Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
gotronic
In particular ptr. unii hoby-sti se poate ceva mai mult, dar numai din aprindere in nici un caz. Iar la pretul la care ajunge o aprindere din asta nu stiu daca numeri pe degetele unei maini pe cei interesati. Spun cei care duc la bun sfarsit proiectul, nu cei care "doresc" iar cand aud sau fac calculul de pret ...zic "tinem legatura" sau "mai vorbim".!!!! smile.gif
gotronic
Vad combinatia AT011 (in albastru) si programabila lui Dragos, tu esti unul dintre utilizatori? Cum merge ????
Dead-Angell
Se poate ceva mai bun decat at011? sau alte chesti pe langa, ca vreau si eu !
Muttley
QUOTE(gotronic @ 20 Jul 2009, 13:25)
Vad combinatia AT011 (in albastru) si programabila lui Dragos, tu esti unul dintre utilizatori? Cum merge ????
*


Sunt primul utilizator. Cel putin cu Dacie.
Merge f bine.

Squirrel
Eu însă aștept AT011 … Am lansat comanda …
Voi vedea cum se comportă sâmbătă (atunci am alocat timp de lucru pe berlineză).
Mr_Devil83
voi inca visati ca o aprindere electronica face din motorul de dacie stock si uzat unul de raliu biturbo nu?
argon
face dintr-un delco varza unul mai apropiat de normal..e de bine oricum tongue.gif
Ky_Cristian
Mi-am pus si eu aprindere electronica din aceea de Malvina (Deva), cu 4 fire. Ceea ce nu stiu, este daca mai trebuie sa las firul dintre bobina de inductie si delco, avand in vedere ca la delco este conectat firul de la aprindere. Aa, si inca ceva: am citit aici in topic ca platina trebuie pusa la 3-3,5mm insa cineva mi-a spus ca ar trebui la 8. In foaia cu instructiuni nu se spune cat trebuie sa fie, se spune doar ca trebuie ajustata.
Multumesc anticipat.
gotronic
sad.gif E clar. Si cat o aveati pe clasic (adica fara aprindere electronica)?. Stiti in primul rand cum functioneaza sistemul clasic de aprindre pe masina, inainte sa va montati o aprindere electronica? Si cum sau unde(ce) sa reglati?
Ky_Cristian
QUOTE(gotronic @ 23 Jul 2009, 23:44)
sad.gif  E clar. Si cat o aveati pe clasic (adica fara aprindere electronica)?. Stiti in primul rand cum functioneaza sistemul clasic de aprindre pe masina, inainte sa va montati o aprindere electronica? Si cum sau unde(ce) sa reglati?
*


Are 0,4 masurat. Am idee cum functioneaza, insa nu pot spune ca stiu pe deplin. Nimeni nu s-a nascut invatat si de aceea nu am modificat distanta la platina inca cool.gif . Bujiile stiam ca trebuie puse la 1 mm, asadar le-am modificat. M-am apucat sa lucrez la masina de luna trecuta, si mi-o pregatesc pentru cand voi avea permis (peste 4 luni). Oricum, am invatat lucruri noi, pe care nu le stiam, in aceasta luna.
Motivul pentru care am intrebat de aceste lucruri este ca la relanti, la 800 rpm masina trepideaza. Trepidatia este de la servofrana, care nu este in perfecta stare si este in curs de reparatie. Ma gandeam ca poate aprinderea electronica ar trebui sa elimine acea trepidatie, dar poate nu am reglat-o eu bine si de aceea nu se elimina. Oricum se cunoaste diferenta in mersul motorului dupa ce am montat aprinderea, dar, cum am spus, ma gandeam ca se poate mai bine.
gotronic
ok. Trebuia sa pui un zero in fata la cifrele enuntate (3...3,5 sau 8 mm distanta la platina). Asta m-a facut sa cred altceva.!!! smile.gif Firul care vine de la bobina la delcou, normal ca se muta de pe bobina si se pune pe aprinderea electronica. Se scoate condensatorul de la patina (de pe delcou) din circuit. Distanta la platina se poate lasa ca si pe clasic iar la bujii sa nu fie mai mare de 0,8 mm (ptr. inceput, pe urma se poate modifica cum merge mai bine, depinde de bobina de inductie, fise, bujii, aprindere...cat sunt de bune). Ulterior te poti "juca" cu distantele sa le vezi care sunt cele optime. Daca la relanti "se balbaie" motorul, poate fi si din jocul radial al axului delcou, planeitatea platinilor la inchidere, capsula vacumatica etansa, valoarea rezistiva a fiselor si bobinei de inductie (masoarale cu un ohmetru si comunica-ne valorile gasite) si chiar calitatea bujiilor!
Inainte de toate, cel mai "sanatos" ar fi sa masori compresiile la cilindri cu un manometru cu "memorie" (special ptr. asa ceva). Daca nu ai compresiile egale la toti cilindri si peste cca 7...8 Bari, atunci nu prea mai poti face nimic, decat RK la motor. sad.gif
Mr_Devil83
stranguleza furtunul de la servofrana si vezi daca mai trepideaza. Daca da, inseamna ca nu e de acolo. Personal io n-am vazut motor de dacie care la 800 de ture sa nu trepideze. Pur si simplu asa de bine e echilibrat.
payty
QUOTE(Mr_Devil83 @ 24 Jul 2009, 20:27)
stranguleza furtunul de la servofrana si vezi daca mai trepideaza. Daca da, inseamna ca nu e de acolo. Personal io n-am vazut motor de dacie care la 800 de ture sa nu trepideze. Pur si simplu asa de bine e echilibrat.
*




la mine sta la 800 in mod curent. pot sa il tin si la 600, dar se balbaie cand aprind farurile.

legat de aprindere, la mine s-a observat o imbunatatire foarte mare cand am marit distanta la senzor. Initial, nu am fost atent la instructiuni si am pus 0.4 cred. Acum am la 0.7-0.8 si totul merge perfect.

O intrebare pt d-l Gotronic:

Senzorul are cumva o problema cu temperaturile mai mari? In sensul ca pe caldura mare, daca mi se incalzeste motorul mai mult,( acul de la temperatura apa sta un pic sub linia rosie), am observat ca motorul merge mai prost, iar o data am patit sa se opreasca si sa nu mai porneasca pana nu s-a racit suficient. Suspectez ca e de la aprindere, pt ca atunci cand era varianta tot electronica, dar cu platina (tot Gotronic) nu facea aceasta problema.
pcostica
vino la mine sa-ti arat un relantiu de 600 ture stabil doar cu UIS-ul in plus fata de un motor stock.
Bafta!
gotronic
@payty. Nu are nimic senzorul cu temperatura, poate ca bobina o avea ceva daca se incalzeste prea tare. Se dilata bobinajul si se strapunge nedistructiv. Dupa ce se raceste o ia din nou. Si cu AT01 daca bobina e de 2 ohmi sau din astea ieftine (a se vedea si marimea bobinei ca e mai mica si are undeva pe la 2,8 ohmi), sucumbeaza repede. Am incercat eu pe stand, si cum se incalzeste bobina bine scanteia scade in intensitate. Probabil a mai imbatranit si bobina intr-un an de nu a facut atunci sau poate caldura asta o fost mai mare ca cea de anul trecut.!!
payty
e bine de stiut, pentru ca eu eram sigur ca e de la senzor si ma gandeam sa il izolez cumva de delcou, eventual sa pun sub el un material izolant, desi nu prea aveam cine stie ce solutii bune.

bobina pe care o am acum are 2.8 ohmi rezistenta. poate aparea vreo problema din aceasta cauza?

nu stiu ce marca e, e neagru mat, de tabla, nu scrie nimic pe ea.
Mr_Devil83
bah oameni, cand o sa toarca motorul de dacie 13xx la fel ca cel de logan no sa mai zic nimic. Pana atunci insa mai trebuie multe puse la punct si nu stiu cum echilibrati voi afurisitul ala de arbore cotit.

Vedeti ca loganul sta la 750 de rotatii la relanti. Ma rog, oscileaza si el intre 748 si 752, testat azi. Dar si la 730 de ture, scazuta turatia din softul de diagnoza motorul nu vibreaza.

Acu sa fiu si eu putin ontopic, am primit azi de la argon 2 aprinderi electronice de malvina, ma refer la cele negre in cutii mai mari,

A.E.02.

Daca vreti am sa postez schema lor pe forum, dar pt ca nu vreau sa distrug carcasa aprinderii imi permit sa-l intreb pe gotronic, tranzistorul de pe radiator ce este?

NPN, capsula de 2n355...?
Ky_Cristian
QUOTE(Mr_Devil83 @ 24 Jul 2009, 20:27)
stranguleza furtunul de la servofrana si vezi daca mai trepideaza. Daca da, inseamna ca nu e de acolo. Personal io n-am vazut motor de dacie care la 800 de ture sa nu trepideze. Pur si simplu asa de bine e echilibrat.
*


Asa am facut ca sa imi dau seama ca de la servofrana e. Merge asa frumoooooos cu furtunul ala strangulat... wub.gif

QUOTE(gotronic24 Jul 2009 @ 06:11)
Daca la relanti "se balbaie" motorul, poate fi si din jocul radial al axului delcou, planeitatea platinilor la inchidere, capsula vacumatica etansa, valoarea rezistiva a fiselor si bobinei de inductie (masoarale cu un ohmetru si comunica-ne valorile gasite) si chiar calitatea bujiilor!

Platina se inchide bine, capsula vacumatica habar nu am ce e, iar bujiile sunt noi, la fel si fisele. Axul delcoului nu CRED ca are joc. A fost prea cald azi ca sa masor fisele si bobina. Cand le voi masura, o sa va comunic rezutatele.
Intre timp ma mai uit pe aici prin topic, ca as vrea si eu un senzor care sa inlocuiasca platina. Insa sunt un infinit de pagini si mai dureaza pana ma prind cum functioneaza.

Toate cele bune,
Cristian
gotronic
@Mr_Devil83. Nu stiu ce Tranzistor este pe AE02, nu am avut niciodata in mana o Malvina, doar am vazut. Cred ca este BU 526 (NPN) nicidecum 2N3055. Eu ma "ocup" numai cu alea rosii.(AT01 respectiv AT011 cu senzor si fara senzor)!
@Ky_Cristian. Senzorul 011 nu functioneaza decat cu AT011 nu si cu AT01 (se strica senzorul la prima "cheie") si nici cu alte aprinderi electronice. (doar prin folosirea unei interfete speciale ptr. senzor)
djasu82
mere si cu 2n2055 numai ca trebuie protejat la supratensiuni asa ca mai bine se monteaza din gama bu, 2sc, 2sd sau ma rog tot ce se depaseste tensiunea de 500V colector _emitor.
gotronic
Numai la tine! "mere" un tranzistor de max. 120V la 500V.! (cu protectiile de rigoare).! taci.gif
djasu82
Observ ca nu pui accent pe protecti deci produse de larg consum se strica dam comanda sau cum ... Mai bine protejezi decat sa mai dai din buzunar chiar daca se pun piese mai multe si creste pretul cu 1-10 lei.
gotronic
Ce "protecti" sa pun ca nu am inteles.? Si ce bunuri de larg consum, ca nu e bec sa-l bagi in priza (ca altundeva nu ai unde sa-l bagi). E ca si cum ai cumpara o siguranta si o bagi in priza sa lumineze, oare ce se intampla, si ce "protecti" sa-i mai faci si cui.???
Mr_Devil83
este BU326A, made in japan by toshiba.

gotronic n-are sens, el e in lumea lui.
CodeXS
Mr_Devil83: "Pana atunci insa mai trebuie multe puse la punct si nu stiu cum echilibrati voi afurisitul ala de arbore cotit."

Offtopic: Mare problema cu echilibratul arborelui cotit...pentru o functionare adevarata a motorului ar trebui echilibrat DINAMIC impreuna cu volanta...masina de echilibrat am auzit ca ar fi la Brasov...poate si la Bucuresti in rest...nu am idei...si da acesta este PRIMUL LUCRU pentru obtinerea unui motor fiabil.
diaconuliviu
QUOTE(Ky_Cristian @ 24 Jul 2009, 00:42)
[...] Trepidatia este de la servofrana, care nu este in perfecta stare si este in curs de reparatie. Ma gandeam ca poate aprinderea electronica ar trebui sa elimine acea trepidatie, [...]

Da, a naibii aprindere electronica, a devenit panaceu.

Aproape sigur trebuie inlocuit "simeringul" frontal si aerul fals se reduce.
Ky_Cristian
Gata, am schimbat servofrana si motorul "toarce" perfect. Porneste la prima cheie, intai la 700 rpm, peste cam 30 de secunde urca la 800 iar cand se incalzeste ajunge la 900. Nu a pornit masina mea asa niciodata, fara sprituri si eventual soc.
Imi pare rau Gotronic, daca citeam topicul asta inainte sa imi cumpar aprinderea, nu as fi luat una facuta de Malvina ci una facuta de Gotronic pentru a schimba si platina cu respectivul senzor. Acum nu mai dau banii pe alta, insa daca se strica asta, voi lua una Gotronic.
djasu82
regleaza si tu la 750 de ture turatia nu o lasa la 900 de ture.
tichondrius95
Suna f interesant ce ziceti voi aici, ed uned pot face si eu rost de o aprindere electeronica, cat costa? Mai e si treaba ca trebuie montata, cine o poate monta si si regla. Din cele spuse de voi vad e vb de Gotronic AT011. Lamuritima si pe mine
iuliano_smile
QUOTE(tichondrius95 @ 1 Aug 2009, 18:09)
Suna f interesant ce ziceti voi aici, ed uned pot face si eu rost de o aprindere electeronica, cat costa? Mai e si treaba ca trebuie montata, cine o poate monta si si regla. Din cele spuse de voi vad e vb de Gotronic AT011. Lamuritima si pe mine
*


Vorbeste cu Domnul Gelu(/Gotronic). Cand va sosi aprinderea acasa, veti gasi si un prospect unde arata clar cum trebuie montata si reglata. Scrie foarte explicit.
danny_AWZ
am achizitionat de curand o aprindere electronica AT 011 si senzorul care inlocuieste platina .....vreau sa spun ca sunt foarte multumit de investitia facuta pentru ca am scapat in sfarsit de frecat la platina, in plus se monteaza si foarte usor....
E pacat, ca nu foarte multa lume stie de existenta acestei imbunatatiri pentru berlineza.....
djasu82
e nu stie ... stiu multi numai ca nu mai au daci pe carburatie sau alte masini . E buna jucaria pentru un grup eletrogen , motociclete pe carburatie - motorete.
gotronic
Pentru motorete, scootere...am scos un CDI. tongue.gif
djasu82
poate vrei sa spui TCI ! Iar la scootere vara control al avansului pur eletronic nu mere . Senzorul citeste direct volanta.
gotronic
Am scris bine ...CDI (cu descarcare capacitiva). Nu inteleg la ce te referi cu "avansul pur electronic vara", dar nu conteaza.
Siconi
Un CDI pentru auto cand faci, macar de teste?
gotronic
Merge si asta, dar numai de la alternator cu transformator, fara convertor deocamdata. (si fara senzor, doar cu platina) biggrin.gif O sa fac si din ala, acum suntem in concediu.!
Siconi
Astept sa vedem testele unui CDI (poate chiar John Clark) impreuna cu senzorul 011 si poate AT011 ca driver. Sau poate ai o alta configuratie mai buna.

Concediu placut. Eu tocmai m-am intors din vacanta (11 zile de hoinareala prin tara si vreo 2300km rulati fara griji si probleme).
Mr_Devil83
gotronic, din cate am vazut eu, toate aprinderile de scuter sunt cdi-uri, unele au si bobina de inductie incorporata si mai au cate un rahat de circuit integrat, de obicei custom made, care la anumite turatii mareste/micsoreaza avansul, are vreo 3 sau 4 praguri. Asa e si asta sau e o simpla aprindere care nu gestioneaza deloc avansul ?
gotronic
simpla, fara gestionarea avansului.!
iuliano_smile
QUOTE(gotronic @ 7 Aug 2009, 22:00)
simpla, fara gestionarea avansului.!
*


O idee mica: daca am folosi un pic 12f675, care mic si zic numai bun pentru aprindere. Aici avem un exemplu. M-as chinui capul pentru asa ceva, nu de alta dar vreau si eu pe masina, iar intr-un final am putea sa facem o multiscanteie din pic.
gotronic
smile.gif este in lucru asa ceva. wink.gif (asta dupa concediu)

LE. Si s-a facut deja de Dragos, ceva, care sunt pe vreo 3..4 masini, am mai spus.! Eu vreau sa le pun pe toate in aceeasi cutiuta (rosie), care v-a fi probabil albastra ptr. modelul asta.! smile.gif
mesteru surubel
am si eu o curiozitate , cam care ar fi durata de viata a aprinderii AT011 cu senzor , cea de pe masina are aproximativ 2 ani de cand este montata si de vreo saptamana in coace am observat ca in momentul in care mai apare un consumator incepe sa intrerupa in sarcina si nu stiu de ce
gotronic
Vezi releul de incarcare, sunt sigur ca e mecanic sau fara referinta de tensiune(cu 3 fire). In plus ai cadere de tensiune pe contactul de la cheie, si cand bagi consumatorii releul incarca mai mult. Au mai patit si altii. Scoate releul din functiune si vezi ce se intampla. Nu iti tine masina cat iti tine aprinderea. (masoara bobina sa nu fie mai mica de 3 ohmi in primar, ca altfel se incalzeste degeaba si se scurtcircuiteaza spirele si pe urma ciuciu scanteie)
iuliano_smile
QUOTE(mesteru surubel @ 8 Aug 2009, 20:55)
am si eu o curiozitate , cam care ar fi durata de viata a aprinderii AT011 cu senzor , cea de pe masina are aproximativ 2 ani de cand este montata si de vreo saptamana in coace am observat ca in momentul in care mai apare un consumator incepe sa intrerupa in sarcina si nu stiu de ce
*


Durata unei aprinderi Gotronic AT011 este.......infinta, pentru ca Domnul Gelu a facut tot posibilul sa puna piese militare, adica din acelea care rezista la conditii extreme. Verificati tot ce inseamna aprindere. Posibil sa fie un contact imperfect.
gotronic
eeh, nu militare, automotive, (sau militarizate, daca vrei s-o iei asa) smile.gif
iuliano_smile
QUOTE(gotronic @ 8 Aug 2009, 21:12)
eeh, nu militare, automotive, (sau militarizate, daca vrei s-o iei asa) smile.gif
*


Multumesc pentru corectare. Imi statea pe limba, si nu vroia sa iasa. Asa ca am scris pe scurt.

Imi puteti spune cat costa doar senzorul magnetic? Ca vreau sa fac un CDi cu senzor si sa stiu la ce ma astept.
mesteru surubel
ce parere aveti de asa ceva ? eu am dat de ea prin casa avea modulul electronic stricat , cu putin noroc am gasit la dezmembrari tot pe o dacie modulul in stare perfecta de functionare
djasu82
functioneaza perfect rupe perfect... ar fi o combinatie intre modulul optic si o aprindere CDI sau una mai complicata TCI . Eu am realizat-o singur jucaria optica si a functionat perfect dupa aceea m-a poluat gotronic cu senzorul si am ramas cu el pana cand am dat masina . Senzorul l-am pastrat si il tin amintire ca doar a fost facut cadou iar cadourile nu se dau se tin amintire !
Sa nu zica dl Gelu ca nu tin la dansul si ca nu-l respect pentru cea ce face .
tilix_boss2008 tu te chinui si nu-ti iese cdi-ul biggrin.gif dal naiba nu mai da bani asa aiurea strange bani si cumperi una de la gotronic... ca sa faci un cdi asa mai simplu ... cauta aprinderea IPA2 pe topicul cu montaje eletronice si cu siguranta o sa fi multimit mai ales cum porneste motorul fara soc in diminetile friguroase.
Nu are multe piese 3 tranzistori 2n3055 doua bd 140-139 un bc337 cred un tiristor de 10 amperi /600V o punte de diode realizata din 1n4007 un condensator nepolarizat 1uF/600V altele eletrolitice de filtraj si cu asta basta. Poti adapta senzorul cautand montajul acela realizat de mine si adaptezi rapid senzorul la cdi IPA2 daca tot iti place sa construiesti.
Ca traf iti recomand unul din ferita tip E E preolat dintr-un ciopar de televizor ( adica sursa in comutatie) Tine foarte bine la curenti de inalta frecventa comuta foarte bine fiindca se lucreaza cu frecvente in comutatie de oridinul 1khz-10khz in functie de turatie ...
Eu am pus aprinderea cdi realizata de mine la mobra si a pronit frumos dupa aceea am tras avansul cu stroboscopul eletronic si acesta realizat de mine cu afisaj alfanumeric. Dupa ce am pus-o la punct porneste foarte usor cu o aprindere realizata din doi tranzistori unu mos si un altu bipolar. Functioneaza frumos nici nu-i arat bine pedala si o ia biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.