Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
emideac
eu am pus pe nova mea de curand o bobina electronica de fabricatie ungureasca...e super tare a scazut consumul cu vreo 0.5%....
gotronic
Poze ceva? Mai multe date? Ca la consum vad ca e "tare".! smile.gif
djasu82
ce naiba unguri sunt mai tari la eletronice decat noi ?
Andyno
ce inlocuieste ap elec?
gotronic
Banuiesc ca "ap elec" este aprinderea electronica.! smile.gif Unele nu inlocuiesc nimic, ci completeaza sistemul de aprindere clasica cu platina si condensator (dar functioneaza fara condensatorul de la platina), altele inlocuiesc si platina cu un senzor, unele inlocuiesc si curbele de avans mecanice iar cele mai noi inlocuiesc si delcoul complet (aprinderile electronice integrale).!
blush.gif
djasu82
si oricum nu scoti mare branza din motor daca in consecinta nu e preparat dar ar fi misto sa conlucreze asa ceva cu un motoras pas cu pas care pe timp rece lucreaza ca un shoc automat si turatia ramane stabila ...
Pana la urma o sa ajungeti sa montati injectoare in locul carburatorului asa cum am vazut la o lada 1200 sau ceva de genul in locul carbului dublu corp.
Se stie ca aprinderile la injectate conlucreaza cu injectoarele , pompa de benzen , senzori .
bygy007
@ gotronic am si eu rugamintea , cind ai timp sa imi spui si mie cum pot verifica un senzor cu aprindere ale unui coleg (eventual valori de tensiune, curenti) ca a avut o problema la instalatia electrica care nici eu nu m-am explicat-o , (12V permanent pe firul de platina) am remediat-o( era de la un releu de blocare motor)si as vrea sa vad daca mai este buna aprinderea

multumesc, eventual PM
iuliano_smile
QUOTE(djasu82 @ 27 Oct 2009, 19:50)
si oricum nu scoti mare branza din motor daca in consecinta nu e preparat dar ar fi misto sa conlucreze asa ceva cu un motoras pas cu pas care pe timp rece lucreaza ca un shoc automat si turatia ramane stabila ...
Pana la urma o sa ajungeti sa montati injectoare in locul carburatorului asa cum am vazut la o lada 1200 sau ceva de genul in locul carbului dublu corp.
Se stie ca aprinderile la injectate conlucreaza cu injectoarele , pompa de benzen , senzori .
*


Maestre, nu imi da idei biggrin.gif . Nu imi trebuie decat rampa de injectie, pompa de benzen, un cati si aia e. Softuletu mil prepar eu, sau daca nu caut unu de 1.4 16v(adik de solnita) si il iau cu tot cu uch biggrin.gif . Si mi-am tras motor laugh.gif , si daca mai gadil oleaca bestiuta, ala e.
gotronic
coolspeak.gif "Simplu ca Buna ziua" ras hohote.gif (merita oare?)
@bygy007
Daca a avut 12V pe senzor, cand a dat la demaror la busit din prima (autoinductiiile din circuit fara rezistenta de limitare ce este in aprindere). Vezi daca merge cu aprinderea si platina.!
- ca si "proba" a senzorrului, vezi cand rotesti delcoul cu mana ar trebui sa se stinga si sa se aprinda LED-ul FERM.!!!
iuliano_smile
Nu stim Domnu Gelu...doar de aceea avem o viata. Sa invatam cat mai mult fara sa faca un poc prea mare biggrin.gif
Si de meritat.....hmmm nedumerire.gif . Daca o luam la o socoteala cat m-ar costa delorto cu reglaj, kit de reparare, pompa de benzina, cam tot pe acolo am ajunge. Dar asta isi face reglaju singur, la delorto odata ce i lai facut si fuge de rupe asa ramane. Plus ca injectia poate sa mai saraceasca amestecu pentru consum mai mic si multe altele

Si DA recunosc ca este greu sa adaptezi asa ceva, dar oare nu este greu si sa duci lingura la gura ca sa mananci?
gotronic
Eu vorbeam la modul general, normal ca daca te pasioneaza si vrei sa faci ceva, merita sa incerci pe o masina, fie ea si Dacia.! smile.gif (No ofense)
mmi&g
Domnu Gelu,am trimis ieri un colet cu senzorul prin posta spre dumneavoastra.

Sper sa-i puteti face ceva.
Tinem legatura.
djasu82
QUOTE(iuliano_smile @ 28 Oct 2009, 13:12)
Nu stim Domnu Gelu...doar de aceea avem o viata. Sa invatam cat mai mult fara sa faca un poc prea mare biggrin.gif
Si de meritat.....hmmm nedumerire.gif . Daca o luam la o socoteala cat m-ar costa delorto cu reglaj, kit de reparare, pompa de benzina, cam tot pe acolo am ajunge. Dar asta isi face reglaju singur, la delorto odata ce i lai facut si fuge de rupe asa ramane. Plus ca injectia poate sa mai saraceasca amestecu pentru consum mai mic si multe altele

Si DA recunosc ca este greu sa adaptezi asa ceva, dar oare nu este greu si sa duci lingura la gura ca sa mananci?
*


Stai linistit ca nu e greu ce naiba cehi sunt mai ai dracu decat noi ... la programari eletronice tot pe noi ne duce cap dar ce sa faci suntem aruncati prin toata tara ...
Era si de vanzare o jucarie de genul care controla injectorul un motoras pas cu pas si o sonda lambda iar programarea si avansul era realizat din pc cu softul aferent .
Sunt atatea chesti simple doar daca te pasioneaza asa ca fapt divers le faci , eu am trecut pe zburatoar fiindca acolo mai am de aface cu eletronica asa ca o mica pasiune .
Parca au scos americani anu trecut un carb care batea la fund si injectoarele si sadisfacea toate cerintele ca pret te ustura si costa cat un logan la mana a doua .
iuliano_smile
Maestre esti BOSS respekt.gif Mi-ai adus aminte de un proiect.... Ce mai stateam sa citesc acum vreo 2 ani si nu intelegeam nimica radmasa.gif . Ma apuc sa ma informez din nou.

Ce m-as face fara voi biggrin.gif
bygy007
a avut pe firul de turometru (- bobina de inductie) a vazut ca nu merge a dat senzorul jos si a pus platina , nu a mers , a scos aprinderea si a trecut pe clasica , apoi a venit la mine ca nu mergea turometrul , l-am gasit montat pe + (dar era platina pusa ) miine daca am timp o sa fac masuratori ,
multumesc , am crezut ca pot depista prin alimentarea ei dintr-o sursa separata , dar o sa o probez pe masina
gotronic
Asa a pus aprinderea in scurt direct pe plus (borna B.I. a aprinderii). Vezi ca poate are si o gaurica in spate (impuscat finalul) sad.gif Aprinderea o verifici usor cu un Voltmetru (ON platina=ON Bobina) Daca nu e asa si nu "reactioneaza", e "gata".!! popa.gif (Bine ca nu i-a luat foc firul, respectiv izolatia lui, si asa mai departe..) wacko.gif
bygy007
nu era ferm 12V la aparat de masura dadea 30 si ceva de ohmi, nu se vedea nimic umflat , o verific intii cu un bec de 21W si vad cum se comporta
iuliano_smile
A incercat sa compileze cineva programu de aici http://a110a.free.fr/SPIP172/article.php3?id_article=9 .

Am incercat sa asamblez pe cel cu 16f628 care merge pana la 15000ture/minut dar nu imi merge 022.gif .Imi da o gramada de erori.

Acum am mai citit cum sa modific programul( acela care merge pana la 5mii ture/min) pentru pic 16f648 dar nici asa nu mil inghite.

Ma poate ajuta si pe mine cineva, deoarece sambata si duminica asta sunt plecat cu daciuta si vreau sa ma bucur de motor pe toata plaja de turatii, exact asa cum ar trebui.


djasu82
Vorbeste cu mihai si te ajuta el ... nu mai stiu situl ceh cu montajele facute pentru aro 10 si lada la care s-au montat cate un injector in locul carbului cu tot cu aprindere .... Era o chestie banala si un chip atmega.
Andyno
mad.gif ...care i fenomenul stiinitico-fantastic de nu imi vine scantie pe fisa de la bobina ?!
fisa este noua si condesatorul deaseamenea...am scos fisa si am pus o de caroserie sa vad daca vine scanteie...dar canci...nu vine decloc..

cand da scanteie masina porneste la sfert acuma pe frig dimineata (nu am aprindere electr.)...dar nu pot sa plec cu ea ptr ca este posibil sa raman masca cu ea prin oras...adica sa raman fara scanteie smile.gif)))
djasu82
biggrin.gif si ??? capacul de delco cum arata ? distanta la platina e la cota 0.4mm ? fata de varful camei ... luleaua (rotorul) mai e buna ? Ai tensiune pe bobina 12V cand e pus contact ?
Motorul de dacie asa de usor porneste si fara alte jucari.
Andyno
pai eu ma gandeam ca daca nu trece curent prin fisa de la bobia care se duce in derco...ce rost mai are sa verific dercoul si platina..oricum sunt puse bine.

scanteia nu ajunge pana la derco prin fisa de la bobina.


later ediit: cine mi a zis ca s ar putea sa faca ''masa'' firul de la condesator pe acolo si sa cumpar o saiba de teflon....asta in caz ca nu are.
bygy007
ai incercat cu alta bobina?
iuliano_smile
QUOTE(Andyno @ 29 Oct 2009, 21:09)
pai eu ma gandeam ca daca nu trece curent prin fisa de la bobia care se duce in derco...ce rost mai are sa verific dercoul si platina..oricum sunt puse bine.

scanteia nu ajunge pana la derco prin fisa de la bobina.
later ediit: cine mi a zis ca s ar putea sa faca ''masa'' firul de la condesator pe acolo si sa cumpar o saiba de teflon....asta in caz ca nu are.
*


Ia pune tu poze cu exteriorul delcoului si cu platina cand e pe varful camei. Eventual pune sa vedem si bobina. Ca asa intelgem mai cu greu.

Apropo, ai pus si tu un fir calumea de la delcou la bobina? Vezi ca pe acolo este un curent destul de semnificativ.
gotronic
QUOTE(mmi&g @ 28 Oct 2009, 17:24)
Domnu Gelu,am trimis ieri un colet cu senzorul prin posta spre dumneavoastra.

Sper sa-i puteti face ceva.
Tinem legatura.
*



Nu ai trimis si certificatul de garantie.!!! Spune drept cum s-a intamplat din urmatoarele cazuri:
1. Montat cu AT01
2. Montat fara aprindere (direct cu bobina)
3. Montat direct pe acumulator
4. Fisa de la bujia de langa delcou atinge surubul delcoului (ala de 4 de la platina)
5. Scurtcircuite prin instalatie
6. Ai incercat pe "stand" sau motor cu alta aprindere sau pe alt tip de motor.
7. Altele.

Senzorul l-am reparat, era dus (scurt) zennerul de 18V de protectie din el.
bygy007
deci am reusit sa probez si eu aprinderea colegului , ce am constatat:
senzorul lucreaza (asa sper )
aprinderea o consider defecta deoarece la ledul nu se stinge complet ramine aprins dar mai slab asta cind pun firul de comanda la masa sau cind este cuplat senzorul si trec ceva metalic prin fata
gotronic
Vezi cu platina, nu cu senzorul. Senzorul daca e dus poate sa nu se blocheze suficient si nu mai stinge LED-ul.! Scantaie nu are? (cu platina)
LE
Senzorul il masori usor (7mA OF si 14ma ON, adica LED aprins), cu aparatul in serie pe firul de la platina.! wink.gif
bygy007
pai da am pus firul de platina la masa si ledul nu se stinge complet (ramine undeva la 25-30% din luminozitate)
gotronic
"Bravo", blush.gif pai cand pui platina la masa LED-ul se aprinde (ON bobina) si cand platina este in aer se stinge LED-ul.! excl.gif
bygy007
ideea este ca nu mai stiu exact cert este ca ledul ramine aprins , nu se stinge complet
gotronic
Ar trebui sa se stinga complet, dar cu platina. (asta ca sa elimini senzorul din calcul), dar tu stii sa masori un curent cu miliampermetru , ce naiba! si curentul prin bobina sau tensiunea pe ea.!!! (fara alte "date") sad.gif
bygy007
laugh.gif deci am montat-o normal (fara senzor) pe bobina masa , plusul si bobina
am pus firul care se duce la senzor (platina) , am simulat platina , si am pus firul care se duce la platina la masa , ledul nu se stinge complet (parca) cert este ca dupa stiinta mea s-a dus ceva in aprindere , eu consider senzorul bun , ca daca pun senzorul face acelasi lucru daca pun firul la masa
djasu82
Pai daca s-a dua aprindrea faci si tu rost de un mos si un bipolar ... cateva rezistente si aia e aprinderea comandata de senzor biggrin.gif Schema o gandesti singur !
gotronic
Si o sa-l coste mai mult decat o aprindere de-a gata.! smile.gif
sandu.calin
Buna seara,
Am pe masina mea instalata o aprindere AT 11 cu senzor GOTRONIC din primavara lui 2007 si n-am avut probleme, motorul s-a comportat fara discutie foarte bine.Astazi dimineata am pornit masina , am parcurs cca. 2 km si m-i s-a oprit motorul; normal am inceput verificarile( uitasem de acaste situatii de multa vreme ) si am constatat ca LED-ul de la AT 11 este aprins in permanenta indiferent de pozitia camelor de la delcou.
Am scos firul ce comanda aprinderea de la senzor si am constatat ca aceasta functioneaza corect, pentru a rezolva problema am montat in locul senzorului platina si am putut utiliza masina.Dupa ce am terminat ce aveam de rezolvat am montat senzorul si motorul prezenta aceleasi simptome, nu porneste , scanteia lipseste si LED-ul de pe AT 11 ramane aprins.Am demontat senzorul de pe platou fara a-l deconecta din circuitul aprinderii si am constatat ca este "foarte sensibil" adica se stinge LED-ul daca am o distanta de cca. 1,5 - 2 cm intre el si un obiect metalic( o surubelnita); daca trec o surubelnita pe linga el la o astfel de distanta comanda normal AT 11.
Dl. Olaru ati mai intalnit o astfel de problema ? Eu am fost foarte multumit de acest produs si va rog sa ma ajutati cu ceva indicatii.
Multumesc
gotronic
Daca senzorul comanda aprinderea (scos de pe pozitie) ar putea fi una din urmatoarele situatii:
1. Izolatorul surubului de trecere de la firul platinei sa atinga sau sa fie murdar cu ceva span metalic.
2. E posibil sa fi atins la masa lamela senzorului sau firul din tresa de cupru sa atinga "pe unde nu trebuie".
3. Cam la fel se mai manifesta si daca este umed afara (condens mare pe fire), si firul care vine de la platina la aprindere atinge undeva masa (minusul). Astfel curentul "fuge" la masa tot timpul si tine aprinderea "cu LED-ul aprins"
Verificati astea si pe urma mai vedem!
LE
distanta e in mm nu in cm la senzor!!! smile.gif
g3org3lll
salut azi mi-am cumpărat o aprindere tranzistorizată,am urmat instrucțiunile exact ca în manualul ei, dar surpriza,mașina nu a pornit?cu ce ași fi putut greși? și încă ceva,aprinderea nu este cu senzor
gotronic
Daca tot m-ai contactat pe mess, "povesteste" tot ce ai facut si cum era instalatia si unde ai montat aprinderea (pe plusul bateriei, ca erau firele inversate, adica firul de la delcou pus pe +bobina), si nu stii sa masori bobina si toate alea, asa e corect.! sad.gif
Deci ai urmat "exact" instructiunile.!!! (adica te-ai uiatat la "poza") si nu ai verificat ca instalatia ta nu era ca in schema clasica (cineva ti-a legat bobina invers, pe clasic nu-i problema, dar pe electronic ai pus aprinderea in scurtcircuit direct pe acumulator) blush.gif
phun
QUOTE(g3org3lll @ 3 Nov 2009, 15:58)
salut azi mi-am cumpărat o aprindere tranzistorizată,am urmat instrucțiunile exact ca în manualul ei, dar surpriza,mașina nu a pornit?cu ce ași fi putut greși? și încă ceva,aprinderea nu este cu senzor
*




CAT AI DAT PE EA???
vladut88
40 a dat pe ea at 01
g3org3lll
da are dreptate gotronic,am montat greșit și apoi nu știam ce poate să aibă mașina,oricum ii mulțumesc lu gotronic pentru explicațiile pe care mi le-a dat,mi-au fost de un mare ajutor. smile.gif
iuliano_smile
Revin si eu la aepl. Cand incerc sa o compilez imi da eroare. Ma poate ajuta si pe mine cineva? Macar sa imi compilez programu, si daca se poate, dupa aceea sa imi si explice ce s-a gresit.
Mentionez ca am gasit pe elforum cum sa transform de la pic 16f84 la pic 16f628. Am pus in arhiva si programul nemodificat si cel modificat.

Pentru cei care descarca, stergeti extensia de pdf si lasati doar .rar.
mmi&g
QUOTE(gotronic @ 30 Oct 2009, 23:36)
Nu ai trimis si certificatul de garantie.!!! Spune drept cum s-a intamplat din urmatoarele cazuri:
1. Montat cu AT01
2. Montat fara aprindere (direct cu bobina)
3. Montat direct pe acumulator
4. Fisa de la bujia de langa delcou atinge surubul delcoului (ala de 4 de la platina)
5. Scurtcircuite prin instalatie
6. Ai incercat pe "stand" sau motor cu alta aprindere sau pe alt tip de motor.
7. Altele.

Senzorul l-am reparat, era dus (scurt) zennerul de 18V de protectie din el.
*


Pai mergeam cu aprinderea de cateva luni asa ca nu am cum sa ma incadrez decat eventual la 5 ,ceea ce si cred pt ca dupa cum v-am spus alternatorul meu incarca prea mult in perioada in care s-a ars.

Ati facut o treaba f buna pt care va mai multumesc inca o worship.gif data.
gotronic
Inseamna ca si intrerupea in functionare.! Mai ales cand incepea sa se tureze.!

Jorjel
salut!sunt interesat de o aprindere tranzistorizata si vin cu cateva intrebari:
1. care este mai buna ca raport calitate pret cea cu senzor sau cea fara ?!..deh lipsa finante.. blush.gif
2.se poate monta.. in fata blocului de catre unul care totusi nu e paralel cu mecanica .. folosind doar "prospectul" de care banuiesc ca este insotit dispozitivul?! unsure.gif
3. care este pretul dispozitivului .. in ambele variante cu/fara senzor?! rolleyes.gif
astept un raspuns .. prompt care sa ma faca sa achizitionez asha cva! wub.gif
ydaniel
merita din plin o aprindere AT011 facuta de sc gotronic srl tg mures!
este o imbunatatire mare si mai ales costa ff putin,pt cat face!
iti recomand varianta cu senzor,adica AT011-va merge altfel motoru,vei avea porniri f usoare,consumul de benzina va scaea si se va simti de la volan o imbunatatire majora!
pretul unei aprinderi este de 84lei cu tot cu taxe postale!
de unde esti?
da se poate monta singur,fara mari cunostinte de mecanica'dar iti recomand sa te uiti si la starea celorlalte componente ale instalatiei de aprindere!
Jorjel
bun atunci .. maine sper sa rezolv o problema majora a instalatiei electrice si anume masele la caroserie care le "banuiesc" .. ca fiind inculpatele pentru palpaitul a tot ce inseamna lumini precum si a incarcarii defectuoase! mad.gif
urmatoarea investitie majora va fi :
1.fise buji siliconice ( ce spuneti tesla sau alta marca?! ) unsure.gif
2.platina de calitate( am auzit de mai multe variante ce recomandati?) unsure.gif
3.aprindere tranzistorizata wub.gif
o suma totala ar fi max 1,5 mil ?! ph34r.gif
iuliano_smile
QUOTE(Jorjel @ 7 Nov 2009, 23:41)
bun atunci .. maine sper sa rezolv o problema majora a instalatiei electrice si anume masele la caroserie care le "banuiesc" .. ca fiind inculpatele pentru palpaitul a tot ce inseamna lumini precum si a incarcarii defectuoase! mad.gif
urmatoarea investitie majora va fi :
  1.fise buji siliconice ( ce spuneti tesla sau alta marca?! )  unsure.gif
  2.platina de calitate( am auzit de mai multe variante ce recomandati?)  unsure.gif
  3.aprindere tranzistorizata  wub.gif
o suma totala ar fi max 1,5 mil ?!  ph34r.gif
*


1. Pune fise Tesla.
2. Nu iti mai trebuie platina, pentru ca este inlocuita de senzor AT 011.
3.O sa wub.gif mult AT011 wink.gif
4. Nu uita de niste bujii bune. Cumpara NGK wink.gif
ydaniel
bujii recomand EYQUEM a 12 c 42 s.
iuliano_smile
Chiar nu ma poate ajuta nimeni sad.gif ?
Haideti va rog rugaciune.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.