thedragon
9 Jun 2007, 14:03
cum pot sa aflu daca o aprindere electrica ! electroprecizia intro cutie neagra ! merge , am dat de ea din greseala prin masin si vreau sa stiu daca merge legat si un amplificator de scanteie in paralel cu aprinderea?
djasu82
9 Jun 2007, 20:02
in paralel nu o poti lega sau doresti putere dubla
nu ai sa obti mare lucru timpi diferiti de comutatie dar in serie o poti lega.
thedragon
9 Jun 2007, 20:53
bun deci renunt la amplificator!
dar cum verific aprinderea?
bygy007
9 Jun 2007, 23:04
QUOTE(thedragon @ 9 Jun 2007, 21:53)
bun deci renunt la amplificator!
dar cum verific aprinderea?
la o aprindere ai de obicei 4 fire
1 alimentare plus
2 alimentare minus
3 ruptor sau platina
4 bobina inductie
se probeaza astfel plusul bobinei de inductie impreuna cu alimentarea de plus se leaga la plusul sursei de alimentare sau baterie
minusul bobonei de inductie se leaga la bobina de inductie
alimentare minus se leaga la minusul sursei de alimentare
ruptorul se pune pe minus
proba se face astfel : dupa ce s-au facut legaturile cum am explicat mai sus se pune si se ia firul de la ruptor se ia si se pune la masa sau minus si se urmareste scinteia la bobina de inductie daca apare
daca se foloseste sursa de alimentare aceasta trebuie sa debiteze cel putin 5 amperi
djasu82
10 Jun 2007, 13:52
Am cuplat senzorul lui Gotronic si la CDi evident cu modificarile de rigoare. Am postat eu o data aprinderea cu sistemul optic care multi s-au rastit la mine pro contra e ca sa vezi mi-a prins bine si doar am schimbat sistemul optic facut de mine cu senzorul lui Gotronic si montajul aferent dupa senzor pentru a fi cuplat la CDI sau la alta aprindere
.EVRICA !!! MULTUMESC GOTRONIC ! Ce bine functioneaza cind e pus la semn cu un stroboscop aprinderea asta plus senzorl gotronic nu mai fluctueaza semnul de pe volanta cum se manifesta la platina
. Daca si aprinderea malvina lucreaza cu senzorul ce sa zic Gotronic multumesc pentru cadoul facut de ziua mea ura am realizat ce mi-am propus evident cu ajutorul Tau si evident colegilor nostri de pe forum . Sa va uitati la avatarul meu cine gindeste stie despre ce este vorba
diaconuliviu
11 Jun 2007, 09:03
Sa ne spui daca functioneaza bine ansamblul senzor+cdi dupa incalzirea motorului (un rulaj mai lung).
djasu82
11 Jun 2007, 17:42
pai am parcurs deja azi pe la ora 16:00 de la autovit pina la glina si retur pe cheiul dimbovitzei dupaia prin bucuresti in traficul infernal pe la obor si inapoi in salajan dupaia pantelimon titan si iar salajan cam 60 km daca nu a picat nica nu mai pica nu a loat foc mere super bine si alimentata bobina la 400 V
M-am dus pina la 140 am prins poate si mai bine evident poate ca aveam 120 km/h in fine se infige. Am reglat aprinderea cu stroboscopul facut de mine ce sa zic se poate ori ce NUMAI SA AI VOINTA!!! Astept sa imi realizez si controlul avansului poate ma ajuti Liviu si pe mine ce spui un PM plss . Cdi l-am protejat dupa ce mi-a loat foc l-am lasat asa cum e el realizat si cu acea rezistenta de 33k desi ar trebui marit numarul de scintei cel putin la 8.
diaconuliviu
12 Jun 2007, 07:49
Mamaaa, ce expresii ai; sincer nu inteleg mare lucru din ce scrii. Romana asta..
1. Deci merge senzorul, la mine la cald se bloca pe deschis parca.
2. La cdi afirmi lucruri ce se bat cap in cap; intii ca ai alimentare la 400V, apoi ca de fapt ai revenit pe montajul original.
3. Nu ai nevoie de prea multe scintei, daca montajul functioneaza bine, va porni si iarna la prima cheie. Iar la turatii inalte oricum numarul de scintei nu va trece de 2-4, din cauza blocajului impus de inchiderea platinelor/senzorului, asta am mai scris-o.
4. Softul pentru gestionare avans e facut de mihai1677, asa ca, fie si [numai] moral, iti trebuie acceptul lui; ia legatura cu el. Sau, vezi si schemele ce sint deja pe net cu tot cu soft.
gotronic
12 Jun 2007, 08:40
Ma "simt obligat" sa fac o corectura. Nu senzorul se bloca pe deschis, (acesta are gama de temperatura extinsa, automotive, militarizata...) ci interfata aprinderii care ai folosit-o. (un simplu tranzistor polarizat probabil, sau doi ma rog pentru a inversa semnalul). AT011 are o referinta de tensiune (integrata) compensata termic, cu o deviatie de 0,25 % in toata gama de temperatura. !!!!
Daca se bloca pe deschis, trebuie sa modifici o rezistenta de polarizare din baza-emitor mai mica. Dar este posibil atunci, ca iarna sa ramana blocata pe "blocat". (aprinderea)
Dar prin tatonari, sau prin calcule precise in functie de tranzistorul folosit (tensiunea Ube), se poate.!!!
Fac inca odata precizarea, sa nu se creeze confuzii. Deoarece ai mers cu senzorul si Aprinderea AT011 pana la M. Ciuc si inapoi, parca, fara sa se opreasca motorul. Si culmea, Aprinderea aceea AT011 nu avea referinta de tensiune. !!!!
,de aceea ti-am zis sa montezi niste rezistente pe intrare si pe iesire. !!!
(Tocmai pentru o alta polarizare a unui tranzistor de pe intrare.)
diaconuliviu
12 Jun 2007, 09:02
Stai, nu te arunca; afirm "deci merge senzorul, la mine se bloca...". Adica nu afirm ca senzorul e prost ci ca eu "n-am cazut pe solutie" si djasu da.
Montajul meu era un tranzistor npn cu o dioda intre semnalul din senzor si baza, asa incit acel curent ON/OFF care genereaza pe rezistenta aia de linga el (stii tu care) 1,4/0,7 V sa "transmita" bazei numai 0,7/0V.
Ma rog, rezistenta aia am recalculat-o asa incit sa pic pe 1V/0,3V. Oricum, acea rezistenta, cit de proasta ar fi nu poate prin incalzire sa ajunga atit de mare incit sa genereze 0,7V in loc de 0,3. In plus, nu voiam sa complic prea tare interfata.
Asta a fost tentativa de montaj, n-aveam timp de testari, cautari de solutii, asa ca am renuntat la el in favoarea TLE, cu comanda direct in tensiune, cu stabilitate, care nu m-a "pacalit" niciodata.
Deci, nu afirm ca senzorul e prost ci ca solutia de atunci n-a fost cea corecta. O sa caut solutia si la asta.
gotronic
12 Jun 2007, 09:07
OK, poate o sa fac unul direct cu iesire in tensiune, dupa ce termin cu toate sculele. Numai ca, culmea senzorul deja acum este mai scump decat aprinderea.!!!
Re edit:Nu rezistenta este de vina, ci tensiunea baza - emitor a tranzistorului, care la fiecare grad celsius, isi modifica valoarea cu cca 2 mV .!!!
(Mai exact scade cu cresterea temperaturii)
diaconuliviu
12 Jun 2007, 10:48
Da, si eventual si caracteristica diodei la temperatura. O sa incerc altceva.
djasu82
12 Jun 2007, 11:30
Cum zici Tu Liviu respectele mele ! Tot timpul parca am fi doua pietre tari si nu stiu de ce oare
, in loc sa discutam ca de aceea e forum ma tot impusti ca nu intelegi ce scriu eu , numai tu nu intelegi cum se face
. ok voi vorbi concret si scurt fara povesti practice , desi multi se lovesc de ele! Bine ca mai am si alta rabla de masina desi e noua asta pe injectie tot turbo le facem pina la urma
)
diaconuliviu
12 Jun 2007, 12:12
Bai, nene, acum chiar m-ai suparat, tu intelegi ce ai scris? ca e un mesaj "snur", fara punct, fara virgula, dar care ar trebui sa contina vreo 7-8 propozitii. Daca nu-l editezi singur, sa putem intelege ceva din el, ti-l sterg.
Apoi, in acelasi stil de scris neromanesc spui si treaba cu "revenirea" la 33K, etc. deci pe LIMBA ROMANA te atacam acum, nu pe IRC. Deci pe LIMBA ROMANA, aia inteligibila pentru TOTI, nu doar pentru tine.
Daca suferi de mania persecutiei, problema ta.
Apoi, daca esti nemultumit, uite:
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=SF&s=&f=7Scrie-ti pasul. Inainte de asta, citeste asta:
d) Nu este permisa sub nici o forma folosirea unui limbaj tip "mirc" (daka, k, lol etc.) si nici a scrierii cu sh, tz, k etc. Punem accent pe calitatea mesajului (atat din punct de vedere al continutului
cat si ca mod corect de redactare in limba romana) si nu pe "cantitatea" sa.
Mai ales partea cu rosu.
A, despre a posta sau nu o schema, e problema fiecaruia. Nici nu ti-am cerut s-o postezi, din partea mea am spus ce am incercat, ce am gafat la schema si ca VOI INCERCA alta schema.
"Liviu, GOTRONIC, ma numesc Adrian si atita mai spun: functioneaza si fara AT011. GOTRONIC, nu mi s-a blocat nici la temperaturi inalte; am mers chiar ieri si era destul de cald la ora 4. Apropo, eu la CDI am FTURILE?? puse pe radiator de aluminiu si protejati, caci mi s-a luat sa tot ia foc aiurea. Acum, venind vorba de ce ai zis cu referire? la CDI modificat de mine, da, am la iesirea de pe punte 400 V, constant. Doar am adaugat o rezistenta de 33K in serie cu celelalte 3 bucati si o dioda Zener de 80 V, fara modificari la transformator ( acelasi numar de spire, etc) .
Da, am lasat rezistenta aceea de 33K din IC2 pentru a da acele scintei in numar de 6 si diodele din punte le-am schimbat cu BY228 iar acum am adaugat doi tranzistori, un pnp si un npn realizind practic un tiristor. Gotronic, semnalul nu se modifica, l-am verificat pe osciloscop. Mie imi functioneaza perfect fara a pune acel AT011 in serie cu CDI. Cine a spus aceasta poveste, merge?, mie unul nu, sint multumit de senzor; hai ca o sa pun si acea schema, ca de, iar Liviu o sa zica "nu stiu ce" , ca o dezbati pe larg. Gotronic, dupa senzor daca se pune un NE555 realizeaza la fel, ON/OFF pentru a comanda tranzistorul din CDI (Q3). Parametrii i-am luat de la senzor cind a functionat cu AT011; cu CDI am aceleasi caracteristici. Apropo, se filtreaza dupa senzor semnalul caci oscileaza, poate de aia ti se blocheaza, Liviu."Mi-a luat un sfert de ora sa corectez ce ai scris, cam asa ar trebui sa arate un mesaj.
djasu82
12 Jun 2007, 14:50
bygy007
12 Jun 2007, 22:36
o intrebare la schema pusa de tine functioneaza turometrul corect? sau ai facut modificari la turometru
diaconuliviu
13 Jun 2007, 06:45
QUOTE(djasu82 @ 12 Jun 2007, 14:50)
Liviu pina la urma o sa-ti trimit pm si tu sa corectezi
Ia incearca; in cazul asta vei ramine fara postare (nu sta nimeni sa se joace de-a corectorul cu tine), ca, dealtfel si in cazul in care vei mai posta in stilul ala neinteligibil/snur/majuscule.
Salut! Am si eu cateva nelamuriri si postez aici sa vada toata lumea ca sa ma..sfatuiasca! Mesajul e mai mult pt gotronic dar pana il citeste el poate stiu altii care e treaba..
Asadar,azi am incercat sa pun si eu o aprindere AT011 pe berlina mea. Cum vine cutiutza rosie am inteles; dar nu inteleg treaba cu senzorul! Bun,inlocuieste platina mobila, si aici pe instructiuni zice "se monteaza in locul platinii mobile la o distanta de cca 0,5-0,7mm de varful camei axului delcoului" -
Ce nu inteleg este-1-platina fixa ramane? banuiesc ca da,si cu ajutorul ei reglez distanta aceea de 0,5-0,7..
2-cum se face 'ruperea' daca tot timpul senzorul 'sta' lipit de platina fixa??
In fine,am montat-o ca in instructiuni dar dupa pornire scotea niste zgomote tare ciudate pe evacuare, nu prea se accelera si cand mi-a dat si un rateu am trecut repede pe clasica si am zis sa intreb lumea(mr. gotronic:)) care e treaba? Ce imi scapa mie??
PS:am legat si firul din tresa de cupru la surubul platinei fixe
gotronic
13 Jun 2007, 16:55
Pai, de montat ati montat-o bine. NU trebuie sa faca nici o "rupere" senzorul, ca de aia este senzor, el citeste forma platinii si comanda aprinderea
. Se pare ca nu ati reglat avansul static, in sensul maririi lui fata de clasic cu cca 20 grade. ( se poate face cu ajutorul LED CONTROL-ului incorporat). ATENTIE cand reglati avansul rotiti delcoul in sensul invers acelor de ceasornic cca 20 grade si nu invers!!!). In rest, masurati fisele, bobina de inductie, verificati pipa, capacul delcou... (curatenia si integritatea lor).
Asteptam rezultate.!!
Re edit. Eventual verificati si platina fixa, sa nu fie uzata rau si sa mearga in trepte avansul vacumatic. Slefuiti-o usor sau luati-va una de Metaplast fiind cea mai ieftina. !!
Re re edit.:Aprinderea Tranzistorizata AT011 functioneaza si cu platina, avand un curent de cca 100 mA prin platina.!!!
fordistul
13 Jun 2007, 17:34
Fordistul a revenit. Am montat AT01 si am mers cam 300 km. Am observat ca urca la deal mai bine. Demara bine si nu am simtit schimbari sensibile in acest sens. Pornirea motorului, fie la cald, fie la rece, nu s-a schimbat. Relantiul la motor rece este mai stabil. Oricum, pentru mine era mai important sa nu imi uzeze prea repede platina... Parca culoarea de la iesirea esapamentului este gri mai deschis. Aceasta nu stiu ce reprezinta. V-as fi recunoscator daca m-ati lamuri. Consumul nu l-am cronometrat. Ca concluzie, sunt multumit.
Pana la urma i-am dat de cap; cu avansul era o problema,in sensul ca era fmic..oricum, fiecare Dacie cu 'avansul' ei:) Tare sunt curios daca alte delcouri au joc stanga-dreapta, si cam cat de mare este-ca la mine e..nitzel!
Cea mai mare realizare-zic eu- cu AT011 este relantiul mai frumos-si pe gaz si pe benzina! Nu prea inteleg eu de ce pe gaz relantiul este mai jos decat pe benzina dar..asta e! Bine ca merge cum trebuie!
O sa bag gaz si o sa fac si un consum sa vad cum stau(cu aprinderea clasica imi lua cam 9%mixt.motor1.3-multumit!) si o sa incerc sa gasesc si o bobina cu rezistenta in secundar mai mica-la asta am 9k..poate niste fise mai bune(astea sunt sarme si ma curenteaza:) si..cam atat!
Iarasi o chestie pe care nu o inteleg-sau poate mi s-o fi parut!- parca se infige mai bine pe gaz:)..o sa vad la o proba de drum mai lunga,acum nu am iesit din cartier..
Per total-este OK si ii multumesc mult lui Gotronic pt sfaturi si ..rabdare!:)
PS:dar led-ul ala daca se aprinde asa tot timpul nu se arde pana la urma?
gotronic
13 Jun 2007, 20:04
Stai linistit. ! In privinta LED-ului.
Re edit:Referitor la consum, eu zic ca este mai mult decat OK. Spun asta ca eu pe Solenza Scala, nu reusesc sa obtin sub 10% benzina. Recunosc ca merg drumuri foarte scurte de sub 3 Km, cand motorul nu reuseste sa intre in regim. ( si vorba aia, este motor EURO 4 multipunct injection
)
Pt Gotronic:explicati-mi si mie pe scurt care este treaba cu aprinderea capacitiva? Care sunt diferentele fata de cea tranzistorizata si ceva avantaje sau dezavantaje!
Cineva zicea ca aia capacitiva da scanteie la 20cm..?!?
gotronic
14 Jun 2007, 21:38
Da, si la 1m da aia.!
Re edit:In general, depinde de bobina de inductie nu de tipul de aprindere. Daca bobina este slaba, se strapunge intre spire. Dar nu este nevoie de o tensiune asa mare ci mai mult de energie. O tensiune prea mare poate chiar dauna.
In concluzie ambele tipuri de aprindere pot da tensiuni de iesire la fel de mari, dar trebuie sa ai si bobine de inductie, fise, bujii.....care sa "tina" la tensiunile respective. Din motive practice tensiunile se limiteaza in jurul valorii de 300....450 Vcc in primar. Valoarea de 450V o da si AT011. Mai mult nu poate o bobina normala.!!!
djasu82
14 Jun 2007, 21:47
Vorba unui amic de-al meu , degeaba da scintee daca ai probleme la motor si mai ales daca nu ai avansul controlat eletronic , cum sunt cele pe injectie.
Kinetix
15 Jun 2007, 11:40
Salutare, baieti!
Pentru ca de peste doua luni stau fara internet acasa (inca nu au venit cei de la rds-rcs cu care am inceheiat contractul de multa vreme...) iar la serviciu a fost virusat calculatorul, nu am prea vizitat forumurile.
Pentru
djasu: nu ma mai pasioneaza multisparck-ul deoarece am stabilit ca nu e mai eficient decat daca reusesti sa dai doua (sau mai multe) scantei una dupa alta, fara pauza! Daca apar pauze chiar de 1ms (necesare restabilirii curentului in bobina la aprinderile inductive sau incarcarii condensatorului la cele capacitive) a doua scanteie nu prea mai are ce aprinde, amestecul fiind deja in stare de ardere, iar arborele este deja rotit prea mult ca sa mai ajute la ceva o noua explozie... Aceste aproximari si discutii se gasesc in paginile mai din urma.
Pentru
gotronic: nu pot sa-ti mai furnizez informatii proaspete despre functionarea sistemului senzor+AT011 pe Dacia tatalui meu, pentru ca nu am mai folosit-o de multa vreme... El zice ca merge bine...
M-ar interesa insa cum putem adapta o bobina de Tico la AT011. Rezistenta primarului este de
1.2 ohmi, este cu circuit magnetic inchis (tole ca la transformator) si da o scanteie mai groasa ca la Dacie. Asta imi spune mie ca energia scanteii e mai mare si/sau dureaza mai mult. Oricum ar fi, cred ca adaptarea pe Dacie a unei astfel de bobine (pe langa o aprindere electronica, desigur) e un adevarat "upgrade".
djasu82
15 Jun 2007, 14:13
Salut Kinetix imi pare rau sa te informez dar chiar se poate sa obti ce isi doresc mai toti , numai ca trebuie ridicata tensiunea cam la 400v.Acolo energie eu sunt multumit de aprinderea CDI clarke + senzorul gotronic care se simt bine amindouo legate una de cealalta . Am deja 160km parcursi , iar maine plec la Vilcea, pe magistrala isi va spune cuvintul daca se merita CDi + senzorul , daca nu ramin si eu cu At011.
alinushy
15 Jun 2007, 15:29
salut, mi-am pus pus si eu AT01 si primele impresii dupa ~200km =
, multimiri atat domnului Gotronic cat si colegilor pt informatiile furnizate in posturile anterioare
djasu82
17 Jun 2007, 14:55
Salut consum la 100km 5.2% senzor gotronic + CDI fara alte modificari .Am ajuns la concluzia si daca e masina incarcata la capacitatea maxima cum a fost a mea , trebuie sa consume cam la fel bafta .
salut.am si io o problema.mi-a dat cineva o aprindere romaneasca veche si nu am schema de montaj ma poate ajuta cineva?aprinderea are multe fire si la capat o mufa ca cea de la casetofon.
I.ELECTROMAGNETICA
COD:RS-76341
UN:12VCC
SERIA:2215
AN:1987
Va multumesc
Inca un client satisfacut de aprinderea "Gotronic":)..am montat ieri la un tovaras pe o Nova si omul s-a mirat cat de mult conteaza un asa..'gadget':)
Daca si-ar schimba si capacul de delco,ca e putin verde pe contacte..ar fi si mai si! Plus ca are o bobina mai buna ca a mea..cel putin asa a reiesit din masurarile infasurarilor.
Numai bine!
QUOTE(KidTx @ 18 Jun 2007, 08:34)
salut.am si io o problema.mi-a dat cineva o aprindere romaneasca veche si nu am schema de montaj ma poate ajuta cineva?aprinderea are multe fire si la capat o mufa ca cea de la casetofon.
I.ELECTROMAGNETICA
COD:RS-76341
UN:12VCC
SERIA:2215
AN:1987
Va multumesc
Sefule.............tu ai un EEBIO.........
Nu seamana cu asta?
http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=78375&hl=eebioElectromagnetica nu a facut aprinderi electronice............cel putin asa stiu........daca gresesc imi fac autocritica.....................
gotronic
20 Jun 2007, 22:18
Da, nici eu n-am auzit de Aprinderi de Electromagnetica, de economizor da, in vreo doua variante daca nu ma insel. Pe discrete si integrate (su ceva hibrid).
ydaniel
26 Jun 2007, 09:07
ba da.are FLP una;)
Iaca asta e :
http://www.daciaclub.ro/galerie/displayima...082--12014.htmlProdusa de eletromagnetica SA Bucuresti.... o am de aproape un an de zile si merge bine ...
diaconuliviu
26 Jun 2007, 14:07
Aia e "Malvina", produsa de "Malvina" - Deva. Ca o avea sigla de Electromagnetica, o fi, dar in pachet pe eticheta scrie firma din Deva.
mare branza, intradevar e Malvina toata ziua, e 25 ron una, si intradevar au sigla de electromagnetica(seamana dar nu rasare). Sunt bune, nici eu nu am avut probleme.
djasu82
26 Jun 2007, 16:40
Da da sunt bune pina la 2800 de ture dupaia platina incepe sa faca minuni zbor de platini desi circuitul din malvina realizeaza o mica temporizare dar cind se incinge rezistentele excesiv
incepe sa se plafoneze la 3200 de ture in sus
.Asta am observat la drum intins , asa prin oras totul e frumos .Nu stiu cum o lucra at0011 ca momentan eu am deja 1200km cu cdi si senzorul gotronic.
gotronic
26 Jun 2007, 17:28
Pai , pune-o pe masina, mergi repede vreo 50.000Km, si ne povestesti si noua. !!!
PS: Sunt posesori care au atatia Km cu ansamblul AT011 si senzor, de anul trecut si nu au comentat nici o problema. !!!
QUOTE(djasu82 @ 26 Jun 2007, 16:40)
Da da sunt bune pina la 2800 de ture dupaia platina incepe sa faca minuni zbor de platini desi circuitul din malvina realizeaza o mica temporizare dar cind se incinge rezistentele excesiv
incepe sa se plafoneze la 3200 de ture in sus
.Asta am observat la drum intins , asa prin oras totul e frumos .Nu stiu cum o lucra at0011 ca momentan eu am deja 1200km cu cdi si senzorul gotronic.
Culmea ca peste 3500 rpm se comporta mult mai bine decat pe aprindere clasica, si cu Gotronic si cu Malvina. La instructiuni scrie printre altele ca se evita "zborul platinii" deoarece lucreaza cu un curent mult mai mic, descarcarea facandu-se mult mai rapid in modulul de aprindere.
djasu82
26 Jun 2007, 18:36
Culmea datorita celor doi tranzistori care se comporta ca un triger shmit
dispre zborul de platini nu ca, e un curent mai mic
numai ca acel curent in jur la 150-200 mA nu mai distruge platinile . Daca descifrezi montajul malvina te vei convinge. La at011 e tranzistorul final mos sa confirme gotronic rezistentza mica drena sursa comutaie foarte buna pe bobina evident scanteie buna si mare
. Ce repede raspundeti stati la pinada ca si mine:P.Gotronic nu am zis ca e vreo problema la at011 doar la malvina m-am referit asa s-a manifestat la mine pe masina
o fi fost un lot mai prost de tranzistori care comuta mai slab si a fost pus unu si in malvina mea
.
gotronic
26 Jun 2007, 18:56
Nu am zis ca ai afirmat sa fie vreo problema cu AT011, ci ca nu "stii cum o lucra AT011" (probabil in timp), de aia ti-am zis sa-i faci rapid o proba de 50.000 Km.!!!
Va garantez ca la mine pe hartiuta scria ca e facuta de Electromagnetica Bucuresti.
djasu82
27 Jun 2007, 15:11
Vrei sa iti punem noi schema
) ? ce conteaza unde e facuta carcasa ,montajul e la fel
.
" Electromagnetica nu a facut aprinderi electronice............cel putin asa stiu........daca gresesc imi fac autocritica..................... "
Eu doar ziceam ca au facut.....
unikat45
27 Jun 2007, 17:58
salut! as fi si eu interesat de montajul unei aprinderi electronice...problema se pune in felul urmator:
1. motorul e cam obosit (a fost fiert de doua ori) si trebuie segmentat ca papa ulei, se ancraseaza prima bujie si intrerupe in sarcina la viteze de peste 90 km/h. in rest comportamentul la pornire e ok.. relativ pentru un motor obosit..
2. montarea aprinderii vreau sa o fac inainte de segmentare sa vad cum poate sa ajute la o functionare mai buna atat a aprinderii cat si a mersului in sarcina..
3. bobina care o am acuma are o rezistenta de aproximativ 2 ohmi pe secundar..am inteles ca trebuie sa aiba o rezistenta minim recomanda de 3 ohmi.
Ce imi recomandati sa fac: sa pun aprinderea sau ba?, sa schimb bobina sau sa montez o rezistenta aditonala.... ce valoare si ce putere (de cati W)?..... sa o montez eu personal sau sa apelez la o persoana specializata...exista vreun risc sa fac praf ceva.. aprindere sau bobina?
montajul la versiunile de AT mi s-a parut relativ simplu... de aceea as vrea sa incerc sa o montez eu....
Multumiri anticipate....
djasu82
27 Jun 2007, 18:55
Salut poate pentru at011 iti trebuie bobina cu valoarea rezistentzei de 2-3 ohmi,la aprinderea cdi personal am bobina cu rezistenta in primar de 0,8 ohmi. Sincer refati motorul cel mai indicat, ori cum daca iti pui un at011+senzorul gotronic nu iti mai moare peste 90km/h fiindca o sa ai o scintee buna la toate cele 4 buji,tu decizi!!!
unikat45
27 Jun 2007, 23:30
pentru inceput, pana fac motorul o sa incerc asa.. ....cu un at 01 nu 011 si fara senzor in loc de platina...e mai simplu asa daca vreau sa o montez eu.... teoretic... pe urma daca se comporta introducem si senzorul de care vorbeai.... daca poti pune o poza cu el.. mersi anticipat..
Marius97fer
28 Jun 2007, 22:57
sunt un pic paralel cu chestia asta...
eu am o berlina din 98, ce verific sa vad daca are aprindere elctronica... sau macar sa stiu care e diferenta intre cea electronia si cea.... care o mai fi
bygy007
28 Jun 2007, 23:05
simplu vezi daca de la delco se duce un fir la bobina de inductie atunci nu ai
daca firul se la delco se duce intr-o cutie de orice fel atunci ai
decco (chestia aia care imparte fisele la bujii )
bobina de inductie (ceva cilindric din metal sau bacherita din care iese o fisa care se duce la delco)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.