Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
scorpion
Salut ,
urmaresc topicul asta de ceva vreme. Eu am incercat sa fac o serie de imbunatatiri fix in zona bujie+fise. Acum folosesc bujii NGK BPR6ES care au rezistor incorporat de peste 5000 ohmi ( pe site-ul lor scrie 5000 ohmi iar masurate toate au toate intre 5,5kO si 5,6kO !!!) , deci clar pierd sanatos din energia care trebuia sa-mi ajunga la bujii.... si-atunci m-am apucat si-am facut rost de conductor siliconic de inalta tensiune pt reclame si mi-am confectionat din el un set de fise pt Oltcit. Oltcitul este o masina care scoate in evidenta foarte usor diferentele intre fise bune si fise proaste pt ca lungimea celor 4 fise creste enorm de la cea pt cilindrul 1 care are cam 30cm pana la cea de pe cilindrul 4 care are cam 130cm... blink.gif si atunci cand totul merge bine (aprindere , carburatie...) cand umbli la bujii , o sa vezi ce usor se vede ca pe masura ce fisa ei era mai lunga , bujia lucra mai prost. Nu cu un cap de tara , dar se vad diferentele de culoare intre bujii. La mine cu bujiile cu electrodul de masa gaurit , cea de la cilindrul 1 arata de parca nu fusese montata iar cea de pe cilindrul 4 arata cam aramie (teoretic culoarea era ok , dar cea de la 1 avea ceramica ALBA !!! ).
Cu adevarat am avut ceva paraziti radio dar i-am eliminat punand o singura fisa din cele vechi , cu rezistenta interna de 2-3 kOhmi , si anume cea de la bobina la distribuitor , celelalte 4 au ramas cele home-made fara rezistenta electrica.
Acum cateva zile m-a batut gandul sa incerc o marca noua de bujii : Champion.
Am luat un model potrivit pt masina mea ( filet , lungime a lui...) si l-am intrebat pe vanzator daca sunt cu rezistor sau nu . Omul habar nu avea , deci le-am luat fara bon , sa le masor si daca n-au rezistor le pastrez , daca au le aduc inapoi....
Bunnn , ajung eu la job , pun multimetru pe ele si surpriza : 160 kO , 154 kO , 50 kO si 27,7 kO. Cam mare atat rezistenta interna cat si plaja pe care se arunca.... wacko.gif
Cred ca nu erau in regula , pt ca NGK-urile erau mult mai grupate ca valori si am masurat 8 bucati , inainte si dupa ceva mii de km si sunt aproape identice in jurul lui 5,5 - 5,6 kO bucata...
Oricum sa revin la comportarea motorului : cu fisele cu rezistenta zero ( au cam 0,1 - 0,2 Ohmi/metru ) probabil ca am o scanteie mai buna pt ca merge clar mai rotund si-a crescut ralantiul cand le-am pus cam cu 80-100 ture. La fel tot cu 80-100 ture a crescut si cand in locul setului de NGK normale am pus un set de NKG cu electrodul gaurit si-n plus masina este mai dinamica , se arunca sensibil mai bine.
Pt cine vrea detalii mai multe , asta-i link-ul catre discutia cu bujiile gaurite de pe forumul Oltcit :
http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?t=8555&start=0
djasu82
Oare ce bujii champion ai loat fiindca ale mele erau LY87 si aveau rezistenta 0 .
Kinetix da daca ai rezistenta pe bujie pa flama de plasma . Eu prima data am probat direct cu fisele care pleaca din delco la bujii si nu da flama . Eram sigur ca prin 5K nu va mai apre flama la nici o bujie doar scanteia produsa de bobina.
Ideia e sa pleci cu un multimetru la piata pentru a masura bujiile biggrin.gif suna penibil dar sti o treaba pe ce arunci cu banu.
free-rider
Evrica,am reusit sa explodez apa.Dupa ce m-am chinuit toata ziua folosind toate combinatiile posibile folosind 3 relee un condensator de 450uf unul de 220uf si bobina de inductie si tensiune de la retea, ca invertorul a patit ceva ca scoate 680v si trebuie sa-l repar Nu am avut curaj sa-l folosesc cu tensiunea aia.Dar fara sacrificii nu exista glorie.Ce este important am incercat pina si descarcarea condensatorului pe bobina m-am si curentat nitel dar am reusit sa fac apa sa explodeze .Plasma da la greu fara apa ,dar cu apa se schimba situatia.Daca condensatorul ramine cuplat la invertor se incalzesc diodele si poti sa distrugi invertorul cum am patit eu,plus ca apa incepe sa fiarba in loc sa explodeze .In final am folosit schema cu releul dar a trebuiet sa folosesc 3 relee si unul din ele modificat ca sa faca ce trebuie sa faca un releu cu doua pozitii Alea cu 5 au doua piciare comune deci nu poate fi folosit ca in schema ,trebuie modificat,ca atunci cind da scinteie sa nu fie cuplatai reteaua sau invertorul .Am pus ambele condensatoare in paralel si am folosit o bujie veche la care am atasat o teava de pexal cam de 60 cm ca sa nu-mi bubuie in fata.Vreau sa spun ca in momentul scinteii arunca apa aproape 4 metri .am pus si un dop pe care deasemenea la proiectat 3 metri.In ultima faza am taiat teava si am lasat cam 6 centimetri am bagat cam 5ml apa si am pus dopul,efectul a fost exploziv si dopul a zburat cam tot cit a zburat si prima data dar faza este ca nu era perfect etans si pierdea presiunea pe linga el.In toata afacerea asta exista un singur secret pentru a functiona fara de care te poti chinuii ca si mine sau poate si mai mult ca eu eram gata sa renunt daca nu imi trecea prin cap sa mai incerc folosind .............care a facut ca apa sa explodeze.Nu vreau sa dezvalui tot pentru ca sunt pe aici meseriasi care cred ca nimic nu este posibil si ca nu se poate sa functioneze cu apa .Ceea ce am realizat astazi imi demonstreaza ca acum 200ani oamenii erau mai increzatori si ceva mai destepti decit criticii din ziua de azi care nu fac decit sa te descurajeze..Kinetix si djasu82, pentru ca nu sunteti atit de naivi precum marea majoritae care se tin numai de misto ,si pentru bunavointa voastra am sa va spun ceea ce am descoperit astazi ca sa nu va mai chinuiti si voi .Putem vb pe mess .Id calut70 .Saptamina asta testez si pe masina daca reusesc sa fac invertorul
mitu2002
domnule gotronic v-am trimis un pm pentru o comanda de at011 cu senzor
gotronic
ras hohote.gif Am primit PM-ul, oricum eram anuntat prin email.!
djasu82
free-rider felicitari ma mir cum de ai trecut direct pe 220V , asa am facut si eu dupa ce m-am chinuit cu convertizorul de 1kw fiindca nu aveam cu ce sa-l alimentez. Dupa 220 am trecut la un traf de 110V , totusi tot pe 220 a rulat bine sau pe 480V.
Free-rider acuma ramne de vazut pe motor eu nu mai am dacia . Voi incerca cat de curand spre pe un motogenerator.
scorpion
QUOTE
Oare ce bujii champion ai loat fiindca ale mele erau LY87 si aveau rezistenta 0


bujiile Champion au codul : OE 006 RN9YC . Nu stiu daca merg pe Dacie , dar pe Oltcit nu le pun nici sa explodeze. Desi par facute ok , de Federal Mogul , diferentele mari de rezistenta electrica imi dau de banuit : cred ca-s niste falsuri , nu de alta dar nu-mi vine sa cred ca o marca asa mare precum Champion face bujii cu caracteristici asa de alandala... blink.gif

Bafta cu explozia apei , cum vin din concediu intru in "cursa spre green car" !
Kinetix
Bravo, free-rider!
Incearca sa atasezi un filmulet pe youtube, sau pe altundeva.
Da, putem discuta pe mess, dar m-as bucura daca ai posta aici, pentru ca sa beneficieze cat mai multi.
E adevarat ca exista si colegi care privesc suspicios si cu spirit critic. In locul lor, poate as face la fel, tinand cont de pregatirea tehnica pe care o au la baza si de tiparele de gandire formate in facultate. Nu e ceva de acuzat. Asa au mers lucrurile intotdeauna... Fiecare facultate e o "scoala de gandire". Cu toate acestea, eu am fost ajutat de multe ori de ei, atunci cand ajungeam in "impas tehnic".

In ce ma priveste, proiectul realizat de mine functioneaza excelent ca aprindere CDI: pe bobina aia veche am obtinut scantei "pocnitoare" de 20mm (!), dupa ce am crescut condensatorul de descarcare la 4.7uF.
Problema este ca nu se declanseaza plasma (inafara de cei 3mm...), desi condensatorul corespunzator se incarca la 320V. Probabil ca tine de polarizarea impulsului de inalta tensiune relativ la tensiunea de pe condensator.
Deh, mai este si problema gasirii unor bujii potrivite, pentru a monta sistemul pe motor.
Testele continua, in limita timpului.

Mult succes tuturor!
djasu82
O sa bagi si tu in oltcit apa biggrin.gif ca sa-i dai explozie si sa nu te mai chinui asa de mult cu aprinderea carburtia ... si restu.
crismotorsport
Am o problema cu bobina,cred ca se incalzeste prea tare,nu poti tine mana pe ea
Cand motorul este cald nu porneste sau porneste foarte greu
Am uitat odata contactul pus
Masina functioneaza cu gpl
Astept sugesti
Multumesc anticipat
Sorin_18
schimba bobina,asa am patit si eu,se incingea foarte tare si pana la urma ma lasat pe cel mai mare bulevard din buc
gotronic
Vezi la iesirea bobinei spre fisa centrala daca da scanteie atunci cand e calda.! Poate e de la altceva!
("Metoda sarmei la masa"), cca 1cm scanteia.! (sau cat o fi)
crismotorsport
QUOTE(gotronic @ 13 Aug 2008, 19:39)
Vezi la iesirea bobinei spre fisa centrala daca da scanteie atunci cand e calda.! Poate e de la altceva!
("Metoda sarmei la masa"), cca 1cm scanteia.! (sau cat o fi)
*


Este o scanteie galbuie si anemica cand este calda
Pe benzina porneste
Este montat senzorul si at 011
gotronic
Nu e buna scantaia. Eu am testat o AT011 pe o bobina de IAME (3,4 ohmi primar si cca 5..6 Kohmi secundar, alimentata la 14,6Vcc) pe pozitia ON (ca si cum ai uita contactul pus si platina sau senzorul "inchis") 40 minute pe masa (fara circulatie de aer). Dupa aia am pus-o pe simulator. Si dadea scanteie ce-i drept la cca 1cm maxim. Dar scantaia era albastra.!!!! Vezi rezistentaele ohmice primar/secundar (astea cateodata mai "spun" cate ceva despre starea bobinei.!

LE. Frigeau BINE amandoua!!! (atat bobina cat si aprinderea) icon_mrgreen.gif
scorpion
QUOTE
O sa bagi si tu in oltcit apa  ca sa-i dai explozie si sa nu te mai chinui asa de mult cu aprinderea carburtia ... si restu.


daca asta se refera la mine, e perfect adevarat : am sa incerc sa fac Oltcitul green car. biggrin.gif Sper ca n-am fost luat peste picior pt ca am Oltcit si nu Dacie. Am si-o Dacie Nova GTi aproape noua cu 40.000km perfect intretinuta cool.gif , tinuta in garaj.... so : mie imi place Oltcitul pt ergonomia lui vis-a-vis de Nova plus sunetul de motocicleta turata cand dau in el 5500rot/min. E o chestie subiectiva de ce conduc Oltcitul si nu Nova , dar diferentele fac lumea interesanta ... nu ? Eu nu am idei preconcepute montate de altii , nu urasc Dacia sau alta imbecilitate de acest gen si voi experimenta pe Oltcit pt ca-i masina mea de mers zilnic 18-20km prin Bucuresti. Mi-ar face placere sa ma acceptati pe acest forum ca coleg de "atitudine si preocupari" nu neaparat de marca masinii.... rolleyes.gif
Si-n plus n-am idei preconcepute si scoala NU mi-a omorat neuronii , deci sunt deschis pt multe experimente.... timp sa fie.... ca de bani si rabdare facem rost .... icon_mrgreen.gif
Mr_Devil83
Da un ventilator sa raceasca oltcitul ala cand urci panta nu ai gasit?biggrin.gif
scorpion
Mah , bag sama ca pe aici esti luat la misto daca ai Oltcit ? blink.gif
Dar eu nu pun la suflet , hai sa-ti raspund la intrebare :
am comandat si primit (dar inca n-am montat pt ca sunt necesare modificari de finete si acum n-am timp) un kit de racit uleiul de la Sandtler , compus din modina cu termostat , conducte imbracate in metal + radiator suplimentar :
(comanda am facut-o la Racing Nick - Bucuresti)
1. 567 kit montaj radiator........408,80lei
http://www.sandtler.de/katalogangebote/oel...inbausaetze.htm
2. radiator ulei 200534.............434.35lei
http://www.sandtler.de/katalogangebote/oel..._oelkuehler.htm
Deci in viitor se va raci motorul IN ORAS la mers la pas mai mult de 1 ora pe canicula verii .
La urcat pe munte n-am avut in viata mea probleme , temperatura nu urca prea mult , nu depaseste 85-90grade (si e corecta pt ca am termometru digital pe ulei !)
Pt lamuriri suplimentare :
http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?p=192...ire+ulei#192711
gotronic
Rad de Oltcit numai cei ce nu au vazut (condus) un Oltcit bun.! Va spun eu, nu se compara cu Dacia, numai ca este un motor "de service", nu prea se pricepe multa lume la el, si nu a fost intretinut ca lumea. De aceea a "murit" masina asta.! Toti au confundata-o cu Dacia.! (care este mult mai putin "pretentioasa", si arhicunoscuta)
argon
Oltcitul a fost o copie proasta a unei masini reusite, Dacia o copie reusita a unei masini la fel de reusite, d'aia a avut asa viata lunga. In continuare, pentru Oltcit vs Dacie faceti topic separat daca vreti neaparat.
free-rider
Pentru persoanele interesate de sistemul cu plasma si combustibil apa.
Daca folositi plasma cu apa ,trebuie automat sa folositi si o schema electronica sau mecanica(cu relee) pentru a putea avea scinteia controlata Daca condensatorul ramine cuplat la invertor pe timpul scinteii o sa aveti un foc de artificii ca in filmuletul de mai jos ,daca separati condensatorul de sursa pe timpul scinteii o sa aveti o singura explozie si apa o sa fie aruncata in functie de puterea de descarcare a condensatorului.Trebuie folositi condensatori de la 225 in sus.Exploziile din filmulet sunt asa pentru ca tipul nu a separat condensatorul de sursa pe timpul exploziei ,asa face si la mine cind se sudeaza platina de la releu.Este mai indicata o schema cu tiristori sau tranzistori.Ce trebuie facut sa nu mai sudeze platina? platina se sudeaza cind ramine fara apa sau face scama la bujie
Sau pote gasim o scema electronica pentru asa ceva, ma gindeam sa adaptez o orga de lumini ,dar sa vad cum fac asta.

djasu82
Cu un tranzistor bipolar de lini rezolvi problema iar tensiunea intre emitor colector 1700V. Tranzistorul poate fi comandat de aprinderea eletronica atunci cand genereaza scanteie tranzistorul sa se blocheze si asa taie tensiunea de la invertor spre condensator. Tranzistorul trebuie sa fie montat pe un radiator.
free-rider
problema este ca firul de la bujie nu trebuie sa fie cuplat nici cind se incarca condensatorul pentru ca incepe mitraliera involuntar cu relee da si fara bobina de inductie explozia este aceeasi si cu si far daca apa este conductoare. Ati incercat sa vedeti daca aprinderea voastra electronica care da scintei de ....x mm da scinteie de la un electrod la altul dar in apa? fara sa folositi 220-110 v doar aprinderea electronica si bobina de inductie .Apa sa fie de la robinet fara electroliti.Vreau sa aud ca a dat scinteie intre electrozi .
Kinetix
Salutare.
free-rider, asa cum spunea si Siconi, parca, e mai bine de adaptat o schema de descarcare cu semiconductori decat cu relee.
Poate ca un modul de descarcare CDI ar face treaba buna aici. Trebuie doar adaptat ca descarcarea sa se faca pe bujie si nu pe bobina de inductie.
Iata un exemplu de etaj final CDI care merge de minune cu un "prapadit" de IRF740 (care costa 5RON), fara radiator:
[attachmentid=1627466119]
Am uitat sa precizez ca bobina folosita are 2.5 Ohm in primar si 10.5 KOhm in secundar. E destul de veche dar inca face treaba buna.
Daca terminalul sursa al MOSFET-ului il punem la bujie, oare nu va avea loc descarcarea pe electrozii ei in conditiile necesare acestei aplicatii?

Eu inca nu reusesc sa descarc joasa tensiune (340V prin diode) simultan cu inalta tensiune... Poate e condensatorul prea mic... [attachmentid=1627466120]
free-rider
kinetix Daca incarci un condensator de cit vrei tu indicat este cit mai mare( 225 -470 ) la 220 v fara rezistenta de descarcare pusa in paralel ca aici nu este cazul ,si il bagi cu ambele capete in apa cu sare o sa sara apa 5-6 m in tavan adica daca esti aproape iti sare in ochi .Inala probabil ca este folosita sa descarce 220v in apa normala fara electrolit.Daca tu ai inalta ok atunci incearca fara partea de joasa .Incearca sa descarci bobina intre electrozi fie si bujie daca iti este mai usor dar in apa.Eu nu am aprindere electronica asa performanta si cu bobina si condensatorul nu obtin decarcare in apa.Daca rezolvam si asta atunci masina este gata sa mearga pentru ca electrolitul este daunator motorului mai ales sarea si bicarbonatul care nu se prea dizolva si se si depune la caldura
Kinetix
Pai nu stiu daca e relevanta proba asta.
In cilindrul motorului nu vei avea apa lichida ci sub forma pulverizata, sau de vapori. Chiar daca ar avea loc descarcarea inaltei tensiuni intr-un astfel de mediu, nu va produce efectele unei descarcari de plasma.
Ideea ar fi ca puterea deosebita a plasmei poate sa disocieze (probabil) apa si sa arda gazele produse (hidrogenul in prezenta oxigenului) in aceeasi fractiune de timp. Ei bine, scanteia obisnuita de inalta tensiune (cu intensitate slaba) nu e capabila de o asemenea isprava...
Motorola
Ganditiva ce se intampla cand inecati un motor pe benzina (tot vapori sunt, si nu se aprind de la inalta tensiune). Presupun ca izolatia de ceramica a bujiei din interior devine conductoare, de aici rezulta ca nu mai ai scanteie, si ca urmare nici cu ce genera "plasma".!! Corect?
free-rider
kinetix. Masina cu plasma nu are treaba cu H sau alti factori .Se bazeaza pur si simplu pe presiunea creeata de descarcarea de curent in interiorul ei si se comporta precum corpul uman cin este resurscitat sare in sus adica in cazul apei explodeaza dar nu te gindi ca explodeaza ceva in interiorul ei ci por si simplu sare in sus fara pierderi de apa prin ardere Apa se refoloseste pina se uzeaza.ca sa intelegi trebuie sa incerci sau sa te uiti la filmul de mai sus ca aia se intimpla daca descarci joasa tensiune in apa.Tu poti sa incerci sa vezi daca aprinderea ta da flama sub apa intre electrozi ca cica in apa descarcarea este mai puternica decit in aer dar eu nu reusesc cu bobina clasica.Luni o sa incer sa descrc 220 in bobina sa vedem daca da .
Sub alt aspect,in cilindri apa intra in forma de vapori dar cind pistonul ajunge sus aceasta o sa fie lichida pentru ca tu nu bagi abur ci apa dar pulverizata care prin comprimare devine ce a fost inainte de pulverizare adica lichida si pe aceasta plasma o bubuie
Kinetix
In parte ai dreptate, Motorola, dar depinde foarte mult de performantele aprinderii. O aprindere CDI bine pusa la punct poate sa porneasca si un motor inecat. Baietii care au asa ceva pe masina pot confirma.

free-rider, e interesanta comparatia cu resuscitarea, dar e explicata inexact.
La aplicarea inaltei tensiuni pe toracele unei persoane aflate in stop cardiac se incearca "resetarea" celulelor miocardului, astfel ca ele sa poata incepe sa bata in acelasi timp. Corpul sare in sus datorita contractiei musculaturii scheletice, determinate de impulsul electric foarte puternic aplicat.
In cazul plasmei, ca sa sara ceva in sus, trebuie ca ceva sa isi modifice volumul in mod brusc. Eu banuiesc ca aceasta crestere de volum o da hidrogenul care explodeaza dupa disocierea si aprinderea lui de catre plasma. Nu sunt sigur de asta, deoarece inca nu am gasit explicatii bine documentate, insa mi se pare logic.
Toate cele bune.
free-rider
Poti sa citesti aici ca explica toata istoria descarcarii electrice in apa ,plasmei cum zicem noi
djasu82
Kinetix vrei tata scanteie sanatoasa pune o punte de diode care le legi la 220V si dupa ele un condensator de 470uF/400V si mai stam dupa aceea de vorba . Flama o sa fie foarte puternica abia daca o observi cu ochiul .
O mica schema modificata pentru oprirea tensiuni de pe condensatorul care e pus in scurt de catre scanteia bobinei .Cu aceasta schema se elimina releul acela , am spus ca tranzistorul se ia de la traful de lini de la televizoare sau monitoare.
Se obaserva din schema atunci cand contacul de la platina e pus prin tranzistor trece un curent de comanda si il deschide . Cand s-a deschis co ndensatorul se incarca la tensiunea de 300 si ceva de volti.
Aprinderea activeaza bobina pentru a se incarca miezul ei cu curent eletric.
Atunci cand s-a intrerupt contactul de la platina se intrerupe alimentarea condensatorului de 470uF implicit scanteia apare si pune in scurt in acelasi timp si condensatorul.
Ciclul se reia din nou. In locul condensatorului de 2uF din schema se pune 470uF/400V. Schema functioneaza din prima , tranzistorul trebuie pus pe un radiator.
crismotorsport
QUOTE(gotronic @ 13 Aug 2008, 20:32)
Nu e buna scantaia. Eu am testat o AT011 pe o bobina de IAME (3,4 ohmi primar si cca 5..6 Kohmi secundar, alimentata la 14,6Vcc) pe pozitia ON (ca si cum ai uita contactul pus si platina sau senzorul "inchis") 40 minute pe masa (fara circulatie de aer). Dupa aia am pus-o pe simulator. Si dadea scanteie ce-i  drept la cca 1cm maxim. Dar scantaia era albastra.!!!! Vezi rezistentaele ohmice  primar/secundar (astea cateodata mai "spun" cate ceva despre starea bobinei.!

LE. Frigeau BINE amandoua!!! (atat bobina cat si aprinderea) icon_mrgreen.gif
*


Bobina frige bine,aprinderea este calda
Din ce am masurat eu ar arata asa:
rezistenta firelor 2,2
intre plusul si minusul bobinei 5,8
intre plus si fisa centrala 6,7
free-rider
Djasu. schema ta este buna dar daca bagi apa nu mai este valabila o sa ai explozie si inainte de a descarca bobina de aceea trebuie sa nu ai conectat firul de la cele 24 de diode la condensator pe perioada in care acesta se incarca pentru ca o sa se descarce instantaneu prin apa cu electrolit fie el si sare .Este buna daca o folosesti la benzina.La sistemul cu apa trebuie sa fie asa cum am facut eu schema dar modificata pentru tranzistori Urmareste atent schema .
djasu82
Bun atunci se pune 2 tranzistori in cascada primul deconecteaza condensatorul al doilea deconecteaza diodele . Primul e NPN al doilea PNP.
free-rider
Condensatorul este centralul care se comuta de pe sursa de curent pe diode si invers dar nu este conectat cu ambele in acelasi timp fa schema dar tine cont de asta adica in momentul in care platina este inchisa condensatorul este legat la curent cind platina se deschide condensatorul se muta pe diode si da scinteie, altfel o sa ai foc de artificii ca in filmulet
djasu82
tot eu sa-mi bat capu ... biggrin.gif
Am modificat schema deci cand contactul de la platina s-a pus T1 conduce si incarca condensatorul la vreo 300V . Tot aici trece un curent prin dioda 1n4001 care face ca tranzistorul T3 sa conduca in acest fel tranzistorul T2 are baza pusa la emitor si e blocat . Deci tranzistorul T2 fiind blocat tensiune de pe condensator nu trece prin lantul de diode implicit nu apare pe varful eletrodului de la bujie.
Dupa ce s-a loat contactul de la platina T1 se v-a bloca tensiunea pe condensator persista ( joca rol de acumulator de energie) , T3 se blocheaza iar T2 intra in conductie fiind deblocat de T2. Intrand T2 in conductie tensiunea de pe condensator va strabate diodele pana la eletrodul central de la bujie . Tot in acest timp cand contactul de pe platina s-a intrerupt bobina va genera o mica scantee care face sa se descarce condensatorul prin T2 si lantul de diode .
Ciclul se va repeta la fel.
free-rider
Perfect ce tranzistori folosesti pentru fiecare pozitie T!,T2,T3
djasu82
&feature=related
O sa ajungem toti aici cine experimenteaza si se produce mult mai repede hidrogen si oxigem decat prin eletroliza .
Free tranzistori sunt pusi cu valori acolo in poza T1 bu 508 T2 2sc5855 si T3 Mje 340.
Totusi eu o sa fac o alta schema cu un tiristor care comanda puntea si restul diodelor. Cum spunea siconi uite ca se poate sa treci si prin 0 ca sa opresti tiristorul .
free-rider
sistemul din filmulet se face cu doi carbuni care sunt pusi cap in cap si ala superior trebuie sa culiseze ca sa cada peste celalalt .Am facut experimentul asta am si poze si filmulete problema este ca se termina repede carbunii Am folosit carbuni de baterie 777 si tine maxim 3 minute consumul este foarte mare si de obicei se foloseste aparat de sudura .La aparatul de sudura fuziunea este foarte puternica si hidrogen iese la greu dar nu poti sa schimbi la fiecare 3 minute carbunii.De aceea am renuntat si sunt convins ca sistemul cu descarcare in apa este mult mai la indemina .Este o chestie de timp dar sunt sigur ca rezultatele sunt pe masura
Si inca ceva ,daca observam filmuletul de mai sus , hidrogenul nu ia foc in timpul disocierii cu toate ca acolo are loc o descarcare electrica intre doi electrozi si nici apa nu explodeaza ca la plasma .Ciudate sunt caile domnului
djasu82
Daca lucrezi cu curenti de joasa frecventa nu obti mare lucru de aceea ti se duc repede carbunii . Eu osa folosesc o bujie care o sa-i elimin eletrodul lateral si o fie infiletate intr-un dop de sticla . Nu explodeaza fiindca e sub apa daca ar fi la suprafata fi sigur ca ar bubui biggrin.gif
Kinetix
djasu, nu am nevoie de scanteie puternica folosind tensiunea de la priza (retea). Nu sunt pasionat de scantei pur si simplu. Ma intereseaza domeniul doar datorita aplicatiei la motoarele termice. Deci ideea e cum sa faci acea superscanteie IN MOTOR!

free-rider, am incercat azi sa obtin scantei pe bujie in apa. NU se produc. In schimb, pe bujia uda, scanteia are grosimea cat tot electrodul central. Cei doi electrozi NU trebuie sa fie uniti cu vreo picatura de apa. Asta imi spune ca admisia de vapori de apa in cantitati moderate, poate aduce beneficii mersului motorului, daca sistemul de aprindere poate genera o scanteie puternica.

In ce priveste generatorul de plasma, rezultatele mele de pana acum sunt pozitive, dar modeste. Pe eclatorul pus la 10mm, daca intercalez un electrod (cuplat la lantul de diode de descarcare) intre cei doi ai lui (fara contact cu vreunul), apare plasma din cand in cand, pe o lungime de 2-3mm.
[attachmentid=1627466262]
Daca electrodul de joasa tensiune il conectez la cel de inalta (secundarul bobinei de inductie), nu mai apare nici scanteia clasica, nici plasma. Situatia se mentine si daca pun o fisa cu rezistenta de 12k intre bobina si electrozii de descarcare, si daca pun diode pe traseul de inalta.
Idei, sugestii?
Multumesc.
djasu82
Acea super scanteie eu am facut-o am pus pe masa toate detaliile . Eu vreau si mai mult fiindca acum am motor pe motorina si problema e ca nu pot baga apa in el asa de dragul stiintei. Deci daca reusesc sa dezintegrez mai repede apa cu un consum mic de energie e ceva.
La mine mere cu diodele si pe inalta au si ele un rol important ... nu mai dezbat . Ca o sugestie amesteca putina apa cu sare o tragi cu o siringa si pulverizezi pe plasma , feresti ochii!
Free astept cateva filmulete ...
free-rider
Ma surprinde ca nu merge .Eu am incercat urmatoarele variante si toate merg in aer si in apa cu sare sau bicarbonat.
Schema clasica dar cu releele care deconecteaza sursa cind conecteaz bujia si invers ,cu 24 diode si doua pe fisa bobinei dar cele 24diode le-am legat la bujie.
am incercat si fara diode la bobina si merge la fel am descarcat si condensatorul prin bobina si da o plasma satisfacatoare dar nu ca atunci cind bubuie joasa tensiune
In apa bubuie direct, ca la mine da o singura bubuitura si apa este aruncata cam 4-6 m depinde de cantitate..EXPERIMENTUL ESTE SIMPLU iei o bucata de teava de pexal de dimensiunea bujiei o infiletezi ca merge daca fortezi putin pui apa cu ce vrei tu si dai scinteie ,apa o sa sara in tavan daca ai o singura scinteie daca condensatorul ramine cuplat la retea o sa faca exact ca in filmuletul postat citeva pagini mai in spate.in apa cu electrolit tensiunea de joasa merge si fara aia de inalta adica poti sa faci acelesi lucru doar cu condensatorul fara bobina O sa postez si un filmulet dar vreau sa mai incerc descarcarea condensatorului prin bobina dar in apa fara sare sa vedem merge.si o sa-l descarc pe ala de 470 ca daca nu merge cu ala inseamna ca chiar nu poti sa descarci un fulger intre doi electrozi aflati in apa.
DJASU.Potasa caustica se dizolva total in apa?sau este ca si sarea sa ramina perticule mici ....si daca o fierbi se depune ca sarea?
Adica poate fi folosita ca electrolit ?sau dauneaza motorului ?ca acum problema mea este ce naiba electrolit sa folosesc sa nu afecteze motorul ca sarea este mult prea daunatore mai ales ca la caldura se depune si ataca si metalul
djasu82
Hidroxidul de potasiu se dizolva in apa concentratia trebuie sa fie cam de 25 la % de KOH. Totusi la presiunea creata de piston in cilindru apa e bubuita fara alti compusi , numai ca trebuie initiata de o scantee foarte puternica.
Mie nu mi-a mers sub apa am pus si sare si bicarbonat , iese doar hidrogen si oxigen sub presiune atata tot. Deci scanteee nici vorba la imersiune. Daca las eletrodul central la o distanta de 2-3 cm deasupra apei scanteia se plimba pe toata suprafata apei si nu da scantee la celalat eletrod. Apa de robinet care are clor deja. Poate in apa distilata care nu conduce o functiona . Eu am pus doi eletrozi intr-o sticla pozitionati la poluri diferite.
Scanteeia e foarte puternica la 10 A se creeaza un arc eletric de 5 cm cu tot cu descarcarea condensatorului.
A si nici asa nu mere daca cuplezi condensatorul simplu direct la eletrozii care sunt imersati in vasul cu apa , va dizolva apa si doar atat. Poate in apa distilata o fi altfel. Asta de robinet m-am convins e buna doara sa obti hidroxid la tensiuni inalte si frecvente de peste 20-40khz.
diaconuliviu
Alo, ideea parca nu era sa descompui apa inainte de cilindru, nu?
Atunci la ce foloseste KOH? pe linga ca e coroziv il mai bagi si in cantitate mare? 25% e IMENS.. practic, pentru conductie iti ajunge un cristal la 1l.
djasu82
Nu ai inteles free poate o dori sa bage sare sau nustiu ce eu ma refeream sa descompun apa cu ajutorul plasmei imersat dar nu mere momentan . Poate o lucra foarte bine cu KOH dizolvat in apa distilata. Ramane de vazut. 25% e proportia unde randamentul e optim citez aici pe alti , inca nu am incercat ca sa fiu sigur.
free-rider
DJASU.Eu am folosit bujia normala cu distanta la 0,9 si bubuie fara apa iar cu apa sdcinteia este si mai puternica si apa este aruncata in sus 4-6m dar ma repet, condensatorul nu este legat la bujie pe perioda cind se incarca si nici la retea atunci cind da scinteie La fiecare intrerupere de platina da o singura scinteie o singura bubuitura. nu stiu de unde sa iau amaritul ala de koh sa vad cum se comporta.
djasu82
Poate tu doar adaugi apa cu sare in bujie eu am scufundat doi eletrozi la poli opusi intr-o stica si am turnata apa pana cand cei doi eletrozi erau sub apa. Apa era de robinet de aceea ma tot gandesc ca nu am avut descarcarea condensatorului sub apa. Asa si eu daca pun apa si sare intr-o bujie bubuie apa. Eu vreau cu plasma sa descompun apa intr-un vas si sa obtin gazele respective. E greu dar nu e imposibil.
free-rider
Pai ce ai vazut tu la ala cu generatorul se face prin sudura intre doi carbuni exact ca la sudura nu prin arc electric ca la sistemul pe care il folosesc si care este cel mai simplueu am testat tot ce se poate testa si cel mai interesant este asta cu explozia apei.LA CELALALT CONSUMUL ESTE FOARTE MARE SI NU PREA AI DE UNDE SA IEI CARBUNI DE CALITATE SI SE CONSUMA FOARTE REPEDE generatorul ala cu carbuni da 3 litri pe minut destul de putin ca sa fie suficient si daca mareti carbunii deja generatorul nu mai face fata la consum.PENTRU MASINILE DIESEL CE-A MAI TARE FAZA ESTE SA BAGI CEATA IN LOC DE OXIGEN CUM A FACUT ALA DIN FILNULETUL DE LA PAGINA 156 PARCA ,SI SE FACE CU ULTRASUNETE CARE SE GASESC LA VEIOZELE PRODUCATOARE DE CEATA.
djasu82
Poate va intereseaza pe multi cei care au bujii cu rezistenta incorporata priviti cum se face. Se ia o bricheta se incazeste capatul rece al bujii si cu un patent se desurubeaza usor filetul si se scoate rezistenta se sunteaza si gata.
]
Apropo in legatura cu plasma in borcan mi-a venit o idee cu o bujie prin care intra H2O + KOH prin ea sa poata descompune apa iar gazul colectat produs cu siguranta o sa fie hidroxid . Cred ca se poate nu numai cu sudura. Deci daca apa bubuie se transforma in hidrogen si oxigen . Trebuie incercat .
free-rider
&NR=1
&feature=related

LA FEL FACE SI VEIOZA CU ULTRASUNETE ARUNCA APA IN SUS SI FORMEAZA CEATA PROBABIL CA DACA ESTE CREEATA O FRECVENTA ASA INALTA INTR-UN SPATIU INCHIS FACE CA LA INJECTORUL DE MAI SUS
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.