Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
gotronic
Tu ai aprindere AT01 nu AT011 (asta are si fir la masa). AT01 nu merge cu senzor, in plus se strica senzorul la prima cheie daca-l montati cu AT01.
1. N-am inteles cum ati pastrat platina "deocamdata", aveti si senzor si de unde aceasta combinatie?
2. "LED-ul se aprinde mult in stanga", pai acolo unde se aprinde cand rotiti invers ar trebui sa se stinga. Daca nu, inseamna ca aveti un joc exagerat de mare.
Uita-te pe site in profilul meu si vezi detalii. (si variante de aprinderi)
dorinromeo
da, scrie pe cutie AT01, asta am gasit, asta am luat, bineinteles dupa frigul si nervii de rigoare (nu vreau sa dezvolt subiectul). nu am vazut nicaieri sa scrie ca nu merge cu senzor, oricum nu am luat senzor pentru ca nu aveau si pentru ca nu am avut destui bani pentru amindoua. nu stiu daca era mai bine sau nu sa imi trimiti prin posta modelul cel nou (inteleg ca AT011 este modelul nou) cred ca eram mai multumit, dar e bine si asa. iar faptul ca ledul se aprinde mai repede decat (spre stanga) e poate o parere de-a mea, delcoul e nou. m-am descurcat cu reglajul dupa scanteie la masa. oricum, multumesc pentru raspuns.
gotronic
In Pitesti gasesti sigur la Mioveni (daca ai drum) la Apulum srl.
dorinromeo
am pus aprinderea, merge OK, dar am ceva probleme cu turometru. imi arata doar cand turez, la relanti sta pe la 0, cu ceva fluctuatii. oare am vre-o problema electrica sau il influenteaza aprinderea?
gotronic
Ai probleme ori cu turometrul ori cu bobina de inductie. Aceasta din urma de care este?
dorinromeo
am bobina romaneasca, aceea metalica, am schimbat-o cu o bobina Bosch originala si tot asa face, am luat de pe o dacie veche una neagra si face la fel. inclin sa cred ca e turometrul, sau un contact electric. maine merg la ITP, deocamdata o las asa, nu ma deranjaza, dar apoi voi incerca sa pun pe clasic si sa verific daca merge.
payty
Ca sa mai dam un pic de viata topicului, -> am reusit sa pun in functiune modulul meu de aprindere.

Ce am facut pana acum: timpi variabili de incarcare a bobinei si cu aceasta ocazie am fost fortat sa implementez si functie de "debounce" pentru a putea folosi ca si semnal de intrare direct platina, fara senzori Hall sau alte chestii. Am atasat si o simulare in Proteus la o turatie oarecare.

Primul semnal este cel de intrare, al doilea cel de iesire si ultimul e graficul corespunzator functiei de "debounce"

Se simte o imbunatatire destul de mare a acceleratiei in plaja de turatie in care am incercat eu, adica 2000-3000 rpm. Imbunatatirea e vizibila, nu efect placebo. Asta am incercat facand teste succesive cu modul si fara modul (am prevazut o mufa sub bord de tip alimentare de hard disk pentru a putea inlocui rapid modulul cu un simplu fir care face ca platina sa nu mai treaca prin modul ci sa mearga direct la etajul final).

Ca si etaj fina folosesc o aprindere Gotronic, modelul cu senzor, dar montata cu platina.


Bobina nu este cea mai fericit exemplar, avand in vedere ca am masurat prin ea cam 2.7 amperi cu motorul oprit si platina inchisa, deci imbunatatirea chiar e binevenita.

Cu ocazia realizarii softului am constatat ca platina e foarte mult supusa salturilor la inchidere si deschidere, lucru care inrautateste si mai mult timpul de incarcare a bobinei deoarece practic pana nu "se linisteste" incat sa ramana inchisa definitiv, bobina nu incepe incarcarea efectiva in timpul functionarii motorului.

O singura problema am, si anume, turometrul imi arata turatie dubla. Imi poate cineva explica cum functioneaza acesta?

Pentru primele teste, deoarece modulul nu functiona inainte, l-am alimentat dintr-o baterie de 9V, ca sa elimin problemele care ar fi putut aparea de la alimentare.
Maine am sa incerc cuplarea la instalatia electrica a masinii sa vad daca merge tot asa ca si astazi.


Urmeaza sa fac o functie care sa adauge in jur de 5 grade avans atunci cand motorul e sub o anumita temperatura. Probabil prima data nu am sa folosesc ADC-ul deoarece acum am un PIC16F628 care nu are asa ceva, ci am sa simulez acel prag de temperatura printr-un buton care sa fie conectat la unul din pinii PIC-ului.

Tot zilele astea am sa fac si o verificare sa vad daca modului nu introduce o modificare semnificativa a avansului (intarzieri ale semnalului de iesire datorita vitezei microcontrolerului)


Apoi voi implementa avans centrifugal si vacuumatic.


Multumiri celor care m-au ajutat mai demult cu partea electronica la care nu prea ma pricep.
dorinromeo
am trecut pe aprindere clasica, cu platina si condensator, turometrul merge perfect. am schimbat 3 bobine, defectiunea nu e de acolo. inclin sa cred ca aprinderea electronica influenteaza cumva functionarea turometrului. nu ma deranjaza foarte tare dar as vrea sa remediez situatia, asta daca cineva are vre-o sugestie.
gotronic
1. Incearca sa inversezi plus cu minus la bobina de inductie.
2. Pune condensatorul de la platina pe borna minus a bobinei de inductie. (B.I. la aprindere).
dorinromeo
condensatorul l-am suspendat conform instructiunilor de montare a aprinderii. daca il pun pe minusul bobinei, adica firul de la condensator la borna si corpul condensatorului la masa, nu are vre-un efect nedorit? nu vreau sa-mi ard bobina sau altceva. cred ca daca imi dati sfatul acesta cineva l-a incercat si functioneaza. iar cu inversatul bornelor inca nu am auzit asa ceva, sunt dispus sa incerc, bineinteles daca imi comfirma si altcineva ca functioneaza si asa si nu exista riscul sa ard bobina (nu ca ar fi un sac de bani, dar nici sa fac prosti din nestiinta nu as vrea)
krapcarasu
bobina poate sa fie incercata si invers, nu se intampla nimic daca legi cond. la - bobina
Multumesc Gotronic , acum imi recunosc masina, senzorul e valuri.gif cea mai buna imbunatatire
bygy007
pai pe bobina de inductie pe cele 2 borne ai pe una un + si pe una un - pe + se leaga firul rosu (de fapt sint 2) si pe - se leaga maro (turometru) si firul BI de la aprindere
punind condesatorul intre _ (bi ) si masa il dublezi pe cel din aprindere si nu afectaza functionarea motorului si nu strica aprinderea
dorinromeo
multumesc, voi incerca azi.
gotronic
AT 01, 010, 011, 012.. nu au condensator pe iesire (paralel cu finalul).
Fisele ce rezistenta ohmica au? (se mai intampla asa cand fisele sunt "sarma") Incearca sa vezi daca mai face cu releul de incarcare decuplat (scoate excitatia de la alternator). Daca ai impulsuri pe alimentare mai mari de 18V, aprinderea cu senzor se blocheaza, astfel apar impulsuri in plus la turometru.
dorinromeo
am rezolvat cu condensatorul pe minus. fisele sunt Tesla premium, siliconice, noi. multumesc pentru sfat, acum merge bine.
Tudor Badescu
Citeste postul 7347 de pe pagina anterioara,legat de condensator pe etajul final(ori e in modul,ori se pune in exterior la borna - a bobinei).La tine impulsul bobinei dura prea putin fata de cerintele turometrului.Daca ai pus condensatorul original sa nu treci de 0,8 la bujii.
dorinromeo
am 0,8 la bujii, 0,3 la platina. condensatorul l-am pus pe cel care l-am dat jos de pe delcou. acum merge bine turometrul, multumesc.
hutzzyy
Am primit si eu senzoru de la dl.Gelu.vreau sa sp ca sunt foarte multumit de el .Luati cu incredere .masina isi va schimba mersu in bine cum ar trebuie sa merga :Dmultumesc inca odata
daniel1braila
cat mai costa aprinderea AT-011 cu senzor 011?
gotronic
Am trimis PM.!
raduemy
as dori sa stiu si eu cat costa aprinderea AT-011 cu senzor 011,ca este foarte laudata pe aici si ma tenteaza si pe mine sa achizitionez una!
Multumesc!
quinn
Multumesc d-lui Tudor Badescu pt studiile facute : acum imi functioneaza si mie turometrul cu doua c-uri auto inseriate adica 0,15 uF si parca si motorul merge mai bine!
silvyu_92
Cam cat costa o aprindere electronica cu senzor ? Si transoprtul daca o cumpar online prin ce firma se face sau prin Posta Romana ?Multumesc anticipat.
gotronic
Vezi la magazinele specializate pe berline. Ai PM.
schumi_86
Buna Ziua! Am o intrebare la dvs.daca ma puteti ajuta cu o parere,recent am avut probleme cu aprinderea,am avut un set de bujii Brisk si mi-au picat pe rand 2 si de cateva zile mergeam cu 2 care mai erau bune si 2 luate de prin garaj. Ieri am luat bujii noi,Bosch Super W7BC,le-am montat dar a inceput sa-mi faca in toate felurile,merge in 3,cred ca mi se dereglase si avansul (am pus niste benzina mai proasta) ca tot auzeam la demaraje pocnituri in carburator. Azi dimineata ma duc la atelier unde mi-au reglat carburatorul(este dublucorp) si cel care mi-a reglat-o mi-a zis ca senzorul nu ar produce scanteie destul de puternica precum platina si de aceea are si tendinta sa-mi afume bujiile...este adevarat? m-a cam bagat in ceata sincer pt.ca eu am senzorul montat din iarna si pana acum nu am avut probleme.Cumva se poate deregla ceva la senzor sau defecta?? Acum motorul merge bine,bujiile sunt reglate,mi-a reglat din nou si distanta la senzor,el mi-a zis sa scot senzorul si sa pun platina dar sincer nu as vrea sa ma intorc de unde am plecat....Dvs ce parere aveti? Astept raspunsul dvs,o zi buna!
krapcarasu
da , scoate senzorul, apoi si cutiuta; elv-ul , gpl, releul incorporat daca ai bicycle.gif radmasa.gif death.gif sfaturi de astea.......
mitica300
Nu iti recomand sa te intorci la aprinderea clasica ! Nu merita deoarece ti se va mari consumul si vei avea din nou iarna porniri greoate la rece, se inpusca platina exact cand ti-e mai urat sa repari la ea.
krapcarasu
on: nu mi-au placut niciodata bujiile bosch, in schimb brisk ar trebui sa merga bine, vezi fisele sa nu fie prea rezistive
schumi_86
Nici eu nu vreau sa ma intorc la aprinderea clasica pt.ca dupa cum am mai zis nu vreau sa retrogradez cum s-ar zice.....asta iarna nu am avut probleme,pe gerurile alea de -15 grade imi pornea.... biggrin.gif
Cu bujiile Brisk treaba e cu dus si intors....setul care l-am avut inainte m-a dus 2 ani fara probleme si mai mergeau dar deja erau uzate bujiile,ultimul set l-am prins prost,dupa 4 luni mi-a picat 1 bujie si la cateva luni dupa inca una....nu imi venea sa cred mai ales ca imi facusem o parere buna despre aceste bujii. Acum merg de aproape 1 sapt.cu bujiile astea Bosch si pot spune ca sunt multumit,merge bine,la rece trebuie sa trag socul putin mai mult ca sa mearga bine pana se incalzeste....le-am verificat la culoare si sunt exact cum trebuie.....fisele sunt Tesla siliconice,le am de aproape 2ani....ar merge totusi verificate,o sa le fac o masuratoare. Multumesc pt.sfaturi si mai astept si altele...
danciusergiu84
@schumi_86 - daca ti se mai afuma bujiile si ai reglat amestecul si aprinderea cat de cat bine atunci recomandarea ar fi sa pui bujii mai calde, adica Bosh WR8BC (sau W8BC care e fara rezistor de deparazitare), sau echivalente din tabelul atasat
gotronic
Va salut!

Nu inteleg cum naiba se deregleaza avansul singur. Nu ati strans delcoul???
Toata "povestea" a inceput de cand ati schimbat bujiile? Ca daca este asa, sunt foarte multe bujii contrafacute pe piata si acestea merg cca 100 Km dupa care cedeaza. In afara de bujii, ati masurat fisele, verificat capac delcou, pipa si curatenia delcoului? Unde ati reglat distanta la senzor?? Sper ca nu la "platini". Senzorul, nu are cum sa dea scanteie mai mica decat cu platina. Nu senzorul da scanteia ci aprinderea. (In atentia meseriasului). Senzorul, scoate fronturi mai bune pentru comanda aprinderii, deci scanteia ar trebui sa fie mai buna. Masurati si bujiile cu ohmetru pe electrodul central (sa nu fie bujii cu rezistenta incorporata pentru motoare cu injectie). Rezistenta ar trebui sa fie de cativa ohmi, daca are valori de Kohmi, atunci, bujiile nu sunt ce scrie pe ele. (pentru carburatie, nu au rezistenta incorporata in electrodul central). Daca apar probleme in mers, si "scutura", mai verificati si incarcarea acumulatorului. Daca aveti releu mecanic sau unul defect electronic., este posibil ca in instalatia electrica a masinii sa apara impulsuri de tensiune mai mari de 18Vcc, ceea ce face ca aprinderea (varianta cu senzor) sa se blocheze. Dupa ce tensiunea scade ea porneste iar si tot asa.
Nu inteleg de unde mai gasiti "benzina proasta".

Numai bine!

schumi_86
Bujiile pana acum am mers cu ele vreo 200 km si arata bine,chiar ieri m-am uitat la ele.

Dl.Gotronic referitor la senzor distanta a fost reglata corespunzator bineinteles ca nu la platini ci fata de cama,toata treaba a inceput de cand am bagat benzina mai proasta care era de la un prieten luata pe naspa si a mers prost cu ea,dupa ce am scos-o toata si am bagat de la peco si-a revenit a mers mult mai bine,intre timp schimbasem si bujiile. Am sa tin cont de sfatul dvs.si am sa masor bujiile si fisele,bujiile sunt sigur pt.carburatie,daca erau pt.injectie pana acum nu cred ca mai mergeau....,capacul de delcou este bun,l-am verificat,sa ma uit si la pipa sa vad. Incarcarea o m buna,acum vreo 2 saptamani am verificat si aveam la relanti 13.6-13.8V si in sarcina 14.4V cu releu electronic. Problema este ca ea are tendinta sa se balbaie la mersul constant ca asa in demaraje sau in sarcina merge fara probleme,la relanti ce am observat ca apar niste intreruperi dupa ce se incalzeste motorul.
Numai bine....
payty
pai intreruperile pot avea si alte cauze. de exemplu culbutori dereglati.
dorinromeo
dupa un drum de 250 Km la munte, incarcat la maxim, drum la care masina s-a comportat exemplar, ultimii 2-3 km au fost de groaza. scutura, tremura, nu are putere, moare motorul, chestii grele de tot. am verificat platina (am aprindere electronica fara senzor) si...surpriza. e (im)puscata si afumata. am schimbat-o cu una noua "dudoco" si merge perfect. spuneti-mi va rog din ce cauza s-a intamplat? nu am cu ce sa masor tensiunea care trece prin platina, dar cu aprinderea electronica nu ar avea voie sa fie mai mare de cativa volti, nu-i asa?
gotronic
De care aprindere electronica ai ??
Daca ai AT01 si ai joc radial mare la axul delcou si platina cu lamela slaba se poate "impusca", asta din cauza "balbaielii" contactelor. Bobina de inductie ai masurat-o in primar sa vezi ce rezistenta ohmica are?? Mai verifica si caderea de tensiune pe contactul de la cheie, nu ar trebui sa fie mai mare de 1V.(fata de tensiunea bateriei)
dorinromeo
da, am AT01 fara senzor, delcoul e nou, platina a fost romaneasca, acum am pus dudoco, sper sa nu mai am probleme
dragoselu
O aprindere electronica de la dvs. (pentru o Dacia 1310) asigura o pornire usoara a motorului daca e foarte frig, sa zicem -25 grade? Asta in conditiile in care bujiile sunt k (apropo de care recomandati?), partea electrica k, delcoul k.
dacia_slk
Dragos, pune mana si citeste cateva pagini, nu-ti fie lene... wink.gif tongue.gif

Si normal ca asigura o pornire usoara! Scanteie mai puternica =>
explozie mai puternica in camerele de ardere => pornire mai usoara.

In legatura cu bujiile, iti spun maine ce bujii iti recomand, ca am uitat de care am
pe masina... le cumparasem de pe un e-magazin, acum vreo 6 luni... Ceva made
in Japan... tot de pe topicul asta am ales producatorul si modelul de bujii... asa
ca... Bonne lecture!
dragoselu
Tocmai ca imi era lene... sunt 200 si ceva de pagini blush.gif Mersi pentru informatie... Sa-mi spui ce tip de bujii ti-ai luat ca m-am saturat de Sinteroame: sunt proaste!!!
Alex4u
eu am pus aprindere de la gotronic ..cea cu ledul rosu am inteles ca ar fii printre ultimele...cele care merg cu senzor...senzorul nu l-am luat deocamdata...cand am pus-o am schimbat capac delco /bujii am pus sinterom/ fisele neaparat am pus tesla/ platina am pus noua modelul cu gaura...si numai am probleme cu ce tine de aprindere ...o i-a la sfert ..numai am treaba cu impuscatul platinei etc...urmeaza sa comand si senzorul sa fiu impacat ca e completa...inainte de a o monta recomand sa masori si cati ohmi are bobina de inductie pentru ca daca nu are numai stiu exact cati ohmi iti poate arde aprinderea..oricum primesti de la userul gotronic toate instructiunile de montare..daca o iei de la el...prin posta...eu recomand
dacia_slk
Dragos, am gasit! Salvasem link-ul... Chiar de aici am cumparat, nici nu
sunt foarte scumpe... Si merg excellent! 1 data la 3luni verific distanta
electrozilor. Luate la recomandarea calduroasa a lui luciano_smile.
http://www.autozr1.net/bujii-ngk/487-bujii-ngk-bp6hs.html
iuliano_smile
QUOTE(dacia_slk @ 5 Nov 2010, 23:07)
luciano_smile.
*


Vezi ca mai incurcat blush.gif
Tudor Badescu
Dorinromeo,AT01 arde mai incet platinele,dar tot le arde.Ia AT011 care nu prezinta acest fenomen.In plus,varianta mai noua cu IGBT are energie la pornire mai buna ca AT01.
xrt3xrt3
iar daca alegi sa folosesti At011 cu platina regleaz-o la 0,25
dacia_slk
QUOTE(xrt3xrt3 @ 5 Nov 2010, 23:43)
iar daca alegi sa folosesti At011 cu platina regleaz-o la 0,25
*


Asa e! Sunt perfect de acord si recomand calduros! Prinde bobina o energie de... mama-mama...

6 Nov 2010, 00:01:
QUOTE(iuliano_smile @ 5 Nov 2010, 23:27)
Vezi ca mai incurcat  blush.gif
*


blush.gif blink.gif Sorry.
rodi
Jocul axului delco nu este mare, am AT01, dar misc foarte greu corpul delco (eliberat de tot de sub-clema cu piulta M11); asa de greu il misc incat am rupt un capac nou de delco.
Am uns in interior cu mult spray dezincrustant si de ungere si tot nu isi da drumul: Se roteste corpul acesta de delco greu, greu, greu.

Din aceasta cauza, motorul merge cu rateuri si trebuie sa tin socul tras cel putin 1/4 cand motorul este cald.

Cand am rupt capacul delco, incercam sa fac punctul initial urmarind led-ul verde... Dar acesta...era stins. Cand reusesc sa pornesc motorul, AT01 functioneaza, am platina clasica reglata la 0.3, bujiile Bosch la 0.8...

(Am lovit sa deblochez mai mult corpul delco cu ciocanul, usor, moderat sa nu sparg, deformez... Tot asa, se invarte greu, greu greu, greu...

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=2697045
alex1988
La cati km ar trebui schimbate bujiile?cele care le am au undeva 25.000 si a inceput sa porneasca cam greu masina.
ment
La 25.000.
djasu82
eu pe vechea dacie cele originale le-am tinut pana la 47mii de km si inca erau bune .
Totul tine de reglaj amestec avans -soc pe timp rece.
schumi_86
Revin cu masuratorile facute la bobina,bujii si fise. Bujiile sunt ok d.p.d.v al rezistentei,cu fisele am o oarecare indoiala,precizez ca le am de 2 ani,sunt siliconice,Tesla.

Bobina: 3.3ohmi

Bujii: 1. 0.3ohmi; 2. 0.2ohmi; 3. 0.3ohmi; 4. 0.3ohmi;

Fise: 1. (9.85); 2. (8.60); 3. (9.27); 4. (9.22); (la fise valorile au fost masurate pe scara de 20k ohmi deoarece pe scara normala nu imi indica nimic).

Astept pareri si sfaturi,multumesc!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.