Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
lexick
QUOTE(gotronic @ 7 Mar 2008, 16:42)
Firul negru de la aprindere (minusul) unde l-ai legat?, vezi poate nu face contact.!!!!!!!!!!!!
*


Firul negru l-am pus la releu la surubul ala de minus .....la masa masinii... plange.gif
mcm
Nu Acolo mai... Pune-l la surubul unde se prinde bobina de inductie... vezi ca ai doua... poti sa-l pui unde vrei.
Scrie in prospect clar ca se pune la sasiu....

Cu placere wink.gif
lexick
QUOTE(mcm @ 7 Mar 2008, 17:08)
Nu Acolo mai... Pune-l la surubul unde se prinde bobina de inductie... vezi ca ai doua... poti sa-l pui unde vrei.
Scrie in prospect clar ca se pune la sasiu....

Cu placere  wink.gif
*


Bai frate acolo e sasiull......este surubul din sasiu...este MASA masinii....e masa...unde seleaga si alternatorul...la minus...e minus sigur...am strans bine surubul

ALTE IDEI DE CE NU SE APINDE LEDUL? ....plusul este legat bine.....demarorul...ok... ce sa mai fac? ...sa modific bujiile sunt la 0.8 ...dar macar sa porneasca fie si intrerupt...
mcm
Atunci nu stiu... smile.gif Fa si tu o poza, daca ai cu ce ... ca asa pe bajbaite nu stiu ce sa-ti spun. Si eu l-am pus acu' juma de ora si mere brici. Condensatorul l-ai scos din circuit ?
lexick
QUOTE(mcm @ 7 Mar 2008, 17:11)
Atunci nu stiu... smile.gif Fa si tu o poza, daca ai cu ce ... ca asa pe bajbaite nu stiu ce sa-ti spun. Si eu l-am pus acu' juma de ora si mere brici. Condensatorul l-ai scos din circuit ?
*

AM scos condensatorul.... ...intai am incercat fara sa pun senzorul ci doar aprinderea ...platina o lasasem asa...si nu pornea nici cu platina ....nu se aprinde deloc ledul ala...NU AM PUS FIRELE GRESIT SA ZICI CA S-a ars...sau ceva ..sigur..am fost super atent..

mcm
Stai ca te lamureste dl gotronic. Din cate stiu trebe sa fie mai mare distanta la platina pt. aprindere. 0.4 parca.
lexick
QUOTE(mcm @ 7 Mar 2008, 17:15)
Stai ca te lamureste dl gotronic. Din cate stiu trebe sa fie mai mare distanta la platina pt. aprindere. 0.4 parca.
*


Bina las-o dracu de platina...dar nici cu senzor nu merge ca l-am pus si la 0.5 si 0.7
mcm
Vezi ca daca ai pus senzorul trebuie sa ai contact permanent intre pastila de cupru de la senzor si Platina fixa.
gotronic
Trebuie sa masori cu un aparat daca ai tensiune de alimentare pe + bobina de inductie, ar trebui sa se aprinda LED-ul. Vezi sa nu ai nimic conectat pe firul care vine de la delcou (RUP).! Daca pui contactul pe motor pornit si faci scurt circuit intre firul ce iese din delcou la masa (surubul de fi 4) ar trebui sa se aprinda LED-ul.! Mai vezi ca nu cumva sa fi fost bobina montata invers in instalatie (inversat - cu +), ca atunci ai "pleznit" aprinderea.! Dar atunci iese un fum gros din ea. ohmy.gif Avansul l-ai reglat?, ca nu aveai cum, de ce ai invartit la demaror, daca nu ai vazut LED-ul.!!! sau cum vezi LED-ul?, ar trebui sa fiti 2 persoane si sa nu fie chiar in soare. (sa te uiti in capul LED-ului). Urmareste sa vezi de ce nu ai tensiune.! (sper ca nu ai stricat aprinderea, incercand si altfel de montare, ca inainte de ambalare se incearca toate).!! blush.gif

LE:

Daca nu ai aparat de masura, verifica cu un bec de 12 V, max 15W. Daca se aprinde cand il pui intre +bobina si masa. (cu contactul pus pe motor pornit). Daca se aprinde, verifica si daca se aprinde cand pui masa pe papucul firului negru (legat la sasiu). Ar trebui sa se aprinda, daca nu, nu ai legatura buna de masa.!
dylyu
SALUT VREAU SA-MI CUMPAR SI EU APRINDERE ELECRONICA CAT COSTA SI DE UNDE O POT CUMPARA:)?
ydaniel
@dylyu Pm to mr gotronic:)
si pt colegu care nu reuseste sa porneasca masina:unde stai?
lexick
QUOTE(ydaniel @ 7 Mar 2008, 19:13)
@dylyu Pm to mr gotronic:)
si pt colegu care nu reuseste sa porneasca masina:unde stai?
*


Acum sunt la munca...la Tribunal ...fata in fata cu primaria...la dracu...plec pe jos acasa ufaaa...


pt gotronic: am incercat tot ce zici ...
bobina nu are cum sa fie inversata...pt ca a mers cu contactele normale si aprinderea normala...pe ea...nu a iesit nici un fum nimic...
mad toz
Nu poti sa faci o poza sa ne arati?
lexick
In ciuda faptului ca o sa ma fac de ras...pentru efortul vostru va multumesc din suflet...ati fost super...eram foarte suparat si m-ati incurajat....o sa ma fac de ras ,dar meritati sa zambiti si voi...... STIATI CA FARA LULEA MASINA NU PORNESTE? ??? ...... Asa ma gandeam si eu...



Punct...si noapte buna radmasa.gif
mad toz
radmasa.gif.Eram sigur ca a ratat ceva.
Alexandru Fox
Aprindere Gotronic cu senzor pe dacia 1100

7 Mar 2008, 19:45:
acesta este linku
lexick
Bai baieti...mi-a ramas un fir (cu papuc) cred ca e turometru...unde il pun si pe ala?

De fapt e sigur turometru ca nu merge turometru ....sa il pun pe borna - bobinei unde era? ...
mad toz
la minusul bobinei.
Siconi
Exact cum spune mad toz. Mai stiu pe unul la mine la servici care a patit la fel si se intreba de ce merge masina in 3 bujii dupa ce tocmai pusese un set nou-nout... uitase sa bage fisa si la cea de-a patra laugh.gif
lexick
QUOTE(Siconi @ 7 Mar 2008, 21:15)
Exact cum spune mad toz. Mai stiu pe unul la mine la servici care a patit la fel si se intreba de ce merge masina in 3 bujii dupa ce tocmai pusese un set nou-nout... uitase sa bage fisa si la cea de-a patra laugh.gif
*


Da ...asta e ...am luato`o am luat`o ce sa`i fac biggrin.gif ....phuu si ce suparat eram...


Acum problema sta in felul urmator...am un fum albbbbb de tot la teava de esap. eee normal?

...motorul merge mult mai rotund...dar...are un punct mort cand pleaca de pe loc ...cam intre 1000 turatii 1300 turatii..in sensul ca se vede ca " agata "putin ca un hop .un fel de ..da in bot..dar nu foarte mult...totusi strica mersul rotund....dupa 1400 de ture rupe pamantul... tongue.gif ...Oare mi se pare mie sau masina chiar urca in ture mai repede? ....sa fie doar un efect pshihologic?
Am mai observat ca pot pleca cu a 3`a de pe loc fara sa o ambalez si fara sa imi tremure toata tabla si motorul...

Kinetix
Cred ca problema cu ezitarea e din carburator.
Jiclorul de benzina pentru ralanti si/sau gaurile de progresiune (cel mai probabil prima gaura, care este mai mica) partial infundate. Incearca sa folosesti un spray special pentru curatat carburatoare, de ex "2+2".
E posibil si sa nu fie reglat corect regimul de ralanti din cele doua suruburi (de amestec si de pozitionare a clapetei de acceleratie). Sunt topicuri destule despre reglajele astea.
Fumul alb e de la aburi. Faptul ca nu ai folosit masina o zi are mult de a face cu asta.
lexick
QUOTE(Kinetix @ 8 Mar 2008, 09:48)
Cred ca problema cu ezitarea e din carburator.
Jiclorul de benzina pentru ralanti si/sau gaurile de progresiune (cel mai probabil prima gaura, care este mai mica) partial infundate. Incearca sa folosesti un spray special pentru curatat carburatoare, de ex "2+2".
E posibil si sa nu fie reglat corect regimul de ralanti din cele doua suruburi (de amestec si de pozitionare a clapetei de acceleratie). Sunt topicuri destule despre reglajele astea.
Fumul alb e de la aburi. Faptul ca nu ai folosit masina o zi are mult de a face cu asta.
*


Merci pt..raspunsuri...
1. Carbu a mers super perfect fara ezitari ...pana sa-i pun aprinderea +senzor...nu aveam ruptura asta....
2.am dat 80ROn sa imi regleze carbu. unuia.... Carbu e nou are maxim 200km...mers cu el.
3.E posibil sa fi afectat aprinderea ...si sa trebuiasca re-reglat.
4.Fulul alb e de la aburi intr-adevar azi nu am mai avut fum alb.
5.Nu imi porneste la sfert de cheie cum zic unii .....cam la 1 tura si un sfert ... smile.gif....daca cumva ratez prima pornire(la prima cheie) ...a doua porneste destul de greu.
6. Are un mic joc ...acul de turometru la relanti...nu f mare...dar nu e rotund

PRECIZEZ ca pana sa pun aprinderea era reglat totul ok ...nu aveam joc ..nu erau puncte moarte etc...
Sfaturi ?
cd_i

Nu cred ca problema ta vine de la carburator atata timp cat inainte de a monta aprinderea mergea totul ok.
Incearca sa reglezi avansul.
mad toz
Dupa ce ai pus aprinderea trebuia sa reglezi si avansul.
lexick
QUOTE(mad toz @ 8 Mar 2008, 13:37)
Dupa ce ai pus aprinderea trebuia sa reglezi si avansul.
*


Hai sa va zic ceva...
AM citit bine instructiunile....astfel daca dau delcoul cu 20 grade in sensul invers acelor de ceasornic...ajunge la maximmmm.....deci rezulta ca virgula inainte cand mergea masina ok ..avansul era desul de mare...beleaua e ca nu pot sa il dau nici cu 1 grad mai mare ca isi schimba mersul in rau...
Intre timp am reglat bujiile la 1 ...ca erau la 0.8 ...am schimbat fisele de urziceni noi cu fise tesla noi...

Ce sa`i mai fac...de pornit ciar si cand e motorul cald porneste dupa 2 ture....intregi..dde cheie...in rest merge bine....sa zicem ...parca nu mai da in bot ...de cand i`am reglat bujiile....care apropo au filetele negre de funinigene d`aia smile.gif si la plot acolo sunt brune maronii....



Intrebare pt. Gotronic.....distanta aia de 0,5 -0,7 la senzor ....ce importanta are...adica vreau sa zic e logic sa fie o diferenta daca le pun la 0,5 sau 0,7
gotronic
1. In primul rand nu stiu ce sa mai cred, prima data ai spus ca nu se aprinde LED-ul de nici o culoare. Ori din cauza pipei (lipsa) ar fi trebuit sa se aprinda. Ma rog, poate nu ai observat.!
2. Distanta de 0,5...0,7 mm intre senzor si varful camei influenteaza usor unghiul dwell cu cca 2...3 grade, sesizabil la turatii peste 10.000 rpm. (am incercat si verificat pe stand). Oricum dupa orice reglare a distantei la senzor trebuie refacut avansul.
3. Daca avansul pe clasic il aveai practic ca si acum (mai putin 1..2 grade), nu stiu ce sa zic, este posibil sa fie ceva la distributie (sarit sau pus lantul cu un dinte aiurea). Oricum ar trebui verificat avansul static (la insemnul de pe volanta, si in jurul acestei valori recorectat eventual la relanti cca 1...3 grade pana cand ii "place" motorului)
4. Urmareste LED-ul la relanti sa vezi daca iluminarea lui este constanta, daca apar rateuri si LED-ul nu palpaie, nu e de la aprindere , este posibil din carburator sau un reglaj de supape prea strans, sau vreo mizerie depusa in carburator sau pe scaunele supapelor. Ca sa porneasca la sfert trebuie tatonat avansul (este posibil sa fie decalaje fata de cel original, si sa-i placa altul cu +/- 1..3 grade)

LE:
Verifica si pipa (curatenia si integritatea ei), au mai fost cazuri cand din cauza ei era acelasi simptom. Adica mai dadea cate un rateu sau se balbaia un pic. Uitate atent la ea sa nu fie cumva fisurata.!
grigoras
va salut! am si eu o intrebare...........cu aprinderea despre care vorbiti voi....merge si daca masina e echipata cu GPL?
ydaniel
normal;)
cannavaro
am luat azi aprinderea de la posta. Mersi gotronic. Dupa RAR o montez.
gotronic
De ce dupa? Eu zic sa fie inainte, sa fie noxele mai mici.!!! smile.gif
cannavaro
Pai nu ma complic. Noxele mi-au iesit ok la controlul rar de pe dn1, iar la rar imi vor verifica alte chestii: electrica si directie. Dupa rar montez tot setul de piese: aprinderea, electroventilator, pompa de benzina electrica etc.
bygy007
eu o am pe gaz si doar ii arat cheia dar trebuie sa respect un ritual inainte (trebuie sa pun contactu de 2 ori)
argon
de asta ce parere aveti? azi l-am achizitionat..
Kinetix
Am avut ceva asemanator si a facut treaba buna. L-am ars pentru ca a incasat un soc de supratensiune (autoinductie) intr-un transformator. Deh, experimente... blush.gif
Cred ca e tot ce trebuie unui neprofesionist pentru acasa.
Sa-l folosesti sanatos!
Siconi
Argoane, cva asemanator am avut si eu si m-a tinut 5 ani de zile. Acum imi piuie pe testerul de continuitate iar la celelalte domenii de masura, oricare din ele l-as alege, nu face altceva decat sa indice "-1".
Probabil ca l-am zapacit eu si nu mi-am dat seama iar cand am ombservat era deja dus. Cert e ca acum 5 ani am dat pe el vreo 700 mii lei cevhi, ceea ce era ceva la vremea aia. Am fost foarte multumit de el.

16 Mar 2008, 17:07:
Cannavaro, ce sa faci cu pompa electrica de benzina? sa maresti fluxul de benzina pe retur? Sau ai injectie pe masina? Daca e cu carburatie, nu ai nevoie de presiune pe alimentare mai mare decat cea furnizata de pompa clasica. Daca nu vei regla bine cuiul pontou si jicloarele de emulsie si benzina vei avea surpriza neplacuta sa mearga infundat sau inecat. Crede-ma ca nu vad rostul pompei electrice. In fine, e treaba ta.
bygy007
QUOTE(argon @ 16 Mar 2008, 13:18)
de asta ce parere aveti? azi l-am achizitionat..
*


aparatul este foarte bun am si eu unul care l-am dus la servici , recomandarea mea este sa ii pui acumulatori deoarece bateriile bune sint scumpe iar cele ieftine sint proaste daca este modelul cu 9V ( eu am schimbat intr-o luna 2) de obicei cind se consuma nu mai indica bine (pe tensiune arata o valoare mai mare decit cea reala), si m-am enervat am dat 250 mii si am luat acumulator( atit am dat si pe aparat ) , acum tu hotarasti am facut un calcul si in 1 an luam 2 acumulatori cu banii dati pe baterii ,mai nou am gasit altul care il am acasa am dat 700 mii (70) merge cu baterii AAA si cred ca o sa cumpar acumulatori , acelasi aparat l-am vazut co 2 00 000 (200) pe la diverse magazine in plus are si iluminare
Siconi
S-avem pardon, dar ce ai tu e alta mancare fata de a aratat Argon. Si eu am la servici asa ceva. Scule, nu glume.
bygy007
pe ala am dat 25 roni iar pe cel din poza 70 roni la banii astia am zis ca nu trebuie pierduta ocazia biggrin.gif

ARAGON inca o chestie INTODEAUNA DUPA CE MASORI, indeferent ce, IL DAI PE 700V ca sau 1000 V cc inainte sa il opresti asta ca din greseala daca vrei sa masori tensiune sa nu fii cu el pe alta scala asta este o recomandare generala
ceacu
In legatura cu senzorul, mi se pare doar mie sau cu acesta, unghiul Dwell e pe la 50% fata de 60-66% cat era pe clasic?!

Avand in vedere ca (am auzit ca) lucreaza magnetic diferential, asa se cam explica comportarea.

Daca e asa nu prea e in regula la turatii inalte si cu bobine clasice.

Rezolvarea e un banal monostabil pus in aprindere care sa genereze un impuls de durata dorita ~1ms.
gotronic
Ai turat tu motorul la 12.000rpm si nu a dat scanteie? (cat am verificat eu pe stand pe un delcou nemodificat) Si unghiul dwell este de 48..50 grade nu % (un pic mai mic intr-adevar) . Nu mai cautati "nod in papura" iarasi.! Sunt alte probleme mai grave ale instalatiilor electrice, cautatile pe alea de ce sunt asa si nu "normale".! tongue.gif
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...st=30&p=959354&

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=959809
ceacu
QUOTE(gotronic @ 19 Mar 2008, 12:42)
Ai turat tu motorul la 12.000rpm si nu a dat scanteie? (cat am verificat eu pe stand pe un delcou nemodificat) Si unghiul dwel este de 48..50 grade nu % (un pic mai mic intr-adevar) . Nu mai cautati "nod in papura" iarasi.! Sunt alte probleme mai grave ale instalatiilor electrice, cautatile pe alea de ce sunt asa si nu "normale".! tongue.gif
*



Nu caut nici un nod in papura, merge bine!

Doar ca era loc de mai bine!

Cat despre Dwell, am preferat sa folosesc exprimarea adimensionala, adica factorul de umplere.
Deci 50% Dwell sau 0,5 = 45deg Dwell (la 4 cilindri, un cilindru ocupa 90deg distribuitor deci 45 / 90 = 0,5 sau 50%).
gotronic
De mai bine intotdeauna este loc, in orice, dar numai ptr. atat nu merita sa mai complici montajul. Cine doreste sa foloseaca motorul de la 5.000 rpm in sus poate folosi o bobina cu inductanta respectiv rezistenta mai mica (model Oltcit fara rezistenta aditionala). Dar cred ca sunt foarte putini.! smile.gif
RIVE
Zilele acestea am facut ITP-ul cu AT011+senzor pe masina (0,7 la senzor cu 0,7 la bujii),noxe nici vorba (gpl,benzina),merge de rupe si la 5000 rpm desi nu-i dau mai mult de 3000-3500 rpm,are 130000 km si nu vreau sa-i scot segmentii prin tobe wink.gif
SebyAvrig
ooooooaaiii...deci azi am mers cu o dacie cu aprindere electronica... wub.gif
ce maaa....ce mergea de fain 111.gif era din acelasi an ca a mea dar avea cutia schimbata in 5...vai ce mergea...eha
pai trecea pe langa logane cu 120 ca prin branza...si nu mai zic de relantiu ce rotund se auzea...SUUUUUPER... iubire.gif
bine...io am comparato cu a mea si se simte diferenta la cum trage si cum urca in ture...si cred...totul se datoreaza aprinderii...
sorin1983
am primit si eu azi de la gotronic aprinderea cu senzor... maine o montez si in cateva zile va zic impresii smile.gif
8429kyd
VA salut!La pagina 28 al acestui topic era un link cu o schema de aprindere multiscanteie,uploadata de dyogenes.Linkul nu mai e valabil.As dori daca mai poate careva sa uploadeze schema.Multumesc anticipat!
payty
uite:
CriSTI68
sa imi dea si mie cineva va rog schema CDI de la djasu ca de cand o tot caut...
bygy007
o am pe cea originala fara modificarile facute de el , nu prea l-am vazut , cred ca a luat BAN

ydaniel
QUOTE(SebyAvrig @ 20 Mar 2008, 18:22)
ooooooaaiii...deci azi am mers cu o dacie cu aprindere electronica... wub.gif
ce maaa....ce mergea de fain 111.gif  era din acelasi an ca a mea dar avea cutia schimbata in 5...vai ce mergea...eha
pai trecea pe langa logane cu 120 ca prin branza...si nu mai zic de relantiu ce rotund se auzea...SUUUUUPER... iubire.gif
bine...io am comparato cu a mea si se simte diferenta la cum trage si cum urca in ture...si cred...totul se datoreaza aprinderii...
*


cool.gif pai cumpara si tu una.e ieftina.si merita laugh.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.