Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
Paulorossi
Schimba fisele initial
paul-tm
Gata m-am lamurit. M-am uitat pe site-ul gotronic.ro si am gasit poze la rezolutie mare, unde se vede foarte clar cum trebuie pus senzoru. Mersi
Siconi
QUOTE(iuliano_smile @ 27 May 2010, 10:31)
Siconi poti procura acest senzor MAP MPX4115 in loc de cel propus de dumneavoastra. M-am uitat in dimineata asta mai bine si am observat ca asta ar fi mai compatibil, deoarece se alimenteaza cu aceeasi tensiune ca si uC, adica 5 volti.
[...]
Si mai am o intrebare: in aprinderile AT ce fel de IGBT-uri folositi?
[...]
Mai am o problema de dicutat. Partea cu afisatul si curba de avans. Ma gandesc sa avem 3 butoane. Unul care sa schimbe curbele de avans(consum, sport) si inca 2 pentru a creste toata plaja de avans cu un grad sau sa creasca cu un grad. Aici ma gandeam si la un LCD de nokia 3310. Sau propun altceva. Momentan sa lasam avans cu acel buton, si sa fac un CB pe care sa il integram in bord si care sa comunice cu UCE-ul nostru. Astfel incat sa nu franam UCE, pentru ca si asta va fi o problemuta.


1. MPX4115A Senzor de presiune absolutã, gama 15-115kPa, max 400kP Noi avem nevoie de un senzor de presiune relativa, nu absoluta. Vezi documentatia pe care am pus-o pentru cel initial adus in discutie (acolo se vede constructiv diferenta dintre ele si astfel putem deduce foarte usor in ce fel ne afecteaza acest lucru). Verifica MPX5100A si MPX5100DP si alege unul dintre astia; sunt la 4.75-5.5Vcc).
2. Crezi ca gotronic isi va dezvalui "secretul" chiar asa pe postul principal? Trebuia sa-l intrebi in particular (functia PM).
3. Partea de afisare si selectare a curbelor de avans o lasam pe mai tarziu. Va spun eu cum m-am gandit sa facem asta, foarte eficient si simplu. Pana atunci, insa, hai sa facem gestiunea avansului si sa punem la punct aprinderea conform proiectului.

Eu pot sa vin cu o bobina "tapana" de pe un R19, conceputa de fabricant special pentru aprinderi electronice. Deocamdata.
gotronic
Ultimele 5.000 buc AT011 au IGBT-uri de 40A curent continu si in impulsuri tin 80A.! smile.gif (bai si tot le ard oamenii, le pun in scurt pe baterie mad.gif) . Dar sunt smd-uri asa ca e mai greu de lucrat cu ele la unicate sau serii mici.


VCES Collector-emitter voltage (VGE = 0) VCES (clamped) V
VECS Emitter collector voltage (VGE = 0) 20 V
IC
(1)
1. Calculated according to the iterative formula:
Collector current (continuous) at TC = 25 °C 40 A
IC
(1) Collector current (continuous) at TC = 100 °C 30 A
ICP
(2)
2. Pulse width limited by max. junction temperature allowed
Pulsed collector current 80 A
VGE Gate-emitter voltage VGE (clamped) V
PTOT Total dissipation at TC = 25 °C 176 W
EAS
Single pulse energy
(TC=25 °C, L=1.6 mH, I=21 A)
350 mJ
ESD
Human body model (R=1,5 kΩ, C=100 pF) 8 kV
Machine model (R=0, C=100 pF) 800 V
Charged device model 2 kV
Tstg Storage temperature
– 55 to 175 °C
Tudor Badescu
Trebuie unul sa admita peste 550...600V,sa aiba rezistenta max.0,2 ohm si sa poata fi bine deschis(saturat) chiar cu o comanda de 8 V.Ultimul gotronic cu care am avut de-aface se satura la 0,8 V la alimentare cu 6,5 V si 0,9 la 12 V.
Si sa suporte macar 6-7 A,dar de preferat de curent cat mai mare.
paul-tm
Am reusit sa montez aprinderea.
Treburile stau asa:
-pornire buna
-relantiu mai stabil
O singura chestie as vrea sa intreb: In prospect scria ca platina fixa trebuie sa fie in contact cu senzoru.
In contact inseamna sa fie lipite unu de celalant? Eu le-am pus lipite e bine asa?
Mersi
gotronic
Pai nu le pui tu sa stea lipite. Daca reglezi distanta la varful camei axului delcou sa fie de 0,5...0,7, normal ca stau lipite tot timpul. Acum platinile au rol doar de reazem sa reglezi distanta senzorului fata de varful camei axului delcou si atat.!
djasu82
QUOTE(Siconi @ 27 May 2010, 17:37)
1. MPX4115A Senzor de presiune absolutã, gama 15-115kPa, max 400kP Noi avem nevoie de un senzor de presiune relativa, nu absoluta. Vezi documentatia pe care am pus-o pentru cel initial adus in discutie (acolo se vede constructiv diferenta dintre ele si astfel putem deduce foarte usor in ce fel ne afecteaza acest lucru). Verifica MPX5100A si MPX5100DP si alege unul dintre astia; sunt la 4.75-5.5Vcc).
2. Crezi ca gotronic isi va dezvalui "secretul" chiar asa pe postul principal? Trebuia sa-l intrebi in particular (functia PM). In alta ordine de idei, daca sapi un pic mai in urma pe topic, parca djasu82 desfacuse o aprindere si insirase piesele din ea; ia legatura cu el pe PM.
Eu pot sa vin cu o bobina "tapana" de pe un R19, conceputa de fabricant special pentru aprinderi electronice. Deocamdata.
*


Nu va mai chinuiti cumparati senzor de la Gelu , eu l-am deslusit cum functioneaza dar trebuie sa staisa-l bagi in rasina un amarat de magnet cu doi poli si senzorul intre ei... prea multa complicatie .
Ce faceti voi ar fi misto sa punezi senzor magnetic sau optic direct pe fulie si renuntati si la delco folosind in loc o bobina jumostatica.

QUOTE(gotronic @ 27 May 2010, 19:38)
Ultimele 5.000 buc AT011 au IGBT-uri de 40A curent continu si in impulsuri tin 80A.! smile.gif (bai si tot le ard oamenii, le pun in scurt pe baterie  mad.gif) . Dar sunt smd-uri asa ca e mai greu de lucrat cu ele la unicate sau serii mici.
VCES Collector-emitter voltage (VGE = 0) VCES (clamped) V
VECS Emitter collector voltage (VGE = 0) 20 V
IC
(1)
1. Calculated according to the iterative formula:
Collector current (continuous) at TC = 25 °C 40 A
IC

*


Lasa sa arda ca ai de munca mai ales pe vremea de criza biggrin.gif am fost rau recunosc tongue.gif Pune si tu protectie in cutie si nu mai le da foc .
paul-tm
Am inteles.Maine ma pun sa verific distanta cu lera. Si distanta daca nu e buna de unde se regleaza? Am cautat pe topic dar nu am gasit nimic despre reglaju distantei fata de ax.
Si din cate am inteles e bine ca platina fixa sa fie de metaplast. Merge si aia ventilata?
Eu acum am pe masina platina fixa de la doduco, dar o sa caut una de metaplast pe acasa poate gasesc.
Mersi de intelegere
iuliano_smile
Djasu miai citit ganduri sau ti leam citit. La aceasi chestie ma gandeam si eu. Cu 2 magneti cu poli diferiti si un TLE4935, astfel incat stim si unde este PMS ca sa dam scanteie. In loc de bobina jumostatica putem folosi 2 bobine de dacie.

Domnul Gotronic multumesc pentru informatii.

Siconi mam gandit deja. MPX5100AP.
Acum trb sa ma apuc sa fac schema si sa io dau lui dacia_slk sa stie sa faca programelu happy.gif
Siconi
Omule, esti culmea... De jumatate de pagina ma tot chinui sa iti spun ca NU ne trebuie un senzor de presiune absolulta, ci unul de RELATIVA!!! Tu tot pe ala de absoluta il alegi... Treaba ta. Nu pot sa iti stau in cale. Vei intelege efectul atunci cand vei merge la munte si apoi vei cobora la campie. Vei vedea ca masina trage diferit si NU este vorba despre aerul curat de la munte... ci de diferentele din camera senzorului...
Oricum, pentru inceput, e bun si MPX5100AP. E bine si asa rau. Eu as fi mers pe ceva mai aproape de final. Hai sa testam si cu asta sa vedem cum iese. Bine. De acord...
Pretul acestuia este 46.30 RON (pentru mine). Pretul de lista este 74.91 RON.
Saptamana ce vine as face o comanda la "sursa" cu pricina si as putea trece si senzorul pe lista de solicitari. Sa il comand sau mai asteptam?

LE: Inainte sa ii dai schema lui Dacia_SLK, nu ai putea s-o dezvalui sa putem discuta pe marginea ei? Poate reusim sa aducem imbunatatiri, poate e perfecta... hai sa o discutam un pic.
dacia_slk
Ma baieti (daca-mi permiteti sa va spun asa), numai sa nu incepeti sa va certati! biggrin.gif
Mai vorbiti si voi pe YM, doar aveti microfoane, deci nici n-o sa va doara degetele macar... tongue.gif
paul-tm
Gata, am terminat cu montaju. Pozele
dacia_slk
Moamaa... ce motor curat ai... blink.gif frustrat.gif aplauze.gif
djasu82
QUOTE(iuliano_smile @ 28 May 2010, 08:23)
Djasu miai citit ganduri sau ti leam citit. La aceasi chestie ma gandeam si eu. Cu 2 magneti cu poli diferiti si un TLE4935, astfel incat stim si unde este PMS ca sa dam scanteie. In loc de bobina jumostatica putem folosi 2 bobine de dacie.

Domnul Gotronic multumesc pentru informatii.

Siconi mam gandit deja. MPX5100AP.
Acum trb sa ma apuc sa fac schema si sa io dau lui dacia_slk sa stie sa faca programelu happy.gif
*


E mai de mult expus de mine si i-am aratat si lu vlad cred ca si siconi a vazut detali asa in mare despre senzor . Asa lucreaza si gotronicul poli se concentreaza , trece prin concentratia lor o bucata mica de metal si ingusta si asa declanseaza tle4935. Asta a fost ca fapt divers pentru mine erau date si in pdf tle4935 ceva in genul.
gotronic
Iar vorbesti tampenii. Nici nu ai desfacut un senzor si te "dai mare" ca stii cum functioneaza. Este total aiurea ce "filosofezi" tu, si cu totul alt principiu de functionare la Senzorul 011.

@paul-tm
Schimba releul ala de incarcare cu unul electronic. O sa-ti faca figuri pana la urma, din cauza ca el regleaza tensiunea la bornele lui si nu la alternator cum o fac cele electronice cu referinta de tensiune (4 borne).!
Bobina de inductie nu cred ca este ce scrie pe ea, este ceva facut sub licenta si cred ca destul de slaba la scanteie.
djasu82
ma lasi , au incercat si altii , de ce dracu mereu ma defaimezi tu pe mine ai ceva cu mine zau chiar asa .
Nu mai am ce discuta va spalati cu domnul Gelu pe cap nu i-a placut niciodata sa discute si sa prezinte produsul doar si-a facut reclama pe acest forum topic .
Il apreciez pentru cea ce a facut pentru multi dar mereu ne-am ciondanit in fine e parerea lui.
Nu mai comentez oricum baieti isi fac sistemul de gestiune eletronica a avansului.
Siconi
wink.gif
paul-tm
O sa cumpar releu electronic.Dar pe saptamana viitoare deoarece weekendu lucrez si merg cu masina la lucuru.
Sper ca nu imi afecteaza aprinderea biggrin.gif ?
Bobina de inductie e noua, e luata o data cu aprinderea. Este de master, numa master, asam autospeed am gasit. Nimic doduco sau iame.
Inainte aveam bobina de inductie de iame de ebonita( neagra).Merge bobina dar am schimbato deoarece o inceput sa piarda ulei pe la bornele " + si - "

Uite o poza cu bobina pe masina, cand inca aveam pe masina aprinderea AT01 de care am fost foarte multumit.Intr-un an nu am schimbat nici o platina, si nici aia nu are uzura.
Dar am vrut sa scap de reglatu platini, deoarece nu ma descurc deloc biggrin.gif
brigada_diverse
dupa 15 000 de mers cu at011.....
capota se deschide pt ulei/antigel/lichid parbriz/cam orice inafara de umblat la delco
am si uitat ce mai e pe sub capacul de delco...l-am scos sa vad daca mai are carbune si sa ii mai picur ulei...atat....o sa verific zilele astea distanta la senzor(de curiozitate, ca nu e nevoie)

porniri usoare pe benzina iarna(pana a inghetat uleiul si bateria, aia e alta problema), chiar si pe gaz (la -10 grade chiar), daca nu o innecam

firele care ajungeau la bobina parca s-a rupt odata..dar l-am legat si am uitat de el....

a mers in 3 pistoane de ziceam ca-s 4 ...
consum benzina..ultimul 6,6...in general 6,8-7
consum de gpl....aici...depinde...de la 7,8 in sus....

concluzie: felicitari gotronic

28 May 2010, 21:23:
n-are treaba releul ellectronic cu aprinderea....

28 May 2010, 21:23:
n-are treaba releul ellectronic cu aprinderea....
paul-tm
Cum ii pui ulei la delcou?Sunt curios sa pun si la a meu ca nu am pus niciodata
brigada_diverse
scoti luleaua de pe ax si ai sa observi ca are o mica pasla(un burete mic)..picuri pe ea un pic si e de ajuns....eu de obicei pun de pe joja...
krapcarasu
daca iau un o11 cu noul final pot elimina rezistenta aditionala la o bobina de 2 ohm?
gotronic
Nu, nu aprinderea ar fi "problema" ci bobina de inductie care se incalzeste si dupa aia nu mai da scanteie. Multi au patit asta si au dat vina pe aprindere. Practic bobina se incalzeste efectiv mai tare (bobinele de 2 ohmi au rezistenta aditionala in mod normal) si spirele se scurtcircuiteaza datorita dilatarii, sau se pierde din inductia la saturatie a miezului bobinei de inductie. Aprinderile AT011 (si AT01), toate sunt incercate pe stand la noi pe bobine de 2 ohmi (de Oltcit) la tensiunea de 18Vcc, dar racite in apa care o scihmbam la fiecare jumatate de ora sau o ora (depinde de cat functioneaza in mod continu).
george_berceny
am o problema cu aprinderea electronica cu senzor la relanti merge foarte bine porneste bine dar dupa cateva secunde cand turez se blbaie si da sa moara, pe platina merge foarte bine de la ce pate sa fie
gotronic
Asa a facut tot timpul sau de la o vreme?
Daca senzorul a "primit" socuri de la cama ,nu a fost montat la o distanta fata de varfurile camei axului (a frecat sau s-a slabit surubul platinei fixe), se poate sa se fi dus ceva prin el. Dar verificati izolatiile de trcere din delcou si firul sa nu atinga nimic pana la aprindere. La fel sa nu aveti montat nimic pe firul de la senzor (ce duce la aprindere). Daca fisa de langa surubul de iesire din delcou este veche si "scapa tensiune" spre senzor, este posibil sa se fi dus o protectie din senzor.

LE. Verifica si incarcarea bateriei de acumulator. Este un simptom de supraincarcare sau releu de incarcare mecanic cu multi paraziti. AT011 cu senzor 011, pe la 20Vcc sau impulsuri pe baterie se opreste. Cand scade tensiunea porneste iar si tot asa.
george_berceny
cred ca am gasit problema dadea la masa tabla care tine impins senzorul, deoarece sa rupt partea de jos a plasticului de care se reazama si se ducea mai in jos decat rebuia am izolat tabla cu banda sper sa fi fost de la asta
mersi pentru ajutor.
gotronic
Nu stiu daca tine mult, acolo se misca lamela senzorului de la avansul vacumatic. Recomandat este sa schimbati plasticul ala cu altul.
Tudor Badescu
N-am mai intrat de mult pe aici si ce vad eu in postul 7179 cu doua pagini mai in urma: "gluma" aia de aprindere postata de Djasu !Tranzistor de cateva zeci de volti,inseriat si cu o rezistenta de 0,8 ohm,asa ca sa mai ia din scanteie,si la 50W (de ce oare? ),cu 4,7 0hm baza-emitor si fara nici o limitare a tensiunii impulsurilor de tensiune din primarul bobinei de inductie,nici cu condensator paralel cu tranzistorul nici cu diode Zener.Practic,pana ce se arde tranzistorul,un fel de rezistenta adaugata intre bobina si platina,asa,ca sa mai taie din energie! Chiar postam orice pe aici?
Mr_Devil83
Oamenilor pana si AUTOMOBILE DACIA S.A a montat pe derivatul asta de reno12 dupa 2000 un sistem de injectie cu aprindere jumostatica. Singurul care mai si are un bebeficiu.

Toate aprinderile electronice care folosesc ca senzor ba platina, ba senzorul lui gotronic nu imbunatatesc prea mult functionarea motorului.

Aprinderea cu senzor a lui gotronic este inteligenta si usor de montat dar nu ofera un avantaj fata de o dacie din 70 fara jocuri la distributie, la pinionul ala care invarte pompa de ulei si ax-ul delcoului.

De ce credeti voi ca producatorul motorului a preferat sa monteze senzor de turatie si sa renunte la delcou complet?
kog
pai nu asta e scopul aprinderii gotronic? Sa mentina in parametrii de fabrica batrana si uzata Dacie? Atata timp cat nu controleaza direct momentul aprinderii prin senzorul de pe volanta nu prea are ce imbunatatiri sa aduca
iuliano_smile
Hehe....baieti am mai avansat cu uC si bascomul. Am invatat sa afisez pe un lcd, cum sa imi apara o valoare dintrun registru. Acum trb sa il pun sa numar cu un counter si sa imi arate turatia(respectiv turatia caci vreausa il pun pe bicla). Dar pentru dachie e camaceeasi chestie.
Deci wub.gif ...sunt fericit.
dacia_slk
QUOTE(iuliano_smile @ 9 Jun 2010, 07:57)
Hehe....baieti am mai avansat cu uC si bascomul. Am invatat sa afisez pe un lcd, cum sa imi apara o valoare dintrun registru. Acum trb sa il pun sa numar cu un counter si sa imi arate turatia(respectiv turatia caci vreausa il pun pe bicla). Dar pentru dachie e camaceeasi chestie.
Deci wub.gif ...sunt fericit.
*


iuliano, am o banuiala... cred ca asta ai invatat-o azi-noapte, asa e? biggrin.gif Felicitari!

PS: La bicla o sa-ti arate ce turatie? icon_mrgreen.gif tongue.gif biggrin.gif blink.gif
Cu hartile de avans ce se mai aude?
iuliano_smile
De unde stii radmasa.gif ? Da...chiar azi noapte. M-am enervat atat de rau...pentru ca eram un bou ca aveam vreo 5-6uC neprogramate si stateau degeaba. Si am zis ...ce draq hai sa incerc. Isis + bascom-avr = love wub.gif .

In fine...hartile de avans ma apuc sa le continui chiar in momentul acesta.
Si era viteza in loc de turatie...oups blush.gif . Era prea de dimineata biggrin.gif .
dacia_slk
QUOTE(iuliano_smile @ 9 Jun 2010, 13:37)
De unde stii radmasa.gif ? Da...chiar azi noapte. M-am enervat atat de rau...pentru ca eram un bou ca aveam vreo 5-6uC neprogramate si stateau degeaba. Si am zis ...ce draq hai sa incerc. Isis + bascom-avr = love wub.gif .

Cele mai mare spor la programare il ai noaptea, atunci cand te framanta o idee, nu poti dormi si te apuci de treaba...
Cred ca reusita asta se poate numi botezul tau ca programator... tongue.gif biggrin.gif
*


george_berceny
revin cu problema la aprinderea electronica cu senzor la relanti merge bine dar cand o turez se balbie si da sa moara , cu platina merge foarte bine as vrea sa verific senzorul cu aparatul de masura daca se poate intrun fel, ma poate ajuta cineva
gotronic
Verificati releul de incarcare (tensiunea de incarcare cand accelerati), cu senzor montat aprinderea se opreste daca tensiunea depaseste, sau are spituri de tensiune peste 18V. Mai verificati si condensatorul de deparazitare de la altyernator. Senzorul, daca stiti sa masurati, ar trebui sa comande aprinderea cu 7mA pentru OF (LED stins) si 14mA pentru ON (LED aprins). Se inseriaza cu senzorul un miliampermetru electronic.
Siconi
QUOTE(george_berceny @ 10 Jun 2010, 20:57)
revin cu problema la aprinderea electronica cu senzor la relanti merge bine dar cand o turez se balbie si da sa moara , cu platina merge foarte bine as vrea sa verific senzorul cu aparatul de masura daca se poate intrun fel, ma poate ajuta cineva
*



Dupa cum acuzi tu, parerea mea este ca aprinderea nu are mai nimic; de vina este avansul prea mic, care pe aprinderea luio Gelu devine si mai mic (in instructiunile de montaj scrie, daca bine imi aduc eu aminte) ca si avansul trebuie marit putin. Dupa ce testezi senzorul si aprinderea si constati ca sunt bune, dar la problemei tale iti da tot cu virgula, fa si ce iti spun eu.
Ca o verificare de rutina, vezi sa nu ai fise care dau la masa (fiind vorba de un ruptor electronic, adica senzorul in sine, autoinductia este mai mare in bobina si genereaza o tensiune mai mare spre bujii, deci poate strapunge mai usor izolatia proasta a fiselor sau capacului de la delco).
Spor la treaba.
payty
chiar si la platina curba de avans se schimba in functie de distanta care se pune.

de exemplu, cu distanta de 0.25, curba de avans este alta. Nu se poate regla din avansul static, pur si simplu, delcoul da o alta panta a graficului la avans centrifugal daca se pune alta distanta la platina.

Lucrul acesta l-am verificat recent cu lampa stroboscopica cu defazaj.

daca senzorul nu urmeaza intocmai comportamentul platinei ( cu reglajul aferent de 0.4 sau altul echivalent) atunci e clar ca si curba de avans data de senzor e alta decat ar trebui.

djmix7388
Am si eu o intrebare, poate prosteasca, dar incerc. In capatul arborelui cu came nu ar merge facuta o prelungire sa iasa din blocul motor si pus un senzor? Sau chiar inauntru? Ma refer la capatul celalt, nu unde este lantul de distributie. Ma gandesc ca poate nu am de unde sa fac rost de o volanta cu dintii pentru senzor... dry.gif
payty
la dacie e mai complicat sa pui asa ceva pt ca peste acea gaura care corespunde cu axa cu came vine carterul de ambreiaj. daca nu vrei volanta, mai simplu ar fi sa pui senzorul pe fulia de la arborele cotit.

ceva ca in poza.
Tudor Badescu
Payty,e foarte interesant cat sunt diferentele pe care le-ai gasit si in ce sens.
payty
nu stiu exact cat aveam distanta la platina (oricum, mai putin de 0.25).

Am scos furtunul de la vacuum, l-am astupat.

la motorul de 1600 am 0 grade avans pana la 1000 rpm.


diferenta pe care am gasit-o era de vreo 6 grade la 2000 rpm. diferenta crestea proportonal cu turatia. nu am incercat la 3000 pentru ca imi era destul de greu (aveam nevoie de cineva care sa ma ajute sa tina motorul turat).

apoi mi-am adus aminte ca nu verificasem distanta platinei. am pus-o la 0.4 si apoi curba de avans corespundea in totalitate. Initial, dupa prima incercare, cu platina la distanta mai mica, vroiam sa umblu la arcurile delcoului.

Ce am observat, inainte, cand reglam fara stroboscop avansul (doar cu ledul de pe aprinderea gotronic), cand puneam la 0 grade avansul static, atunci mergea bine intre 1000 si 2000 rpm, apoi incepea sa tacane. ca sa evit fenomentul, puneam avansul static mai putin (in jur de -7 sau -8 grade) si se compensa cu cresterea prea mare. Totul era de la platina reglata cu distanta prea mica.

din pacate nu am o pompa de vacuum ca sa pot verifica si arcul de la avansul vacuumatic.

curand am sa pun in aplicare si aprinderea cu microcontroler (dwell-ul variabil) si aveam nevoie sa pun la punct delcoul ca sa vad daca aprinderea introduce vreo variatie nedorita a avansului.
dacia_slk
Aveti idee cat timp (ms) trebuie sa stea bobina alimentata ca sa se incarce 100% (cu gotronic si platina (sau senzor)), ca la lenea pe care o am acum n-am rabdare sa caut...
iuliano_smile
Chiar Domn Gotronic a zis 5 ms pentru a se incarca vreo 90%.
Tudor Badescu
Bobina Dacia(carcasa metalica) are cam 16 mH,3 ohm,deci are nevoie de circa 12ms pentru o incarcare 90% si de circa 25ms pentru 99%.In 5 ms se incarca 60%.
payty
ar tare utila o metoda de calcul biggrin.gif
Tudor Badescu
Ma tot laud ca o sa bag un material cu asta si tot nu am timp sa-l "trec pe curat".Dar pana atunci,uitati pentru incarcarea in curent de care am scris in postul anterior:
I=Io(1-exp(-Rt/L)) cu Io=U/R,unde :
U=tensiunea de alimentare,
R=rezistenta bobinei ,
I=intensitatea dupa timpul t de la aplicarea tensiunii (de ex. de la inchiderea platinei),
L=inductanta bobinei,
exp=functia exponentiala cu baza e=2,718.
Io este curentul dupa un timp foarte mare(infinit) cand ramane limitat doar de rezistenta bobinei.

Energia este insa proportionala cu intensitatea la patrat: W=L x intensitatea la patrat / 2.
Asa ca energetic, procentele din postul meu anterior devin:81% ,98%,respectiv36%.
Deci bobina de Dacia se incarca energetic la maximum practic doar pana in jur de 1000 de ture.Dar tot de asta se si incalzeste cel mai tare la ralanti pentru ca atunci intensitatea atinge valorile cele mai mari.
De aici si importanta micºorarii distantei la platine permisa de aprinderile tranzistorizate care duce astfel la turatie mare la cresterea energiei cam cu o treime.

Hai ca o sa ma ocup de ce am promis si o sa se vada acolo toate amanuntele,cu grafice,tabele,tot.
mihai1677
Cam asta e teoria:
[attachmentid=1627632021]
Siconi
Numai atat?! Pune si restul teoriei... cu privire la AE. Sunt curios cum gandeau oamenii din acea perioada, ce fel de teste (la fel sau diferite de ale noastre), ce asteptari aveau ei si cum priveau notiunea de AE.

Multumesc.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.