Am o problema la CDi la partea de filtrare, adica:am realizat o bobina(14spire cu sarma de 1.4mm) cu 2 condensatori MKT de 4.7uF la 100v, dar imi oscileaza . Daca scot condensatorii si bobina, merge perfect si imi aprinde un bec de 40W lejer. Cand am bobina si condensatorii imi palpaie becu si se aude pacanituri cand oscileaza, plus ca se incalzeste 2 diode si traful. Deci imi rezulta ca nu merge o alternanta si imi blocheaza un tranzistor. Ce ar trebui sa fac? Scuzele mele pentru greseli.
condensatoarele trebuie sa fie nepolarizate si trebuie respectate valorile iar bobina de decuplare si ea trebuie sa aiba 22 de spire cu fir de 1,5mm si bobinata pe un tor de ferita. Legat de traf in primar se bobineaza simultan cu 2 fire de 0.8-0.9mm eu am bagat 1,5mm si se bobineaza 10-12 spire maxim. Intre primar si secundar se izoleaza iar pe secundar la fiecare 100 de straturi date se face o izolatie. Eu asa am facut si functioneaza perfect , aprind un bec de 220V-100W lejer iar montajul functioneaza la rece.
iuliano_smile
26 Jun 2009, 21:14
QUOTE(djasu82 @ 26 Jun 2009, 19:48)
condensatoarele trebuie sa fie nepolarizate si trebuie respectate valorile iar bobina de decuplare si ea trebuie sa aiba 22 de spire cu fir de 1,5mm si bobinata pe un tor de ferita. Legat de traf in primar se bobineaza simultan cu 2 fire de 0.8-0.9mm eu am bagat 1,5mm si se bobineaza 10-12 spire maxim. Intre primar si secundar se izoleaza iar pe secundar la fiecare 100 de straturi date se face o izolatie. Eu asa am facut si functioneaza perfect , aprind un bec de 220V-100W lejer iar montajul functioneaza la rece.
Nepolarizate am pus. Am dat 14 spire deaorece asa figura in datashetul CDi(era o poza cu tot montajul). Dar daca as pune bobina din surse de calculatoare, acelea dupa iesire? Traful: mai intai am bobinat secundarul cu 360spire, un strat avand 60spire puse una langa alta, iar straturile izolate intre ele cu banda izolatoare. Intre primar si secundar am pus mai multa banda, pentru a izola mai bine. In primar am dat doar 12spire, bobinate in acelasi timp, incepand astfel: un cap la un mosfet, iar un cap la plus.
Cand nu pun bobina si condensatorii imi aprinde si mie un bec de 40w lejer, la un curent de aproximativ 5 amperi si imi merge totul perfect iar montajul sta rece. Cand pun bobina si condensatorii imi creste curentul la 10amperi, se incalzesc un set de diode si traful.
Siconi
26 Jun 2009, 21:35
[b]Asule]/b], cred ca ai vrut sa zici 100 de spire si apoi izolatie... unde apuci tu sa ai sute de STRATURI? Poate in gradina... dar nu in traful ala. O.K., toata lumea a inteles bine ce ai vrut sa zici... am vrut doar sa te atentionez asupra corectitudinii informatiei, ca nu toata lumea cunoaste despre CDI.
djasu82
28 Jun 2009, 17:06
QUOTE(Siconi @ 26 Jun 2009, 22:35)
[b]Asule]/b], cred ca ai vrut sa zici 100 de spire si apoi izolatie... unde apuci tu sa ai sute de STRATURI? Poate in gradina... dar nu in traful ala. O.K., toata lumea a inteles bine ce ai vrut sa zici... am vrut doar sa te atentionez asupra corectitudinii informatiei, ca nu toata lumea cunoaste despre CDI.
Si eu care am crezut ca am scris 100 de spire tilix_boss2008 pai cum tu alimentezi dupa iesirea convertorului direct bobina de inductie ? A daca dupa isirea legai partea de putere de la o aprindere eletronica si dupa aceea bobina era altceva. Daca ai realizat convertorul si atat eu zic sa faci si partea de comanda a bobine de inductie , pentru inceput iti recomand ca filtraj condensatoare de 1uF/600V unu pentru convertor si al doilea pentru iesire din montajul final care alimenteaza bobina de inductie. Daca montezi condesatoare cu valori mai mari scazi tensiunea altfel faci praf montajul. Cel mai des pica mosurile si mai pica si ir-rile. La mine dupa ce am schimbat 4 perechi de mosuri si am refacut traful de 4 ori prima data pe un traf de pc si dupa aceea unu de 50W iar in final unu de 100W aici m-am oprit si am montat si tranzistori mos adevarati de 350W si nu a mai dat coltu. Vorba unora ai facut aparat de sudura in afara de stabilizarea tensiuni la 450V am facut sa furnizeze impulsuri in numar de 10 sau doar una singura fiindca avea si acesta posibilitate dupa aceea i-am montat un mic convertizor care imi tinea alimentat oscilatorul tot timpul si stabil. Aprinderea functiona de la 4V la 18V. Daca mai tineam dacia cu siguranta faceam un montaj pentru controlul avansului pur eletronic.
iuliano_smile
28 Jun 2009, 21:01
djasu respectele mele si iti multumesc foarte mult. Dar am renuntat la tot, la toate planurile, tot ce inseamna masina lu bunicamiu si masina lu tata.
gotronic
28 Jun 2009, 21:47
De ce???
Alex `90
29 Jun 2009, 22:14
salut.. aprindere pe care o am e doar de proba pana cand imi iau una cu senzor AT 011...numai bine ...
Siconi
29 Jun 2009, 22:36
Si de proba... cum iti merge cu asta? Ai ceva pareri despre ea? Ca acest topic asta asteapta, printre altele, ceva pareri si idei de imbunatatiri.
Mr_Devil83
30 Jun 2009, 19:16
si roscata mea, de ce scoate cu aprinderea clasica un consum sub 5,6% extraurban?
gotronic
30 Jun 2009, 20:34
Din cauza culorii.!
Mr_Devil83
4 Jul 2009, 22:14
Si neagra cat va lua?
gotronic
11 Jul 2009, 20:14
Noutati, ceva??
Siconi
12 Jul 2009, 09:09
Un fel de... Am demontat bobina de inductie, am pornit cu ea un motor VW de 1.6 de pe un Buggy (conceptie proprie omologata) si am repus-o la loc. Probabil ca iti voi comanda o aprindere cu senzor pentru delcoul de la VW (motorul original de broscuta). Din cate stiu eu, ordinea aprinderii e invers fata de Dacia, deci axul din delcou ar trebui sa se roteasca si el invers. In consecinta, ar trebui un senzor care sa poata citi in sens invers. Stiu ca tu ai facut si asa ceva. Mai vorbim la momentul respectiv.
gotronic
12 Jul 2009, 09:52
Asta este delcoul de VW broasca:
&feature=channel_page Si asta este de Dacia:
&feature=channel_page Iar mai jos delcoul de VW cu senzorul 012:
&feature=channel_page si delcoul de Dacie cu senzorul 011:
&feature=channel_page
Deci se rotesc la fel amandoua!!! Delcourile care sunt pe axul cu came, de regula se rotesc invers acelor de ceasornic.!!
iuliano_smile
12 Jul 2009, 20:57
Sa inteleg ca AT011 merge cu platina? Ca parca spuneati ca nu merge.
gotronic
12 Jul 2009, 21:19
Nu cred ca am afirmat eu asa ceva. Merge si cu platina. Senzorul 011 (012), nu merge si cu AT01.!!! (Se strica instantaneu cand dai la demaror) Numai cu AT011 (AT012) functioneaza.!!!
Sorin_18
12 Jul 2009, 21:23
domnu gelu,daca montez instalatie gpl,este nevoie sa mai umblu la avans???am at011 cu senzor,va intreb sa stiu daca ii las pe cei de la service sa umble,nu am mai umblat la delcou din ianurie de cand am montat aprinderea si nici nu necesita
gotronic
12 Jul 2009, 22:05
In mod normal nu, dar probabil 2..3 grade acolo pot sa regleze ei din delcou (nu strica nimic.!! Mai jos este o aprindere AT011 cu senzor 012 pus pe o motocicleta IJ 350 (cu scanteie pierduta)
Am inteles Domnul Gelu . Si eu am o aprindere AT011 cumparata de tata(luciann68) si inca merge super. Nu va spun ce prostii am facut cu masina aia si inca mai merge motorul ala . Auzi tu 8000rpm in treapta1
Mr_Devil83
13 Jul 2009, 01:05
si ai descoperit si tu ce prost etajata e cutia de dacie daca vrei sa faci liniute?
iuliano_smile
13 Jul 2009, 07:37
Aici nu era vorba de liniute . Era o situatie mai delicata, iar bunicamiu a ales calea mai usoara.
TRG-ul
13 Jul 2009, 11:32
Salut am o Dacia 1310 din 93' si vreau sa ii pun Aprindere Electronica dar la axul delcoului am jok de cca. 1mm.Imi pot monta una bucata AE ?
iuliano_smile
13 Jul 2009, 15:59
QUOTE(TRG-ul @ 13 Jul 2009, 11:32)
Salut am o Dacia 1310 din 93' si vreau sa ii pun Aprindere Electronica dar la axul delcoului am jok de cca. 1mm.Imi pot monta una bucata AE ?
Se poate monta una bucata AE facuta de Domnul Gelu cu senzor magnetic pentru acel delcou.
Muratu
13 Jul 2009, 20:34
Am si eu o nedumerire. Am o dacie 1310 care nu stiu cat o s-o mai tin si nu vre-au sa mai bag bani cu roaba in ea ca pana acum(astept sa vina sezonul de ITP si sa vad daca il trece sau ba) I-am parlit bobina de inductie saptamana trecuta intr-un ambuteiaj, prin supunerea ei la niste temperaturi extreme(sa manifestat prin suturi in acceleratie si printr-o scanteie palida). IAr acum nu stiu ce sa fac. Sa caut o bobina clasica de dacie dar facuta de o firma mai rasarita gen doduco/beru sau sa montez o bobina de tico Denso. La a doua varianta am ramas eu cu gandul, dar sunt blocat la modul de montaj pt ca am o aprindere at01 fara senzor si din toate schiemele care le-am gasit pana acum pe forum nu prea am reusit sa fac una pe placul meu. Adica cu protectie contact prin legare la alternator sau cu releu pe contact. Asa ca astept un sfat inteligent din partea voastra.
gotronic
13 Jul 2009, 21:13
Parerea mea este sa-i pui o bobina de "firma mai rasarita" si o aprindere AT011 cu senzor 011. O sa se simta diferenta, atat la ITP cat si la consum, pornire, mersul motorului, fiabilitate, nu mai reglezi nimic pe-acolo cat o mai merge masina aia! O sa se amortizeze in consum de benzina, de platini, de nervi si nu in ultimul rand in placerea de a auzi motorul functionand "rotund" la toate regimurile de turatie!!!
iuliano_smile
13 Jul 2009, 21:50
QUOTE(gotronic @ 13 Jul 2009, 21:13)
Parerea mea este sa-i pui o bobina de "firma mai rasarita" si o aprindere AT011 cu senzor 011. O sa se simta diferenta, atat la ITP cat si la consum, pornire, mersul motorului, fiabilitate, nu mai reglezi nimic pe-acolo cat o mai merge masina aia! O sa se amortizeze in consum de benzina, de platini, de nervi si nu in ultimul rand in placerea de a auzi motorul functionand "rotund" la toate regimurile de turatie!!!
Sunt de acord . Merita pana la ultima banut aceasta investitie.
Muratu
13 Jul 2009, 22:25
Bine, atunci ma voi limita deocamdata la o bobina mai de soi, aprinderea io voi face cadou daca trece cu brio testul final. Dar raman perplex cand ajung la intrebarea, de care?
iuliano_smile
13 Jul 2009, 22:38
Sf. Gheorghe as zice eu.
Siconi
14 Jul 2009, 13:29
Sf. Gheorghe nu stiu daca mai produc. In orice caz, poti sa uiti de BOSCH! Sunt facute in turcia si sunt de cacai. Mai bine Doduco sau Beru. Eventual, daca nu te grabesti, poti gasi pe eBay in Franta sau prin Europa lucruri bune. Nu subscriu la cele poloneze din comert.
Dead-Angell
14 Jul 2009, 14:07
daca iau aprindere eletronica at01 imi afecteaza platina?sau altceva?
iuliano_smile
14 Jul 2009, 16:44
QUOTE(Dead-Angell @ 14 Jul 2009, 14:07)
daca iau aprindere eletronica at01 imi afecteaza platina?sau altceva?
. Ba chiar o ajuta.
Ca sa o ajuti de tot pune mana si cumpara o aprindere mai "rasarita", adica un AT011
Dead-Angell
14 Jul 2009, 17:11
Astept sa vina, am dat comanda de ea , sper ca pana la sfarsit de sapt sa ajunga si sa ma descurc sa o pun pe masina! Domnul Olaru Gelu = Gotronic? Daca da , astept confirmarea comenzi si o estimare a timpului in care ajunge!
iuliano_smile
14 Jul 2009, 22:31
QUOTE(Dead-Angell @ 14 Jul 2009, 17:11)
Domnul Olaru Gelu = Gotronic?
Da, Dansul este . Sper ca ai facut alegerea buna
Dead-Angell
14 Jul 2009, 22:41
Am facut alegerea cea buna am comandat aprindere electronica at 011 cu senzor , astept sa vina in 2 3 zile!
Siconi
14 Jul 2009, 23:36
Eu zic ca nu vei regreta. AT011 si senzorul ei fac o treaba minunata la Daciile noastre, vorbesc din experienta.
G I M
15 Jul 2009, 14:51
Si la mine fac o treaba foarte buna!
Squirrel
17 Jul 2009, 10:04
Hai să-i ridic și eu moralul electric berlinezei… Mă interesa un preț pentru AT011 (din ce am înțeles este varianta cu senzor) și dacă sunt reprezentanți în Galați…
Chiar m-am săturat de schimbat platina cum dă căldura…
Siconi
17 Jul 2009, 10:08
Bine ca te-ai desteptat. Inainteaza un PM lui gotronic. Vei putea afla si pretul si distribuitorii sau cum sa faci comanda. Succes.
Dead-Angell
17 Jul 2009, 18:05
Sarut mana Domnul Gelu, recomand userul cu mare placere, o sa revin cu un filmulet ca sa vedeti cum se misca ragalia!
CodeXS
18 Jul 2009, 00:04
Doua intrebari scurte dupa miez de noapte pentru d-nul Gelu:
Intarzierea avansului cu un oarecare numar de grade (5-7-10 oricare din ele) in functie de detonatii (senzor) ar fi posibila prin modificarea aprinderii AT11?
Divagatie: la limita detonatiei e aproape imposibil de mers in conditiile unei dacii normale fara a roti de delcou la schimbarea benzinei, singura solutie eleganta la aceasta ar fi via aprindere.
Daca raspunsul la intrebarea de mai sus este pozitiv, ati fi dispus sa elaborati un prototip (contra cost bineinteles) pentru un numar restrans de beta-testeri?
O seara buna tuturor.
gotronic
18 Jul 2009, 05:59
Electronic NU (la schema actuala). Ar trebui sa fie implementat un microcontroler cu un soft (ptr. ca modificarea avansului sa fie constanta in toata gama de turatie). Este in pregatire o aprindere AT011 cu microcontroler cu gestionarea electronica a avansului centrifugal (eventual si vacumatic), dar nu stiu cat de mult se mai merita investit in asa ceva, tinand cont de pretul mai mare al aprinderii si amortizarea investitiei raportat la cererea de pe piata. Daca "reusesc" sa o fac (mai mult din pasiune, eventual cu un soft reprogramabil ptr. diverse tipuri de motoare) o sa dau de veste.
LE. A "implementat" mihai1677 cateva bucati (cu microcontroler) pe niste AT011 modificate, aprinderi montate pe masini de competitie. Mai multe detalii poate va da el.!!!
CodeXS
19 Jul 2009, 00:34
Abia am asteptat sa citesc raspunsul dvs azi, imi doresc sa aveti pasiune pentru electonica doar cat avem cativa pentru "batranicile" noastre, astfel poate ne vom bucura impreuna de lucrurile frumoase care "ne ies din maini".
(sunt convins ca AT011 vi-a oferit satisfactia lucrului bine facut prim prisma feedback-ului mai mult decat pozitiv de pana acum)
O seara buna si astept vesti din viitorul mai apropiat sau mai putin apropiat
wellerwells
19 Jul 2009, 01:02
Am cumparat si eu o aprindere cu senzor at011 de la partenerul gotronic, din botosani, pe care am si montat-o. Rezultatul: relanti rotund si constant. Am gpl si mai mereu aveam fluctuatii la turatie. Sunt multumit.
gotronic
19 Jul 2009, 07:16
De la AT011 cu senzor 011, numai cu satisfactia "feedback-ului" am ramas, ca in ceea ce priveste "satisfacia materiala" lasa mult de dorit, nu mi-am amortizat inca investitia. Nici nu-mi imaginam ca mai doreste cineva sa ramana "pe platina". Este adevarat ca multi nu au auzit nici macar de AT01.!!! Probabil nu am "lucrat" eficient la promovarea produsului (desi am investit destul de mult in asta), poate dati si voi o mana de ajutor.
Dead-Angell
19 Jul 2009, 09:15
Am montat ieri aprinderea :x, rupe stilul acuma, de la prima cheie se auzea cum merge motorul, urca bine in ture, da scarturi pana in a 3a inclusiv, s-a indragostit fratimiu din nou de ea , ii face cu ochiu acuma ) , Recomand neaparat aceasta aprindere at011 si in legatura cu promovarea, pe la piese auto nu prea s-a auzit de ele.
kog
19 Jul 2009, 09:24
la mine in oras se gasesc, si eobicei in orasul meu nu se gaseste nimic. Chiar nu ma asteptam sa gasesc la magazin Gotronic
djasu82
19 Jul 2009, 10:42
pana la urma laudati doar produsul lui gotronic pe acest topic in rest ... alte inventi nu va mai intereseaza ? Mai bine se numea topicul aprinderi eletronice gotornic suna mult mai frumos .
Siconi
19 Jul 2009, 12:23
Carcotasule.... esti bine-venit sa prezinti "din nou" inventia ta. Nu fi rau. Ne bucuram ca mai sunt producatori care simt cu noi, pasionatii de masini vechi si bune
djasu82
19 Jul 2009, 19:26
Pai da nu sunt rau dar barim sa stie omu ce si cum ca pe mine ma intreaba multi despre acesta aprindere ce si cum si se incurca pe forumul acesta pana cand gaseste topicul cu pricina. Eu momentan nu ma mai ocup de asa ceva e lasata deoparte , si ma ocup mai mult de super nova si opel. Cred ca in 200 de pagini s-a spus cam tot in afara de aprinderea cu gestionarea avansului si a combustibilului controlat eletronic. Motorul poate si fara modificari de axe cu came si alte chesti nu o fi ca la raliu dar stiu ca poate daca are aprindere cu gestionare a avansului . Doar Mihai va poate ajuta mai mult ca el s-a ocupat de asa ceva cel mai mult.
Squirrel
20 Jul 2009, 09:37
Acum chiar sunt curios dacă se poate monta pe o berlineză cu carburație, deși sincer mă îndoiesc… Se pare că va fi îmbunătățită cu un AT011 cel mult pe parte de aprindere…eventual o nouă bobină…
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.