Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
FLEX
Maaaaartyyyyyyyyy! Fiat-ul 600 a fost produs in serii de la A la N! timp de 20 de ani si in 2 milioane si ceva de exemplare in 4 tari! D-ul vine de la varianta D, prima cu motor de 767cmc 27CP si cu usi cu deschidere normala, cu balamaua la montantul din fata; orice diesel pus pe masinuta asta o rupe in bucati!



Las` ca v-o arat eu odata! hihihihi!
schummi
Ieri m-a mancat sa probez si va anunt ca :



Aprinderea mea intrerupe la 5800



Pentru prima oara i-am dat mai mult de 5000.

Poate ca aprinderea mea e altfel ???

am dat pe ea vreo 400 anu trecut (Timisoara)(noi avem unele preturi mai speciale b@$@*@s p^&A in ea Viata').

dar nu cred ca asta e problema.

Oricum eu sunt multumit de ea .

8)
kriiss888
dracku dupa ce o montezi si vezi cum merge spune-ne si noua

sapt viitoare vreau sa-mi iau si eu una si tot de la vitacom

mersi
FLEX
Repet intrebarea: e universala pentru motoare in 4 timpi pe carburatie sau dedicata clanului Dacia?
paulp
E universala :wink:
Serediuc
Salutare biggrin.gif





Sunt nou pe forum asa ca nu dati cu pietre in mine biggrin.gif .

Tot ce se comercializeaza la noi prin magazine sunt ap. electronice simple.... adica 2 tranzistori. Pblema este ca in loc sa foloseasca tranzistori de comutatie ,care sa suporte tensiuni si curenti suficient de mari, folosesc niste amarate de piese dimensionate in limita ...... deci e normal sa se arda tranzitorul final sau rezistenta de putere din baza acestuia. AAA tranzistorul de putere se mai arde si din cauza ca nu are un radiator adecvat si in timp se ambaleaza termic ( tre' sa tii cont ca lucreaza sub capota ).

Solutia pt o aprindere ieftina si fiabila ...... pui mana si o faci tu.



2. Ap. multiscanteie nu am vazut si am tot intrebat. Asa ca am fascut una combinand mai multe idei din revista Tehnium ( editiile vechi ). Merge fara pb. si vreau sa fac pasul catre o aprindere cu senzor magnetic dar inca nu am gasit un strungar bun sa faca suportul care trebuie atasat de pipa.

Stie cineva un strungar care sa lucreze pe un strung cu divizor si care sa stie si meserie nu numai sa se laude ???
paulp
Serediuc, daca vrei pentru aprinderi iti dau eu mai multe scheme (mono si multi scinteie, capacitive sau de alte natii).

Vino miine la intilnire si iti aduc foile.



Despre strungar, nu stiu, dar parca pe la CFS erau niste baieti inteligenti. Nu stiu insa daca nu s-a inchis fabricuta. :?
marius-gabriel
flex merge aprinderea pe orice masina in principiu.

problema la tine e ca ai axul uzat si nu vei scapa de aceasta problema chiar daca ii pui aprindere.o sa mearga mai bine dar...
dracku
salut. mei, cum am zis, maine ma scol de dimineaza sa imi iau o platina noua si sa imi pun minunatia de aprindere. de abia astept. mersi marius-gabriel pentru sfat. asa cred ca o sa fac si eu.

acum, am si eu o intrebare: cum iti dai seama daca bobina e dusa. sau daca nu mai merge cum trebuie. sau cand e dus, nu mai merge deloc masina. m-ar batea gandu sa o schimb da am vazut ca e aproape 500k lei la dacia galben de pe pantelimon. si nu ma dau banii afara pe usa (doar a mea e 1300 din '73 smile.gif ). sau sa montez aprinderea si o sa vad. am inteles ca bobine bune sunt beru. asa e? sau merg si astea romanesti.

:arrow: vreau sa imi cumpar si un set de lere ca nu am. sa regelz bujiile si platina ca la carte smile.gif. cam costa un set din asta?

promit ca maine seara va zic cum a mers smile.gif

p.s.: cat imi place forumul asta. parca ma simt in familie. aceleasi probleme le avem toti (ma rog, in functie de modelu' masinii tongue.gif ) si aici am gasit o gramada de rezolvari pentru a mea.... smile.gif

maine seara va spun..
dracku
aaa... ca uitam. pe hartia cu instructiuni de montare nu cred ca am vazut vreo limitare la turatie. daca vreti, o scanez si o pun. cre' ca e ilegal. dar nu conteaza (in fond, le facem reclama astora de la vitacom smile.gif ).
Ov
lere: in jur de 70-80 de mii, io am gasit la un garaj pe la mine care vinde piese auto
paulp
Lasa nik-ul asa ca nu e chiar atit de negru.



Lere. In tirg ca le iei mai ieftine.

Bobina iti dai seama ca e dusa cint masina refuza sa mai porneasca si tu te uiti ca... la ea si nu stii ce are icon_evil.gif .



Daca vrei sa pui schema aia fa-o JPG, sa fie mai mica :idea:
marius-gabriel
dracku eu mi-am luat rele acum vreo 3 ani din piata din Crangasi si am dat 30.000

cred ca e cum zice ov acum vreo70-80.

bobina se duce in mai multe moduri..ori nu mai da scanteie cand se incalzeste,ori da scanteia slaba...ceva de genul asta.

parerea mea e sa n-o schimbi daca nu ti-a creat probleme inca.

vezi ca daca iti iei lere scimba si mareste si dist.la bujii.

sfatul meu e sa-ti iei si bujii noi daca tot ii bagi si platina noua si aprindere, dar depinde de banii pe care ii ai
dracku
mey, io bujii am luat sambata sau duminica din cora si am luat din alea sinterom de 78k lei. ca zicea dacia 1100, 1300, 1310 parca. daca multi au zis ca si sinteroamele merg... ca astea vechi tot sinterom mergeau cam aiurea da erau negre. asa ca am zis sa le schimb. la distanta nu am umblat. si cand le-am pus. am zis ca imi sare motoru de pe masina. parca mergea in 2 cilindri. si le-am dat jos, 3 erau cat de cat normale, da aia din stanga delcoului era neagra neagra. afumata naiba s-o ia. asa ca am pus una veche in locu ei si am marit distanta de la bujii din ochi. adica le-am pus pe tabla ca am inteles ca are 0.6, asa cum scria pe cutie. si am mai indoit nitel capul ala, marindu-le distanta. cu cat? habar nu am. mai mare oricum ca asa erau si alea vechil. largi de tot. si a mers mai bine da' per total merge mai prost ca inainte. speram sa am noroc da si sa scap cu sinteroame iaftine. da nu am avut. asa ca am zis sa iau equiem din alea da nu am gasit ainca. si asa am intrat pe forumul asa sa vad daca gasesc vreo rezolvare. si am gasit. intai de toate, aprindere electronica, curatat si reglat bujii, schimbat si reglat paltina si dupa asta vad cum merge. daca merge ma ibine da nu multumitor scot 300k lei de la ciorap smile.gif si caut equiem pentru dacie 1300.

am zis bine?
Ov
cauta si tu topicul ala cu reglajul motorului, ti-ar fi de folos ...
Ov
http://www.daciaclub.ro/viewtopic.php?t=3225



adica asta ...
dracku
il am printat si pus in rama smile.gif o sa iau foaia la mine maine dimineata si or o fac cum trebuie or ii dau foc smile.gif sper sa reusesc.... sa o fac sa mearga mai bine
paulp
A, si Eyquemul este 185K la Luckoil :idea:
SGN_1310
Pt domnu .....Draco,

Distanta la bujiile de Cluuuj pt Daciii, e de 0,6 mm. Dar daca pui o electronica, trebe sa maresti distanta dintre electrozi ca sa beneficiezi de scanteie mai buna. Daca ai chef sa umblii la bujie, ia'ti un set de lere(tablitze distantiere), costa cam 60-70 klei shi faci treaba buna.

Daca e afumate bujiile, exista n'spe motive: bujii necorespunzatoare,amestec nasol, aprindere defectuoasa, etc.

Daca totushi esti din bucuresti, roaga pe unul dintre ashii de p forum sa'ti regleze arderea, aprinderea, care trebuie facuta cu cap. Daca mergi la un nene de cartier care crede ca stie ce face sau chiar la un service super autorizat s'a putea sa ramai cu berea sau spaga data shi atat..
dracku
e unu aici aproape la 5 minute de mine. ma duc sa ma uit. sper sa aibe. e vreun cod de care trebuie sa tin cont sa sau sa scrie simplu dacia 1300 pe cutie. cred ca merg si daca scrie dacia 1310, nu?
Ov
cu lerele (daca la asta te refereai) poti sa reglezi distantele si la naveta discovery (parca a scapat aia, nu)????
paulp
In primul rind, sper ca nu e aia fata ta icon_twisted.gif



In al doilea, vezi ca Eyquem sint 4 la cutie. O chestie albastra de plastic iar pe spate scrie pentru ce modele sint.
dracku
hai ca acum plec. si nu, nu aia e fata mea. (offtopic: am doar 21 de ani si tot ce s-a facut la frantzuzoaica mea de cand mi-a dat-o "cadou" bunicul meu, a fost facut doar de mine, si ceva ajutor de la tata. el era interesat sa o puna pe picioare. de cand a vazut ca se invarte roata si motoru, si-a luat man de pe ea. oricum ela are altceva mult mai bun. asa ca acum ma ocup si de intretinerea ei, tot eu). sunt in perioada de acumulare a experientei experimentand pe propria mea masina. bine ca nu e una straina smile.gif ). hai ca ma duc sa ma uit de bujii smile.gif
SGN_1310
Frate ce fatza?! laugh.gif
paulp
Acu' inteleg de ce ti-ai luat nik-name-ul asta. Probabil ca taticul tau spunea "Iar a stricat draku' ala mic masina!" :wink:
SGN_1310
Sau intre vecini: Ce mai face Dracku ala de copil al tau mai vecine?!.
dracku
mey. eram in lukoil si imi venea sa pic pe jos. mi-au zis ca eyquem (asa se scrie corect) nu aveau de dacie. erau in cutie albastra si mai scria pe ea shi sagem. anyway, nu scria nici o marca de masina doar coduri. std 601, kwd 502 si ktb 601. acum sa ma uit pe net sa vad ce-i cu codurile astea. asta era lukoilu de la aurel vlaicu (pipera). ieri am fost la ala de pe fundeni (e in drum spre casa) si acol onu aveau decat bosch. erai de dacie ca aveau un cod cu 7 prin el si mai avea unele cu un 8 prin cod. w7c parca da nu mai stiu sigur, dar cum am aflat ca bujiile bosch sunt o ruleta ruseasca (la unii merg la altii nu) am zis sa nu iau. asa ca... o sa iau toata reteaua lukoil la rand smile.gif
SGN_1310
Se recomanda calduros bujiile Sinterom, care au un singur dezavantaj, sunt ieftine.

De ce sa arunci cu banii in bosh shi altele.....

Le gasesti la petroame daca vrei, daca nu la vreun magazin de cartier, nu trebe sa mergi in Vitan!
paulp
Ias-le incet, da pe rind icon_twisted.gif .

Fara gluma acum. Daca nu gasesti unele pe care sa scrie Dacia mai bine nu le lua.

Eu am AcDelco, luate din Metro, au costat 250K si sint foarte bune.

Recomand de asemenea BERU, care costa cam tot atit.

O sa ma injure lumea ca recomand doar de astea scumpe icon_twisted.gif

Spor la schimbat si cumparaturi
SGN_1310
Ia recomanda'mi shi mie, care e diferenta fata de sinterom, daca sunt testate pe 1310 de tine sau altcineva, te rog sa imi spui impresiile t rog. E totushi loc de mai bine nu?!
paulp
SGN, eu am testat Sinteromurile pe vechea mea berlina si asa cum am remarcat a trebuit sa le schimb dupa 5000 km din motive de PROASTE.

Asta e. Nu sint patriot sad.gif

Da ce sa fac daca tot alea straine au fost mai bune :wink:
dracku
pentru cine are nevoie, singurul catalog cu echivalenti pe care l-am gasit.

acum, cineva zicea de eyquem ca ar fi bujiile asortate la originalul motor frantzuzesc pe daciile 1300. care e codul acelor bujii. ca sa cumpar un echivalent daca nu gasesc exact eyquem



pana atunci, consultati catalogul
dracku
era prea mare docu
paulp
Ulte-l, nu e icon_twisted.gif



Daca nu te grabesti foarte tare, trec in seara asta pe la Luckoil si mai uit pe cutie sa vad ce minune de serie scrie.
dracku
da sa imi zici si care lukoil, unde este situat. uite cum sta treaba: curat sinteroamele de 78k lei, pun platina noua, reglez cu lerele, pun aprinderea electronica. daca nu imi place cum merge, am zburat sa iau eyquem-urile. da' toate astea maine dimineata, ca acum sunt la servici si termin la 6. oricum, am eu o fixatie, pana nu vad eyquem pe motor nu am liniste smile.gif asa ca, iti multumesc pentru efort, daca zici ca treci pe la lukoil special pentru mine. mersi mult.
paulp
Eu trec special pentru tine, da' daca le vrei tre sa astepti pine vine Liviu la Bucuresti, ca e vorba de Luckoilu' din Podu de Piatra - Iasi icon_twisted.gif

Pina atunci, incearca la magazinele mai mari, gen Autocenter (Bucuresti) sau Augsburg si vezi daca nu gasesti :wink:
dracku
ha, io acum vad ca esti din iasi. scuze. mey, am gasit un catalog de la enker sortat dupa masini. are 0,9M PDF. e mortal. cine-l vrea, un mesaj pe privat ca daca-l pun ocup prea mult. da' daca e ok, il postez. ti-am zis, e demential. (acum chiar am facut o obsesie pentru bujii smile.gif ) culmea :!: e shi dacia, 1210, 1310, 1410 (de dacia 1210 nu am auzit :? ) oricum pentru toate e acelasi model de bujie enker F65P simpla si F65PC din cupru. acum m-am uitat in catalogul tocmai postat si la enker F65P echivalentul eyquem este 705S. daca tu o sa afli alt echivalent, spune-mi-l. poate acum asa s-or chema.

pana atunci, pentru cei care nu au chef sa caute prin cataloage, o sa pun echivalentii pentru bujii de la alte firme

CHAMPION L87Y

BOSCH W7B, W6B

N.G.K. BP6H

MOTORCRAFT AE32

MARELLI CW6NP

AUTOLITE 273

NIPPONDENSO W-20FP

A.C. 43FS

MARCHAL GT34 5(D)

EYQUEM 705S

BRISK N15Y

BERU 14-7B

K.L.G. F65P
paulp
trimite-mi-l si mie, please

padurarup@xnet.ro

multam
dracku
off topic: (m-am uitat in catalog dupa oltcit. si nu exista oltcit la o. in schimb e la citroen si dupa scrie intre paranteze (ro). e grupa axel (oltcit) 11, 11R, 11RS, 12TRS, si mai e o grupa separat numita oltcit si e un singur model numit simplu SPECIAL da' e cu motor de 0,6 litri :!: nici de asta nu am auzit. sunt in catalogul asta masini de nu am auzit in viata mea. are 135 de pagini !! si e gratis)



de aici l-am luat:

http://www.enker.com/images/SPC-99-00.pdf
paulp
Eh, esti mai tinar. Oltcitul special era acea minunata masina care-i facea concurenta Lastunului la motor icon_twisted.gif .

Caroserie de Oltcit normal, da' motor taiat in 2 (adica 2 cilindri). :wink:



Multam pentru link.
RaduMan
Eu aveam impresia ca bujiile pentru Daciile pe injectie (berlina, Break) sunt diferite de cele pe carburator.

Corect sau nu?
SGN_1310
shi prindea 30 la ora sau ...de dimineatza pana la pranz macar ?
RaduMan
motorul de pe Oltcit Special era 2 cilindri in V, racit cu aer (faimosul motor de pe Citroen 2CV)
paulp
Radu, asa e.



SGN, chiar nu ai vazut nici unul? :shock:

Eu era gata-gata sa cumpar unu, prin 92-93 :wink:
SGN_1310
Bai am vazut scris pe dansul, dar n'am vazut niciodata pauza din compartimentul motor, pb'il ca mai avea loc de un sac de cartofi acolo, necesar pt o siguranta la impact frontal:)
marius-gabriel
si avea aprindere ce inlocuia delocoul...
RaduMan
Motorul asta avea un tacanit destul de strident, ca si cum ar fi fost in 2 timpi.
paulp
Ihi.

Astia de la Dacia ar trebui spinzurati de limba (scuze celui care lucreaza acolo, dar asta e).

Cum n-au luat ei aprinderea la la Special si TRS n-am sa inteleg.
SGN_1310
pai muncea serios ca sa aduca motorul intr'o plaja de turatii normala, sau avea relantiul la 400 de ture?!
FLEX
QUOTE


problema la tine e ca ai axul uzat si nu vei scapa de aceasta problema chiar daca ii pui aprindere


Axul e chiar foarte uzat, are joc mare stinga-dreapta, eu ma minunez cum dracu` de merge cu jocul ala si evident n-am gasit pe epave unul bun (am 2 delco-uri complete acasa, in afara de cel de pe masina). Normal, ar trebui incarcat si rectificat axul, sau bucsat, dar habar n-am ce dimensiune ar trebui sa aiba si nu ma risc cu interventii la el pina nu aflu dimensiunea nominala; ma gindeam ca o aprinderica de-asta l-ar ajuta oricum.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.