Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
Marius97fer
pai nu cred ca am. da ca sa fiu sigur am pus 2 poze.

din ce am citit pe aici, am inteles ca e mult mai eficient sa ai aprindere electronica.
sper sa nu fiu nevoit sa citesc 86 pagini sa o montez... sleep.gif

mai dati niste informatii, sau sfaturi... mersi mult...

29 Jun 2007, 13:41:
am trecut azi pe la tracorom si m-am decis sa investesc 27,5 lei intro aprindere electronica, marca "gotronic" modelul 'AT 01".

am citit instructiunile de montare si utilizare si in cel mai scurt timp o voi monta pe masina (aka dacie sleep.gif )

sper sa reusesc din prima, daca nu, voi sunteti speranta mea.... blush.gif
djasu82
In primul rand te-as sfatui sa schimbi capacul de delcou daca are ploti din aluminu si daca e fisurat ,in al doilea rand tiar prinde bine o aprindere AT011 si elimini platina .Daca te pasioneaza eletronica ti-as spune sa realizezi o aprindere CDI+senzorul gotronic de la AT011.
Marius97fer
am zis ca nu e chiar asa complicat si deja am montat-o.

se simte o mica diferenta in sensul ca porneste mai usor, iar in panta are un randament ceva mai bun.

toootusi.... intentionez sa schimb fisele, capacul de delco, si bujiile. asta ca sa fiu convins ca e treaba buna...

mentionez ca a mers din prima, fara sa fac vreun alt reglaj... atat doar, ca am mai reglat un pic avansul...
djasu82
Toata lumea regleaza avansul dar cum ramine cu avansul centrifugal sad.gif nu se vorbeste ,numai printr-un procesor programat se poate modifica curba de avans totul digital. Si acest lucru s-a reusit datorita lui mihai1677. Ai sa vezi ca putere mare in coasta cind vei urca nu o sa ai desi da ai demaraj mai bun pornire usoara dar ramine ACEST DAR sad.gif.
gotronic
@Marius97fer: Felicitari ptr. reusita de unul singur. Dupa poza se pare ca ai scos condensatorul de tot de pe delcou. Nu era necesar, decat de desfacut firul de la delcou si lasat in jos, fara sa-l izolezi, deoarece daca atinge masa nu-i nici un pericol pentru ca , capatul celalalt este tot la masa.
Daca schimbi fisele si capacul delcou, (foarte bine faci daca ai constatat ca nu sunt in regula), schimba si pipa (rotor distribuitorul), ca nimeni nu-l baga in seama si este si cel mai ieftin. Deasemenea urmareste si capacul de protectie de sub capacul delcou daca este curat si nu imbibat cu praf de carbune de la contactul capacului delcou (daca nu-l schimbi, desi acesta este si mai ieftin). Urmareste ce scrie in prospect, mai ales cu bobina de inductie si totul o sa mearga foarte bine.

Succes incontinuare.

PS Mai exista Tracorom ? Eu stiu ca s-a desfiintat, iar firma se numeste "La Rabinta" acum.

Re edit :
Mai bine le masori pe cele de pe masina (fisele), este posibil sa cumperi altele noi mai proaste.
A, si inca ceva, din poza nu mai vad firul de la turometru, ala trebuie sa ramana pe borna minus (-) a bobinei de inductie (unde a fost) excl.gif

Numai bine!!
Marius97fer
pai cel care se vede e de la turometru. cel care merge la delcou nu se vede ca e mascat de aprindere.

pot masura fisele cu un aparat de masura obisnuit, sau imi trebuie altceva? nu ma prea pricep la electronica dar invat repede si m-am descurcat pana acum singur la dacie (bine, cu ajutorul daciaclub, ca altfel....) blush.gif

deocamdata nu schimb nimic pana nu fac niste verificari... dar oricum bujiile sunt cam vechi, au vreo 6 - 7000 si le vine schimbul....
gotronic
ok, este in regula.!!! Da, poti masura fisele cu un aparat obisnuit, care are ohmetru.!! Pentru bobina (in primar, pe ohmi) ar fi indicat un aparat digital (tot obisnuit). smile.gif In secundar, nu scrie in prospect, dar valoarea ar trebui sa fie intre cca 6 Kohmi si 8 Kohmi. Daca este mai putin cu mult, inseamna ca sunt spire in scurtcircuit sau bobina necorespunzatoare, daca este prea mult inseamna ca sunt spirele intrerupte sau la fel bobina necorespunzatoare.!!!
djasu82
Pai daca are o bobina in scurt o desface si trece la bobinat tongue.gif dupaia o introduce in parafina fiarta si gata bobina noua smile.gif .Eu in primar am 0.8 ohmi si in secundar 7,5 kohmi. Apropo gotronic sti ce bine se pupa At011 cu bobina mea wink.gif e rece aprinderea !
Marius97fer
bine, acum am inteles tot. wacko.gif

dar, de fapt, as dori si o traducere . care e bobina in primar, care e altfel... v-am spus ca nu ma prea pricep...

ca si idee, am setat bujiile la 1 mm si am inceput sa am probleme, cum le-am pus inapoi la 0.7 cum merge treaba altfel...

apropo, cam asa arata aparatul meu de masurat...
djasu82
Salut marius97 ca sa masori o bobina de inductie vei proceda asa :
- pentru primarul bobinei de inductie vei pune aparatul de masura pe ohmetru si dupaia bornele lui pe bornele bobinei de inductie adica + (plus) si respectiv - (minus) daca ai in jur de 0,8-3 ohmi si conduce e bun primarul bobinei de inductie.
- pentru secundarul bobinei de inductie vei pune aparatul tot pe ohmetru la tine observ ca e cu prescalarea ohmilor mai destept si vei pune o borna de la aparat pe borna + (plus) de la bobina de inductie si cealalta borna in borna centrala a bobinei de inductie pe care iese scinteea ! bun aici trebuie sa iti afiseze aparatul o rezistenta in jur de 7-8 kilohmi! daca iti va afisa mai mult in jur de 50-100 kilohomi - bobina e arsa !!!
Marius97fer

eu l-am intrebat pe tata care e electrician, si a zis ca daca vreau sa masor bobina de inductie ar fi necesar sa deconectez bateria ca altfel risc sa ii stric bunatate de aparat de masura... asa ca asteptam sa vad ce ziceti si voi.... oricum deocamdata am alte treburi de rezolvat si daca merge bine masina... nu imi fac probleme.... deocamdata.... rolleyes.gif
bygy007
bun aparatul am avut si eu la munca aceeasi scula mai bine scoti firele de pe ea si o masori asa adica + si - si masorra lnistit ca daca nu scoti firele poti masura si alceva prin instalatie (rotor alternator becuri si ce se aprinde cind pui contacul) ori cum el are niste protectii foarte bine si nu prea ai cum sa-l arzi ca incepe si piuie
Supapa_jR
dar de aprinderea bosch...ce imi puteti spune??e buna de ceva?cum se adapteaza pe 1310 carburatie...
bygy007
QUOTE(Supapa_jR @ 1 Jul 2007, 00:16)
dar de aprinderea bosch...ce imi puteti spune??e buna de ceva?cum se adapteaza pe 1310 carburatie...
*


sa nu trebuiasca pus ceva pe volanta
djasu82
mai simplu pe fulie !!! Pe volanta nu se pune nimic se dezechilibreaza si la turati mari face bau!!!
Marius97fer
@djasu82

mersi de sfat. dupa ce o masor dau de stire...
djasu82
Am observat ca se admite pentru o bobina de inductie in primar 0,8ohmi iar in secundar chiar si 10kilohomi !!! adica daca introduci impuls de 450v in primar obti in secundar 45kv adica multiplicare 100:1 transformare!!!
gotronic
QUOTE(djasu82 @ 30 Jun 2007, 09:44)
Pai daca are o bobina in scurt o desface si trece la bobinat tongue.gif dupaia o introduce in parafina fiarta si gata bobina noua smile.gif .Eu in primar am 0.8 ohmi si in secundar 7,5 kohmi. Apropo gotronic sti ce bine se pupa At011 cu bobina mea wink.gif e rece aprinderea !
*



Nu mai fa glume de genul asta, ca este posibil sa te creada cineva, si sa foloseasca bobine de inductie de 0,8 ohmi, pe aprinderi electronice cu unghi dwell normal si fara rezistenta aditionala. Nu ameti oamenii discutand cand de aprindere inductiva cand de cea capacitiva. Poate multi nu stiu nici macar cum functioneaza o aprindere clasica, si atunci ii obosesti sau derutezi. blink.gif

Nu are cum "sa se pupe" Aprinderea AT011 cu bobina de 0,8 ohmi, fara rezistenta aditionala. Ar lua un curent de peste 17 Amperi, ceea ce la 13,5...14 Vcc ar insemna o putere de peste 200W disipata pe bobina cand pui contactul. Pe langa faptul ca nici firele care ajung la bobina nu sunt dimensionate pentru curentul asta,
ti se ard pe rand: cabluri, bobina de inductie , aprindere electronica (cu excepia CDI), platina (daca esti pe clasic), contactul din cheie si toate bucuriile din lume, pana iti ia foc si masina. (daca nu ti se arde siguranta prima data, si este decalibrata, schimbata ca valoare !!!)

Deci fara glume de genul asta. Te rog frumos. Nu toata lumea are modificata instalatia electrica, probabil , ca la masina ta. unsure.gif

Este posibil ca aparatul tau de masura sa nu fie etalonat metrologic, sau sa ai contacte imperfecte sau fire foarte lungi prin instalatie.
djasu82
Gotornic nu am aparat decalibrat se invirte pe la suma de 8 mil. Da ai dreptate la aprinderile at011 ,at01, malvina rezistenta din primar trebuie sa aibe valoarea de 2-3ohmi , daca nu se adapteaza o rezistenta aditionala pentru limitarea curentului prin circuit - aprindere si bobina de inductie plus contactul de la masina. Dar aprinderile cdi e alta poveste , se admit rezistente in primar in jur de 0,6-1 ohm .Hai ca nu speriem pe nimeni. Din cite stiu la daci mai noi genaratia 95-99 au bobine de inductie la valoarea de 2,4-3ohmi. Se stie ca ia un curent prin platina de 5 Amperi. Si prin At011 trece un curent de 5 Amperi dupa cite am observat gresesc???
gotronic
Prin aprindere trece un curent in functie de bobina de inductie folosita !!!!, ori tu recomandai bobine de 0,8 ohmi, cand vorbeai cu cineva care tocmai isi montase Aprindere AT01.!!! Si omul a fost si sincer, spunand ca nu prea are experienta. Pe urma ai sarit probabil la CDI, dar fara sa specifici lucru asta.
La Daciile fabricate pana in 2000, sau mai bine zis cele pe carburatie si delcou, nu cred ca s-au pus bobine de 2,4 ohmi, cam toate din cate stiu eu erau de Sf. Gheorghe. Si astea nu aveau in primar sub 3 ohmi. Pe vremuri cele negre din bachelita aveau 4 ohmi si erau excelente. wink.gif

A, ca pe piata erau si mai sunt bobine de inductie care se vand pentru Dacii si au 2,4 ohmi este altceva, dar asta este o excrocherie la nivel national din partea unor importatori care au golit stocurile (rebuturile ) europei, si le-au bagat la vanzare pe piata romaneasca ca marfa de "firma". ohmy.gif ph34r.gif
bygy007
QUOTE(gotronic @ 1 Jul 2007, 21:39)
Nu mai fa glume de genul asta, ca este posibil sa te creada cineva, si sa foloseasca bobine de inductie de 0,8 ohmi, pe aprinderi electronice cu unghi dwell normal si fara rezistenta aditionala. Nu ameti oamenii discutand cand de aprindere inductiva cand de cea capacitiva. Poate multi nu stiu nici macar cum functioneaza o aprindere clasica, si atunci ii obosesti sau derutezi.  blink.gif

Nu are cum "sa se pupe" Aprinderea AT011 cu bobina de 0,8 ohmi, fara rezistenta aditionala. Ar lua un curent de peste 17 Amperi, ceea ce la 13,5...14 Vcc ar insemna o putere de peste 200W disipata pe bobina cand pui contactul. Pe langa faptul ca nici firele care ajung la bobina nu sunt dimensionate pentru curentul asta,
ti se ard pe rand: cabluri, bobina de inductie , aprindere electronica (cu excepia CDI), platina (daca esti pe clasic), contactul din cheie si toate bucuriile din lume, pana iti ia foc si masina. (daca nu ti se arde siguranta prima data, si este decalibrata, schimbata ca valoare !!!)

Deci fara glume de genul asta. Te rog frumos. Nu toata lumea are modificata instalatia electrica, probabil , ca la masina ta.  unsure.gif

Este posibil ca aparatul tau de masura sa nu fie etalonat metrologic, sau sa ai contacte imperfecte sau fire foarte lungi prin instalatie.
*


gotronic
Mersi bygy007, in fisierul atasat este prezentata o alta bobina folosita pe vremuri la Dacie, respectiv cu primarul de 2 ohmi si rezistenta aditionala de peste 1 ohm, deci in total o valoare de peste 3 ohmi. Bobina era (arata) la fel cu cea fara rezistenta aditionala. De multe ori se ardea rezistenta, iar mecanicii puneau bobina pe direct, ceea ce scurta drastic durata de viata a platinilor dar si a bobinei care efectiv "fierbea" si arunca uleiul afara. Mergea motorul bine un timp scurt, dupa care numai probleme erau cu mersul rotund si uniform al tuturor cilindrilor.!!!
Marius97fer
asa, am masurat. pun si 2 imagini sa va dati voi cu parerea. in primar am 3.2 ohmi iar in secundar varia, dar in medie e cam ce se vede si in imagine cam 6 - 7 kilo ohmi... cred...
gotronic
Pune aparatul cu bornele in scurt circuit (una cu cealalta ) pe ohmi. Ai sa gasesti o valoare undeva sub 0, 5 ohmi. Din valoarea masurata de 3,2 ohmi a bobinei scazi rezistenta de contact, a firelor .... pe care ai gasit-o la aparat. Diferenta este valoarea reala a bobinei de inductie. Asta se face numai pe ohmi, pe Kohmi este nesemnificativa fata de valoarea masurata. Dar cred ca bobina de inductie este buna. Poti sa pui o sarma masiva in locul fisei centrale, indoita la cca 1 cm fata de masa (carcasa bobinei), Dai la demaror si daca scanteia este mare si albastra spre alb, atunci este ok. Poti mari distanta sa vezi pana unde da scanteie.
bygy007
aparatele alea au cam 0,2-0,3 ohmi in scurt (tastele puse una peste alta)
gotronic
Da, cam asa ceva, deci bobina este OK, ohmic. !!
MECCA
am auzit niste zvonuri cum ca ar merge aprindere de golf pe dacie??a montat cineva asa ceva??imi poate spune cineva daca este vreo diferenta??din auzite cica este super.porniri iarna f f f usoare.
gotronic
Poate vrei sa spui ca ai auzit ca merge adaptat delcou de Golf (cu aprinderea de pe el) pe Dacie. Se poate, dar cu adaptari mecanice, schimbat bobina de inductie. Si probabil te-ai gandit la unul SH, fara garantie , daca il mai si modifici. Plus ca nu stiu daca de la dezmembrari iti da cineva garantie, doar poate o PROBA, ca merge si SALUT.
tzepesch
ma bag si eu in seama rapid....

am gasit la nea caisa din coltu blocului, care are chiosc de piese kit de aprindere electronica la 350.000..

pretul vi se pare bun sau e prea mic si automat si kitul poate fi o porcarie... n-am retinut producatorul din pacate...
gotronic
Pacat, afla mai multe detalii. blush.gif
Eventual si niste poze icon_mrgreen.gif
MECCA
gotronic evident ca ma refer la delcou + bobina + aprindere deci aprinderea completa de golf.poti sa-mi spui per ansamblu ce se modifica la delcou ca acolo este problema.si inca ceva.senzorul care citeste cama la delcou a intrat in productie de serie??eu sunt baiatul din cta care te-a stesat cu vreo 2 mail-uri acum ceva timp.cam cat costa acest senzor + aprinderea si daca se gaseste pe la magazine de piese??mersi
gotronic
Operatiunea de modificare a delcoului este mai ampla, si costisitoare. Referitor la Aprinderea AT011 si senzor, inca putin si iese in serie, sper luna asta la sfarsit. Depind si eu de unii furnizori. Asta este. O sa dau de stire pe forum, sau pe site.
O sa-ti dau si un PM, cu detalii.
tzepesch
am aflat.
kitul e o cutiuta neagra cu 2 craci laterali pt prinderea de caroserie si are 3 fire parca:
-bobina + si -
-masa

e MALVINA si e facut in Deva... E bun?
diaconuliviu
Pe acest topic, eventual pe "Scheme electronice" vei gasi citeva modificari aduse Malvinei. Mie mi-a mers bine, doar ca intr-o perioada cea veche imi "afuma" platina si dadea rateuri, cea noua facea acelasi lucru de noua, probabil un lot mai nefericit. Argon afirma ca lui ii merge OK, deci, posibil sa fi nimerit una buna.

Fara a-i face reclama, gotronicul cu senzor merge bine, a si fost lucrat la ea mult. Si spun asta in urma testelor facute personal. Atentie, cere fise bune, nu te juca cu fise de 5 ani, mai ales de provenienta dubioasa. Citeste pe aici, vei gasi.
gotronic
La Aprinderea Tranzistorizata AT 01, s-a "lucrat" 4 ani, pana a fost lansata in serie. Asta constand in incercari pe stand, masini (autoturisme), modificari de schema, alegerea componentelor electronice in functie de fabricant (producator), pregatirea fabricatiei, omologare.................. Practic, o aprindere AT01 este foarte greu de distrus (stricat), datorita simplitatii schemei cat si componentelor specializate folosite, (mai alese dupa fabricanti "de marca", cat si procesului de fabricatie si verificare inainte de livrare, "bucata cu bucata" fara exceptie !!!) La Aprinderea Tranzistorizata AT011, s-a lucrat cam tot atat (si in acelasi mod), in plus, tinand cont ca a fost necesar un senzor hall din import ( "militarizat", ca si toate componentele incluse in montaj, ca si la AT01) care pana in anul 2006 era "NOT FOR EUROPE" (Nu pentru Europa), s-a intarziat si mai mult lansarea in fabricatie. Dupa toate aceste greutatati, a mai fost si "dilema" daca mai merita lansata in serie tinand cont de parcul auto din ce in ce mai redus de automobile "clasice", si programele "rabla" ale guvernului Romaniei "pentru reinoirea parcului auto" (ce sa va povestesc, "era cea mai mare grija a guvernului Romaniei"). Si totusi m-am ambitionat, dupa "blamarile" de pe forum ale unor utilizatori, care afirmau ca este ba o "excrocherie" ohmy.gif , ba o "cacialma" icon_mrgreen.gif , ba o "nu stiu ce mai ce" blush.gif . In final vreau sa vad lumea multumita cu un produs de calitate V-estica la un pret E-stic, dar care sa nu ma duca pe mine in faliment, in urma investitiilor facute, si care le voi mai face. laugh.gif

Sa ne bucuram cu totii, de ce va fi. !
Numai bine.!!!

Re edit.
bygy007
cind ar apare acel senzor pe piata ca m-ar interesa si pe mine unul
gotronic
QUOTE(gotronic @ 4 Jul 2007, 11:31)
Operatiunea de modificare a delcoului este mai ampla, si costisitoare. Referitor la Aprinderea AT011 si senzor, inca putin si iese in serie, sper luna asta la sfarsit. Depind si eu de unii furnizori. Asta este. O sa dau de stire pe forum, sau pe site.
O sa-ti dau si un PM, cu detalii.
*


djasu82
Gotronic functioneaza excelent senzorul si aprinderea at011!!!!. Merita baieti, eu am adaptat si CDi la senzorul facut de gotronic si sunt multumit la fel numai ca la cdi am putere mult mai mare pe bujie .Apropo aprinderea johon clarke am remodificato cam pe jumatate, piese de calitate superioara si multa munca. Eu unu sunt multumit de ambele variante cine nu are bani multi pentru a realiza un cdi va indemn la at011 impreuna cu senzorul .Motorul meu la rece pleaca de la 500 de ture sta stabil iar dupa ce ajunge la 80-90 grade sta la 900 de ture, pot spune ca motorul e mult mai sprinten cu senzorul gotronic!!!!
tzepesch
QUOTE(djasu82 @ 7 Jul 2007, 14:20)
Gotronic functioneaza excelent senzorul si aprinderea at011!!!!. Merita baieti, eu am adaptat si CDi la senzorul facut de gotronic si sunt multumit la fel numai ca la cdi am putere mult mai mare pe bujie .Apropo aprinderea johon clarke am remodificato cam pe jumatate, piese de calitate superioara si multa munca.  Eu unu sunt multumit de ambele variante cine nu are bani multi pentru a realiza un cdi va indemn la at011 impreuna cu senzorul .Motorul meu la rece pleaca de la 500 de ture sta stabil iar dupa ce ajunge la 80-90 grade sta la 900 de ture, pot spune ca motorul e mult mai sprinten cu senzorul gotronic!!!!
*




de unde gasim AT011+ senzor si cat costa? vreau si eu neaparat, n-ash da bani pe Malvina.... are schema de montaj, tot ce trebuie?
gotronic
Deocamdata numai la mine, pe PM, mai multe detalii. Nu e voie altfel. icon_mrgreen.gif
Marius97fer
QUOTE(gotronic @ 29 Jun 2007, 19:09)


PS Mai exista Tracorom ? Eu stiu ca s-a desfiintat, iar firma se numeste "La Rabinta" acum.



asa e, dar eu am ramas pe vechi... blush.gif
diaconuliviu
Montat CDI Clarke cu senzor Gotronic si AT0110 pe post de driver, merge foarte bine.
gotronic
Si cum ai reglat "distanta la platina". laugh.gif Ieri am primit un PM de la cineva care a primit o AT011 si senzor. A zis ca a stricat 2 platini fixe, ca nu reusea nici cum sa regleze acel 0,5...0,7 mm distanta intre platini wacko.gif (nu dau nume, sa zica el daca citeste) I-am raspuns repede ca distanta este intre de senzor si varful camei axului delcou, ca de aia e senzor, nu freaca nimic acolo !!!. . Si ca sa fiu sigur l-am sunat si pe mobil sa nu strice ceva. In fine , a inteles omul, si dupa cca o ora m-a sunat si "i-am simtit zambetul pe buze", din relatarea lui. A zis ca e mai mult decat se astepta el. (In mai bine, la functionarea motorului fata de platina) icon_mrgreen.gif
Numai bine, si mai cititi din urma despre AT011, ca nu prea mai am timp si nici liber in casutele de la PM-uri. wacko.gif

Re edit.

AT0110, este AT011 cu fire in loc de borne. !!!
diaconuliviu
radmasa.gif
fordistul
Pentru gotronic.
Am pus AT01 si e OK. In cazul AT011, care este diferenta fata de AT01, in sensul circuitului primar, adica cel in serie cu bobina de inductie, da scinteie mai turbata...? post-336-1110552489.gif Fata de AT01, cu AT011 as avea o crestere a performantei apriderii?
Poti si cu detalii tehnice, ca le mai pricep.... tocilar.gif
gotronic
Diferenta intre AT01 si AT011 este in interfata. Adica AT011 merge atat cu senzor cat si cu platina. Curentul prin platina fiind limitat la cca 100mA. AT 01 nu merge cu senzor, are curentul prea mare de atac. Ca tensiune in primar AT01 scoate cam 465 Vcc, iar AT011 cu vreo 15Vcc mai putin (deci nesemnificativ) . Adica cca 450Vcc. Mai mult nu este "sanatos", pentru bobine slabe, care se strapung.
Avantajul net la AT011 este senzorul, care nu rateaza nici o scanteie, si nu se mai uzeaza nimic si nici deregleaza dupa ce la-ai pus. Plus turatia mai mare care ar putea functiona fata de o platina (mecanica).!!! Deci raspunsul mai bun in toata gama de turatii (de la zero pana la cca 12.000 rpm, dar trebuie sa ai si bobina buna pentru turatiile astea mari, fise bune, distributia buna etc)
djasu82
Gotronic la turati mari de ce scade tensiunea pe bobina ???? smile.gif)) adica tensiunea continuua ???? Inseamna ca va scadea si tensiunea indusa din cite stiu eu tongue.gif .La relanti sta stabil 12 V cind turez spre 3000-4000 de ture frumos scade spre 6V daca ar sta stabil as zice ca e perfect !;) Dioaconliviu cum mere senzorul gotronic cu clarke????? eu sunt foarte multumit , de 2 luni l-am pus pe masina impreuna cu aprinderea cdi iar acum am modificato la 480v la turatie mare am 400v stabil pe condensatorul care se descarca pe bobina. Gotronic acolo sa vezi energie smile.gif) voi face un mic filumulet cu senzorul tau si aprinderea CDI .
Fizz
Montat AT011+senzor.Rezultate bune.
Mai jos foto cu montajul acestora,poate ajuta si pe altii. smile.gif
djasu82
Fizz curata si tu delcoul ala si ungel daca vrei sa te tina mult si pune si tu papuci la sirmele alea in rest e bine nu te critic .Bravo
gotronic
@djasu82. !!!
Iti dau un avertisment foarte pertinent azi. !!! Incepusem sa inclin ca esti baiat istet, dar incep sa ma indoiesc, si sa cred ca doresti mai tot timpul sa te contrazici sau sa fii in frunte. Si sa-ti spun si de ce.

1. Tensiunea pe bobina de inductie nu se masoara pur si simplu cu un aparat obisnuit. Se vizualizeaza. Si daca te-ai fi uitat cu un osciloscop, ai fi vazut ca indiferent de turatia la care este, tensiunea de autoinductie, are aceeasi valoare. (adica un varf de cca 450 Vcc si undeva sub 0,5ms, in functie de bobina folosita si fise adica sarcina de descarcare a inductiei acumulate din bobina). Celelalte componente ale tensiunii (cu exceptia duratei) nu ne intereseaza, pentru ca nu influenteaza cu nimic valoarea scanteii, ci ne indica alti parametri de functionare ale instalatiei de aprindere. (unghi dwell, tensiune de alimentare, eventual forma tensiunii ne-ar putea spune de performantele bobinei sau chiar starea ei de "sanatate")

2. Nu stiu unde anume si intre ce ai masurat tu cu aparatul tensiunea de care vorbeai. Daca ai masurat intre bornele ei, nu are cum sa-ti indice 12Vcc (reali) la relanti, pentru ca datorita unghiului dwell, odata este tensiune pe ea (cand este on) si odata nu este cu exceptia impulsului de autoinductie (off), pe care nu stiu cat de bine ti-l citeste (integreaza) aparatul tau de masura.(indiferent de marca sau pret, cu care ai sa te lauzi).

3. Daca maresti turatia si tensiunea indicata scade, inseamna ca aparatul tau la frecvente mai mari nu-ti integreaza real (corect) impulsul de autoinductie pe care efectiv nu-l mai vede, si atunci, vei "vedea" pe aparat doar valoarea unghiului dwell. (adica media intre tensiunea on si off).

4. Daca masuratoarea ai facut-o intre borna minus si masa, este aproximativ acelasi lucru.

5. Daca masuratoarea ai facut-o intre borna + a bobinei si masa ai masurat tensiunea care ajunge la ea prin cheia de contact (aproximativ tensiunea acumulatorului), si atunci e grav ce-ai masurat.

6. Referitor la masuratoarea de pe aprinderea ta CDI, respectiv pe condensator nu stiu ce relevanta are, deoarece acel condensator se incarca si se descarca in ritmul scanteilor. Mai relevant ar fi fost sa masori tensiunea tot de pe bobina de inductie, dar acolo, probabil nu ti-ar fi convenit sa ne spui valorile, care ar fi fost prea mici. In plus la CDI mai apare si o tensiune de autoinductie dupa scanteie (care se recupereaza printr-o dioda si reincarca condensatorul, dar care iarasi nu are importanta in calculele noastre). Deci si aici masurarea cu un aparat de masura nu are nici o relevanta. Relevanta ar fi avut (in acelasi mod) tensiunea de pe bobina si timpul (durata) acesteia. De aici se deduce energia.
Si nu mai vorbi in "doi peri", ca pentru cineva care nu stie despre ce este vorba, s-ar putea sa traga concluzii gresite, sau sa nu inteleaga nimic. La CDI, daca ai masura tensiunea pe bobina la relanti ar fi foarte mica, si pe masura ce turezi motorul aceasta ar creste (nu stiu cat ca nu mi-am batut capul cu asa ceva, nare rost, doar estimativ sau comparativ)

7. In plus Aprinderea CDI functioneaza pe alt principiu, decat AT011 si nu poti compara aiurea niste tensiuni, mai ales ca nu sunt pe acelasi obiect al muncii (Bobina de inductie).

8. Vad, mai nou, ca daca cineva afirma o valoare, chiar si a unei nenorocite de tensiuni, aproape sigur, apari tu pe post cu cativa volti in plus. Nu stiu daca sunt reali sau pura fantezie, dar prea repede faci modificarile pentru a fi crezut. O tensiune prea mare la bobinele din comert, le reduce drastic viata, sau efectiv nu functioneaza din start (se strapung in interior si nu mai scot tensiune la fisa centrala)

9. In concluzie, la o Aprindere inductiva normala, fara unghi dwell variabil (cum este AT01 si AT011), spre turatiile mari (de varf) ale motorului, energia scanteii (nu tensiunea), se diminueaza (scade) datorita timpului din ce in ce mai mic cat bobina de inductie este sub tensiune in timpul rotatiei motorului.(deci acumuleaza mai putin energie inductiva) Dar in acelasi timp la turatiile respective, datorita compresiei rapide din cilindri, si inflamabilitatea amestecului de carburant cu aer (comburant parca i se zice) este si ea mult mai mare. Asa ca nu-ti trebuie cine stie ce energie la scanteie. (Vezi motoarele prost reglate sau cu scanteie anemica, care nu stau la relanti sau turatii imediat superioare, si cand turezi spre maxim motorul incep sa-si "revina"). In schimb avantajul CDI, daca este bine lucrata, ar fi incalzirea mai mica a bobinei de inductie la turatii mici si medii. La turatii mari, daca energia este stabilizata, incalzirea bobinei de inductie ar fi mult mai mare decat la o Aprindere inductiva normala sau ca pe clasic (la turatiile acestea). Daca nu este asa, inseamna ca, convertorul de tensiune pentru condensator nu-si face treaba sau este subdimensionat. Ar mai fi si altele dar in conditii anormale ale bateriei de acumulator.(pentru care eu nu sunt convins ca trebuie atat investit, cand un acumulator costa cu mult mai putin decat o CDI bine lucrata, si daca tot nu invarte motorul bateria, degeaba iti da tie scanteie aprinderea , ma refer la tensiuni sub 6Vcc)

Numai bine. !!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.