QUOTE(fordistul @ 20 Jul 2007, 12:00)
@diaconuliviu> Scuze, ai dreptate, dar partial. Vroiam sa subliniez ca initial s-a dimensionat circuitul de aprindere al autoturismului si s-au facut teste care au determinat lansarea in productie. Ulterior s-a dovedit valabilitatea solutiei alese. Dorim sa facem imbunatatiri dar care de la o limita in sus nu mai au justificare economica. Doar daca avem un buget adecvat... Oricum, nu suntem in Formula1. Solutia oferita de gotronic o consider justificata economic. Sper ca acum am fost inteles.
[...]
Kettering s-a dovedit destul de nefiabila (Kettering fiind un alt nume dat aprinderii clasice). De ce? Pentru ca a trebuit facut un compromis intre regimul de lucru la turatii mici si cel la turatii mari: daca asiguri o energie mare la turatii ridicate, adica un curent mare, el se va traduce in curent mare la turatii mici dar pe perioada mai lunga, efectul fiind incingerea bobinei. Daca limitezi acel curent la turatii mici, vei regasi o energie scazuta la turatii mari. Asta e aspectul nr. 1. Aspectul nr. 2 este "contactele platinate" care nici nu asigura un contact ferm si de genul "0-1", in plus aparind efectul de "zbor" sau "plutire".
1. O imbunatatire se obtine prin bobine de joasa impedanta, dar trebuie limitat curentul/ dwell la turatii mici.
2. Se obtine cu senzor.
Acel CDI, atacind bobina cu o tensiune mare mentine oarecum o energie constanta- daca studiezi atent montajul "Clarke" chiar are o limitare a nr de scintei.
Gotronic a avut o incercare de modificare a "dwell time" dar, spune el, e prohibitiv ca pret, in plus, as afirma, necesita bobine de impedanta joasa, cele "normale" Dacia avind, din cauza rezistentei proprii, limitat curentul la 3,5-4 A.
Totusi, senzorul care nu mai prezinta piese in miscare si contacte imperfecte precum si "ruperea" cu tranzistor asigura o energie suficienta in orice regim.
Acuma, fiecare a optat pentru solutia lui: gotronic a dorit o solutie "de vinzare", cit mai simpla pentru "end-user"; eu am dorit CDI, care este prohibitiv ca pret dar am mizat pe existenta "prin cutiile mele" a multor piese pe care n-a trebuit sa le platesc.
QUOTE(invisibleman @ 21 Jul 2007, 12:43)
Azi am gasit prin boxa un delcou cu senzor hall care comanda un "Modul de putere"
de la BANEASA SA.
Are cineva schema electronica?
Pe fire nu se mai cunoaste nimic.
Circuitul comandat este L497B, dar lipseste tranzistorul de putere.
Cred ca era un BU932.
Senzorul din delcou este 2AV55 de la Honeywell.
Din umilele mele cunostinte, L497 nu se mai fabrica sau, daca gasesti, va fi scump, se aduce pe comanda, la preturi nu chiar modice. Acum vreun an vindea cineva asa ceva pe bursa, da o cautare si vezi daca mai stie legaturile. Atentie, modulul ala lucra cu bobina de joasa impedanta, deci NU cu bobina Dacia ci cu a lui, cu tole, in genul celor Tico/Matiz.
Uite ceva despre acel CI:
http://www.datasheetcatalog.com/datasheets.../9/7/L497.shtmlTot pe site-ul ala gasesti si datele lui BU930/931/932.
Ai o posibilitate: daca te pricepi, "scoti" schema de pe circuit; in prima faza e necesar sa identifici +, -, bobina, intrarile. Dupa asta insisti pe detalii, daca schema nu functioneaza cum te astepti.