Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
Mirelush
B-34-SGM frumos ce spui tu pai poate ne spui si noua mai multe detalii
B-34-SGM
Mirelush, E foarte simplu, sa-ti explic principiul. Platina comanda in tranzistor.Comutatia este facuta printr-un tranzistor,nu direct prin platina. Tranzistorul comanda un circuit ridicator de tensiune care din 12 volti face sa rezulte in jur de 300. Acesti 300 de volti intra in primarul bobinei de inductie. Daca o bobina de inductie la 12 volti intrati in ea da in jur de 15.000 volti la iesire, ma gandesc cat da la 300 volti intrati in ea cat rezulta. Si-a facut un prieten asa ceva, piesele l-au dus la 500 mii plus cat a muncit sa bobineze un transformator care e in montaj.Scanteia se produce si de la distanta de 3.5 cm de caroserie, chiar mai mult.Am testat eu ca nu l-am crezut.Am scos fisa principala , am tinuto de distanta de 3.5-4 cm de caroserie, si el a dat la cheie. In mod normal la mai mult de 1 cm de caroserie nu se mai produce scanteia.

Sper ca m-am exprimat corect,din ceea ce mi-a explicat baiatul care are aprinderea.
RIon
...eu am mai observat ca motorul toarce foarteeee frumos chiar si la relanti, inainte tremura rau...
Singura chestiune e ca intr-a doua intrerupe foarte foarte putin, asta de cand am schimbat fisele (dar astea sunt masurate, bune)... sa dau avansul putin mai in dreapta?
van den plas
Problema asta am avut-o si eu dupa montarea aprinderii. A disparut dupa ce am reglat avansul cu ajutorul stroboscopului. Inainte incercasem fara succes sa-l reglez atat eu ,cat si un mecanic dintr-un service, care nu avea stroboscop.
marius-gabriel
b-34-sgm,am mai spus-o o data pe forum, rigiditatea electrica a aerului(aproximativ 3,5 mm/kV) difera mult de cea din interiorul camerei de ardere si e absolut normal ca in aer sa apara o descarcare mai puternica si la o distanta mai mare.
In privinta alimentarii bobinei de inductie la 300 de volti mi se pare putin cam aiurea pt ca daca izolatia din primarul bobinei sa zicem ca ar rezista...cea din infasurarea secundara sigur ar crapa,dar poate prietenul tau a folosit o altfel de bobina,etc..
B-34-SGM
L-am intrebat , si intr-adevar a folosit o alta bobina, nu de dacie.E Bosh bobina,dar nu asta conteaza.Stiu ca sub presiune scanteia va fi mai mica, decat in aer. In mod normal in aer scanteia de de 1 cm lungime. Acum fiind de 3-4 cm, logic ca si in camera de ardere va fi mai mare.
Dupa parerea mea, un astfel de sitem de ridicare de tensiune, comandat de octocuplori sau de senzori hall, ar face o aprindere excelenta.
Ce nu-mi place mie este ca avansul este tot mecanic.
RIon
a fost reglat cu stroboscopul, a trebuit sa o misc aproape 1cm in dreapta, apoi am reglat si relantiul. acum e relativ ok, parca fluctueaza putin la relanti, la cald, dar nu foarte deranjant, oricum, se stie, Nova mai tremura la relanti...
A inceput sa o ia la prima keie, fara aprobleme, spunea producatorul ca se distanteaza singure bujiile la 0.8 dupa cateva sute de km, cred ca asta s-a intamplat la mine. De cand am montat-o, am facut peste 400km, in 8 zile...
DodoBird
QUOTE(paulp @ 6 Jan 2004, 09:14)
Hawkeee, eu l-am vazut cam in toate magazinele de piese (la Iasi, la Autocenter, la Bras, la Racemi) E o chestie cilindrica, neagra (nu va ginditi la prostii icon_twisted.gif ) in care intra fisa centrala de la bobina, iar ea se monteaza pe capacul delcoului (sper ca asa e :wink: , oricum scrie pe ea). Si chiar asa se cheama "Amplificator de scinteie".
Astept si eu miine malaiul si ma duc sa-mi iau una, ca de cind a decedat aprinderea am ramas cu bujiile la 0.85 si le cam maninca.
In rest merge bine si fara minunea aia (m-a dezamagit azi-dimineata ca a pornit la a doua cheie icon_evil.gif ).
*


Al Cap0nE
Nu stiu daca sa mai discutat, dar a probat cineva acele amplificatoare de scanteie care se gasesc in targ si se pun pe fisa centrala ? Daca da, ce parere aveti ?
RIon
Capone, s-a mai discutat, cauta, mi se pare ca s-a ajuns la concluzia ca nu e chiar asa ok.
dex lada
mi-am cunparat si eu o aprindere din aia rosie de la vitacom si nu am puso inca
am vazut ca nu are de cat 3 conectori + ,platina, bobina.

Eu cred ca defapt nu este o aprindere tranzistorizata, e o dacie dar nu stiu ce.

De ce spunt ca nu este o aprindere tranzistorizata pt simplul fapt ca nu se conecteaza nici un fir la masa ci doar cel de la platina.

Daca este o aprindere tranzistorizata cum predinde producatorul cum se alimenteaza tranzistorul sau tranzistori ?
Nu cred ca prin contactul platinilor la masa.

O aprindere tranzistorizata care 4 conectori +,-,bobina,platina.

Sa zicem ca tranzistorul de comanda s-ar alimenta prin platina la masa ,dar cel final de putere care comanda bobina ?

Daca se alimenteaza tot prin platina la masa nu ar aduce nici o inbunatatire la la platina ca tot ea trebuie sa suporte curentul care trece prin bobina si tranzistor.


Si inca o chestie de ce dracia asta nu suporta decat un curent de 4A pt bobina,daca a-ti vazut zice ca trebuie ca rezistenta bobinei sa fie de min. 3 OHM

I=U/R 12v/3 OHM = 4A

O aprindere tranzistorizata poate sa suporte curenti mai mari de 4 A de-ai se pune un trazistor final de putere.


unde este radiatorul la chestia asta? Un tranzistor care comanda un curent Ic de 4A se cam incalzeste orice ar fie el mos, fet, de cel bipolar nu mai zic
dex lada
chestia asta e o inventie tipic romaneasca

pe tot netul nu am gasit ceva despre chestia asta decat pe un suite a unei firme romanesti si este de fapt " THE ELECTRONIC OPTIMIZER FOR IGNITION" cum zic romani este acelasi rahat da cu mot.(are aceleasi caracteristici ca si cea rosie de tg mures)

deci nici decum aprindere tranzistorizata ,dupa cum se observa nici aceastanu are masa si conectorul de + este de la un cap la altul al cutiei practic un scurt
ce-a de tg mures a pus doar un conector de plus ca sa nu mai desfaci firul de plus de pe bobina si sa il legi direct.

http://www.gradient.ro/optimften.htm
http://www.gradient.ro/optimizoareen.htm

(pe romaneste este o chestie vanduta drept aprindere)
cum bine a scris cineva aici daca vrei o aprindere tranzistorizata calumea trebuie sa ti-o faci singur.

am ales o schema de aprindere ca sa vedeti cum se leaga tranzistorul final,deci are emitorul la masa si colectorul la bobina.

Cei care au cunostinte de electronica sa-ma contrazica daca nu este asa.
RIon
dicționar ladă secret - ce crezi ca ai spus nou sau ai rezolvat? popular i se spune electronica/tranzistorizata deoarece au existat mai multe modele pe piata. Adevarul e ca OPTIMIZEAZA pornirea si mersul rotund al motorului, asta conteaza.
dex lada
i se spune cum vrei tu dar nu este cea ce scrie pe ea crede-ma.
Sunt diferente mari de functionare intre cele doua.
dex lada
Rion o intrebare fara suparare ai cunostinte de electronica ?
dex lada
cum banuiam nu prea ai habar de elecronica ,de asta si "raspunsul" pe care l-ai dat, daca poate fi vorba de un raspun.

tu nu sti sa masori cu multimetrul


"Cu multimetrul cum se masoara?
Pui pe V sau pe Ohm?
daca e 0 e buna, daca nu, o schimb?"

Sper ca prin cele scrise mai sus nu am facut atac la persoana,daca da imi cer scuze !

AC
QUOTE
dex lada  21 Oct 2004, 20:06
mi-am cunparat si eu o aprindere din aia rosie de la vitacom si nu am puso inca
am vazut ca nu are de cat 3 conectori + ,platina, bobina.

stai frate, nu te enerva, poate nu ai aflat dar unul din bornele bobinei este legat la MINUS! Nu mai acuza forumistii pe nedrept, sa avem pardon! icon_twisted.gif
RIon
QUOTE(dex lada @ 22 Oct 2004, 17:31)
cum banuiam nu prea ai habar de elecronica ,de asta si "raspunsul" pe care l-ai dat, daca poate fi vorba de un raspun.

tu nu sti sa masori cu multimetrul
"Cu multimetrul cum se masoara?
  Pui pe V sau pe Ohm?
  daca e 0 e buna, daca nu, o schimb?"

Sper ca prin cele scrise  mai sus nu am facut atac la persoana,daca da imi cer scuze !
*



Frateeeee... io aveam 8 ani cand furam galene de la telefoane publice sa imi fac radio cu dioda... ceva stiu si eu dar nu fac caz. Mai bine invata tu sa scrii corect (la persoana a doua se scrie cu doi i)smile.gif
Nu-i loc de suparare, eu am spus ce conteaza - optimizare, si ca asa i se spune popular, impamantenit deja.
Nici tu, nici eu nu am inventat apa calda.
Oricum, aici e forum DACIA nu Lada:)
Mirelush
lasati ma omu fiecare cu parerea lui smile.gif daca el vrea sa faca lukru manual !
Apropos de aprinderea aia de care zicea B-34-SGM ... m-am interesat si am inteles ca e ok e buna da are un singur inconvenient e mare adica ocupa mult spatiu smile.gif .. pe mine nu ma deranjaza .. asha ca daca o sa ma timp o sa schimb cutiuta rosie smile.gif sa vedem daca e vreo diferenta !
B-34-SGM
cine iti face ridicatorul de tensiune. Eu am un prieten care e in stare sa faca, dar ii este lene,trebuie sa il bat la cap, a zis ca ma duce la 1 mil afacerea.
dex lada
Eu zic ca merita schimbata chestia ai rosie cu o aprindere adevarata.
driverx
@dex lada

Si unde este o aprindere adevarata. Si ca sa fie si mai adevarata.....ar fi fain sa aiba si avansul electronic...ce zici.....curbele le gasim pe net de pe ceva renault 5.....te bagi?

smile.gif
marius-gabriel
dex lada, cutiuta aia rosie este exact aprindere tranzistorizata.
daca ai cunostinte de electronica asa cum pretinzi ar trebui sa-ti dai seama de asta
dex lada
daca este o aprindere tranzistorizata cum se alimenteaza tranzistorul final ?
am mai pus intrebarea asta si nimeni nu a raspuns daca te uiti am postat o schema de aprindere in care era clar cum se alimenteaza dar la cutiutza asta nu e clar.
Nu are nici un fir la masa !

cum ajunge tensiunea Vce la tranzistor ?

dex lada
cateva scheme poate intelegi mai bine

@driverx
aprindere tranzistorizata am vazut la magazinele de pe Maica Domnului
costa ca 500.000 cutia este neagra si este de 2 ori mai mare de cata cutiutza asta.

Am vazut una desfacuta in magazinul "Virtual" este vis a vis de magazinul cu difuzoare.
ydaniel
eu pana la urma nu stiu ce sa fac sa-mi pun sau nu "electronic ignitoin'''?treaba caRE este stiu multe cazuri in care le se strica (una din germania NOUA NU A TINUT DECAT 2 ANI)si nu stiu ce sa fac!!oricum o ia la prima " carja" la rece dar singura buba a limuzinei mele este k manank ca mult!!!sfaturi ceva?
Claudiopolis
Eu mi-am pus azi cutiuta rosie. Inaine pornea dimineata OK insa cu un ritual al ei. Sincer, nu am un motiv pentru care am pus-o, am vrut sa fac ceva sa mearga mai bine, daca tot se poate. Prime impresii:

- Motorul porneste mai frumos, si din prima. Dar nu va luati dupa asta, abia am luat-o din service si cred ca inca era motorul cald.

- Relanti-ul e mai silentios. Da, se aude mai frumos acum insa rateurile de la evacuare sunt tot acolo. Ma rog, ar putea fi de la altceva.

- "Trage" putin-putin mai bine. Nu pot sa spun ca mult mai bine, insa ceva se simte.
B-34-SGM
efectul placebo si-a facut aparitia smile.gif
wo_name
Am cumparat si eu una rosie facuta de "Gotronic".
Am avut-o montata vreo luna de zile, vreo 3 saptamani a functionat ok(pornirea se facea mult mai usor, platina ok, etc.)
Dupa vreo 3 saptamani a inceput sa mearga si mai "bine", a inceput sa piarda din turatie la relantiu (intr-o dimineata la un semafor m-am chinuit vre 15 min. sa o repornesc (cu claxoanele si injuraturile celor din spate). O alta bucurie a fost aparitia uleiului la bornele bobinei.

Am suspectat bobina, a fost inlocuita cu una noua si a facut la fel (ulei la borne, pierderea turatiei).

Mentionez ca montarea aprinderii tranzistorizate s-a facut conform indicatiilor producatorului. Restul componentelor (carburator, bobina, delcou - ok)

Asa ca m-am potolit, am dat-o jos si sunt si eu linistit ca nu mai blochez circulatia pe la vreun semafor.

Ce nu am inteles este de ce a aparut ulei la bornele bobinei, de incalzit nu s-a incalzit.
Astept sa apara o "scula" mai profi(nu comand de la nenea ala de care ziceti, ca sunt din TM si m-am fript odata) sau ma apuc eu sa fac una (scheme sunt o droaie pe net, vad si eu care este mai ok, eventual le combin) la electronica ma pricep putin (cat sa nu-mi ard degetele smile.gif ) dar cu timpul stau cam prost (job full time+ & faculta).

Cine imi poate da o explicatie de ce a aparut uleiul la bornele bobinei?
driverx
QUOTE(B-34-SGM @ 11 Nov 2004, 01:37)
efectul placebo si-a facut aparitia smile.gif
*




Well cand aveam motorul varza, sincer se simtea diferenta destul de mare. Dar dupa schimbarea setului, nu prea mai simt diferenta. Deci chiar placebo nu e.....

laugh.gif
ydaniel
eu aveam inainte niste rateuri in frana de motor de am crezut ca imi las tot esapamentul pe posada.rezolvare?schimbat fisele doar fisele si ...super!!
shaq_rose
am si eu aprindere electronica d'aia rosie cu un led verde, cand am montat-o merge f bine, dar are deja 1,5 sapt. si de ieri masina a inceput sa cam tremure, parca merge in trei, dar am verificat bujiile (care sunt noi) si nimic, alternator nou, capac delco nou, fise noi, platina la fel, bobina rupe in scantei, sa fie de la saacia de aprindere? maine o voi da jos sa vedem diferente...
AAlpine1
ai verificat distanta la platina cu lera sa fie de 0,2 pentru ca aceeasi problema pe care o ai tu am avuto si eu ??
SGN_1310
Pentru cei care au aprindere tranzistorizata & motor vechi e bine sa isi pastreze distanta mare la platini(0.4-0.45), asta din cauza distributiei uzate. Daca urmezi sfatul producatorului, atunci o faci numai daca ai un motor nou, sau foarte bun, testezi daca se incinge bobina, daca se balbaie la relanti in diverse anotimpuri.
Ei bine daca se incinge bobina odata cu pierderea de putere a motorului sau ai parte de opriri la semafoare, atunci e musai sa maresti distanta la platini. De ce?! Pt daca ai distantele mici, datorita distributiei proaste e posibil ca la unii cilindri sa nu se deschida contactele ruptorului, ducand la mers in 4-k cilindri & consum de benzina pe masura. Odata cu asta se duce si bobina pt ca se descarca prin ea la masa, incalzindu'se.
Odata cu aprinderea tranzistorizata vin si unele probleme legate de fise. In timp, datorita descarcarilor de tensiuni cu mult mai mari decat cele date de bobina simpla, ele vor suferi o degradare, adica o marire a rezistentei de la 2-8 kohmi la cateva zeci...chiar sute de kohmi (rezistenta e functie de lungime/vezi lungimi diferite ale fiselor), ducand la o reducere a intensitatii scanteii.
Bafta celor cu Gotronic. Pare a fi o chestie simpla si practica.
AC
QUOTE(SGN_1310 @ 30 Nov 2004, 04:00)
Odata cu aprinderea tranzistorizata vin si unele probleme legate de fise. In timp, datorita descarcarilor de tensiuni cu mult mai mari decat cele date de bobina simpla, ele vor suferi o degradare, adica o marire a rezistentei de la 2-8 kohmi la cateva zeci...chiar sute de kohmi (rezistenta e functie de lungime/vezi lungimi diferite ale fiselor), ducand la o reducere a intensitatii scanteii.
*


Apropos: am masurat fisele (urziceni) si toate au in jur de 80k. Asta o fi efectul aprinderii electronice? huh.gif
raptordivx
Salut !! Am fost aseara si eu sa imi iau cele necesare pentru a-mi pune in functziune o aprindere electronica asa cum am invatzat aici la voi. Mi-am luat jucaria propriuzisa ( o cutie neagra compacta ) , o platina noua BOSCH, 4 bujii SINTEROM ca dealea de care scriiatzi voi acilisea nu ereau ( eyquem, enker).
Acu intrebarea mea este : ajunge?? sau mai tre sa iau si capa de delcou si fisele alea de ies din el ????
Le pot monta singur?? sau tre sa ma duc la un mecanic ??
Daca ma duc ce dimensiuni tre sa aiba la platina, la bujii ( sa ii spun lu ala sa le faca asa )....aa uitai sa spun mi-am luat si lere.
paulp
Preferabil ar fi sa schimbi si capacul de la delco (daca te-ai axat pe Bosch ia tot de ala), si rotorul, precum si fisele (ia Tesla sau Bosch).

Daca citesti cu atentie schema de instalare, le poti monta singur, dar vezi ca pentru a avea garantie la aprindere tre s-o montezi in service!

Distanta la bujii 0.8-0.9 mm
Distanta la platina 0.3-0.35 mm

Succes!
raptordivx
Merci mult am plecat !! ph34r.gif
raptordivx
NU gasesc TESLA ce sa iau ???? BOSCH?? sau ceva mai bun?? (fise)
Un oras de cacao, magazine de cacao, mecanici de tot risul, ma f@t ..........
paulp
Pai deja iti spusesem mai sus Tesla SAU Bosch!
notchman
Salutare , am facut o aprindere electronica , simpla cu 2 rezistente, 2 tranzistoare, 2 tzener, si un cond , merge super .....
Dar dat fiind ca nu am bani sa imi iau fise noi (aprox 400 mii lei), vreau sa folosesc aprinderea doar la pornire dimineata, am pus in cotiuta de in care este si montajul, relee care sa comute bobina , cand pe electronica , cand pe clasica, cu un switch , la soclu , (atunci cand trag soclul se cupleaza ap.el., cand il imping la max, se trece pe clasica)
E ...pentru a nu ma complica si cu un alt releu montat pe delco , care sa anuleze cond , atunci cand trec pe ap.el, as dori sa stiu ce implicatii negative are lasarea cond cuplat , atunci cand merge si ap.el.
Eu stiam ca daca lasi cond acolosa, apar perturbatii , la turatii mari peste 3000 ture , asta insemnand , ca la pornire nu influenteaza cu nimic , si nici la rularea cu soclul tras deci motor rece, pentru ca atuncea nu depasesc 3000 niciodata,...
Voi ce ziceti ?>
O sa postez si schema ......
marius-gabriel
ai incercat si in sarcina sa vezi care e diferenta?
eu am GOTRONIC de 3 ani jumate si s-a simtit de prima data si merge si acum foarte bine.
mi-a mers la fel de bine si cu motorul varza si cu motorul facut.
nu e cu acumulare capacitiva si bineinteles se poate mult mai bine,dar sunt destul de multumit de ea.
notchman
Am testat pe masina , vre'o 7 tipuri de aprindere facute de mine , ...se simnte diferenta , nu exista dubiii , arderea mai buna , etx.
Faza este ca acuma , nu am posibilitati sa imi iau fise mai bune (astept zilele astea sa vina un nou membru in familie , si cam toti banii acolo or sa se duca), iar fisele care le am sunt cam obosite , si cand pun pseudo aprinderea electronica , cam face fite , pe la fise , adicatelea izolatia fiind imbatranita , cam se vede pe intuneric cum trece curentul prin iele .. ohmy.gif , si nu o data m'a scuturat nitel...
Nu am probleme cu aprinderea dupa ce se incalzeste mot , de aceea vreau sa o folosesc pe asta el , numa la pornire dimineata .
Am inceput sa fac si una care sa inlocuiasca platina , si cel putin nemontata functioneaza perfect, acuma lucrez la partea de multiscanteie , .............cat mai am liniste in casa tongue.gif .
Din cauza asta intrebam daca practic lasarea cond , de la platina acolo influenteaza negativ , rulajul la turatii sub 3000 de ture , pentru ca teoretic nu prea face rau .........
raptordivx
Mai fratzilor mi-am instalat si eu in sfarsit o aprindere electronica, cu tot ce trebe nou, adica bujii, capac delco, platina , fise, rotor. Aprinderea e dintraia neagra micutza cam 3/5 cm, cu firele care ies pe partea superioara a ansamblului.
Acum parerea mea : "PUNETZI-VA si voi."
Stau in Suceava unde sta si Mos Craciun e frig de ingheatza pietrele, dar...
PLEACA DIMINEATZA LA PRIMA CHEIE , fara sa miaune sa plinga sa ceara pedale, nimic.
Le multzumesc tuturor pentru sfaturi.
ydaniel
SFAT NU CUMPARATI FISE DE URZICENI! de ce ? pt ca dupa 7000 km s-au cam dus, si le-am luat si de la reprezentanta.luati tesla cam 200 MERITA!!!
RIon
hm. unii au de urziceni de ani buni, si nu au treaba...
mariusf
salutare
eu am montat o aprindere de Deva si in 4 luni nu am avut probleme!
inca merge!
este cea neagra
marius-gabriel
notchman,daca se potrivesc fisele de dacie (dar oricum parca aveai delco de dacie pus) ,mai am eu cateva pe-acasa si poate faci unele mai bune.
nu stiu cat de bune sunt dar poate-s mai bune decat alea pe care le ai acum.

andutzu
Eu mi-am montat cam de 6 luni o aprindere electronica (facuta pe la Deva tip "AE-02").Cand am iesit cu ea din magazin ma gandeam ca am dat banii aiurea (260k), dar... surpriza.Sunt foarte multumit de ea, merge impecabil.Masina porneste la sfert de cheie cat ar fi de frig, consumul a scazut cam cu 0.5% si se simte putin si la demaraj.Platina n-am mai schimbat-o de atunci si am facut vreo 15 mii.Va zic ca merita, dar numai sa aveti grija ce luati, eu am nimerit-o bine.In fond 300k nu-i o avere... oricum daca functioneaza bine se amortizeaza cheltuiala. smile.gif
andutzu
Am uitat sa va spun ca mi s-a bulit bobina de inductie acum cateva zile.Prima data am crezut ca m-a lasat aprinderea am dat-o jos si am pus pe direct (clasic) dar nu mai pornea deloc.Cu ea montata pornea (greu) dar nu mergea la turatii mari.Acum am schimbat bobina, am pus un BOSCH.Sa fi avut oare vreo influenta aprinderea electronica asupra bibinei de s-a bulit ( ???????!!!!!!!)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.