Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
fordistul
QUOTE(djasu82 @ 19 Jul 2007, 12:58)
Liviu lasal smile.gif)) =)))) eu am miezul la chopper spart tongue.gif desi ar trebui sa functioneze excelent si asa fiindca am lipit bucatile dar uite mie cam 60 v imi scade in sarcina . Alti sunt betivi biggrin.gif Daca ai tensiune de 100kv pe bobina risti sa iti ia masina foc smile.gif))))
*


@diaconuliviu> Scuze, ai dreptate, dar partial. Vroiam sa subliniez ca initial s-a dimensionat circuitul de aprindere al autoturismului si s-au facut teste care au determinat lansarea in productie. Ulterior s-a dovedit valabilitatea solutiei alese. Dorim sa facem imbunatatiri dar care de la o limita in sus nu mai au justificare economica. Doar daca avem un buget adecvat... Oricum, nu suntem in Formula1. Solutia oferita de gotronic o consider justificata economic. Sper ca acum am fost inteles.
@djasu> Prima data sa inveti sa scrii. Apoi sa ai putin simt al umorului, ca de cel al ridicolului ai demonstrat ca nu ai.
Crezi ca sunt un tampit sa utilizez tensiuni atit de ridicate unde nu e cazul?
Tu ai probleme cu factorul de calitate al trafo sau mai vezi ca ai ceva stift de tranzistor prin oscilator. Nu uita de condensatori...
Mai stii, poate ca ar fi bine sa vizualizezi pe osciloscop ce factor de umplere ai la chopper, iar apoi mai discutam. alcoholic.gif
djasu82
Nici nu sti despre ce vorbim ai grije de cutia ta !!! Daca nu sti la ce ne referim nu mai interveni tu!!!. Vrei sa sti un transformator de ferita lucreaza excelent chiar daca e lipit din bucati pe alocuri daca miezul a fost crapat iar cu privire la tranzistori nu trebuie sa iti dau tie explicati despre ce si cum.Realizeaza tu o aprindere de genul acesta CDI jhon clarke si dupa aceea mai vorbim. Tineti jignirile acasa.
redit :Vezi sa nu iti ia fordul foc cu 100kv cat ai spus tu ca bagi in bobina de inductie, nu are rost sa ma cert tine . Cat despre polemica pastreazo pentru zile negre.
fordistul
@djasu82> Defectul cu scrisul nu l-ai corectat...
Despre restul , ma abtin. Nu esti capabil nici macar sa scrii corect din punct de vedere ortografic. Presupun ca vei ajunge cel putin presedinte de stat...
Am terminat polemica cu tine.
invisibleman
Azi am gasit prin boxa un delcou cu senzor hall care comanda un "Modul de putere"
de la BANEASA SA.
Are cineva schema electronica?
Pe fire nu se mai cunoaste nimic.

21 Jul 2007, 13:48:
Circuitul comandat este L497B, dar lipseste tranzistorul de putere.
Cred ca era un BU932.

21 Jul 2007, 14:20:
Senzorul din delcou este 2AV55 de la Honeywell.
diaconuliviu
QUOTE(fordistul @ 20 Jul 2007, 12:00)
@diaconuliviu> Scuze, ai dreptate, dar partial. Vroiam sa subliniez ca initial s-a dimensionat circuitul de aprindere al autoturismului si s-au facut teste care au determinat lansarea in productie. Ulterior s-a dovedit valabilitatea solutiei alese. Dorim sa facem imbunatatiri dar care de la o limita in sus nu mai au justificare economica. Doar daca avem un buget adecvat... Oricum, nu suntem in Formula1. Solutia oferita de gotronic o consider justificata economic. Sper ca acum am fost inteles.
[...]


Kettering s-a dovedit destul de nefiabila (Kettering fiind un alt nume dat aprinderii clasice). De ce? Pentru ca a trebuit facut un compromis intre regimul de lucru la turatii mici si cel la turatii mari: daca asiguri o energie mare la turatii ridicate, adica un curent mare, el se va traduce in curent mare la turatii mici dar pe perioada mai lunga, efectul fiind incingerea bobinei. Daca limitezi acel curent la turatii mici, vei regasi o energie scazuta la turatii mari. Asta e aspectul nr. 1. Aspectul nr. 2 este "contactele platinate" care nici nu asigura un contact ferm si de genul "0-1", in plus aparind efectul de "zbor" sau "plutire".

1. O imbunatatire se obtine prin bobine de joasa impedanta, dar trebuie limitat curentul/ dwell la turatii mici.
2. Se obtine cu senzor.

Acel CDI, atacind bobina cu o tensiune mare mentine oarecum o energie constanta- daca studiezi atent montajul "Clarke" chiar are o limitare a nr de scintei.

Gotronic a avut o incercare de modificare a "dwell time" dar, spune el, e prohibitiv ca pret, in plus, as afirma, necesita bobine de impedanta joasa, cele "normale" Dacia avind, din cauza rezistentei proprii, limitat curentul la 3,5-4 A.

Totusi, senzorul care nu mai prezinta piese in miscare si contacte imperfecte precum si "ruperea" cu tranzistor asigura o energie suficienta in orice regim.

Acuma, fiecare a optat pentru solutia lui: gotronic a dorit o solutie "de vinzare", cit mai simpla pentru "end-user"; eu am dorit CDI, care este prohibitiv ca pret dar am mizat pe existenta "prin cutiile mele" a multor piese pe care n-a trebuit sa le platesc.

QUOTE(invisibleman @ 21 Jul 2007, 12:43)
Azi am gasit prin boxa un delcou cu senzor hall care comanda un "Modul de putere"
de la  BANEASA SA.
Are cineva schema electronica?
Pe fire nu se mai cunoaste nimic.

Circuitul comandat este L497B, dar lipseste tranzistorul de putere.
Cred ca era un BU932.

Senzorul din delcou este 2AV55 de la Honeywell.


Din umilele mele cunostinte, L497 nu se mai fabrica sau, daca gasesti, va fi scump, se aduce pe comanda, la preturi nu chiar modice. Acum vreun an vindea cineva asa ceva pe bursa, da o cautare si vezi daca mai stie legaturile. Atentie, modulul ala lucra cu bobina de joasa impedanta, deci NU cu bobina Dacia ci cu a lui, cu tole, in genul celor Tico/Matiz.
Uite ceva despre acel CI:
http://www.datasheetcatalog.com/datasheets.../9/7/L497.shtml

Tot pe site-ul ala gasesti si datele lui BU930/931/932.
Ai o posibilitate: daca te pricepi, "scoti" schema de pe circuit; in prima faza e necesar sa identifici +, -, bobina, intrarile. Dupa asta insisti pe detalii, daca schema nu functioneaza cum te astepti.
gotronic
Da, eu am luat anul trecut ultimele 2 buc. (nu se mai fabrica integrate de genul asta, decat la c-da speciala si in cantitati destul de mari, ca sa iasa un pret bunicel) dar nu am apucat sa le incerc, dupa cum am spus atunci, e prea "stufoasa" schema, si necesita si bobina de joasa impedanta (rezistenta). blush.gif Plus in afara de schema de catalog mai trebuie mult lucrat pana se pune pe masina. smile.gif Si daca mai faci vreo lipitura aiurea sau vreun scurt accidental, este posibil sa nu mai gasesti cu ce sa-ti continui munca. laugh.gif
djasu82
Bine spus gotronic , inteligent integratul. Momentan cdi isi face treaba excelent cu senzorl tau , E BUN BAIETI SENZORUL GOTRONIC pentru marea majoritate.
fordistul
@diaconuliviu> Aprinderea cu contact mecanic este slaba, dar e de la inceputurile automobilului... Bobine in ulei cu miezul cum era, fise cu izolatie din cauciuc... Platinile erau cum erau. Oricum, mai bune decat cele ce le gasesti astazi. Era o solutie care s-a dovedit ieftina pina relativ recent. Fiind interesat de autovehicule, mai cunosc unele chestiuni din istoria acestora. Porche Carrera avea aprindere cu platini si in 1973.
Evident, odata cu evolutia materialelor electrotehnice si a tehnicii comutatiei statice, s-a ajuns la sistemele de aprindere actuale. Cred ca la autoturismele de serie, sistemele de aprindere cu comutatie statica care sa fie fiabile si economice s-au montat pe la mijlocul anilor '80. Imi cer scuze daca gresesc.

Dupa cum spuneai <"contactele platinate" care nici nu asigura un contact ferm si de genul "0-1", in plus aparind efectul de "zbor" sau "plutire">. Dar pina sa apara tranzistoare ce sa asigure comutatia fara sa se balbaie ca si contactul mecanic, fie din cauza vibratei contactului, fie datorita variatiei rezistentei de contact la comutare, trebuia sa se mearga cu o solutie.
Cred ca ai sintetizat corect ceea trebuia spus legat de cutiuta oferita de gotronic:

<Totusi, senzorul care nu mai prezinta piese in miscare si contacte imperfecte precum si "ruperea" cu tranzistor asigura o energie suficienta in orice regim.>

M-am uitat putin pe schema CDI, cit ma mai pricep si eu ca de mult nu am analizat o schema electronica si nici nu mai sunt la curent cu preturile pieselor electronice. E posibil sa fie cam scumpa jucaria, dar daca ai piesele prin "rezerva strategica", de ce nu?

M-am uitat la circuitul L497, e OK, dar senzorul Hall ce sesizeaza, cum se realizeaza practic modificarile necesare pe motor? S-ar putea sa iasa cam scump.
djasu82
Modificarile se realizeaza simplu partea nasola pe care si gotronic a specificat nu mai gasesti integratul L497 numai pe comanda de la vitacom. Iti mai trebuie sa achizitionezi o bobina de joasa impedanta 0.5ohmi cum sunt cele jumostatice care se folosesc la masinile pe injectie.
gotronic
Referitor la contacte "platinate", nu mai gasesti, toti producatorii de contacte"platinate", spun ca nu sunt platinate nici macar argintate (probabil sunt prea scumpe), se fac in majoritatea lor din wolfram(doar partea de contact). Asa am patit eu cand am comandat contactul pentru senzor sa fie tot din argint. Mi s-a comunicat un pret aproape de doua ori mai mare decat o platina de Metaplast, asa ca am facut si eu contactul (nitul din cupru, si doar suprafata de contact din argint, de 0,5 mm). Asa am ajuns la un pret mai "domestic" (cam jumatate din pretul unei platine complete de Metaplast). La fel si conductorul ce leaga arcul lamelei de iesirea din delcou (impreuna cu papucii si nitul respectiv, care nu-i gasesc in cantitatile cerute si la un termen de livrare respectabil), comandate la o firma de renume din tara, mi-au dat un pret cat 3 platini de care am mai povestit. (Am reusit sa-i lamuresc un pic ca este prea exagerat, totusi, chiar daca sunt militarizate). Ori nu sunt eu un bun negociator, ori cine prinde ceva de lucru in tara asta iti ia pielea de pe tine. Asa merge microproductia in tara asta. Ca la unicate sau serii foarte mici, mai bine nu te apuci, ca nu se merita. nedumerire.gif

Re edit.

A, Si cantitatile sunt de ordinul miilor, iar altele zecilor de mii.!!! blush.gif
diaconuliviu
QUOTE(fordistul @ 25 Jul 2007, 21:25)
[...]
M-am uitat la circuitul L497, e OK, dar senzorul Hall ce sesizeaza, cum se realizeaza practic modificarile necesare pe motor? S-ar putea sa iasa cam scump.


Daca te referi la acel delco produs IPRS Baneasa, senzorul e din gama "automotive". Se monta in delco iar pe axul cu came al delcoului se monta un disc-oala cu 4 fante sincronizate unghiular cu camele. Acel senzor dedicat are un senzor hall propriuzis, un magnet si o piesa polara. Pe www.datasheetcatalog.com poti cauta HKZ101, in sheetul lui e si o schema a circuitului magnetic.
Cind in senzor se afla oala, circuitul magnetic prin partea "hall" e intrerupt, cind apare fanta circuitul se inchide prin "hall".

Daca te referi la ce am manufacturat noi pe aici, tot semnal de la axul delco se preia, numai ca la gotronic se foloseste "citirea" virfurilor de cama, la CDI facut de mine initial era un TLE care citea 4 magneti aflati pe o bucsa solidara cu axul delco.

La sistemele moderne se "citesc" dintii unei roti de pe volanta sau pe arborele cotit (adica in partea frontala, spre "in fata"). Asta cu asa zisele "reluctoare", senzori cu reluctanta, ca la papucii pe injectie, etc. Hall pe sistemele moderne foarte rar vei vedea, cel putin asa stiam.

A, legat de contacte platinate: platina in aliajul ala a fost doar la inceputurile erei auto, ulterior s-a inlocuit platina, scumpa, cu alte metale. Notiunea s-a pastrat insa, poate si datorita existentei acelor pastile subtiri care, in termeni tehnici se numesc "platine".

"PLÁTINĂ s.f. 1. Metal prețios, alb-argintiu, dur, foarte greu, ductil și inoxidabil.
2. Nume dat unor piese de formă plană care intră în construcția anumitor aparate. [< fr. platine, cf. sp. platina]." Sursa = dexonline
gotronic
@ Fordistul, Ai mai reglat avansul la AT011 de cand am montat aprinderea, sau l-ai lasat asa.? Cum se comporta masina acum, ai tras niste concluzii pertinente.?

Mersi.

PS. I-am trimis una lui mikip, tot pentru cineva cu F. Taunus, si i-am zis sa ia plusul de la electroventilul de pe carburator. Parca de acolo a fost luat.? (din cauza rezistentei aditionale a bobinei, ce este montata in bord). Am mai trimis una la Constanta ptr. aceeasi masina, cu aceeasi sesizare la legarea plusului.
fordistul
@gotronic> Am refacut avansul, ca era mult prea mare. Trebuie dat in sensul acelor de ceasornic cam 15 grade, dar mai bine face reglajul dupa marcajele de pe volanta si cu LED-ul. Am urcat dealul Bandului si urca mai bine decit cu AT01. Demarajele in treptele 3 si 4 de viteza sunt superioare fata de cele anterioare. Se simte ca e comutatie statica. Sa ia plusul de la electroventilul de la carburator, asa cum am facut la mine si e in regula. Daca ar lua de pe borna + a bobinei ar avea tensiunea sub 5 volti c.c., e dupa rezistenta auxiliara.
Eu am dat prin 1997 de un ruptor Motorcraft, deci piesa originala pentru Ford. Cu acel ruptor am mers de m-am saturat si nu am umblat la el. Cind s-a uzat pintenul de plastic l-am schimbat cu altul din magazin si de atunci schimbam cam la 2000 pina la 4000 km ruptorul, uneori chiar mai des. Evident, erau cu contactele "puscate".
Apropo de modificarea cu L497, vad ca ati identificat solutii la care nu ma bag, ca sunt pe dinafara.

"La sistemele moderne se "citesc" dintii unei roti de pe volanta sau pe arborele cotit (adica in partea frontala, spre "in fata")."

Iei de la o Dacie papuc si o pui pe Dacia ta, da' io cu troaca mea ce fac, ca nu imi iasa decit dusa la meseriasi mari cu utilaje competente... Si sa vezi ce de bani iasa, ca mai bine o dau la programul rabla.
djasu82
Cred ca am pus pe topicul cu referire la scheme eletronice cum se poate pune acel senzor pe volanta wink.gif .E mai dificil de incarcat un program pe un micro procesor in rest e simplu.
cannavaro
Am citit cele 89 de pagini in vreo 2 nopti de plictiseala & cola, si cum acum le-am termiant de citit, am ajuns la concluzia ca maine ma voi duce sa-mi cumpar aprindere electronica. L-am intrebat si pe tata si cica avea si el d-asta pe Dacia lui din 79....mi-a dat el niste explicatii clare si am inteles in general cum sta treaba. Nu cred ca vor fi probleme cu montajul, mai ales ca am pe cine trebuie langa mine. Daca nu ......... avem un electrician care rezolva totul.

Daca aveti observatii de facut sau sfaturi legate de marca / modelul / (ptr oricine) magazinul (ptr cei din ploiesti) de unde voi cumpara aprinderea sunteti bineveniti sa le postati aici. Aprinderea va fi montata pe o dacie din `79. biggrin.gif

O zi cat mai buna.
diaconuliviu
QUOTE(fordistul @ 27 Jul 2007, 14:20)
[...]
"La sistemele moderne se "citesc" dintii unei roti de pe volanta sau pe arborele cotit (adica in partea frontala, spre "in fata")."

Iei de la o Dacie papuc si o pui pe Dacia ta, da' io cu troaca mea ce fac, ca  nu imi iasa decit dusa la meseriasi mari cu utilaje competente... Si sa vezi ce de bani iasa, ca mai bine o dau la programul rabla.


Am scris "la sistemele moderne", daca chiar ai chef de demontat motor, pus coroana 2 pe volanta, dat gauri in carcasa ambreiaj, etc. Mai simplu ar fi chiar pe fulie. Si la tine, pentru inceput se poate cealalta metoda, a delcoului. Eu scrisesem acolo mai sus ceva mai multa teorie, nu te sfatuiam sa alegi versiunea "volanta".
Freelancer
Datorita buna-vointei lui Gotronic care mi-a facut si montajul smile.gif am acum si eu un AT011 cu senzor. Dupa 500km de drum lung pot sa spun ca sunt foarte multumit. Sa vad acum cum se va manifesta prin Bucuresti. Multumiri Gotronic smile.gif
gotronic
Am mai facut doi senzori ptr. IJ Jupiter care au fost montati azi pe motor. Proprietarul este multumit. icon_mrgreen.gif (Stress L&P)
djasu82
Superba lucrare felicitari Gotronic
MECCA
hai cu productia de serie a senzorului ca dupa atatia care si-au montat si sunt multumiti deja nu mai am rabdare sa-mi pun si eu asa ceva.
gotronic
emotionat.gif, acusi, acusi.!
CriSTI68
sustin mecca biggrin.gif
brigada_diverse
nu prea are legatura cu acel cu senzor, dar a facut cineva pana acum aprinderea electronica de la : http://www.tehnic.go.ro/aprindere.htm ? sunt curios cat de bine merge, luni cumpar piesele si sper sa o termin
Ovidiu Comănescu
@cristitranca, este simpla intradevar, dar tot platina foloseste.

@MECCA, subscriu si eu la cele spuse de tine.
gotronic
Si o sa te coste mai mult decat o AT011 (gata facuta, fara senzor), in afara faptului ca este usor depasita schema, in sensul componentelor electronice recomandate.!!! (fiabilitate scazuta din cauza componentelor nespecializate automotive)
M.I
Cristitranca, acel montaj de pe situl tehnic.go.ro l-am facut si eu si merge bine, il am pe masina de aproape 1,5 ani. O singura data mi s-a ars una din diodele serie zener( am pus doua de 200 V ). In rest nici o problema ( contactele la platina pusa odata cu montajul pe masina sunt oglinda si acum asa cum era cind am cumparat-o din magazin ). Imi doream de fapt un CDI. Am facut doua CDI-uri dar nici unul nu a mers dupa asteptarile mele si am ramas momentan la acest montaj simplu.
As vrea intradevar si eu un senzor gotronic pe care sa il adaptez la acel montaj, sau poate la alt montaj daca il fac.
djasu82
Mai bine ai loa senzorul gotronic cu aprinderea AT011 si gata.Nu prea te vad eu pe tine sa adaptez senzorul gotronic. Iar aprinderea eletronica de care vorbesti nu e aprindere ci un repetor de platina wink.gif nu are nici trigerare pentru a ataca tranzistorul de putere pentru a comuta excelent . Cdi e foarte bun dar implicamulti bani si traful sa fie realizat pe miez de ferita .Asadar iti recomand eu calduros At011 cu senzorul Gotronic. cool.gif
M.I
Am facut si am incercat sa fac ce am putut, in limita la cunostintele si dotarea pe care le am. Chiar daca nu mi-a iesit CDI cum vroiam, cel putin am incercat. ( felicitari pentru cei care au realizat ce si-au dorit si pot mai multe ).
Am vrut sa incerc sa pun pe masina mea si ceva facut de mine, nu sa cumpar de-a gata facute. Dar daca nu pot realiza mai mult ma intereseaza si sa achizitionez altceva ce mi-ar ajuta masina sa mearga mai bine. De acea sunt si eu interesat de senzorul Gotronic, cu sau fara aprindere. Nu mai sunt la fel de entuziasmat ca inainte sa ma ocup sa fac aprindere electronica. In viitorul mai mult sau mai putin apropiat, daca imi merge bine mi-am facut planuri sa schimb harbul de dacie pe care il am cu altceva mai bun.
djasu82
Ceva mai bun ???? te va costa mult mai mult !!! Apropo daca motorul e pus la punct schimbi uleiul la timp nu dai prin gropi aprindere buna iti spun eu cu dacia o duci mult mai mult decit cu una pe calculator. Piese multe implica defectiuni multe cum sunt cele pe calculator. Eu unu sunt multumit de senzorl Gotronic si de aprinderea CDI realizata de mine , lucreaza la fel ca si AT011 numai ca are muti scintee. Daca ai pune sa citeasca si avansul cu un mic senzor ti-ai pune bobina jumostatica cu 3 curbe de avans si asa ai face motor competitiv si consum mic. Mie in oras haleste 7 litri de benzina la 100km parcursi iar in afara 5 litri la 100 de km .Datorita senzorului Gotronic si aprinderi respective. NU stiu la citi le sta la relanti cum imi sta mie la 500 de ture si motorul functioneaza cum ar sta si la 900 de ture .
MECCA
ieri mi-a dat un prieten de-al meu o aprindere electronica intr-o cutie neagra cu doua cleme care se prinde direct pe bobina (el vroia sa vanda masina).Pe spatele ei scrie "fact".Imi puteti spune si mie daca e buna de ceva sa o pun pe dacia mea??
autom
Da, e buna.......

E facute de o firma din Constanta.

Am avut si eu asa ceva , a fost ok dar am schimbat-o cu aprinderea cu senzor de la Gotronic.
gotronic
A, ce culoare sa fie senzorul.??? huh.gif In galerie sunt mai multe poze. 1zhelp00.gif naughty.gif
http://www.daciaclub.ro/galerie/thumbnails-639.html
Freelancer
Rosu, pentru ca si cutia e rosie.
madmaxtata
mie cand o sa fac comanda sa imi trimiti albastru ca sa se asorteze cu masina biggrin.gif
djasu82
Azi am intrat intr-o baltoaca mare cu masina chiar aici in bucuresti linga liceul dante algheri , cred ca si gotronic stie ca se aduna apele aici .Ce vreu sa sun ca motorul nu a murit biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif cred ca daca aveam platina sad.gif aliluia . Si pe timp de ploie da randament la fel .
gotronic
Nu are nici o treaba cu apa. Daca n-ar fi capacul delcou si fisele slabe, ar merge si sub apa. Este etansa din nastere. De aia am ales solutia de turnare in rasina tot montajul.!!!
090.gif mandru.gif
M.I
In curind o sa imi pun si eu senzor Gotronic impreuna cu aprinderea AT011. Multumesc lui Gotronic.
Mai am totusi o rugaminte pentru cine crede ca ma poate ajuta cu un sfat. Am pe-a casa aruncata o aprindere CDI, facuta dupa schema de la ,, aev1" ( pt. oltcit).si ma intriga faptul ca are o comportare mai ciudata. Am facut proba in casa alimentind montajul de la o sursa de 12v ( un trafo din comert cu reglare tens. in trepte si curent de aproximativ 1A ). Conexiunile la montaj le-am facut cu niste fire multifilare obisnuite asemanatoare celor de la instalatia electrica folosite la autoturisme. Am legat la montaj o bobina de inductie care stiam ca este buna.
Am trecut la probe: cind alimentez montajul incepe trafo sa ,, tiuie ,,. Apoi ating firul care trebuie sa fie conectat la platina de masa montajului. In acel moment trafo se opreste, se stinge ledul. Cind ridic firul de la masa imi apare si scinteie la bujie. ( scinteie frumoasa ).Masor si tensiunea pe condensator ( tens. care apare numai cind firul de la platina este pus la masa montajului ) si am aproximativ 520 V. In locul lui R13 de 62K am pus un semireglabil de 100k. Reglind din acest semireglabil obtin tens. mai mici sau mai mari 400 - 600 v. Tranz. BD 441 se cam incalzeste, dar am rezolvat cu un radiator.Pina aici pare totul perfect, merge cum ar trebui. smile.gif
Dar, apare si problema.: nu mai ating firul care vine la platina direct de masa montajului ci il ating de locul unde am legat ( prin intermediul unui fir multifilar obisnuit ) masa la sursa de tens. ; si surpriza, incep sa imi apara un ,, treeeen '' continuuuu de scintei la bujie care nu se mai opresc, ohmy.gif .
Cu toate ca pe masina tot aprinderea lui Gotronic o s-o pun cind o s-o primesc, nu as vrea nici CDI ul pe care l-am facut mai demult sa uit de tot de el si sa il arunc cine stie pe unde. Stiu ca parca mai incercase cineva sa faca acest montaj dar nu a zis care sunt rezultatele finale. Stie cineva cam ce nu merge sau ce pot sa ii fac. ?.
gotronic
Nu merge asa cu sursa din aia. Pune un acumulator in tampon sau numai un acumulator incarcat. (daca nu ai o sursa stabilizata sau de amperaj mai mare). Poti sa incerci pe urma si AT011 cu senzor ca driver ptr. CDI. !!!
coolspeak.gif
djasu82
Mai bine ti-ai construi o IPA daca vrei CDI sau una de la boche cred ca am pus eu tacimul pe topicul cu scheme aprinderi cdi . Dar nu prea vad de ce vrei tu CDI !!!! , si a lu gotronic AT011 da tensiune tot 460 V pe bobina . Apropo la aprinderea CDi de olsit verifica tu scehma si pisele sigur ai un tranzistor dus si daca nu ma insel e cel care opreste oscilatorul de iti apar tie tren de impulsuri!!! Apropo ai legat si masa bobinei de inducttie la masa circuitului de alimentare sa nu ti se formeze un circuit auto oscilant ??? Pentru CDi ca si pentru At011 iti trebuie o sursa stabil care sa asigure 6 A la 12-14 V pentru verificari pe standul de proba. Em am realizat CDI clarke ca poate asigura 6-8 scintei la un singur impuls venit de la senzorul gotronic.
diaconuliviu
QUOTE(M.I @ 7 Aug 2007, 19:49)
[...]
    Dar, apare si problema.: nu mai ating firul care vine la platina direct de masa montajului ci il ating de locul unde am legat ( prin intermediul unui fir multifilar obisnuit ) masa la sursa de tens. ; si surpriza, incep sa imi apara un ,, treeeen '' continuuuu de scintei la bujie care nu se mai opresc,  ohmy.gif .
      [...]


E ceva in legatura cu masa: nu e ferma si sursa aia a ta nu e bine filtrata, asa incit prin acea masa se transmite "brumul" nefiltrat la 50 sau 100 Hz (functie de modul de redresare) care are ca efect (acel semnal fiind o semisinusoida intre 0-12V) o pseudoplatina. Deci vei avea un tren de comenzi la 50 sau 100 Hz (adica o simulare a 1500 sau 3000 rpm) care genereaza un tren de scintei. Deci, pina aici nimic in neregula; daca sursa ta ar fi filtrata cu un C=10000 uF nu s-ar mai intimpla asta.
C.C.
acuma, intrebare pt.gotronic. cand o scoti in vanzare, o s-o gasim la toti distribuitorii, sau, initial, doar in tg.mures? ca sa stiu
sal
gotronic
Va spun eu atunci sigur. Va dau si telegrame. icon_mrgreen.gif , numa sa termin odata ca m-am saturat eu. Majoritatea colaboratorilor sunt in concediu acum si merge un pic mai incet decat am estimat. sad.gif
MECCA
pentru senzorul Gotronic eu optez pentru culoarea rosie sa fie la aceeasi culoare cu aprinderea AT011
mirceas
imi scuzati ignoranta, dar chiar nu ma pricep asa de bine la aceasta parte... blush.gif inteleg rolul aprinderii (au am AT01), dar cine imi explica si mie in detaliu care e povestea cu senzorul asta, cum functioneaza si cu ce ne ajuta la Daciile noastre. multumesc! smile.gif
autom
QUOTE(mirceas @ 9 Aug 2007, 07:57)
imi scuzati ignoranta, dar chiar nu ma pricep asa de bine la aceasta parte... blush.gif inteleg rolul aprinderii (au am AT01), dar cine imi explica si mie in detaliu care e povestea cu senzorul asta, cum functioneaza si cu ce ne ajuta la Daciile noastre. multumesc! smile.gif
*



Nici o problema.....toti patim asta uneori.

Foloseste functia ,,cautare,, dupa GOTRONIC si vei vedea ce gasesti......

Lectureaza cu atentie si e imposibil sa nu intelegi.

SUCCES!!!
diaconuliviu
Dumnezeule, in tot topicul asta n-ai gasit care e rolul principal al unui senzor?
Ala de a inlocui platina, deci de a elimina piesele in miscare/contact, recte uzurile si precizia inhiderii/deschiderii.
mirceas
imi cer scuze, de citit am citit, dar poate mi-a scapat... sunt prea multe detalii tehnice si nu am decat foarte putine cunostiinte de electronica.
autom
Mai citeste inca odata, si inca odata.....perseverenta e cheia succesului. Daca esti pasionat cumpara carti auto si fii autodidact. Liviu a explicat extrem de bine ce inseamna o aprindere si ce functii are.

Mai incearca sa intelegi............
soulraven
QUOTE(FLP @ 26 Jun 2007, 13:01)
Iaca asta e :

http://www.daciaclub.ro/galerie/displayima...082--12014.html

Produsa de eletromagnetica SA Bucuresti.... o am de aproape un an de zile si merge bine ...
*



imi puteti spune si mie legaturile la aprinderea asta?am capatat si eu azi una,si asi vrea sa o montez pe rapciuga mea........ma puteti ajuta?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.