Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
gotronic
Trage mai bine in toate regimurile de turatie. Nu ai citit mai sus la Giurisici Fabian?, sa nu te trimit in urma ca vad ca nu ai timp, ca esti student si mai si lucrezi. M-am distrat tare la topicul cu hands free fara fir. Se cauta jucariile alea si au si efect? ca ma apuc sa fac in serie.!!! radmasa.gif
gotronic
Gata cu concediu.!!Am revenit. sad.gif Avem comenzi si nu avem stocuri.! sad.gif

Mirciulik
QUOTE(gotronic @ 15 Sep 2007, 23:39)
Trage mai bine in toate regimurile de turatie. Nu ai citit mai sus la Giurisici Fabian?, sa nu te trimit in urma ca vad ca nu ai timp, ca esti student si mai si lucrezi. M-am distrat tare la topicul cu hands free fara fir. Se cauta jucariile alea si au si efect? ca ma apuc sa fac in serie.!!! radmasa.gif
*




M-am apucat sa citesc topicul insa dupa primele 4 pagini am sarit direct la sfarsit...erau prea multe.
Cu handsfree-ul mi-am facut treaba biggrin.gif Dupa examene ma tot bateau la cap colegii sa le fac si lor biggrin.gif, insa nu vreau. Cu toate ca as scoate ceva bani..si mi-as imbunatati mai repede masina.

PS: Astept coletul (sau ma duc eu dupa el) si ma apuc de montaj.
mihail_73
Salut la toata lumea! sunt mai nou pe aici si am intrat pe post ca sa-i multumesc lui gotronic si sa impartasesc impresia mea referitor la aprinderea electronica cu senzor Gotronic.
In primul rand sunt fericitul posesor al unei dacii NOVA GT din '98 smile.gif
Pana acum o saptamana aveam o problema serioasa la masina si anume ca mi se impusca platina si asta destul de des. de cand o am, din noiembrie 2006, am schimbat cred ca vreo 20-30 de platini si faza mai nasoala era ca mi se intampla sa ma lase in pana in trafic, va dati seama cum este. am incercat si platina romaneasca si nemteasca doduco dar fara nici un folos. am schimbat si bobina de inductie, am modificat in fel si chip distanta la platina si la electrozii bujiilor dar problema persista. nu reuseam cu nici un chip sa rezolv problema. in urma citirii posturilor de pe dacia club am aflat de acest senzor gotronic. Am zis ca am avut pb pana acum o saptamana pentru ca vinerea trecuta am primit si eu kitul de aprindere de la Gotronic. L-am montat si a mers din prima. Masina merge bine, sunt multumit de aprindere si il recomand cu caldura tuturor celor care au probleme cu platina. In plus am senzatia ca masina merge mai bine ca inainte, adica mai rotund si mai ferm
Mirciulik
Am primit astazi aprinderea+ senzor. M-am apucat de montaj, relativ simplu insa din greseala am scapat 1 saiba prin partea stanga in interiolul delcoului.

Exista vreo sansa sa cada in motor sau sa blocheze delcoul?

in fine am observat ca e destul de complicat sa o scot de acolo asa ca am hotarat sa o las...am mers mai departe, am terminat cu senzorul + aprindere.

Inainte relantiul statea la 1000 de ture... tragea motorul foarte bine intre 2500 si 4000 de ture apoi la 5000 se plafona. Iar zgimotul pana la 3000 era finut apoi intre 3000 si 4000 era unul placut (sport) iar dupa 4000 incepea sa vibreze destul de puternic pana la 5000.

Dupa montaj, fara sa umblu la nimic relantiul statea la 750-800 de ture.
Deja se innoptase afara asa ca am reglat avansul dupa ureche....am rotit in sens invers acelor de ceasornic pana a ajuns la 950 de ture.

Acum imi merge foarte rotund la relanti, frana de motor se simte mult mai lin...zici ca am masina straina pe injectie.... motorul trage foarte bine de la 1000 la 2500 ture. Inainte chiar si cu motorul cald la pornire trebuia sa tin pedala de acceleratie la fund si apoi sa o ridic, iar dimineata la rece dadeam 2 pedale, apoi la cheie. da sa o ia dar se opreste. de obicei la a doua sau cel mult a 3-a cheie. Acum cu motorul cald nu calc nimic si masina o ia la sfert. Parca si indicatorul de la incarcarea bateriei ajunge mai rapid la normal

Plecarea de pe loc e mult mai usoara in sensul ca nu trebuie accelerat decat foarte putin, asemanatoru cu un diesel.
Accelereaza rapid pana la 2500 de ture apoi destul de greu..mult mai greu decat inainte. La 3000 de ture se aude motorul de parca as avea 4000 iar la 4000 de ture nici nu mai spun. Mai mult de 4000 mi-a fost mila sa ii dau. Insa in turatie mica trage foarte bine.

M-am mai documentat ..si am inteles ca problema ar fi de la avans. Maine seara am sa ma apuc sa-l pun ca la carte. Imi placea mai mult inainte cum "torcea" motorul la 4000 de ture. Dupa ce reglez avansul ca la carte trebuie sa umblu si la carburator? Am masina de 8 luni si apoximativ 12.000-15.000 km timp in care nu am umblat deloc la carburator sau aprindere.

Lucrul care ma deranjeaza este zgomotul motorului mult mai mare in turatie insa sper sa se rezolve prin reglarea corespunzatoare a avansului.

bygy007
am primit si eu aprinderea astazi urmeaza sa o montez cind am timp sper ca miine

ITI MULTUMESC
C.C.
distanta de 0,5- 0,7 la at011 e.. sfanta? nu de alta dar am o lera pe care nu mai vad ce scrie (ruginita rau) am pus-o la curatat. dar, presupunand ca, din greaseala nimeresc marimea de 0,8 de ex, e de rau?
djasu82
Salut distanta la buji fara aprindere eletronica e de 0.7-0.8 cel mai bine 0.7 testat de mine . La 0.4 porneste motorul dar nu sta la relantii din cauza scintei foarte mici dintre eletrozi. Cu aprindere eletronica gen senzor gotronic + At011 , malvina sau CDI distanta intre eletrozi la bujie se modifica de la 0.7mm la 1mm - 1.2mm .
diaconuliviu
VA rog eu, e topic despre aprinderi electornice (adica tipuri, concluzii, performante).

Nu mai postati mesaje gen "vreu si eu una, cit costa, etc".

Aprinderea AT011 cu senzor o face gotronic, doleante ii puteti scrie pe privat.

O sa sterg de acum postarile de genul celei de mai sus.
gotronic
QUOTE(C.C. @ 20 Sep 2007, 22:13)
distanta de 0,5- 0,7 la at011 e.. sfanta? nu de alta dar am o lera pe care nu mai vad ce scrie (ruginita rau) am pus-o la curatat. dar, presupunand ca, din greaseala nimeresc marimea de 0,8 de ex, e de rau?
*



Nu e "sfanta" distanta, dar este una optima, prin marirea distantei se micsoreaza un pic unghiul dwell, si se modifica usor avansul. Senzorul "citeste" profilul camei si la 1,5 mm dar ptr. siguranta este bine sa fie la valorile enuntate. Ma refer aici si la posibilitatea atingerii senzorului de catre cama axului delcou daca jocul este exagerat de mare. (Nu radeti, au fost si mai sunt posesori de dacii care au astfel de jocuri, si se mira ca nu le merge bine motorul. Si ncearca innebuniti sa regleze distanta la platina la 0,4 mm, cu jocurile astea duble decat distanta de reglaj) wacko.gif
gino73
o intrebare pana ajunge si la mine aprinderea.
mai are vreun rost amplificatorul de scanteie dupa ce montez aprinderea?
gotronic
Daca te referi la bobina aia din capul bobinei de inductie, poate sa ramana sau nu, parerile sunt impartite, eu as recomanda s-o dai jos. Vezi cum se comporta mai bine masina si o sa decizi singur.!!! wink.gif
cristi_a17
Cu riscu sa fiu avertizat sau sa se stearga postarea am ramas dator cu poze cu tarifele de la servisul de carburatoare

Scuze de off topic

21 Sep 2007, 19:05:
Cu riscu sa fiu avertizat sau sa se stearga postarea am ramas dator cu poze cu tarifele de la servisul de carburatoare

Scuze de off topic
Mirciulik
Impresii noi despre aprindere:

Dimineata, 10 grade celsius. De obicei dadeam 2-3 pedale apoi o cheie, doua chei..si la a 3-a o lua garantat. Dupa care stateam 2-3 min sa se incalzeasca si abia apoi plecam si chiar si asa tot mergea destul de greu (dadea in nas) pana se incalzea.

Astazi am dat 2 pedale, o cheie si a luat-o destul de rapid. Am asteptat 30 de secunde si apoi am pornit la drum. Se cunostea ca e motorul rece insa nu dadea aproape deloc in nas.

Aprinderea asta face minuni.

PS: INca nu am reglat corespunzator avansul. Am sa incerc maine.
gotronic
O intrebare, masina este pe gaz.?
omegabear
Acum cateva ore am ridicat si eu de la posta aprinderea AT011 cu senzor de la gotronic. Maine dimineata o montez, apoi am de facut un drum Bucuresti - Fagaras si retur. O sa va spun impresiile, mai ales ca masina nu merge rau.
V-as intreba daca ar fi cazul sa schimb (daca tot montez aprinderea asta) bobina si capacul delcoului? Bujiile si fisele sint noi, au vreo 2 luni in schimb bobina are peste un an si scapa un pic de ulei pe la o borna iar ploturile capacului s-au cam oxidat. Dar functioneaza bine.
sandu.calin
Astazi am reusit sa montez pe masina aprinderea si senzorul primit de la "gotronic" si testele mi-au demonstrat "performantele ansamblului senzor-aprindere AT O11" desi am primit dispozitivele de cca. o saptamana , nu am avut timpul necesar montarii; este toamna si am avut mult de lucru la tara fiindca tatal meu a plecat din asta lume in mai si "ne-a lasat niste sarcini pe care a trebuit sa l-e onoram".
Referitor la comportare motor , aproape ca nu-l mai recunosc, comportamentul este mult schimbat, de la pornire si regimurile de acceleratie se observa o mai mare viteza de raspuns, zgomotul este altul, desi masina avea o aprindere electronica ungureasca, comportarea cu ansamblul gotronic este foarte buna si doresc sa-i multumesc pt. aceasta realizare.
Voi urmari comportarea in viitor a ansamblului si voi reveni cu detalii,
Folositi cu incredere echipamentele, sunt realizari deosebite; ce bine ar fi fost sa apara cu 12-15 ani mai devreme!
Sincere multumiri Gotronic pentru ceea ce ai realizat.

csiri_biri_kodak
@ omegabear
QUOTE(omegabear @ 21 Sep 2007, 21:46)
...
V-as intreba daca ar fi cazul sa schimb (daca tot montez aprinderea asta) bobina si capacul delcoului? Bujiile si fisele sint noi, au  vreo 2 luni in schimb bobina are peste un an si scapa un pic de ulei pe la o borna iar ploturile capacului s-au cam oxidat. Dar functioneaza bine.
*


Eu iti sfatuiesc, din experienta de aprox. 1 luna de utilizator AT011+senzor, sa dai jos bobina, sa pastrezi tot restul asa cum este acum. Singurele modificari de facut sunt cele spuse in modalitatea de instalare primita de la gotronic cu senzor si AT011, modificari de genul distanta bujii, marit avans.

@ gotronic: am ramas masca ieri cand m-ai sunat in legatura cu senzorul de Broscuta... Broscuta MM 07 ... este al lui cipri20 si am pus-o in galerie sa vada toata lumea ce masinuta frumoasa poata sa aiba omul daca o intretine. In orice caz asta este ceea ce numesc eu service post vanzare worship.gif aplauze.gif coolspeak.gif
C.C.
intr-adevar cu senzorul at011 motorul suna altfel. l-am montat ieri si imi place mai ales la relanti cat de stabil este. si parca e mai vioi. face toti banii (pe care oricum ii dadeam pe platini). multumiri gotronic.
da, intrebarea cuiva de mai sus: acu 15 ani de ce nu te-ai gandit la asta..? biggrin.gif
omegabear
Am pus totusi bobina si capacul de la delco noi (70 lei). Am montat AT011 si senzorul. O chestie ciudata a fost la reglarea avansului initial. Adica totul montat, pus la semn, micsorat de tot avansul prin rotirea delcoului, pus contact. Led aprins, rotit delcou (dat avans) usor-usor, led stins. OK. Ma asteptam sa nu gaseasca exact pozitia initiala, dar nici asa... pentru ca era complet aiurea. N-am intraznit sa incerc pornirea motorului asa ca am tot rotit de delcou si l-am tot zapacit pana am reusit sa-l conving sa se stinga in zona in care fusese pozitionat initial (cu platina). Cred ca de fapt am rotit inital delcoul prea mult ... senzorul simtind deja cealalta cama. A pornit la a doua cheie, l-am lasat sa se incalzeasca si am mai dat putin avans. Acum porneste la o cheie de 1-2 sec. I-as mai da putin gaz dar ralantiul este rotund. Motorul suna un pic altfel. Trage mai bine la turatii mici. Parca nu mai urla asa de tare la turatii mari. M-am dus cu-a treia pana in jur de 120 km la ora cu peste 5000 rot/min si mai putea dar n-am mai suportat eu. Viteza maxima aproape 160 km/h, pur si simplu acul indicator era cu o grosime de-a sa deasupra liniutel de la 160, si n-a vrut neam sa se alinieze cu reperul acela. De-o parere parca totusi ajunge un pic mai greu la viteza maxima, dar este posibil sa fie si dintr-o alimentare usor mai economicoasa la GPL. As mai incerca si cu un avans ceva mai mare. Deocandata drumul asta (Bucuresti - Fagaras si retur) de vreo 500 de km m-a multumit deplin. Categoric deja este mai bine, cu toate ca nu i-am facut toate reglajele.
sandu.calin
ieri am testat masina- dacia 1310 tlx 1989 cu motor 1397, carburator zenith 32 if2, bobina de inductie de sf. gheorghe cu rezistenta aditionala careia i-am montat ansamblul senzor si aprindere at 011 de la gotronic si am constatat urmatoarele:
- pornire rapida, mers "rotund " la ralanty, sunetul motorului este altul, asemanator motoarelor pe injectie;
- regimurile de acceleratie rapide,mai putin zgomotoase;
- in mers masina este alta: mai vioaie, ceva mai puternica si mai sigura la plecarile de pe loc, la viteze mari motorul nu mai "urla" se simte functionarea corecta, ciclurile motor corecte;
pe masina am montat un indicator de debit( de trabant) si indicatia acestuia in mers si ralanty este mai mica ceea ce ma face sa cred ca s-a redus si consumul
aspectul asta ramane de urmarit si voi reveni cu detalii.
aceste constatari confirma performantele ansamblului de aprindere gotronic; ramane sa vedem functionarea la temperaturi scazute si fiabilitatea acestuia- la mine se incalzeste foarte putin aprinderea dar nu cred ca imi poate creea probleme.
felicitari Gotronic pentru aceasta realizare; apropo - aprinderea cu PIC in stadiu ai reusit s-o aduci, tare mult as vrea sa scap de avansul centrifugal si cel vacumatic.
multumesc
Mirciulik
Masina nu este pe gaz in schimb motorul cred ca este pe duca. La mersul cu platina accelera frumos pana la 4000-5000 de ture (120km/h la 5000 ture in a 4-a, a 5-a nu am accelerat mai mult).

Mototul imi consuma cam 200ml la 1000km. Insa observ mult ulei care curge pe la bujii cu toate ca sunt stranse bine. Cand scot o bujie am ulei mult pe garnitura si pe bujie. Ele au distanta la 0.7. Ar trebui sa o maresc pentru aprinderea Gotronic?

Am reglat si avansul corect insa cu toate ca are la relanti cam 950 de ture merge neregulat (Cand am reglat avansul dupa ureche mergea foarte rotund). Daca accelerez nu se ineaca deloc si accelereaza frumos pana la 4000 ture, insa zgomotul la 4000 este putin mai mare decat atunci cand aveam platina. Porneste dimineata la prima cheie si nu mai da in nas ca pana acum cand e motorul rece.

Am facut un drum de 200 km si consumul a fost de 5.5 la suta (Mi-a scazut de la 7 la 5.5) Super multumit.

Nelamuriri:

1. Am bujii RENAULT cu distanta de 0.7 e buna sau trebuie sa maresc?
2. Cu avansul reglat ca la carte am relantiul instabil se simte ca si cum o data la 2-3 secunde scade turatia apoi revine la normal, iar scade si tot asa.
3. Dupa reglarea avansului am umblat si la carburator. Am strans detot jiglorul de aer apoi am dat innapoi 2.5 ture.

Sugestii pentru problemele mele?
gotronic
Pai cine te-a pus sa umbli si la carburator.? ca nu mai poti face diferenta. Mersul neregulat poate fi si de la supape prea stranse, dar daca inainte ti-a mers, inseamna ca este din carburatie cred. Regleaza avansul asa cum ii place mai mult motorului. Fisele le-ai masurat? Pipa si capacul delcou sunt curate? Fara fisuri? Nu la toti merge reglajul la semn, cu LED-ul, mai ales ca unii (nu dau nume) au reglat avansul cu LED-ul fara sa puna volanta la semn, din motiv ca nu au vazut semnul. Pai semnul se vede numai daca sunt 2 persoane, una sa invarta motorul manual si cealalta sa se uite prin fereastra de la cutia de viteze, la coroana dintata a volantei. In plus am intalnit si volante fara semn pe ele....!!! unsure.gif Zgomotul mai mare al motorului la turatii mai mari, pana acum esti singurul care afirma asta. Poate avansul nu este corect si de aia. !! huh.gif Consumul este normal sa scada deoarece fata de platina nu se rateaza nici o scanteie. wink.gif Cu cat ar trebui sa scada ?! , depinde de cat de bine mergea inainte pe platina.
Mirciulik
Am curatat cu smirghel fin toate fisele, capacul de la delcou e relativ nou, nu are fisuri, contactele sunt bune, am curatat si bujiile.

Ce distanta trebuie sa am la bujii cu aceasta aprindere? Motor 1400.
De ce ar trebui sa reglez avansul "cum ii place motorului"? D ce nu l-as lasa reglat ca la carte?

Sa nu se inteleaga ca nu sunt multumit de aprindere. Din contra, sunt foarte multumit...insa incerc sa rezolv toate neajunsurile.
gotronic
La pipa te-ai uitat si la capacul de protectie, pe care nu le baga nimeni in seama (mai bine le schimbi ca-s cele mai ieftine). Fisele sa le masori neaparat. Reglajul ca la carte (dupa semn probabil, deci cel static) nu se potriveste intotdeauna cu cel dinamic (centrifugal) daca curbele de avans nu mai sunt corecte(arcuri decalibrate usor), de aia am spus "cum ii place motorului", trebuie tatonat un pic. Bujiile poti sa le maresti la cca 0,9 mm, dar iar depinde cat de mai multi factori: fise, bobina de inductie, chiar bujii. Iarasi te poti "juca" un pic in jurul unor valori ptr. "a gasi" valorile optime. Spun asta deoarece daca ai fi citit pe forum in urma ai fi vazut ca multi recomanda valori diferite in functie de bujiile, fisele, sau chiar starea motorului. ohmy.gif
Siconi
Perfecta dreptate. NICIODATA 2 motoare cu relativ aceiasi parametri nu vor functiona la fel, chiar sa fie perfect identice. Teoria e foarte buna, dar e GENERAL valabila. Daca nu vor exista niciodata 2 motoare sa functioneze la fel, e cat se poate de CLAR sa nici reglajele nu vor putea fi facute la fel. Nu vin sa contrazic teoria (care pe mine m-a invatat multe), ci vin sa va readuc in memorie teoria relativitatii unde nu exista 2 obiecte, stari, senzatii, momente, reglaje etc... la fel niciodata (toate sunt UNICE!!!), oricat de mult s-ar asemana.

In concluzie, fiecare motor functioneaza in mod original, deci reglajele se fac special pentru el, chiar daca tinem cont de anumite specificatii.

P.S.: Daca am avea un osciloscop, vom observa asta foarte lesne si tot ce am enuntat eu mai sus s-ar adeveri de la sine.
djasu82
Salut , un reglaji perfect al avansului si al carburatiei e atunci cind acelerezi masina si motorul nu are dropauturi sau nu trepideaza de la 800 de ture pina la 5000 -6000 de ture. Trepidatiile se simt ori daca ti mina pe cagula ori daca ai un turometru extern pentru vizualizare wink.gif . Chiar daca ai un delcou nou nu va respecta ce se spune la carte . Totul dinamic cum a specificat si gotronic . Static se pune avansul de pe acel led verde de la at011 ca sa pornesti motorul usor dupa aceea il lasi sa se incalzeasca . Se intervine iar asupra avansului acuma va fi reglat din partea stinga spre dreapta in asa fel in cat daca acelerezi pe toata plaja 800-5000 de ture sa nu apara scaderi de turatie se simte pe la 2000 de ture in sus .Dupa aceea se intervine la carburatie si se stabilizeaza la 800 de ture desi la mine si la 500 de ture sta stabil motorul cum spunea gotronic am masina si motorul ingrijit. Bujiile difera la coeficientul de temperatura pentru autocuratare eu merg cu sinteron L87 Y ori champion L87 YC reglate la 1,1 mm . Si inca ceva un reglaj perfect se simte cum pe la 3200 de ture in sus apare un tiuit specific la motoru 3-8khz , nu stiu citi ati auzit aceasta frecventa wink.gif
diaconuliviu
QUOTE(djasu82 @ 23 Sep 2007, 19:43)
[...]Bujiile difera  la coeficientul de temperatura pentru autocuratare eu merg cu sinteron L87 Y ori champion L87 YC reglate la 1,1 mm . Si inca ceva un reglaj perfect se simte cum pe la 3200 de ture in sus apare un tiuit specific la motoru 3-8khz , nu stiu citi ati auzit aceasta frecventa wink.gif


A preluat Sinterom codificarea Champion? Ma indoiesc.
MECCA
pe masina am montat un indicator de debit( de trabant) si indicatia acestuia in
*

[/quote]
ce indica acest indicator de debit si unde se monteaza pe masina, (la trabant unde este montat sa-mi pun si eu unul).Imi place sa am pe masina tot felul de ceasuri.In viitor o sa-mi montez si indicator temperatura ulei motor+temp ulei cv.
yo9hrb
Indicatorul de debit se compune dintr-un traductor de debit (o turbina, de fapt) si ceasul propriu-zis. Traductorul trebuie montat pe furtunul dintre pompa de benzina si carburator. Se gasesc in general la dezmembrari. Exista pe Trabant sau pe Wartburg. Iti indica (oarecum) consumul instantaneu, se aprind niste leduri, dar nu e etalonat.
Mirciulik
Fisele le-am curatat cu smirghel fin pe toate, bujiile lafel, le-am verificat cu aparatul si sunt in parametril. Cu aprinderea electronica Gotronic si senzorul pus la valori intre 0.5 si 0.7 merge frumos motorul insa nu are un relanti stabil (se aude si la toba).

Cand am pus prima data senzorul cred ca era la 1.1 (ochiometric, oricum mai mare decat 0.7) si totusi relantiul era super. Precizes faptul ca am pus corect senzorul la 0.5-0.7 fata de varful camei delcoului.

Ce sanse sunt ca motorul sa mearga mai rotund cu o distanta mai mare decat cea recomandata? Daca o las la 1.1 imi afecteaza mult consumul? Acum am scos o medie sub 6% ceea ce e foarte bine.
gotronic
Nu cred sa fie de la distanta de la senzor mersul neregulat al motorului, mai degraba de la carburator, poate ai saracit prea mult amestecul si de aia face asa. Prin apropierea distantei senzorului se mareste un pic avansul si unghiul dwell, deci trebuie refacut avansul. Daca ti-a mers rotund motorul cu distanta "ochiometrica" de 1,1 mm, fa distanta la loc sa vezi daca-si revine (ceea ce nu cred, daca refaci avansul, dar fara sa reglezi nimic la carburator). Ai joc radial mare la axul delcou? Normal nu ar trebui sa se simta la mana, dar merge si daca-l simti, ai putea sa-l si masori daca vrei. Spuneai ca ti-a cazut ceva in delcou. Ar trebui sa vezi daca poti sa scoti ce ti-a cazut, ca poate ti-a aruncat arcurile de pe locasul lor sau sa pus pe undeva unde obstructioneaza avansul centrifugal sau chiar poate da o miscare sacadata a camei. Sa nu se strice naibii ceva inauntru ca o sa te coste mai mult pe urma. Desfa delcoul si intoarce-l cu fundul in sus sa cada ce-i inauntru, si trage si cu ochiul sa vezi daca arcurile sunt la locul lor.

Asteptam, sa vedem ce-ai facut.!

PS. reglajul ala cu 2,5 ture care l-ai facut , incearca sa te "joci" un pic la el sa vezi daca se schimba ceva. Daca nu, fa-l la loc. (nu stiu daca este chiar relevanta treaba cu nr. de ture, banuiesc ca depinde si de vechimea carburatorului. Poate trebuie 3 sau 2 ture, asta pentru ca nu stii cum a fost inainte)
cd_i
QUOTE(gotronic @ 24 Sep 2007, 18:38)


PS. reglajul ala cu 2,5 ture care l-ai facut , incearca sa te "joci" un pic la el sa vezi daca se schimba ceva. Daca nu, fa-l la loc. (nu stiu daca este chiar relevanta treaba cu nr. de ture, banuiesc ca depinde si de vechimea carburatorului. Poate trebuie 3 sau 2 ture, asta pentru ca nu stii cum a fost inainte)
*




Ma bag si eu in seama si sustin ce spune Gotronic. Nu stiu de unde s-a impamantenit ideea ca jiglerul de aer trebuie desfacut exact X ture ca motorul sa mearga bine. Cunoastem cu totii calitatea pieselor romanesti de dacie si cu cata repetabilitate tehnologica sunt produse. De aceea toate reglajele trebuie facute urmarind sa mearga bine motorul nu sa respectam ce zice x sau y ca merge. Nu scrie niciunde ca daca desfac surubul de aer x ture o sa am amestecul optim sau ca daca reglez avansul dupa semnul de volanta si il dau x grade inainte sau inapoi (cum am mai vazut scris de catre unii pe forum) o sa am un motor reglat ca la carte.
Legat de aprinderea gotronic ca o observatie personala e ca trebuie sa merg cu avansul o idee mai mare decat mergeam pe sistemul clasic de aprindere. Lucru perfect explicabil pe baza timpilor de propagare a impulsului prin aprindere (un impuls se propaga mult mai repede printr-un fir decat printr-un bloc electronic fie el si format dintr-un singur tranzistor).

In rest despre aprinderea gotronic numai de bine. Am facut deja 1000 km cu ea si se comporta la fel ca in prima zi: impecabil.


a scapat.gif huh... am terminat... a scapat.gif
gotronic
@cd_i "Legat de aprinderea gotronic ca o observatie personala e ca trebuie sa merg cu avansul o idee mai mare decat mergeam pe sistemul clasic de aprindere. Lucru perfect explicabil pe baza timpilor de propagare a impulsului prin aprindere (un impuls se propaga mult mai repede printr-un fir decat printr-un bloc electronic fie el si format dintr-un singur tranzistor). "

biggrin.gif Cred ca esti obosit un pic, stii cu ce viteza circula curentula electric printr-un conductor si cu ce viteza circula printr-un semicomductor (poate sa fie si 2..3...100)? wacko.gif Sunt convins ca stii dar te-a luat scrisul pe dinainte.! wink.gif

Sper ca nu s-a inteles gresit. Avansul nu este mai mare sau nu trebuie mai mare cu Senzorul 011, ci pozitia delcoului este alta. Asta din cauza ca senzorul acum da scanteie cand cama se apropie cu varful de senzor, fata de o platina cand scanteia este data in momentul cand pintenul platinei calca cama axului delcou.

Deci sa fie clar, nu se mareste avansul ci se modifica pozitia delcoului in avans cu cca 20 grade. Asta nu deranjeaza cu nimic delcoul sau motorul, ba dimpotriva, o sa vedeti ca scanteia intre pipa si ploturile capacului delcoului o sa fie data mai bine. Adica exact pe toata lungimea pipei si ploturilor capacului delcou si nu pe colturi ca pe clasic, cu platina. (Fazarea delcoului este mai buna, asta ar fi termenul corect) mandru.gif

Ati inteles ceva? nedumerire.gif
MECCA
QUOTE(yo9hrb @ 24 Sep 2007, 09:31)
Indicatorul de debit se compune dintr-un traductor de debit (o turbina, de fapt) si ceasul propriu-zis. Traductorul trebuie montat pe furtunul dintre pompa de benzina si carburator. Se gasesc in general la dezmembrari. Exista pe Trabant sau pe Wartburg. Iti indica (oarecum) consumul instantaneu, se aprind niste leduri, dar nu e etalonat.
*


si la trabant acest traductor de debit tot pe furtunul de benzina e pus??Unde este exact localizat sa stiu unde sa caut.
gotronic
La Trabant traductorul este pus pe furtunul de benzina (singurul) de la rezervor la carburator (printr-un robinet de oprire in habitaclu) deoarece aici benzina ajunge prin cadere la carburator (nu are pompa). Altfel ar putea curge pe jos daca nu inchide bine cuiul poantou. Se compune dintr-o roata dintata din plastic si un emitator - receptor in IR (infrarosu), care numara palele rotorului in functie de viteza de rotatie (debitului). Pe urma mai este dispozitivul de afisare cu LED-uri in bord (arata ca un VU-metru audio). Am eu unul desfacut, dar uzate lagarele paletei ( afost gripat). Este posibil sa nu gasesti unul prea bun, ca este mecanica fina pe-acolo care se uzeaza. La Trabant mai putin ca benzina contine si ulei. La dacie este posibil sa se "duca" repede din cauza lipsei ungerii.!! Si se gripeaza.!! sad.gif
Desi am mai vazut si pe Lada Samara, din fabricatie.!! unsure.gif
djasu82
QUOTE(gotronic @ 25 Sep 2007, 16:47)
@cd_i "Legat de aprinderea gotronic ca o observatie personala e ca trebuie sa merg cu avansul o idee mai mare decat mergeam pe sistemul clasic de aprindere. Lucru perfect explicabil pe baza timpilor de propagare a impulsului prin aprindere (un impuls se propaga mult mai repede printr-un fir decat printr-un bloc electronic fie el si format dintr-un singur tranzistor). "

biggrin.gif  Cred ca esti obosit un pic, stii cu ce viteza circula curentula electric printr-un conductor si cu ce viteza circula printr-un semicomductor (poate sa fie si 2..3...100)?  wacko.gif  Sunt convins ca stii dar te-a luat scrisul pe dinainte.! wink.gif

Sper ca nu s-a inteles gresit. Avansul nu este mai mare sau nu trebuie mai mare cu Senzorul 011, ci pozitia delcoului este alta. Asta din cauza ca senzorul acum da scanteie cand cama se apropie cu varful de senzor, fata de o platina cand scanteia este data in momentul cand pintenul platinei calca cama axului delcou.

Deci sa fie clar, nu se mareste avansul ci se modifica pozitia delcoului in avans cu cca 20 grade. Asta nu deranjeaza cu nimic delcoul sau motorul, ba dimpotriva, o sa vedeti ca scanteia intre pipa si ploturile capacului  delcoului o sa fie data mai bine. Adica exact pe toata lungimea pipei si ploturilor capacului delcou si nu pe colturi ca pe clasic, cu platina. (Fazarea delcoului este mai buna, asta ar fi termenul corect)  mandru.gif

Ati inteles ceva?  nedumerire.gif
*


Bine spus Gotronic legat de semiconductori wink.gif iar cu fazarea scintei de pe pipa pe ploturi isi pot da seama daca au un capac de delcou care se poate observa prin el . Scinteiile vor fi aruncate chiar pe mijlocul plotilor , interesant nu biggrin.gif
mad toz
Azi am montat si eu aprinderea cu senzor .Sunt multumit.Nu am am apucat sa merg cu ea decat vreo 2 kilometrii dar imi place ca se comporta bine la turatii mici.A trebuit sa schimb si fisele de la bujii pentru ca ale mele aveau 20 de kohmi,si am inteles ca erau duse.Mai ramane de schimbat capsula vacuumatica, care nu stiu daca are o influenta prea mare(poate imi explica si mie cineva),pentru ca are membrana sparta.
Multumesc gotronic pentru aprindere.
gotronic
A, deci capsula era de vina de nu "simteai" modificarea turatiei la relanti cand scoteai furtunul de la vacumatic (din discutia la telefon). Capsula vacumatica face ca avansul la aprindere sa fie mai mare (cca 10..15 grade) la sarcini mici ale motorului (cand apesi usor acceleratia), deci va "trage" si mai bine la turatii mici, in plus va merge mai bine si la turatii mari, deoarece curba de avans generala a aprinderii acum este modificata. De aceea nu a corespuns nici avansul static (facut cu LED CONTROLUL), si turatia de relanti a fost mai mare in alt punct de reglaj al delcoului ( tot din discutia telefonica). Acum nu ai sa poti regla avansul astfel incat sa mearga perfect la turatii mici cat si la turatii mari. Ori una ori alta. Schimba capsula urgent ca nu costa decat 10 RON (aprox), si vei simti o diferenta semnificativa. In plus daca membrana de la capsula este sparta, o sa-ti traga aer fals in carburator modificand amestecul (saracindu-l), de aici concluziile de rigoare : Putere mai mica si un mers neuniform la relanti.

AVIZ AMATORILOR. !!! Verificativa capsula vacumatica daca functioneaza.
mad toz
Pai cred ca e sparta.Am scos furtunul din carburator de la capsula si am suflat pe ea,si nu se misca platina cu mi-ai zis ,dar de suflat se sufla,deci presupun ca e sparta membrana.
gotronic
In mod normal, unele capsule au o gaurica de cca 0,3 mm (mai mult sau mai putin), iar altele nu au deloc. Dar, daca puteai sa sufli prin ea e clar ca este sparta. In schimb nu trebuia sa sufli smile.gif , ci sa tragi, si se trage destul de greu (numai din "obraji" icon_mrgreen.gif ).
cd_i
@ gotronic,


cand am spus ca avansul e mai mare de fapt m-am referit la pozitia delcoului care este diferita si corespunde unui "avans mai mare" fata de pozitia avuta cu sistemul clasic cu platina.

referitor la timpii de propagare prin sarme si prin alte dispozitive electronice credeti-ma ca stiu foarte bine ce vorbesc ca aste mi-e meseria. Mi-am explicat ca fiind o intarziere avand in cap ca AT011 are un microcontroler in interior. Nu stiu daca are sau nu si de fapt nici nu ma intereseaza ce are de vreme ce merge. Eu personal sunt mare amator de microcontrolere si lucrand cu ele zilnic mi-am format gandirea in cicli / instructiune si rutine de intrerupere. Cine e familiar cu microcontrolerele stie ce vorbesc smile.gif.

Imi cer scuze daca am indus pe cineva in eroare si in acelasi timp va multumesc ca nu ma lasati sa o iau in porumbi cu presupunerile smile.gif
gotronic
Eu stiu ce ai vrut tu sa zici, numai am "punctat" sa nu se inteleaga gresit despre marirea avansului, care de fapt dupa cum zici si tu este vorba de alta pozitie a delcoului (ok).
Referitor la vitezele de propagare sigur ca sunt diferite, dar la aplicatia noastra vitezele sunt asa de mari ca nu conteaza absolut deloc in functionarea unui motor. Doar acolo la vitezele de calcul ale procesoarelor (si la calcule grele), dar per global nu ajunge sa se simta sau sa influenteze functionarea unui motor cu ardere interna.
mad toz
Problema mea e de care capsula cer la vanzator :

CAPSULA VACUM C-DA 4*4 9717
CAPSULA VACUMAT.SIMPLA UZ.2770
CAPSULA VACUUM DUBLA CN
CAPSULA VACUUM SIMPLA CN
Precizez ca am motorul din profil desi nu stiu daca conteaza.
cd_i
Intr-adevar timpii de propagare nu se simt in functionarea motorului.

La 7000 rotatii arborele cotit se roteste un grad in 23,81us (microsecunde) iar cel mai prapadit PIC cu ceas de 4MHz percuteaza la un stimul extern in 2 microsecunde. Si daca tin bine minte in mondiru e data o toleranta la curbele de avans de +/- 1 sau chiar 2 grade RAC
gotronic
@mad toz. Capsula de DACIA.! si iei codul de pe delcou. Zic si eu. dar nu stiu daca vanzatorii au codurile alea de care zici tu. Ei stiu de o singura capsula.! Desi nu sunt sigur.!!!
@cd_i . No , vezi. Nu influenteaza cu nimic nici cel mai prapadit microcontroler.!
ydaniel
@mad toz-vitan:) capsula vacumatica de la delcou-modelul mic;)
Siconi
Dar ce e asa de complicat?! Dai jos capsula aia nenorocita, te duci cu ea in buzunar la magazin si spui: "D-asta vreau!" Si d-aia o sa-ti dea. In felul asta nu vei cumpara ceva inutil. Parerea mea.

In ce priveste microcontrolerele, nu va putea niciodata un motor cu ardere interna de uz "domestic" sa atinca acele viteze de care vorbim la care pot functiona integratele. Timpul de raspuns e enorm de mic... s-a amintit. Deci, nesemnificativ pentru un motor de Dacia.
bygy007
prin PM (personal message)


in alta ordine de idei am montat aprinderea si se comporta bine in functionarea relantiului nici o modificare (eu avind aprindere si inainte) la reglaje l-am pus la 0,5 mm de virful camei avansul a trebuit sa il dau mai mare (spre baterie) functioneaza bine pe GPL singura schimbare fata de ce am avut este ca la regimuri de subturare a motorului (de ex in viteza a 3 a la 1300 RPM ) trage , se comporta mult mai bine as zice incomfundabil urca mai usor in turatie de la turatii mici la turatii mari (accelereaza mai usor cu sarcina )

am facut un singur drum astazi , mai multe dupa ce fac kilometri mai multi
diaconuliviu
QUOTE(gotronic @ 25 Sep 2007, 19:24)
Eu stiu ce ai vrut tu sa zici, numai am "punctat" sa nu se inteleaga gresit despre marirea avansului, care de fapt dupa cum zici si tu este vorba de alta pozitie a delcoului (ok).
Referitor la vitezele de propagare sigur ca sunt diferite, dar la aplicatia noastra vitezele sunt asa de mari ca nu conteaza absolut deloc in functionarea unui motor. Doar acolo la vitezele de calcul ale procesoarelor (si la calcule grele), dar per global nu ajunge sa se simta sau sa influenteze functionarea unui motor cu ardere interna.

Ba da, se simte.

QUOTE(cd_i @ 25 Sep 2007, 20:20)
Intr-adevar timpii de propagare nu se simt in functionarea motorului.

La 7000 rotatii arborele cotit se roteste un grad in 23,81us (microsecunde) iar cel mai prapadit PIC cu ceas de 4MHz percuteaza la un stimul extern in 2 microsecunde. Si daca tin bine minte in mondiru e data o toleranta la curbele de avans de +/- 1 sau chiar 2 grade RAC


Ai dreptate cu timpii de raspuns dar, fiecare acel 2 us reprezentind o instructiune simpla (la cei 4 Mhz). Ca sa imparti 25 la 5 cite instructiuni faci? daca nu ma insel, 5 scaderi, deci 10 us. Daca mai si aduni ceva, mai inmultesti si altceva, iata 100 us, adica 4 grade, pe care trebuie sa le compensezi cumva.

In fine, sa n-o dam pe aratura, daca vrei, vorbim pe privat.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.