Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
crismotorsport
CAMD AM MONTATO AM MASURAT BOBINA SI ERA 3 OHMI FISELE AU 6 OHMI
MAINE MASOR DIN NOU
sad.gif

30 Mar 2008, 19:24:
VOI CUMPARA SI FISELE SA FI DE MAXIM 4 OHMI,DAR CEVA SE INTAMPLA O BOBINA AM SCHIMBAT DE ATUNCI(CAND A MAI FACUT ASA CU PLATINA)
gotronic
Poate nu a fost nici bobina "de treaba", sau poate capacul delcou sau pipa..., dar daca nu mai dadea scanteie ... atunci tot bobina ar fi de "bai".! sad.gif
djasu82
Schimba fisele fiindca asa strici bobina de inductie din cauza ca inalta strapunge ... ia fise tesla si gata .
crismotorsport
a scapat.gif AM REZOLVAT-O,AM SCHIMBAT DOAR BOBINA SI A PORNIT (AM PUS UNA,NU STIU DE CINE ESTE FACUTA,ARE PE DOS LIPITA O HARTIE CU O SERIE CARE INCEPE CU 3121 ..... SI AM VAZUT CEVA IDENTIC INTR-O POSTARE ANTERIOARA, NU AM PUTUT SA O MASOR,APARATUL MASOARA DOAR KOHMI, DAR O SA O MASOR) DUPA CARE AM REFACUT REGLAJELE LA APRINDERE SI MERGE SUPER,AM SCHIMBAT SI FISELE(TOATE PANA IN 4 OHMI),CAPACUL DELCO CU TOATE CA MERGEA SUPER sofer1.gif MULTUMESC PT SFATURI worship.gif
cannavaro
am fost la un mecanic sa-mi fac franele astazi, si cu aceasta ocazie l-am rugat sa-mi monteze si aprinderea electronica. A montat-o exact dupa schema si cutie. Masina pornea din prima dupa montarea ei ( efect pozitiv) insa pana acasa ( la vreo 500 m distanta) cand am deschis capota, motorul era foarte cald, pana acum nefiind asa.

La bujii mentionez ca nu a umblat deloc.
Apa am in borcanul de racire.
Becul de la aprindere rosu, sta mereu aprins cand e masina pornita.
Din delcou sau langa el,am vazut ca e un fir verde sau galben parca, cu un papuc ptr. surub care nu e prins nicaieri.Inainte nu stiu daca era prins.
autom
Nu e de la aprindere!!! Cauta, altadata, sa pui un electrician auto sa iti monteze ce e de electrica ca sa eviti eventualele suspiciuni! Posibil sa ai termostatul blocat! La care led te referi? Daca e cel de pe aprindere, e normal sa nu sesizezi frecventa de comutare a lui. Daca te referi la becul rosu din bord, e posibil sa nu ai ungere!
cannavaro
Pana acum nu aveam problema asta. Ma refeream la ledul de pe aprindere, cel rosu DA.

Apa am in vas, cum am spus. O sa fac maine o aerisire a conductelor sa vad daca mai persista problema.



Am aerisit conductele, am pus antigel in instalatie, cred ca era aerisitorul blocat. Acum nu mai am probleme cu temperatura apei, insa tot se simte miros de "ceva incins" la motor din cauza aprinderii!. Ce nu am facut bine?
gotronic
Fii serios, mai cauta si mai gasesti ceva NE - inregula! Daca aprinderea nu se incinge, bobina nu....atunci intreaba-ti "mecanicul" ce a mai facut pe acolo. Si eu cu Oltcitul pe vremuri, daca nu ma duceam la mecanic (si imi rezolvam singur ce puteam) nu aveam probleme cu masina mai mult de un an. Numai benzina bagam si atat. Cum ma duceam la el ptr. o problema....automat a doua sau a treia zi..."pocnea" ceva (burduf de planetara, conducta de benzina, se rupeau sau se desfaceau si se stricau prezoane de telescop...., cauciuc taiat pe interior... sad.gif
cannavaro
sa nu crezi ca te acuz de ceva, ca nu ar fi aprinderea buna sau chestii de genul asta, doar ca eu nu ma prea pricep si cer ajutor.
gotronic
QUOTE(cannavaro @ 31 Mar 2008, 23:55)
Acum nu mai am probleme cu temperatura apei, insa tot se simte miros de "ceva incins" la motor din cauza aprinderii!. Ce nu am facut bine?
*


Tu ce intelegi din ce ai postat? Eu am inteles perfect.! Ar mai ramane sa masori si presiunea in pneuri.!! (Nu se stie ce a mai facut aprinderea asta la masina) blink.gif
Daca se incalzeste, (si ar fi de la aprindere), poate este de la un avans insuficient. S-a refacut avansul static, dupa ce a fost montat senzorul ??? Este vorba de acei 20 grade ce recomand sa se modifice pe prima pagina a prospectului.!!! unsure.gif
cannavaro

Ideea e ca temperatura sub capota crescuse din 2 motive:
1) termostatul era blocat
2) avansul nu era reglat cum trebuie
Am refacut avansul si am inlocuit o bujie care nu lucra cum trebuie. S-a rezolvat.
gotronic
No, vezi ? s-a rezolvat. Sper ca nu ai montat (ti-a montat) "mecanicul" senzorul pe post de platina.!!! (adica sa frece cama axului delcou). Verifica totusi, ca mai nou trebuie sa urmaresti ce fac "mesterii".!!! blush.gif
cannavaro
Ba cred ca dA!!!!! Acum ma gandesc mai bine si asa a facut. Cum se monteaza senzorul? Ca sa remediez problema, ptr ca am impresia ca tot se incalzeste motorul sad.gif adica aprinderea bobina etc.
gotronic
Citeste omule prospectul ca-ti spune acolo tot. Si vezi ce jocuri radiale ai si la axul delcou.!!! Turometru ai pe masina.? Iti sta turometrul stabil cu turatia sau sare, daca sare poate ca a montat senzorul ca si platina (NU TREBUIE ASA). Nu ai vazut cum trebuie sa fie (in poza) ??? , la cca 0,5...0,7 mm fata de varful camei axului delcou. !!! asteapta nervos.gif a scapat.gif

http://www.youtube.com/gotronic

LE: la atasament !!!!!!!!! UFFF
cannavaro
Nu am turometru. Am inteles, trebuie montat la 0.5 0.7 mm fata de varful axei. Maine vad ce si cum fac si va anunt biggrin.gif.
djasu82
Trebuie sa ai distanta intre varful camei si senzor la 0.6-0.7mm.
mitu2002
am si eu o intrebare daca se lasa condensatorul conectat la delcou in paralel cu o aprindere electronica influenteaza cumva mersul motorului?
la dacia mamei sau facut ceva lucrari de tinichigerie si pp ca au dat motorul jos (are o aprindere electronica luata de la rusi probabil pentru lada)cind a luat masina inapoi mergea ca naiba relantii f neregulat +opriri in mersieri iam scgimbat jicloarele si sa mai rezolvat dar tot re cite un rateu plus ca nu are vlaga motorul la turatii mici de la 2000 in sus te baga in scaun sa fiie de la condensatorul ala lasat cuplat?
Minel
QUOTE(mitu2002 @ 6 Apr 2008, 08:30)
sa fiie de la condensatorul ala lasat cuplat?
*



Faptul ca ai schimbat jicloarele si functionarea motorului s-a imbunatatit simtitor in-seamna ca ai eliminat una din cauze

De ce nu incerci sa il decuplezi si vezi cum se comporta , de stricat nu ai ce strica , ii vorba de scoatere din circuit a unei componente care poate sau nu poate afecta mersul motorului dupa caz ...

mitu2002
merci minel acusi fug sa vad ce si cum sper sa nu se fii ars aprinderea aia de la mers cu condensatorul cuplat acu mi -a venit in minte ca era condensatorul cuplat la delcou desi am verificat platina si avansul vacumatic nu am dat inportanta la condensator blush.gif
djasu82
Nu are influenta acel condensator de 260 nF , mai redu avansul fiindca il ai mare .
gotronic
Ba are. Mai ales la turatii mari si nu numai. Poate face o intarziere a "semnalului" de comanda in functie de rezistenta de "atac" (intrare) a aprinderii. La unele aprinderi, nici nu este indicat sa se lase condensatorul. Poate defecta efectiv aprinderea.!!!!! sad.gif
brigada_diverse
la asta cu senzor cum e? daca uiti condensatorul se strica sau nu aprinderea?
gotronic
In mod normal nu. Dar ar trebui sa mearga mai prost.! AT01 se strica daca uiti condensatorul.! sad.gif
Hexer
Vreau sa reglez avansul la motor. Am gotronic aia vreche cu led.
Nu vreau sa ma joc cu alt beculet pe care leg si ma uit cand se aprinde si cand nu.

ideia e ca pot sa ma orientez dupa acest led, si daca da cum?


ps. la stand alone pot regla repede...la acesti minuni cu mecanica tot timpul bunicul facea smile.gif eu numai stateam langa el biggrin.gif
gotronic
Daca ai prospectul scrie acolo tot.! Daca nu,.. gasesti mai jos.! wink.gif

Hexer
Mersi mult, asa am crezut numai ca nu eram sigur...

Nu de alta dar am pus etanol (E85) si inneaca daca dau blana, numai daca las usor-usor. Ori aprinderea nu e unde trebue ori jiglerele sunt prea mici...
Ramane de vazut.
gotronic
In jurul punctului initial reglat (static), te mai poti "juca" stanga dreapta un pic, pana cand motorului ii "place" avansul optim.! Practic "dupa ureche" un pic 2...3grade.! asa e la motoarele mai batrane, mai ales ca nici nu folosesti combustibilul de acum 30 de ani. !!!

LE: Pardon am confundat topicul! icon_mrgreen.gif
Minel
Am reusit si eu sa achizitionez o bobina de Sf. Gheorghe (exact ca si cea din poza ) si as dori si eu sa stiu cu amabilitatea unor forumisti dornici sa imi explice montajul firelor la aceasta bobina . rolleyes.gif

Mentionez ca am aprindere Gotronic cu senzor .
argon
QUOTE(gotronic @ 7 Apr 2008, 23:18)
In jurul punctului initial reglat (static), te mai poti "juca" stanga dreapta un pic, pana cand motorului ii "place" avansul optim.! Practic "dupa ureche" un pic 2...3grade.! asa e la motoarele mai batrane, mai ales ca nici nu folosesti combustibilul de acum 30 de ani. !!!
*




Asa e, al meu merge cel mai bine cu +2,3 grade, deci cand reglez pe 0 avansul mai invart o idee.
gotronic
QUOTE(Minel @ 9 Apr 2008, 09:17)
Am reusit si eu sa achizitionez o bobina de Sf. Gheorghe (exact ca si cea din poza )  si as dori si eu sa stiu cu amabilitatea unor forumisti dornici sa imi explice montajul firelor la aceasta bobina . rolleyes.gif

Mentionez ca am aprindere Gotronic cu senzor .
*



Plusul il pui jos pe rezistenta, minusul (borna BI a aprinderii o pui pe borna 1 a bobinei. Turometrul tot pe borna 1. Ai grija sa nu fie intrerupta rezistenta aia bobinata. Masoara bobina intre cele doua borne si intre minus si punctul de jos al rezistentei. Ar trebui sa fie undeva pe la 2,8 ohmi. In functionare cand se incalzeste trece de 3 ohmi.!! Dar alea sunt bobine cam imbatranite, chiar daca sunt de Sf. Gheorghe. (si-au trait traiul si-au mancat malaiul, dar daca scanteia este buna poate mai merge un timp). Curat-o un pic de praf sa nu fie probleme.!
Minel
QUOTE(gotronic @ 9 Apr 2008, 09:52)
Plusul il pui jos pe rezistenta,
*




Inclusiv "+"ul de la aprindere ??? sau il pun pe borna 15 ???

Ce s-ar intampla daca as renunta la rezistenta ??? blink.gif
Ar mai functiona bobina si implicit montajul ,care in loc sa fie legat la rezistenta sa il leg direct la borna 15 ???

Apropo am masurat intre bornele 15 si 1 si mi-a dat o rezistenta de 6.5 , ii bun ???
gotronic
Da, inclusiv plusul de la aprindere (ce naiba chiar orice detaliu trebuie repetat, normal ca da, ca doar scrie +12V)
Daca ai renunta la rezistenta ai fierbe uleiul din bobina. Dar nu cred ca ai masurat bine sau aparatul este bine calibrat. Bobinele astea au cca 2 ohmi fara rezistenta,(cele cu rezistenta) dar sunt si bobine fara rezistenta care au 4 ohmi, nici cum 6,5 0hmi!!!
Bobinele de 6,5 ohmi sunt pentru 24 V (dar nu sriu sa se fi fabricat la Sf, Gheorghe asa ceva .!
Minel
QUOTE(gotronic @ 9 Apr 2008, 10:53)
Da, inclusiv plusul de la aprindere (ce naiba chiar orice detaliu trebuie repetat, normal ca da, ca doar scrie +12V)
Daca ai renunta la rezistenta ai fierbe uleiul din bobina. Dar nu cred ca ai masurat bine sau aparatul este bine calibrat. Bobinele astea au cca 2 ohmi fara rezistenta,(cele cu rezistenta) dar sunt si bobine fara rezistenta care au 4 ohmi, nici cum 6,5 0hmi!!!
Bobinele de 6,5 ohmi sunt pentru 24 V (dar nu sriu sa se fi fabricat la Sf, Gheorghe asa ceva .!
*




Am intrebat pt. ca nu doresc sa fac vreo legatura aiurea , si DA probabil o fi decalibrat sau ceva de genu' aparatul de masura ... unsure.gif

Multumesc inca o data ,si imi cer scuze pt insistente ... blush.gif
Hacker
Vreau sa imi pun si eu aprindere electronica, si as vrea sa stiu si eu preturi actualizate si surse de aprovizonare.
Asi mai dori si ceva sfaturi ( ce e mai bun aprindere si senzor de platina, sau nu mai aprindere, etc ) multumesc

9 Apr 2008, 12:33:
Vreau sa imi pun si eu aprindere electronica, si as vrea sa stiu si eu preturi actualizate si surse de aprovizonare.
Asi mai dori si ceva sfaturi ( ce e mai bun aprindere si senzor de platina, sau nu mai aprindere, etc ) multumesc

9 Apr 2008, 12:33:
Vreau sa imi pun si eu aprindere electronica, si as vrea sa stiu si eu preturi actualizate si surse de aprovizonare.
Asi mai dori si ceva sfaturi ( ce e mai bun aprindere si senzor de platina, sau nu mai aprindere, etc ) multumesc

9 Apr 2008, 13:42:
ciudat, nu am scris decat odata. Scuze daca a aparut de mai multe ori
gotronic
Intra din nou la + EDIT (jos in dreapta) si sterge ce este in plus, poti sa si corectezi daca ai gresit ceva. In legatura cu preturi, pe topicul asta nu e "bazar", se intreaba si se discuta doar problemele tehnice, restul pe PM. (mesaj personal).!
ydaniel
cea mai buna aprindere e cu senzor.si costa cat 20l de benzina.merita din plin.
STORMTROOPER
Revin cu o mica problema.
Dupa ce am mai citit eu pe aici, referitor la componentele sistemului de aprindere, mi-am achizitionat una bucata lulea Doduco, una bucata capac delco Doduco si una bucata bobina de inductie IAME Sf.Gheorghe.
Problema.Dupa cum am mai spus si intr-un post anterior cind am fost sa-mi fac ITP-ul cei de acolo mi-au umblat pe la aprindere/relanti/jiglere/avans si toate cele, de ajunsese biata masinuta sa-mi consune 13% in oras. Poate pt unii nu e mult, pt mine e enorm,sunt obisnuit cu un consum de maxim 10% in oras.Am umblat la Delco- l-am mai dat un pic spre dreapta, se vedea ca fusese miscat, am umblat la jiglere si i-am scazut relantiul la 660 rpm. Mergea ff frumos, un pic tremurat, ca era relantiul prea mic, dar cum folosesc masina mai mult la drumuri lungi in afara orasului nu ma deranja.Dupa ce i-am montat minunatiile enumerate mai sus mi-a sarit relantiul la 780-810 rpm, masina prezentind acelasi tremurat.
Intreb si eu:E normal sa faca asa sau am ceva probleme pe undeva.
Mentionez ca anterior am avut un capac de delco metaplast si o bobina de inductie noname, ale carei borne erau oxidate cind am dat-o jos, iar cu astea pe masina ultima oara cind am facut Bucuresti-Pitesti nu a trecut de 120 Km/h nici picata cu ceara.Se plafona la 4200 rpm. Dar in schimb ma pot lauda cu un consum de 15l la 245 km, viteza intre 100-110 km/h.
djasu82
Ai avansul mare!
ct_71_ccl
stormtrooper - regleaza avansul la semn,regleaza turatia de relanti la 800 rpm (cu mot cald),nu 660-ca nu ai ungere suficienta la turatia aia!
succes!
cristianbranescu
este diferenta mare intre aprinderea at01 si at011 cu senzor?
Sunt si eu interesat de o aprindere de acest fel si vreau sa stiu opiniile vostre.
ms

14 Apr 2008, 15:07:
este diferenta mare intre aprinderea at01 si at011 cu senzor?
Sunt si eu interesat de o aprindere de acest fel si vreau sa stiu opiniile vostre.
ms
crismotorsport
Sincer daca eu nu am avut probleme cu platina atunci nu a mai avut nimeni.
Dupa ceva ani buni de probleme cu platina in general cu aprinderea am rezolvat-o definitiv, merge super,sunt chiar foarte placut surprins,nu le-am incercat pe toate dar majoritatea ce se puteau ma refer la aprinderi de alte masini si altele.
Am aprindere at011 cu senzor montata si cum spuneam MERGE SUUUPER.
Personal nu-l cunosc pe domnul GOTRONIC,l-am cunoscut aici ca si majoritatea si tin sa-i multumesc ica odata pt. aprindere si pt. sfaturi,si recomand tuturor aprinderea at011. valuri.gif respekt.gif trophy.gif
cristianbranescu
inteleg.
Am facut si eu comanda deabia astept sa o montez smile.gif
floryyn
Aprinderea Gotronic e cea mai tare inovatie pentru batrana berlina...recomand tuturor asa ceva. Azi a venit coletul pentru prietenul meu...maine o montam.
Apropo de amicul meu, m-a rugat sa pun o intrebare aici, referitoare la aprindere...
Omul are o motocicletaIJ Jupiter si e dispus sa mai comande doua aprinderi AT 011, daca s-ar putea adapta cumva la motocicleta lui.
Se poate realiza chestia asta? Am vazut si clipul de pe youtube dar nu m-am lamurit prea mult ce si cum...http://www.youtube.com/watch?v=hTqnO-Pxavk
za_kristake
Cine are aprindere at011 sa puna o poza sa vad si eu care este. Si inca nu a aparut o aprindere care sa desfinteze delcoul definitiv?
Minel
QUOTE(za_kristake @ 14 Apr 2008, 22:33)
Cine are aprindere at011 sa puna o poza sa vad si eu care este.
*



Te vor ajuta cu ceva aceste poze ?? blink.gif

Puteai sa folosesti linistit functia Search si sigur le gaseai , dry.gif
gotronic
Condensatorul nu este electrolitic.!!! Este nepolarizat.!!!
Siconi
Mai limpede de atat nu cred ca se poate... poate un filmulet animat 3D care sa explice acelasi lucru. Eu zic ca e arhi-suficienta schema de conectare si interconectare pentru AT011+senzor si restul instalatiei aferente.
za_kristake
Multam fain minel, dar nu erai obligat sa postezi poza.
mitu2002
AM SCOS CONDENSATORUL DE LA DELCOU SI NU MAI PORNEA MASINA PROBABIL CA MODELUL RESTECTIV DE APRINDERE ELECTRONICA (RUSEASCA)A FOST CONCEPUTA SA FUNCTIONEZE CU ACEL CONDENSATOR CUPLAT
AM REFACUT REGLAJUL AVANSULUI CU BECUL SI SEMNUL DE PE VOLANTA SI ACUM MERGE F BINE MASINA
ramses86
ma ajuta si pe mine cineva? am citit vreo 10 pagini de pe forum...dar tot nu mi-am dat seama concret ce face acest gotronic....in unele part am gasit scris un lucru..in celelalte parti altele
intrebarea e ce face ? care sunt avantajele ei? cat costa si unde gasesc?
multumesc anticipat...(da..am folosit search..dar din vreo 200 de pg nu prea am rabdare) mai bine intreb oameni priceputi de pe forum
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.