Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
djasu82
Degeaba daca tot nu lucreaza cu un senzor wink.gif nu are sens ce-a mai buna aprindere e cea realizata de john clarche http://www.molla.org/DIY-CDI/ user posted image
Adrian_Boy
Am cumparat si eu una electronica, Malvina cu 26 ron.

Nu am montat-o inca, dar am s-o fac marti, va anunt cum merge.

Vad ca parerile sunt impartite, este si nu este buna smile.gif

Si daca nu-mi place o tin de rezerva si-mi iau si eu de la Gotronic biggrin.gif
djasu82
Malvina e buna doar pentru deplasari scurte wink.gif Daca vrei sa devina mai buna trebuie sa umbli in ea biggrin.gif , totusi nu se compara cu cea realizata de gotronic . Asta am patit eu in vara aceasta care a trecut ma deplasam dinspre pitesti spre bucuresti si la 3000 de ture s-a plafonat am dat-o jos findca nu mai facea fata biggrin.gif si am trecut pe stil clasic.
Adrian_Boy
Ce inseamna plafonat la tine ? Adica daca vreau sa merg 100 km drum intins, ce se poate intampla ?

Iar daca vreau sa umblu in ea, ce sa-i fac ? Ca mai am si eu ceva cunostinte de electronica biggrin.gif
Mai poti sa-mi zici un pret la ce-a Gotronic ?

La Malvina mai fac acele modificari la platina (0.3) si bujii (0.9) ?
djasu82
Da faci acele reglaje 0.3 platina si 0.8-09 bujii.
siirm
Multumita aprinderii Gotronic masina mea si-a imbunatatit semnificativ mersul (cu toate ca mergea ff bine si inainte). Dupa ce am montat at 011 plus senzor se observa: pornire mult mai buna cand e rece, socul il imping la loc aproape imediat dupa ce porneste masina si merge ff bine fara intreruperi, ca si cum ar fi motorul cald, reprize mult mai bune si mai stabile. Recomand cu incredere.
argon
QUOTE(Adrian_Boy @ 9 Dec 2007, 22:30)
Ce inseamna plafonat la tine ? Adica daca vreau sa merg 100 km drum intins, ce se poate intampla ?

*




Nu se intampla nimic, lasa-l ca masina lui e mai speciala, nu se plafoneaza nimic.

Eu de exemplu am umblat cu Malvina cu 0.4 la platini si 0,6 la bujii si a mers perfect. Poate am prins una buna. Nu am facut nici o modificare in...30kkm sa zicem. Nu merita sa o modifici, ia mai bine Gotronicul.
______________

Am pus Gotronicul , doar aprinderea momentan, si merge OK, urmeaza sa pun si senzorul dar am o nelamurile, cum fac cu avansul static, ca eu sunt mai perfectionist si il setam pe 0 fix, am inteles ca trebuie marit cu senzorul Gotronic, cat?
tabek
Reglezi avansul cu ajutorul LEDului, scrie in instructiuni.
argon
Da da, simplu aia, cu led sau lampa separata, dar daca pun senzorul umbla vorba ca nu mai merge OK cu avansul pe 0.
gotronic
Nu se mareste nimic, tot asa se face numai ca pozitia delcoului este alta. Daca lucrezi dupa semnul de la volanta sau stroboscop la fel se regleaza. Acum datorita senzorului care "citeste" varful camei, pozitia delcoului este un pic "in avans" (impropriu spus), practic avansul se regleaza la fel si identic.
argon
Multumesc , am inteles altceva, nu ma intereseaza unde va fii pozitia delcoului, ma interesa cum se regleaza staticul, daca se regleaza la fel, sunt usurat. Eventual o sa-i las un mic avans initial de + 2-3 grade ca nu strica. Deci cand s-a stins ledul, mai invart o idee.
gotronic
Exact.!
adi_adyta
vreau si eu o aprindere at011. cum pot intra in posesia ei?
mishujkl
QUOTE(MECCA @ 3 Dec 2007, 11:33)
Ia legatura prin PM cu domnul Gelu, alias Gotronic.
*


Adrian_Boy
Am luat o aprindere Malvina ... nu vrea sa mearga cu ea sad.gif

Am incercat fara condesnsator si fara sa modific distantele la bujii si platina, asta sa fie motivul ?

Mai exact unde se prinde firul care trebuie sa fie la delcou, la un loc cu firul care vine de la bobina (adica minusul) ?
gotronic
Nu are Instructiuni de utilizare, si Certificat de garantie.??? icon_mrgreen.gif
Adrian_Boy
Ba da, dar nu vrea sa o ia din loc. Bonul de casa era garantia si era asa de mic ca nu-l mai gasesc.
Ce sa-i mai fac. Sa o incerc pe o alta dacie biggrin.gif

Sau exista un sistem sa o probez in casa ?
torquemada
1.Deconectezi condensatorul (dar il lasi pe pozitie)
2.Deconectezi firul dintre delco si minusul bobinei (il pastrezi pentru trecerea pe clasic)

Daca Nu respecti pasii 1 si 2 o arzi.

Firele au papuci de diferite dimensiuni si mansoane inscriptionate

papuc FI5 (+BOB)= Rosu la Plusul Bobinei
papuc FI6 (12V MASA)= Negru la Masa
papuc FI4 (DELCO) = Albastru la Delco
papuc FI5 (-BOB)= Galben/Verde la minusul Bobinei

PS. Culorile pot diferi atentie la papuci si mansoane.


Adrian_Boy
Deci stai sa inteleg !

De la delco, dau ambele fire jos (de la acea piulita), adica ce-a care vine de la bobina (minusul) si cel de condensator ???

Pentru ca eu pe ala de la bobina nu l-am dat jos sad.gif am ars-o ???
gotronic
Cred ca da.! sad.gif I-ai dat pe intrare autoinductia din primar (cca 300V).! sad.gif Dar ai mai incercat pe urma, asa cu firul dat jos la fel si cel de la condensator.?
Adrian_Boy
Nu am mai incercat. Maine dimineata am sa incerc si va anunt smile.gif

12 Dec 2007, 13:54:
Gata merge. Nu stiu daca se simte o inbunatatire, asa pe loc in parcare.
Ca o paranteza nu stiu cat de buna e, pentru ca motorul merge ca inainte, da sa moara cand accelerez mai brusc si nu toarce ca inainte.

Sa vad cum se manifesta cu platinta noua Dudoco si cu reglajele de 0.9 bujii si 0.3 la platina.
argon
Din experienta personala cu Malvina iti pot spune ca merge cel mai bine cu 0.6(hai 0.7) la bujii si 0.4 la platini, si un avans initial de +2/3 grade. Asta cu avansul nu tine neaparat de Malvina. Pune-ti deocamdata avansul pe 0, si vezi cum merge, ca presupun ca il ai reglat aiurea.
Adrian_Boy
Da, e reglatat cu motorul mergand sad.gif
argon
Pai pune-l pe 0, presupun ca stii metoda. Eventual mai invarte o idee dupa ce s-a sprins/stins becul de control.

EDIT:

Am pus in sfarsit si senzorul, distanta intre 0.5 si 0.7, nu m-am straduit sa o fac exact, pentru ca lera mea nu are 0.6, lama de 0.5 intra fara sa frece, si aia de 0.7 intra fortat, sper ca e bine si nu am facut ceva gresit. Papucul de masa l-am prins intre saiba si surub, deci ordinea ar fi platina fixa, saiba, papuc si surub, asa mi s-a parut ca sta cel mai bine la strans, si nu se deformeaza.

Dupa am incazit motorul si am facut avansul static, + un mic avans dupa ce s-a stins ledul cum spuneam mai sus. Nu tuseste in toba nici la ralanti nici turat, deci nu i-am dat prea mult.

Ca impresii nu am tinut-o decat la ralanti in garaj, mi s-a parut ca sta mai rotund decat cu Malvina, maine o sa comunic si restul impresiilor de la drum.
djasu82
Poti seta senzorul fata de varful camei si la 1 mm fiindca tot v-a functiona dar cel mai bine lucreaza la 0.7mm si bujiile la 1.1mm cu aprinderea at011 , apropo Argon motorul meu nu e mai special cum ai specificat tu ci doar ca e setul made france. Eu per total sunt multumit de senzorul realizat de Dl Gelu cred ca si restul care il au deja pus in delco.
argon
Si cu bujiile mele la 0.6 nu functioneaaz bine?
djasu82
Depinde de motor de amestec de avans... nici un motor nu se aseamana. De exemplu la mine daca pun bujiile la 0,4mm nu imi sta in relantii moare turat sta frumos . De obicei pun bujii proaste la 0.4 pentru a le face functionale daca sunt umede . La 0.6 sta la relanti dar oschileaza acul la turometru la 0.7 sta stabil in 500 de ture iar la 1.1 porneste la sfert motorul chiar pe timp rece. Vineri sper sa imi recuperez brecul din service ca sa repun toata eletornica la loc.
gotronic
Si eu bara fata si farurile. M-a lovit unul in parcare (cu spatele cred, ca nu m-a vazut in oglinda). Azi la schimbul 2 o vopseste.!!! smile.gif Am fost ptr. mostra de culoare.!

Aaa, nu stiu cine a fost, ca asa am gasit-o cand m-am dat jos din ea acasa.! Asa ca am facut-o prin Casco.! sad.gif
djasu82
Nu se merita asigurari care incep cu litera A . Mia spus gagica ca vineri e gata masina dar nu o pot ridica din cauza ca trebuie sa vina devizu de la A sad.gif si degeaba am facut casco nu se merita la acea firma.
Siconi
Nasol moment... :|
Gaba
am o intrebare ... de unde ati luat fisele tesla? cele albastre parca.... ceva supermarchet?
adi_adyta
azi am montat at011, la cald porneste la jumate de sfert de cheie, o sa vad dimineata cum porneste.
autom
Iti garantez eu ca o sa porneasca bine!
gotronic
@argon. Nimic, nimic.? sad.gif
Maine dimineata o sa fie rece, sa vedem cui nu-i porneste masina.! tongue.gif Si poimaine si mai rece!!! smile.gif
ydaniel
set de fise tesla 21 ron:)
gotronic
A intrebat de unde, nu cat costa.! smile.gif
djasu82
Un mic filmulet cu CDi modificat de mine si scanteea produsa CDi si o poza cu aprinderea CDi modificatauser posted image
adi_adyta
la -5 grade cat a fost in bucuresti a pornit la a 2-a cheie fara soc tras.
mersi gelu. chiar merita o asemenea investitie.
Minel
Tocmai mi-am montat si eu aprinderea si senzorul , bujiile le-am lasat la 0,7 distanta intre varful camei si senzor 0,6 iar avansul l-am reglat la led iar cand s-a stins i-am mai dat spre dreapta vreo 2-3 grade iar apoi cheie ,am ramas placut impresionat de faptul ca a pornit la sfert iar relantiul era foarte stabil si rotuuuuund ,iar rateuri in evacuare daca da 1 la vreo 5 minute iar afara sunt vreo -4 grade ,asta s-a intamplat cu motorul semiincalzit cat am fost pana la posta sa imi iau coletul si apoi acasa vreo 1 km dus intors iar apoi a urmat montajul !!!
Toate respectul pt d-ul Gelu si realizarile sale ,jos palaria ,multumesc si numai bine !!!
Mai o elica cu 4 pale sub carburator si cine mai vrea ,Logan ,eu unul deloc ,foarte multumit de a mea dacie rolleyes.gif tongue.gif
Apropo ,deja sunt invidiat de anumiti colegi de la servici de cand au auzit motorul icon_mrgreen.gif
Unde se gasesc fise Tesla in Timisoara sau Caras-Severin ,stie careva ???
djasu82
Cred ca raman masca " cica nu mai ai platina pe dacie cum asa ia sa vad si eu sa nu mor prost " biggrin.gif .mojoritatea care avem senzorul si aprinderea montata pe motor am auzit aceleasi sloganuri. Minel ma bucur ca ati toarce frumos motorul acuma te-ai convins si tu cand ti-am spus da un pm lu gotronic wink.gif.
argon
QUOTE(gotronic @ 13 Dec 2007, 22:48)
@argon. Nimic, nimic.? sad.gif
*



ba da biggrin.gif De pornit porneste ca inainte la rece, nu am avut niciodata probleme si mi-a pornit la prima cheie, dar intervine o problema, mai ales la ralanti, motorul parca merge mai infranat, nu stiu cum sa zic, parca il tine ceva, si s-a schimbat si zgmototul, acum e mai grav, cu platina normala merge mai lin, parca e mai uns ca sa ma exprim asa, de tras la drum trage bine, dar parca tot asa, il tine ceva, daca il tureez pe loc coboara mai repede in ture. Sa incerc sa-i dau mai mult avans? tind sa cred ca nu am facut eu ceva bine..
Minel
@Argon
La mine dupa ce s-a stins becul ,i-am mai dat vreo 2-3 grade avans , merge foarte bine,parca ii mai nervos si si-a schimbat si sunetul ,toarce de-a dreptul ,incearca si asa sau dupa cum a zis si tu si apoi a confirmat si Gotronic , poti sa ii mai dai avans cateva grade dupa ce s-a stins becul ,bafta!!
@Djasu_82
Multumesc de sfaturi ,urmeaza elica ,un ulei semi-sintetic Elf 10W ,acum am 15 W Elf SPORTI ,si cui ii trebe Logan,ca mie unul nu !!! cool.gif
djasu82
Argon daca tu esti tipicat si reglezi avansul stati de aceea ai si probleme de genul acesta wink.gif . Cum spunea si DORIN avansul se regleaza dinamic si daca ai ureche muzicala pui la punct motorul . Cum se face ca mie si la alti baieti functioneaza iar la tine gasesti ceva care nu te unge la suflet . Eu l-am reglat cand aveam capacul de delco prin care puteam arunca o privire si da scantee pe ploturi perfect pe mijlocul lor asa cum a spus si GELU. Problema aceasta cu reglajul avansului static am avut-o si eu , nu torcea frumos motorul si am recurs la metoda dinamica.
argon
La metoda dinamica recurgi cand ai stroboscop, cu urechea ta nu faci nimic.
gotronic
In lipsa de stroboscop poti sa faci si dupa ureche, plus/minus cateva grade nu dauneaza cu absolut nimic motorului. Dar dupa cum descrii tu, se pare ca e prea mare avansul, ca "vorba ta" fara stoboscop cum ai mai dat 2 ...3 grade in plus.!? Poti sa faci si cu stroboscopul si tot sa nu-ti mearga bine sau cum a mers inainte, din cauza a mai multor factori (capsula vacumatica, amestec, benzina, bobina, capac, arcuri delcou)..... wacko.gif

Recomand la toti, dupa ce si-au montat aprindere electronica (si nu numai) sa-si verifice bobina la ce distanta da scanteie fisa centrala fata de masa . Cand pui o sarma masiva la cca 1 cm fata de masa in loc de fisa, scanteia trebuie sa fie alba spre albastru si sa se auda o pocnitura zdravana. Astfel, daca bobina este slabita este posibil ca scanteia sa fie mai slaba decat pe clasic (am patit-o eu cu multi). Unii au renuntat la aprindere (desi le-am spus ca mult nu o sa mai mearga, dupa care s-au lamurit la insistentele mele cu o proba "gratis" cu o bobina buna).!
Spun asta ptr. ca tensiunea care o scot in primarul bobinei de inductie (implicit secundar) aprinderile din seria AT01, AT 011 (gotronic) este foarte mare (cam 450...470 Vcc), tensiune care ptr. unele bobine este prea mult (normal ar trebui sa mearga toate fara probleme).!!

Referitor la rateurile din toba de esapament (1 la 5 minute), sa nu se sperie lumea , nu este vorba de un rateu tip "bubuitura" ci mai mult un "stranut" sau "pufait", care cu platina este mult mai accentuat (des), chiar si la un motor nou. !!!
djasu82
Am stroboscop si tot pe acolo se regleaza si cu urechea acuma depinde cum vrei tu sa modifici curba de avans. Gelu multi folosesc aprinderea pusa direct pe bobina normala de dacie si de aceea apar probleme, cel mai frumos porneste daca are in componenta si o rezistenta de balast.
argon
O sa incerc cu alta bobina, care o am prin garaj, posibil sa fie obosita actuala.

Am vazut in targ delco nou, unguresc, la 50 ron, sunt bune astea de import? foarte posibil sa am si delcoul obosit, deci axul nu are joc, arcurile de la centrifugal cine stie cum sunt.


De asemenea ma mai plang de un consum de aproape 12 exclusiv in oras(dinainte de gotronic), carburatorul nu e vinovat, sa fie din aprindere?! ciudat, ca extraurban ia 6, maxim 6,5 acum iarna.
gotronic
@djasu82. Rezitenta de balast se pune numai la bobine care au in primar rezistenta ohmica mai mica decat 2,6....2,8 ohmi. Acele bobine sunt concepute ca la pornire, acea rezistenta sa fie suntata (ptr. tensiuni si energii mai mari cand tensiunea pe acumulator este mica in momentul cand invarti demarorul). In rest daca bobina are peste 2,8 ohmi nu-si are rostul acea rezistenta de balast (se pierde din energia scanteii in timpul functionarii motorului, prin caderea de tensiune pe rezistenta, implicit putere)!!!

La tine este alta poveste, tu ai motorul relativ nou si in parametri, nu-i compara pe altii cu tine (ma refer la motor si reglajele lui). Am vazut la viata mea multe. Delcouri cu capsula vacumatica blocata (lipsa, sparta), arcurile de la centrifugal sarite (ambele sau numai unul) sau decalibrate..... Care daca ai face un reglaj de avans static (cu Led-ul, sau cu oricare alta metoda), nu ai ajunge la un rezultat bun, ci dimpotriva, mai rau. Dar multi stiu sa regleze "dupa ureche" si sunt "convinsi" ca-i cea mai buna metoda la Dacia. Tocmai din cauzele enumerate.!!!

@argon. Nu am auzit de delcouri noi (chiar din import) asa ieftine.!!! Eu am doua modele, dar la cca 100 ron sau aproape, au fost acum un an. Arata mai bine decat cele de sacele (la aspect) dar nu-s de treaba, in plus capsula vacumatica este de rahat, plus ca nu se potrivesc platinile de "dacie". Au alte marimi un pic si altfel sunt pozitionate pastilele.(si nu se gasesc sa le schimbi cand se uzeaza). In plus platina mobila de "dacie" (sacele, metaplast...) nu poti s-ao imperechezi cu cea fixa (sta la un unghi de cca 30 grade pe platina fixa. !!!
Referitor la consum exagerat, vezi pompa de sprit (jiglorul) sa nu fie prea mare debitul. Asa am patit eu la Oltcit, pana am ales un jiglor care abia "pisa" cat sa nu dea in nas motorul cand apasam brusc acceleratia. Pe urma mi-a scazut consumul cu 2,5 litri in oras. Am mai patit si cu o conducta de benzina fisurata foarte fin, care pulveriza pe esapament si se vaporiza instantaneu. 04.gif Am depistat-o in curte la socru-meu cu motorul pornit si fara vant afara (mirosea in jurul masinii).!!!
Termostatul poate cauza consumuri mari iarasi, mai ales acum in sezonul rece.!
argon
Mai intreb odata sa fiu sigur, oare influentiaza fisele, luleaua, si bujiile, toate cu rezistenta aprinderea Gotronic? Teoretic Dacia pe carburatie are rezistenta doar pe fise.

EDIT: Multumesc ca m-ai prevenit de delcourile alea de import, sa nu iau o prostie, nici nu se mai pune problema acum, o sa merg la dezmembrari sa iau unul de pe vreo Dacie cat mai noua, 96-99, lovita.
gotronic
Luleaua la Dacie nu stiu sa fie cu rezistenta, dar daca tot o ai ar trebui ca fisele sa fie fara. Nu stiu cum arata bujiile cu rezistenta (sau n-am inteles eu despre ce este vorba).?!
Aprinderea da un impuls dreptunghiular scurt (cca 1ms sau mai putin, depinde de bobina) daca in circuitul scanteii sunt prea multe rezistente, atunci energia se pierde pe acele rezistenta. Este ca si cum pe un bec l-ai inseria cu una sau mai multe rezistente (Ar lumina mai slab, pana abia s-ar vedea filamentul).!

Asa arata unul din delcourile alea din import. Asta a fost pe masina lui gaba un timp. Pe urma (repede) i s-a dus avansul vacumatic, care era vai de el. Mi-a adus (in garantie) o capsula vacumatica engros-istul de la care l-am luat, dar vai si amar de mama ei (era reparata si incapsulata sau etansata cu ciocanul efectiv).!!!

Re edit:

Plus ca delcoul nu are gaura aia pe lateralul axului, si tot uleiul urca sus la platoul cu platini.!!! mad.gif de murdareste tot pe-acolo.!!! Unul din delcouri avea gaura iar celalalt nu. Ele sunt diferite un pic dar seamana tare mult intrre ele pe unul scrie ceva din turnare. (un cod sau ceva ruseste aiurea) Nu mai stiu exact.!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.