Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
mishujkl
sau cablu de la antena tv tongue.gif (in loc de fise)
lucasss
Daca tot aveti chef de idei traznite ia auziti asta:
Scapam de fise cu totul si le aruncam la gunoi si punem aprindere COMPLET electronica,adica punem la fiecare bujie un aprinzator de aragaz de ala ce functioneaza cu 2 baterii de 1.5 volti.Comanda o face Gotronic la fiecare aprinzator sau duceti patru butonase in bord linga volan si incepeti exercitiu :1-3-4-2-1-3-4-2......
icon_mrgreen.gif
mishujkl
e buna idea dar, daca le montam direct pe 12 v nu vom avea o scanteie mai mare? radmasa.gif
djasu82
dar ce te faci ca nu poti mentine turatia cu butoanele si mai ales actionate de doua maini si 10 degete radmasa.gif radmasa.gif
mishujkl
da ce am nevoie de turaie? la acest sistem de aprindere am 140 km/h la relanti. post-336-1110552459.gif hai s-o lasam ca e post-336-1110552475.gif
cd_i
Radeti voi de improvizatia mea dar pana la urma poate nu e chiar asa de proasta ideea.

Vad ca toti va dati in vant dupa fise cu rezistenta de 1kohm, da in lipsa de altele mai bune puneti fise de silicon ce au 3-4kohmi rezistenta fiecare.

Pai daca facem un calcul simplu vom vedea ca rezistenta totala de la bobina pana la bujie e egala cu suma rezistentelor fiselor dintre bobina si delcou si dintre delcou si bujie, care iasa in cel mai bun caz 6-8 Kohmi. Ei eu cu improvizatia mea am avut fise cu rezistenta totala de 3-4kohmi cat are fisa centala.

Motorul nu a avut nimic de comentat iar radioul nici atat smile.gif.
djasu82
Eu ce sa mai spun ca am acel CDi care alimenteaza bobina de inductie si da scintee pe bijie chiar daca ar avea si 200kohmi fisele acelea de urziceni. Hai ca incepem sa ne laudam fiecare printre care si eu ma numar , numai ca am acea aprindere CDi si mai sunt si alti baieti. Te cred mishujkl ca ai 140km la ora daca scoti motorul din viteza si revine la relanti sau buna gluma radmasa.gif icon_mrgreen.gif .Mai bine am vorbi si dezate subiecte legate de at011 si imbunatatiri si mai mari de exemplu controlul avansului ..... prelund informatile de la senzorul gotronic wink.gif
bygy007
QUOTE(mishujkl @ 25 Oct 2007, 16:46)
sau cablu de la antena tv tongue.gif (in loc de fise)
*


daca tot vorbim de tv atunci cablul de inalta tensiune care se duce la tub wink.gif
Giurisici Fabian
QUOTE(bygy007 @ 25 Oct 2007, 19:55)
daca tot vorbim de tv atunci cablul de inalta tensiune care se duce la tub wink.gif
*


am taiat eu un cablu deala si e o sarma chioara diferenta o face izolatia de pe ea
lucasss
QUOTE(cd_i @ 25 Oct 2007, 16:49)
Radeti voi de improvizatia mea dar pana la urma poate nu e chiar asa de proasta ideea.

Vad ca toti va dati in vant dupa fise cu rezistenta de 1kohm, da in lipsa de altele mai bune puneti fise de silicon ce au 3-4kohmi rezistenta fiecare.

Pai daca facem un calcul simplu vom vedea ca rezistenta totala de la bobina pana la bujie e egala cu suma rezistentelor fiselor dintre bobina si delcou si dintre delcou si bujie, care iasa in cel mai bun caz 6-8 Kohmi. Ei eu cu improvizatia mea am avut fise cu rezistenta totala de 3-4kohmi cat are fisa centala.

Motorul nu a avut nimic de comentat iar radioul nici atat smile.gif.
*


Stai linistit ca nu ride nimeni de improvizatia ta.Cel putin pe mine ma ajuta enorm informatia ta deoarece nu stiam cum sa scap de biriitul acela din casetofon si statie.Casetofonul cred ca are el ceva incorporat ca sa reduca astfel de zgomote dar statia nu.Nici macar mp3 player nu pot sa leg la casetofon(doar prin mufa audio in) ca in momentul pornirii imi si stinge mp3-ul desi este alimentat separat(baterie)
Si legat de fise...ar tebui sa incercam si reversul cablului tv la bujii.....adica fise de bujii la televizor..... blush.gif
Siconi
Controlul avansului se poate face cu un montaj cu microcontroller (recomandare seria ATMEL) si senzor la volanta sau in fata la fulie, pe langa cel GoTronic. Poti implementa astfel in acest montaj si semnalul de la senzorii de apa si ulei si poti regla si socul, daca stii cum sa faci adaptarea electro-mecanica.
Daca vreti sa controlati avansul, nu veti mai avea nevoie de delco, deci senzorul lui GoTronic va fi useless pana la urma. Si celvacuumatic se poate regla cu acest microcontroller.
Va las pe voi sa dezbateti ideea.
Pentru cunoscatori, ideea e traznet, indiferent de optiunea pentru tipul microcontrollerului. Totul e sa-l programezi cum trebuie si sa-i aloci bine resursele.
Va las sa salivati.
Eu inca lucrez la treaba asta, si sper ca voi termina cat de curand.
Apropo, motorul meu e clasic 1.3, pe carburatie, evident.
djasu82
QUOTE(lucasss @ 25 Oct 2007, 22:40)
Stai linistit ca nu ride nimeni de improvizatia ta.Cel putin pe mine ma ajuta enorm informatia ta deoarece nu stiam cum sa scap de biriitul acela din casetofon si statie.Casetofonul cred ca are el ceva incorporat ca sa reduca astfel de zgomote dar statia nu.Nici macar mp3 player nu pot sa leg la casetofon(doar prin mufa audio in) ca in momentul pornirii imi si stinge mp3-ul desi este alimentat separat(baterie)
Si legat de fise...ar tebui sa incercam si reversul cablului tv la bujii.....adica fise de bujii la televizor..... blush.gif
*


Daca ti se stinge mp3 sincer nu iti mai tine bateria si pica sub 10v tensiunea, cele mai bune vise erau cele de tatra sau de taf . Prin cablu de inalta tensiune de la tv circula prin el 15kv tensiune ficxa in schimb la dacie tensiunea data de bobina e si in functie de turatie . La turatie mare practic se injumatateste tensiunea produsa de bobina de inductie de la 25 kv . Si cred ca din aceasta cauza isi mareste rezistenta ohmica nu (eletrica) biggrin.gif Siconi si eu lucrez la asa ceva dar nu cu amtemel ci cu pic wink.gif. Senzor pe fulie se poate face cu optocuplori mere si cu senzorul gotronic biggrin.gif
gotronic
@ Siconi
Ca pasiune, da, ca afacere NU. Si sincer sa fiu nici ca pasiune nu merita, performante NET superioare nu se vor obtine. Nici ca putere, nici ca si consum si sigur nici ca fiabilitate (cresterea numarului de componente). Ca performante si consum vezi ca a facut Liviu cu Mihai si a obtinut acelasi consum ca si cu AT011 si senzor (pe acelasi traseu). Iar la putere nu l-am auzit batandu-se in piept, sau ca ar fi simtit ceva. In fine este o realizare, si atat, pe care nimeni nu o contesta.
Re edit.
Aaa, si sa nu mai vorbim ca era si CDI.!!!
djasu82
Fiecare isi apara afacere si ma bucur ca se incing spiritele numai la noi in tara e asa ceva tongue.gif SI totusi motorul de solenta super nova sau logan nu prea au mari modificari nici la constuctie oare de ce totusi cele pe carburatie si CDI plus senzor sunt asa de puternice ma refer la motoare si aceste componente . Mihai va va confirma ce se poate obtine da si consum si putere wink.gif De ce oare americani fac aprinderi CDI si sunt asa de scumpe ?????? si da randament ardereaaaaa foarte buna si totusi o scintee mica e egal cu o ardere foarte mica rezulta putere mica sau vorbiti voi ceilalti ........
bygy007
QUOTE(djasu82 @ 25 Oct 2007, 22:13)
Daca ti se stinge mp3 sincer nu iti mai tine bateria si pica sub 10v tensiunea, cele mai bune vise erau cele de tatra sau de taf . Prin cablu de inalta tensiune de la tv circula prin el 15kv tensiune ficxa in schimb la dacie tensiunea data de bobina e si in functie de turatie . La turatie mare practic se injumatateste tensiunea produsa de bobina de inductie de la 25 kv . Si cred ca din aceasta cauza isi mareste rezistenta ohmica nu (eletrica)  biggrin.gif Siconi si eu lucrez la asa ceva dar nu cu amtemel ci cu pic wink.gif. Senzor pe fulie se poate face cu optocuplori mere si cu senzorul gotronic biggrin.gif
*


intrebare : de ce pentru transporul energiei electice se mareste tensiunea DIN CITE STIU EU REZISTENTA ESTE ACCEASI


gotronic
QUOTE(djasu82 @ 25 Oct 2007, 21:29)
Fiecare isi apara afacere si ma bucur ca se incing spiritele numai la noi in tara e asa ceva tongue.gif
*



Nu este vorba de a apara o afacere, este pur si simplu o constatare. Ma refer la cei ce nu sunt in bransa. Sa nu creada ca vor dubla puterea motorului sau vor scapa de nu stiu ce necazuri ce le au acum pe clasic. Si atat. In rest fiecare poate sa faca ce vrea, si este foarte bine asa.

@bygy007 Pentru a elimina pierderile de putere prin caderea tensiunii pe conductorii de transport, si cel mai mult ptr. a folosi conductori mai subtiri. Dar nu vad legatura aici, totusi. blush.gif
djasu82
de ce in tim la tine la mine si la alti colegi prieteni fisele isi maresc rezistenta ohmica ????? si nu e vezi doamne din vina de material wink.gif Exprimate tu simplu fizic cum doresti
soulraven
suna interesant ideea cu senzorii pe masina si cu microcontrolei......suna interesat........macar ideea este inovatoare......nu ca a lui gotronic, ma-ar interesa si pe mine ceva date.....poate pot ajuta si cu cu ceva.......
gotronic
aplauze.gif
bygy007
ideea este ca sint prost concepute
ca resistenta fisei sa nu se modifice ar trebui cautate modelele cu fir de nichelina
Siconi
Bine-nteles ca vorbeam despre tip de aprindere CDI cuplata la microcontroller, desi am omis sa specific. Fiabilitatea nu o poti compara deoarece nu ai facut testele pe stand. Din vorbe sau de la telefon... si doctorul spune sa iei o aspirina ca trece si tu ai ulcer... sad.gif Ai inteles ideea.
Normal ca e o realizare si o pasiune. Cand e vorba de pasiune nu exista cuvantul a merita. Pasiunea nu are nevoie de merite. Dar noi vorbim si de calitate, asa ca inteleg punctul de vedere.
Calitatea depinde de proiect si mai ales de executie, de componente.
Odata perfectat sistemul, merge ca uns, deoarece nu ai reglaje de facut, totul fiind software. Se poate adauga si o consola cu display pentru cei care cred ca stiu ce fac si cum sa seteze anumiti parametri in functie de felul utilizarii autovehiculului.
Pe multi ii sperie electronica din masina, dar daca negandim ca toate masinile noi sunt FULL de electronicaaa...

P.S.: Ce-i drept, piesele din componenta electronicii celor mai noi masini sunt militarizate, deci nu ridica probleme. Si totusi, mi-am pus intrebarea daca s-ar defecta un banal tranzistor de 30 de centi de la EPS... ce faci la 130 km/h?! Si totusi nu se defecteaza. De ce nu ar fi fiabil si controlul digital al avansului la dacie?!
soulraven
ai facut pana acuma o diagrama a senzorilor?un model de lucru?o modelare hard de test cu senzorii si cu microcontrollerele?mainterseaza parea de soft.....
Siconi
Nu fac concurenta nimanui... nu am vreme destula sa termin proiectul meu, dar mai sa fac si la altii.

Motorul va scapa de ceva neajunsuri, iar puterea, cum zicea si GoTronic, nu se va dubla, ci undeva usor simtitor va creste, dar nu spectaculos. Nu e vorba de turbo sau compresor, ci de o imbunatatire a sistemului de aprindere si gestionare a energiei scanteii, de inatrzieri ce se pot seta in regim "avans" si altele. Se pot face sisteme cu microcontroller si cu bobine jumostatice sau cu 4 bobine separate de inductie, una pt fiecare bujie. Astfel faci delco electronic, cum e la Bosch pe Dacii, doar ca mai performant.
bygy007
QUOTE(gotronic @ 25 Oct 2007, 22:40)
Nu este vorba de a apara o afacere, este pur si simplu o constatare. Ma refer la cei ce nu sunt in bransa. Sa nu creada ca vor dubla puterea motorului sau vor scapa de nu stiu ce necazuri ce le au acum pe clasic. Si atat. In rest fiecare poate sa faca ce vrea, si este foarte bine asa.

@bygy007 Pentru a elimina pierderile de putere prin caderea tensiunii pe conductorii de transport, si cel mai mult ptr. a folosi conductori mai subtiri. Dar nu vad legatura aici, totusi. blush.gif
*




"Prin cablu de inalta tensiune de la tv circula prin el 15kv tensiune ficxa in schimb la dacie tensiunea data de bobina e si in functie de turatie . La turatie mare practic se injumatateste tensiunea produsa de bobina de inductie de la 25 kv . Si cred ca din aceasta cauza isi mareste rezistenta ohmica nu (eletrica) "

remarca asta mi s-a parut cel putin gresita daca este citita de un necunoscator in ale electricii blush.gif wink.gif
Siconi
LE: Inca e in lucru proiectul. Nu pot dezvalui nici un fel de date inca, din motiv de teste si nefinalizare. Cand e gata si sunt curiosi, le pot spune unele amanunte.
djasu82
bygy007 radmasa.gif cum spui tu nu ma oftic cum tu te oftici si te iei de un unu s-au de altu fara sa sti nimic despre acel om . gun3.gif sofer5.gif
diaconuliviu
QUOTE(Siconi @ 25 Oct 2007, 21:52)
Bine-nteles ca vorbeam despre tip de aprindere CDI cuplata la microcontroller, desi am omis sa specific. [...]


Vad ca iar se ataca lumea pe tema CDI versus "inductive".

Hai sa mai dezvolt o data "teoria". De ce anume sufera Dacia si in general masinile cu acel "Kettering"? De un curent mic acumulat in bobina la turatii mari (si nu numai) datorat rezistentei mari a primarului si, partial, inductantei care se opune la "incarcare". Ar mai fi, dintr-o discutie cu cd_i (oare am scris bine?) si acel miez deschis versus miez inchis.

Bun, cum fac sa incarc o bobina cu energia necesara in timp util?

Pai W=1/2 L I^2 = 1/2 C U^2.
Intrucit din cauza rezistentei mari a primarului curentul nu poate creste peste 3-4 A, ramine solutia CDI, cu cresterea tensiunii. Asta pentru cazul in care se pastreaza "neaparat" bobina originala de Dacia.

In ultima vreme au aparut acele bobine "de joasa impedanta" (de prin diverse surse au Rp=0,5 ohm-1,2 ohm, Lp=1-5 mH, majoritar in jurul acelui 1 mH.

1. Din cauza rezistentei mici, curentul maxim poate creste la 10-15 A.
2. (citat din cd_i) din cauza miezului inchis saturatia apare devreme, viteza de crestere a curentului se mareste, deci "dwell time" este in limite decente chiar si la turatii mari. Energia e corespunzatoare chiar si la turatii mari, unde, din cauza neatingerii unui curent suficient de mare o bobina Dacia va elibera putina energie.
3. Daca nu ma inseala amintirile, o bobina Dacia este vreo 35-50 ron, una de TICO, Rp=1,2 ohm este tot in jur de 35-50 ron.

Ca urmare, pentru cine vrea si poate controla dwell time, nu e o avere o bobina Tico.
Evident, exista si altele, de pe la Renault, etc.

la o bobina Tico, admitind numai 1 mH si un curent de 10 A, W= 50 mJ, evident, nu pe delco clasic unde la relanti s-ar incinge urgent.
dI/dt= U/L = 12/10^-3 = 12 A/ms (formula simplificata, nu cea cu exponentiala).
Adica pot atinge (si din cauza saturatiei rapide) 10 A in 10/12 ms=0,8 ms.
In grade delco, 1 ms (acoperitor) la 5000 rpm ar fi 15 grade DELCO, mult mai putin decit la delcoul de Dacia (67 grade DELCO).
Calculul e relativ, poate bobina aia sa aiba L mai mare, cine are una si aparatura, sa masoare si sa ne spuna si noua.

Deci, ca si concluzie, IN CONDITII OPTIME si CORECTE, o inductiva da energia unei capacitive fara probleme.

O sa apara intrebarea: "da' tu de ce ai CDI?". D-aia, pentru ca la vremea respectiva era solutia cea mai buna, era pionierat pt mine, nu stiam fiabilitatea ei. In cazul unui defect nu schimbam bobina si toate cele, doar mufam o Malvina modificata in locul ei si ajungeam acasa. Si, de ce nu, (NU IN ULTIMUL RIND) a fost o PROVOCARE.

QUOTE(bygy007 @ 25 Oct 2007, 22:00)
"[...]Si cred ca din aceasta cauza isi mareste rezistenta ohmica nu (eletrica) "
[...]


Bygy, l-ai citat pe djasu82, sincer nici eu n-am inteles diferenta intre rezistenta electrica si cea ohmica. Poate ne explica.

Pentru cei ce vor fise inductive (cu nichelina, cum le numesc). Nici alea nu au R=0, la Cielo am masurat o rezistenta de citeva sute de ohm pe o bucatica de citiva cm de fisa. Stabilitatea in timp e mai mare.
djasu82
"Bygy, l-ai citat pe djasu82, sincer nici eu n-am inteles diferenta intre rezistenta electrica si cea ohmica. Poate ne explica.

Pentru cei ce vor fise inductive (cu nichelina, cum le numesc). Nici alea nu au R=0, la Cielo am masurat o rezistenta de citeva sute de ohm pe o bucatica de citiva cm de fisa. Stabilitatea in timp e mai mare. " Iar eu l-am citat pe acel bomn pe care gotronic a postat ce i-a spus pe pm "Salut. Mi-am montat o aprindere tranzistorizata AT 01 pe dacie si spre surprinderea mea o pornit la prima cheie, ce-i drept relantiul o stat la 600 rpm si lam reglat din soc sa stea pan pe la 1000, apoi dupa 1 minut am bagat socu si statea relantiul pe la 800. Am platina noua, buji noi champion, delcou nou, bobina e buna (pe instructiunile de montare a aprinderii scria ca intre borma 1 si 15 sa fie o rezistenta de 3 Ohmi, am masurat rezistenta si la mine e de 3,2 Ohmi), fise bune de urziceni (le-am demontat si le-am masurat rezistenta electrica la fiecare...e intre 3,3 Kohmi si 3,6 Kohmi....iin instructiuni scria ca nu trebe sa aiba mai mult de 4Kohmi), numai CONDENSATORUL e busit, mi-am dat seama deoarece inainte de montarea aprinderii masina pornea dupa 3-4 chei (asta daca o porneam zilnic) si dupa 8-9 chei daca o porneam dupa un interval de timp mai mare (1 saptamana de exemplu), iar cu aprinderea ta porneste la cheie."
radmasa.gif dar in fine va tot atacati asa de mult . Eu am spus sa nu se mai faca aceasi gresala wink.gif Cred ca in toate postarile mele nu am scris rezistenta eletrica radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
diaconuliviu
Iar ai scris o groaza si ai explicat nimic.

Adica tu spui ca "rezistenta electrica" e gresit si ca "rezistenta ohmica" e corect?
Daca da, esti intr-o mare eroare. Chiar IMENSA.
Termenul "rezistenta ohmica" e un termen ambiguu si inventat de "unii meseriasi" pentru a iesi in evidenta.
Rezistenta electrica exista, ca si rezistenta la frinare, rezistenta la tractiune, etc.
djasu82
radmasa.gif mai bine spus opune trecere a curentului eletric printr-un conductor si gata cu atata amuzament . Sunt racit se vede tongue.gif icon_mrgreen.gif . In fine alceva nu se mai discuta numai de at011,fise ,buji, capacuri de delco ..... ar cam trebuie dezvoltat si alceva in legatura cu aprinderile eletronice rolleyes.gif
diaconuliviu
Pai, "be my guest". Expune-ne ultima realizare.
ydaniel
la fisele tesla au izolatia din silicon nu miezu:)
Siconi
Las' ca ma fac eu mare sad.gif Oare ce incerc de juma de an sa expun aici?! Realizarea mea nu e gata, dar ideea se poate dezvolta mai mult decat am incercat eu. Folosind imaginatia si utilul, putem dezvolta si alte solutii.

Ce face GoTronic e foarte laudabil si fiabil. Am toata stima pentru el si munca lui!

Doar ca eu imi doresc ceva mai avansat si mai special, cu asteptarile de rigoare. Sper sa-mi si iasa ce vreau sa fac.
mihai1677
In primul rand suntem la pagina 100 a acestui topic!
In al doilea rand PIT-ul (aprinderea cu PIC) este la 11-a varianta, acum pregatesc ultima varianta:
- doua curbe selectabile in mod real (le poti schimba in mers)
- functie de detonatie (scade avansul cu 5grade)
- functie de afisare a datelor curbelor de avans
- functie de programare a celor doua curbe din taste, nu e nevoie de rescrierea PIC-ului, ultimele doua curbe raman salvate in memorie.
- poti alege intre aprindere finala jumo sau normala, timp programabil de incarcare a bobinei jumo intre 0 si 1ms.
Sper ca in acest weekend sa fie gata, si sa-l asteptam pe Liviu cu ultimile constatari.
bygy007
"La turatie mare practic se injumatateste tensiunea produsa de bobina de inductie de la 25 kv " Cu acest lucru sint de acord
" Si cred ca din aceasta cauza isi mareste rezistenta ohmica nu (eletrica) " CU acest lucru nu sint de acord si anume REZISTENTA este o marime constanta cea care scade fiind tensiunea comform legilor lui OHM scinteia este mai mica ,sau mai proasta la turatii mari datorita scaderii tensiunii si inca ceva si anume "rezistenta ohmica" este acelasi lucru cu "avansati innainte" eu daca citesc "rezistenta ohmica nu (eletrica)" eu inteleg prin asta ca exista doua marimi diferite si anume rezistenta ohmica si rezistenta electrica


Corect si gramatical ar trebui scris cam asa "Si cred ca din aceasta cauza isi mareste rezistenta (electrica) nu?"

Cam asta este parerea mea daca tot scrii scrie macar corect ca sa se inteleaga ceva smile.gif

Remarca din postul http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=1098177 nu era adresata lui GOTRONIC ci dumitale domnule djasu82
djasu82
Observ ca iti place sa tot o dam in diverse la infinit bygy wink.gif NO COMENT . Te las pe tine marele specialist , ai grije sa nu mai ia foc o garnitura de metrou wink.gif
bygy007
s-au scchimbat multe din anii 90- 95 acum sintem in 2007 inclusiv trenurile alea vechi asa ca poti merge linistit fara frica de a lua foc wink.gif este mai nasol cind te sufoci in alea noi cind sint pline nu ? biggrin.gif


LolLolLo.gif Iti urez "Calatorie placuta"
djasu82
10412898.gif NUbunatic mai esti si tu 168.gif
godmaaty
Rezistenta este ceva...Impedanta este altceva
Siconi
Cand spui rezistenta e clar ca se exprima in OHMI si e clar sa e electrica. Topicul se refera la electrica si electronica pe masina, deci nu putem confunda rezistenta electrica cu cea mecanica, cum nici tensiunea sau energia electrica nu se pot confunda cu cele mecanice sau biofizice.

N-o mai dati in aberatii sau pleonasme (cine nu stie termenul il rog sa ma caute pe PM sa-i traduc) si haideti sa vedem ce putem face.

Domnilor?!...
godmaaty
Scuze ca sunt off topic...si impedanta se masoara tot in OHMI.in cazul propagarii unei unde de inalta tensiune cred ca cel mai corect e sa se vorbeasca de impedanta liniei(fisa bujiei) unde inductanta si capacitatea pot sa aibe valori considerabil de mari.Tehnica Tensiunilor Inalte nu a fost materia mea favorita ...asa ca detalii se pot lua dintr-un manual de specialitate.
diaconuliviu
1. Da, dara impedanta nu ai cum s-o masori acasa in conditii de lucru; ramine rezistenta.
2. Citeste mai sus, discutia pornise de la altceva.

3. Da, asteptam noua versiune de program pentru teste CDI+PIT.
bygy007
cu toate ca post-336-1110552475.gif impedanta este rezistenta unui circuit la alimentarea in curent alternativ wink.gif http://ro.wikipedia.org/wiki/Impedanta_electric%C4%83 google.gif
nelu
Chiar daca sursa de alimentare a bobinei de inductie este o sursa de cc, forma tensiunii la bornele ei este dreptunghiulara, perioada variind cu turatia motorului, asa ca se poate considera tot un regim alternativ in care conteaza foarte mult inductanta acesteea, rezistenta bobinei doar limitand valoarea maxima a curentului prin aceasta. O bobina ideala ar trebui sa aiba rezistenta zero.
Tot rezistenta bobinei da si constanta de timp a bobinei (timpul in care se atinge 90% din valoarea maxima a curentului). O rezistenta mare inseamna o constanta de timp mare, ceea ce duce la turatii ridicate la o valoare mica a curentului prin bobina-->energie mica inmagazinata in bobina-->valoare mica a tensiunii in secundar.
Intr-un numar al revistei Tehnium aparut inainte de "90 a fost un articol intitulat "bobina de inductie electronica". Ideea acestui articol era utilizarea unei bobine de inductie, cu rezistenta primarului mica, in serie cu o rezistenta de balast care limita la o valoare acceptabila curentul la turatii mici. La cresterea peste o anumita valoare a turatiei motorului, un circuit electronic comanda deschiderea unui tranzistor de putere care strapa rezistenta de balast, permitand in acest fel obtinerea unor scantei cu energie mare.
Siconi
E interesanta ideea unei bobine electronice. Eu am o bobina MSD si pe aprindere clasica necesita un rezistor de balast de 0.8 ohmi. Acum ma gandesc la cum era bobina aia electronica din Tehnium. Nu mi-a trecut prin cap sa strapez rezistorul la turatii mari... O sa ma gandesc la asta.
Daca aveti si voi pareri despre acest aspect al aprinderii, nu va lasati invitati prea mult.

P.S.: GoTronic, nu mai spui nimic? Te-ai suparat pe mine cumva?
diaconuliviu
Pai: bobina cu balast existenta pe la noi a fost cea de Oltcit.
Daca o legi pe un CDI, se poate elimina balastul din start.
Daca o legi pe inductiva, la ce vrei tu sa faci, gestionare de avans cu ATMEL sai PIC, faci si gestionarea dwelltime, caz in care nu mai trebuie sa strapezi balastul.
godmaaty
Astazi o sa fac un test cu bobina Bosch 0,8 Ohmi si rezistenta aditionala de 3,3 Ohmi,fise pt bujii de WW marcate ca fiind de 5KO.A mai incercat si altcineva varianta?Ceva rezultate?
Siconi
Da, ma gandeam si eu... dar cum inca nu e gata controllerul, ma fofilez cu diverse idei... stiu, trebuie sa ma axez pe una si pe aia s- duc la capat.
Faza e ca bobina aia de la MSD debiteaza in secundar 45kV la 12V pe intrare. Daca mai fac si CDI, la ce valori voi ajunge oare? Nu nenorocesc nimic p-acolo (fise,bujii, capac delco... eu stiu?!)?
djasu82
Eu am pus bobina Bosch de proba , intradevar cu Cdi e scinteea foarte mare tensiunea sigur trece de 50kv , delcoul se prezinta bine , bujiile devin rosiatice pe interiorul lor , dimineata nu necesita socul tras. Pacat ca nu era bobina mea ,doar al colegului meu de la servici. Daca e pusa in serie cu platina sigur curentul va fi dublu pe pastile de platina in jur la 10-15 amperi.
gotronic
053.gif Va rog frumos ca incercarile care le faceti sa nu fie cu aprinderi gotronic. smile.gif Cum sa fie rezistenta aditionala la o aprindere clasica mai mare decat valoarea rezistentei interne a bobinei.??? 052.gif Este ca si cum ati alimenta un bec de 6V in serie cu unul de 12V sau de 24 V ca sa nu se arda. ohmy.gif Toata puterea se va disipa pe rezistenta iar pe bobina nu va mai ramane destula tensiune sa se "incarce" bobina in curent. huh.gif Spun asta ptr. ca multi o sa puna bobinele si pe direct sa "vada ce se intampla". 04.gif SI SA FIU AL NAIBII DE SCHIMB VREO APRINDERE DACA NU-I MONTATA IN SERVICE.!!!!! 251.gif

O sa va trebuiasca o rezistenta aditionala de cca 36...50 W, sa nu se incalzeasca periculos de mult sa nu produca vre-un necaz. icon_mrgreen.gif

Si ca sa nu fie discutii, ma refer doar la aprinderi inductive cu unghi dwell normal. Nu la aprinderi cu dwell variabil sau CDI la care rezistorul (rezistenta) aditionala nu se justifica.! blush.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.