Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
djasu82
Eu am spus odata ca daca se poate face bujii pentru motoare care lucreaza cu motorina fiindca are compresia foarte mare cu siguranta o sa porneasca frumos pe apa cuinjectie de apa.
Cel mai bine e sa se faca 4 montaje cu acl lant de diode care se alimenteaza dintr-un invertor . Ca randament mare euam spus si am observat ca si cativa americani daca ridici tensiunea la iesirea din invertor poti scade capacitatea de la 470uF la 4-10UF minim 2uF.
Sub aceasta valoare chiar daca ridici tensiunea nu mai obti energie pentru a dezintegra cu succes apa sau amestecul de carburant.
Acest sistem ma gandesc acuma sa-l aplic la super nova .
Ca fise eu am folosit cablu cu sarma litata de 2.5mm pentru fiecare bujie si pot spune ca ploturile nu au avut problme ... o sa fac poze la capacul de delco . O sal vedeti doar parlit pe centru fiindca atunci cand am incercat prima data sistmul nu mi-a rezistat arcul care preseaza carbunele si s-a incins dilatand putin platicul . Vedeti ca rotoarele (lulele pipe) cele de reno au rezistenta interna si nu va apare de loc plasma biggrin.gif .
Plasma cand apare pe ploturi in capacul de delco totul devine alb biggrin.gif chiar frumos . Am fost fraier ca nu am loat aparatul video sa fac un mic filmulet. Dar voi incerca pe un motor monocilindric in 4T.
gotronic
ok, kinetix, asta nu intelegeam.! Cat despre djasu82....iar ai sarit la cap.!!! (ma refeream strict la videoclipul postat) Eu nu am avut de ce sa fac videoclip, tu vad ca nu ai avut ce-ti trebuie la indemana.!
djasu82
Eram nerabdator si nu eram acasa ci la servici iar masina trebuia sa o dau , nu e vorba ca sar la cap sau centrez ci doar ca trebuie studiat mai profund. Apropo mai trebuie un analizor de gaze , costa scump dar cu el iti poti da seama cu adevarat daca functioneaza generatorul de plasma .
Siconi
De ce nu iei o sonda Lambda si ii faci un montaj cu uC ca s vezi nivelul gazelor pe evacuare? Stiu ca monitorizezi doar cantitatea de oxigen cu asta, dar, la urma urmei, chiar asta ne intereseaza. Ce zici?
... sau cand ai spus analizor de gaze te-ai referit la sonda asta?
dyogenes
Gotronic, te tii de glume? Energia electrica consumata pentru vaporizarea apei este mult mai mare decat cea mecanica obtinuta. E doar un motor cu aburi, dar in loc sa pui lemne pe foc, ii dai curent.
gotronic
nedumerire.gif Da am vazut si eu .! Dar autorul zice ca nu este asa. El zice ca apa injectata pe acel "focar" de temperatura se descompune in H si O la temperatura de 900 grade. Eu stiam ceva de 1700 grade.!
diaconuliviu
QUOTE(gotronic @ 25 Sep 2008, 22:01)
1. Azi am incercat aprinderea cu "plasma" pe masina lui gaba.!  smile.gif  Tebuie sa ne "resemnam", nu am vazut nici cea mai mica diferenta la relanti. [...]

2.  La turatii mai mari se intampla un fenomen ciudat.!!! Apar rateuri in toba, foarte puternice, usor compensate din avans si schimbarea capacului de delcou transparent (care desi era nou, avea niste urme pe el).
Rateurile le pun pe seama descarcarii condensatorului direct pe bujii cand acestea se umezesc de la admisia ciclului urmator, iar condensatorul incarcat se descarca pe suprafata bujiei provocand exploziile respective.! [...]



QUOTE(Kinetix @ 26 Sep 2008, 18:06)
[...]
3. Da, la un amestec "normal" (14:1) probabil ca o scanteie mai puternica nu face o diferenta prea mare. Dar care o fi situatia la proportii diferite? Oare nu aprinde mai bine amestecuri saracite/imbogatite? Asta ar putea avea repercusiuni asupra dinamicii si/sau economicitatii automobilului.

[...]

1. Pai, amestecul odata aprins FERM de scinteie, arde, nu ai ce sa simti de la o continuare a plasmei.
2. Daca tii minte, spuneam odata de acel eclator in "bula" de sticla folosita la primele aprinderi "jumo" care facea atunci ca descarcarea sa se faca la o tensiune mai mare. Tu ai descarcat condensatorul ala pe bujii sau pe fisa?
Daca direct pe bujii si o simpla tensiune de sub 1kV aprinde prin descarcare pe "umezeala" de pe bujii, ceva nu e "cusher". Daca pui pe fisa centrala, apare acel eclator care "omoara" o descarcare initiata de la sine la 300-500 V.
Totusi, cred ca explicatia pt rateurile alea e de la altceva. Un rateu in toba ar apare de la o aprindere tardiva sau ratarea aprinderilor (stii tu, platina murdara, amestec in toba, aprinderea lui de la gazele fierbinti ce urmeaza ..etc).
3. Daca-ti amintesti, acea miscare turbionara a amestecului in cilindri generata de arhitectura ansamblului galerie-poarta supapei-camera de ardere ar face ca amestelul sa se aprinda in mai multe puncte si la o multiscinteie.
Dar, atit. In rest, un amestec mai sarac, sa zicem ca ar fi ajutat la inflamare de o plasma, desi o scinteie puternica il inflameaza sigur (nu si in afara limitei de inflamare, unde nici sf. duh nu-l aprinde). La unul bogat, insa, adica cu oxigen putin, nu vad rostul plasmei: amestecul oricum l-ai aprinde, tot nu are oxigen si nu va arde complet.


Acea "plasma".. in esenta ei o "automentinere" a unei descarcari (adica o prelungire a fazei inductive a scinteii), cam ca la "neon" POATE ar reusi putin sa descompuna ceva vapori de apa in elemente componente care sa se recombine... ma rog, iar ajungem la energii..etc.
djasu82
Eu am vazut motorul lui rusetel in functiune a fost expus in bucuresti la targul de inventi.
dyogenes
Asa, se vede treaba ca nu esti ardelean... E drept ca e off-topic, da macar zi-ne si noua cateva detalii. Ce evacua? abur sa gaze de esapament? (de fapt daca e cum zice gotronic, nu ai ce vedea, iese tot apa. Doar ca ii trebuie ditai sursa de energie electrica. Avea ceva acumulatori mari pe langa? Sau nu l-ai vazut functionand? Era doar expus si atat?
sorin1983
@gotronic : cum pot sa verific daca o aprindere(cea cu senzor de la tine) e defecta? sau daca senzorul e intrerupt sau nu e in parametri?
gotronic
In primul rand, cum face?
1. vezi daca se aprinde si se stinge LED-ul cand rotesti delcoul. Daca da, senzorul este bun.
2. Cu un aparat de masura pus pe volti, masori tensiunea pe borna RUP (minusul bobinei de inductie) fata de masa. Ar trebui ca atunci cand LED-ul este aprins tensiunea sa fie maxim 1 V, si cand este stins cca 12V (tensiunea bateriei).!
3. daca senzorul nu merge, pui platina, si la fel masori tensiunea pe minusul bobinei de inductie cu LED-ul aprins (platina inchisa) si stins (platina deschisa). ATENTIE !! Cand se deschide platina (respectiv se stinge LED-ul), se declanseaza si tensiunea in primarul bobinei (respectiv secundar), deci implicit se produce si scanteia.!
gotronic
No, ce ati rezolvat.?? Ati "descoperit" ce are, sau daca are ceva aprinderea sau senzorul???
Asreptam detalii.! unsure.gif
sorin1983
nu am avut timp sa ma ocup! nu am sustinut ca e defecta... doar vreau sa o verific preventiv! senzorul functioneaza ok... desi se stinge cateodata in alt loc si se aprinde in alt loc decat a fost in alta zi...asta nu stiu sa o explic prea bine! o sa masor si aprinderea exact sa vad!
argon
o sa-ti dea masuratoare buna, senzorul asa e, nu e asa precis ca platina dpdv al momentului 'cuplarii' cand trec camele, dar nu te afecteaza in mers. Variaza aleator cam 2-3 grade, cel putin la mine. Cum imi dau seama? dupa pozitia semnului de pe volanta cand (de)cupleaza ->o data e la semn, altadata la mijloc, la aceasi cama, ca sa excludem uzura neuniforma.
gotronic
Si cu cama cat ti-a dat.??? Cel mai bine este cu stroboscopul, atunci vezi dinamic, altfel poate sa fie o eroare a jocurilor care nu se preiau la rotirea manuala.

LE. Cum si cu ce ai masurat.??
argon


cu ce cama? ziceam pe una anume, aceasi, nu percuteaza senzorul in acelasi loc al semnului in fereastra de vizitare(si cu platina da), oricum tocmai d'aia ziceam ca nu afecteaza in mers.
gotronic
Pardon, platina am vrut sa spun. smile.gif
argon
sorin1983, cum ai ajuns la ideea de a masura, si ai observat ca "se stinge" in alt loc, nu mergea bine, sau ce?
gotronic
Cu senzorul este posibil deoarece fata de platina nu mai are cine sa "franeze" axul delcoului, dar in timpul functionarii este un pic altfel.
Referitor la pozitia LED-ului acesta nu ramane aprins cam la fel in fiecare dimineata, depinde cum s-a oprit vibrochenul (seara).! smile.gif
Siconi
Eu zic ca are si ceva joc in axul de la delco.
djasu82
Joc axil are de la arcurile de la avnasul centrifugal ... Senzorul are doua poziti biggrin.gif daca misti atent vei vedea ca se aprinde de doua ori de la minumul camei la varful camei . Eu am eliminat acesta chesti prin marirea distantei dintre varful camei si senzor pe la 1 cm sau cum spuneam eu odata am imbacat senzorul cu o tabla subtie acelasi efect.
Oricumo sa vina Gelu si o sa spuna ca nu are nici o treaba ...
sorin1983
in concluzie deocamdata am schimbat delco-ul... desi nu avea mare joc atunci cand reglam avansul cu led control puteam sa il reglez de 3 ori in 3 feluri diferite... am dat si eu vina pe delco si l-am schimbat . acum am scapat de aceasta problema dar deocamdata sunt pe platini... o sa trec iar pe aprindere maine!
@argon: ideea sa masor mi-a venit asa la moment:) si da nu imi mergea bine pentru ca avansul era anapoda uneori...am zis ca poate e vreo problema de aprindere(faza cu avansul) si plus ca am reglat culbutorii ca nu mai pornea de nici un fel dimineata sau dupa cateva ore de stat! s-a dovedit a fi de la culbutori...se strang singuri:)
djasu82
Daca strangi culbutorii la cote foarte mici riscul e mare sa indoi cozile care comanda culbutori plus ca iti porneste foarte greu. Minim e 0.1mm pe admisie normal 0.15 iar pe evacuare 0.2 maxim 0.25. Oricum avansul se pune la punct dupa stroboscop adica cu motorul functionand la cald.
ydaniel
ai pus delcou nou sau sh?
sorin1983
1.culbutorii i-am gasit stransi tepeni... nu i-am strans eu... asa se strang ei cand ii apuca dracii!s-au reglat cum se regleaza normal!
2.delco-ul l-am pus sh dupa o masina cu 40000 km nu am umblat nimic la el!
Kinetix
Prieteni, consideratiile noastre teoretice si concluziile noastre pot fi/parea foarte logice uneori, dar, cu toate acestea, sa fie infirmate de practica. "Natura" are modul ei ciudat de a ne surprinde uneori. rolleyes.gif
Am discutat pe tema eficientei posibile a plasmei.
Iata AICI inca un videoclip interesant. De data aceasta, sistemul generator de plasma este montat pe un VW "broasca" si pare sa se descurce binisor si la turatii ridicate. Urmariti ce prompt porneste broscuta asta pensionara si apoi ce lin merge motorul cand il tureaza de la carburator.
Vizionare placuta. wink.gif
Dati-i inainte cu proiectele "plasmuite"!
Toate cele bune!
djasu82
Ma intreb eu TuKinetix de ce nu dai inainte biggrin.gif monteza jucaria odata pe masina ce naiba barim de proba . Mie imi pornea si fara plasma la fel de bine numai ca dupa ce am activat si plasma suna altfel motorul de dacie si cu siguranta arderea era altfel fiindca nu mai simteam noxe la evacuare.
gotronic
off topic: Spuneti-mi si mie care stie, cum se poate posta un clip mai mare de 2 M, ca eu nu am reusit. (cu atasament)
RIVE
Pt sorin 1983, regleaza culbutorii dupa metoda "supapa evacuare maxim deschisa" si vezi ca poti sa ai tije strambe (in timpul functionarii motorului isi schimba pozitia), de aceea,cand bagi lera la fiecare culbutor ca sa-l reglezi,inainte sa strangi piulita,roteste de tija ca sa asiguri distanta minima de exemplu la admisie 0,15,s-a mai vorbit in alte topicuri.
Si eu am observat un cca -3 grade pe volanta dupa 1ooo km la AT 011, dar asta tine de jocurile de la motor.Am mai constatat,ca pe timp rece,cu ulei 20w50 in motor,reglajul avansului static nu se face precis.Acum am 10W40 si altfel stau lucrurile.
Kinetix
djasu, la mine testele continua, in limita timpului disponibil. Inca nu am reusit sa obtin un oscilator care sa imi incarce condensatorul asa cum as vrea. De pilda, acum imi incarca 2.2uF la 350V in 3ms, dar eu as dori o tensiune mai mare in aceeasi unitate de timp. Configuratia cu 555, la care am renuntat deocamdata, nu mi se pare ca da randamentul dorit, asa ca am mai experimentat alte scheme. Cand va veni vremea, va voi da de stire.
Masurarea timpului de incarcare am facut-o inregistrand semnalul prin placa de sunet, de la un divizor rezistiv in paralel cu condensatorul.
Pe de alta parte, poate ca sunt altii mai harnici ca mine, care au nevoie doar de incurajare.
Asa ca, SUCCES!
Mr_Devil83
Kinetix, tu vrei un smps de randament mare, cu 555 e logic ca nu vei obtine mare branza, de ce nu incerci ceva gandit special pentru smps-uri, sa zicem un uc3482? eu am realizat surse de 150w cu el si isi face bine treaba + ca este foarte ieftin.

Singura problema pe care o vad eu este ca va trebui sa mai faci o infasurare pe traful ridicator de tensiune din care sa alimentezi uc-ul pentru ca la 12v sigur nu functioneaza dar un impuls de 8v este suficient pentru ca acesta sa porneasca, iar apoi il poti alimenta dintr-o infasurare cu 1 2 spire pe traful chopper, + redresare, condensator de filtraj si o rezistenta mica de limitare a curentului + zenner de 20v in paralel pe alimntare.
djasu82
Kinetix tipul din filmult foloseste invertor direct de 500W biggrin.gif mi se pare prea mare dar totusi e bun.Decat sa te chiunui dai 100 de lei si iti iei unu si gata. Apropo nu te mai gandi sa opresti invertorul fiindca nu vei reusi de aceea acei tipi foloseau pentru protectia invertorului un bec sau o rezistenta de sarcina pentru a incarca condensatorul. Cu invertorul de fabrica poti ridica tensiunea la 320V , si tot din invertor poti face si acel CDi. Aceste modificari sunt pentru a introduce vapori de apa , pentru benzina nu se justifica poate daca ai un consum mic de energie prin simplu fapt ca trebuie ridicata tensiunea la invertor pe la 600V spre 800V.
mihai1677
Pentru Dj Asu, am o rugaminte sa testeze schema sa,cea care se refera la adaptarea senzorului Gotronic la CDI, la tensiunea de alimentare 11V si sa imi spuna daca mai functioneaza, mie sub 12 V numai merge.
djasu82
Functioneaza pana la 8V-7V din cat imi mai aduc aminte. Eu am facut special un mic filtru care taia paraziti si alimenta dupa aceea senzorul doar cu 11V.
Iar fara cdi lucreaza la 7V cu at011 frumos. Apropo daca semnalul scos din senzor nu e amplificat multi se vor mira ca nu le functioneaza. Am fost eu bestelit de ce am folosit 2 tranzistori dupa ce culegeam semnal de la senzor . Nivelul de iesire a semnalului dupa ci oi tranzistori era cam 6V. In rest nu mai am idee fiindca momentan m-am ocupat de dns si opel.
Kinetix
Pentru cei care vor sa foloseasca bobina de inductie de Tico cu aprindere tranzistorizata la Dacie, m-am gandit la ceva:
- inainte de aprindere se intercaleaza un etaj cu 555 care da un impuls la iesire de o valoare fixa, indiferent de durata inchiderii platinilor (turatia motorului).
In felul acesta, chiar si la turatii mici, cand bobina ar tinde sa se incinga (durata inchiderii platinilor e mai mare), aceasta ar primi tensiune doar cat timp ii trebuie pentru a se incarca complet cu energie.
Solutia este mult mai eleganta decat cea cu rezistente aditionale, iar pierderile de energie se reduc.
Atasez si o schema. E vorba de cea din mijloc. Probabil ca putem alege R si C in asa fel incat sa obtinem un impuls la iesire de 4-5ms. Eventual se tatoneaza valoarea minima.
Ce parere au specialistii?

Toate cele bune!
mihai1677
Pt Dj am testat dupa 10 V isi schimba pragul, singur, e destul de instabila, am rezolvat problema cu un stabilizator foarte fix.
Pt Kinetix 555 este foarte instabil, mai degraba un 4121, postasem eu undeva o schema, o caut si postez. Dar ideea e ca o sa obtii un avans variabil, va scadea o data cu turatia. calculeaza timpul asta de 3 ms la 1000 si 4000 rot si sa vezi cate grade iti da.
djasu82
daca semnalul e amplificat si filtrat nu mai ai problme de stabilitate. La facultate parca am avut un seminar despre scoaterea semnalului din zgomot si ceva asemanator se intampla si la acest senzor daca tensiunea de alimentare e mica si nivelul parazitilor sunt foarte mari.
Kinetix
Mihai, asteptam schema.
Oricum, variatia avansului nu este data de montajul cu 555. Din cate inteleg eu, integratul face sa apara un impuls de durata definita in acelasi timp (fara intarziere) cu impulsul de intrare (de durate variabile).
La sistemul cu platina se alege un compromis in asa fel incat la turatii ridicate platina sa stea suficient de mult timp inchisa ca sa reuseasca incarcarea minima a bobinei. Din aceasta cauza, la turatii mici-medii platina sta prea mult inchisa. Astfel, bobina se incinge, izolatia se deterioreaza in timp si se consuma energie electrica inutil.
Propunerea mea viza tocmai reducerea acestor pierderi prin limitarea duratei impulsurilor in toate regimurile de functionare a motorului.
Poate ca 555 o fi instabil, dar acest lucru este oare atat de deranjant la frecventa de 50-200Hz la care apar scanteile in motor?

Ca un simplu amator, nu ma arunc spre scheme prea complicate.
Iata de ce incerc sa reconstitui o aprindere electronica CDI care a aparut intr-o revista Tehnium mai veche, dar eu am luat schema de pe net (cei care lucrati cu PIC-uri, etc, sa nu radeti blush.gif ).
In articolul insotitor se precizeaza ca schema este facuta pentru 6V (probabil pentru Trabant).
Datorita scanarii deficitare, nu se intelege valoarea unor piese.
De exemplu, stie cineva cate spire are bobina de excitatie din baza (3 sau 5 spire)?
Apoi, ce valoare au R1 (3.9k sau 39k) si C1 (0.1uF sau 0.01uF, sau cat)?
Presupun ca pentru 12-14V, valoarea rezistorului R1 se dubleaza... De asemenea, probabil ca numarul de spire al celorlalte doua bobine ar trebui marit un pic, nu-i asa
?
Partea de descarcare nu ma intereseaza, deoarece am una functionala.

Mersi mult pentru asistenta.
pcostica
@kinetix-eu am facut dupa schema de mai jos,am incercat mai multe tranzistoare ,initial era bd441,cel mai bine a mers cu bu326.2n3055 se incalzea prea tare.

@mihai1677-am inteles ca ai scris in PIC doar cateva puncte de pe "curba" de avans imi poti spune care.Multumesc.
[attachmentid=1627476258]
Kinetix
Mersi, pcostica.
Da, am incercat si eu partea de oscilator din schema postata de tine. A mers bine, doar ca se cam incalzeste (incinge) tranzistorul (am folosit atat BD441, cat si 2N3055). In schimb ridica foarte fain tensiunea. Cu 13sp in primar (3sp bobina de excitatie a bazei) si 200sp in secundar mi-a ridicat la 520V pe condensator (montajul alimentat de la 17V).
Problema a fost ca nu puteam opri oscilatorul prin punerea la masa a bazei lui Q2... Foarte ciudat...
Iarasi un lucru ciudat a fost ca imi consuma cam 2.5-3A, in loc de cateva sute de mA, cum spune in explicatia la schema.
Mr_Devil83
Pai schema e oscilatorului este cam la fel cu cea postata de pcostica, schema pe care de altfel am experimentat-o si eu cu rezultate excelente.

C1 este un condensator de recuplare la frecventa la care lucreaza montajul ala, 10nf mi se pare nult prea putin, incearca sa pui un condensator de 1uf linistit.

Rezistenta aia cred ca e 3,9Kohm.

Dar presupun ca ai vazut ca si asta tot asa, incearca sa intrerupa alimentarea tranzistorului oscilator cand e actionat ruptorul nu?
djasu82
Ca sa fie oprita oscilatia in schema postata de pcostica se monteaza intre baza si emitorul final un condensator de 100nf pentru a decupla frecventele inalte .
La schema celalata intre colector si plus se bobineaza 13 spire cu sarma de 1,2 mm baza 8 spire cu sarma de 0.3mm chiar si cu 0.5mm pentru un curent mai mare injectat in baza asta facand sa comute mult mai bine tranzistorul.
Apropo se folosesc tranzistori cu tensinea colector emitor peste 500V daca pe iesirea ridicatorului scoti 400V datorita autoinductiei de aceea si in schema postata de pcostica bd-ul se incingea. De obicei se folosesc tranzistori in comutatie cu frecvente de taiere peste 1Mhz tensiuni de lucru 500V iar curenti de 10 A .
Mie la CDi am marit distanta senzorului fata de cama la 1.2mm mi-a functionat foarte bine si in turati joase si in turati inalte. Turati joase 500-600 de ture.
Mr_Devil83
Ok, tu observi ca ambele scheme sunt cu tranzistor auto oscilant?

Eu zic ca poti sa-ti bagi picioarele in el ridicator de tensiune daca pui intre baza si emiter un condensator.

De fapt nu, cu siguranta asa il opresti. La fiecare ciclu de incarcare a condensatorului ala de 1uf pui condensatorul ala. de vreo 4000 de ori pe minut.
djasu82
stai tu linistit biggrin.gif ca nu-l opreste ca tranzistorul sa functioneze are nevoi de impuls wink.gif ca sa intre rapid in regim de oscilator.
pcostica
multumesc asule ptr. PM!
Da!este adevarat ca la bd441 si 2n3055 curentul este1,5-2A si este din cauza diodei Dz75 care forteaza deschiderea tranzistorului ptr. limitarea impulsului de pe colector.Eu la bu326 nu am mai folosit acea dioda!La 12V montajul "suge" 0,7A iar tranzistorul se incalzeste la 40 gr fara radiator de caldura.La teste montajul a functionat bine si la 5V.
Bafta!
djasu82
nu e vorba numai de curent ci e vorba si de frecventa fiindca lucreaza destul de sus spre 10-15khz .Eu nu recomand acel montaj mai bine unu tapan si care sa te tina . De aceea am sus odata pentru cei care nu au CDi e buna si o bobina de tico fiindca scanteia e mult mai putrnica decat fata de o bobina obisnuita.
Mr_Devil83
Io zic ca frecventa la care lucreaza oscilatorul ala e mult mai mare de 10 - 15khz.

Un oscilator e un amplificator cu o bucla de reactie pozitiva. Aia inseamna ca ii aducem o parte din semnalul de la iesire la intrare, daca este cu un singur tranzistor, cazul de mai sus trebuie sa avem infasurarea de reactie, aia din baza tranzistorului inversata, astfel incat sa obtinem un defazaj de 180 de grade.
Siconi
Mai, guralivilor... iar va certati...

Ce se mai aude cu "plasma"? Mai este vreunul care a inaintat in proiect? Ceva rezultate concudente?! Nimic?!
djasu82
pai nu observi ca ne distreaza Mr.. cu detali tehnice de parca noi majoritate nu stim , dar nu vad nimic scos de manutele lui . Plasma functioneaza si bubuie cand se spreiaza apa sub presiune din flama normala devine alba si sunetul devine foarte asurzitor. Cum pretul motoarelor au loato razna eu mai astept. Momentan m-am apucat la imbunatatirea dsn-ului costumizare .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.