Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
silesax
gotronic ai reusit sa-mi pui alaltaieri la posta si mieaprinderea ???deabia astept sa o pun si eu. smile.gif
gotronic
Ai PM.! (Mesaj Personal, sus in dreapta ecranului) smile.gif
surube
biggrin.gif Eu am o lada 1500 de 30 ani si i am montat senzor 012 cu aprindere AT011 si dimineata porneste la sfert de cheie ....trag putin socu si merge de zici ca i mitshubishi ..da am fise performante bobina doduco si bujii cu rezistivitatea 0 kohmi ...si am scos si rezistenta din pipa delcoului (acuma e de 0 kohmi ) rolleyes.gif
ydaniel
QUOTE(silesax @ 23 Jan 2010, 07:11)
cei ce au aprinderi gotronic-pe codu asta galben porneste bine??? de curiozitate
*


icon_mrgreen.gif foarte bine wink.gif wub.gif
vladut88
am pornit si la - 19 grade o ia la sfert ,dar tine cont ca totu sa fie in parametri ,carburatoru sa fie reglat bine
robbygh
apropo de aprinderea cu senzor...de mult imi propun sa achizitionez si eu asa ceva.
am aprindere electronica dar fara senzor, si mereu cand imi face probleme la pornire cade platina.dar...ca un meserias ce sunt, pana sa schimb platina cumpar multe altele.mi s-a intamplat sa cumpar bujii noi, sa chem pe cineva sa ma traga iar astazi...cand am vrut sa pornesc masina...ioc.am crezut ca e dusa bateria ca nu am mai mers cu masina de o saptamana.oky, am mers sa cumpar cabluri de curent ca poate ma ajuta si pe mine cineva cu oleac de curent.stand cu cablurile legate si asteptand pe cineva sa faca o pomana zic sa apas un pic pe bendix, poate e blocat.ce sa vezi...invarte motorul.foarte bucuros, strang cablurile si incep sa dau la cheie, dar nimic.schimb bujiile gandindu-ma ca s-au udat dar tot nimic.am mers de am cumparat o platina noua si a pornit imediat.
intrebare:poate cadea platina asa dintr-o data?mereu imi pornea din prima si acu nici macar un rateu?
asta ca un fapt ca nu am aprindere cu senzor
numai bine
gotronic
Aproape ca nu am inteles nimic. Dadeai la cheie si nimic (ai crezut ca e dusa bateria), pai se invartea motorul? Ca zici ca de la bendix se invartea (dar probabil nu aveai cheia pusa pe motor pornit). Verifica contactul de la cheie, si precizeaza "nimic" sau "ioc", ce inseamna, se roteste sau nu motoru sau nu porneste. Platina nu se duce dintr-o data, dar daca e de proasta calitate, poate oxida (astea de azi, ca nu mai sunt aliajele de altatdata, sau pe la papuci si contacte imperfecte) si atunci normal ca poate dupa o nepornire de o saptamana in mediu asta umed, poate s-a depus ceva pe ea.! Verifica jocul radial al axului delcou, planeitatea platinilor cand fac contact si distanta la platina.!
silesax
miine imio fac drum de aproape 100 km dar nu plec inainte sa montez aprinderea gotronic care dupa socotelile mele vine miine dimineata cu posta.apropo azi-dimineata a luato la prim cheie fara aprindere dar cu socu tras ma gindesc ca luand aprindereea o sa mearga mai bine.gotronic sa stii ca daca merge bine o sa urmeze si alte comenzi ca dacioti de aici nu au internet si daca o sa vada la mine ca merge ok o sa vrea sin ei. bafta si astept(ce nu mi-a placut deloc)
gotronic
Pai in mod normal, nu ar trebui sa o "ia" fara soc la temperaturile astea (de aia e facut socul), altfel inseamna ca ai prea bogat amestecul si nu e bine (sau carburatorul dereglat).!
djasu82
poate o avea injector de zice ca o ia fara soc biggrin.gif ... o sa dai si pentru ceilalti comanda pentru aprindere iti spun eu cu siguranta . Daca e pus carbu la punct ma rogin limitele normale avansul corect , fise si bujii fara probleme iar socul reglat corect nu vei avea probleme.
Eu la vechea dacie aveam socul reglat cat sa urce la 2000 de ture si pornea frumos cu si fara paridnere gotronic sau alte aprinderi. Apropo culbutorii sa fie si ei reglati corect 0,15-0,20 sau 0,25 mai bine .
robbygh
gotronic
poate nu am fost suficient de explicit
am pus contactul si cand dadeam la automat nu se intampla nimic.apoi am apasat bendixul (in acest timp era contactul pus) si a inceput sa invarta motorul.apoi toate au revenit la normal si am pornit prin contact.
numai bine

24 Jan 2010, 12:39:
am uitat sa specific ca platina era impuscata dar nu pe partea din mijloc ca de obicei, ci intr-o margine.
gotronic
Dar calca pe toata suprafata una peste alta? sau numai pe margine, ca altfel e normal sa se "impuste" numai pe suprafata de contact, de aceea se si "impusca " mai des ca nu are suprafata de contact corespunzatoare curentului care trece prin bobina de inductie!
LE
(sau condensatorul defect sau decalibrat sau necorespunzator ca valoare, fiecare condensator difera de la masina la masina in functie de bobina de inductie, ca atare ce valori ohmice are primarul bobinei si fisele..???!!!!)
floryyn
QUOTE(gotronic @ 23 Jan 2010, 08:18)
...dar e bine de "auzit" raspunsul celor care folosesc AT011 cu Senzor 011!! smile.gif
*



Pornit Dacia din '81 la -17 grade, instant, fără probleme. Domnu' Gelu cheers.gif
istvan.t
Salut baieti, eu de 3 ani am cumparat aprinderea si de 2 ani nu am schimbat deloc bujiile, bujiile sunt sinterom, iar fisele sunt de silicon. In acesti 2 ani am facut in jur de 20-25 mii de KM fara nici o problema, deci sunt multumit de aprindere, @gotronic a facut o treaba buna si ii multumesc.
Tudor Badescu
PENTRU robbygh :nu spui ce aprindere ai, dar una de calitate elimina arderea,impuscarea platinelor pentru ca prin ele trece un curent mai mic decat printr-un bec de lanterna.Iar Dacia are oricum platine cu oarecare autocuratare.Ia un Gotronic,modelul mai nou,cu fir de masa si va merge si cu nituri de aluminiu in loc de platine.
robbygh
aprinderea ce o am pe masina e intr-o cutie neagra si cam atat pot spune despre ea.am imprumutat masina cuiva si a montat acea aprindere cu care am ramas, motiv pt care nu mi-am achizitionat o aprindere de calitate.nu am dat o prea mare importanta in speranta ca o sa schimb masina, dar cu perioada asta de criza...
numai bine
Tudor Badescu
Indiferent cum o fi aprinderea aia se poate pune la punct,dar daca e ceva pricepere in electronica.Poate vad o poza cu ea.Ofi una pe care s-o cunosc.Oricum,am mai spus ca o sa bag niste scheme de aprinderi cu explicatii care pot folosi in general.Si pentru ca Istvan.t zicea de bujii,nu se uzeaza ele cum spun producatorii ca sa-si faca vanzare.In 1990 am gasit in Bucuresti un tester de bujii.Am avut cam 25,unele foartevechi si folosite.Reglate la 0,8 toate au fost departe de limita inferioara admisa!Una,cu pauze,efolosita si acum,la peste 40 de ani de la fabricatie.Si acum sunt tehnologii superioare.Treaba e ca in functionarte se rotunjesc muchiile electrozilor si tensiunea necesara creste cu 2...4kV.O aprindere electronica rezolva asta.
silesax
azi dimineata am ridicat aprinderea de la posta si am si montato apoi am parcurs vreo 60 km cu masina
primele impresii
-pornire mai rapida ca atunci cind era pe platina
-dupa pornire la putin timp ii bag socul si sta la relanti (cu platina nu statea decit dupa citeva minute bune de mers)
-se infige mai bine la drum cind calci acceleratia(cu platina lua viteza mai incet)
in concluzie nu imi pare rau ca am luato si sper sa ma tina macar cei 2 ani din garantie vorba vine garantie ca am puso eu biggrin.gif
-am pus o bobina ce are scris pe fundul ei 3121 dar nu am masurato sper sa nu aibe nimic
-fise am de urziceni,capac delcou nu stiu de cine e fabricat dar e transparent si are alea de cupru,bujii??? nu scrie nimic pe ele
ideia e ca nu am montat la aprindere ce e recomandat de voi dar in timp o sa iau -fise tesls siliconate capac delcou si pipa duducosi bujii eyquen a 12 si atunci o sa isi arate aprinderea adevaratele avantaje
o intrebare -pe masina am avut bobina pusa de mine cind am schimbat garnitura de ghiuloasa cu cea care era atunci pe masina dar la care am vazut partea de tabla din locul unde intra fisa in ea pe jumatate arsa si atunci am dato jos
azi uitinduma la bobina inainte sa montez aprindere am vazut ca nu are scris pe fund 3121 in consecinta am schimbato cu cea care era pe masina inainte si si are pe fund 3121 dar are partea metalica unde intra fisa arsa 70%deci---
-pot schimba de la una la alta partea aceea de tabla unde intra fisa?????/
-bobinele sint identice dar una nu are scrisu de ce ,si ce marca o fi
salutari gotronic si sper sa nu va suparati ca am consumat cerneala multa??
aaaa ,avansul l-am reglat dupa ureche are ceva daca nu e reglat cu stroboscop???? sad.gif
gotronic
3121 este bobina de Sf. Gheorghe (IAME acum). Uitate noaptea la bobina de inductie (sa vezi daca fura scanteie la una din bornele +sau minus. Capacul transparent cred ca e de Metaplast (cel mai prost), dar daca merge lasa-l asa pana una alta. Se poate schimba daca se potrivesc. E prinsa cu un surub pe mijloc (de M3 cred). Bobinele poate par identice, dar inauntru poate fi alt bobinaj ptr. altceva sau poate fi ptr. Oltcit cu rezistenta aditionala lipsa (trebuie neaparat masurata, nu e greu). Masoara diametrul ca alea ieftine din comert (si proaste) arata la fel dar au diametru cu cativa mm mai mic. (si rezistenta ohmica mai mica, iar in interior sarma este mai subtire, deci mai putine spire si energie). Vezi ca poate scrie ceva pe jugul de prindere (stantat).
Avansul, merge si dupa ureche daca merge bine!
Multi Km fara evenimente.! smile.gif
djasu82
avans mare se plafoneaza la o turatie mai mare in sarcina iar la demaraje se infige rapid , avans mic e puturoasa la demaraje dar nu se mai plafoneaza in sarcina si poti urca usor in ture.
Avansul pus dupa carte are si demaraj si poti urca usor in ture. Sunt verificate in toate felurile si de mine .
Capacul acela de delco metaplast cel transparent l-am avut si eu iar la generarea plasmei a functionat 2 ore pana cand s-a topit plasticul si s-a deformat suporturile de la ploturi in rest a fost folosit doar pentru teste .
silesax
daca fura curent--adica daca se duce scinteie de acolo unde intra fisa centrala spre + sau- bobinei??????
-au amandoua acelasi diametru 55,8mm
-dimineata am incercat sa schimb tabla aceea care intra fisa in ea dar cind am desfacut surubul am inclinato un pic si parca a iesit putin ulei incolor
au ulei in ele???
multumesc de raspuns

25 Jan 2010, 16:59:
avans avans am citit la sfaturi de reglaj a avansului de nu mai stiu de cap
cred ca cel mai bine ar fi reglat de un meserias cu stroboscop dar mai ramine sa-l si gasesti ,eu din pacate nu stiu niciunul asa ca asta e .
dar daca reglat asa dupa ureche este cumva prea mare sau prea mic asta dauneaza cumva motorului???????
apropo ce inseamna a urca usor in ture? a se plafona banuiesc ca de la o anumita turatie nu mai merge mai in sus.
Siconi
Eu reglez avansul dupa mersul motorului, adica dupa ureche, si il dau dupa cum cere motorul in sarcina... Ma rog, fac ceva teste cu masina si ascult bine la "stranuturile" motorului. Apoi nu mai am treaba atata timp cat nu mai umblu la delco.... si cum am senzor in loc de platina, iti dai seama ca nu am motive sa mai umblu.
... fara strobo (nu am zis ca nu e bun), fara "meseriasi" (nu am zis ca-s toti prosti).
gotronic
QUOTE(silesax @ 25 Jan 2010, 16:50)
daca fura curent--adica daca se duce scinteie de acolo unde intra fisa centrala spre + sau- bobinei??????

Da!

-dimineata am incercat sa schimb tabla aceea care intra fisa in ea dar cind am desfacut surubul am inclinato un pic si parca a iesit putin ulei incolor
au ulei in ele???


Da!

dar daca reglat asa dupa ureche este cumva prea mare sau prea mic asta dauneaza cumva motorului???????

Daca e prea mic, se incinge motorul mai tare, daca e prea mare la fel in plus "tzacane" motorul, se aude pe la 1500...2500 rpm cand accelerezi in sarcina si uzeaza cuzinetii si motorul prematur (se pot arde garnitura de chiuloasa, supape, segmenti si chiar se sparg pistoane daca se "insista" tare smile.gif .!

apropo ce inseamna a urca usor in ture? a se plafona banuiesc ca de la o anumita turatie nu mai merge mai in sus.

Usor in ture, adica lenesa, "puturoasa" (fara demaraj).!
*

silesax
acu am pornito ca s-a inoptat si m-am uitat la bobina si fise -nu se vede nici o scinteie nimic e bezna totala ,o fi bune si fisele de urziceni
apropo de avans -cind merg cu masina merge ok dar pe la 2800 ture incepe dintro data sa se auda motorul mai tare ,sa vibreze parca mai tare asta o insemna ca e avansul mai mare??
cit despre faptul ca se imfierbinta motorul mai tare asta nu am de unde sa stiu ca nu pot pune mina pe el im mersul masini ,dar la ceasul de apa nu se vede si la drum lung sta ceasul de apa la jumatate (asta cind era normal pe afara ca azi nici jumatea nu a atinso)
sper ca nu incep sa enervez pacii
ai uitat sa imi zici daca si cealalta bobina e tot de sfintu gheorghe daca arata lafel si are acelasi diametru
multumesc si promit ca e ultimu post biggrin.gif
pe ziua de azi binenteles
gotronic
Nu stiu, cred ca e prea mic daca nu se aude un tzacanit metalic inainte , dar se poate sa fie si foarte mare ca si atunci cam tot asa ar face. Oricum pozitia delcoului s-a modificat cu cca 20 grade in avans (invers acelor de ceasornic), dupa ce ai montat senzorul?
vizitatorul
QUOTE(Tudor Badescu @ 25 Jan 2010, 01:06)
........nu spui ce aprindere ai, dar una de calitate elimina arderea,impuscarea platinelor pentru ca prin ele trece un curent mai mic decat printr-un bec de lanterna.Iar Dacia are oricum platine cu oarecare autocuratare.Ia un Gotronic,modelul mai nou,cu fir de masa si va merge si cu nituri de aluminiu in loc de platine.
*


cand doi spun ca esti beat...du-te de te culca....
so...ma duc sa ma culc ....insa,legat de autocuratire, luminati-ma si pe mine DUPA CE TRECETI PE aici...CAT DE FANTASTIC AUTOCURATITOARE SUNT "PLATINELE"(CONTACTI PLATINATI)DE DACIA FATA DE RESTUL "PLATINELOR" FOLOSITE DE RESTUL AUTOTURISMELOR CE FUNCTIONEAZA PE ACELASI PRINCIPIU...tks...toata stima...sper sa nu ma trimiteti prea repede la culcare sad.gif
silesax
eu i-am reglat avansul static cu metoda ledului apoi i-am dat avans dupa ureche cum mi s-a parut mie ca merge mai bine motorul asa ca nu va pot spune daca s-a miscat delcoul cu 20 de grade ori cum nici pozitia de inainte nu era garantata de nimeni ca fiind ideala.
scuze ca mi-am incalcat promisiunea biggrin.gif
Tudor Badescu
APRINDERE ELECTRONICA - pentru cine are placerea s-o construiasca el
VARIANTA 1 : comanda cu tranzistor p n p
*Foarte eficienta,desi foarte simpla.Pentru ca eficienta nu inseamna neaparat complicata.Esential e sa deschida cat mai bine tranzistorul ruptor(final),sa aiba pierderi de tensiune cat mai mici.
*Simpla inseamna cutie mica usor de amplasat,cablaj foarte simplu.Modulul din fotografii a fost confectionat acum 3 ani utilizand partea inferioara a unui tub de spray care e si radiator pentru final,fixata pe un disc de lemn impregnat cu lac.Discul si cablajul sunt fixate cu suruburi de masa pe un suport din tabla galvanizata ce se fixeaza pe caroserie.Cablajul e taiat dintr-o placa veche de televizor si componentele sunt pe fata placata.In exterior se vede rezistorul de putere R*.
*Simpla inseamna ca se poate adapta usor la orice bobina,inclusiv de inalta energie si la orice tensiune.
*E simpla pentru ca utilizeaza si pe clasic si pe electronic acelasi condensator original mutat la borna minus a bobinei.
*Am mai discutat de pierderile de tensiune de la Dacia si solutii de rezolvare prin paginile 216...220.Pentru eficienta maxima sa se alimenteze prin releu sau cu schema prin care modulul preia si rolul releului.
ydaniel
capacul de delcou transparent e facut de sc metaplast srl bucuresti.e ff slab calitativ si iti recomand sa iei unu NOU de sc electroprecizia sa sacele.
Marcel_K
Stie cineva unde gasesc in Cluj Aprindere Tranzistorizata AT011?
ydaniel
cel mai bine dai un mesaj privat userului Gotronic sau un contact pe yahoo messenger.
gotronic
Eu unul nu stiu un magazin anume, dar sa intrebe de la unul doua magazine si daca nu au, sa comande de la engrosistii lor sau de unde se aprovizioneaza (magazinele). In caz ca nu se gaseste sau nu vor sau nici nu vor sa auda, se poate si de la mine.! (prin PM sau email).!
djasu82
QUOTE(silesax @ 25 Jan 2010, 20:05)
eu i-am reglat avansul static cu metoda ledului apoi i-am dat avans dupa ureche cum mi s-a parut mie ca merge mai bine motorul asa ca nu va pot spune daca s-a miscat delcoul cu 20 de grade ori cum nici pozitia de inainte nu era garantata de nimeni ca fiind ideala.
scuze ca mi-am incalcat promisiunea biggrin.gif
*


vezi aici gresesti odata ce ai adus volanta la semn si ai reglat avansul cu ledul nu mai umbli sa maresti avansul in sensul trigonometric. Eu il mai dadeam putintel inapoi si era ok iar cu strobo la fel ala digital.
gotronic
Nu cred ca a facut asa.! Cred ca a facut la fel ca tine, dar daca delcoul este decalibrat atat la avansul centrifugal cat si lla avansul vacumatic (sau nu functioneaza), avansul poate fi bun la relanti (dupa ureche) si sa nu fie bun dinamic (sau invers). Daca nu se stie exact si nu se rezolva problema asta, se face un compromis cat de cat.!
LE.
Sau nu este delcoul pentru motorul de pe masina (delcourile difera la curbele de avans la motoarele de 1,3, 1,4 si 1,6, fizic arata la fel doar codurile scrise pe el difera, exact ca si AT01(AT010) cu AT011 (AT012). Multi ma suna si spun ca au aprindere de aia rosie si vor numai senzorul.!! cand ii intreb cate fire are sau ce scrie pe ea sau ambalaj, eventual prospect,.... frustrat.gif evil5.gif doh.gif oops.gif
djasu82
biggrin.gif ti-am spus eu daca bagai si partea de putere in senzor legau direct la bobina de inductie tongue.gif
gotronic
si statea intr-un "cuptor" toata aprinderea cu final cu tot care mai se incalzea si el.!
LE:
O sa fac si asa ceva! smile.gif
Tudor Badescu
PENTRU surube : rezistenta din pipa e pentru deparazitare.Fara ea pot fi perturbate semnalele radio-TV pe zeci de metri si de asemenea la propriul radioreceptor.Asta daca nu cumva fisele au rezistente incorporate.Oricum de la bobina la bujie trebuie cam 10 kohm.
schumi_86
Salut! Vreau si eu o parere de la dl.Gotronic,azi mi-am montat si eu aprindere AT 011 cu senzor si inainte sa pornesc motorul am reglat avansul dupa metoda cu ledul de la aprindere,am pus motorul la punct,am rotit delcoul maxim la dreapta si dupa am pus contactul si l-am rotit invers pana s-a stins ledul. Am ramas mirat deoarece a trebuit sa rotesc relativ putin de delcou,am vazut si pe schema de montaj ca pozitia delcoului se schimba dar totusi m-i sa parut prea mare avansul si drept urmare nu a vrut sa porneasca.
Am mai rotit de delcou spre stanga si a luat-o dupa aceea,l-am reglat cat de cat cu motorul pornit dar totusi cand am mers cu ea mi-a dat cateva rateuri pe galerie si pe la 5000 de ture cam intrerupe. Care ar fi cauza? sa fie distanta la bujii,ele au 0.7 mm,asa erau de cand le-am schimbat,trebuie marita cumva?
Bobina am masurat-o si imi indica 3,8 kohm. Astept parerile voastre.
gotronic
Cred ca ai gresit reglajul. Trebuia lasat asa delcoul, pus contactul si rotit "dreapta" (invers acelor de ceasornic) pana cand se stinge LED-ul (nu invers), asa cred ca te-ai dus peste un plot la capacului delcou. Si atunci, pipa nu mai este fazata bine pe ploturile de la capacul delcou (cilindrul respectiv), de aia poate ai rateurile alea care pot fi si din mai multe cauze acum. Dar mai poate fi si din fise cu rezistenta marita, astfel scanteia fuge la cilindru care are fisa cu rezistenta mai mica (cazul in care s-a dus prea mult spre dreapta reglajul) Bujiile le recomand la 0,8 mm ptr. siguranta.! (acum depinde de masina si calitatea instalatiei electrice pe aprindere.. bobine, fise, capac delcou, pipa si nu in ultimul rand bujiile care se pot strapunge la portelan daca tensiunea e mai mare, in speta cu aprinderea electronica)
Marcel_K
QUOTE(gotronic @ 25 Jan 2010, 21:49)
Eu unul nu stiu un magazin anume, dar sa intrebe de la unul doua magazine si daca nu au, sa comande de la engrosistii lor sau de unde se aprovizioneaza (magazinele). In caz ca nu se gaseste sau nu vor sau nici nu vor sa auda, se poate si de la mine.! (prin PM sau email).!
*



Daca nu gasesc in magazin, o sa comand de la dumneavoastra.
silesax
schumi cred ca ai rotit invers deci ai facut reglajul pe dos
cind rotesti trebuie sa vina capsula vacumatica spre radiator
apoi dai usor invers pina se aprinde ledul apoi pornesti si rotesti in continuare pina se aude motorul bine fara rateuri
schumi_86
Da se pare ca am gresit eu reglajul la avans,voi incerca asa cum ati zis voi si voi revenii cu un raspuns. Fisele le am siliconice,Tesla si nu au rezistenta mare,cred....le voi masura,cea de la bobina are 6,8kohm,am masurat-o azi. multumesc pentru sfaturi
mishujkl
Pe frigurile astea imi pornea greu cu senzorul. De vreo 2 zile de cand am pus platina nu mai am treaba. Cred c-o-nghetat senzorul biggrin.gif . Diferenta prea mica intre senzor si platina, cel putin la turatii pana-n 3000.
gotronic
Nu este din senzor "problema". La frigurile "astea" mai mari si tensiunea pe acumulator e mai mica cat si forta cu care trebuie sa invarta electromotorul. Ca atare tensiunea pe baterie scade. Daca mai ai si pierderi pe contactul de la cheie astea fac sa ajunga la aprindere tensiuni sub 8V. Cu platina aprinderea functioneaza si pe la 6V. Sau poate a ajuns ceva umezeala pe frul ce duce la aprindere si acest fir atinge ceva prin compartimentul motor.! Faceti o masuratoare la tensiunea pe baterie cand dati la demaror sau mai bine direct pe + bobina de inducie si minusul aprinderii, vedeti cat este.?
RIVE
RECOMANDARE pentru orice tip de masina, inclusiv Dacia (s-a mai scris).
Daca trebuie sa cumparati o baterie noua, alegeti una de capacitate mai mare sau/si cu un curent de pornire cat mai mare mare (atentie exista baterii de aceeasi capacitate, dar curenti de pornire diferiti), mai ales daca masina are ceva vechime.
De ce o rezerva de putere: fiindca in timp apar caderi de tensiune in instalatia electrica a masinii, mai te prinde iarna si cu un ulei mai vascos,pe timp rece capacitatea scade destul de mult...
Consider ca in locul bateriei care o punea uzina la Dacia 1310 (45 Ah), se poate pune o baterie intre 70-80 Ah.
A mea cu AT011 si senzor, la -20 grade, electromotorul deabia invartea, dar a pornit. Conteaza si daca s-a facut intretinerea instalatiei electrice inainte de venirea frigului.
ydaniel
55-65 A e suficient pt o baterie la dacia.dar sa fie de calitate si mai ales echipamentul electric sa fie in stare buna.
gotronic
Mai ales demarorul.
magelan_explorer
am si eu o intrebare rupta de context...dar incerc...
am luat un redresor de la un vecin
(bateria indica "lipsa apa distilata",am pus apa distilata,
bateria indica "baterie slaba")
l-am desfacut de curiozitate (era facut manual)
si am constatat ca era facut dintr0n transformator pe care scria 18v 1,2A
+o capsula punte redresoare pusa pe un radiator...si atat...
chiar e redresor,e bine facut ?
RIVE
QUOTE(ydaniel @ 28 Jan 2010, 17:53)
55-65 A e suficient pt o baterie la dacia.dar sa fie de calitate si mai ales echipamentul electric sa fie in stare buna.
*


Am eu de 64 Ah Zap Silver si ulei BP 15W40, la -20 grade deabia invartea demarorul. La gerul asta, mi-ar fi fost mai buna cea de 72,74 sau 78 Ah.

28 Jan 2010, 19:19:
QUOTE(magelan_explorer @ 28 Jan 2010, 18:58)
am si eu o intrebare rupta de context...dar incerc...
am luat un redresor de la un vecin
(bateria indica "lipsa apa distilata",am pus apa distilata,
  bateria indica "baterie slaba")
l-am desfacut de curiozitate (era facut manual)
si am constatat ca era facut dintr0n transformator pe care scria 18v 1,2A
+o capsula punte redresoare pusa pe un radiator...si atat...
chiar e redresor,e bine facut ?
*


La 1,2 A nu este tocmai bine, eu zic ca trebuie sa scoata macar un 4 A.
schumi_86
Azi am reglat avansul cum trebuia dar tot imi da rateuri pe galerie.....de la ce sa fie???? sa conteze asa mult distanta la bujii?
ele sunt 0.7 acum,am sa le fac la 0.8 sa vedem.influenteaza si distanta senzorului fata de cama? daca stiti care e cauza va rog sa postati. la turatii mari imi da rateuri. huh.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.