Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
rusu_i
am o problema din aprindere cred. in mers face figuri, de pe la 2000 de ture in sus, intrerupe smuceste si se aud mici pocnituri in teava de esapament (mai precis cred ca se aud pe la saxofon), la relanti toarce frumos, o turez si la 3-4-5000 ture si nu intrerupe. De la ce poate fi? Am aprindere at011 cu senzor
Mirciulik
Revin cu noutati la problema mea.

M-am dus azi hotarat sa ma intorc cu masina acasa. Ajung la ea, dau o cheie si merge. Bun...acum hai acasa...poate merge.

Dupa vreo 2 km au aparut primele intreruperi dar mergand tare din inertie a pornit la loc. La 500 m de casa mi-a murit de tot. Am tras pe dreapta si m-am apucat sa surubaresc.

Am scos senzorul si am pus platina clasica. Am reglat la 0,4 si am pornit la drum.

Am mers cam 20km prin oras (cu multe opriri de motor, pentru diverse treburi pe care le aveam) si nu mi s-a mai intamplat sa se opreasca.

Cred ca asta a fost problema. Maine (sambata) vreau sa montez din nou senzorul, si daca iar se opreste e clar: senzor defect.

PS: Pentru gotronic as dori pe mail un pret pentru o aprindere cu senzor (pentru un prieten) si apoi pretul doar pt senzor (pentru mine).

Multumesc tuturor pentru sprijin.
djasu82
Eu cred ca nu-ti face masa bine fiul de la senzor fata de platan biggrin.gif Nu pica el asa dintr-o data plus e limitat . Cat l-am zapacit eu si inca lucreaza si acuma la fel ca in prima zi.
gotronic
OFF, asa "ma doare" cand aud ca sunt probleme cu AT011 si senzor 011 si nu numai (poate fi si AT 01). CRED CA AM SA FAC O PAGINA PDF SAU UN LINK PE SITE, cum se verifica si cum se intretine partea de aprindere la Berline.
Spun asta, din simplu motiv ca noi incercam sa distrugem aprinderile (pe stand) in cele mai vitrege conditii de functionare, si "la dracu" (doamne iarta-ma) NU REUSIM. sad.gif
argon
@Mirciulik, primul lucru ce trebuia sa-l faci era sa pui platina sa vezi daca merge nu sa desfaci toata masina inainte, sau sa schimbi piese.
vizitatorul
Sal..
Vreau sa incerc si eu aprinderea...simpla...ramane platina...
So...unde gasesc maine in Bucuresti cutiuta...shi...la ce pret...
ash dori sa primesc raspuns aici(chiar si link-ul -in caz ca sunt date ceva indicatii in topicul acesta).....
tks...
gotronic
http://www.gotronic.ro/forum/viewtopic.php?f=10&t=15
Aici sunt complete, dar mai sunt si alte magazine unde sunt fara senzor (personal nu le stiu).!
vizitatorul
azi...targul vitan...adresa mentionata in link... sad.gif
gotronic
Pai azi a fost duminica, poate s-or fi dus oamenii la biserica! icon_mrgreen.gif
Vezi la cealalta adresa.! (maine) smile.gif

LE LE: Ati gasit???

LE:
@Mirciulik

Trimiteti senzorul la noi sa-l verificam eventual daca putem il reparam. (Ar fi bine impreuna cu aprinderea, se poate sa fie si la interfata ceva probleme in exploatare) unsure.gif
vizitatorul
intrebare...so....ce obtin cu doi condensatori in paralel(parca 20 micro unul(nu?) deci 40 total)??
bygy007
in paralel C1+C2+Cx = C => capacitatea creste , tensiunea de strapuncere este egala cu cea mai mica a unui condesator din cei legati
in serie 1/C1+1/C2+1/Cx=1/C => temsiunea de strapungere este suma tensiunilor condesatoarelor
la rezistente este invers in serie R1+R2 +Rx =R puterea maxima disipata este data de puterea cea mai mica a rezistentei din lantul respectiv
in paralel 1/R1+1/R2+1/Rx=1/R => se aduna puterile
diaconuliviu
QUOTE(bygy007 @ 29 Sep 2009, 23:00)
in paralel C1+C2+Cx = C  => capacitatea creste  , tensiunea de strapuncere este egala cu cea mai mica a unui condesator din cei legati
in  serie 1/C1+1/C2+1/Cx=C => temsiunea de strapungere este suma  tensiunilor  condesatoarelor
la rezistente este invers  in serie R1+R2 +Rx =R puterea maxima disipata este data de puterea cea mai mica a rezistentei din lantul respectiv
in paralel 1/R1+1/R2+1/Rx=R => se aduna puterile
*




1/R1+1/R2+1/Rx=1/R
1/C1+1/C2+1/Cx=1/C
gotronic
QUOTE(bygy007 @ 29 Sep 2009, 23:00)
la rezistente este invers  in serie R1+R2 +Rx =R puterea maxima disipata este data de puterea cea mai mica a rezistentei din lantul respectiv
in paralel 1/R1+1/R2+1/Rx=R => se aduna puterile
*



Si in serie puterile rezistentelor se aduna la rezistenta totala.!
diaconuliviu
A mai fost o discutie pe tema puterilor maxime capabile si a celor real disipate.
bygy007
da corect , domnu liviu greseala mea am editat
vizitatorul
ups...
pai ...shi multumesc...si inca o data multumesc...
mda..recunosc...m-am exprimat gresit...sau mai bine incomplet....
so...ce obtin daca maresc capacitatea condensatorului legat in paralel cu platina?...cum se comporta platina?....bobina?...scanteia?
(am dat ca ex doi cdsatori obijnuiti...20 micro parca.... legati in paralel)
gotronic
Condensatorul se "alege" in functie de curentul de rupere de pe platina. Acesta preia curentul in momentul cand platina se deschide astfel protejeaza platina de arcul electric care se formeaza. Se alege si in functie de bobina de inductie (totul este calculat). Daca pui condensator mai mare decat cel "original", ai putea proteja platina daca folosesti bobine de inductie care au un curent mai mare decat cea originala. Deci, un condensator mai mare micsoreaza tensiunea de autoinductie (implicit tensiunea scanteii) in schimb ar proteja mai bine platina. Un condensator mai mic (decat ar trebui) nu rezolva mare lucru, tensiunea ar putea fi mai mare dar apare arc electric pe platina ceea ce o uzeaza si iarasi micsoreaza tensiunea de autoinductie din cauza arcului prematur pe contactele platinelor.!

Cam asta ar fi.! smile.gif
vizitatorul
Multumesc ptr raspunsuri.
phun
m-ar interesa sa cumpar o aprindere electronica. cat costa si daca se gaseste la magazinele de piese auto...multumesc.
gotronic
Se gasesc si in magazine, depinde de unde sunteti si de care aprindere doriti.!
phun
Pai nu stiu multe lucruri despre modelele de aprindere....vad ca le cam ai in acest domeniu smile.gif . Ai putea sa imi spui?
Sunt din BucurestiP


P.S nu ma lua cu "sunteti" ca presupun ca esti mai mare decat mine. biggrin.gif
gotronic
http://www.gotronic.ro/forum/viewtopic.php?f=10&t=15
aici sunt AT011 cu senzor 011 (asta as recomanda eu)
mike_mocy
am observat o chestie...cand se incalzeste masina nu mai vrea sa mai porneasca....la rece porneste bine...care o fi cauza?mentionez ca am observat ca scanteia nu are culoarea albastra.bobina o fi cauza?cat costa o bobina de sf gheorghe?si care e cea mai buna?va multumesc.
gotronic
Culoarea scanteii este dupa fisa centrala sau direct la secundarul bobinei (acolo unde se baga fisa centrala)? Ca sa vezi bobina trebuie sa vezi scanteia la bobina nu prin fisa (ca astfel nu stii care e de vina). Masoara-le inainte. La cald daca apesi acceleratia , o "ia"?, asta este din cauza benzinelor mai noi care se evapora mai usor si se acumuleaza vapori in "gatul de lebada" al carburatorului. Mai poate fi si amestecul prea bogat si la cald se ineaca.!

LE. De ce nu va completati profilul din "Panoul de control"? va e rusine? sad.gif (vorbesc la general)
Siconi
Unii au cate ceva de ascuns.. de obicei varsta si locatia.
phun
QUOTE(Siconi @ 2 Oct 2009, 11:49)
Unii au cate ceva de ascuns.. de obicei varsta si locatia.
*


LOL...nu fratilor nu am nimic de ascuns. sunt din bucuresti si am 20 d ani.... sunt mic pe langa voi...
gotronic
No, nici o problema, completati profilul, ca asa e frumos. smile.gif
kindeeru56
am si eu o intrebare, ce distanta trebuie sa am la platina si la buji acuma cand sa mai racit afra avand aprindere AT01??,capac beru ,platina beru,fise tesla , buji denso ,motor 1.4
gotronic
Tot atat.!
Siconi
Odata facute reglajele, daca nu ai umblat la ele si totul a mers perfect, nu mai ai ce umbla acolo la ele. Nu are importanta ce temperaturi sunt afara pentru ca in motor este aceeasi temperatura, iar cand se incalzeste tot atat are ca si atunci cand e cald si afara si in motor.
kindeeru56
la platina am 0,25mm si la buji 0.9mm deci le las asa

4 Oct 2009, 21:14:
la platina am 0,25mm si la buji 0.9mm deci le las asa

4 Oct 2009, 21:14:
la platina am 0,25mm si la buji 0.9mm deci le las asa
bygy007
0,4 la platina
gotronic
Daca merge bine, lasa-le asa, dar cu timpul distanta la platina se va micsora. Este posibil ulterior sa nu-ti mai "traga" motorul cum trebuie din cauza micsorarii distantei (am patit-o la oltcit cu distanta de 0,05 mm !!!). Daca ai un pic de joc radial la delcou, este mai buna o distanta mai mare decat cea "clasica" din carte. Un 0,4 mm la platina daca nu mergi cu ea in regim de Raliu este perfect. Daca jocul radial al axului delcou este mare, merge si 0,5 mm sau mai mult. Merge mai bine motorul!! (din experienta spun asta)

LE: La bujii e de recomandat 0,8mm, oricum se mareste cu timpul!! (dar depinde si de calitatea bujiilor, fiselor, bobinei de inductie..), sa nu se piarda tensiune si energie pe "linie" pana la bujii.!!!
wizkid
Salut am achizitionat azi o aprindere AT011 cu senzor, cam scumpa da asta e. IN schimb (stiu ca o sa fiu luat la rost) am o intrebare. Bobina mea a inceput sa scape ulei (dumnezeu s-o ierte.biggrin.gif..curios inca mai merge) si am luat in viteza o bobina de tico ca na "e mai buna". Initial am luat una romaneasca cica de Brasov (???) care era 50 ron. Si bineinteles s-a incins barbar si am dus-o inapoi. In fine, Intrebarea mea este: Ma ghideaza cineva la o schema buna cu bobina de tico, aprinderea cu senzor si rezistena, fara alte modificari? Scuzati-ma dar am citit am gasit o schema apoi fiecare a tras de a lui si am ramas nelamurit. Un link ceva ...Multumesc
djasu82
Daca nu sti sa protejezi aprinderea cu rezistenta aditionala mai bine cumperi o bobina iame daca sti sa montezi o rezistenta aditionala de 1,5-2 ohmi la care se leaga in serie cu bobina de inductie tico si partea de forta de la aprindere at011.
La mine nici nu apuca sa invrta 2 secunde si pornea motorul cu soc pe timp rece ma rog uneori cand temperatura era sub -5 grade.
Cand am vandut dacia bobina a cumparat-o un coleg unde lucra tata si a fost multumit evident avand aprinderea at011.
Apropo legat de platina daca e reglata sub 0,4 mm bobina sta mai mult sub stresul tensiuni peste 0,4 mm nu se incarca suficient ca sa asigure arderea corespunzatoare , acum depinde de la bobina la bobina.
Cu senzorul magnetic ( gotronic) reglajul cel mai bun 0,7mm.
gotronic
Aici este un desen cu scheme de montaj si calcule la rezistentele aditionale!

LE.
Am rugat autorul sa posteze sau sa faca si trimiterile la partea practica!
wizkid
multumesc mult.maine ma apuc de treaba
gotronic
OK, desi nu sunt un sustinator al ideii. Bobinele de Tico sunt facute ptr. altfel de aprinderi (cu unghi dwell variabil si lucreaza in impulsuri scurte de alimentare). Folosindu-le in sistem "clasic", se pierde foarte mult pe rezistentele aditionale (inseriate), care se incalzesc serios.!!!
Pe direct nu incercati sub nici o forma, cedeaza repede: bobina, aprinderea sau platina pe clasic.!! (nu se poate sti exact ordinea) smile.gif
soulraven
uite o idee de montare a aprinderii At01 cu o bobina de inductie de tico

http://www.daciaclub.ro/galerie/index-33025.html
djasu82
eu am avut legata bobina de tico in serie cu rezistenta aditionala de la oltcit si ca valoare era in jur de 1,5 ohmi si asa au functionat foarte bine. Aprinderea era rece bobina calduta rezistenta calduta in jur de 30 de grade extimativ.
Cine e multumit de tico ramane pe tico cine e multumit de yame ramane cu aia , diferentele se cunosc sau le cunoste posesorul.
vizitatorul
QUOTE(gotronic @ 5 Oct 2009, 21:41)
Bobinele de Tico sunt facute ptr. altfel de aprinderi (cu unghi dwell variabil si lucreaza in impulsuri scurte de alimentare). Folosindu-le in sistem "clasic", se pierde foarte mult pe rezistentele aditionale (inseriate), care se incalzesc serios.!!!

*


nedumerire.gif ..eu stiam ca unhiul dwell reprezinta"timpul trigonometric" cat platina sta inchisa....perioada fixa ,data de reglajul deschiderii platinei....hm...scuze exprimarea...insa sper sa ma fi apropiat........so....in cazul in care am nimerit-o ,spune-mi si mie cum regleaza delcoul deschiderea variabila a platinei???.......nu incerc nici un pic de ironie...insa ash dori sa ma lamuresc...
pe de alta parte...vad ca tre indeplinit un minim de rezistenta pe primar,compensat cu rez aditionala unde este cazul....so...ptr ce limitarea aceasta?
tks
gotronic
"Unghiul dwell variabil", este dat de un circuit electronic specializat in aprindere sau calculator pe masina. Adica bobina de inductie are un timp fix cat sta sub tensiune ptr. a se "incarca in curent" in timpul ciclului motor, indiferent de turatie. La delcourile normale (clasice) timpul cat bobina de inductie este sub tensiune este o parte din perioada de rotatie a motorului (delcoului). Astfel la turatii mici bobina sta prea mult sub tensiune disipand energie inutila prin pierderi rezistive de putere (curentul ce trece prin ea inmultit cu tensiunea pe bobina). La turatii mari, timpul cat bobina de inductie sta sub tensiune este din ce in ce mai mic, ajungand asa de mic pana nu mai da scanteie, scade energia. (este vorba de turatii peste 6...8.000 rpm, depinde de bobina de inductie, delcou, unghi dwell...samd)
vizitatorul
QUOTE(gotronic @ 6 Oct 2009, 19:31)
"Unghiul dwell variabil", este dat de un circuit electronic specializat in aprindere sau calculator pe masina. Adica bobina de inductie are un timp fix cat sta sub tensiune ptr. a se "incarca in curent" in timpul ciclului motor, indiferent de turatie. La delcourile normale (clasice) timpul cat bobina de inductie este sub tensiune este o parte din perioada de rotatie a motorului (delcoului). Astfel la turatii mici bobina sta prea mult sub tensiune disipand energie inutila prin pierderi rezistive de putere (curentul ce trece prin ea inmultit cu tensiunea pe bobina). La turatii mari, timpul cat bobina de inductie sta sub tensiune este din ce in ce mai mic, ajungand asa de mic pana nu mai da scanteie, scade energia. (este vorba de turatii peste 6...8.000 rpm, depinde de bobina de inductie, delcou, unghi dwell...samd)
*


ha......so...man.....de aici si temp ridicata a bobinei in traficul gatuit din buc????
shi...pls...spune-mi acum shi despre rez aditionala.....este ea montata pentru a intampina acest fenomen?....ma gandesc de ex la un comutator care s-o cupleze sau decupleze in fct de regimul de mers....oras/extraurb
tks
gotronic
Da , de aici temperatura ridicata a bobinei mai ales la turatii joase. Nu rezolvi prea multe cu rezistenta aditionala si comutator, scade energia scanteii cu rezistenta cuplata iar la tregimuri ridicate este posibil sa te ajute doar la turatii foarte mari. (nu prea se "practica" astfel de combinatii). Un "comutator" (releu de preferinta) ar fi bun la pornire, ptr. suntarea rezistentei la cuplarea demarorului. (Daca bobina este cu rezistenta aditionala, cam asta a fost si una din ideile folosirii acestei rezistente).!!
Atentie la cum scrii!!! s-ar putea sa fii "penalizat" (nu glumesc)
diaconuliviu
Exista o schema prin Tehnium, la pornire si la turatii inalte decupla acea "aditionala" care de fapt era un tranzistor. Functie de turatie functiona pe portiunea liniara si permitea un curent mai crescut la pornire si la turatii inalte, unde timpul dwell se micsoreaza.
gotronic
QUOTE(Mirciulik @ 25 Sep 2009, 17:28)
Revin cu noutati la problema mea.

M-am dus azi hotarat sa ma intorc cu masina acasa. Ajung la ea, dau o cheie si merge.  Bun...acum hai acasa...poate merge.

Dupa vreo 2 km au aparut primele intreruperi dar mergand tare din inertie a pornit la loc.  La 500 m de casa mi-a murit de tot. Am tras pe dreapta si m-am apucat sa surubaresc.

Am scos senzorul si am pus platina clasica. Am reglat la 0,4 si am pornit la drum.

Am mers cam 20km prin oras (cu multe opriri de motor, pentru diverse treburi pe care le aveam) si nu mi s-a mai intamplat sa se opreasca.

Cred ca asta a fost problema. Maine (sambata) vreau sa montez din nou senzorul, si daca iar se opreste e clar: senzor defect.

PS:  Pentru gotronic as dori pe mail un pret pentru o aprindere cu senzor (pentru un prieten) si apoi pretul doar pt senzor (pentru mine).

Multumesc tuturor pentru sprijin.
*



Ce s-a mai "rezolvat"? Nu am primit "jucariile sa le verific".!!! sad.gif
gotronic
Brrr, chiar nimic raspunsuri? sad.gif
iuliano_smile
De curand am achizitionat un indicator de consum pentru trabant, intetionand sa il pun pe berlina. Acum the big problem. Un repezit ca mine, m-am grabit sa il pun repede sa vad daca functioneaza. Am facut legaturile cam prost(adica in loc de 5 volti am bagat 12volti) si am ars un LED din "vartelnita".
Problema e ca nu stiu ce fel de led a fost. Stiti cumva?
bygy007
poate fi infrarosu , o poza cu el?
Siconi
Mda... mai bine intrebi inainte sa faci boacana. Pe urma e prea tarziu. Din cate stiu eu, acel LED este in infrarosu (IR) si ar trebui sa vezi unde e si receptorul. Inteleg ca paletele trec prin fata LED-ului, nu?

(Pozele alea sunt mai mult decat execrabile... nu se intelege nimic din ele. Prea aproape si nefocalizate ca lumea.)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.