Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
djasu82
Treaba cu osciloscopul ai dreptate asa e !, ma loat scrisul pe dinafara. Cu CDi te contrazic ca se incalzeste bobina excesiv la turati mari exclus!!! .Nu vreu sa dezvolt un subiect pe At011 fiindca nu vreau sa te supar e bun si gata !!! EU SUNT MULTUMIT DE AMBELE APRINDERI ! Ca sunt istet sau nu nu cred ca conteaza pentru careva doar pentru mine daca pot sa ajut voi ajuta!
ydaniel
smile.gif cand va fi at011 in serie:) ca am cativa clienti:)

diaconuliviu
QUOTE(gotronic @ 10 Jul 2007, 19:05)
[...]
In schimb avantajul CDI, daca este bine lucrata, ar fi incalzirea mai mica a bobinei de inductie la turatii mici si medii. La turatii mari, daca energia este stabilizata, incalzirea bobinei de inductie ar fi mult mai mare decat la o Aprindere inductiva normala sau ca pe clasic (la turatiile acestea). Daca nu este asa, inseamna ca, convertorul de tensiune pentru condensator nu-si face treaba sau este subdimensionat. [...]


Prin documentatia CDI Clarke se afirma aprox 500 us per scinteie. Acuma, la relanti limitarea e dictata de acel condensator care "rupe" trenul de scintei la vreo 8-12, ma rog. La turatii mari, sa luam 5000 rpm, cele 33 grade delco cit "platina' e deschisa se fac in 2,2 ms, deci macar 4 scintei tot apar, dar sint NUMAI 4, nu 8 ca la relanti. Aici e "frumusetea" montajului, energia totala (a intregului tren de scintei) vehiculata de/prin bobina e mai mica la 5000 rpm. Energia UNEI scintei va fi 1/2CU^2, deci, constanta (in limita tensiunii stabilizate). Apoi, in afara de SGM si alti citiva pasionati, care o fac cu un scop bine definit precum si alti citiva nepriceputi, cine rupe motorul la turatiile alea pe perioade lungi?

Digeiu, te rog nu sari cu "asa e am vazut io la mine cine nu ma crede...", vezi observatiile tare pertinente ale lui gotronic.... biggrin.gif

Cit despre tensiunea instantanee pe bobina, vad ca nici in documentatia Clarke nu e explicita, e doar cea de pe C=1uF. Cind oi avea chef/timp o sa incerc sa duc osciloscopul linga masina, o sa-i refac si sonda de tensiune (asta de-l am e un oscilo romanesc, parca intrare maxima 100V) si o sa comunic comportamentul tensiunii pe bobina.

Acuma o mica observatie: pe caldurile astea bobina nu mai e rece, poate pe transfagarasan, dar se incalzeste de la motor; e de luat in calcul si aceasta incalzire, caldura cam "streseaza" materialele, slabind proprietatile electrice. Ca urmare, nu recomand cresteri ale tensiunii peste cei 300 V. Ma rog, e doar o parere, "altii" vor spune altceva.
djasu82
E parerea ta cu cresterea tensiuni pe toate siturile de specialitate pentru motoare de masini la capitolul aprindere nu e nici 300V nici 470 ci cam 580v . Din cite am observat eu doar motocicletele au CDI cu alimentare la 470v .Si eu imi doresc sa pun osciloscopul pe bobina cind am motorul pornit asa voi observa nivelul impulsului latime .Apropo pentru gotronic spuneai ca la cdi am tensiunea mult mai mica te inseli chiar acum am dat foc la un bec de 24V pus pe bobina de inductie a functionat pina cind s-a ars filamentul smile.gif) a functionat in impulsuri. Eu nu am cu tiristor aprinderea. La un moment dat mi-am dorit sa pun tiristor ca nu gaseam tranzistori de tensiune si curent mult mai mare. Azi am vazut pe un site ce poate face in tranzistor bipolar modificat ca tehnologie mos desi nu am invatat despre el e nou ce pot sa spun .Se comprta ca un tiristor numai ca se leaga in serie cu primarul bobine de inductie si pune in scurt pe bobina 470v in prealabil bobina fiind in paralel cu un condensator tot cdi numai ca lucreaza in genul lu at011 numai ca are tensiunea ridicata la 470v. Eu am vazut nu fabulez. Apropo diaconliviu daca tu zici ca la 5000 de ture avem jumatate din energie poate la tine e de aceea am ridicat si tensiunea din acelasi motiv fiindca am vazut de obicei nu merg pina in 4000 de ture rar nici nu am nevoie , am grije de motor cit o mai duceo .Dupa ce toti vom avea pe injectie iar acolo ne vom bate cap in cap cu programele de pe cipuri smile.gif).
diaconuliviu
Cind spuneam eu ca habar n-ai sa CITESTI... Era vorba de energia INTREGULUI TREN de scintei, adica 8 sau cite mama naibii sint la relanti fata de NUMAI 4 la 5000. MACAR acum ai inteles ideea? Pe romaneste, energia UNEI SINGURE scintei e aceeasi, la orice turatie, a INTREGULUI TREN scade.

Cit despre tensiunile imense recomandate pe site-uri sau alte documentatii pentru bobine STRAINE, de CALITATE, posibil, pe una de SF. Gheorghe sau, mai ales, pe una "no name", poloneze, etc, pina la cit va rezista izolatia?

In plus, pentru ce sa stresez o bobina la 400-500 V cind aprindere ferma am la 300? de dragul bravadei? Niciodata.
djasu82
O ai la 300V sa pui tu aparatul sa vezi ca la 1500 de ture nu mai ai tu 300V din incearca sa te convingi tu crezi ca iti stabilizeaza tie 300v in cap si la 3000 de ture ???? sigur vei avea 200V = energie joasa .O ai mai joasa decit at011 !!!! Eu de aceea am ridicat tensiunea la cdi fiindca daca inecam motorul aliluia nici at011 nici cdi clarke nu pornea avea tata una in genulaprinderi ipa cu tiristor , cu ea o porneam si inecata fiind. Eu am modificat e parerea ta e parerea mea ori cum masinile noastre nu se duc la concurs . Dar decit sa am bube de ce nu sa nu o modific. La pornire cu cdiul clarke tu ai da 300v adica vreo 45 mj cit se specifica ok ajungi la turatie mare vei avea 22.5 mj!!! eu cu modificarea am la pornire 120mj iar cind ating turatia de vreo 3000 de ture am 60mj adica dublu fata de tine de aceea bujiile chiampion sunt albe parca as avea injectie pe masina apropae albe mi le tine si at011 !!!!! dar asa cum e cu clarke normal nu o sa am sub nici o forma bujiile albe doar un in capul eletrodului e un pic maro.
gotronic
djasu82, eu nu ti-am spus sa pui un bec in paralel cu bobina (ca asta este altceva), pune aparatul de masura, sa vezi si dupa aia sa ne spui si noua cat masori. La relanti si pe urma la ce turatii superioare vrei tu. Asta ca sa faci comparatii pertinente.!!!

Iar la tensiunile alea astronomice pe bobinele de inductie de pe site-uri straine sau indigene, sunt oameni ca tine sau ca mine care pot scrie ce vor. Si nu intotdeauna ceea ce scriu este adevarat, poate "fala". Se poate face aprindere CDI si cu 1000 Vcc pe condensator. Asta nu inseamna ca o sa-ti mearga motorul de 2 sau 3 ori mai bine , asa "e unii" CA LA EI LA NIMENEA. Nu-si are nici o justificare tehnica sau economica. N-am priceput de ce, niciodata.!!! In plus niste energii din alea pe un distribuitor-capac delcou, nici nu vreau sa ma gandesc ce-i inauntru. wacko.gif
diaconuliviu
Pe masina mai noua abia acum citeva zile am montat CDI, nu ma pot uita la toba sa spun "cenusiu-caramiziu" dar la cea veche cam asa arata toba finala, mai ales dupa un drum mai lung. ca urmare, ce energii scazute la 3000?

Proba la care tensiunea scadea de la 307 V (la 50 Hz (adica 1500 rpm)) a fost cea de casa, unde alimentarea era facuta cu un banal alimentator 3-6-9-12 V / 1A, care in mod sigur nu mai putea "genera" consumul CDI. Tensiunea, totusi, era 290 V pe punte. Asa ca sa lasam "la turatia X nu mai ai tensiune".
djasu82
Multumesc pentru critica gotronic hai sa nu exageram cu capacul de delcou ca pina acuma bubuia la mine si am pus unu prost din acela care se observa prin el .Ce sa fie mare belea a ca s-a mai spart la unu sau la altul e problema lor. Diaconliviu daca aveau o sursa de 350w de la 0V-100V cu afisearea tensiuni si a curentului mai ziceam , dar ce ai vazut tu acea tensiune de 290V cred ca era in gol smile.gif) la 350mA fiindca in sarcina va depasi sigur 1A si acel transformator nu iti va tine tie tensiunea stabila la 12V va pica sub 8V si cdi tau se va bloca te rog frumos nu ma loa acum peste picior lasa gluma. Eu cind vorbesc vin si cu argumente poze imagini video gotronic la fel tu???? nu prea am vazut nimic doar comentari acum nu te supara si sa ma iei in nume de rau. Vei observa fiindca am filmat direct pe masina azi CDI cum lucreaza cu senzorul lui gotronic ce curent trage CDi in sarcina la 4000 de ture ce curent are la pornirea motorului ce curent are la relanti ce tensiune am la relanti pe condensatorul de descarcare la relanti si la 4000 de ture. Gotronic vei observa cum lucreaza jucaria ta si jucaria modificata de mine , uite ca le-am combinat si fara at011,POT SPUNE CA SENZORUL E O MARE REALIZARE!!!!! apreciez munca ta!!!! efortul depus cine ma contactat am spus ca merita si sunt citiva baieti poate au loat legatura cu tine ce sa mai spun uitativa si comentai. http://www.youtube.com/user/djasu82
fordistul
Gotronic, daca maine pe la ora 10 trec pe la firma cu fordul, poti sa verifici daca se poate monta AT011?
Te rog raspunde-mi pinba maine dimineata la ora 9.
gotronic
@ Fordistu Pot sigur, dar n-am inteles cum sa-ti "raspund pinba maine dimineata la ora 9" frustrat.gif , dar daca este pana la ora 9, atunci inseamna ca ti-am raspuns.
Esti din Mures, ca in profil nu se vede nimic.? frustrat.gif

<span class='edit'>11 Jul 2007, 20:15:</span>

@djasu82, am vazut filmuletele. Imi place cum iti ingrijesti masina si cum arata, jos palaria. In ceea ce priveste curentul consumat am reusit sa vad ceva pana la cca 6 A. In privinta tensiunii pe condensator, nu am reusit sa deslusesc pe ce scara era aparatul, decat ca pe gradatia de sus se vedea o variatie intre 150 si cca 230. Sa fie X 2, ca nu se intelege.? Bun, asta ai spus-o, dar tot nu ai masurat tensiunea pe bornele bobinei, despre ce vorbeam. Becul de 24 nu are relevanta, ca in impulsuri si ce o mai fi pana la vizualizare pe osciloscop, se comporta altfel rezistenta (filamentul becului). In concluzie, eu nu am nimic cu CDI-urile , numai ca daca cutia aia mare din compartimentul motorului (ce seamana cu un casetofon auto ca marime fi forma) este aprinderea CDI, eu zic ca pretul unei astfel de aprinderi versus performantele ei nu merita efortul, decat daca esti un impatimit al acestor aprinderi, deci numai niste hoby-sti "inraiti", s-ar incumeta sa se apuce de lucru.
Mai interesanta si mai eleganta ar fi fost o aprindere cu unghi dwell variabil, fie ea si fara gestionarea curbei de avans. Cred c-ar fi fost mai ieftina, mai de actualitate, si ceva mai mica. Dar oricum fiecare opteaza pentru ce aprindere doreste sa-si monteze pe autoturismul propriu. (vad ca esti cu extinctorul aproape, pentru orice eventualitate tongue.gif )

A, si inca ceva destul de important, dupa mine. Cu cat este mai complicata cu atat sunt mai multe componente (si nu cred ca toata lumea foloseste componente automotive, din lipsa lor la cantitati mici, cunosc), de aici si posiobilitatea de defectare mai mare, deci fiabilitate mai mica.

In rest numai bine.

Re edit.

Daca reusesti cu un CDI treaba asta fara sa-ti crape timp de 8 ore, adica un schimb, dar merge si 48 ore ca se stabilizeaza temperatura. (cat testez eu aprinderile AT01 si AT011), dau o bere. !! icon_mrgreen.gif Bobina este de 2 ohmi de Oltcit fara rezistenta aditionala(racita in apa mandru.gif ) si alimentata de la sursa la 18Vcc. !!! laugh.gif
fordistul
Ei, mai cad degetele pe tastatura aiurea...
Sunt tirgumuresean, ca din bucuresti pina la tirgu mures, cit de tare ar fi fordul meu, nu pot intr-o o ora .
godmaaty
Eu sunt "vinovatul" cu platina fixa.Cum stau prost cu timpu liber nu prea am mai citit ce s-a postat pe forum sad.gif.Sunt foarte multumit de combinatia Sezor + AT011,e o diferenta fantastica fata de Malvina ce o foloseam pana acuma,merge excelent pana la 5500rpm,nu se mai simte "piedica" la peste 3000 rpm ce imi scotea peri albi.Bobina are aproximativ 4 ohm,fisele sunt "sarme".Totusi pentru a putea regla 0,5 mm distanta a trebuit sa pilesc putin din ghidajele platinii fixe.Delcoul e fara jocuri si e fabricat de Electroprecizia.
djasu82
Gelu poti sa dai berea nu am eu momentan timp sa postez acest cdi pot spune modificat de mine mai amplu decit e el realizat de autor. Doar ti-am spus ca am vrut eu sa-l fac asa ca pentru mine a ca e dulap e treaba a doua smile.gif) fiindca in acel dulap numai piese vezi si poate as include si un cip cu gestionarea avansului asta am in cap in viitorul apropiat sa-l realizez eu. Nu o sa fiu nebun sa dau multi bani pe soft si sa nu am acess cred ca ma duce si pe mine mintea la picuri si atml sa le scriu. Ce am apreciat la tine si apreciez ca e mic si compact si totusi face fata cel mai mult senzorul imi place ca imi era lene recunosc sa ma apuc eu cu un hall si cu un magnet sa-l fac tongue.gif. Cu aparatul fi tu sigur ca e pe scala de 500V nu am putut posta la inalta rezolutie filmul sad.gif si ai fi vazut ca e 440v ca am limitat eu tensiunea momentan pina cind voi pune mina pe o bobina bosch. redit Apropo pot face si o malvina se se pupe cu senzorul la malvina tranzistorul e buba ca daca s-ar pune un modul mos fiti siguri ca la fel ar functiona. Da vorba lu gotronic majoritatea oamenilor nu baga nasul tongue.gif asa ca si eu va recomand calduros at011 cu acel senzor aveti grije cum il montati smile.gif) virful de la cama din delcou sa fie la 0,7mm fata de senzor adica distanta intre senzor si virful camei . Mie cu 0.7 a lucrat cel mai bine cu ambele aprinderi cdi at011
gotronic
Tare curios sunt cat iti consuma la 6.000rpm, ca am vazut dupa 4.000rpm, o crestere mai brusca a curentului. Si nu stiu cat de bun este aparatul ala digital,dar eu nu am gasit aproape nici unul perfect, care sa nu sara digitii aiurea din cauza parazitilor. Aici un analogic este in largul lui, mai ales daca ai fise sarma. !!!
djasu82
Gotronic nu am tinut eu piciorul pe aceleratie da cdi raspunde repede aparatul e bun fiindca am pe alimentare 0 impulsuri parazite asa normal la un clarke va avea 30v impuls pe 12v adica pe firul de alimentare sad.gif cit ai pune condensator ai riplu daca nu se pune o bobina cu indcutanta mai mare decit e specificat in jur la 50 microhanri. Aparatul indica bine cind voi avea timp voi posta schema modificata de mine si care functioneaza doar se observa. Alti impatimiti ai eletronici nu mai spun si ei nimic??? hadeti oamenilor mie imi place sa vorbim sa punem idei in practica sa dezbatem doar gotronic liviu mihai eu si inca citiva oameni sad.gif , sau vati loat deja injectoare smile.gif) ma rog ma numar si eu la injectoare de doi ani dar tot dacia cu carburator ma atrage are ceva ce injectia nu o poate da smile.gif
gotronic
Ce anume? blink.gif
diaconuliviu
QUOTE(gotronic @ 11 Jul 2007, 19:31)
1. Mai interesanta si mai eleganta ar fi fost o aprindere cu unghi dwell variabil, fie ea si fara gestionarea curbei de avans. Cred c-ar fi fost mai ieftina, mai de actualitate, si ceva mai mica. [...]
2. Daca reusesti cu un CDI treaba asta fara sa-ti crape timp de 8 ore, adica un schimb, dar merge si 48 ore ca se stabilizeaza temperatura. [...]


1. Da, un inceput e dwell time=constant. Ca sa ajungi la dwell functie de U, I, temp, etc, mai greoi.
2. Continuu n-am testat dar: Rm.VL- M Ciuc is 300 km pe care acum ii fac in vreo 7 ore (asta e circulatia pe DN1) cu doua opriri de tigara.

Digeiu, eu nu pun poze si filme pt. ca n-am camera si nici nu-mi constituie o prioritate acum. Ce am avut de pus am pus, alea erau unicele relevante.
djasu82
Liviu sti ce mult imi placi ca ma iei la misto de nu mai pot eu ma numesc adrian incintat Domnul Liviu Diaconu . Iti place sa critici si ma bucur ca cu cit sunt mai criticat cu atita ma inversunez si mai tare optimismul din mine nu moare daca tu ma critici . Faptele vorbesc !
diaconuliviu
Te critic unde, cum spuneam si la "scheme", spui prostioare, in rest, combat ce mi se pare neclar.
djasu82
Te inseli.
diaconuliviu
Adica esti infailibil? Ce parere buna ai, in curind o sa ajungi ca sarmanul Dionis.
MECCA
un prieten de-al meu are o aprindere din aia ruseasca si vrea sa o puna pe masina.problema e ca are "papuci" din aia cu cleme care se srange surubul sa tina firul ca la intrerupatorele de casa.nu mai are nici unul din firele astea si nu stiu care unde duce.ma poate ajuta cineva cu un raspuns?daca mai avea o bucata de fir imi dadeam seama dup a culoare dar asa..... cum reusesc sa leg fiecare fir unde trebuie??
ydaniel
de care ruseasca?electronica m?scrie pe undeva si de ea:)
MECCA
exact.
bygy007
schema este aici http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=969307
MECCA
ia zi djasu poza pe care am modificat-o este bine??cam asa vin legate firele??
djasu82
e perfect pot sa dublezi cu un fir de la minus direct la alternator pe borna de minus in reste e perfect suces.
payty
Salut. Am montat si eu aprinderea Gotronic cu senzor. Rezultatele sunt excelente. Relanti perfect la 600 rpm sau chiar si mai jos daca ma chinui putin. Am facut un test, adica am dat a patra la 1200 rpm si am tinut-o asa pana a ajuns la regim normal. Nu a dat in nas deloc cum se intampla cu aprinderea cu platina. Inainte aveam tot aprindere gotronic, dar cea fara senzor.

Multumiri.
djasu82
felicitari e asa cum am spus si eu ca se merita senzorul lui gotronic !!!
gotronic
Nu ar trebui sa vina in nas nici cu AT01, la AT011 ai reglat avansul ca la AT01 (cu LED CONTROL-ul), sau doar ai pus senzorul in locul platinii.? blush.gif
payty
avansul in reglasem cu cateva zile inainte sa schimb aprinderea si nu am mai umblat la el deloc. Singurul reglaj a fost sa verific distanta dintre came si senzor, in rest nimic.
gotronic
053.gif Gresit, total, si daca schimbi platina cu una noua trebuie reglat avansul din nou. Cu senzor, delcoul trebuie rotit in sensul invers acelor de ceasornic cca 20 grade. Acum scanteia (cu senzor) este data cam, cand cama axului delcou ajunge perpendicular pe senzor (in dreptul lui), fata de platina cand cama calca pintenul platinii. Dupa refacerea reglajului vei observa cu totul alta comportare a motorului (in bine, desigur). Asa ai avansul prea mic. Cel mai practic reglaj, ti-l recomand asa : Dupa ce incalzesti motorul rotesti delcoul in senul invers acelor de ceasornic pana ai tuaratia maxima la relanti (cu farurile aprinse si toti consumatorii electrici). Pe urma, la drum mai poti corecta 2...3 grade, in functie de motor.(cum ii place lui mai mult). Valabil ptr. motoare care nu se stie daca sunt in parametri. Oricum acest reglaj, si pe un motor in parametri, nu este gresit.
Nu mai lasa asa aprinderea reglata, ca o sa ti se incalzeasca motorul (avans prea mic). Daca-ti tremura motorul la turatii mici cand accelerezi, este posibil sa ti se fi decalibrat arcurile de la avansul centrifugal (sau sa ti se fi rupt sau sarit unul sau ambele, si atunci iti intra in avans maxim mai devreme). ohmy.gif Verifica, refa reglajul, si sa "ne auzim" din nou. !!!!!!!!!

A, verifica si fisele, sa nu aiba rezistenta ohmica mare, ca atunci este posibil ca scanteia sa se duca aiurea in alta parte (drumul cel mai scurt, electric)

Re edit
djasu82
Gen buji ancrasate daca sunt afumate sad.gif se stie ,de ce nu va faceti un stroboscop simplu cu un blit de la aparatul foto 3 rezistente o dioda un tiristor si un condensator de 1 micro la 400v mare jucarie smile.gif) Cum se regleaza cu legu de pe ato11 asa si cu stroboscopul ,chiar am incercat gotronic pot spune ca e perfec ori cu stroboscoul pus la punct ori cu ledu de pe at011. Apai daca bagati alt gen de benzina se schimba si avansul eu unu merg cu o singura maraca buna proasta nu conteaza cea mai ieftina smile.gif) si chiar are rezultate bune si cu at011 si cu CDI .
gotronic
Pai, tu ai masina relativ noua si ingrijita, de aia se potrivesc reglajele cu cele din fabrica (staticul cu dinamicul, mai ales), ca la altii....... cine stie ce-o fi pe-acolo prin delcou....si motor. !!! nedumerire.gif emotionat.gif
djasu82
Gotronic si cine nui lasa sa isi refaca motorul sau cit de cit mie imi place sa am grije de masina , mi-as fi loat si eu solenza cum ai tu dar nu le scade pretul smile.gif))) mai ales in bucuresti sa stea la 5 mii de coco pina cind va rugini tot brecul pe care mi l-a dat tata e mai bun .Tu iti dai seama daca veneai cu inventia acum 3 ani de zile nu mai duceau romini rablele la programul rabla smile.gif)) daca la acest senzor mai se adauga si un mic procesor pentru controlul curbei de avans si dupaia sa comande at011 ar fi perfect tongue.gif
gotronic
nedumerire.gif Tu crezi ca eu n-am vrut.? blush.gif Nu am putut importa "jucaria" (senzorul) 251.gif ....era.... "Not for Europe", post-336-1110552439.gif ca aprinderea era gata din 2002...2003. laugh.gif Sunt unii care au seriile pe spate din 2003 ianuarie.!!! asteapta nervos.gif

Asta e.!!!
sad.gif
payty
@gotronic.

Am refacut reglajul avansului. Sincer, nu am gasit vreo diferenta. Ori delcoul meu e praf ( adica arcurile actioneaza dupa o lege de avans care nu are nicio legatura cu realitatea), ori ... nu stiu.

Dupa cum am zis, initial am schimbat doar aprinderea, fara sa reglez avansul, fara sa modific nimic, pentru ca il reglasem cu cateva zile inainte cu semnul de pe volanta, etc, etc.

Am reglat avansul dupa metoda descrisa de tine, adica am invartit de delcou, cu motorul pornit in pana cand turatia a crescut maxim. Problema e ca in sarcina imi cam batea.

Atunci am reluat operatia si am reglat avansul prin metoda cu fisa centrala pusa la masa ( motorul evident, oprit).

Mi s-a parut ca la turatie medie e cam "moarta" si atunci am marit un pic avansul(nu foarte mult). Acum pare aproape ca la inceput(dar nu chiar la fel), adica atunci cand am montat senzorul fara alte modificari.

Chestia pe care nu o inteleg este cum mergea inainte, adica atunci cand am montat initial senzorul, pentru ca din cate am inteles din postul tau, prin inlocuirea platinei cu senzorul, ar trebui sa am o scadere destul de mare de avans (am inteles de ce) ceea ce ar trebui sa insemne o functionare foarte defectuoasa.


Oricum, luand in considerare primele teste, aprinderea isi merita toti banii deci... recomand celor care inca mai au pe ce sa o monteze!
djasu82
Vezi ca initial pe platina ai alt avans aici mai cresti cu 20 de grade daca ai avea un stoboscop cu indicare gradata dar asculti la ureche motorul sau cu ledu .Eu iti spun asa sa desfaci platanul din delcou sa-l stergi si sa ungi arcurile din delcou cu vaselina de buna calitate dupaia in capul din delcou ai un mic burete pisla sau ce e , pui ulei vreo 10 picaturi poate si mai bine acolo pentru ungere a axului fiindca cu acest senzor nu mai trebuie sa schimbi tot delcoul wink.gif bineinteles daca ai avut grije de masina in rest eu va recomand personal at011. Poate daca ati modifica arcul de la vacum sa fie unu mai slab ati avea avans si la turati mai mari tongue.gif acum depinde daca nu avem stroboscop profesional se poate face unu cu un micro cip si eu vreu sa-l fac . Apropo vezi ca cu fisa scoasa ca sa probezi reglarea avansului poti strica si bobina si aprinderea gotornic in fond sunt bani tai , de aceea at011 are ledul acela incorporat pentru a regla delcoul .
diaconuliviu
1. Atentie la bobine si fise. Daca fisele au rezistenta marita, unul din simptome e "turatie cvasiconstanta si rateuri in toba" pe toata plaja aia pe care, de regula, turatia creste, la modificarea avansului static.


2. Am masurat tensiunile debitate de chopper la CDI Clarke (schema originala, nemodificata). La relanti 302 V, la 4000 rpm 292 V pentru un moment, dupa care salta la 295V. Deci, in nici un caz nu scade la 200 cum se afirma. mai am de facut testul osciloscop, ala cind am timp de improvizat sonda divizor si de "insirat prelungitoare" prin curte, masina fiind la distanta de casa.
A, cu un UniT, instrument digital din piata, pe bobina tensiunea e intre 10 V si 30-40 V, crescatoare cu turatia. Deci, integrarea se face destul de slabut, nu e relevanta. Sau, poate e, la latimea impulsurilor.
tzepesch
mi-am luat o aprindere Malvina, din lipsa de finate momentan.. mai incolo o sa trec pe Gotronic.

problema este ca dupa ce circul si fac o pauza de 5-10 min si dau sa plec iar o ia foarte greu, abai la a 5-6 cheie si cu pedala de acc.

bujiile au 1mm si platina 0.35.

ce sa fie? sau mai trebuie sa fac si alte reglaje?

multam
djasu82
Pune bujiile la 0.8 platina la 0,4 pornesti motorul il lasi la relanti sa se incalzeasca dupaia reglezi avansul stinga dreapta pina cind simti ca ai turatie mare si gata . Liviu nu cred pina cind nu vad cu ochii wink.gif Poate in secundarul cioparului ai bobinat cu sirma de 0,35 fiindca la turatia aia fi sigur ca iti va scadea mai mult de 50V. Ineaca motorul si sa ma anuti si pe mine daca porneste daca nu porneste singur iti vei da raspunsul .
diaconuliviu
Ete, na, am bobinat cum scria in documentatie, mai ales ca am bobinat pe traf de sursa PC, fereastra totala putin mai mica, nu incapea 0,35. Insa, profil sectiune PATRAT, nu rotund ca la miezul original, sectiune ceva mai mare. Deci, sa lasam "minim 50 V". Ti-am mai spus, la tine de cind ai facut-o ai aparut cu probleme: ca nu ai n scintei ci mai putin, ca trebuie rez mai mari, acuma deduc si ca scade tensiunea (daca ai masurat-o la 4000). Deci, as spune ca mai degraba la tine e problema, ai oarece defect sau gresit in montaj. Ia incearca sa iei cu lupa la mina toate traseele si, de ce nu, lipiturile si valorile.

Ca sa te convingi ca e posibila o eroare fara voie, spun una: cer o valoare de rezistenta la magazin, tot pentru CDI, destul de seriosi oamenii, imi dau valoarea, dar, fiind codata pe 5 culori si rez fiind mica dimensional, n-am stat sa ma uit atent. Acasa, conform obiceiului, masor. Valoare TOTAL diferita si asta pentru ca asa primisera la magazin tot lotul.

A, ca sa vezi cu ochii, ori astepti pina gasesc macar un aparat foto digital, ori, in trecere prin Vilcea, dai un semn, ne vedem si-ti masor in fata ochilor tai.
Imi pare rau ca de lene n-am stat sa masor si consumul.
A, ambii condensatori is de 1uF, n-am sarit la 2uF. Cit despre inecat, cind e cod galben ca acuma, sub cagula numai benzina vapori gasesti, deci nu e nevoie s-o inec radmasa.gif se ineaca singura.
djasu82
Si eu verific rezistente condensatoare tranzistori bipolari mos si eu am folosit transformator de sursa de pc. A functionat in aceiasi parametri dar daca am vrut mai mult e meritul meu tongue.gif cu 2uF functioneaza mult mai bine din cite am observat eu . Liviu daca aveam probleme in montaj sigur nu functiona hai sa fim serios ba tragea curent in gol aiurea si nu stala 0.33mA sau pe partea finala da scintee aiurea fara sa pun platina la masa. E parerea ta e si a mea fie care se respecta pe sine eu iti respect si parerile pro contra biggrin.gif nu tin ura dusmanie . Oltean de al meu tongue.gif imi stiu natia smile.gif) bravoooo Liviu . Poate ca o sa trec nu stiu cind esti om de treaba sincer vorbesc. Gotronic ce ai mai realizat intre timp ???? eu sunt in lipsa de fonduri. Doresc sa pun mina pe un detector de radar ce imi recomandati cobra...... multumesc .
redit: Liviu o sa trag o fuga pina la vilcea si voi vedea ce poate aprinderea dupa un drum de 240 km , dupa aceea trag concluzi .
diaconuliviu
"Liviu daca aveam probleme in montaj sigur nu functiona hai sa fim serios"

Mai, draga, naiba sa te inteleaga ca eu unu nu; ai afirmat cu tastatura ta ca e IMPOSIBIL ca la 3000 rpm sa nu scada tensiunea la 200V.

In cazul asta, ori afirmatia ta era corecta (la tine) si ai constatat asa ceva - caz in care, din moment ce la mine nu scade tensiunea mai jos de 292V, la tine e problema- ori, daca nici la tine n-ai constatat asta ai vorbit sa vorbesti. Acuma chiar imi doresc un raspuns punctual la asta ca sa stiu de fapt unde e misterul.
fordistul
Eu am pus un AT011, si primele impresii sunt favorabile. Este mai mult vorba despre functionarea la turatii ridicate. Acum sunt intr-o pauza, asa ca nu misc masina decit prin ograda, dar am planificat un Transfagarasan peste vreo 2 saptamani. Mai revin.
Apropo, mi se pare obsesiva dsicutia cu tensiunea pe bobina la anumite turatii, etc... Am certitudinea ca inginerii care au dimensionat componentele circuitului de aprindere au luat in considerare si acest aspect, astfel incat energia necesara pentru scanteie sa fie suficienta si la turatii mari. Consider ca problema este ca bobina de inductie, capacul delco, fisele bujiilor si bujiile sa se incadreze in parametrii fabricantului, iar platina sa nu fie facuta din tabla de conserve. Platina poate fi evitata cu AT011, dar daca celelalte nu sunt corespunzatoare, poti mari tensiunea pe bobina la 100 kV, ca tot degeaba. Parerea mea... alcoholic.gif
diaconuliviu
Inseamna ca n-ai citit atent; nu e vorba de aprinderea clasica ci de CDI, unde sint alte tensiuni; in plus, era vorba de tensiunea pe chopper, care, se afirma, scade mult; la mine nu. Si cautam unde e "eroarea".
djasu82
Liviu lasal smile.gif)) =)))) eu am miezul la chopper spart tongue.gif desi ar trebui sa functioneze excelent si asa fiindca am lipit bucatile dar uite mie cam 60 v imi scade in sarcina . Alti sunt betivi biggrin.gif Daca ai tensiune de 100kv pe bobina risti sa iti ia masina foc smile.gif))))
diaconuliviu
Aha, aparu o explicatie. Ce te opreste sa-l schimbi? Numa' miezul, ca se gasesc, slava domnului.
djasu82
O sa il schimb , am vazut in diagonala cu conexul pe maica domnului 40 de mii costa.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.