Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
emircea
djasu82, fara suparare, esti agresiv si neclar in exprimare. Se pare ca ai ceva personal cu gotronic, de parca ti-ar fi suflat prietena sau afacerea de sub nas... Politetea nu te costa nimic. Sa desenezi o schema in paint iti ia maxim 30 min. Sa desenezi o schema de mana, frumos, si sa rogi pe cineva sa o scaneze ia la fel de putin. Te rog vino cu ceva mai concret. Promiti de mult si pana acum au ramas numai vorbele...

Am promis ca revin cu rezultate legate de AT011 si senzor. De cand o am instalata am parcurs doar 1000 km. Porniri au fost dese, rulaje in principal pe distante scurte.
Bateria mea este un Bosch de 100 A, fara intretinere, 7 ani vechime, care a functionat 6 ani pe dieselarul unui coleg (a schimbat-o ca nu-i mai pornea masina la rece, a mea se descarca la frig si mi-a dat-o cand si-a luat alta, sa mai trag de ea cat mai pot). Bateria mai are suficienta vana sa-mi porneasca motorul, dar si mie imi facea probleme si direct pe gaz am reusit s-o descarc de cateva ori iarna trecuta si iarna asta fara sa reusesc sa pornesc. Daca treceau 2-3 zile cu temperaturi sub zero si nu pornit+rulat zilnic, aveam surpriza sa nu mai pornesc. Ei, in tot intervalul asta, cu noua aprindere am porniri mai usoare, amestecul din cilindri ia foc mai repede si sigur.

gotronic mi-a solicitat ajutorul legat de contacte in 2 probleme:

1. <cum se comporta AT011 cu platina normala? Adica se depune ceva pe contacte, sau se uzeaza? Mentionez ca AT011 are o rezistenta de autocuratire in interior, ptr. varianta clasica, dar vreau sa vad daca-i suficient de mica.>

- din cat am folosit AT011 cu platina (~100 km) n-am observat oxidari sau uzuri ale contactelor

2. <[...] se depune o pasta alba (pe contacte)??!!, dar motorul merge (cu ceva sarituri ale acului turometrului la relanti). La tine se intampla asfel de probleme.?>

- in acesti 1000 km contactele sunt ca si noi, nu a aparut nici un fel de oxidare la ele sau depunere. La un relanti stabil (auditiv), turometrul nu are salturi.

Pasta alba imi suna a oxizi, de genul celor din jurul bornelor bateriei, sau 'maioneza' - apa cu ulei. N-am avut nici una din astea in delcou; de cava ani folosesc numai baterii fara intretinere, iar bornele, dupa ce sunt conectate ferm, sunt date pe exterior cu vaselina, pentru price eventualitate. La delcou, de 2 ori pe an, ii pun ceva ulei de motor curat pe pasla si la mecanisme.

Mai devreme mi-am desfacut si fotografiat delcoul, le-as fi atasat, dar se pare ca e o problema... Le-am incarcat in galeria personala, albumul 'Aprinderi':

Emi - Aprinderi
dacis
Vad ca entuziastii ultimilor doi ani si-au cam dat duhul... Glumesc, dar ma gandesc ca probabil au "maritat" Daciile.

In alta ordine de idei, cred ca noua aprindere a lui Gotronic este un excelent compromis pentru Dacia. O spun ca un (fost) constant critic al lui AT01, aprindere despre care in continuare cred ca nu este ceea ce-i trebuie Daciei normale. Chiar daca accept observatia lui Gotronic ca pe o masina in stare buna AT01 functioneaza foarte bine, eu cred ca asa cum a fost si inca mai este Dacia, o masina normala nu este o masina cu sistemul de aprinderea in stare excelenta...

De asta si cred ca AT011 este foarte buna, pentru ca ea merge foarte bine pe masini (Dacii) normale: relantiul este stabil, porneste usor, pare ca ii da putere masinii (asta inseamna o foarte buna aprindere a amestecului) etc.

Entuziastii asi ai electronicii care haladuiesc pe aici probabil ca pot face aprinderi mai bune. Chiar sunt sigur de asta. Dar Gotronic vrea, ma gandesc eu, sa faca o aprindere care sa aiba cel putin trei calitati: 1. sa poata fi montata pe masina si de ageamii ca mine; 2. sa fie fiabila; 3. (mai ales) sa fie ieftina ori, daca va place mai mult asa, sa aiba un foarte bun raport pret-calitate (cam cum e Loganul in raport cu alte masini gen Skoda, Peugeot, VW etc). Si cred ca de data asta i-a iesit.
ydaniel
eu am at 011 prin bunavointa d-l gotronic.am montat-o pe 1304.am fix 1580km .2 probleme am observat:o slaba oxidare a contactelor sau mai bine zis un praf albicios.si la o turatie constanta a motorului turometrul oscileaza timp de cateva secunde in limita a 100rpm.acest lucru s-a intamplat de 2 ori in atatia km.in rest.idee super;)
Hexer
Cine este distribuitorul? Poate ma intereseaza cateva zeci, poate sute de bucati...
diaconuliviu
QUOTE(dacis @ 21 Feb 2007, 14:54)
Vad ca entuziastii ultimilor doi ani si-au cam dat duhul... Glumesc, dar ma gandesc ca probabil au "maritat" Daciile.
[...]
Entuziastii asi ai electronicii care haladuiesc pe aici probabil ca pot face aprinderi mai bune. Chiar sunt sigur de asta. [...]


Pai, chiar te intreb, ce as putea spune? Sa ma mai laud periodic cum ca merge bine?
Deci, da, combinatia CDI+HALL+gestionar avans cu PIC merge foarte bine.

Apoi, da, in limita banilor de buzunar o sa incerc achizitionarea [si a] unei bobine de impedanta joasa pentru o "cochetare" si cu un sistem inductiv cu dwell time cvasiconstant, bazat tot pe PIC. Dar, ce sa scriu pina atunci? "Azi am gasit bobina, ieri n-am gasit condensator"? Daca proiectul va creste, o sa scriu.

Apoi, cu cit un sistem se complica cu atit si potentialele defecte pot fi mai multe.
"Acuzi" pe cei vechi ca nu mai scriu pe aici; de acord, dar hai sa te intreb: citi au facut CDI Clarke cu senzorul Hall? 2-3 poate, e destul de scumpa chiar daca e buna. Deci, un schimb de pareri cu cine sa-l ai? Eu cu dodobird si gata? El nu mai vine pe aici. De asta nu se scrie. Citi prefera acel "hobby" in locul unei solutii simple gen gotronic? Citiva.
In plus, ce era de spus s-a cam spus, restul ar fi variatiuni la tema.
Unii da, au maritat daciile, din ce stiu eu unul ar fi dyogenes.
Apoi, pe senzor optic in afara de Fabian, citi au mai facut asa ceva? Poate citiva dimpreuna [poate?] cu secretosul djasu82. dry.gif
Altii fac galerie.
ydaniel
ASa E.e mai buna un at011 decat o mestesugareala;))
djasu82
diaconuliviu sa sti ca te apreciez mult sti multe bv ai un merit mare si u poate si gotronic pe mine ma enervat ceva la el de aceea il atac desi nu trebuie ,voi pune si eu acea schemutza mica si simpla e tot pe sistem optic! zic ca are un randament bun in plus din delcou iese pe o singura legatura cum e si standard ca a lu gotronic la mine sar pune un tranzistor final in delcou si plec cu legatura direct in bobina de inductzie de joasa impedanta e ceva ieftin ingenios simplu si cu randament nu asa vrem toti ? in loc de acel senzor hal care ai si belele zic ca opticul e mai bun mere cu ori ce aprindere inventati voi sau e pe piata bafta vine si schemuta biggrin.gif

http://www.daciaclub.ro/galerie/displayima...439--16857.html restu va veni si poze si imagini video eu am realizato e integral de mine ma rog amplificatorul de scinteie e acela malvina voi face eu unul personal asa ca merge in rest mergeti pe injectie

diodele zener sunt pentru protectie daca va trece prin cap sa scoateti fisa ma rog sa probati bujiile

http://www.daciaclub.ro/galerie/displayimage-lastup-0-0.html asa zisa minune biggrin.gif ma rog facetio merita a si mai trebuie o mica morisca pe pipa cu 4 pale la unghi de 45 de grade vor veni si poze sa dea si gotronic mura in gura ca de asa s-a spus e al meu patentu smile.gif) cauta si nu vei gasi simplu proiectat restu poze vor veni cu opticul imi mere fara soc la prima cheie ce sa mai zic o mica pledoarie ca stitzi multzi eletronica cica puneti mina si inventati nu copiati pe alti ca asa majoritatea stiu sa lege tranzistori si sa-i masoare dar cum functzioneaza mai rar smile.gif) va pup incercati probati practic si scrieti poezi si iese ceva frumos ce e mult stica ce e mic merita si eletronic biggrin.gif

http://www.daciaclub.ro/galerie/displayimage-lastup-0-0.html si jucaria montta in delcou biggrin.gif e si video urmeaza sa vada omu la sfert de cheie cum sta stabil si turometru optic mi se pare misto ala de la bosh e scump al meu e ieftin si eficient am deja parcurs 200 de km si pot spune ca are demaraj si mai ales ca e montat pe brek alceva pot spune ca se merita nu se modifica nimic daca ar cadea treci pe platina dar nu cred cu piesele puse si calculate la curenti zic ca rezista e am ceva mult mai evoluat dar va plingeti ca e scump ieftin si bun nui asa gotronic hai ca eu am pus m duce si pe mine mintea dezvaluie si tu asa zisa schema ce tot o dai la vinzare oricum eu cu asta optic va ramane pe masina bafta
diaconuliviu
QUOTE(djasu82 @ 22 Feb 2007, 16:14)
[...] in loc de acel senzor hal care ai si belele zic ca opticul e mai bun mere cu ori ce aprindere inventati voi sau e pe piata bafta vine si schemuta biggrin.gif
[...]


Of, pe linga acea exprimare "snur', neinteligibila mai am ceva comentarii.
0. Indiferent ce ti-a zis/facut Gotronic, problemele le rezolvati in particular, nu aici, "pe public".
1. Nu-s electronist ci AR-ist, electronica o fac din pasiune.
2. Invatam eu pe undeva ca o asemenea alimentare facuta comuna cu firul de semnal poate crea probleme, din cauza variatiilor de tensiune de pe firul de semnal, electronistii stiu ei ce zic.
3. Eu unu' n-am avut nicicind probleme cu senzorul Hall, acel TLE 4905 e stabil si la variatiile/plaja de temperatura din delco.
4. Citeste remarcile lui Fabian despre o oarecare sensibilitate la lumina parazita pe sistemul optic.
@ydaniel: din ce parte privesti? a celui care nu se complica cu mestesugareala pentru a nu gresi sau din a celui care e sigur ca un produs produs de firma e mai bun?
Nu-l atac pe Gotronic, doamne feri, dar tot de pe aici inteleg ca la AT mai exista inca ceva probleme, acea pulbere alba. Ti-am zis si parca ti-a zis si el de necesitatea unui fir litat (eventual tip impletit, ca o tresa) intre pastila senzorului si surubul platinei fixe.
Ma rog, inerente probleme rezolvabile. Pe platina din ce stiu acel AT011 merge bine.


@Toti: cine are posibilitatea masurarii INDUCTANTEI unei bobine de Dacia si a uneia de joasa impedanta? (gen Cielo, etc). Multumesc.
Twister
OK, cum as putea intra in posesia unei aprinderi Gotronic AT011?
Sunt electronist amator, din pacate nu mai am timp liber, am ajus sa cumpar aparatura "de-a gata" din lipsa de vreme, parca mi-e dor de letcon, multimetru si clorura ferica, insa...
djasu82
diaconuliviu mai bine sa se uite un eletronist sti cum lucreaza acel montj pe care lam pus eu ? c un comutator exact ca o platina simpla asta am si dorit si sa folosesc un singur fir de + si caroseria masini pe post de masa identic ca si platina totul e comutat in fine cine o va realiza va avea surprize placute voi reveni cu imagini video apropo nu am nici o problema fiindca folosesc senzor IR adica dioda ir si tranzistor ir cele normala da au probleme smile.gif) pe IR dispar, cautati prin imprimate stricate gasiti. Nus prof in romana daca eram habar nu aveam de eletronica eletronisti mei sa-si dee cu parerea asta e romani sunt iventivi
djasu82
"2. Invatam eu pe undeva ca o asemenea alimentare facuta comuna cu firul de semnal poate crea probleme, din cauza variatiilor de tensiune de pe firul de semnal, electronistii stiu ei ce zic." smile.gif) da da e practica pe multi ne omoara pune in practica verifica cu aparate de masura osciloscop digital si te vei convinge smile.gif) apropo pe acel firicel care pleaca din delcou circula 2 tesiuni una de alimentare alta de comanda smile.gif) vrei si explicati mai multe va urma pledoaria biggrin.gif dar nu acum fiindca trec la alta schita putin mai evoluata citirea camei direct prin sistem optic biggrin.gif unghiular bafta
djasu82
apropo montajul din delcou are o plaje mare de alimentare si declansare smile.gif) functzioneaza de la 4v si urca pina la 20 de v sigur probat experimentat poate sa oscileze tensiunea de alimentare si nu il afecteaza smile.gif) asa ca nu descuraja oameni a asa e la majoritatea romanilor vor chiar mura in gura si nici atunci nus siguri ca functioneaza daca nu experimentezi nu iese foc si fum biggrin.gif
djasu82
cica delcoul in probe biggrin.gif filmuletz
bygy007
QUOTE(djasu82 @ 23 Feb 2007, 17:40)
diaconuliviu mai bine sa se uite un eletronist sti cum lucreaza acel montj pe care lam pus eu ? c un comutator exact ca o platina simpla asta am si dorit si sa folosesc un singur fir de + si caroseria masini pe post de masa identic ca si platina totul e comutat in fine cine o va realiza va avea surprize placute voi reveni cu imagini video apropo nu am nici o problema fiindca folosesc senzor IR adica dioda ir si tranzistor ir cele normala da au probleme smile.gif) pe IR dispar, cautati prin imprimate stricate gasiti. Nus prof in romana daca eram habar nu aveam de eletronica eletronisti mei sa-si dee cu parerea asta e romani sunt iventivi
*


din cite stiu trebuie sa ai doua fire de la delcou plus minus si semnalul ft minusul fiind la carcasa la tine vad un fir nu cumva tu ai platina electronica adica un montaj care ia locul platine iar comanda este data de platina ca si contact
gix_34
Salutari tuturor! Felicitari pt. tot ce realizati aici! De unde fac rost de o aprindere de asta "isteata"?
costyk
salll all .......as vrea si eu sa-mi iau chestia aia mica si rosie numita aprindere elcetronica ptr ca pe aprinderea clasica am mari probleme dar nus sigur dac e de la aprindere .....problema mea ar consta in porniri grele ... dupa 5-6 chei si dupa ce porneste mototrul meu tremura ....vibreaza puternic ...si nu merge rotund ...ma gandeam ca e de la aprindere blink.gif ........v-as fi foarte recunoscator daca mi-ati da niste sfaturi bune de urmat ptr mine ca incepator biggrin.gif
djasu82
bygy007 ai spus u odata ca esti eletronist si lai contrazis pe gotronic in multe pe forum e baga si u la cap ca are un fir de masa si unu de comanda si tot prin el de alimentare smile.gif) auzi platina eletronica se poate spune si asa eu ii spun comanda opto eletronica smile.gif) invatza da da da multi zic stim eletronica teorie etc pratica va omoara aplicarea teoriei in practica lasa de dorit zic ca e ceva si functzioneaza copiaza si ai sa vezi smile.gif) adi adica eu le pot face tongue.gif ca imi place si maninc pe paine eletronica smile.gif)
e fain gotronic cu senzori magnetici eu cu senzori optici!!!
djasu82
si turometrul din masina smile.gif) cum se comporta la rece
gotronic
Aprindere Tranzistorizata AT 011 si Senzor

tongue.gif
djasu82
mai bine gotronic ai filma si de pe dacie cum lucreaza e frig la bucuresti acum ca filmama eu mult mai mult tongue.gif

tongue.gif
Twister
Parerea mea e ca topicul asta se lalaie ascultand ineptiile lui djasu82. Omul n-are habar de electronica, i-a montat cineva o aprindere si acum ne trimite filmulete cu ea. Asta pe langa faptul ca e profund agramat si nimeni nu intelege nimic din ce profereaza.
Anyway, e parerea mea strict personala si astept sa primesc replica inveninata (si impotriva limbii romane) a subiectului nostru.
djasu82
Twister PAI DA ASA E E MONTAT DE MINE smile.gif) PERSONAL asa ca gotronic mia cerut si cu alti baieti sa pun pe forum e uite ca am pus si schema si tot ,vorbesti aiurea tu Twister mai spalate pe fata si dupai mai vorbim sa vad si eu cati au asa ceva a da poate ca o sa imi copieze careva schema pusa in delcou dar ROMANI ASA SUNT NE ATACAM smile.gif) eu unul am facut ceva gotronic la fel tu TWISTER ? NIMIC FUGI CA NE IEI AERUL
djasu82
FACETZI VOI MA CU 2 3 SARME eu am ajuns si la idee lu gotronic pe un singur fir sa primesc si tensiune si comanda mare lucru smile.gif) e simplu Twister invata si tu putina eletronica nu ataca aiurea oameni am pus mura in gura smile.gif si filmulete si o poza si schema a sau vrei si denumirea senzorului optic cine stie cunoaste cine nu nu ia gata IDEEA E CA EU AM FACUTO PERSONAL NU ESTE PE NICI UN FORUM ACEASTA SCHEMA SI NICI PE INTERNET DOAR CE AM POSTAT EU cool.gif
Twister
QUOTE(djasu82 @ 24 Feb 2007, 10:28)
Twister PAI DA ASA E E MONTAT DE MINE smile.gif) PERSONAL asa ca gotronic mia cerut si cu alti baieti sa pun pe forum e uite ca am pus si schema si tot ,vorbesti aiurea tu Twister mai spalate pe fata si dupai mai vorbim sa vad si eu cati au asa ceva a da poate ca o sa imi copieze careva schema pusa in delcou dar ROMANI ASA SUNT NE ATACAM smile.gif) eu unul am facut ceva gotronic la fel tu TWISTER ? NIMIC FUGI CA NE IEI AERUL
*



A fost tentativa de replica de care va spuneam in mesajul anterior. De nivelul la care ma si asteptam. Sunt curios daca cineva intelege ce debiteaza baiatul asta, poate imi spune in ce limba se exprima.
Eu termin aici, sunt off-topic si prefer ca discutia sa revina la aprinderea electronica.
djasu82
CE aprindere mai doriti fratilor ce tot vreti e simplu comod si cea a lu gotronic si schema realizata de mine,montajul electronic plus mecanic si cum spunea ori e platina eletronica ori e ceva mic simplu si adevarat ce tot vreti injectie go smile.gif) aveti bani 500 de euro smile.gif) nu cred ideea care e am realizat aceasta schema fiindca ma enerva zborul de platina acum mere ca uns toate bujiile is rosi-maroni cum trebuie , scanteia e data in mod egal la toate bujiile zic ca e minune nu facetzi acea schema nu nu ca nimeni nu ma crede ca iese pe un singur FIR.LASA CA VIN EU CU UN ALT MONTAJ CARE DIN DELCOU SE DUCE LA BOBINA DE INDUCTIE ASA CA UNII CA TWISTER SA APRECIEZE NU SA VB AIUREA BAFTA CEI CARE SE PRICEP ID MEU DE MESs E ady82asu . wink.gif
djasu82
sa discut putin schema :
- in primul rand schema se alimenteaza prin acea rezistenta de 100 de ohmi 5 W se gaseste in acea aprindere malvina ok fiindca nu am dorit sa fac pentru moment alta aprindere doar sa folosesc acel montaj din acea cutiutza negra
----cind fototrnzistorul se afla in conductie
dioda infrarosu emite semana fototranzistorul receptioneaza tranzistorul pnp bc328 se deschide apare cadere de tensiune pe o rezistenta de 1k blocheaza al doilea tranzistor pnp bc328 blocindu-l se deschide darlingtonul format din npn bc 413 si bd 411 colectorul lu bd-ului e pus la plusu montajului ca sa zica totzi de ce smile.gif) , intrind si bd in functziune apare o cadere de tensiune pe el de vreo 9,34 de aceea se si vedea in filmulet cind am pus aparatul de masura si indica la iesirea din delcou tensiunea de 9.34v asadar acum se comporta ca un comutator eletronicprin montaj circula un curent de 70 de mA am demisionat tranzistoarele in asa fel sa nu isi dee duhul sa te lase in pana etc biggrin.gif plus dioda zener care protejaza montajul de tensiuni induse ca multi se mai joaca cu bujiile scose din motor stiu multi ce spun biggrin.gif
----cind fototranzistorul nu conduce e obturat
primul pnp bc328 e blocat al doilea pnp bc328 se deschide apare in emitorul lui o cadete de tensiune si pune la masa dralingtonul . punindu-l la masa circuitul e deschis asa ca intrerupatorul eletronic ramane deschis smile.gif) , Baietzi vedetzi cum se lucrereaza pe un singur fir comanda si alimentare nu mai comentati ca multi nu stitzi eletronica smile.gif) sa vad si eu pe unul comentind schema in afara lu gotronic diaconuliviu bygy007 care tot se mai gindeste el ca e imposibil totu e posibil smile.gif) daca pusi si putzin mintea la contributzie 2 ore mia loat am gindito si mere ,Giurisici Fabian a facut si el ceva si bv lui apreciez eu unul cred ca si alti felicitarile mele numai ca tu pe 2 fire si masa eu pe unul singur si masa tongue.gif senzorul il avem la fel cred din pozele pe care leai facut si le-am vazut eu tu ai mai intervenit la delcou sa tai sa pui nustiu ce eu nu daca mi se strica pun lejer platina si functzioneaza biggrin.gif bafta cred ca am fost explicit cind montajul e deschis curentul prin el e de 16 mA
n3m0
Pt. djasu82: Omule eu nu inteleg care este problema ta.
Ai realizat o aprindere electronica. Bun. Si altii au mai facut. Si? Crezi ca esti cel mai bun in asa ceva? Am vazut schema, am vazut prezentarile, gata. Cine vrea s-o faca, bine cine nu, tot bine.

Spor la treaba!
djasu82
nus eu bun dar nici prejos multi s-au plins ca vor ok am venit si eu cu schemuta relizata de mine cine vrea bine cine nu iar bine vb ta biggrin.gif 1 zi itzi ia sa o faci si sa devina functionala
Costin_C
Buna ziua...O intrebare mai generala.....Ar fi posibil de realizat o CDI pe o bobina dubla ???( gen nova, logan, etc..)M-ar tenta sa scap definitiv de delcou....
Giurisici Fabian
QUOTE(Costin_C @ 24 Feb 2007, 13:04)
Buna ziua...O intrebare mai generala.....Ar fi posibil de realizat o CDI pe o bobina dubla ???( gen nova, logan, etc..)M-ar tenta sa scap definitiv de delcou....
*


eu zic ca merge.senzorul sa citeasca de pe volanta cand sa dea scanteia la cilindrii iar curbele de avans sa le faca un microcontroler care sa comande aprinderea.la logan o bobina da 2 scantei o data una la cilindrul cu compresia iar cealalta o da la cilindrul care evacueaza gazele arse(pierduta pe evacuare).
bygy007
o sa experimentez acea schema sa vad cum lucreaza dar cind am timp de asa ceva pentru ca acum vreau sa fac o aprindere tip cdi cu oscilatorul comandat de tensiunea de pe condesator cind ajunge la o teniune de 400V oscilatorul se opreste este o schema din TEHNIUM catre se numeste "aprindere electronica cu randament ridicat" am facut traful si am facut oscilatorul in aer fara partea de comanda a lui merge si la o tensiune de 3,3V avind ca sarcina un tub de neon de 20W pe secundar la 3,3 V am o tensiune de 130V aprinzind tubul la 12V am o tensiune de 400 V iar curentul absorbit fiind de 2,5A la 12V


am facut delcoul o sa iau scchema si o sa incerc cind am timp


pentru cei care nu stiu de mesrie sint electrician electronica este un hoby dar unde lucrez eu se imbina cele doua meserii prin natura a ceea ce trbuie sa repar si trebuie cit de cit sa cunosc ambele meserii
Kinetix
Salutare tuturor!
Liviu, daca vrei sa masori impedanta unei bobine, iata o solutie posibila:
http://www.kbapps.com/audio/speakerdesign/...ors/Default.htm
Apesi "driver parameters" si te conduce la o pagina unde introduci date cu privire la bobina ta si calculezi online restul de parametri.
Iti trebuie doar un voltmetru electronic FOARTE bun, care sa nu te pacaleasca, si un generator de ton sinusoidal de mare acuratete.
Succes!
gotronic
@diaconuliviu, Banuiesc ca vrei sa vezi cat timp iti trebuie ptr. ca comanda sa fie "ON". Am facut incercari pe bobina de Solenza (supernova), si ptr. 0,5 ms este mai mult decat ok. La pornire poti sai dai 1ms, si scanteia este uriasa. Acelasi lucru cred ca este si pe bobina de cielo, care are cam aceleasi caracteristici dinamice(dupa rezistenta primarului). Am obtinut scantei de 3 cm cu 0,5 ms si aproape 5 cm cu 1ms. La 1ms nu merge pe durata lunga (se incalzeste bobina rau). In schimb la 0,5 ms no pb. Am tinut-o 10 ore si era calduta, muuuult mai rece decat pe o bobina normala cu unghi dwell fix.

Sper sa te ajute cu ceva.
Toate cele bune.!

P.S. Asta la o turatie de aproximativ 5.000 rot./min. blush.gif (Cu cat turatia este mai mare cu atat se incalzeste mai mult (ca la CDI), dar nu mai mult decat o bobina pe clasic, sau asemanator daca "o tii la turatii maxime"). !!! excl.gif
djasu82
la probe.... http://www.daciaclub.ro/galerie/displayimage-lastup-0-1.html
diaconuliviu
QUOTE(djasu82 @ 24 Feb 2007, 11:49)
sa discut putin schema :
- in primul rand schema se alimenteaza prin acea rezistenta de 100 de ohmi 5 W se gaseste in acea aprindere malvina ok fiindca nu am dorit sa fac pentru moment alta aprindere doar sa folosesc acel montaj din acea  cutiutza negra
----cind fototrnzistorul se afla in conductie
dioda infrarosu emite semana fototranzistorul receptioneaza tranzistorul pnp bc328 se deschide apare cadere de tensiune pe o rezistenta de 1k blocheaza al doilea tranzistor pnp bc328 blocindu-l se deschide darlingtonul format din npn bc 413 si bd 411 colectorul lu bd-ului e pus la plusu montajului ca sa zica totzi de ce smile.gif) , intrind si bd in functziune apare o cadere de tensiune pe el de vreo 9,34 de aceea se si vedea in filmulet cind am pus aparatul de masura si indica la iesirea din delcou tensiunea de 9.34v asadar acum se comporta ca un comutator eletronicprin montaj circula un curent de 70 de mA am demisionat tranzistoarele in asa fel sa nu isi dee duhul sa te lase in pana etc biggrin.gif plus dioda zener care protejaza montajul de tensiuni induse ca multi se mai joaca cu bujiile scose din motor stiu multi ce spun biggrin.gif
-[...]


Bun, in concluzie, cind acel led emite, BD e deschis, adica el pune la masa acea tensiune de 9-12 V. Caz in care si tensiunea pe LED cade in zero, se stinge, generind inainte de a fi obturat blocarea BD, iar va apare tensiune pe led, etc, adica el va functiona "cam" ca un pseudooscilator. Daca vrei o solutie, intre colectorul darlington si rest montaj optic, pune inca o rezistenta de 0,5 K, pentru a genera o sursa de alimentare, apoi un C-1-10uF intre ea si masa, care va mentine tensiunea pe led si dupa blocarea BD.
QUOTE(gotronic @ 25 Feb 2007, 23:07)
@diaconuliviu, Banuiesc ca vrei sa vezi cat timp iti trebuie ptr. ca comanda sa fie "ON".  Am facut incercari pe bobina de Solenza (supernova), si ptr. 0,5 ms este mai mult decat ok. La pornire poti sai dai 1ms, si scanteia este uriasa. Acelasi lucru cred ca este si pe bobina de cielo, care are cam aceleasi caracteristici dinamice(dupa rezistenta primarului). Am obtinut scantei de 3 cm cu 0,5 ms si aproape 5 cm cu 1ms. La 1ms nu merge pe durata lunga (se incalzeste bobina rau). In schimb la 0,5 ms no pb. Am tinut-o 10 ore si era calduta, muuuult mai rece decat pe o bobina normala cu unghi dwell fix.

Sper sa te ajute cu ceva.
Toate cele bune.!
[...]

Multam, gotronic, exact pentru aia imi trebuia, sa calculez acel "slope", panta semnalului, timpul de incarcare. Acele 0,5 ms la ce curent sint? Il limitezi cumva, gen MC3334 si "derivate" sau il lasi sa se autolimiteze numai prin timpul ala mic? In cazul ala e posibil ca dupa acea ms sa ai deja 10-15 A in primar, normal sa se incinga.
In fine, multumesc de info.

Si pentru cei ce voiau neaparat acel MC3334, in datasheetul lui scrie :
Bobina de 0,43ohm, L=7,5-8,5 mH@5A, deci nu e destinat bobinelor de dacia, lente.
Mai era ceva "Leakage L", probabil inductanta de pierderi?
gotronic
@diaconuliviu, ti-am scris si pe PM, nu am complicat-o si cu acea rezistenta de limitare (gen MC3334 si altele). Numai din timpii respectivi, la tensiuni de 4...20Vcc "scanteieste" foarte bine fara sa se incalzeasca. Dar sub 8Vcc, eu zic ca nu are rost pentru ca atunci nici demarorul nu mai invarte motorul (in sarcina, ca daca e in gol are tensiune si curent suficient ptr. "manivela" smile.gif ). Trebuie sa-ti iei alta baterie, daca cu incarcatul nu rezolvi problema. icon_mrgreen.gif

P.S. E a treia oara cand incerc sa postez, ca dupa ce termin de scris.....cade netul. laugh.gif
diaconuliviu
La acei 8 V ma refeream, care "ramin" in retea la actionarea demarorului in cazul unei baterii mai slabe si ger puternic. Manivela...mmmm..la mine, cu PIC, care prin definitie "rateaza" prima scinteie pentru calcule, nici vorba; poate impinsa. In plus, stii ce inseamna datul la manivela? Nu e placut. Nici nu am "rac" ci surub, de aia nici n-am pus.
gotronic
Stiu ce inseamna manivela la -20 grade, cand am uitat farurile aprinse(Oltcit) cca 3 ore ziua si cand m-am intors, becurile abia se mai vedeau. Am lasat-o un pic sa-si revina, dupa care am dat pana mi-a curs sange din palme. icon_mrgreen.gif Am reusit cumva, am plecat si la un magazin am patit-o din nou in jumatate de ora laugh.gif . Am luat batista, mi-am infasurat palma in ea si am pornit-o iarasi cumva. laugh.gif . Dar nu asta este interesant, de povestesc acum, ci faptul ca un prieten mi-a cerut sa-i fac un dispozitiv de avertizare ptr. faruri aprinse cand iesi din masina (cu cateva zile inainte). Ca el a patit-o de vreo 3 ori cu un matiz, si ar fi o treaba buna, (ca la Leganza avea, iar pe piata nu erau) blush.gif . Partea frumoasa este raspunsul meu, (cam din topor dealtfel) : Numai prostilor li se intampla asa ceva (sau ceva de genul asta) ras hohote.gif
Dupa intamplarea asta i-am facut cadou de ziua lui "dispozitivul". icon_mrgreen.gif
ydaniel
am incercat iarna trecuta sa pornesc o dacia la manivela,tocmai in fata bisericii de pe dorobanti.NU am reusit.da am adunat toti aurolacii de acolo si am impins-o.si a pornit;)
djasu82
diaconliviu te rog eu sa faci u schema oricum nu ma crezi si ai sa ramai surpins ca nu scade tensiune in 0 smile.gif) asa ca biggrin.gif
djasu82
asa ca pt diaconliviu e schema din delcou nu a suferit nici o modificare si inca mai ma repet sa sti ca nu pica definitiv in 0 V montajul lucreaza si la 7 V de aceea dupa el am venit cu al ceva care culege o cadere de tensiune care o sesizeaza acel montaj din aprindere. In zilele ce urmeza mai apar cu 2-3 filmulete voi de ce nu puneti scheme pt publicul larg hai riscativa! doar eu am pus ceva de la A-Z
djasu82
Bun, in concluzie, cind acel led emite, BD e deschis, adica el pune la masa acea tensiune de 9-12 V. Caz in care si tensiunea pe LED cade in zero, se stinge, generind inainte de a fi obturat blocarea BD, iar va apare tensiune pe led, etc, adica el va functiona "cam" ca un pseudooscilator. Daca vrei o solutie, intre colectorul darlington si rest montaj optic, pune inca o rezistenta de 0,5 K, pentru a genera o sursa de alimentare, apoi un C-1-10uF intre ea si masa, care va mentine tensiunea pe led si dupa blocarea BD.
smile.gif) ma faci sa rad pe tranzistorul vinal pica 5V smile.gif) asa ca te rog eu sa faci schema apropo acel senzor are stailizator wink.gif intern
gotronic
@djasu82, merge schema 100%, nu pulseaza nimic cum vrei tu sa explici, este o reactie negativa intre iesirea tranzistorului final si alimentarea LED-lui, ceea ce face o autoreglare a cuentului prin el la o valoare prestabilita din valorile rezistentelor aferente (rezistenta de alimentare a LED-lui in special), deci si o autostabilizare a tensiunii. Aceasta reactie negativa (bucla inchisa) este intrerupta de "rozeta" opturatoare de pe lulea, ceea ce declanseaza scanteia. Problema este la temperaturi inalte si f. joase, unde nu prea sunt componente optice sa reziste, sau sa functioneze corect in toata aceasta plaja (automotive, gen militarizate). Plus pericolul de a sparge rozeta sau sistemul optic pe delcouri cu jocuri radiale de peste 0,5mm. Au existat Aprinderi Unguresti cu asa ceva si problema principala era defectarea sistemului optic si spargerea rozetei care era din plastic acolo. Am un delcou de pe o masina din Ungaria si exact LED-urile (emitator si receptor) erau arse, rozeta este intreaga si pe ea am lipit magneti de la usa de frigider ptr. alte scheme cu Hall. Aprinderea a ramas la proprietar sa functioneze pe "platina".
In concluzie eu acum te cred, mie nu trebuie sa mi te mai explici sau sa-mi demonstrezi odata ce ai postat, (serios), desi eu nu "mananc electronica pe paine" (am altceva ce sa mananc, nu de alta), icon_mrgreen.gif ca am trecut si eu prin principiul asta dar la mine a fost o varianta "prin reflexie". Asta este , eu nu vreau sa pun nimic pe axul delcoului. imbratisare.gif (din simplitate si comoditate in aplicare)
Crede-ma si mai asculta si tu un pic de cei mai batrani (cu cat stii mai multe cu atat i-ti dai sema ca mai ai de invatat). Si nu in ultimul rand ai grija un pic cu limbajul, ca nu-i frumos, mai ales ca nu stii cu cine discuti de partea cealalta a ecranului. Aduce a lipsa de respect si golanie. Este pacat, si pierzi mult din credibilitate si respect. Multi o sa te ocoleasca in discutii tocmai din aceasta cauza.

Numai bine si succese in continuare, asteptam si altceva, dar cu mai putin TAM TAM.!!! wink.gif

PS. Mai comprima (sintetizeaza) si tu paginile prin +EDIT (pe albastru)din josul paginii (dreapta) ca umpli paginile numai cu tine, si se plictiseste lumea, inclusiv diaconuliviu, care are de "munca", dupa tine. smile.gif In plus asa poti sa corectezi ceva daca ai gresit. cu ochiul.gif

Si inca ceva, nu toata lumea care viziteaza acest forum (topic) sunt electronisti. Poate nu-i intereseaza amanuntele. Ei vor daca se poate o aprindere buna, sa poata fi facuta eventual "la comanda", sau de vre-un prieten. blush.gif (in bransa).
diaconuliviu
OK, asta voiam, deci, Gotronic, in citeva cuvinte ai spus ce n-a reusit djasu in n-spe postari consecutive. Deci BD e deschis partial. Mercic.
E bine de stiut pentru o eventuala adaptare la TLE.
cd_i
diaconuliviu,


poate cam tarziu...

pot eu sa te ajut cu masuratori la bobina de inductie...

daca imi dai bobina si parametrii de care ai nevoie nu e nici o problema

pot sa iti masor curentul la care intra in saturatie, inductante de scapari, timpii de crestere a curentului primar, inductantele infasurarilor.



diaconuliviu
Pai e vorba de bobina normala de Dacia la care ma intereseaza L primar.
Ar mai fi si cea "tip transformator", cu tole, de pe aprinderi mai "destepte", gen renix, Cielo, Matiz, de impedanta mica, dar din aia nu am acasa.
Cind gasesc, discutam solutia.
cd_i
diaconuliviu,

Pt bobina normala de dacie am facut ceva masuratori acum cateva luni. Am si postat rezultatele pe undeva (in format pdf). Tot in fisierul ala am explicat si cum am facut masuratorile (schema de test). Am masurat timpii de crestere a curentului in primar la mai multe tensiuni de alimentare si energia inmagazinata de bobina la tensiunile respective.

Nu are importanta de care bobine ai, pot sa le masor pe toate smile.gif
gotronic
bobina dacia biggrin.gif
cd_i
multumesc gotronic,


sper sa fie de folos smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.