Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
gotronic
da, chiar in pagina anterioara (ultima postare si nu numai) sad.gif
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=1202843
smile.gif In primar peste 3 ohmi si secundar 6...8 Kohmi, dar proba cea mai buna este "practica".!!! smile.gif
bygy007
QUOTE(Siconi @ 10 Jan 2008, 23:31)
Corect.
post-336-1110552475.gif    Vad acolo si o electrovalva, si un fel de niplu pe circuitul de racire. Ce rol are asta?
*


electrovalva este pentru a opri benzina cind merge pe gaz iar celelalt este un filtru Y pentru miserue se foloseste la instalatiile de apa ca filtru de mizerie
marianrec
QUOTE(gotronic @ 11 Jan 2008, 17:21)
frustrat.gif Te rog eu frumos nu incerca.!!!!!!!!!!!!!!!! sad.gif
Bobina de cielo are 0,3 ohmi si o sa-ti ia un curent de I=14/0,3=46AMPERI !!!  wacko.gif

Re edit:
De unde stii ca e "pe duca"?? Cum ai constatat!? Proba cea mai buna este cea cu scanteia fata de masa de la iesirea secundara a bobinei. Pune o sarma masiva (sa stea singura) in capul bobinei, celalalt il pui la cca 10cm fata de carcasa bobinei (la masa) si vezi daca scanteia este alba spre albastru. Poti mari distanta sau micsora in functie de cum da scanteia. Daca o da la cca 1 cm (sau mai mult) nu trebuie sa-ti faci probleme. "Hiba" poate fi in alta parte: fise, capac delcou , pipa si chiar bujii.!!!

Re re edit:

Spun toate astea ptr. ca stiu ca ai AT011 si senzor si n-as vrea sa strici aprinderea incercand cu o bobina care este pentru alte scopuri.(aplicatii, principii de functionare)!
*




Am probat exact cum ai descris si mai sus si de cateva ori pe topicul asta biggrin.gif . Dar, sub 1 cm daca face scanteie...
Intradevar am AT011 cu senzor , dar mi-am facut si un CDI "John Clarke" , de aceea am intrebat. Pe CDI ar merge pusa? M-ar ajuta?
Problema este ca daca se duce vreodata CDI-ul , nu o sa mai pot "trece" pe clasic (at011)
gotronic
Exact, asa ca mai bine cauti o bobina normala buna care sa mearga si pe una si pe alta.!!! blush.gif
djasu82
Cred ca multi doresc sa aiba traznet la bujii biggrin.gif.
gotronic
Pentru ce?, ca oricum nu se vad si nu ajuta la nimic, ba dimpotriva "Ce-i prea mult STRICA".!!! sad.gif
CriSTI68
QUOTE(djasu82 @ 12 Jan 2008, 10:02)
Cred ca multi doresc sa aiba traznet la bujii biggrin.gif.
*



10561582.gif
djasu82
Ce vedem acolo funingine biggrin.gif 168.gif
CriSTI68
arata asa ca sunt date jos de pe motorul vechi, acum pe asta am tot bosch multispark dar lucesc tongue.gif
djasu82
Nu te lauda pina cand nu vedem wink.gif eu daca pun bujii cu 4 eletrozi ce vad biggrin.gif o minge de foc biggrin.gif
argon
bine ca recunosti, sper sa ai extinctor la indemana si valabil.
CriSTI68
merge chiar bine cu 3 electrozi, socul iarna nu il folosesc deloc tongue.gif
djasu82
QUOTE(argon @ 12 Jan 2008, 20:54)
bine ca recunosti, sper sa ai extinctor la indemana si valabil.
*


De 8 ani de zile nu a loat foc de loc masina si da am extinctor chiar la indemana . Dar fi tu sigur ca jucaria mea are protectie eletronica biggrin.gif nu are cum sa ia foc .
dyogenes
1. Eu zic ca ideea de CDI + bobina cielo (dedicata instalatiilor cu Dwell controlat electronic) merita cu certitudine testata. Cred ca va fi o surpriza placuta. Merita incercat. Sper ca MOS-urile de descarcare sa reziste.

2. Bujiile cu mai multi electrozi de masa chiar par a fi eficiente. Cel putin in ceea ce ma priveste, am pus Bosch Super 4 pe Peugeot-ul 205 al prietenei mele. Cu toate frigurile ce au fost, la -20 grade, motorul a pornit la prima cheie. (De altfel, pe injectie, daca nu ar fi pornit la prima cheie ar fi fost cam rau...) Pe Peugeot-ul 405 am Eyquem cu 2 electrozi, merg perfect deja de 20000 Km, sunt caramizii si nu am rateuri in esapament.
gotronic
Eu la Solenza, am schimbat bujiile originale (normale) la peste 30.000 Km (asa recomanda cartea la 30.000), dar dupa cum aratau cred ca mai mergeau inca pe atat fara sa am cea mai mica problema. Cel mai important la o bujie este valoarea termica a acesteia sa fie compatibila cu motorul tau, eventual bujiile sa fie "termoreglabile" sa se autocurate cat mai bine. Nu cred ca are prea multa importanta nr. de electrozi, ci calitatea lor, amestecul de aer/benzina, consumul de ulei... sad.gif Dar parerile pot fi impartite bine inteles, dupa experientele "traite" de fiecare.!! smile.gif
djasu82
Eu la super nova azi i-am dat la cheie de dimineata a loato la sfert am bujii cu varful de iridium , sunt fericit ca a loato sa sfert chiar si dupa o spatamina de stat in zapada si la temperaturi joase biggrin.gif. Sunt rosiatice in varf si albe spre interior imi place la nebunie super nova biggrin.gif.
diaconuliviu
QUOTE(dyogenes @ 12 Jan 2008, 21:30)
[...]
2. Bujiile cu mai multi electrozi de masa chiar par a fi eficiente. [...]


La 1 ma abtin.
2. Da, dar sa nu le ai cu filet lung (ca adrianno) pe chiulasa de DACIA.
Le vei extrage cu filet cu tot.
alamicntfs
dacia 1300 (1979)(75800km reali- bunicu o scotea doar duminica biggrin.gif ) bujii brisk n15yc, fise urziceni, bobina originala, 99% din masina originala din 79 + aprindere at01 = la -15 grade porneste la prima cheie fara soc tras, daca trag socu nu mai porneste in veci

dacia 1400(1998)(91100 kmacum, a fost cumparata de noua) bujii ngk, brisk, sinterom, fise bosch, bobina originala - fara at01 porneste 2-3 cheie cu soc tras, cu aprindere 1-2 cheie cu soc tras (deh asa a fost invatata) daca nu trag socu fie vara, iarna daca nu a fost pornita de o zi ma rog langa ea.....as putea sa ii mai fac ceva sa porneasca mai repede ca imi scoate peri albi (ca o vad pe buni cum porneste la -15 ) ?, am reglat avans cu bec, led control , stroboscop...la fel
bobina, fise masurate cu multimetru toate se incadreaza in limite

abia astept sa vina at011+senzor, miam ros unghiile de 2ori de nerabdare....
ovidius max
Am primit aprinderea si am montat-o. Intr-o varianta partiala: fara senzor si fara a umbla la bujii din lipsa de timp (nici nu stiu la cat sunt electrozii). Dar a functionat si functioneaza perfect chiar si asa.
O singura „problema” am avut si o trec aici pentru incepatorii care o mai intalnesc: aveam legaturile la bobina de inductie invers de cum sunt trecute in prospectul de la aprindere. Am pus mana pe telefon, l-am sunat pe domnul Gotronic (mare treaba acest serviciu) si mi-a zis sa respect schema si totul va fi OK. Si asa a si fost! biggrin.gif
Siconi
Bravo tie! Esti pe drumul cel bun.
neajiji
Pana la urma cum e cu metoda "sarmei" ca nu prea pricep, sunt putin novice in ale electricii. Bobina nu are (+) (-) si fisa care merge la delco? deci unde si cum se pune sarma? Daca poate cineva sa-mi explice cum se masoara bobina, mai pe intelesul meu as fi recunoscator. Mentionez ca am achizitionat una bucata AT01 din magazin si as vrea sa o montez, dar sa nu o stric.
Siconi
N-ai ce strica. Ai in prospect EXACT toate instructiunile pe cat de detaliate posibil, doar sa arunci un ochi sub capota la locurile indicate in desenele din prospect si sa te apuci de treaba.
Sarma era vorba sa se incerce sa se puna in interiorul fiselor care merg de la distribuitor la bujii, pentru pierderi mai mici de energie, dar nu te sfatuiesc la cat vad ca esti de documentat. las-o pe mai tarziu.

Bobina are un + si un -, mai exact, plusul e la borna cu numarul 15 iar - la borna notata cu 1 (alea 2 cu surub, nu cea din mijloc, aia e iesirea pt bujii). Firul 1 (-) nu se leaga la masa cum te-ai astepta, ci la delco la platina, caci prin platina ii da "-" bobinei numai cand trebuie (de fapt i-l ia cand trebuie dar nu intru indetalii ca nu mai te vad scos la nivelul asta). Firul de "+" (15) de la bobina merge direct la acumulator pe +, dar prin contactul cheii de pornire.

Cred ca e suficient cat e de retinut deocamdata. No Offence, man, dar daca o iei cu rabdare incetisor, de la inceputul acestui topic, vei intelege ce e aia bobina, cum functioneaza, ce e aprinderea si la ce ajuta, care e sistemul de aprindere si cum il poti imbunatati, cum si de ce sunt pierderi de energie la scanteia de pe bujii si muuulte altele.

Spor la citit.
gotronic
Nu, se referea la incercarea bobinei pe masina cu ajutorul sarmei in loc de fisa centrala. Dar cateodata "mai obosesc" si eu sau sunt ocupat, si astept pe altcineva sa mai zica odata, sau sa explice.! smile.gif
neajiji
Siconi, am facut tot ce zicea pe hartia aia care am primit-o cu aprinderea acum urmeaza sa-mi reglez aprinderea, ce se modifica? Distanta la bujii, avansul centrifugal si vacuumul, asta-i tot?
M.I
Am aprindere Gotronic cu senzor.
Azi dimineata am oprit sa alimentez cu gaz masina la un peco. Am oprit am alimentat si acolo am ramas. Am dat la automat degeaba de multe ori dar degeaba ca nu a mai pornit sub nici o forma. Am tras-o intr-o parte si am verificat aprinderea. Cand puneam contactul ledul de la aprindere nu se mai aprindea. Am miscat de elicea motorului poate era intr-o pozitie in care nu se aprindea ledul dar degeaba tot asa nu pornea deloc, ledul nu se aprindea deloc; am capac delcou transparent prin care se vedea cind dadeam la automat ca nu aparea nici o scanteie.
Am scos senzorul si am pus in locul lui o platina, cu aceasta a pornit imediat, asa m-am dus cu masina la servici.
La servici am pus iar senzorul si a pornit bine. Am mai facut citeva probe de pornire si a mers bine de fiecare data cu o singura exceptie cind tot asa nu vroia sa porneasca dar pina la urma a luat-o.
Nu inteleg ce s-a intimplat de am avut probleme, de cand am aprinderea Gotronic nu am avut absolut nici o problema pana azi. A mers impecabil pina acum, inca nu pot sa ma pronunt exact daca s-a dus ceva la aprindere probabil senzorul care nu mai lucreaza bine sau alta problema la masina.
Am rezistenta de 4 ohmi la bobina fara rez. aditionala, fise Tesla din acelea albastre luate acum vreo 6 luni in urma, senzorul montat bine ( cu distanta de 0,6 mm ) nu cum au facut altii de l-au pus sa atinga cama. Nu era slabit vreun surub sau vreun contact electric. Probleme s-a manifestat prin faptul ca a murit brusc si nu mai dadea deloc scanteie. A plecat cu platina in loc de senzor, dar nu inteleg ca acum am pus iar senzorul si vad ca acum merge. Sa vedem daca mai face la fel, daca da inseamna ca sa dus senzorul cel mai probabil.
Tossi
Aseara pe la 9 jumatate in parcarea subterana de la Cora Militari m-am apucat de montat aprinderea+senzorul; a mers super de la prima cheie. Acum o sa schimb si bujiile sambata ca astea au peste 30ooo km. Foarte multumit, chiar se simte o diferenta.

Multumesc Gotronic.
dyogenes
Vorba unora: "un senzor dus nu mai merge". nu cred ca problema e la senzor sau aprindere, cred mai degraba ca masina ta are pe undeva un contact imprfect, oxidat sau un fir pe cale de a se intrerupe. cred ca e singura explicatie. Senzorul nu are cum "sa se duca" deoarece e alimentat in curent mic.
argon
daca se "ducea" senzorul, nu mai mergea deloc..zic eu.
djasu82
QUOTE(dyogenes @ 15 Jan 2008, 12:55)
Vorba unora: "un senzor dus nu mai merge". nu cred ca problema e la senzor sau aprindere, cred mai degraba ca masina ta are pe undeva un contact imprfect, oxidat sau un fir pe cale de a se intrerupe. cred ca e singura explicatie. Senzorul nu are cum "sa se duca" deoarece e alimentat in curent mic.
*


Nu e alimentat cu curent mic pe senzor tot 12 -13v vei gasi doar ca senzorul trage un curent foarte mic iar la comutare apare un salt de curent pina in 10-20mA .
M.I. tu ai avut contact imperfect adica legatura intre senzor si masa si iesirea din delco spre aprindere poate ai avut surublul slabit de la iesirea semnalului din din delco care ataca aprinderea at011 asta e explicatia .
dyogenes
Djasu, tu vezi ce scrii? Sau scrii ca sa scrii?

Senzorul nu are cum "sa se duca" deoarece e alimentat in curent mic

iar tu zici:
Nu e alimentat cu curent mic pe senzor tot 12 -13v vei gasi doar ca senzorul trage un curent foarte mic

Pai ce, am zis eu ca e TENSIUNE MICA ?
ovidius max
Pot pune un turometru digital pe o aprindere gotronic?
Multumesc.
argon
Ce intelegi prin turometru digital? ca toate sunt electronice, si nu au legatura cu aprinderea electronica.
ovidius max
asta: http://www.adelaida.ro/product_info.php?cP...products_id=173

Si intreb pentru ca pe schema de conectare spune, ca o varianta, ca se leaga la iesirea de tahometru a aprinderii electronice.

sau: digital = opusul lui analogic, cel cu „ceas”.
argon
Ignora partea cu aprinderea din schema, nu e vorba de Dacie, il legi normal pe bobina, are acelasi princiupiu cu turometrul clasic cu ac, difera doar modul de afisare.
djasu82
Din cate stiu senzorul trage curent nu ca e alimentat in curent lasa-ma cu povestile de genul acesta. Asadar printr-o sarcina citesti curentul nu ca e alimentat cu curent. Dar hai sa nu ne certam ca nu are sens. .O descriere mai amanuntita o stie Gelu , senzorul greu se duce fiindca mai are si o dioda zener pusa in paralel cu alimentarea lui, o idee foarte buna . E nu inteleg ... e alimentat in curent mic parca ai fi electrician ca doar ei vorbesc asa " se alimenteaza in curent ".
ovidius max
Multumesc mult pentru raspuns smile.gif
djasu82
Turometru digital = preaia impulsuri de la delco bobina de inductie sau arborele cotit prelucreaza semnalul provenit in semnal digital iar afisarea semnalului e sub forma numerica sau alfa numerica daca sunt si incluse cuvinte in procesare despre afisearea acelui semnal .
gotronic
@M.I. Aceeasi problema si exact la fel a patit gaba acum 1 an. Dupa ce a oprit motorul cand a ajuns la lucru nu a reusit sa-l mai porneasca. Dar si el a "rezolvat" problema mi se pare la fel, dupa care cand a incercat din nou a pornit si porneste si in ziua de azi.
Problema la el,(dupa ce am discutat imediat ce s-a intamplat) a fost la legaturile de la minusul bobinei de inductie, unde era un papuc slabit, iar izolatorul de pvc al conductorului atingea carcasa metalica a bobinei. Afara era ori umezeala, ori ger. Probabil de la ger, s-a condensat apa pe fir si nefiind bine izolat, curentul de comanda al senzorului (destul de mic)i nu mai ajungea la intrarea bobinei in intregime, se pierdea pe fir la masa. Dupa ce a lucrat la schimbarea platinii, probabil a miscat firul si nu a mai atins la masa. La fel cum zicea djasu82, este posibil sa fi fost si izolatia de trecere de la delcou (platina) umeda bine sau chiar murdara si un pic umeda. Verifica lucrurile astea sa fie bine si nu o sa ai probleme. Si vezi ca nu cumva fisa de la cilindrul 2 (din fata) ce trece pe langa intrarea in delcou sa nu atinga surubul sau chiar firul de la platina. Acolo sunt tensiuni mari, si este suficient sa fie scapari foarte mici de curent ale izolatiei sa-ti faca figuri de genul asta. Deci sa nu se atinga fisele intre ele si nici pe firul cu senzor sa nu mai fie montat nimic (ma refer aici la vreun traductor de la instalatia de gaz, daca are sa fie pus pe bobina (-) la fel si turometrul [digital sau analogic])
M.I
Azi am umblat iar la aprindere si dupa montarea iar a senzorului de data asta nu a mai pornit deloc, dusa a fost. sad.gif
Am pus platina si a pornit imediat si asa am ajuns cu masina acasa.
Acasa am demontata modului de aprindere si impreuna cu senzorul le-am luat de pe masina.NU vreau sa raman cu masina prin vreo intersectie pe drum.
Toate cablurile electrice au la capete papuci si sunt prinse prin strangere. Am verificat si cu multimetru conexiunile electrice si totul pare in regula.
Cand ajung la tara, acolo am posibilitatea, voi cositori toate legaturile electrice ce vin la papuci, o sa vad daca gasesc sa cumpar si izolatia si surubul pe care vine legatura de la platina ( senzor ). O sa fac astea ca sa elimin orice suspiciune legata de asa ceva, poate chiar sa imi iau cu mine ap. de fotografiat sa fac poze sa se vada si cum arata. Daca nici atunci nimic ....... mad.gif mai comand o aprindere , oricum imi trecuse prin cap mai demult sa am si una de rezerva.
djasu82
Tu ai alte probleme sincer legate de conexiune nu se face contact bine monteaza senzorul la distanta de 0.4mm sau 0.7mm eu merg cu 0.7mm distanta fata de cama fiindca asa mi s-a parut ca citeste mult mai bine varful camei . Nu stiu daca e plauzibila treaba ,dar belele ca sa mi se opreasca in trafic nu am avut in legatura cu senzorul si aprinderea at011 . Cu aprinderea at011 si senzorul am mers 400 de km dupa aceea am montat CDi in locul at011 iar senzorul tot in delco a ramas . Acum il am in casa si ma m-ai joc cu el pina cand ridic masina fiindca s-a blocat cutia de viteza si costa 500 de lei .
M.I
Sunt citeva luni de cand am aprinderea Gotronic, am montat-o atunci cand am luat-o si de atunci nu am mai pus mana la ea, pana azi cand nu a vrut sa mai porneasca. Si de atunci am mers cu masina cam 3000 km. Fac naveta cu masina la servici.
Ramane de vazut care este cauza problemelor, de acea spun exact ce sa intamplat. O sa spun ce am facut dupa ce umblu la ce am zis mai inainte. Am uitat sa spun ca am verificat si contactul cu cheie si vad ca vine tens. pe bobina deci nici de aici nu este, o sa o iau sistematic cu verificarile sa vad ce rezultate obtin. Mie teama daca nu gasesc nimic ohmy.gif ce fac atunci ?


15 Jan 2008, 19:20:
Sa mai spun ceva poate nu m-am exprimat eu bine, cand am pus platina nu am dat jos decat senzorul, cutiuta rosie a ramas prinsa in continuare pe bobina, de aici surprinderea ca cu platina mergea iar cu senzorul mi-a creat problemele pe care le-am spus mai inainte.

15 Jan 2008, 20:37:
Nu am avut rabdare si am luat in casa senzorul si aprinderea Gotronic. Mai am o bobina de inductie de rezerva in stare buna. Am conectat aprinderea la bobina, am facut legaturile, si am alimentat la o sursa de 12V de aproximativ 2A.
Cand treceam varful unei surubelnite prin dreptul senzorului nu se intampla nimic, cand atingeam firul care vine la ruptor la masa deci simulind contactul de la platina fara senzor se aprinde ledul verde si apare si scanteia la bobina.
Deci treaba asta vad ca ma duce tot la senzor defect.
Gotronic, sa nu crezi ca pana acum am facut altceva cu aprinderea, pana azi a stat de cand am primit-o montata pe masina, doar acum m-am pus sa o testez sa vad ce are.
djasu82
Ai grije daca nu ai legat carcasa bobinei de inductie la minusul montajului si cred ca nu ai legat aprinderea si senzorul a primit un impuls inalt de tensiune . ti-as sugera sa treci cu magnetul prin fata senzorului.
gotronic
Nu trebuie nici un magnet sa verifici senzorul, este suficienta surubelnita cu o miscare longitudinala stanga dreapta (de-a lungul senzorului).

1. Nu am inteles de ce ai mai umblat la senzor la lucru, ca ziceai ca nu mai facea figuri.!
2. Poza ar fi bine sa o faci inainte de a face modificarile, sa vedem cam ce s-ar fi putut intampla. Poti sa faci poze si dupa.!
3. Cu o sursa de 2 amperi nestabilizata de 12 V, o sa ai in gol cca 20V si in sarcina cu bobina sub 8 V (valoare minima de functionare cu senzor, fara senzor merge mai jos) din cauza curentului de cca 4 Amperi, daca nu mai mult. Deci nu este edificator.
4. Poate fi (daca e ceva defect) si aprinderea (referinta de tensiune, care are mare importanta la functionarea cu senzor).!
5. Este mai greu de diagnosticat prin corespondenta si "legat la ochi" (fara sa vezi nimic). Daca consideri ca ar merge mai repede , trimite-mi prin posta ambele sa le testez eu, sau daca poti verifica astfel:

Alimentezi senzorul printr-o rezistenta de cca 150...200 ohmi la o sursa relativ stabilizata (12...14Vcc). Masori curentul prin senzor in timp ce treci cu o surubelnita prin dreptul lui stanga dreapta. Vezi ce curent apare si ne spui.! Se mai poate si pe masina cu sistemul complet montat, inseriind un aparat de masura cu firul de la senzor (platina) pe scara de cca 20 mA sau 200 mA.! Rotesti de delcou, sau invarti paleta de la racire (motorul).

Asteptam.!

LE:

Contactul cu cheia se masoara "sub sarcina", adica pui cheia in contact cu platina inchisa, si masori tensiunea la bornele bobinei de inductie (+) fata de masa. Sau intre +Baterie si +bobina de inductie. Ar fi bine sa masori aceasta tensiune si cand "dai" la demaror, poate contactul de la una din bornele bateriei este oxidat, sau alte contacte. Am intalnit cazuri (nu putine) ca tensiune aparea pe bobina cu cheia pe pozitia motor pornit, dar pe pozitia cand dai la demaror, nu era tensiune. Astfel motorul primea alimentare practic cand reveneai cu cheia in pozitia de pornit. Dac nu esti "iute" de mana, nu-ti porneste deloc sau foarte greu. Merita verificat.!!!
M.I
Cred ca aleg ce mi-ati spus pe PM, nu ma mai complic cu altceva.
gotronic
Adica o trimiti sa o verific eu??? (Sa trimiti si certificatul de garantie primit)
Siconi
Cel mai bine e sa se uite unul care se pricepe, adica un specialist. In cazul Gotronic, Dl.Gelu e cel mai potrivit om ca sa dea verdictul. Ceilalti mai invatam cate ceva sau ne actualizam cunostintele.

@djasu82: Cum iti merge cdi-ul cu ultimele modificari? Ai mai ajuns sa faci teste?
M.I
Da, Gotronic o trimit prin posta, o sa va dau PM cand o pun la posta.
djasu82
QUOTE(Siconi @ 16 Jan 2008, 13:03)
Cel mai bine e sa se uite unul care se pricepe, adica un specialist. In cazul Gotronic, Dl.Gelu e cel mai potrivit om ca sa dea verdictul. Ceilalti mai invatam cate ceva sau ne actualizam cunostintele.

@djasu82: Cum iti merge cdi-ul cu ultimele modificari? Ai mai ajuns sa faci teste?
*


Siconi tocmai azi am ridicat si eu dacia sad.gif mi-au mincat zilele cu totul 8 mil m-a costat pinioanele din cutie si cred ca totul a fost o smecherie asta e sa nu aiba parte mecanici de nici un ban . Am vrut sa o tractez dar era cutie blocata rotile la fel asa ca am lasato la macelari sad.gif In seara asta am ridicato si e la tata la unitate . Teste la cdi peste o luna fiindca prioritatea 0 e tabla .
Siconi
Bine gandit, mestere. Nespus de rau imi pare sa stiu ca te-au tapit aia... Nici daca luai alta cutie nu cred ca ajungeai la pretul ala... dar ma rog, mana de lucru are un pret subiectiv (cate ore vreau eu, atatea trec).
Bine ca ai terminat si o ai laloc sigur.
alamicntfs
fise de bujii de urziceni noi rezistenta 16.5kohmi ohmy.gif (masurate in magazin)
fise bosch silicone power - 5.8kohmi dupa 7000km
tesla ignition leads silicone (noi) - 4.4 kohmi (masurate in magazin) biggrin.gif
vanzatoru ala mai avea putin si ma alerga

dupa montarea aprinderii + senzor am urmatoarea problema: cand motorul este rece cu sau fara soc tras primele 3-4 min merge super prost...daca tin acceleratia constanta intrerupe..... (turometru scade 200 creste 400 ture) dar nu se opreste. dupa 4-5 min merge super bine. aceste probleme nu leam avut cu at01. parca ar merge in 3 bujii. distanta senz fata de muchia axuluide la delcou = 0.6mm (lera de 0.6 intra putin fortat 0.5 are putin joc).
acum folosesc fise bosch+capacul vechi +luleaua veche 9(adika cele dinainte)

cam ce ar trebui sa mai verific ? (bujiile nici nu leam scos , aveau o culoare rosiata toate si cu at01 mergea bine.brisk n15yc le am de 4000km)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.