu?
2.ce sunt acele multe fire ce pleaca din alternator?
3.ce alternator este..de dacie sau al de alta masina?cati amperi are?

imi cer scuze ca te zapacesc cu intrebarile dar chiar sunt curios ce sunt:)

<span class='edit'>8 Feb 2010, 00:04:</span>
QUOTE(Bogdan90 @ 6 Feb 2010, 12:51)
Dar aprinderea lui gotronic, cat costa? M-ar interesa si pe mine!
*



te costa 80 lei aprindere at 011 si senzor
iuliano_smile
Esti intrun mare oftopic florian. Daca ai fi intrat pe topicul lui Muttley ai fi aflat.
Si sa nu zici cas baiat rau tongue.gif , uite ce inseamna fiecare:
1.Pompa electrica benzina
2.Sun firele normale ale instalatiei. poate sia adaugat cateva gadgeturi utile
3.De logan wink.gif
gotronic
@Muttley
Din cate stiu eu, tu ai o "varianta" de AT011 modificata pentru a lucra cu o gestionare electronica a avansului facuta de Mihai. Eu lui Mihai, i-am facut mai multe variante de AT011 modificate, dar nu stiu pe ce masini le-a pus si care varianta este a ta. La inceputuri, i-am scos 2 (4 ) fire cu masa din aprindere, unde Mihai s-a conectat cu montajul cu microcontroller. Daca este chiar din primele AT011, alea le-am "gandit" sa poata fi scurtcircuitate, astfel AT011, lucreaza ca una normala. Ma uit la culoarea cutiei aprinderii, daca imi spui seria de pe ea, poate mi-am notat si ma uit sa vad ce varianta este. Daca este una din aprinderile de la Miclausu, este o aprindere normala AT011 si se poate incerca direct cu senzorul 011.
Numai asa pot sa ma "pronunt", dar cel mai bine, intreaba-l pe Mihai ce varianta ai tu pe masina, el trebuie sa stie cel mai bine!
ydaniel
@florian tricky:ma bucur ca ti-ai pus aprindere!

8 Feb 2010, 09:12:
@florian tricky:ma bucur ca ti-ai pus aprindere!

8 Feb 2010, 09:12:
@florian tricky:ma bucur ca ti-ai pus aprindere!
florian90
QUOTE(iuliano_smile @ 8 Feb 2010, 00:11)
Esti intrun mare oftopic florian. Daca ai fi intrat pe topicul lui Muttley ai fi aflat.
Si sa nu zici cas baiat rau tongue.gif , uite ce inseamna fiecare:
1.Pompa electrica benzina
2.Sun firele normale ale instalatiei. poate sia adaugat cateva gadgeturi utile
3.De logan wink.gif
*



ma omoara curiozitatea radmasa.gif


8 Feb 2010, 11:51:
QUOTE(ydaniel @ 8 Feb 2010, 09:12)
@florian tricky:ma bucur ca ti-ai pus aprindere!

<span class='edit'>8 Feb 2010, 09:12:</span>
@florian tricky:ma bucur ca ti-ai pus aprindere!

<span class='edit'>8 Feb 2010, 09:12:</span>
@florian tricky:ma bucur ca ti-ai pus aprindere!
*




ms blush.gif wub.gif
mihai1677
Este din prima varianta at011 cu 4 fire, dar firul mov si alb sunt unite, lucreaza ca un at011 clasic.
gotronic
Au fost bine izolate firele unite???
Tudor Badescu
Postul lui iuliano_smile din 4 feb.de pe pag.anterioara si altele care au urmat legate de aprinderea lui Clarke m-au starnit la o mica analiza.Nu mai consum timpul cu "Quote"si trec direct la subiect.
* Baietii destepti si racerii (in sens bun),tocmai pentru ca sunt destepti,nu trebuie sa preia oricum si orice gasesc pe Internet chiar daca e vorba de John Clarke pe care oricum nu-l cunoastem niciunul.Unele lucruri mai pot fi si verificate.Ce e valabil in S.U.A.nu e neaparat valabil si in Romania.Poate ca acolo bobinele de acolo or fi de 200V,nu stiu,dar ce am gasit pe la noi sunt mult peste.Si,dupa ce am pus postul acele,am inceput sa ma gandesc daca tensiunea aceea de 300V nu e cam mica.Pentru ca 300V nu pot fi o imbunatatire,de exemplu,la o bobina care PE CLASIC are impulsuri de 350V.In cazul asta aprinderea lui Clarke ar trebui sa dea,sa zicem,375V.Sau 400V.Oricum,nu 500...600V ca apar problemele de care zicea el.
* Asa ca ar trebui vazut mai intai care e valoarea tensiumii din primarul bobinei pe clasic.Numai ca nu gasesti in orice apartament de bloc generator de semnal treapta,osciloscop,alimentator de putere bine filtrat si bine protejat la socurile ce apar in circuitele cu bobine,si alte d-astea.Asa ca propun in foto o metoda de determinare a acestei tensiuni cu mijloace mai simple si cu erori suficient de mici pentru ca rezultatele sa dea o orientare corecta.
* La bobina de Dacia tensiunea pe clasic e clar peste 300V.La tensiune mai mare si turatie joasa(de ex.la ralenti) si daca e si o distanta mai mare intre electrozi, tensiunea ajunge pe la 400V.Deci in cazul acesta ce sa faci cu impulsuri de 300V?!
* Energia impulsului e totusi 45mJ.Reamintire:energia dintr-un condensator este C x tensiunea la patrat / 2. Aici,C=0,000001 F,300V. La 400V e 80mJ. O bobina de Dacia la 12V pregateste pentru momentul deschiderii platinelor 130mJ.Doar ca Clarke insumeaza energia mai multor impulsuri lipite"reintarite" energetic.
* Daca impulsurile ar avea 100A cum ar rezista tranzistoarele alea? Nu e vorba de legea lui Ohm! E descarcare pe bobina.Rezulta circuit oscilant amorsat prin incarcarea condensatorului la 300V.Si atunci rezulta 2,4A pe bobinele lui Clarke de 8mH.La Dacia,pe circa 17mH, 1,6A.La 400V sunt 3,5 ,respectiv 2,2A.
* Si ,daca vorbim de tensiuni de peste 300V,cum sa limitam la 300V cu diode Zener impulsurile de la tranzistorul final al aprinderilor tranzistorizate?Asta inseamna ca peste aceasta tensiune energia din primar "se arunca"pe diode in loc sa ajunga in secundar pentru bujii ! Si totusi gasim asa ceva la "autori"care de zeci de ani copiaza unii dupa altii fara sa stie prea bine ce e prin circuitele acelea,sa publice si ei ceva.Da,cu bobine speciale,au fost si limitari la 30...40V.Si la noi prin 1966,la o intreprindere,"Electroprecizie"parca,s-au incercat (nu cu rezultate rele)niste aprinderi cu tranzistoare cu germaniu care atata suportau.Numai ca acum tranzistoare de 1000..1500V sunt pe toate drumurile.Si mai e ceva:dioda incepe sa conduca la o tensiune mai mica decat cea de catalog ,masurata la un curent destul de important.Eu de aceea prefer serie de diode de 420...450V,ca sa fiu sigur ca pe la 400V sunt total blocate.
krapcarasu
ce tip de diode zener folosesti?ar trebui sa fie destul de rapide,altfel sunt cam pt decor
gotronic
Diode zenner "rapide" nu prea sunt (din constructie nu se pot realiza), de aia se mai folosesc sau se foloseau in loc de diode varicap (au capacitate mare, invers proportinala cu tensiunea aplicata pe ele).!
Muttley
QUOTE(gotronic @ 8 Feb 2010, 16:43)
Au fost bine izolate firele unite???
*


O poza de aproape cu firele.
O poza cu seria.
[attachmentid=1627591641] [attachmentid=1627591642]

Oricum, se pare c-am pornit pe o pista falsa, iar problema nu e de acolo.
iuliano_smile
Iao si tu pas cu pas. Vezi daca mai merge bine senzoru, apoi verifica jucaria cu microcontroler si in ultima instanta aprinderea in sine.
Dany87
Salut.Scuze ca ma bag si scriu si eu aici.Am montat ieri o aprindere at011,porneste frumos, motorul aproape ca nu-l mai aud.In schimb cand o turez imi da in nas mai ales treptele 4 si 5.Sunt incepator in mecanica mai bine zis nu stiu nimic.Ce sa verific sau sa schimb? Imi cer scuze daca sa mai vorbit despre asta dar timpul nu imi permite sa citesc ~200 pagini.Search-ul merge asa ca la loto
florian90
QUOTE(Dany87 @ 9 Feb 2010, 14:41)
Salut.Scuze ca ma bag si scriu si eu aici.Am montat ieri o aprindere at011,porneste frumos, motorul aproape ca nu-l mai aud.In schimb cand o turez imi da in nas mai ales treptele 4 si 5.Sunt incepator in mecanica mai bine zis nu stiu nimic.Ce sa verific sau sa schimb? Imi cer scuze daca sa mai vorbit despre asta dar timpul nu imi permite sa citesc ~200 pagini.Search-ul merge asa ca la loto
*



ce turatie ai cand se incalzeste?
poate sa fie de la delcou..mai invarte-l putin spre baterie...si vezi daca tot asa iti face..
Dany87
Eu nam zis nimic de incalzire,nu se incalzeste nimic , nu stiu la ce te referi.Mie imi da in nas la turatii mai mari .Gotronic ma poti ajuta te rog
florian90
QUOTE(Dany87 @ 9 Feb 2010, 15:17)
Eu nam zis nimic de incalzire,nu se incalzeste nimic , nu stiu la ce te referi.Mie imi da in nas la turatii mai mari .Gotronic ma poti ajuta te rog
*



ba conteaza incalzirea...masina daca nu e incalzita si pleci cu ea usor..nu se intampla nimic...dar daca ii dai mai tare...iti da in nas.....nu cred ca are legatura cu aprinderea.....tu innainte sa pui aprinderea asta electronica...cea clasica functiona corect?
iuliano_smile
Specifica si tu incalzirea motorului ca lai bagat in ceata total
gotronic
Acum intreb si eu din nou, inainte nu facea la fel? (bineinteles dupa ce se incalzeste motorul), avansul l-ai reglat corect? dupa semn sau dupa ureche, cum crezi tu, ca acum Daciile mai toate sunt "personalizate" dupa un anumit numar de Km si proprietari.! Fisele, bobina le-ai masurat, la capacul delcou si pipa te-ai uitat? sunt curate, nefisuarate, necarbonizate??? Specifica ce ai pe masina (fise, bujii, bobina de inductie samd)...

@Muttley
Eu ma referisem la izolatia firelor alea care sunt unite si functioneaza ca o AT011 normala, nu la restul. Zici ca nu de acolo era "treaba", ne spui si noua ce ai "gasit"?
Acum stiu despre aprindere ce varianta este, a postat Mihai.
Dany87
Inainte nu dadea in nas.Pornesc masina o las sa se incalzeasca si apoi plec ,am fost ieri in afara orasului si am vrut sa vad cu merge si motorul era cald.In treapta 4 si 5 imi da in nas .Avansul la reglat un mecanic care nu prea sa complicat .Fisele sunt de urziceni, bujiile SINTEROM noi,bobina originala,capac delcou Doduco nou,platina noua.La pipa nu m-am uitat, nu ma pricep,nu am masurat fisele si bobina,nu am aparat dar o sa ma duc sa le masor
gotronic
Am crezut ca este AT011 cu senzor. Acum vin cu intrebarea: Toate astea le-ai schimbat noi odata cu aprinderea? Ca poate este si de la ce ai montat nou pe masina. Dat-ul in "nas" poate fi si de la regljul platinii (distanta prea mare la platina sau nu calca paralel contactele). Nu conteaza ca-s noi, masoarale pe toate, cu aprinderea trebuia mers la un electrician auto (daca nu electronist), ca mecanicii ... o pun asa dupa vazute, nici nu citesc nici nu-s atenti la bobinele de inductie daca sunt legate corect... Masoara ce scrie in prospect macar.! si pe urma mai vedem. daca ai uzura mare la cul delcoului (joc radial), atunci e mai complicat cu reglajul "corect". Asa ca daca ai joc mare, e bine sa maresti distanta la platina cu 1..2 zecimi fata de 0,4mm cat normal, atunci o sa-ti mearga bine la turatii mici dar la turatii mari nu mai poate urmari platina cama. (mai ales daca e de Metaplast care are lamela de arc cam moale) . Daca faci reglajul la 0,4 mm sau mai mic si ai joc, e posibil sa mearga totusi bine in turatii mari dar sa tremure motorul la turatii mici, ca la tuartii mari nu o sa le observi.!

LE. Verifica si scanteia la masa de la bobina de inductie, sa vezi ce culoare are scanteia si ce lungime maxima! Asa vezi cat de buna este bobina.! Culoarea trebuie sa fie albastru spre alb si de o lungime mai mare de 1cm. (bineinteles ca trebuia si ea masurata, ca nu se stie daca e chiar originala)
Dany87
Am vrut sa cumpar cu senzor de la Rec din BT dar nenea de acolo sa uitat la mine de parca l-am injurat cand am zis de senzor si am luat fara senzor.Da ,bujiile, capacul delcou si platina sunt noi cumparate odata cu aprinderea.Joc la axul delcoului nu am asta stiu sigur.Distanta la platina pusa la ochi de "mecanic" .O sa ma duc la electrician sa imi masoare fisele si bobina sa se uite daca e montata corect si sa imi regleze si platina la 0,4mm.La pipa la ce trebuie sa ma uit ,cum ar trebui sa arate sa fie buna?
gotronic
Probabil era nou la magazin sau in bransa, lor le-am trimis cu senzor printre primii din tara, si au luat in vreo doua ture cu senzor, ca fara senzor iau in mod regulat.!

LE.
La pipa se vede daca e carbonizata, fisurata sau murdara, altfel scanteile se pot duce spre masa prin axul delcou. Sunt multi care nu le baga in seama, sunt la fel de importante ca si capacul delcou.
Muttley
QUOTE(gotronic @ 9 Feb 2010, 18:35)
@Muttley
Eu ma referisem la izolatia firelor alea care sunt unite si functioneaza ca o AT011 normala, nu la restul. Zici ca nu de acolo era "treaba", ne spui si noua ce ai "gasit"?
Acum stiu despre aprindere ce varianta este, a postat Mihai.
*


Pai fix cu acele fire am pus poza. Sunt izolate electric bine, insa la apa nu grozav. Oricum, deviem.
Spun ca nu era treaba de acolo pentru ca nu se mai aprinde nici programatorul. mihai1677 spune ca ar putea fi din cutia lui.
Pana cand ajunge el la masina, alte discutii sunt de prisos smile.gif
laurentiu.bruma
detin o dacia 1310l din 98 am aprindere gotronic pe ea cu senzor si bujii brisk a-line iridium 4

carburator cu set uis elica si turbonator ...

as avea o intrebare am niste bujii bosch cu 4 electrozi din alea wr78 germany super 4

de care bujii sunt calde reci ... sunt potrivite pentru acest motor?
djasu82
nu sunt potrivite iar ca sa-ti genereze scanteie pe toti cei 4 electrozi iti trebuieo aprindere multiscantee altfel descarcarea o sa fie pe rand pe fiecare electrod in parte .
gotronic
pe rand in finctie de uzura, scanteia se va produce la electrodul cel mai apropiat de masa. Omul a intrebat daca valoarea termica a bujiilor este buna pentru Dacia, adica sa nu fie prea "reci" sau prea "calde", ca efectele se stiu. Ori se afuma ori se ard sau crapa portelanul.!
surube
smile.gif Avem o bujie sinterom cu rezistivitate 0 kohmi si cheie de 21 care arata ca un butoi deci e foarte masiva si o bujie beru cu rezistivitate 5 kohmi si cheie de 16 si arata mai finut fata de prima .Care e calda si care e rece din cele doua tipuri nedumerire.gif ?
krapcarasu
nu conteaza dimensiunea hexagonului sau rezistenta , cifra termica spune daca e calda sau rece
gotronic
Adica are un cod trecut pe ea (numar) si dupa catalog poti vedea cifra termica sau motoarele pentru care sunt facute.!
Tudor Badescu
Mrgi cu ele prin oras cam 2km,pornire la rece.Daca macar varful izolatorului e mai curat,mai caramiziu,nu sunt prea reci.Daca la drum intins nu se fac albe la viteza mai mare sau la drum de munte nu sunt nici prea calde.De asemenea,nu trebuie sa dea autoaprinderi la oprirea motorului.Mai exista o proba cu taierea contactului in mers;nu trebuie sa dea autoaprinderi.Vezi ca e nevoie de un pic de de experienta.Mai poti cauta intr-un tabel de echivalente.Dar a mai spus si djasu82,trebuie aprindere cu energie destul de mare ca sa puna cu adevarat in lucru cei 4 electrozi.
alex1988
Care este diferenta intr delcou de motor de 1.3 si delcou de motor 1.4. Eu am motor de 1.4 si delcou de 1.3. Masina merge bine dar nu prea are vlaga ... sa fie de la delcou, si vara trebuie tras socul neaparat la porniri la rece, sa fie de la delcou?
Se merita sa cumpar un alt delcou?
gotronic
Diferenta este intre curbele de avans. De aici vin toate problemele, nu poti avea si porniri perfecte si curbe optime dinamic perfecte. Daca cu pornirea o mai poti "rezolva" prin reglajul static, la curbele dinamice nu ai ce le face decat daca "umbli" sau schimbi arcurile de la centrifugal (nerecomandat, ca nu o sa le nimeresti dupa "ureche" niciodata aproape sigur pe cele optime)
alex1988
dde asta nu porneste fara soc vara? Apropo aprinderea merge foarte bine, porneste bine acum am o alta problema cu pompa de benzina trebuie sa dau de vreo 40 la cama si porneste bine daca nu nu porneste. delcou influenteaza si puterea motorului?
gotronic
pai tu ce zici smile.gif ???
schumi_86
"NES" te pot ajuta eu cu montajul aprinderii,eu mi-am montat-o singur si sunt super multumit de ea. Ti-am dat PM dar nu stiu daca ai primit ceva. Uite id-u meu de mess sa vb acolo "budy_schumi". bafta

Dl. Gotronic se pare ca masina si-a revenit merge bine acum si nu mai am rateurile acelea care apareau pa la 5000 rpm. Inca odata va multumesc pt.sfaturi si indrumari si nota 10+ pt.aprindere!
gotronic
Pai, nu mai stiu ce am discutat, ca am multi in lista. Ce a fost pana la urma?
Tudor Badescu
Alex1988,nu sunt diferente chiar asa de mari intre acele delcouri daca te uiti pe curbele de avans.REgleaza avansul dupa semne si vezi cum merge inturatie la demaraj(nu intereseaza in aceasta etapa cum merge relantiul)Mai vezi sa nu fie jiclorul principal de benzina prea mic.Necesitatea de a trage socul si cand e foarte cald inseamna amestec sarac,dar si consum mai mic in general.Incearca ce am zis;ma ocup de multi ani de recalibrari de debite la carburatoarele 32IRM....
gotronic
Sunt diferente semnificative, si motoarele se comporta total diferit. Personal am montat diferite delcouri pe aceeasi masina (inclusiv cele "de import" ce sunt pe piata, Gaba poate sa confirme), ori ai cuplu la turatii joase si nu se tureaza, sau nu ai cuplu la turatii joase si fuge de rupe la turatii mari, sau ai un cuplu relativ constant si masina este destul de lenesa. Este de preferat ca delcoul sa fie ptr. tipul de motor ptr. care a fost conceput.! Altfel reglajele sunt total aiurea (rateuri pe la anumite turatii in functie de reglaul avansului static) si o masina care "merge" si atat. Pentru cei care sunt putin pretentiosi si nu stiu cum ar trebui sa "mearga" masina lor comparativ cu ce a iesit din fabrica, probabil nu simt diferentele, mai ales daca se adauga si alte "deficiente" sau probleme la motor.! sad.gif
aalinte
Buna seara! Astazi dupa mai bine de 5 ani de folosinta aprinderea at01 si-a dat duhul. Masina a fuctionat impecabil si in fiecare zi.Acum a stat 2 saptamani nemiscata si cand am vrut sa o pornesc nu a mai vrut. Am inlocuit tot la aprindere si pana la urma am decis sa o trec pe clasic, si surpriza.... a pornit:(.Poate sa cedeze asa subit? Pot sa o repar sau mai bine iau alta?
krapcarasu
pune at 011 cu senzor, e cam de 3ori mai scumpa dar de 10 ori mai buna
gotronic
Nu se strica asa stand degeaba, mai bine verifica bobina, capac delcou, pipa, fise si bujii. In plus vezi si tensiunea pe bobina de inductie sau contacte oxidate.
adibaboi
pt cei ce stiu am o schema care e interesanta dar e greu de facut,este fara capac la delcou si are 4 bobine
krapcarasu
am o aprindere Imsoft JawaCZ , ma poate ajuta cineva sa o adaptez pe dacia?
sa elimin distribuitorul de scanteie,folosind o bobina dubla de Logan.
Stie cineva cati ohmi are un primar de bobina de Logan?
[attachmentid=1627592968]

13 Feb 2010, 20:43:
este destinata motoarelor cu 2 cilindri,dar folosind sistemul cu scanteie pierduta si bobina jumostatica poate fi folosita si pt 4 cil
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.