Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
diaconuliviu
Care bobina?
Siconi
Ca o completare la ce a mentionat Gelu (gotronic): Orice fir care transporta inalta tensiune (de ex. fisele de la bujii, cea de la bobina la delco si altele) au nevoie de o izolare cat mai mare si mai buna. Din cauza tensiunilor atat de mari, apar si inductante mari, de aici apar paraziti si va mirati ca aprinderea nu functioneaza bine/deloc. Ca o regula: FIRELE DE TENSIUNE INALTA ale sistemului de aprindere NU TREBUIE SA ATINGA NIMIC, chiar daca este de plastic. Cu cat sunt mai ferite de contact cu alte lucruri, cu atat inductantele sunt mai mici si parazitii mai inexistenti.
Asa ca nu fiti capsomani si ascultati sfaturile ce vi se dau. Sunt oameni cu experienta. Daca pana acuma nu s-a intamplat nimic, ziceti mersi si multumesc. Daca ati fi patit-o cu siguranta va spun ca cei mai multi de aici nu ar fi descoperit problema... sau poate ca doar unii in mod cu totul intamplator.
Firele cu tensiune inalta au nevoie de spatiu si izolatie. Chiar daca sunt izolate si totusi ating pe metal, prin acea izolatie se poate crea efectul de ionizare si sa apara scurgeri de curent, ceea ce duce la slabirea performantelor sistemului de aprindere.
Ca idee, intre cer si pamant exista atata spatiu cu aer, care este un bun izolator si, cu toate acestea, fulgerul trece prin el ca prin branza (stiu, e vorba de zeci si sute de mii de volti). Macar acuma va faceti o impresie despre ce inseamna o izolatie pe partea de inalta tensiune.

Si acuma va intrebati ce legatura are ce am zis cu firul de la senzor la aprindere: are o legatura mare pentru ca, fiind vorba de un senzor, se transporta pe firul acela semnale mici (la fel de sensibile ca si tensiunea inalta) care pot fi "intimidate" de firele de inalta tensiune si inductantele ce apar si pot da peste cap buna functionare a senzorului. E bine ca partile sensibile sa fie ferite cat mai mult de contact cu alte lucruri, mai ales daca dau catre sau la MASA.
djasu82
Eu am filtrat si amplificat semnalul generat de senzor pentru cdi... oricum foloseam fise siliconate.
iuliano_smile
QUOTE(diaconuliviu @ 10 May 2009, 17:00)
Care bobina?
*


Bobina de filtrare de la intrare. Acum intra in oscilatie sad.gif din cauza la bobina. Cand pun plus direct pe ambele contacte ale bobinei n-am nici o problema.
De acea m-am gandit sa fac acea protectie cu o rezistenta si condensator dupa mosfet.


PS:Eu nu am pus condensatoarele dupa bobina(acelea de 10 uF la 100v). pot sa un unele normale?
djasu82
Vrei sa faci ceva cauta schema remodificata de mine si pusa pe forum la scheme eletronice. Sau daca ai bani sa arunci pe mosuri e problema ta... Mai bine faci un montaj cu 2 mosuri in contratimp si cu un tiristor comanzi descarcarea condensatorului pe bobina de inductie si gata cu cdi-ul.
Siconi
This is the easy way! E cel mai simplu CDI pe care l-am putea confectiona. Si cred eu ca si cel mai fiabil, chiar daca performantele lui nu se ridica la cele ale unuia mai avansat.
diaconuliviu
QUOTE(tilix_boss2008 @ 11 May 2009, 20:15)
Bobina de filtrare de la intrare. [...]
(acelea de 10 uF la 100v). pot sa un unele normale?
*


Bobina aia o gasesti "de gata" pe placile de baza PC, torurile alea multe de vreo 15-18 mm diametru.
Poti pune ci C "normanli" (electrolitic polarizat). Numai ca in timp e posibil sa nu reziste atita.
iuliano_smile
Multumesc tutor pentru ajutor. Am realizat eu o bobina cu sarma CuEm de 1.4mm si 13 spire.
djasu82
QUOTE(Siconi @ 11 May 2009, 22:41)
This is the easy way! E cel mai simplu CDI pe care l-am putea confectiona. Si cred eu ca si cel mai fiabil, chiar daca performantele lui nu se ridica la cele ale unuia mai avansat.
*


Ba se poate ridica chiar foarte bine .. schema realizata de dorin dodo se poate transplanta rapid cu tranzistori mos sau mai sunt 2-3 puse de mine tot cdi cele mai simple .. Tranzistorii functioneaza in contratimp si oscileaza pe o anumita frecventa in functe de sarcina pe care o are in secundar ... cand sarcina nu e cuplata curentul de lucru prin montajul contratimp e foarte mic in jurul a 20 mA in sarcina poate urca la 3-10A . Miezul trafului trebuie sa fie din ferita puterea lui trebuie sa fie de 100W .. Miezurile de ferita de putere mare se procura din sursele tv cele in comutatie... pc-urile au miezurile cam mici si riscul e sa-ti ia foc daca bobinezi cu o srama prea subtire . De aceea eu la cdi am montat in traf de ferita mare in jur de 80W putere utila.
iuliano_smile
QUOTE(djasu82 @ 12 May 2009, 17:28)
Ba se poate ridica chiar foarte bine .. schema realizata de dorin dodo se poate transplanta rapid cu tranzistori mos sau mai sunt 2-3 puse de mine tot cdi cele mai simple .. Tranzistorii functioneaza in contratimp si oscileaza pe o anumita frecventa in functe de sarcina pe care o are in secundar ... cand sarcina nu e cuplata curentul de lucru prin montajul contratimp e foarte mic in jurul a 20 mA in sarcina poate urca la 3-10A . Miezul trafului trebuie sa fie din ferita puterea lui trebuie sa fie de 100W .. Miezurile de ferita de putere mare se procura din sursele tv cele in comutatie... pc-urile au miezurile cam mici si riscul e sa-ti ia foc daca bobinezi cu o srama prea subtire . De aceea eu la cdi am montat in traf de ferita mare in jur de 80W putere utila.
*


Eu am pus doar calculatorul pe un UPS care imi arata puterea consumata, si imi arata cam in jur de 150w. Deci ar cam suficient supa parerea mea.
Alta intrebare: pot sa folosesc tranzistorii din sursa pentru invertor? Momentan folosesc niste mosfeturi care au 70A la 30v, dar puterea disipata de 150w
gotronic
QUOTE(gotronic @ 5 May 2009, 21:43)
Eu tot nu inteleg de ce numai intre 2500 si 3000 rpm face figuri motorul si in rest nu. Sa nu se fi umblat pe la cursa vacumaticului si sa iasa din plaja de sesizare a senzorului. Daca nu se reuseste nimic, trimiteti senzorul si aprinderea sa le verific si eu pe stand si vi le retrimit, cu rezultatele ce am gasit eu.! sad.gif
*



@yohny
Ce ati mai facut (rezolvat) cu aprinderea, ca nu mi-ati trimis-o sa o verific (eventual repar, schimb), daca gesesc ceva in neregula la ea.!!! blush.gif
djasu82
Gotronic te intreb pe tine asa scanteia generata in mediu exterior motorului unde presiunea e alta fata de motor iar scanteia e alba-albastruie in motor tu crezi ca se mai mentine aceeasi culoare a scantei ?
soferincepator
Problemele la pornire din pacate au ramas.
Am vorbit cu fostul proprietar al masinii si mi-a zis ca el tragea socul tot timpul, fie iarna, fie vara pt ca altfel nu ii statea la ralanti.
El presupune ca avansul vacumatic ar fi de vina. unsure.gif
Cum imi pot da seama daca avansul ar fi problema?
Am inteles ca acesta poate afecta si functionarea senzorului...
Mr_Devil83
@soferincepator:

pune avansul la punct asa cum zice in cartea berlinei alea, adica o scoti din viteza, cu motorul oprit, invarti de paleta pompei de apa, pana vezi in gaura de vizitare a volantei tesitura de pe ea, ca e o continuare a liniei de pe cutia de viteze. Asta inseamna ca cilindrul 1 si 4 sunt in punctul mort superior si la cilindrul 1 sau 4 urmeaza sa iti dea bobina de inductie scanteie. E mai putin important la care. Ca sa te asiguri de alinierea corecta a reperelor, da jos capacul delcoului, chestia aia de protectie de plastic negru si burete si lasa doar luleaua pe ax.

Cu volanta la semn, duci delcoul in stanga maxim. Apoi incepi sa misti de el spre dreapta (spre habitaclu). Te opresti in momentul in care intre fisa centrala, aia de la bobina si sa zicem suportul alternatorului iti da scanteie. Evident, fisa va fi tinuta la 1cm de capacul alternatorului. Acolo te opresti, dai cheie si pleci. Eventual, daca motorul trepideaza la relanti, poti sa mai mijti de el cam 1 cm maxim spre dreapta.

Cred ca ceva de genul asta zice si gotronic in prospectul aprinderii lui. Nu ca misti de delcou pana se stinge led-ul ala cu motorul oprit.


Edit...ca porneste greu dupa ce sta masina...vezi si tu pompa de benzina, ca porneste greu la cald, vezi pompa de benzina, carburatorul...nu neaparat aprinderea.
Adrian_Boy
Am facut rost de o bobina ruseasca, la prima masuratoare (pe un aparat analog) i-mi arata 3 ohmi (pe + si -), iar intre fisa centrala si plus ceva mai mult ... cam 6-7 ohmi.
Nu stiu de pe ce masina vine aceasta bobina, probabil moskvitch sau lada, poate cunoaste cineva biggrin.gif , iar intrebarea mea este daca o pot tine de rezerva prin portbagaj sa nu o plimb degeaba cu mine.

Pe sistemul clasic de aprindere al daciei merge ok, dar am aprindere de la Gotronic si nu vreau sa risc blush.gif

[attachmentid=1627527094] [attachmentid=1627527095]
Siconi
Daca nu e uscata e o bobina buna. De regula, bobinele astea rusesti au tinut mult si bine si faceau si treaba foarte buna.
pcostica
QUOTE(Adrian_Boy @ 28 May 2009, 08:51)
Am facut rost de o bobina ruseasca, la prima masuratoare (pe un aparat analog) i-mi arata 3 ohmi (pe + si -), iar intre fisa centrala si plus ceva mai mult ... cam 6-7 ohmi.
Nu stiu de pe ce masina vine aceasta bobina, probabil moskvitch sau lada, poate cunoaste cineva  biggrin.gif  ,  iar intrebarea mea este daca o pot tine de rezerva prin portbagaj sa nu o plimb degeaba cu mine.

Pe sistemul clasic de aprindere al daciei merge ok, dar am aprindere de la Gotronic si nu vreau sa risc  blush.gif

[attachmentid=1627527094] [attachmentid=1627527095]
*


poate 6-7 k.Cu 3 ohmi in primar ar trebui sa mearga.
Bafta!
Adrian_Boy
Nu e uscata, are ulei in ea wink.gif
Astept si o parere de la Domnul Gelu smile.gif
djasu82
Functioneaza bine e ca in genul bobinelor de pe daciile 1310 model 99 numai ca acele bobine erau realizate la noi in tara iar asta e realizata la rusi.
gotronic
Din punctul meu de vedere (rezistenta de 3 ohmi in primar si 6..7 Kohmi in secundar) este OK. Trebuie vazuta "scanteia la masa" atat la cald cat si la rece. Daca este alb albastra si la o distanta de peste 1 cm, este OK. smile.gif
djasu82
Ca in cilindru tot rosie ramane biggrin.gif
IQ5
Tinand cont ca sunt 196 de pagini din acest topic nu am cum sa le citec pe toate rapid asa ca imi cer scuze daca s-a mai vorbit despre acest subiect. Intrebarea mea este daca a folosit cineva aceasta aprindere cu senzor optic: http://aprindere.3x.ro/aprindere/index.php?content=prima.php
si ce avantaje are fata de una obisnuita cu tranzistori?
djasu82
Ceva aseamanator am facut eu acum cativa anii inainte sa apara pe acel site si da functioneaza perfect . Daca ai timp poti trece la realizarea ei.
IQ5
Ma intereseaza ce avantaje (dezavantaje) are fata de cel cu tranzistori care se adapteaza la platina. Din ce am citit eu acolo avantajul ar fi ca s-ar elimina platina definitiv. Dar din ce am citit la inceputul acestui topic a rezultat ca platina nu mai este supusa arcurilor electrice. Din acestea doua ar rezulta ca lipsa platinei sau nefolosirea ei e acelasi lucru biggrin.gif
Gresesc?? smile.gif
Siconi
Exista varinata cu senzor magnetic si aprindere electronica (tranzistorizata) care functioneaza perfect pe motoarele Dacia 1.3, 1.4, 1.6. Nu e nevoie de nici o modificare, de nici o constructie de cleme sau alte piese. Scoti platina, pui senzorul in locul ei, montezi aprinderea si gata treaba de juma' de ora. Se numeste GOTRONIC AT011+senzor.
Acuma, daca din pura pasiune vrei sa faci ceva cu mana ta, acest lucru este bine venit si il incurajez. Gasesti o serie de scheme aici pe topicul acesta, pe care tie ti-e lene sa il citesti cap-coada.
Avantajele unui sistem de rupere fara platini constau in faptul ca ruperea alimentarii bobinei se face mult mai rapd si, deci, curba de rupere a alimentarii este mult mai abrupta. Acest fapt generaza o tensiune mai mare in secundarul bobinei de inductie, deci o scanteie mai buna si o ardere mai completa decat in versiunea cu platina, unde contactul nu se deschide ferm ci prezinta o oarecare vibratie. Pe aceasta tema, se pierde energie electrica si puterea scanteii scade.
Acuma depinde si de ce tip de bobina vei folosi. Poti face si aprinderea lu' Peshte" daca bobina e gata sau nu corespunde parametrilor sai de baza.
Mult succes si spor la treaba. Merita timpul si investitia intr-un proiect de hobby pe tema asta.
IQ5
Siconi nu mai inteles smile.gif Eu vreau avantaje dintre sistemul care ati vorbit voi aka GOTRONIC si sistemul optic postat mai sus de mine.
Lene nu am sa citesc dar la un moment dat te plictisesti sa citesti numai offtopic-uri pagini intregi :|

Edit: daca mi-ai zice cu aproximatie pe la ce pagina se afla vreo schema ti-as fi recunoscator:P
Siconi
Pai diferente intre ce vrei tu sa faci si ceea ce Gelu Olaru (alias Gotronic) a facut nu vei gasi. Poate doar faptul sa senzotul lui e mai fiabil, cele optice fiind supuse riscului de murdarire (praf, ulei etc). In rest, nu vad ce avantaje ai putea obtine in plus.
Aaa, daca faci si un ridicator de tensiune si descarcarea lui printr-un condensator (CDI) poate atunci vei vedea ceva diferente. Altfel, nici una din punctul meu de vedere. Aceleasi efecte, aceleasi setari la amestec, acelasi randament la turatii etc.
IQ5
Gata am inteles smile.gif
Si daca citesc toate cele 196 de pagini spui ca voi gasi schema electrica completa a lui Gotronic?Ca vreau sa o fac cu mana mea biggrin.gif
Siconi
N-am spus asta, dar parca era si ea postata la un moment dat... nu mai retin exact. Sper sa mai fie. Mai sunt si alte scheme, inclusiv de adaptare a senzorului la aprinderi CDI wink.gif
djasu82
QUOTE(Siconi @ 31 May 2009, 15:45)
Pai diferente intre ce vrei tu sa faci si ceea ce Gelu Olaru (alias Gotronic) a facut nu vei gasi. Poate doar faptul sa senzotul lui e mai fiabil, cele optice fiind supuse riscului de murdarire (praf, ulei etc). In rest, nu vad ce avantaje ai putea obtine in plus.
Aaa, daca faci si un ridicator de tensiune si descarcarea lui printr-un condensator (CDI) poate atunci vei vedea ceva diferente. Altfel, nici una din punctul meu de vedere. Aceleasi efecte, aceleasi setari la amestec, acelasi randament la turatii etc.
*


Iti spun eu care e avantajul rupe foarte bine biggrin.gif plus masina simte si mai bine ca trage ... incearca si realizeaza schema respectiva dupa situl ala asa ca hoby nu e cine stie ce ... un mic optocuplor un 555 doi tranzistori cateva rezistente o sursa de 12V. Iti ia cam 20 de minute de perforat tabla aceea la 45 de grade pentru fiecare cilindru in parte si de fixat pe rotor . Eu o fixasem dand gauri in lulea si am prins-o cu cositor biggrin.gif .
Pusa in functiune sa vezi ce frumos toarce motorul si ce demaraj are , eu voi flosi la mobra acel montaj .
argon
Senzorul optic e mai precis decat cel magnetic, nu inseamna ca magneticul nu e precis..dar intotdeauna e loc de mai bine.
IQ5
Din cauza ca nu pot da PM trebuie sa intreb direct pe forum smile.gif
La turatii mari sitemul AT011 cu senzor 011 da scantei constante ca la turatii mici sau scad in intensitate?
Intrebare de incepator biggrin.gif: senzorul 011 este de tip hall?? Daca da asta inseamna ca ar trebui montat si un mic magnet ca sa il actioneze; gresesc??
Siconi
Eu as folosi un inductiv, mai fiabil si la fel de precis ca si cel optic, se alimenteaza intre 10-30Vcc si nu are treaba cu mizeria, praful sau uleiul ce s-ar putea depune pe cel optic wink.gif
gotronic
Cati senzori optici ati vazut voi ca se folosesc pe masinile de serie sau chiar cele ptr. competitii??? si de ce oare? Dn cauza preciziei? Nu, din cauza fiabilitatii (nu prea merg la temperaturi mai mari de 85 de grade), si a complexitatii executiei (atat senzorul cat si "obturatorul" care daca nu il centrezi ca lumea pe ax o sa-ti crape cand loveste senzorul). Sa nu-mi spuneti ca n-aveti jocuri pe la delcou ca nu va cred, altfel ar functiona si pe platina destul de bine aprinderea.!!!
djasu82
Gotronic daca e vorba de afacere ... e bun si senzorul acela daca omu are placerea sa-si realizeze singur de ce nu ! Stai linistit ca senzorii optici functioneaza la temparaturi si mai mari de 85 de grade si da scanteia e precisa fiindca nu intervine remanenta precum e la cel magnetic.
Doreste colegul nostru sa-si realizeze cu snezor optic bun nu doreste apeleaza la tine si gata.
IQ5
Nu vreau unu optic neaparat ci vreau sa imi construiesc unu fiabil si bun in acelasi timp. Deci am 2 variante: optic sau cu senzor hall.
Tot nu mi-ati spus daca senzorul lui gotronic este unul hall:P
Siconi a precizat un senzor de tip inductiv; acela pe ce principiu merge?
Si dupa ce ma decid de care senzor sa pun as avea nevoie si de o schema electrica smile.gif
Urasc ca nu pot sa dau PM 022.gif (stie cineva de la cate posturi in sus pot sa dau PM?)

EDIT: m-am uitat pe net despre senzorul inductiv si daca nu ma insel e acelasi cu senzorul Hall. Adica tot trebuie sa treaca prin fata lui un magnet. Gresesc?? wacko.gif
gotronic
Senzorul inductiv este o bobina (de la inductanta vine denumirea) si poate sa treaca un magnet prin fata lui sau se premagnetizeaza bobina cu un curent. Senzorul Hall (cum este si senzorul 011) poate sa fie cu magnet incorporat (cum este si senzorul 011) sau nu (in cazul asta trebuie sa treaca un magnet prin fata senzorului). Senzorul optic este format dintr-un emitator si un receptor (de obicei in infrarosu, sa nu fie perturbat de lumina zilei) si un obturator bine gandit astfel incat scanteia sa fie data fazata cu ploturile de la capac delcou.!

Referitor la "remanenta" miezului, este nesemnificativa la curentii si campurile magnetice de lucru. (nu este vorba de nici o afacere la mijloc, deltfel si tu ai folosit senzorul 011 ptr. a comanda aprinderea ta, daca era mai precis si mai fiabil cel optic l-ai fi folosit incontinuare).!!! (no coment)
Siconi
O mica corectie: la senzorul inductiv poti sa-i fluturi pe sub nas la magneti de care vrei si cu cati gauss vrei ca tot nesimtit ramane. El interactioneaza cu METALUL (feros sau neferos). Are o anumita sensibilitate (ma refer la distanta maxima la care inca mai simte metalul) si o raza de actiune (plecand din centrul lui, avem o raza de actiune, sau un spot). Calculand acesti 2 parametri cei mai importanti, poti achizitiona un senzor foarte precis si imun la multe (temperatura de lucru este peste 95grC, mizeria si praful nu-l deranjeaza)... singurul lui dusman ar fi pilitura sau vreun span clandestin, ceea ce in delco nu vei avea niciodata. Lucrez in domeniul automatizari si am toata ziua pe mana tot felul de senzori.
Cine are nevoie, ii ofet date despre cam orice tip de senzor doreste (optic, opto-bariera, inductiv, magnetic, presiune, ph, lumina etc.)
gotronic
La senzorul inductiv, nu este adevarat, trebuie doar sa fie in miscare magnetul. Adica el nu merge la turatii zero, fata de un hall sau optic.!! Mai toate aprinderile cu senzori inductivi, scanteia se produce la cel putin 20..30 rpm.!!
djasu82
QUOTE(gotronic @ 1 Jun 2009, 13:38

Referitor la "remanenta" miezului, este nesemnificativa la curentii si campurile magnetice de lucru. (nu este vorba de nici o afacere la mijloc, deltfel si tu ai folosit [COLOR=purple)
senzorul 011 ptr. a comanda aprinderea ta, daca era mai precis si mai fiabil cel optic l-ai fi folosit incontinuare[/COLOR]).!!! (no coment)
*


Fiindca mai facut cadou chiar de ziua mea biggrin.gif si uite si acuma iti multumesc ! Si sa sti ca si zenzorul ala optic functiona corect cu aprinderea malvina ,gotronic, cdi..ipa. Montajul functional i l-am aratat lui Dodobord .
IQ5 senzorul gotronic e tot un senzor hall dublu desi nu l-am inteles pe gelu de ce l-a pus dublu poate pentru o corectie ceva... si are doi poli legati intre ei iar in milocul campului creat de magneti se afla senzorul . Cand trece o bucata de metal prin mijlocul senzorului in fluxul creeat campul e directionat catre senzor si uite asa da impuls. Cand aveam 1310 creeasem si asa ceva cu tle49 sau ma rog... si functiona la fel ca senzorul gotronic ce imi mai ramanea doar sa-l bag intr-o mica cutiuta de textolit si sa arunc epox pentru fixare mai buna a pieselor si magnetilor.
Asta era ca hoby .
diaconuliviu
QUOTE(djasu82 @ 1 Jun 2009, 15:28)

1. Fiindca mai facut cadou chiar de ziua mea [...]
2. IQ5 senzorul gotronic e tot un senzor hall dublu desi nu l-am inteles pe gelu de ce l-a pus dublu [...]


1. Adica..ieri? sau, ma rog, omologul lui "ieri" din anii trecuti? radmasa.gif
2. D'aia! Ia vezi prin datasheet, te prinzi de ce?
Siconi
Gelu, te contrazici degeaba: senzorul MAGNETIC are nevoie de magnet, dupa cum ii spune si numele lui insusi. Cel INDUCTIV are nevoie sa i se inchida circuitul magnetic cu un METAL!!! nu cu un magnet. Am mare respect pentru stiinta si munca ta, dar la capitolul asta, nu ai dreptate. Fie nu vorbim despre acelasi tip de senzori inductivi si atunci ne etalam cunostintele in vant fiindca nu suntem pe aceeasi lungime de unda. Eu fac referire la senzori inductivi cilindrici M4, M5 sau M8 cu filet pe corpul lor (se folosesc cu succes in industrie si au o mare precizie).
Ca exemplu: 3RG4200-1AB00 Inductive proximity switch 0.8mm, NO, pnp, d=4mm Producator: SIEMENS
sau
E2E-CR8C1 Senzor inductiv de proximitate d=4mm, rază 0,8mm, NPN NO, Producator: OMRON.
Lucrez zi de zi cu asa ceva si cu multe alte tipuri si producatori, am facut teste peste teste in vederea stabilirii anumitor parametri sau "environment" pus ca firma mea face roboti industriali si tot ce misca se bazeaza pe inductivi de precizie. Cei de mai sus sunt doar 2 mostre. Nu vorbesc din carti.
IQ5
Sirconi intrebare: 1)acesti senzori cu care lucrezi tu se gasesc de cumparat??
2)Crezi ca se pot adapta cu usurinta la sistemul de aprindere a daciei cu ajutorul unui montaj??
djasu82
QUOTE(Siconi @ 2 Jun 2009, 15:22)
Gelu, te contrazici degeaba: senzorul MAGNETIC are nevoie de magnet, dupa cum ii spune si numele lui insusi. Cel INDUCTIV are nevoie sa i se inchida circuitul magnetic cu un METAL!!! nu cu un magnet.  Am mare respect pentru stiinta si munca ta, dar la capitolul asta, nu ai dreptate. Fie nu vorbim despre acelasi tip de senzori inductivi si atunci ne etalam cunostintele in vant fiindca nu suntem pe aceeasi lungime de unda. Eu fac referire la senzori inductivi cilindrici M4, M5 sau M8 cu filet pe corpul lor (se folosesc cu succes in industrie si au o mare precizie).
Ca exemplu: 3RG4200-1AB00 Inductive proximity switch 0.8mm, NO, pnp, d=4mm Producator: SIEMENS
sau
E2E-CR8C1 Senzor inductiv de proximitate d=4mm, rază 0,8mm, NPN NO, Producator: OMRON.
Lucrez zi de zi cu asa ceva si cu multe alte tipuri si producatori, am facut teste peste teste in vederea stabilirii anumitor parametri sau "environment" pus ca firma mea face roboti industriali si tot ce misca se bazeaza pe inductivi de precizie. Cei de mai sus sunt doar 2 mostre. Nu vorbesc din carti.
*


Spune si tu sa observe senzorul de pe tico ...
Siconi
QUOTE(IQ5 @ 2 Jun 2009, 16:37)
Sirconi intrebare: 1)acesti senzori cu care lucrezi tu se gasesc de cumparat??
2)Crezi ca se pot adapta cu usurinta la sistemul de aprindere a daciei cu ajutorul unui montaj??
*



1) DA (www.tme.eu/ro) si nu numai
2) DA, normal ca se pot folosi si nu cred ca au nevoie de adaptari, singura chestie mai altfel este ca foloseste 3 fire in loc de 2 (din cele 3, unul e GND, deci merge direct la sasiu). Maro=(+), Albastru=(-) sau GND iar Negru=OUT (iesire digitala, avand 1 logic pe valoarea tensiunii de alimentare)

Se poate rezolva sa ramana tot pe 2 fire, ca si cel Gotronic, insa e necesar un mic montaj pentru alimentarea si transmiterea semnalului pe 2 fire (alimentare prin pull-up)
gotronic
Eu ma refeream la "senzorii" auto, care sunt niste bobine cu miez magnetic. Nu ma refeream la senzori inductivi de proximitate sau la rigle inductosin, care sunt altceva!
IQ5
Perfect:X
Siconi-Intrebarea de baza:D : Ai schema pentru asa ceva?? sau poti sa faci rost?
Siconi
djasu82 are schema. Si eu o vreau de la el wink.gif. Poate se indura si ne-o posteaza. Stiu doar ca se poate!
djasu82
era si pe forum biggrin.gif momentan nu o mai am pe hdd cel nou ... jucaria se poate face pe alimentare si tot pe alimentare se introduce si semnal ... Hai siconi gandeste e simplu montajul inainte de tranzistorul final se filtreaza cu un condensator si se separa cu o dioda fata de colectorul tranzistorului final . Tranzistorul se leaga direct la plusul montajului iar in final la o rezistenta de pe care se culege semnalul galvanic spre aprindere. Pe un singur cablu se pot introduce foarte multe semnale sub forma de impuls cu diferite salturi de tensiune.
pcostica
QUOTE(gotronic @ 2 Jun 2009, 17:54)
Eu ma refeream la "senzorii" auto, care sunt niste bobine cu miez magnetic. Nu ma refeream la senzori inductivi de proximitate sau la rigle inductosin, care sunt altceva!
*


senzorul de turatie de la Dacia cu injectie are magnetul incorporat.
Bafta!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.