gotronic
10 Aug 2009, 15:00
QUOTE(tilix_boss2008 @ 10 Aug 2009, 13:29)
Imi puteti spune cat costa doar senzorul magnetic? Ca vreau sa fac un CDi cu senzor si sa stiu la ce ma astept.
Senzori separat nu se vand, tocmai datorita incercarilor pe care le fac unii sau confundarea aprinderii AT011 cu AT01 (se arde senzorul la prima cheie). Doar fara garantie (ele sunt SIGUR incercate inainte de ambalare). Pretul ete mai mare decat AT011 simplu (asa a iesit din cauza materialelor scumpe.) Ai PM cu pretul exact!
QUOTE(mesteru surubel @ 10 Aug 2009, 13:46)
ce parere aveti de asa ceva ? eu am dat de ea prin casa avea modulul electronic stricat , cu putin noroc am gasit la dezmembrari tot pe o dacie modulul in stare perfecta de functionare
Este o aprindere ungureasca su senzor optic. De obicei se duce celula optica sau crapa "zvastica" din plastic. Am postat si eu pe undeva in urma poze cu asa ceva.
djasu82
10 Aug 2009, 19:13
"zvastica ca tot pesedistul constantean marian marzare ne-a amintit pe tv" o poate face din tabla asa cum am realizat-o eu acum 4 ani . sincer sa fiu nu avea moarte ... poate ma incumet si pun la motoreta asa ceva , druja, si motogenerator.
iuliano_smile
11 Aug 2009, 08:16
QUOTE(djasu82 @ 10 Aug 2009, 14:34)
tilix_boss2008 tu te chinui si nu-ti iese cdi-ul
dal naiba nu mai da bani asa aiurea strange bani si cumperi una de la gotronic...
Sefu eu nu ma las pana nu o fac
. Si am deja una de la gotronic de aproape un an si merge superb
. Problema e ca tataie are piciorul cam greu, si mai da mici rateuri.
gotronic
11 Aug 2009, 08:39
Ce te face sa crezi ca e de la aprindere???
Vezi avansul poate mai trebuie putin corectat sau carburatorul. (pompa de sprit, daca este cand apesi brusc). Daca e la relanti, vezi compresiile la rece si cald sau chiar bujiile (pune eyquem ptr. carburatie).!!! Verifica fisele, capac delcou, pipa si bobina de inductie sa fie de calitate.!!! (IAME, Doduco sau Beru). Vezi scanteia la masa la fisa centrala cand bobina este calda.!!! Verifica-le pe toate si vezi cum stai. Aprinderea asta AT011 nu prea are cum sa dea "rateuri". Senzorul 011 functioneaza astfel incat daca a dat un rateu, da mai multe (unul dupa altul, nu numai o scanteie).
iuliano_smile
11 Aug 2009, 11:30
Domnu Gelu, n-am ce reprosa aprinderii, e minunata
, dar parca as vrea sa am si CDi, nu stiu de ce, dar vreau.
Problema apare sub 2000ture, inainte de a intra tubul emulsor, dar la mine sunt mai multe probleme, iar acelea se simt. Iar prin probleme inteleg alimentarea proasta a carburatorului, pe care o voi remedia.
Bujiile eyquem + aprinderea AT011 fac o treaba extrem de buna!!! Eu am facut cateva teste si bujiile eyquem au iesit cel mai bine.Am folosit bujii Bosch 2 tipuri, Sinterom 3 tipuri ( doar un tip fiind pt nova), Brisc 2 tipuri si Eyquem.
Ce am eu pe masina : bobina originala a masinii, fise tesla siliconate, bujii eyquem, capac delco bosch, lulea doduco si aprinderea AT011.Merge brici
neamtzu25
12 Aug 2009, 07:26
sal
vinery ajung in constanta si vreau sami cumpar o aprindere at 011 cu senzor,stie cineva unde gasesc magazin sa aibe asa ceva in CT?daca nu o sami comand la Domnul gelu..dar rog pe cineva sami spuna unde gasesc in CT,.MULTUMESC anticipat
gotronic
12 Aug 2009, 08:13
Daca esti din Braila, in Tulcea gasesti mai aproape.!
diaconuliviu
12 Aug 2009, 14:34
QUOTE(Siconi @ 7 Aug 2009, 19:01)
Astept sa vedem testele unui CDI (poate chiar John Clark) impreuna cu senzorul 011 si poate AT011 ca driver. Sau poate ai o alta configuratie mai buna.
[...]
Am avut eu combinatia de care spui: AT011+senzor folosita ca driver pt Clarke. A mers tare bine, problema a fost alta: am folosit-o pe delco cu gestionare avans prin arcuri; voiam sa intercalez acel gestionar de avans dar, a fost mai simplu cu ce aveam la ora aia (delco deja blocat, inel cu magneti, etc.)
Dacia a plecat la alt stapin, am retinut PIT, delco si IPA02 (Clarke l-am lasat rezerva pe masina, actual foloseste senzor si malvina modificata). IPA 02 mi s-a parut mai buna decit Clarke (ca scinteie, etc). Si ma refer la montajul de baza, nemodificat, fara cresteri de tensiuni si altele.
Clarke porneste mai slab iarna fata de IPA2, IPA2 in varianta de baza "limiteaza" pe la 5000-5200. Pentru sosea e excelenta, pentru curse, artificii.
Astazi mi-a fost "plasat" sa repar o aprindere electronica pentru Dacie, cea in cutie neagra. Am desfacuto si langa rezistenta aia ceramica alba este un condensator verde care este topit pe jumatate(cred ca la topit caldura rezistentei). Stie cineva valoarea condensatorului?? Poate scap ieftin si numai condensatorul este de vina
iuliano_smile
12 Aug 2009, 17:40
Uite aici
Pe schema condensatorul meu prajit are valoarea de 33n...insa in montaj se disntinge pe condensator valoarea de 0,15...deci pana la urma ce valoare are??
Si banuiesc ca acea rezistenta s-a incalzit exesiv de a topit condensatorul dintr-un motiv..care ar fi acela?
EDIT: era montajul notat :(cel nou) din acest motiv confundam, insa tot nu am inteles ce condensator trebuie 0,1 uF banuiesc.
bygy007
13 Aug 2009, 05:26
intre o,2 - 0,33 micro (200nF -330nF) alalalt are ceva pico
Siconi
13 Aug 2009, 06:42
Liviu, eu nu vreau sa merg la curse, dar cate-o data ma mai sprijin din abundenta in acceleratie la plecarea de la cate un semafor si ajung si la 6000 rpm. Nu fac des asta, dar cand ma "enerveaza" cate un tilicar cu ce stiu eu ce "bomveu" nu pot rezista sa nu ii dau peste nas la demaraj. Pe urma stiu ca ma ia, ca eu nu am o asa herghelie.
Ideea este sa experimentez si sa trag concluzii. (In facultate am studiat alte chestii, total diferite ca materie). Se cheama pasiune.
Vezi ca pentru avansul vacuumatic exista un sensor de presiune care costa in jur de 75 RON la Adelaida (e importat din Polonia de la TME). E senzor analogic, asa ca poti face o corelare cu un montaj logic. Poate mai vb pe mess cand am vreme sa intru. Mersi de ponturi.
diaconuliviu
13 Aug 2009, 08:27
Aici sintem diferiti, eu chiar daca plecam mai in tromba, nu atingeam 5000.
In fond, 3000 sint arhisuficiente sa rupi aderenta si sa mergi pe loc, iar eu asta evitam.
Ma rog, trece cu virsta
Cit despre acel senzor vacuumatic, aveam in plan asta cu Dragos, problema ca am vindut Dacia. Acum "cochetez" cu diagnoza pe opel, pentru mine. In timp oi vedea.
Vorbim pe messenger daca ne "prindem" activi.
iuliano_smile
13 Aug 2009, 13:30
QUOTE(Siconi @ 13 Aug 2009, 06:42)
dar cand ma "enerveaza" cate un tilicar cu ce stiu eu ce "bomveu" nu pot rezista sa nu ii dau peste nas la demaraj.
Siconi mie mi se spune tilica
, dar sa stii ca's fan inrait dacia berlina
.
Si sicer, nu ii sufar pe astia care se dau mare ca au masina straina si se dau mari
Djasu ai putea sa ma ajuti sami repar CDi
Fac cinste plus ca oricand ai avea nevioe de mine te ajut cu cea mai mare placere(cine stie cunoaste)
QUOTE(tilix_boss2008 @ 12 Aug 2009, 17:40)
Am o nelamurire la montare
+b vine la +bobina
-b vine la minus bobina
p la platina
si masa vine la minusul bateriei;dar ea nu e aceasi cu minusul bobinei?? Sau scot condensatorul? Ca la gotronic are numai 3 fire
http://www.gotronic.ro/new/images/stories/at01a.pdfsi in schema apar 4 :|
gotronic
13 Aug 2009, 22:28
Cauta la AT011(tot acolo) si vei gasi tot 4 fire. Minusul bobinei de inductie nu este acelasi cu masa.!
LE. sau la AT012 cu senzor 012, ai si schema electrica de conectare!
Eu ma uitam la AT01 deasta am zis ca are 3 fire
Nu stiam ca Malvina e asemanatoare cu AT011 care e cu 4 fire. Acuma m-am lamurit. Mai ramane o intrebare: la Malvina se deconecteaza condensatorul ca la Gotronic?
gotronic
13 Aug 2009, 23:42
da, la toate se deconecteaza condensatorul, ala are alt rol pe clasic.!
Siconi
14 Aug 2009, 08:45
tilix, eu nu faceam referire la tine, dar cred ca deja ti-ai dat seama... ci la mofturosii astia care, de ex. pe un drum in lucru unde stau toti cuminti la semafor, ei se baga in fata primului din coloana ca la verde sa o ia din loc... Vezi-Doamne, nu sufera crizatu' sa stea la coada ca toata lumea. De-aia se impart oamenii in doua categorii prostii care asteapta si dobitocii care se cred barosani.
Doua lucruri nu le pot suporta la culme: prostia intentionata (lucruri care sunt la mintea cocosului si nu le vede nimeni) si nesimtirea (sau lipsa de bun simt).
liviudiaconu, totusi, nu mai incerci nimic, chiar daca ai Opel? Macar de amorul artei... ca eu nu am timp nici sa respir. As face eu...
diaconuliviu
14 Aug 2009, 10:12
Deocamdata nu, ma concentrez pe a mea, sa-i fac tot ce pot EU, manopera prin service e destul de mare (din punctul meu de vedere). Daca ramine timp, o sa mai cochetez cu una alta. Daca vrei un sfat, oricind, ai si id mess, si aici...
In plus, multe se testeaza "live", pe un motor/masina existente.
iuliano_smile
14 Aug 2009, 21:27
Siconi stai linistit ca nu era cu directia spre mine
, dar vroiam sa imi dau si eu cateva aere
Siconi
15 Aug 2009, 07:49
Grija mare cu fasolea asta...
Mr_Devil83
16 Aug 2009, 23:26
ati reusit sa faceti motorul de 1300 sa toarca ca ala de logan ?
ala de logam numai nu toarce, e zgomotos, arunca urechea la un motor japonez sa vezi acolo tors, oricum nu are legatura cu aprinderea, referitor la acest topic.
Mr_Devil83
18 Aug 2009, 22:06
ala de pe sexpero de care galbejiti e facut?
Apropo loganul are cam cu 100 de ture mai putin la relanti decat alea care au echipat autoturismele daewoo.
Siconi
20 Aug 2009, 06:17
Asta pentru ca exista si motoare mai turate si, evident, mai nervoase
. Cu faptul ca are cu cateva sute de ture mai putin inseamna doar ca e mai economic si, in rest, doar mai lenes.
mike_mocy
20 Aug 2009, 18:24
salutare!astazi mi-am achizitionat si montat o aprindere electronica cu senzor dar cred ca am o problema, dupa vreo 12 km de mers cand am ajuns acasa am pus mana pe bobina si aprindere si acestea frigeau de nici nu puteam sa tin mana pe ele.este normal?o fi din cauza ca a fost foarte cald afara si am prins si trafic super aglomerat?sau dina cauza bobinei de inductie?mentionez ca e plina de ulei.ast rasp.va multumesc
Siconi
20 Aug 2009, 18:42
S-a mai discutat asta. Ce fel de bobina ai pe masina? Ce scrie pe ea (pe laterale sau pe fundul ei)? Dupa cate spui tu, pare sa fie bobina de vina. Banuiesc ca ai montat aprinderea corespunzator, intocmai dupa prospectul ce a insotit coletul. Ai facut reglajul distantei si cel al avansului, de asemenea precizate in prospect. Nu vad alta varianta.
Nu ne-ai spus cum se mainfesta bobina inainte de a monta aprinderea (care banuiesc ca este AT011+senzor, marca Gotronic).
Revino cu aceste detalii si mai discutam.
mike_mocy
20 Aug 2009, 20:03
pai am montat-o intr-un service care e pe site-ul gotronic....banuiesc ca baietii au montat-o bn si au facut reglajle aferente,au veficat distanta la bujii,intre platina si senzor....bobina nu stiu ce firma e,maine o sa ma uit ,inainte sa o montez de cand am masina nu am pus mana niciodata pe bobina sa vad daca se incinge,unul dintre baiti mi-a zis ca bobina e imbatranita si arunca ulei afara.alta cauza in afara de bobina ar putea fi?sa nu fie reglata bn?zilele urmatoare tre sa fac si un drum mai lung si imi e frica sa nu raman cu ea pe undeva?mai am o bobina dar nu stiu cum sa o masor sa vad daca e buna?ce impedanta trebuie sa aiba?
gotronic
20 Aug 2009, 20:11
Minim 3 ohmi intre + si - (sa fii sigur ca nu se incalzeste excesiv), daca e cald tare afara si mergi mai mult in oras sau viteze mici asa se incalzeste (nu poti tine mana pe bobina), pe "clasic" se incalzeste si mai tare din cauza unghiului dwell mai mare. Azi a fost teribil de cald, am fost pana la Cluj si abia facea fata aerul conditionat in oras, in afara era binisor.! (daca o calcam peste suta).
Mai jos cdi-ul cu marcarea terminalelor.!
(unul e pe dos
)
mike_mocy
20 Aug 2009, 20:26
s-ar putea asta sa fie cauza deoarece azi in bucuresti a fost foarte cald si am mers la ore de varf.si e normal sa se incalzesca si aprinderea,nu in aceeasi masura ca si bobina,puteam sa tin mana pe ea,era doar putin fierbinte?
gotronic
20 Aug 2009, 20:45
Aprinderea s-a incalzit mai mult de la bornele bobinei de inductie.!!! Au mai patit si altii la fel, si cand au "tras fire" de la aprindere la bobina, aprinderea era usor calduta. Oricum aprinderea nu are nimic nici la 100 grade la bornele ei.!!!
mike_mocy
20 Aug 2009, 21:56
cum "au tras fire"?aprinderea nu mai era prinsa de bobina?
gotronic
20 Aug 2009, 22:09
Exact.!
mike_mocy
20 Aug 2009, 22:19
si e mai bn asa?recomandati?si cutiuta unde a prins-o si de ce?
gotronic
20 Aug 2009, 23:01
Aprinderea nu are nimic.(mai mult bobina are de suferit) Cine a facut treaba asta a facut-o preventiv ptr. aprindere.!
CodeXS
28 Aug 2009, 23:12
pt Gotronic: CDI? Sunt in urma cumva? Prototip? Aveti nevoie de beta testeri (evident achitam costurile de productie)?
Siconi
29 Aug 2009, 11:22
Stai la coada
. Mai sunt inscrisi pe lista.
29 Aug 2009, 11:24:QUOTE(gotronic @ 20 Aug 2009, 20:11)
Mai jos cdi-ul cu marcarea terminalelor.!
(unul e pe dos
)
Fara suparare, Gelu, dar ce fel de CDI ai putut ingramadi in cutiuta de AT? E cumva fara ridicator de tensiune? Cum ai rezolvat acest aspect?
gotronic
29 Aug 2009, 12:42
Este special ptr. scootere facuta (alea au bobina de inalta tensioune in magnetou). Dar ar mai fi loc si ptr. ridicator.!
Siconi
29 Aug 2009, 15:58
Ar mai fi loc, dar nu ai asa curent mare la dimensiunile alea milimetrice. Stiu ca tehnologia SMD e pusa in vigoare, dar nu obtii o putere prin amperaj pentru descarcarea condensatorului si incarcarea bobinei. Ai nevoie de o sarma mai groasa in secundar, ceva de genul 0.8-1mm. Ori la dimensiunile alea (ma refer ca sa intre in aceeasi cutiuta), nu vei putea bobina multe spire pe ridicator. Sau ai o alta idee?! Un altfel de sursa in comutatie, diferita de cea "clasica"?!
CodeXS
29 Aug 2009, 22:32
pt. Siconi: Stau la coada nu va faceti probleme, sunt un fan inrait al bunului simt.
brigada_diverse
29 Aug 2009, 22:39
merge super pe gaz cu aprinderea...felicitari iar dle Gotronic
Si a mea (AT011) merge perfect pe GPL. Curand am uns PIESELE MECANICE din delcou de la avansul vacuumatic si centrifugal (nu lucrau cursiv, mergeau sacadat,adica in trepte), deh, nu am gestionarea celor doua avansuri controlate electronic, asa ca masina mai trebuie intretinuta din cand in cand la delcou ca sa mearga bine.
Siconi
31 Aug 2009, 18:17
QUOTE(CodeXS @ 29 Aug 2009, 22:32)
pt. Siconi: Stau la coada nu va faceti probleme, sunt un fan inrait al bunului simt.
Banuiesc ca nu te-ai suparat ca mi-am permis sa glumesc cu tine. Si eu fac uz, pe cat pot, de bun simt, asa ca suntem in aceeasi oala.
Partea proasta este ca m-am apucat de un CDI cu ridicator si nu mai am timp sa-l testez... e aproape gata. Inclusiv generatorul de impulsuri pentru multiscanteie la pornire e gata, dar ma omoara timpul. De aceea astept sa faca "altii" un prim pas.
CodeXS
31 Aug 2009, 21:34
pt Siconi: Nu va faceti probleme, nu ma supar atat de usor.
Offtopic: Confirmam ca stau la coada in orice imprejurare (fan club-ul bunului simt e deschis, totusi multi "domni" ne demonstraza contrarul) , in cazul acesta cu atat mai mult cu cat imi doresc ca d-nul Gotronic sa aiba o "coada" cat mai numeroasa, asta asigurandu-ne tuturor produsele care ni le dorim iar dansului sper o stabilitate financiara (nici nu stiu cum se poate numi asta in Romania in contextul dezvoltarii unui nou produs dedicat unei nise de piata in scadere) pentru a-si putea pune in practica noile proiecte.
Mr_Devil83
31 Aug 2009, 21:36
ma bag si eu la coada daca folosind respectiva aprindere motorul toarce ca ala de logan si la 750 de ture nu vibreaza toata caroseria.
CodeXS
31 Aug 2009, 21:46
Devil_83: un motor echilibrat bine (stii tu de intrebarea cu volanta+arbore echilibrat dinamic ) sta perfect si la 600 ture, al meu sta mult mai jos decat daciile care le-am auzit, sper sa masor precis curand la cat "sta" motorul meu. Cu toate astea, 1300-le meu necesita echilibrare dinamica pentru a avea fiabilitatea unui motor cum ar Energy 1.4
Furry-Rasputin
1 Sep 2009, 15:10
Am gasit prin debara o aprindere electronica auto facuta de Cooperativa Radiotehnica Constanta, este facuta in 1987, turatia maxina 10.000 rot/min, nu a fost folosita niciodata, este buna de ceva.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.