Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
djasu82
tiristorul se deschide cu 4-5V comanda si se ia de la anod comanda care trece printr-un optocuplor asa il si izolezi fata de montajul de comanda . tiristorul sti si tu ca daca e pus in scurt anodul si katodul el se stinge sau daca i se intrerupe katodul la fel se stinge.
Kinetix
Din cate am inteles citind specificatiile tehnice ale tiristorului TIC126M, tensiunea de deschidere pe poarta este 0.8-1.5V (cam mica... sad.gif ).
De asemenea, curentul de deschidere a portii este de 8-20mA.
Partea frumoasa este ca permite curenti de 100A (maxim, in impulsuri).
Pentru ca nu sunt adeptul principiului "Mura-n gura", am mai citit pe ici, pe colo pe net cu privire la tiristoare si, desi nu am inteles prea multe, am schitat un nou modul de descarcare.
Acum ii rog pe specialisti sa ma "piloteze" pentru dimensionarea exacta a componentelor. Deci:
- ce este in plus?
- ce lipseste?
- cum se calculeaza/dimensioneaza valorile (de exemplu R2 si R3)?
- am mai analizat unele scheme si am vazut ca uneori apare un condensator de 0.1-0.22uF in serie cu poarta. Ce rol are si cum se dimensioneaza? Nu introduce o intarziere a deschiderii tiristorului?
Baieti, daca reusesc sa montez pe masina aprinderea saptamana asta, va dau o pizza! laugh.gif
Mersi mult!
djasu82
Intre poarta si katod se pun doua diode inseriate 1n4007 in asa fel tensiunea pe poarta o sa fie de 1V la deschidere tot timpul. Observ ca-i zapacesti si pe bieti americani biggrin.gif cu tiristorul.
diaconuliviu
Kinetix, de ce nu folosesti partea de intrare de la IPA02? Aia postata de dodobird? E sigur functionala..
Kinetix
Da, Liviu, m-am gandit la asta.
Am inteles totusi ca circuitul de intrare se dimensioneaza in functie de tipul de tiristor folosit. Din nefericire, nu am gasit specificatiile tehnice ale modelului folosit de el in acea schema (T3N6 parca) pentru a le compara cu TIC126...

djasu, eu una stiu: cand nu cunosc ceva - intreb, ma documentez cat e posibil prin resursele pe care le am/descopar.
djasu82
Din cate observ americani au pornit motoarele in 4 timpi cu apa si cu sistemul de plasma sunt curios al meu cum o functiona .
pcostica
[attachmentid=1627470597]
sper sa-ti fie de folos.
Bafta!
Kinetix
Multumesc mult, pcostica. Da, e o informatie valoroasa.
Cu ajutorul lui ceacu, am ajuns la o configuratie a modulului de descarcare cu care am obtinut azi plasma de 20mm.
TIC126M se comporta foarte bine pana acum, la teste. Vom vedea cum merge pe masina. Numai ca toate necesita timp...
Toate cele bune!
Siconi
Eu, in CDIul meu tot TIC126M folosesc si merge foarte bine. Se mai poate folosi cu a fel de bune rezultate in frecventa T6F6.
Kinetix
Ma bucur ca iti merge bine. Ce circuit de comanda a tiristorului folosesti? Poti posta schema?
Siconi, ce valoare are condensatorul pe care il descarci prin tiristor si la ce tensiune il incarci?
Siconi
Am un oscilator format dintr-un 555 care printr-un tranzistor de putere comanda traful ridicator. Urmeaza o punte redresoare de 20A si apoi circuitul cu tiristor si condensator. Condensatorul folosit momentan este unul de 470nF/600V. Tensiunea lui de lucru in montaj este undeva in jurul valorii de 350-380V. Schema este una mai veche postata de Dyogenes si cred ca se mai afla inca pe acest topic, undeva prin primele pagini, nu mai stiu exact. Am avut o bobina ruseasca dar era cam veche si m-a lasat balta. Acum merg pe una romaneasca, dar nu stiu sa iti zic de care e si ce parametri are. Am montat-o si a mers din prima. Asta a fost tot ce a contat (mi-a fost lene sa o masor si sa o analizez... sincer).

12 Sep 2008, 00:21:
LE: Aaa, am uitat sa precizez ca schema e prevazuta si cu multiscanteie la pornire printr-un alt oscilator format tot cu un 555 care comanda un tren de impulsuri printr-un BD parca direct in locul platinei. Nu mai retin. Ma voi uita peste schema sa nu vorbesc prostii.
Kinetix
Da, stiu schema lui Dyogenes. E buna.
Din cate imi aduc aminte, el spunea ca ii merge cu 12k respectiv 1.5k la rezistorii de temporizare a integratului 555. Tinand cont de aceste valori, frecventa de lucru a oscilatorului este de aproximativ 43KHz, ceea ce e bine. La frecventa asta poti incarca si un condensator mai mare in timp foarte scurt.
De pilda, cu valorile comunicate de tine, obtii o scanteie avand energia intre 28 si 34mJ. Tinand cont ca e nevoie de un minim de 20mJ pentru a realiza aprinderea amestecului carburant, iarasi e binisor.
Totusi, cred ca ai putea mari condensatorul de descarcare macar la 1uF. Eu folosesc acum 2.2uF si obtin o scanteie foarte faina (energia scanteii 112 - 158mJ). Sa vedem cat o rezista tiristorul la stresul asta...
O alta idee ar fi sa verifici daca nu se incinge secundarul trafului ridicator, fiindca pe timpul descarcarii scanteii, iesirea lui este in scurcircuit. S-ar putea totusi sa nu se incinga, datorita faptului ca timpul de descarcare a condensatorului este foarte mic (cred ca sub 100us, poate si mai putin).

gotronic, in ce stadiu ai ajuns cu experimentele cu plasma?
Diodele folosite de tine (HV05-12) cred ca sunt destul de potrivite, dar costa o caruta de bani (10.4RON/buc la VITACOM)!!!...
Totusi, in loc de o dioda din aia, mai bine pui 10 x BY448 (4A, 1.5KV) si iesi mult mai avantajat si ca pret si ca performante.

Toate cele bune.
ovidius max
Azi montez o bobina de tico pe dacia mea. Am aprindere gotronic, am pus rezistenta (1,5 ohmi la 17 w), siguranta, radiatoare, chiar si un ventilator wacko.gif Un singur lucru nu stiu: care este surubul de plus la alternator blush.gif Ma poate ajuta cineva? Sau mai sigur leg bobina prin rezistenta direct la borna de + a bateriei? (ca aia stiu care este smile.gif )
Kinetix
ovidius max, alternatorul are doua suruburi: unul din ele (minusul, masa) este conectat la caroserie printr-un cablu tip tresa, iar celalalt (plusul) este conectat la baterie printr-un cablu izolat.
De ce vrei sa conectezi aprinderea la alternator??? O sa arzi aprinderea/bobina! La alternator ai plus permanent, din cate imi amintesc eu...
Foloseste firul de plus care vine la bobina originala, deoarece este trecut prin contactul cheii (cand scoti cheia din contact, se ia curentul de pe aprindere/bobina).
Citeste si instructiunile de montare ale aprinderii gotronic. Cred ca spune acolo cum o legi.
Succes!
ovidius max
aprinderea am avut-o montata dar acum ii pun bobina de tico. pentru asta am folosit schema din atasament. acolo vine un fir la bobina (prin rezistenta) de la alternator. Aprinderea e alimentatat numai cand se inchide contactul. Sa-mi spuneti daca e vreo problema va nu vreau sa fac vreo boacana! excl.gif
Kinetix
Daca aprinderea e cu senzor, atunci se schimba un pic situatia.
Cu platina ar fi fost altfel.
Totusi, daca ai avut montata aprinderea si pana acum, nu vad de ce nu montezi bobina de Tico (cu tot cu rezistenta aditionala) pur si simplu in locul vechii bobine?
Toate cele bune.
ovidius max
Da, e cu senzor.

S-au discutat pe aici mai multe variante si s-a ajuns la concluzia ca aceasta solicita mai putin contactul. (trece un curent mai mic)
kaput
Ptr gotronic: As dori si eu o aprindere AT011 cu senzor daca se poate.
Am recurs la aceasta cale pentru ca nu pot trimite PM-uri. Nu am destule posturi.
Sau un nr de tel pe pm ca sa putem lua legatura?
Siconi
Eu, unul, sunt mi greu de cap si nu inteleg o chestie: de ce e legat un fir de la bobina de Tico direct la plus (borna de plus de pe alternator)? De ce sa stea in permanenta alimentata bobina aia?
Cum zicea Kinetix, mai simplu si mai eficient, zic eu, era sa se monteze in locul vechii bobine si gata. Eventual, daca chiar vrei sa eviti niste curenti pe contatul de cheie, poti folosi un releu si astfe separi linia de putere de linia de comanda, adica circuitul de alimentare a bobinei respectiv contactul cheii. Ce e asa de greu?!

Kinetix, am consatat si eu ca acel condenstor e cam micut si, ca urmare, i-am mai conectat un frate geaman, adica i-am dublat capacitatea punandu-i inca unulin paralel de aceeasi valoare. Si mie mi s-a parut buna frecventa de lucru pentru incarcarea condensatorului. Nu am ajuns sa calculez ce energie rezulta prin descarcarea condesatorilor. Mersi de sfat.
gotronic
QUOTE(Siconi @ 14 Sep 2008, 00:19)
Eu, unul, sunt mi greu de cap si nu inteleg o chestie: de ce e legat un fir de la bobina de Tico direct la plus (borna de plus de pe alternator)? De ce sa stea in permanenta alimentata bobina aia?
Cum zicea Kinetix, mai simplu si mai eficient, zic eu, era sa se monteze in locul vechii bobine si gata. Eventual, daca chiar vrei sa eviti niste curenti pe contatul de cheie, poti folosi un releu si astfe separi linia de putere de linia de comanda, adica circuitul de alimentare a bobinei respectiv contactul cheii. Ce e asa de greu?!
*



Merge si asa. Daca "tai" alimentarea aprinderii AT011, practic finalul este blocat, astfel nu ramane alimentata bobina chiar daca este conectata cu + (plusul) direct la + alternator (+Baterie).!!! In partea spre minus la masa finalul se comporta ca si o intrerupere de circuit atata timp cat nu are comanda pe el. Este un pic riscant daca se distruge finalul si ramane scurtcircuitat. Atunci intradevar bobina ramane tot timpul sub tensiune si se pot "duce": bobina de inductie , rezistenta aditionala si acumulatorul. Siguranta nu se duce si nu protejeaza decat scurtcircuitele accidentale.

@Kinetix Referitor la "plasma" eu cred ca ar fi o varianta mai buna decat cdi (deoarece mare parte din energia scanteii este direct proportionala cu energia din condensator, nemaidepinzand de bobina de inductie). Astfel de combinatii se folosesc demult in tehnica sudurii electrice clasice cu electrod ptr. amorsarea arcului electric mai repede si fara "rateuri". Am folosit si eu candva asa ceva.
Am incercat si eu o varianta de "plasma". Cand o sa am ceva "palpabil" va dau de veste. Am fost plecat in concediu si nu am mai facut nimic.!

LE:

@kaput , Ti-am trimis un PM.! (ieri am uitat sa-ti specific)
gotronic
Sa mai inviorez un pic topicul. smile.gif
AT011 cu "plasma". Poze cu "plasma" si fara, plus un clip convertit de pe un mobil (cam nereusite).!
Ce se vede este o singura scanteie nu mai multe.!!!! blink.gif icon_mrgreen.gif (prima poza este cu scanteia normala)

[b]RE RE EDIT. Clip.!!![/b]
diaconuliviu
Faina treaba.
CodeXS
Multe fire pe langa at11 si bobina, ce elemente de circuit mai implica generarea plasmei din imagini pe langa diodele acelea?
Oh, si AIA DA SCANTEIE !

(ai nevoie de beta-testeri? biggrin.gif )
pcostica
arata super! pe bujie ai pus-o? tin electrozii? la cat se face deschiderea? 1,2mm mai mult?
Bafta!
gotronic
Nu am masina de proba decat saptamana viitoare. Este prea mare scanteia ptr. bujii, le topeste la turatie mare. Trebuie sa minimizez energia la valoarea care sa nu strice ceva pe-acolo.! icon_mrgreen.gif
Siconi
Gotronic, cum ai fotografiat o singura scanteie cu un telefon mobil? Intreb din punct de vedere tehnic, daca zici ca ce se vede e DOAR o singura scanteie. Nu spun ca nu cred, ma intereseaza procedeul in sine. Sau scanteia a durat cateva secunde si ai apucat sa-i faci mai multe poze?
In fine, e interesant si filmuletul. Ce ai folosit pe langa AT011 (care ma gandesc ca era pe post de driver)?
Deduc din ce am vazut eu pe acolo prin poze, ca daca vrei sa reduci din energie, poate ca e mai convenabil sa scoti jumatate din numarul de condensatori, eventual sa micsorezi capacitatea totala. Tu stii mai bine. Asta e doar parerea mea si as vrea sa imi spui daca gandesc bine.
Kinetix
Poate a luat cadre din filmulet.
Nu am inteles de ce sa se reduca energia scanteii??? Batalia este pentru a creste energia! Trebuie sa notam si faptul ca plasma va lucra intr-un mediu diferit de cel atmosferic. Inconjurati de vapori, cred ca electrozii in cilindru nu vor suferi prea mult...
Oricum, Siconi, si tu poti sa iti faci plasma foarte simplu.
De fapt, orice CDI poate fi transformata in generator de plasma.
Ideea e simpla:
Maresti condensatorul la 1-2.2uF (sau mai mult, daca convertorul reuseste sa-l incarce), conectezi condensatorul atat la primarul bobinei cat si la electrodul central al bujiei (aici e nevoie de lantul acela de diode). Descarcarea condensatorului se va face pe primarul bobinei, va genera varful de inalta tensiune (scanteia normala) care strapunge amestecul gazos dintre electrozii bujiei, apoi, in timp ce tensiunea pe bujie scade spre cateva sute de volti, se asociaza si descarcarea de inalta intensitate ("plasma") a restului de energie din condensator, direct pe bujie.

O alta idee este sa luam curent alternativ de la o faza a statorului alternatorului, se ridica tensiunea cu un traf de retea banal (220V/6V, dar montat invers), redresare dubla alternanta, apoi se incarca un condensator (1 - 4.7uF/400-630V), care va lucra in paralel cu aprinderea inductiva pe care o avem fiecare pe masina, dupa principiul explicat mai sus.
Mai sunt si alte variante, dar asteptam comunicari de la cei care le stiu. wink.gif

Baieti, plasma va sta la indemana. Folositi-o!
Sper sa va fie de folos!
gotronic
@Siconi. Greu am prins scanteile, cu 2 telefoane au facut baietii mei poze "intr-o veselie" radmasa.gif Pana ia venit unuia in minte sa faca flashuri de cate 3..4...5 poze si sa aleaga pe aia care a prins scanteia.! smile.gif Se vede si dupa marcarea pozelor ca sunt doua tipuri de mobile.! (al doilea se vede in clip stanga ) Videoclipul l-am ales pe cel care mi s-a parut mie mai reusit.! Am folosit diodele si 2 condensatoare de 2,2 micro / 630 V. Cu 3 condensatoare nu am mai facut (clip) ca deja era enorma scanteia. Oricum nu stiu daca se merita asa ceva pe masina.! Am facut mai multe masuratori si am constatat ca nu conteaza energia inaltei tensiuni pe care o da bobina de inductie. Conteaza numai valoarea condensatorului de descarcare. Am mai discutat cu Kinetix si Liviu, am facut de fapt un montaj TDCI ( o combinatie intre TCI si CDI) ras hohote.gif Mai bun decat CDI (care este dependent si de calitatea bobinei) dar mai simplu.! Saptamana viitoare sper sa fac ceva clipuri si poze pe masina.! Ce am facut eu merge si cu aprinderea clasica pe platina avand o scanteie de cca 4 ori mai tare (ochiometric) smile.gif O sa finalizez si niste "accesorii" ce se pot pune pe orice fel de aprindere (electronica sau clasica) wink.gif

LE. Scuze nu se vad marcate altfel pozele decat la mine in calculator.! icon_mrgreen.gif
Si varianta you tube:


LE, LE.!! Atentie fisele trebuie sa fie sarma ca sa se produca plasma (asta in cazul in care se trece prin delcou)
Siconi
Pai primii pasi i-am facut deja: Am un CDI si am fise cu sarma de Cu, facute de nu-stiu-ce firma din Constanta. Uneori, din aceasta cauza am paraziti in instalatia audio, desi e bine filtrata.
ocnareasa
Scuzati`ma de post,vazut si pro si contra .. deci pana la urma ramane asta .. ? http://www.vitacom.ro/Products/13619/APRIN...IZATA-AUTO.html
ydaniel
aprindere electronica tip At01.
Rafi
Salutare am si eu o mica problema sper happy.gif din cate stiu eu trebuie sa am 12V in bobina eu cand am masurat am descoperit ca am decat 10V blink.gif de ce ? ce trebuie sa fac in acest caz ca totusi nu cred ca este de bine blink.gif adica scanteie ......... 1zhelp00.gif
bygy007
cum ai masurat , singurul lucru care poate sa fie este contactul electric si firul sa fie subtire de la panoul de sigurante la bobina dupa care se duce la alternator + releu
Rafi
QUOTE(bygy007 @ 21 Sep 2008, 22:09)
cum ai masurat , singurul  lucru care poate sa fie este contactul electric si firul  sa fie subtire de la panoul de sigurante la bobina dupa care se duce la alternator + releu
*


cum adica sa masor smile.gif cum am masurat si la baterie si imi arata 12.8v nu stiu daca are legatura firul daca e subtire mellow.gif
bygy007
minusul de unde l-ai luat de la bobina sau de la baterie , pe firul ala daca ai platina icchisa ai 7-8A (bobina si alternatorul) si acel fir de 0,5-0,7 (este vorba de sirma ) el se prezinta ca o rezistenta , apare o cadere de tensiune la capetele lui de o animita tensiune in functie de curentul care il strabate asa ca daca este contactul defect si acel fir subtire poate ajunge si 10V cum ai tu , probleme cu incarcarea nu ai? tensiune mai mare de 14,4 pe bornele bateriei cu masina turata ?
Rafi
probleme cu incarcarea nu am adica turata am max 13.8..9 platina la fel nu am pt ca am aprindere elect si da -am luat de pe bobina exact la capetele ei am masurat
bygy007
banuiesc , cind ai masurat motorul mergea , atunci ai masurat o tensiune relativa deoarece acolo apar impulsuri de tensiune de 12V , iar daca ai masurat cu motorul oprit acolo mai ai caderea de tensiune de pe tranzistorul aprinderii , daca vrei sa vezi masoara intre +bobinei si masa
Rafi
sa mai masor astazi intr-o alta modalitate ..sa vedem tot citesc pe aici despre bobina aia de tico ma cam incata idea blush.gif
djasu82
iauzi Gelu in sfarsit ai dat foc si tu cu plasma biggrin.gif e ceva apropo aveti grije cum modificati capacul de delco si luleaua . Din experinta am scos arcul care amortizeaza carbunele din capacul de delco fiindca incalzeste excesiv capacul ia foc aviz celor transparente .
Rafi faci legaturile cum am pus eu o schema mai demult in legatura cu bobina si aprinderea at011 si va functiona perfect.
Rafi
QUOTE(djasu82 @ 23 Sep 2008, 15:34)
iauzi Gelu in sfarsit ai dat foc si tu cu plasma biggrin.gif e ceva apropo aveti grije cum modificati capacul de delco si luleaua . Din experinta am scos arcul care amortizeaza carbunele din capacul de delco fiindca incalzeste excesiv capacul ia foc aviz celor transparente .
Rafi faci legaturile cum am pus eu o schema mai demult in legatura cu bobina si aprinderea at011 si va functiona perfect.
*


sa dea Cel de sus sa mearga ca numai pot cum au venit frigurile hop si problemele saraca aprindere trag de ea da numai face fata motoru meu de c@c@ uda asa tare bujiile incat cred ca autogenu o sa le mai usuce sad.gif poate cu bobina asta de tico o sa am o scanteie mai capabila unsure.gif
djasu82
daca faci cum ti-am spus nuvei mai avea problme cum nu am mai avut nici eu . Eu din cauza ca pica pe firul si pe contact am renuntat sa mai leg partea de putere (adica bobina si finalul din aprindere) la firul care vine la contact . Numai partea de comanda se poate lega la acl fir care vine de la cheie ( contact). Inca ceva bobina se inseriaza cu o siguranta pentru protectie . Siguranta e de 5A.
pcostica
siguranta la aprindere?Poate vrei sa ramai fara scantee cand ti-o fi lumea mai draga...
Bafta!
Siconi
Mda, nici eu nu cred ca e cea mai buna idee sa montezi o siguranta pe alimentarea sistemului de aprindere. S-ar putea ca, din cine stie ce motive sau varfuri de curent, sa se arda si Doamne-fereste sa te prinda intr-o depasire sau intr-o situatie nasoala cand CHIAR AI nevoie sa te scoata, asa cum poate masina asta, Dacia. Voi faceti cum va indeamna Cel de Sus... dar eu, unul, nu as monta siguranta.
djasu82
Si daca iti ia foc toata aprinderea dintr-o alta cauza sa spunem ce te faci ?plangi langa masina daca nu ai o alta bobina la schimb. Curentul prin at011 + bobina de tico nu o sa creasca peste 5A in funcionare si la turati peste 6000 de ture . Curnetul o sa creasca la 10A doar daca finalul din aprindere ia foc sau bobina de inductie se defecteaza. Eu asa am rulat cu cdi-ul care imi loa la 3500 de ture vreo 7A si at011 tot cu siguranta la care curentul nu a urcat peste 2-3A daca am folosit si acea rzistenta de balast.
gotronic
Azi am incercat aprinderea cu "plasma" pe masina lui gaba.! smile.gif Tebuie sa ne "resemnam", nu am vazut nici cea mai mica diferenta la relanti. Cuplam si decuplam plasma peste AT011 si senzor 011. La ochi si sunet se vedea pe capacul transparent ca este mai puternica scanteia dar motorul nu "schita" nici un gest, dar absolut nici unul. Nici cea mai mica deviere a turatiei. sad.gif Condensatorul de descarcare ptr. plasma era de 0,22 microfarazi. Si fara plasma, cu fise sarma, scanteia uzeaza mult capacul delcou si pipa, asa ca nu am pus condensator mai mare. La turatii mai mari se intampla un fenomen ciudat.!!! Apar rateuri in toba, foarte puternice, usor compensate din avans si schimbarea capacului de delcou transparent (care desi era nou, avea niste urme pe el).
Rateurile le pun pe seama descarcarii condensatorului direct pe bujii cand acestea se umezesc de la admisia ciclului urmator, iar condensatorul incarcat se descarca pe suprafata bujiei provocand exploziile respective.! (necontrolate)
Poze si videoclip nu am mai avut chef sa fac.! sad.gif
Kinetix
Multumim pentru comunicare, gotronic.
Cred ca tensiunea condensatorului trebuie aplicata direct pe bujii, NU pe capacul delcou (la fisa centrala). O parte a energiei (si asa modeste, vreo 17mJ) a lui se descarca/consuma pe eclatorul din interiorul delcoului...
Se pare, deci, ca ideea de inductiva cu plasma este un drum infundat... sad.gif
Nu-i nimic, exista alte moduri de a obtine plasma care s-au dovedit functionale. Ele reusesc sa imbunatateasca mersul motorului si sa mentina o descarcare ferma chiar la turatii mari. Iata AICI o mostra destul de graitoare a ceea ce am spus. Se poate observa cum creste turatia de ralanti un pic, atunci cand se cupleaza plasma.
De asemenea, se observa si o idee foarte faina pentru izolarea lantului de diode (s-o numim "Fisa Semiconductoare"): introducerea lui intr-un furtun siliconic (probabil folosit la stropit in gradina, etc).
Toate cele bune!
djasu82
Gelu pai da ce sa faci cu 022uf biggrin.gif si vrei sa spui ca nu a schitat nimic deci nu ai folosit capacitate cat trebuia. Te inteleg ca nu ai vrut sa distrugi capacul la delco + rotorul asa cum am patit eu prima data cand am probat. Dar dupa ce am modificat capacul adica am loat un alt carbune care sa nu mai fie presat de arc iar distanta lui sa fie aproape dublu cat sa faca usor atingere cu rotorul am rezolvat acesta problema. Iar cu rotorul am dublat lamela. Eu am folosit CDi-ul care imi asigura si tensiunea inalta pentru a amorsa condensatorul separat la mine s-a simtit cum motorul rula ca si cum ar fi fost pe injectie iar la turatie mare nu da rateuri asa cum ai patit tu. Deci ori at0011 face figuri sau capacitatea.
gotronic
@ Kinetix, djasu82. Eu nu inteleg nimic din clipul care l-ai prezentat. Vad doar o bujie in exterior care face "plasma", alimentata de la o sursa externa. Motocicleta aia merge in 2 cilindri si unul are bujia scoasa??? Oricum, daca alimentezi din sursa externa, se poate ca sa suplineasca ceva din energia alternatorului si astfel sa creasca turatia.!!! Eu vad un exemplu bun acela in care totul este alimentat din sursa de energie a automobilului , nu cu surse externe, ca atunci nu este nimic relevant.!!! Iar "plasma", nu depinde de Aprinderea inductiva cum zici tu, se poate si cu inductiva, depinde de unde descarci condensatorul. Eu am ales varianta de pe inductiva. Se vede clar in aer si pe capacul delcou (la incercarea mea) ca scanteia este net superioara (dar atat) sad.gif . Este posibil ca din mai multe motive sa nu fi functionat la turatii mari la testul facut.! O sa revin cu incercari cand o sa-mi fac un pic timp. Dar nici nu ma gandesc sa consum ptr. aprindere sute de wati din alternator (acumulator), ca atunci trebuiesc redimensionate toate prin instalatia electrica. In plus inclin sa cred ca am avut si am dreptate cand afirm ca odata aprins amestecul carburant, nu mai conteaza energia scanteii (trebuie acel minim incat sa functioneze, ce-i in plus este risipa sau rezerva)
djasu82
cine a alimentat extern ? eu totul am alimentat din baterie-alternator a ca aprinderea cdi are si invertor da si el tot din baterie e alimentat .Curentul fata de inductiva era cu 1-2 A mai mare + incarcarea acelui condesator de 4.4uF . Voi puneti inainte de toate in balanta consumul eu pun inainte de toate sa pot scoate ceva sa simt o schimbare si dupa aceea vine restul. Cd-iul l-am modificat de 20 de ori pana cand am optinut untul din el functionad la rece fiindca asa cum era el dat in schema de baza functiona la cald pe alocuri excesiv. Aici a inclus si bani pentru piese de calitate superioara , care nu prea se gasesc pe la noi .
Plasma a fost conceputa aici pentru a dezintegra apa introdu-sa in motor cu ajutorul carburatorului sau injectorului.
Oricum o sa ne dea peste nas tot straini iar noi vom comenta ca nu se poate sau multi vor sa-si apere un produs si aici e lesne de inteles.
Kinetix
Nu e vorba de "dat peste nas", de cate ori trebuie sa o spun???
Aici NU e o cursa contracronometru pentru a dovedi cine e DESTEPTUL PAMANTULUI!!!
E un efort de grup pentru a obtine sisteme eficiente, cu beneficii pentru toata lumea. excl.gif
gotronic, explicatia cu privire la videoclip e simpla:
- omul a alimentat generatorul de plasma dintr-o sursa exterioara, pentru simplul motiv ca nu avea alt ridicator de tensiune care sa ii incarce condensatorul. Altii folosesc invertoare sau modulele CDI pentru a face asta, dar el nu avea altceva.
- motorul este monocilindric; el a inseriat o a doua bujie pe traseul de inalta tensiune (obtinand un "eclator" ca sub capacul delcoului) pentru a observa daca descarcarea de inalta tensiune are loc atunci cand porneste acea sursa exterioara.
Sper sa fi fost de folos.
Pe de alta parte, daca djasu (si altii) au aplicat plasma pe motor si au zis ca merge mai bine, inseamna ca se merita experimentat in continuare.
Da, la un amestec "normal" (14:1) probabil ca o scanteie mai puternica nu face o diferenta prea mare. Dar care o fi situatia la proportii diferite? Oare nu aprinde mai bine amestecuri saracite/imbogatite? Asta ar putea avea repercusiuni asupra dinamicii si/sau economicitatii automobilului.

In ce ma priveste, testele continua. Am refacut traful ridicator, mai puternic si urmeaza sa vad eficienta.
Intre timp am realizat niste fise fara rezistenta. Efect: accelereaza mai bine motorul la depasiri, etc. Insa imi pacaleste o electrovalva de ralanti accelerat... sad.gif

Toate cele bune.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.