Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
gotronic
Exact acelasi lucru se verifica si la AT011 ca la AT01. Numai ca nimeni nu verifica nimic, marea majoritate monteaza dupa "poza", si atat.! smile.gif
Imi place cum e ingrijit motorul! smile.gif
Siconi
QUOTE(ydaniel @ 11 Jan 2010, 10:30)
aoleu..master sport sunt ff proaste.
eu iti recomand eyquem a 12 c 42 s sau denso w 20fpu.
denso nu am folosit.
*


Eu folosesc DENSO W 20FPU din sept. 2006 si le am pe masina si azi. Recunosc ca in 2009 masina nu a mai rulat atat de multi km (ca, deh, a mai aparut un Clio in familie), dar am uitat ce inseamna umblatul la bujii. Va trebui sa le schimb cat de curand ca le-o si lor... dar era vorba de testare si de calitate. Le recomand cu caldura, chiar daca dai pe una cat dai pe un set Sinterom.

QUOTE(iuliano_smile @ 11 Jan 2010, 10:36)
Sefuuu....decat renault original mai bine master sport pe care le aveam la indemana.
*



Si aici gresesti, Iulian! Eyquem sunt foarte bune, mai ales pe motoare de origine frantuzeasca, cum e si cel de Dacia. Am testat si asa ceva pe cealalta Dacie pana am dat-o. Si sunt multi altii care pot confirma asta. Iar Brisk schimbam la 5-6 luni cate un set si mereu trebuia sa reglez la ele.
Cat despre Master Sport, mai bine Sinterom banale pe care le stii din strabuni. O firma mai slaba calitativ ca MS nu am vazut inca la acest capitol. Mare pacat ca de la unii ca astia (ma refer la firme) se trage reputatia de "rabla" ca Daciilor... piesele slabe si prost lucrate/construite.
Alegerea e a ta, banii la fel. Dar macar sa nu te mai plangi ca nu iti merge masina cum trebuie.
iuliano_smile
Bujiile care le montasem (si credeam ca sunt bune) scriau alb pe negru renault. De aceea am ramas putin blink.gif . Si leam schimbat cu unele master sport care le aveam in portbagaj.
Apoi am venit aici pe forum sa intreb ca stiu ca sunt experti care sunt dornici sa ajute grouphug.gif . De Denso am auzit ca ar fi clonate sau sa prostit mellow.gif ?
Tudor Badescu
AT01 nu e mai buna ca 011.AT01 face flama la platine.AT011 cu cei 100mA prin platine merge si cu nituri de aluminiu in locul lor.Ambele au alta problema:1,3V pierdere de tensiune pe tranzistorul final si asta accentueaza efectele pierderilor de tensiune de la Dacia.Alimentati printr-un releu cum am mai prezentat aici si cu valorile caderilor de tensiune concrete pe care le-am postat la pag.218 obtineti la pornire un plus de energie de circa 40%. O sa postez si o schema de legaturi prin care o aprindere electronica preia si rolul releului.Cu ea trecerea de pe electronic pe clasic si invers dureaza cateva secunde.
G I M
La sfaturile colegilor GOTRONIC si YDANIEL (carora le multumesc) mi-am luat bujii eyquem. Sunt excelente...pacat ca am aflat de ele prea tarziu. Am cumparat de toate natiile, mai putin master sport. Vreau sa zic ca merita toti banii, nu am mai avut absolut nicio problema cu ele. Prima data am avut AT01 si intr-o dimineata, din cauza condensului si umezeii platina nu a mai vrut sa faca servici. Am dat-o jos, am curatat-o si am pus-o la loc si a pornit la sfert, asa ca m-am enervat si mi-am luat AT011 biggrin.gif . E super tare, nu mai am treaba cu pornirile nici la cald si nici la frig.
Atasez o poza cu minunatia wub.gif ...scuzati jegul motorului dar iarna asta l-am cam neglijat...Si firul care pleaca de la delcou la bobina l-am desfacut de acolo dupa ce am citit pe aici pe forum ca nu este bine sa fie infasurat pe fisa centrala, l-am prins pe langa furtunul acela gros de la radiator.
ydaniel
bujiile falke(marca a grupului asam)sunt la fel de slabe ca MS.
faza e ca pe la magazine mai ales prin orase mici nu se mai aduce decat asam.
gotronic
QUOTE(Tudor Badescu @ 12 Jan 2010, 00:05)
Ambele au alta problema:1,3V pierdere de tensiune pe tranzistorul final si asta accentueaza efectele pierderilor de tensiune de la Dacia..
*



Caderea de tensiune pe final cu o bobina normala (minim 3 ohmi) este sub 1V, tipic cca 0,8...0,9 V la 12V alimentare. Daca se depaseste curentul peste 5A atunci poate creste tensiunea la 1,1....max.1,3 (cca 10A prin bobina). Asta inseamna bobina de inductie de 1,5 ohmi (cea ce nu se recomanda din mai multe motive pe care nu le mai enumar aici). Masuratorile sunt facute pe stand.!
Tudor Badescu
Totusi asa am gasit:1,2...1.3V la exemplarele cu care am lucrat( 2 ).Nu inseamna ca mergeau rau.Ideea era ca punem aprinderi electronice ca sa imbunatatim,iar o imbunatatire e si micsorarea sensibilitatii la pierderi prin alimentarea cu tensiune cat mai buna.Oricum pierdere zero pe final nu exista mai ales pe un final Darlington,iar AT011 e ingenioasa.In plus cei 100 mA prin platine mentin perfecta platina nu ca la alte aprinderi din comert cu 200...300 mA pt. asa zisa "autocuratare"care de fapt altereaza platinele (pulberea cenusie remarcata chiar un membru al forumului).
gotronic
Probabil este vorba de ceva mai vechi (Darlington), acum sunt IGBT-uri de 20 Amperi, si in curand la un nou lot de 40Amperi si 350V (pentru a nu mai fi probleme cu bobinele de inductie slabe care nu rezista la tensiuni de autoinductie de 400 V).! Spun asta deoarece acum cativa ani, tot imi veneau retur "ca defecte" (adica cu aprinderea nu mergea masina iar pe clasic da), am facut un lot de aprinderi cu 350V tensiunea de clampare si din lotul respectiv nu a venit una inapoi.! blush.gif
diaconuliviu

QUOTE(cristiman46 @ 11 Jan 2010, 20:00)
[attachmentid=1627582954] [attachmentid=1627582956] Asa e la mine montata AT 01.Am spus ca sunt foarte multumit de AT01 si nu prea ar avea rost sa o schimb cu AT011 pentru ca atunci ar trebui sa verific mai multe .
*



Ala e filtru de benzina de Opel Corsa sau Tico/Matiz?
ydaniel
ala e de dacie injectie.eu am asa ceva de vreo 4 ani

15 Jan 2010, 12:04:
ala e de dacie injectie.eu am asa ceva de vreo 4 ani

15 Jan 2010, 12:04:
ala e de dacie injectie.eu am asa ceva de vreo 4 ani

15 Jan 2010, 12:04:
ala e de dacie injectie.eu am asa ceva de vreo 4 ani

15 Jan 2010, 12:05:
ala e de dacie injectie.eu am asa ceva de vreo 4 ani
nolimit
Salut! Am aprindere electronica intr-o cutie neagra, vreau sa stiu daca merita sa schimb cu una at01.
Siconi
Daca nu pui o poza si nu detaliezi ce inseamna "aprindere intr-o cutie neagra", nu putem sa iti raspundem la intrebare. Macar citeste ce scrie pe o eticheta ceva la ea sa stim cu ce "avem" de-a face. Poate fi orice aprindere in cutie neagra.
nolimit
Astept raspuns ms.
iuliano_smile
Pune mana si ia un AT011 daca vrei o imbunatatire adevarata. Daca nu ....poti lua si AT01, ca oricum merge mult mai bine decat Malvina aceea.
nolimit
doar o parere!! astept mai multe.....
ydaniel
eu iti recomand AT011 cu senzor.costa 80lei,un pret mic pt o adevarata imbunatatire.Fa o donatie cu aprinderea de malvina.
nolimit
at01 am luat si diferenta este un led sub capota, recunosc poate nici masina nu este reglata pentru aprinderea at01
gotronic
QUOTE(nolimit @ 16 Jan 2010, 13:15)
Salut! Am aprindere electronica intr-o cutie neagra, vreau sa stiu daca merita sa schimb cu una at01.
*


Sper ca nu confunzi AT01 cu AT011 (tot rosie este).!!
Eu nu-ti recomand nimic, tu trebuie sa decizi! smile.gif
ydaniel
diferenta intre at01 si at011 este ca at011 poate lucra si cu senzor.
o at011+senzor=multi ani fara griji pt aprindere si mai ales un mare plsu pt masina!ex:porniri mai usoare,consuma mai redus,performante marite.

16 Jan 2010, 20:37:
diferenta intre at01 si at011 este ca at011 poate lucra si cu senzor.
o at011+senzor=multi ani fara griji pt aprindere si mai ales un mare plsu pt masina!ex:porniri mai usoare,consuma mai redus,performante marite.
mrc0268
am si eu o aprindere electronica si sunt foarte multumit de ea. distanta la buji este de 1. masina va ajunge anul acesta la remat deci daca e cineva interesat de ea : mircealacatus@yahoo.com e la oferta.. aprinderea, fisele siliconice si capacul delcou bosh
ydaniel
la bursa te rog sa pui anuntul.
gotronic
Daca poza e recenta, nu arata rau compartimentul motorului, banuisc ca si in rest e multumitoare. Pacat, sunt pe drum masini mai rele.! Asta e.!
Tudor Badescu
PENTRU Nolomit :Daca e Malvina,areprobleme de fiabilitate.Am postat la pagina 216 despre punerea ei la punct.Alimenteaz-o prin releu(citeste si pag 218;Minel a pus si nu a fost nemultumit) sau alimenteaz-o prin schema pentru alimentare directa pe care o sa o pun curand.Vezi sa se deschida bine finalul(max.1V intre borna minus a bobinei si masa cu contactul pus si platina inchisa).
payty
am si eu o intrebare pt cunoscatori:

care sunt avantajele (daca exista) ale unui IGBT fata de un Darlington in cazul unei aprinderi electronice?



gotronic
Depinde de Darlington, depinde de IGBT, dar daca sunt bine "alese" mari deosebiri nu ar trbui sa fie. IGBT-urile, se comanda in tensiune fata de darlington si au timpi de comutatie mai buni si combina avantajele Darlingtoanelor (ca tensiune de saturatie, poate ceva mai buna) si a MOS-urilor (comanda in tensiune). In schimb au curenti de comutatie mult mai mari la putere de comanda aproape zero (doar tensiune)! smile.gif
payty
am gasit o schema de aprindere cu BU941P (darlington care se pare ca e special pt aprinderi electronice). initial vroiam sa folosesc un igbt dar nu prea am gasit pe la magazine, asa ca m-am orientat catre schema cu darlington.

multumesc gotronic pt raspuns.
magelan_explorer
QUOTE(mrc0268 @ 16 Jan 2010, 20:50)
am si eu o aprindere electronica si sunt foarte multumit de ea. distanta la buji este de 1. masina va ajunge anul acesta la remat deci daca e cineva interesat de ea : mircealacatus@yahoo.com e la oferta.. aprinderea, fisele siliconice si capacul delcou bosh
*




o vreau eu.
daca nu mai e,spuneti-mi si mie unde gasesc sa cumpar una noua.
un delco (complect) si o baterie buna daca mai are cineva...
Tudor Badescu
PENTRU paytay : Cu 500 V colector-emitor dupa catalog,BU941P e cam la limita pentru aprinderi electronice.Bobinele moderne au in primar impulsuri de peste 400V si daca le limitam spre 300V taiem bine din energie,exceptand pornirea cand tesiunile oricum scad.Eu pun la tranzistorul final limitare de cca.450V cu zener.Si n-au fost probleme.BU932 de la Baneasa era asemanator,dar prin sortare am gasit exemplare de peste 700V.Ar trebui sa incerci ideile astea.Dar mai bine un IGBT;ai vazut ca Gotronic a reusit saturare la 0,8V ,iar la Darlington sub 1,1V e dificil.Eu prefer un bipolar de comutatie pt. ca obtin usor sub 0,3V.Si gasesti pe toate drumurile la peste 1000V si peste 10A.Singura problema e comanda cu intensitate mare in baza.
payty
eu il folosesc pe dacie, deci bobina e departe de a fi moderna.

da, schema are o limitare a tensiunii la 300 de V cu niste diode zener.
mstaniloiu
blink.gif
pcostica
QUOTE(payty @ 17 Jan 2010, 09:10)
... pot incerca 375 de exemplu cu acest tranzistor?
*


vezi in foaia de catalog cat accepta tranzistorul.
Bafta!
djasu82
Malvina o puteti imbunatati radical dar mai bine cumparati un at011 cu senzor oricum . Ideea e sa asigure scanteie albastra si la turati inalte in camera de ardere .
Tudor Badescu
PENTRU paytay :chiar bobina de Dacia in carcasa metalica are impulsuri in primar de peste 400V si o energie buna,cca.130mJ la 12V.Ca sa iasa o treaba buna cauta alt tranzistor in cataloage,desi Darlington nu e cea mai fericita solutie.Ai vazut ca si Gotronic a renuntat la el. Pe de alta parte ma gandesc sa pun pe aici schemele pe care le lucrez eu,3 variante de baza,doua permitand pastrarea condensatorului la platine.Sunt foarte simple,eficiente,fiabile,le tot lucrez de peste14 ani.SI sa dau toate amanuntele legate de alegerea componentelor,chiar daca nu prea se obisnuieste.
payty
ar ajuta foarte mult o schema din asta testata pe care sa ma pot baza. eu am cautat pe internet scheme, deoarece nu am cunostinte foarte avansate de electronica. din pacate nu am gasit si pareri despre schemele gasite.


m-am oprit asupra uneia, mai mult din cauza ca auzisem de autorul ei -> john clarke. exista pe aici si o schema de CDI facuta de el, destul de apreciata.

schema pe care o folosesc eu e simpla, are trei tranzistori dintre care ultimul e acel darlington.
de fapt este modulul de putere dintr-o schema mai mare, o aprindere electronica programabila cu curbe pt avans centrifugal si vacuumatic.

djasu82
mai bine ai face schema aia cdi realidata de dodobord e mai simpla si te socti mai usor la bani dar daca doresti sa o realizezi pentru pur pasiune e treaba ta , eu in locul tau as construi una cu alegerea curbelor de avans dupa necesitati sunt destule .
Tudor Badescu
Ideea unor curbe de avans optimizate cu o aprindere electronica egrozava,dar de unde sa le luam? Mai ales ca e vorba de panze tridimensionale.Si toate astea se aranjeaza utilizand din plin un banc de probe...Nu prea e o treaba pentru noi,amatorii...
iuliano_smile
Eu zic ba. Ca pot si amatorii tongue.gif .Care harti 3D.......tie iti trebuie 2D. Adica avans in functie de turatie. Avansul vacumatic il lasi pe ala, ca e destul de bun. Un senzor de depresiune, la noi in romania, se cheama gaura in criza din buget radmasa.gif
Tudor Badescu
SCHEMA DE CONECTARE A UNEI APRINDERI ELECTRONICE CA SA PREIA SI FUNCTIA DE RELEU PENTRU ALIMENTAREA BOBINEI DIRECT DE LA ALTERNATOR SAU BATERIE
gotronic
La AT011 este exact ca in schema, la fel si la AT01 (dar lipseste firul de masa.!!!!)
Eu as prefera totusi releul. Daca se scurtcircuiteaza finalul, (si nu se arde bobina de inductie), ti se descarca bateria peste noapte. Daca e frig afara, e neplacut.! smile.gif Dar de functionat, schema functioneaza corect!
tanel17
ar merge sa trag un fir de la borna + a alternatorului, il trec printr-un intrerupator plasat in bord (asemenator celui de dezaburire, de exemplu) si leg capatul celalalt la borna + a bobinei de inductie?
la pornire dimineata, inchid circuitul prin acel buton, bobina fiind alimentata cand dau la cheie si de alternator? apoi la scurt timp dupa pornirea masinii intrerup din buton alimentarea bobinei de la + alternator, ar merge si asa?
gotronic
Functional merge, dar te complici. Contactul este tot contact (pierdere de tensiune pe el), in plus se adauga lungimea firelor, care iar au si ele o pierdere. Daca nu vreti sa schimbati contactul cu unul bun, cel mai bine este cu un releu langa bobina. Astfel protejezi si contactul de la cheie si ai si traseu scurt de cablu. Per global ai un contact (de la releu) si o lungime de cablu pana la baterie (mai scurt decat cel de la cheie). Si nu trebuie sa "tii minte" sa manevrezi in plus un buton la fiecare pornire (parerea mea). Releele sunt ieftine, relativ mai bune decat contactul de la cheie si se schimba mai usor in caz de necaz.! smile.gif
tanel17
QUOTE(Tudor Badescu @ 19 Jan 2010, 14:41)
SCHEMA DE CONECTARE A UNEI APRINDERI ELECTRONICE CA SA PREIA SI FUNCTIA DE RELEU PENTRU ALIMENTAREA BOBINEI DIRECT DE LA ALTERNATOR SAU BATERIE
*



Circuitul "+ contact - aprindere electronica (firul rosu)" e separat de circuitul "+ alternator si + bobina"? Adica placuta aia de textolit e ca si un izolator ce separa cele 2 circuite (placute din textolit am gasit numai acoperite cu cupru pe o parte sau ambele parti, deci ar trebui corodata)?
firul ce l-as lega la "+ alternator" ar insemna de fapt sa-l leg la iesirea releului de incarcare? daca "da" la ce borna (am o borna DF, una +A si mai un fir)?
gotronic
Placuta de textolit trebuie corodata. Plusul alternatorului este acelasi cu plusul bateriei de acumulator. Urmareste firul de la plus acumulator care se duce la alternator (unul mai gros) care are un papuc ptr. un surub M6 mm pe alternator. DF este excitatia alternatorului care se leaga la releul de incarcare (nu ai treaba cu aia).
Tudor Badescu
Un intrerupator in bord pe firul de la alternator spre placuta necesita fir foarte gros,altfel apar tocmai pierderile pe care dorim sa le eliminam.Ar mai trebui intercalata si o portiune scurta mai subtire care sa cedeze la timp in caz de scurtcircuit.Nu cred ca merita complicatia.Pentru cazul strapungerii finalului a fost prevazut martorul acela cu LED.Daca se stinge la luarea contactului e OK.Finalul practic nu se poate arde cu motorul oprit.Placuta,ca sa reziste,e bine sa fie ditr-un textolit mai gros.Daca e material de cablaje,e mai indicat sticlotextolitul.E mai rezistent mecanic.
gotronic
QUOTE(Tudor Badescu @ 20 Jan 2010, 02:02)
Finalul practic nu se poate arde cu motorul oprit.
*



Ba da. Cand ai lucrari mecanice sau electrice pe la masina si faci accidental un scurt pe baterie, apar tensiuni de autoinductie de sute de volti (inductanta firelor unde faci scurtul). Asa se ard senzorii 011 cand sunt alimentati direct prin bobina de inductie sau alte montaje. Are el protectie cu zenner, dar nu are limitarea curentului decat prin aprimdere. De aceeea multi ii strica (ei sau mecanicii). Daca nu porneste, scot aprinderea, monteaza condensatorul pe delcou (crezand ca este platina in interior), si la prima cheie cand se intrerupe circuitul de demaror apare autoimductia si "paguba" cu senzorul. Spun de senzor, dar multi au ars si aprinderi sau alte instrumente de bord, cand au sudat prin compartimentul motorului (scantei care au facut scurturi accidentale pe trasee de circuit). Probabilitatea este mica , dar este.!

LE. Cazuri concrete, cand dupa o reparatie de genul asta, masina nu a mai pornit. Se facuse scurturi prin instaltie. Daca era ceva pe direct se putea ajunge si la incendiu, doamne fereste.!
djasu82
aceste discuti sunt deja pe acest topic pe la paginile 100 cred poate si mai bine cand am pus schema cu legarea aprinderi at011 direct de la alternator partea de putere si pornirea ei gen off start prin contactul de la cheie partea de comanda a aprinderi .
Daca totul e corect legat nu are voie sa ia foc fiindca grotronic v-a spus ca sunt probate si reprobate aceste aprinderi . Eu asa am folosit-o cat timp ma jucam cu cdi-ul si sau prin releu. Acuma daca lasati masina pe electricieni de tot soiul e problema voastra daca nu stiti ce faceti.
Inca ceva cum sa legiun amarat de senzor care comanda cu 10mA la o bobina de inductie ? Vezi domul gotronic trebuia toata aprinderea montata in senzor biggrin.gif cu siguranta intrau in delco daca te gandeai la o arhitectura si fara a mai regla senzorul ... ca sunt multi care isi dau singuri foc la aprinderi si spun au e defecta au nu stiu mai ce .
silesax
cei ce au aprinderi gotronic-pe codu asta galben porneste bine??? de curiozitate
gotronic
Sunt testate in laborator de la -30 grade pana la +90 grade. Daca nu porneste e de la altceva. (fise cu rezistenta prea mare unde se pierde energia, bobine slabe care nu dau suficienta energie, imperfectiuni ale instalatiei electrice care impreuna cu bateria slaba fac sa scada tensiunea ce ajunge la aprindere sub 8V...), dar e bine de "auzit" raspunsul celor care folosesc AT011 cu Senzor 011!! smile.gif
iuliano_smile
Mie imi porneste de nam treaba biggrin.gif .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.