Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
gotronic
1. Vad ca ai doua randuri de poze cu bujiile. Sunt din doua unghiuri diferite sau momente diferite.? Oricum daca au fost facute inainte de inspectie nu arata chiar rau tinand cont ca amestecul era prea bogat de l-au reglat cei de la "inspectie".
2. Este posibil sa fi saracit amestecul prea mult la relanti (sa iasa gazele), cu un avans incorect (de aceea si relantiul a fost lasat mai mare, sa "stea")
3. Pana nu ai umblat la reglaje sa inteleg ca nu-ti tremura motorul si se "infigea" bine.!! Daca este asa nu ai nimic altceva de facut decat de refacut reglajele la valorile iniatiale cum au fost. (reglajul amestecului la relanti si pozitionarea delcoului pentru un avans optim)

Cam asta se intampla mereu cand se umbla la reglaje cand faci inspectia, pe ei nu-i intereseaza sa-ti mearga masina bine ci sa-ti iasa testul.! Daca inainte bujiile nu-ti faceau probleme le poti lasa, daca da poti sa incerci EYQUEM (frantuzesti) codul A12 (pentru carburatie). Au fost incercate si sunt din categoria cu "rebuturi" din cele mai mici. (Am postat pe pagina anterioara)
STORMTROOPER
Sunt 2 poze cu bujiile din unghiuri diferite.Pozele sunt facute azi dimineatza dupa ce le-am dat jos de pe masina si inainte de a le curata cit de cit..
La inspectie nu am fost prezent cind au facut modificarile-eram la casierie, achitam revenirea, dar am vazut cind am iesit din service ca relantiul meu de la 870-900 statea pe undeva pe la 960, si masina tremura.Cind am ajuns acasa am redus relantiul la 750-780.Asta cu motorul cald, si masina mergea OK.Asta a fost si parerea unui inginer, vecin de bloc.Ulterior cind am scos pe rind fisele de la bujii am constatat ca a 3-a bujii nu mergea.
Deci ar trebui sa dau relantiul mai mare din surubuil de relanti de la carburator si sa-l micsorez rotind spre dreapta delcoul?
Bujiile cred ca sunt bune, nu au decit vre-o 3-4000 km si sunt foarte multumit de ele.Luate anul trecut si nu mi-au facut probleme nici cind aveam avansul exagerat de mare si nici cu carburatorul infundat.
ford_dacia
va salut , vad probleme etc la cei de pe forum la aprindere etc
vreau sa mentionez ca aprinderea lui Gotronic este super
Mie mi-a cam luat ceva sa descopar america dar va zic si voua

am sckibat 6 seturi de bujii marci diferite la un motor de 1,4 nou inafara de bloc

care era problema :imi afuma bujiile 2 si 3 dupa 1 saptamana
mentionez reglaje la culbutori la tot ce poate fi reglat bujii la 0,6
La 0.6 bujiile se stricau fizic nu inteleg care e faza dar se stricau


Ce am facut : am pus alt set de bujii :ngk V line cod v18bp6hs
reglate la 0.9 . Pot sa spun ca merge super Bine masina pleaca cu a 3 a de pe loc la relantiu
deci problema era din reglajul bujiilor .
la ford ka si fiesta bujiile la aprindere electronica cu scanteie k lumea au 1,1 - 1,3

pacat ca nu am facut poza sa vedeti bujii rozalii caramizi la toate pistoanele
merge sa plec la 3 grade fara soc ( o fi bine )..............


acu sa vad ca o tine minuea ,,, ca ma disperat rau de tot Dacia asta ,,,,
Siconi
Eu am un set de bujii DENSO (Japan) de 2 ani pe masina, curatate de 3 ori in acest timp. Merge masina ca in prima zi. Bujiile arata bine, pornire la prima cheie, indiferent de temperatura ambianta. Ma declar multumit. Am facut deja peste 30.000km cu setul asta de bujii. De vreo luna si ceva experimentez AT011+senzor. Motor impecabil. Curios sunt cand voi monta dublucorp cum o sa fie...

Ca reglaje, sunt destule de facut, dar nu e nimic complicat. Doar trebuie sa STII ce faci si unde faci ca sa obtii rezultatul scontat: amestec carburant, avans, capsula vacuumatica (daca e cazul), relanti, distanta electrozilor la bujii si cea de la platina. Cam astea sunt reglajele ce se pot face la sistemul de aprindere de la Dacia. Desigur, o aprindere electronica (gen AT sau CDI) face minuni. La drept vorbind.

Toate astea le-am postat pentru cei cativa incepatori de aici, dar si pentru ceilalti. Se mai pot face adaugari, daca chiar tineti neaparat.
gotronic
053.gif Acum dimineata am sunat la IAME Sf. Gheorghe. Mai exista si fabrica in mod curent bobine de Dacia (cod 3121) si Oltcit (cod 3124) yupy.gif Trebuie doar sa le cautati in magazine si sa cereti asa ceva.! banana_bailando.gif
diaconuliviu
Adica inductanta asa mare in primar? Fain, 15x4x4/2 = 120 mJ pe "clasic", teoretic si la 5000 rpm (4 ms dwell)
gotronic
smile.gif Mda.! (scanteie "lunga") wink.gif
Siconi
Deci, inca se mai fac bobine de Sf. Gheorghe?! E bine de stiut.

P.S.: Cu toate astea, nu se compara cu performanta celor de la MSD... parerea mea. Insa sunt suficient de bune pentru Dacia noastra de zi cu zi. wink.gif

25 Feb 2008, 11:47:
Deci, inca se mai fac bobine de Sf. Gheorghe?! E bine de stiut.

P.S.: Cu toate astea, nu se compara cu performanta celor de la MSD... parerea mea. Insa sunt suficient de bune pentru Dacia noastra de zi cu zi. wink.gif

25 Feb 2008, 11:49:
Fi-v-ar netu' de ras!
gotronic
Cat costa MSD-urile si ce valori au? IAME costa cca 42 lei.!
ydaniel
42lei e pretu de depozit icon_mrgreen.gif
lumea cumpara ca sunt mai ''eftine'' de la asam nono.gif si de master sport-care sunt la fel de proaste.cele mai bune sunt cele de IAME RO_flag.gif
Siconi
@ Gotronic:
Ce am eu este asa:

MSD Blaster High Vibration Coil

Primary Resistance: 0.7 Ohms
Secondary Resistance: 4.7 kOhms
Maximum Voltage: 45 kV
Inductance: 8 mH
Turns Ratio: 100:1
Peak Current: 140 mA
Spark Duration: 350 us
Operatinv Voltage: 10-15V

Pentru sistem clasic de aprindere necesita un rezistor balast de 0.8 Ohmi.

A costat 56 $ fara taxe (adusa direct din SUA).

[attachmentid=1627435752] [attachmentid=1627435753] [attachmentid=1627435754] [attachmentid=1627435755]

P.S.: Ma gandesc daca pun CDI pe ea... oare ce tensiune voi obtine in secundar?!
cd_i

"... oare ce tensiune voi obtine in secundar?!"


Nu vei obtine cu mult mai mult decat ai obtine pe sistemul clasic cu toate componentele in perfecta stare. Desi e greu de crezut asta e adevarul....

gotronic
Bine a zis cd_i. Eu am mari probleme cu aprinderile ca" scot" prea mult in primar (implicit secundar), si imi vin inapoi ca "defecte". Asta din cauza bobinelor de inductie ce sunt pe piata. Daca nu se strapung in primar sau secundar, cedeaza instalatia electrica pe masina de la izolatia fiselor, capac delcou, pipa pana la bujii. CDI-urile nu stiu de ce le "zeificati" atat, ca nu scot mai mult decat inductivele, tot atat scot (ptr. cat au fost proiectate). Numai ca tensiuni mari si energii mari se obtin cu sacrificii financiare, o schema electronica destul de "stufoasa" si cu un gabarit generos. AT01 "scoate" 465Vcc in primar, AT011 450Vcc, iar cu raportul de transformare al bobinei MSD specificata de tine (100) ai avea teoretic in secundar cca 45... 46Kv. (Enorm ptr. o instalatie clasica). De aici si probabilitatea sa functioneze chiar prost. Pentru o energie mare e nevoie de un timp de descarcare mare (inductanta mare), aici apare compromisul intre inductanta si turatia maxima a motorului.!!! (indiferent daca e cdi sau inductiva)
cd_i
Pai lumea in general are impresia ca pe sistemul clasic de aprindere bobina primeste in primar 12-14v pe cand CDI-ul "pusca" direct 350v. Aici e toata smecheria care nu o stie prea multa lume: In momentul deschiderii platinii in primarul bobinei apare o tensiune de autoinductie a carei amplitudine e limitata de valoarea condensatorului si de cantitatea de energie acumulata in primar in timpul in care platina a fost inchisa. Amplitudinea asta e undeva pe la 300v.

Un calcul logic:

Daca bobina lui Siconi are raport de transformare 1:100. Cu 14V in primar ar rezulta in secundar 14x100= 1400v. O valoare care nici macar nu gadila amestecul din cilindri.

Pe de alta parte daca ar fi fost atat de breze aprinderile cdi ar fi fost montate pe toate masinile high-end. Nu degeaba producatorii seriosi cheltuie sume enorme pe sisteme de injectie cu injectoare piezoceramice si strategii de injectie savante, si lasa sistemul de aprindere "clasic" - format dintr-un IGBT specializat pentru aprindere (ca cel din AT011) si bobina.
gotronic
Din pacate , multi confunda (in general) sistemul "inductiv" cu niste simple comutatoare statice. Avantaje sunt atat la cdi versus inductiva si invers, dar ele sunt atat de mici (ca performante, la o executie de calitate) incat cu greu motorul le "deosebeste".!!!

LE:

Offtopic. Stie cineva daca sunt si motoare de serie diesel pe gaz??? (ca eu am gasit) aici:
http://masini.ro/masini_noi/motor/5963/ren...p-dynamique.htm

Pare un consum incredibil!!!! (la fel ca diesel-ul, dar gaz lichefiat, nu motorina).!!! Echivalentul a 1,5 l/100 Km de motorina (benzina) 173.gif
bygy007
daca imi aduc aminte din vremuri de mult apuse (80-85) exstau pe autobuze niste butelii imense care se umpleau cu gaz metan (pentru economie ca asa cerea partidul de atunci) si chiar si acum ma gindesc care era principiul de functionare la acele motoare disel (cum se facea aprinderea gazului)
cd_i
QUOTE(bygy007 @ 27 Feb 2008, 23:19)
daca imi aduc aminte din vremuri de mult apuse (80-85) exstau pe autobuze niste butelii imense care se umpleau cu gaz metan (pentru economie ca asa cerea partidul de atunci) si chiar si acum ma gindesc care era principiul de functionare la acele motoare disel (cum se facea aprinderea gazului)
*





Pai cea mai simpla metoda de aprindere e autoaprinderea. Injectezi gaz in aerul aspirat in ciclul de admisie, si il lasi sa se aprinda odata cu motorina. Daca cantitatea de gaz e suficient de mica nu se autoaprinde de la sine in schimb se poate aprinde de la focarele de foc initiate de autaprinderea motorinei.


.... Parerea mea....
gotronic
Principiul "Rachetelor" de odinioara era acelasi ca la diesel (autoaprindera gazului injectat). Problema era fiabilitatea motorului (dupa spusele soferilor de atunci). Nu stiu la ce se refereau, dar banuiesc ca la pompele de injectie care spre deosebire de motorina nu mai aveau ungere (motorina fiind lubrifianta). Poate mai erau si alte "bube" nepuse la punct pe vremea aia.!!! Intrebarea era daca mai stiti si alte motoare diesel de serie care sa functioneze si cu gaz (sau mixt) cum este (era) acel clio.! cei de la dacia service (distribuitorii) au zis ca nu s-au mai importat acele "bagatele" de masini.!!!! blush.gif sad.gif
ceacu
post-336-1110552475.gif
QUOTE
Offtopic. Stie cineva daca sunt si motoare de serie diesel pe gaz??? (ca eu am gasit) aici:
http://masini.ro/masini_noi/motor/5963/ren...p-dynamique.htm

Pare un consum incredibil!!!! (la fel ca diesel-ul, dar gaz lichefiat, nu motorina).!!! Echivalentul a 1,5 l/100 Km de motorina (benzina)  173.gif
*


Exista Diesel pe gaz dar gazul se baga pe langa motorina; motorina aprinde gazul dupa injectare iar gazul se baga in admisie ca si la carburatie, nu detoneaza in ciuda raportului de compresie mare de la Diesel datorita cifrei octanice mari si a dozajului sarac (de gaz).

Ajuta la consum (mai mic) si la poluare (mai putina funingine la esapament).

http://www.iwemalpg.com/Diesel_LPG.htm

A se folosi cu incredere cautarea pe Google! cu ochiul.gif
http://www.google.ro/search?q=diesel+lpg
gotronic
Nu stiu daca se utiliza si motorina (avand in vedere rezervoarele de gaz uriase de pe autobuze). Era folosit doar gazul si atat, din cate stiu eu.! Dar am un fost sofer pensionar, pe transportul in comun, si am sa-l intreb .!!! wise_guy.gif icon_mrgreen.gif
ceacu
QUOTE(gotronic @ 27 Feb 2008, 23:46)
Nu stiu daca se utiliza si motorina (avand in vedere rezervoarele de gaz uriase de pe autobuze). Era folosit doar gazul si atat, din cate stiu eu.! Dar am un fost sofer pensionar, pe transportul in comun, si am sa-l intreb .!!! wise_guy.gif icon_mrgreen.gif
*



Rezervoarele alea uriase erau din cauza tipului de gaz continut: CNG, "Compressed Natural Gas" adica mai pe romaneste gaz metan.

Si acesta are cifra octanica foarte mare deci nu se va aprinde de la incalzirea produsa de compresie.

Deci putea fi folosit in 2 moduri:
- Ca si Diesel CNG (similar cu Diesel LPG)
- Ca si SI CNG adica motor convertit la aprindere prin scanteie. (cred ca acesta era cazul in acea perioada, dar ne poate scoate din ceata un sofer sau mecanic mai batran)

Acesta nu se poate lichefia (din ce-mi amintesc datorita temperaturii critice foarte joase, adica nu se lichefiaza oricat ar fi comprimat daca e peste temperatura critica), deci era stocat in buteliile acelea gigantice comprimat la presiuni de ordinul 100atm.

Ca atare incapea relativ putin gaz (la presiune normala) in acele butelii.

Suntem foarte off-topic.

Poate ar trebui mutate posturile acestea la alta sectiune a forumului.
gotronic
ok, daca mai sunt neclaritati sau noutati. Daca nu, se inchide discutia aici.!

LE:

Oricum era vorba de aprinderea (autoaprinderea) electronica sau nu a gpl, sau derivatelor lui.

Si inca un LE (si iarasi un offtopic):
Nu pot sa nu apreciez un motor mai mult decat intretinut, decat al lui Minel, mai rar asa ceva!!!! worship.gif
http://www.daciaclub.ro/galerie/displayimage.php?pos=-22714
Siconi
Pentru Gotronic si cd_i: Datele pe care le-am comunicat eu cu privire la MSD-ul respectiv sunt REALE. Stiu si eu diferenta de potential pe o bobina de la alimentare normala la autoinductie in momentul ruperii alimentarii (ca doar asta e principiul de functionare al sistemului de aprindere). Nu-s chiar atat de incuiat. Intrebarea era chiar serioasa: oare cat s-ar crea prin autoinductie in secundar folosind un CDI daca la sistemul clasic bobina e capabila de 45kV?
Am precizat acolo in datele de mai sus toti parametri pe care ii cunosc cu privire la bobina respectiva.
Nu ma luati cu texte de genul "multi confunda (in general) sistemul "inductiv" cu niste simple comutatoare statice" sau "pe sistemul clasic de aprindere bobina primeste in primar 12-14v pe cand CDI-ul "pusca" direct 350v".

Nu m-am ofensat, dar nici raspuns nu am primit. Voiam sa aflu, cu alte cuvinte, daca pot monta CDI pe bobina asta fara sa afectez instalatia sau daca tot vreau sa folosesc bobina asta sa raman pe AT011 si gata, CDI pretandu-se mai mult la bobine mai "normale" cu potential de doar 15kV. Cam asta e ceea ce urmaresc eu sa aflu de la voi, sahistilor tongue.gif

Ganditi prea repede si nu mai prindeti esenta. Ma rog... deci cum ar fi de preferat sa procedez daca tot am bobina in posesie?
Kinetix
Siconi, cred ca oricate "milioane" de volti ar scoate o aprindere electronica cuplata cu bobina ta noua, in sistemul de aprindere nu vei avea mai mult de cateva zeci de mii, valoare care este limitata doar de distanta intre ploturile din capacul si limba rotorului delcoului, jocul electrozilor bujiilor (distanta dintre ei) si amestecul carburant din cilindri (cu cat este mai bogat va solicita tensiuni de descarcare mai mari).
Daca energia scanteii este mai mare, cred ca asta se va materializa printr-o intensitate mai mare a descarcarii si/sau o durata mai mare a scanteii.
Deci o prima masura anti-"hiper"tensiune este sa mentii distantele amintite si amestecul in parametri. Astfel, stratul gazos va fi strapuns mai repede, nelasand tensiunea in secundarul bobinei sa creasca prea mult.
Succes!
gotronic
@Siconi : Procedezi cum vrei. Eu nu faceam apropouri la tine sau la cei care stiu despre ce este vorba. Numai ca intodeauna cand se discuta pe forum, se discuta la modul general! Sa priceapa si incepatorii.!! (sau nestiutorii)
floryyn
Baieti, mi-am luat si eu de la capitala o bobina Beru ZS 106 si azi, fiind soare afara si pofta de munca inauntru biggrin.gif vreau sa o montez pe masina. Am masurat bobina si are asa:
-- intre bornele + si - are 3,7 ohmi;
-- intre borna + si borna centrala are 8,37 kohmi.

Sant ok valorile astea, raportat la aprinderea Gotronic AT011 care pana acum a lucrat bine chiar si cu vechea bobina?
Fisele Tesla le-am montat deja, dar bujiile NGK parca nu le-as pune inainte de a schimba carburatorul si delcoul pentru ca mi-e teama ca iar mi le va afuma.
Siconi
O.K.. M-am conformat si am bagat la cap. biggrin.gif
SiloS
Salut !

Cine stie pe ce motoare a fost pusa aprinderea RE 450 ?
gotronic
Dupa cod pare ceva de locomotive.! blush.gif
SiloS
Pe ea scrie Renault wink.gif .
bygy007
QUOTE(gotronic @ 2 Mar 2008, 23:59)
Dupa cod pare ceva de locomotive.! blush.gif
*


alea sint de 3 feluri: LE locomotiva electrica , LDH locomotiva disel hidraulica, si LDE locomotiva disel electrica , iti spune un wise_guy.gif de obicei locomotivele nu merg cu benzina wink.gif
gotronic
Am dat un search, si de acolo, m-am "gandit".!!!??? emotionat.gif
mihai1677
1400cmc Cleon
ydaniel
am gasit bujii Eyquem si mai ieftine la 15 lei/4 buc. se impaca bine cu AT011:)
tzepesch
unde gasesc Eyquem A12????
Sau Brisk Silver???
gotronic
Eu pe Solenza, eyquem (filet lung) am avut din fabrica. Acum am vazut, cand m-am uitat la cele date jos. icon_mrgreen.gif (impecabile, mai mergeau 30.000 fara probleme) smile.gif
ydaniel
la un magazin,e cam greu de ajuns acolo.daca vrei da un MP,smile.gif
lexick
Am si eu o mica problema.
Am cumparat si eu un at011 de la gotronic si stau de cateva zile cu ea in cutie...
Problema este ca masina merge super bine...doar ce i`am reglat platinele (noi) pentru ca un prostanac de mecanic le pusese cred la voia intamplarii...in sensul ca una era reglata la 1 ,....una la 0.8 una la 0.6 ...etc.
Ma rog de cand mi`am luat inima in dinti si le`am reglat la o.85 merge foarte ...da foarteeee bine..masina...prea bine as putea afirma cu mana pe inima...se infinge de zici ca i`am mai pus un motoras electric ce ii da avant huh.gif
Delcoul este nou ...imi este frica sa ii scot platina daca nu o sa mearga senzorul ...in vecii vecilor nu mai nimeresc eu platina cum era wacko.gif
Sunt in mare dilema daca sa ma incumet sau nu ...am vazut pe aici pe forum ca virgula ar putea exista probleme cauzate de bobina, buji, fise ,etc. Eu am absolut totul nou pe masina de la delcou, carb fise ,bujii ..bobina etc.... sunt in mare dilema.
Ce sfat imi dati? Nu de alta dar cand am cumparat-o eram foarte nerabdator sa o pun si sa o incerc si acum imi plang de mila cu ea in cutie

6 Mar 2008, 21:09:
Nu as vrea sa nu mai pot sa plec cu masina. popa.gif
gotronic
doh.gif Nu mai stati pe "ganduri" , daca sunt toate noi.!!! Va merge si mai bine, tineti platinile de "rezerva", desi nu ar trebui sa fie cazul cat mai aveti masina.!!!!!!!! cu ochiul.gif Refaceti doar reglajul avansului din delcou si gata.!!!!!!!!!!!! bababa_rock.gif

LE:

Mai jos: 2 bujii scoase de pe Oltcit (senzor 011 si AT011) cu ochiul.gif senzori ptr. VW,(delcou bosch), delcou bosch si platou de motocicleta Jawa 350 echipat cu senzori 012.! (in loc de platini) smile.gif ( Nu asta este ordinea pozelor)

Maine voi pune si ceva videoclipuri. Pozele cu mobilul au fost, videoclipurile sunt de tot rasul.!!!(cu mobilul VGA)
ydaniel
@lexick-pana la urma care e problema?roaga vreun forumist din CTA sa te ajute;) te-as fi ajutat cu cea mai mare placere,dar deocamdata nu sunt la ''tarm de mare'':)
cd_i
radmasa.gif

Esti tare haios smile.gif.

Pai daca ai reusit odata sa o reglezi cum trebuie nu vad de ce nu ai reusi si a doua oara... doar repetitia e mama invataturii.... Sa reglezi o platina nu e nici o filozofie, daca nu esti in stare sa o mai pui la loc sunt convins ca o sa gasesti un vecin binevoitor care sa te rezolve.

Baga mana in ea cu curaj ca asa inveti.

Succes!
Siconi
Cand te ajuta unul si iti face ceva, stai langa el, casca ochii si uita-te bine ca sa inveti, eventual intreaba ce nu intelegi. Data viitoare vei sti ce sa faci si singur. Hai ca reglajul e chiar simplu. Curaj... cum spunea si cd_i
lexick
Multumesc tututror.Astazi ma apuc sa bag mana in ea. Cand ajung acasa de la munca ...dau un replz sa vad daca injur ca am venit cu rata sau rad ca am venit cu masina biggrin.gif


PS @Gotronic: ...problema nu e ca sunt toate noi (si de "uzina" radmasa.gif ) , dar am auzit povesti cum ca astea de uzina cu holograma ar fi foarte proaste ..si ca nu merg cu aprinderea at011....din ce am citit inteleg ca trebuie sa ai fise tesla, capac deloc deduco(sau cum i`o zice) , lulea la fel ...etc....mi` sa nu imi termin si bobina si tot...
Bineanteles ca azi ma apuc de ea ce`o fi o fi ...ori merge ori ii canta.. popa.gif
gotronic
Nu cred ca pe topicul asta ai auzit ca cele "de uzina" ar fi proaste. Poate ca sunt altele mai bune, dupa spusele unora.!!! blush.gif
mishujkl
QUOTE(lexick @ 6 Mar 2008, 20:07)
...
Problema este ca masina merge super bine...doar ce i`am reglat platinele (noi) pentru ca un prostanac de mecanic le pusese cred la voia intamplarii...in sensul ca una era reglata la 1 ,....una la 0.8 una la 0.6 ...etc.
*


Cred ca te refereai la reglarea bujii.
Nici eu nu stiam sa reglez platina. Prima oara cand am umblat la platina a fost atunci cand am montat senzorul. Daca montezi senzorul corect nu are de ce sa nu-ti mearga, iar daca mai citesti pe aici te prinzi si cum se regleaza platina.
Eu am fise de urziceni au sub 4kohmi si merg nu trebuie neaparat tesla. spor la montat.
lexick
QUOTE(gotronic @ 7 Mar 2008, 09:56)
Nu cred ca pe topicul asta ai auzit ca cele "de uzina" ar fi proaste. Poate ca sunt altele mai bune, dupa spusele unora.!!! blush.gif
*


Ba da...pe aici am citit chiar un post al dvs. cum ca nu stiu ce bobina (cu holograma) ar fi cea mai proasta biggrin.gif

Ps: Inca sunt la munca...nu am apucat sa imi bag mana in ea... Doamne Ajuta!
gotronic
Aia este Master Sport (nu "de uzina"), si intradevar scrie pe ambalaj pentru Dacia.!!! Alea de IAME stiu ca-s de uzina. (Sf. Gheorghe) si nu au holograma.!
lexick
AJUTORRRRR:..................... am montat totul ca dupa instructiuni si nu mai porneste deloc......ce sa-i fac?
Am montat senzorul corect.... aprinderea corect...dar nu se aprinde deloc ledul ala ..de nici o culoare..dau la automat si se invarte degeaba...
gotronic
Firul negru de la aprindere (minusul) unde l-ai legat?, vezi poate nu face contact.!!!!!!!!!!!!
mcm
Pararea mea ... e ca ai uitat sa pui fisa la Bobina... biggrin.gif ... mi s-a intamplat si mie.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.