Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
dacia_slk
1. Bobina e OK.

2. La bujii habar n-am cat trebuie sa fie rezistivitatea.

3. Fisele au valorile cam prea mari. Ar trebui sa fie la jumatate sau chiar sfert din
valorile masurate de tine. Daca nu te deranjeaza parazitii radio, iti poti pune
chiar fise cu rezistenta 0.

Fisa centrala n-ai masurat-o?
schumi_86
Am fost de am masurat si fisa centrala,are 3.60.
gotronic
QUOTE(dragoselu @ 5 Nov 2010, 21:06)
O aprindere electronica de la dvs. (pentru o Dacia 1310) asigura o pornire usoara a motorului daca e foarte frig, sa zicem -25 grade? Asta in conditiile in care bujiile sunt k (apropo de care recomandati?), partea electrica k, delcoul k.
*



Sigur ca da!
Recomand AT011 cu senzor 011 smile.gif
schumi_86
QUOTE(schumi_86 @ 9 Nov 2010, 01:47)
Revin cu masuratorile facute la bobina,bujii si fise. Bujiile sunt ok d.p.d.v al rezistentei,cu fisele am o oarecare indoiala,precizez ca le am de 2 ani,sunt siliconice,Tesla.

Bobina: 3.3ohmi

Bujii: 1. 0.3ohmi; 2. 0.2ohmi; 3. 0.3ohmi; 4. 0.3ohmi;

Fise: 1. (9.85); 2. (8.60); 3. (9.27); 4. (9.22); (la fise valorile au fost masurate pe scara de 20k ohmi deoarece pe scara normala nu imi indica nimic).

Astept pareri si sfaturi,multumesc!
*



O parere nu are nimeni?....fisele mi se par cam suspecte... dry.gif
payty
fisele TESLA de exemplu au 4k cele de la bujii si parca 8k cea centrala. oricum valorile tale nu sunt prea rele. eu am avut la unele fise romanesti in jur de 200k iar cea centrala avea o rezistenta atat de mare incat nu aveam scala la aparatul de masura pt ea. totusi pornea motorul, desi mergea prost.
dacia_slk
QUOTE(schumi_86 @ 9 Nov 2010, 02:49)
Am fost de am masurat si fisa centrala,are 3.60.
*



E... cam mica, dar merge. Repet, o scanteie mult mai puternica obtii cu
rezistivitati ale fiselor zero, dar ai paraziti radio. (Gresesc?!)

PS: Eu am cumparat recent (3 luni sa fie?!) un set nou de fise Tesla, fisele de la
bujii aveau in jur de 4-6KOhmi, iar cea centrala in jur de 8-9KOhmi, parca. Am
gasit o fisa veche Beaugicord, centrala, care avea parca 3KOhmi si am renuntat
la fisa centrala Tesla, nou-nouta si am pus-o pe cea Beaugicord.

De configuratia asta sunt foarte multumit. Nu folosesc radio in masina, asa ca as
fi putut pune fise cu rezistivitate 0, dar n-o fac, ca sa nu-mi mai dau o bataie de
cap.
radu_
eu am fise de cupru facute de mine, lucrate atent, cositorite, si in plus se infileteaza pe bujii sa fie contactul cat mai bun. La masurat au 0,9 ohmi
La partea cu parazitii nu pot sa raspund deoarece am filtru de deparazitare la cd-player si oricum nu folosesc radio ca n-am antena
dorinromeo
d-le Gotronic,
azi, dupa un drum de 3 km in treapta 1 si 2 (aglomeratie din cauza unui accident) am avut surpriza sa constat ca din nou platina era arsa. am schimbat-o saptamana trecuta cu una Dudoco, noua. daca o tin tot asa, ies mai scump decat aprinderea. am fost la masuratori, am acumulator in garantie, incarcarea si bobina sunt in parametrii normali. D-voastra, ca producator al acestei aprinderi, puteti sa-mi dati o indicatie pentru a rezolva aceasta situatie neplacuta? in acel pliant se afirma ca platina este protejata contra acestui fenomen. precizez ca am modelul AT01.
paul-tm
@dorinromeo: Nu stiu cum de ai probleme. Eu am folosit 1 an jumate aprindere at01 si nu am avut probleme sa am platina puscata. Si dupa 1 an jumate am dat aprinderea cuiva si probabil si acum merge.
Si niciodata nu am verificat bobina,incarcarea.
Din luna mai am aprindere cu senzor at 011, sincer e alta viata biggrin.gif. Parca miroase a masina straina cand nu mai stai sa reglezi platina.
Intradevar am releu nou de incarcare electronic cu fir de referinata, bobina inductie noua master-sport.

Poate ii lasi o distanta prea mica la platina si de aia se impusca. nedumerire.gif
danciusergiu84
o poza cu montajul din care sa reiasa ca a fost facut corect ar fi edificatoare
gotronic
La AT01, platina se poate impusca din urmatoarele cauze:

1. Bobina de inductie cu rezistenta ohmica in primar mai mica de cca 3 ohmi
2. Jocuri radiale la axul delcoului
3. jocuri la axul si platoul platinei mobile
4. Cadere de tensiune pe cheia de contact (mai mare de 2V)
5. Platini cu lamela de arc prea slaba (se balbaie, topaie platinile una pe alta)
6. Neplaneitatea platinei fixe peste cea mobila (sau nu calca pe toata suprafata)
7. Supraincarcarea releului de incarcare peste 18V
8. Distanta prea mica la platina combinata cu unul sau mai multe din punctele de mai sus
9. Platina de calitate slaba (contactul), sau pastila prea mica (pentru alte tipuri de motoare, chiar daca zic comerciantii ca e pentru Dacia)
10. Aprindere defecta (scurtcircuit tranzistorul). Ca sa verifici asta, alimentezi aprinderea cu platina inchisa si ii decuplezi alimentarea (firul rosu). Daca da scanteie cand se stinge LED-ul, atunci aprinderea e buna! Ar mai fi ceva dar nu poti tu sa verifici (limitarea de tensiune pe platina). Daca nu o face, s-a dus limitarea. (se vede cu osciloscopul cel mai simplu)

Din cauza asta am renuntat la AT01, de cand masinile au o vechime considerabila si uzurile isi spun cuvantul, iar AT01 nu mai "face fata". Incearca sa gasesti AT011 prin comert (este inca la acelasi pret cu AT01, cel putin asa au plecat de la mine de acum 3 ani inca)
Tudor Badescu
Schumi_86,Aparatul tau de masura pleaca de la 0,3 ohm,rezistenta firelor.Asa ca valorile reale sunt:3ohm bobina,bujiile 0,Fisele valorile tale.Valorile fiselor trebuie sa fie de la bobina la bujie 4...15 kohm.Deci te incadrezi.Fisele fara rezistenta produc paraziti nu doar in masina ci si pe o distanta apreciabila in jur perturband receptia TV si radio(in special pe UM si UL).

Caderea de tensiune pe contact micsoreaza curentul prin platine,de ce ar duce la arderea platinei?Si nu vad nici cum jocurile din delco ar avea acest efect.Problema de baza a AT01 e ca nu micsoreaza curentul prin platine,asa ca tot se ard,desi mai lent.Dar,desigur,nu in 3 km ! Nu as folosi-o nici pe gratis. AT011 e alta marfa,valabila.
gotronic
Nu vreau sa reiau "cearta " de acum cativa ani, nu curentul arde platinile, ci arcul electric mai mult.(demonstrat si verificat, uitati-va la clipurile de pe site la flama scanteilor la platine). Asta daca platina este dimensionata corespunzator curentului ce o strabate si este confectionata din ce trebuie, nu din ce este acum. Caderea tensiunii pe contact afecteaza "arderea" platinilor din cauza ca limitarea tensiunii pe platina se face fata de plusul bateriei (AT01), deci pe platina in afara tensiunii bateriei apare si o tensiune cauzata de limitarea tensiunii de autoinductie fata de borna plus. Arcul electric producandu-se undeva peste 20V (40V am invatat eu in conditii normale), pe principiul asta functioneaza AT01, si atata timp cat toate sunt "noi" si bune functioneaza foarte bine. Dovada ca foarte multa lume a fost foarte multumita la vremea respectiva.( eu am mers cca 60.000Km cu AT01 pe Oltcit cu o platina si mai mergea) Pe urma au inceput necazurile odata cu uzura masinilor si lipsa "mecanicilor" auto. Am studiat si eu sa vad ce se intampla si aici am ajuns cu concluziile. Nu am scos-o din fabricatie din cauza comerciantilor care m-au "amenintat" practic sa nu schimb produsul, ca se vinde bine si alta nu mai cumpara de la mine. (dovada este ca abia anul asta au inceput unii sa cumpere AT011 cand nu le-am mai dat AT01) Asta a fost tot, sincer nu mai vreau comentarii pe tema asta, e istorie.!
LE. Jocurile din delcou, fac sa "arda" platina din cauza "balbaielii" (mai multe inchideri si intreruperi decat normal, la un curent maxim), plus ca fac sa impinga platina nu radial ci si axial un pic si dezordonat, ceea ce implica contact pe lateral (nu paralel), deci o suprafata mai mica decat normal, rezulta un curent mai mare pe unitatea de suprafata.
Tudor Badescu
Chiar ca nu vreau ca aceasta discutie sa para o"cearta".Imi exprim totusi pareri legate de un domeniu,aprinderi tranzistorizate,de care ma ocup de mai bine de 15 ani.Personal nu am negat niciodata faptul ca AT01 e un sistem mai bun decat clasic.Dar din cauza ca tot exista flama intre platine,ele tot se ard,se vede ca nu mai sunt lucioase.Am spus ca se ard adica se consuma,nu ca se impusca(treaba legata de arcul electric care si obliga clasic la un joc maricel,circa 0,4 mm la platine ca sa se stinga repede).Asa ca eu consider ca de departe nu e si nici nu a fost o varianta buna de aprindere tranzistorizata.Era o simplificare,am mai spus,ingenioasa,a circuitului de masa care se ia prin platina,dar are neajunsul ca tot prin platine trece si tot curentul din bobina. AT011,cu max 100 mA prin platine,nu le mai consuma,tin nu 60 000 km ci atat cat rezista la tocire piciorusul de textolit.Adica face o treaba completa,iar asta noua cu IGBT are si cadere de tensiune mai mica pe final,treaba utila la pornire cu baterie slaba.
In ce priveste rolul "balbaielilor"platinei in arderea ei,ar duce la mai multe ruperi de curent decat normal,dar la curenti mai mici,bobina n-ar apuca sa se incarce,de asta am spus ca "nu vad cum ar avea acest efect".E clar o parere,n-am facut verificari.Foarte posibil sa n-am dreptate.
rodi
Cat costa, va rog AT011 ?
gotronic
Ai PM!
gotronic
QUOTE(Tudor Badescu @ 13 Nov 2010, 20:54)
Adica face o treaba completa,iar asta noua cu IGBT are si cadere de tensiune mai mica pe final,treaba utila la pornire cu baterie slaba.
In ce priveste rolul "balbaielilor"platinei in arderea ei,ar duce la mai multe ruperi de curent decat normal,dar la curenti mai mici,bobina n-ar apuca sa se incarce,de asta am spus ca "nu vad cum ar avea acest efect".E clar o parere,n-am facut verificari.Foarte posibil sa n-am dreptate.
*


1. Si AT01 de acum 5...6 ani, tot cu IGBT era.! smile.gif
2. Platina se "arde" la desfacerea contactului in mod normal, dar daca exista acele "balbaieli", se "arde" si la inchiderea contactului. Asta din cauza ca atunci cand s-a produs autoinductia, curentul este in urma tensiunii cu cateva zeci de grade prin bobina de inductie. Daca imediat dupa autoinductie platinile se balbaie si se inchid (ating una de alta), atunci este posibil ca valoarea maxima a curentului sa "afecteze" serios contactele. Asta se intampla atat pe clasic cat si cu AT01 (dar ceva mai atenuat) sad.gif (cand exista acele jocuri la ax delcou, platou platina mobila sau/si neplaneitati ale contactelor de la platini).
cossu_bossu
cam cat costa o aprindere electronica? astept raspuns
payty
QUOTE(gotronic @ 16 Nov 2010, 19:31)
1. Si AT01 de acum 5...6 ani, tot cu IGBT era.! smile.gif
2. Platina se "arde" la desfacerea contactului in mod normal, dar daca exista acele "balbaieli", se "arde" si la inchiderea contactului. Asta din cauza ca atunci cand s-a produs autoinductia, curentul este in urma tensiunii cu cateva zeci de grade prin bobina de inductie. Daca imediat dupa autoinductie platinile se balbaie si se inchid (ating una de alta), atunci este posibil ca valoarea maxima a curentului sa "afecteze" serios contactele. Asta se intampla atat pe clasic cat si cu AT01 (dar ceva mai atenuat) sad.gif  (cand exista acele jocuri la ax delcou, platou platina mobila sau/si neplaneitati ale contactelor de la platini).
*




Balbaiala platinilor exista oricum, si cu delcoul care are jocuri, si fara. De fapt orice intrerupator cu element mecanic de genul arcurilor are asa ceva. Eu la modulul meu de aprindere pana nu am eliminat din soft acest efect, nu am reusit sa fac nimic, iar delcoul meu nu are jocuri.

recinalcol
Buna seara,ziua,sau ce o fi cand cititi smile.gif
Am si eu o problema cu aprinderea asta,am una cumparata si montata pe masina de anul trecut,toate bune si frumoase pana acum o saptamana can motorul nnu mai vroia sa porneasca,nu statea la relanti,dadea in nas,etc.
Chem mecanicul se uita,desface,pune la loc,cand sa pornim masina nimic.Pur si simplu nu a vrut sa porneasca decat impinsa.Opresc,dau la cheie,nimic.Scot aprinderea,dau cheie porneste.
Am mers fara aprindere vreo cateva zile,m-am dus sa-mi iau alta,mi-am luat si un set de platini,vine mecanicul o monteaza,dau cheie merge perfect,nu da in nas,nu zice nimic.
Ieri am dus masina la un mester sa pot trece si eu I.T.P.-ul (ca tot omu')
cand ma duc sa iau masina mergea de parca avea roti patrate.
Stiu ca au umblat la motor sa-mi poata iesi noxele (cel putin asa zi ei)
Azi chem mecanicul si ne-am batut capul vreo ora sa o pornim.
scot aprinderea,tot nu porneste.
Schimb bobina,o pun pe clasic porneste,pun aprinderea nu mai porneste.
Oare sa dau banii pe alta aprindere,ce ar putea fi?Unde au putut umbla romanii de la I.T.P. de eu le-am dus masina in stare perfecta si am luato pe burta?
Oare sa fi fost de vina bobina cea veche si sa-mi fi bulit aprinderea si sa fie doar o intamplare faptul ca s-a intamplat la ei? biggrin.gif
Imi cer scuze pentru postul lung...si sper ca m-am facut inteles.
Nu am cu ce sa masor bobina decat cu ruleta icon_mrgreen.gif
djasu82
de care aprindere ti-au luat aia pentru platina sau cea pt senzor ? biggrin.gif
eu cred ca ti-au umblat la avans si la carbelitor .
Parerea mea lasa-o pe clasic pana cand iei una cu senzor pare mai bun pe timp rece pe timp cald mai da cate o bataie de cap ici colo.
recinalcol
Pai prima data am avut din aia fara senzor,acum cumparasem din aia la care se poate pune si senzorul,dar senzor nu aveam.
Eu eram foarte multumit si cum mergea ea,fara senzor.
Acum as cumpara alta ca nu e o avere,dar ma gandesc sa nu patesc acelasi lucru,cu toate ca am bobina noua (e adevarat ca e facut intr-o scara de bloc) e no name.
La carburator sant sigur ca au umblat,dar in rest nu stiu nimic.
Adica,ce fel de probleme ar da pe timp de vara?
Tudor Badescu
Gotronic,totusi IGBT-ul de acum e mai adecvat decat cel de acum 5 ani(la un moment dat ai spus ca ai avut probleme cu niste BU 932 si am dedus ca s-or fi folosit si darlingtonuri).Acela satura la circa 1,3V,iar acum la 0,8...0,9V la alimentare cu 12V pe bobina de 3 ohm.Iar la un moment dat era vorba sa apara cu unul si mai bun.Scaderea caderii de tensiune pe tranzistorul final mai are un avantaj cu (asta nu e pt.Gotronic,evident ca stie asta):incalzirea mai redusa.Asta permite bobine cu rezistenta mai mica fara a risca supraincalzirea aprinderii.Pentru ca acum sunt multe bobine sub 3 ohm pe piata.

Recinalcol,cred ca au umblat la dozajul de ralanti.Banuiesc ca au strans prea mult surubul de amestec,Acela orizontal cu arc de jos.Nu mai intra destula benzina.Oricum,cu mersul de care vorbesti,ce noxe corecte sa iasa?Eu am vazut de doua ori la I.T.P.ca luau nitel din avans ca sa iasa noxele,iar asta nu zapacea motorul.Legat de bobina,chiar cu 2,7 ohm nu trebuia sa strice Gotronicul.Daca s-a reglat mult timp la ralanti,iar bobina are rezistenta prea mica,a putut aparea sopraincalzire si defectare.Masoara neaparat rezistenta bobinei.Sunt bobine care necesita rezistenta serie,dar se vand fara!
recinalcol
Chiar nu stiu ce au facut "meseriasii" ca nu am fost prezent,o sa ma duc sa masor undeva bobina (sa inteleg ca trebuie sa aibe minim 3 ohm,nu?)si daca totul e ok,o sa incerc sa pun iar aprinderea,daca nu totusi o sa ma duc sa cumpar alta.
As putea da jos bobina sa ma duc cu ea undeva sa o masor?
Nu prea ma pricep.
Nu-mi place deloc cum merge fara.
Apropo,senzori se gasesc separat?Daca imi cumpar acum aprinderea,as putea sa-mi cumpar mai tarziu si un senzor?
Multumesc pentru raspuns si va doresc o zi perfecta.

DRIVE SAFE ! ! ! sofer1.gif
gotronic
Senzori separat nu o sa gasiti la magazine sub nici o forma. Asta din cauza ca multi confunda AT01 cu AT011, si daca si-ar monta senzorii pe AT01, pe langa faptul ca nu functioneaza aprinderea, se strica si senzorii la prima cheie data la demaror. Asta datorita autoinductiilor de tensiune ce apar in instalatia electrica.
recinalcol
am priceput,banuiesc ca ar trebui sa dau comanda pe site pentru senzor.
Si pan la urma ca sa masor bobina trebuie sa fie sau nu pe masina?
Nu va suparati dar chestiile astea ma depasesc.
silvyu_92
Mi-am comandat si eu o aprindere electronica cu senzor astept sa vina si sa o montez si eu biggrin.gif
iuliano_smile
QUOTE(recinalcol @ 18 Nov 2010, 16:38)
am priceput,banuiesc ca ar trebui sa dau comanda pe site pentru senzor.
Si pan la urma ca sa masor bobina trebuie sa fie sau nu pe masina?
Nu va suparati dar chestiile astea ma depasesc.
*


Poate sa fie pe masina, dar cu firele scoase si fisa deasemenea.
recinalcol
Deci nu conteaza.
Mersi worship.gif
schumi_86
Revin din nou cu o problema,acum 1 saptamana dau sa scot masina din garaj,o pornesc si surpriza mergea in 3,depistez bujia cu probleme,era a 2-a,am scos-o am pus-o la flacara la aragaz 1 min,am pus-o la loc si mergea blink.gif
Bujiile sunt noi,Bosch Super luate de vreo 3- saptamani,rezistenta lor e 0.3 am postat cu cateva zile in urma despre asta.
Astazi la fel dupa o saptamana aceeasi problema,pornesc mergea in 3,aceeasi bujie,o scot,o pun la flacara 1 min o pun inapoi si mergea bine dry.gif Am zis sa nu fie fisa,am inversat-o cu cealalalta,tot nu mergea,nu stiu ce ar putea sa fie?? bujiile nu prea cred pt.ca sunt noi. daca nu am sa ma duc sa-i dau in cap la vanzator cu ea. Capacul de delcou nu prea as crede sa fie de vina pt.ca m-am uitat la el nu se vede nimic si daca ar fi de la el ar merge tot timpu asa....in rest bujia merge bine,la culoare este cum trebuie. Cu masina am mers aproape zilnic. Astept pareri,sfaturi daca ma puteti ajuta.
rodi
Schimba bujiile intre ele...
schumi_86
Mersi pt.sfat chiar ma gandeam sa incerc treaba asta,daca face tot asa la acelasi cilindru si dupa asta inseamna ca e capacu de vina....zic si eu huh.gif
gotronic
Bujiile contrafacute de pe piata EXACT asa fac. Merg maxim 200Km, dupa care incepe "distractia". sad.gif
schumi_86
Sper sa nu fie asa....am sa incerc cu inversarea bujiei...daca tot asa face am sa ma duc la magazin si i le bag pe gat la vanzator ca imi zicea ca sunt cele mai bune care le are in magazin....sunt constient ca nu sunt originale dar totusi nici chiar asa sa faca figuri asa repede dry.gif pai daca tot e vorba de deastea mai bine iau Sinterom....vorba vine.
rodi
O schimbi sau o cumperi, sa fie acelasi tip... Dar alt lot de fabricatie, pe cat posibil.
gotronic
Daca prinzi sinteroame originale, sunt foarte bune, dar astea sunt si mai contrafacute decat altele. Nici producatorul nu le deosebeste. icon_mrgreen.gif Eu am mai spus pe aici ce sa cumparati, ca nu sunt inca contrafacute pe piata. (eyquem-uri)
schumi_86
Multumesc de sfaturi,am sa revin dupa ce rezolv problema.

20 Nov 2010, 13:47:
Am uitat sa specific ca daca scoteam fisa de pe capacul de delcou mergea bujia adica o tineam la o distanta mica fata de contactul capacului,o puneam inapoi nu mai mergea...... dry.gif
rodi
muta bujia
djasu82
daca gasiti cumparati champyon 86 parca nu mai retin numarul e aici pe forum si va garantez ca nu veti avea probleme 30.000 de km poate si mai bine cu si fara gotronic.
gotronic
<span class='edit'>20 Nov 2010, 13:47:</span>
Am uitat sa specific ca daca scoteam fisa de pe capacul de delcou mergea bujia adica o tineam la o distanta mica fata de contactul capacului,o puneam inapoi nu mai mergea...... dry.gif
*

[/quote]

Verifica scanteia la masa la fisa centrala. Daca este alb albastra si puternica avand o lungime de cca 1 cm, e bine, daca e rosiatica atunci verifici fisa sau bobina de inductie.!
Tudor Badescu
Schumi_86, Bujia care incepe sa functioneze cand scoti fisa sa dea scanteie prin aer e ancrasata.De aceea,pana sa creasca tensiunea incat sa initieze scanteia,energia se scurge la masa prin depunerile de ancrasare.Cand se creaza un spatiu disruptiv in afara bujiei (se tine,de exemplu,fisa la o "distanta mica fata de contactul capacului")se sare practic peste faza scurgerilor si se trece direct la amorsarea scanteii.Bujia incepe sa functioneze.Daca nu e prea ancrasata,dupa mai multe scantei lungi poate sa se mentina in functie pana la urmatoarea oprire.Pe vremuri,in acest scop se intercalau nasturi pe fise.Mai modern,exista bujii cu electrodul central intrerupt.
De ce s-ar ancrasa? Poate ca acolo e compresia mai mica.Poate ca s-a modificat valoarea termica.Schimbarea bujiilor intre ele poate da lamuriri.Ar fi primul lucru de facut.Se poate proba si schimbarea fiselor intre ele.Daca bobina ar avea probleme serioase,n-ar aparea fenomenul la un singur cilindru.
dorinromeo
am montat sambata aprinderea nou cumparata, cu senzor, am facut vre-o 200 km deja, e o placere sa simti cum merge. parca e alt motor. multumesc d-lui de la Gotronic pentru rabdare si intelegere. recomand cu caldura AT011 cu senzor.
schumi_86
QUOTE(Tudor Badescu @ 21 Nov 2010, 02:12)
Schumi_86, Bujia care incepe sa functioneze cand scoti fisa sa dea scanteie prin aer e ancrasata.De aceea,pana sa creasca tensiunea incat sa initieze scanteia,energia se scurge la masa prin depunerile de ancrasare.Cand se creaza un spatiu disruptiv in afara bujiei (se tine,de exemplu,fisa la o "distanta mica fata de contactul capacului")se sare practic peste faza scurgerilor si se trece direct la amorsarea scanteii.Bujia incepe sa functioneze.Daca nu e prea ancrasata,dupa mai multe scantei lungi poate sa se mentina in functie pana la urmatoarea oprire.Pe vremuri,in acest scop se intercalau nasturi pe fise.Mai modern,exista bujii cu electrodul central intrerupt.
De ce s-ar ancrasa? Poate ca acolo e compresia mai mica.Poate ca s-a modificat valoarea termica.Schimbarea bujiilor intre ele poate da lamuriri.Ar fi primul lucru de facut.Se poate proba si schimbarea fiselor intre ele.Daca bobina ar avea probleme serioase,n-ar aparea fenomenul la un singur cilindru.
*



Multumesc pt.raspuns dar vreau sa va zic ca bujia este curata,are culoarea corespunzatoare nu are depuneri pe ea cel putin cat m-am uitat eu nu se vede nimic vizibil. Azi dimineata cand am pornit masina sa plec cu ea a mers f.bine nu a mai facut asa....ieri la fel,mergea bine. Probleme la cilindrul respectiv nu am,nu scapa ulei.Schimbarea fiselor am facut-o si la fel imi facea. In legatura cu bobina sunt perfect de acord,am verificat,scanteaia este buna si la culoare este albastra.
am sa inversez astazi bujia cu cea de langa si voi reveni cu un raspuns.
gotronic
Noutati la bujia cu pricina ??? smile.gif
schumi_86
Va salut! Am inversat bujia de duminica si pana azi nici o problema,merg toate fara probleme....sa mai treaca cateva zile si dupa aceea pot sa-mi dau seama exact de ceva.
Am sa revin cu informatii.
djasu82
iti dai seama doar daca verifici supapele mai bine spus culbutorii , s-ar parea sa ai deschideri diferite ale supapelor la cilindru cu pricina .
schumi_86
Am sa vad cum se comporta zilele astea si dupa am sa verific si jocul culbutorilor. Au fost reglati in Aprilie dupa ce am schimbat chiuloasa. de tacanit nu se aude nimic,totusi o verificare nu strica.
gotronic
Daca e prea stransa o supapa, nu o auzi. Si e mai rau decat daca are joc mare si il auzi.
silvyu_92
Mi-a venit si mie Aprinderea Tranzistorizata AT011 cu senzor 011 , si pe langa ea mi-am mai luat fise TESLA si bujii BOSCH , dar parca tot nu merge motorul rotund ,mai intrerupe daca imi spune si mie cineva ce reglaje sa mai fac in afara de cele care sunt pe foaia care vine impreuna cu aprinderea . Multumesc anticipat . biggrin.gif
djasu82
amestec carburant si daca tot tremura eu cred ca e de la avans , avansul pentru al trage zic eu foarte bine si dupa ureche comparativ cu stroboscopul e sa ti turat motorul peste 3500 de ture si sa reglezi delcoul in asa fel sa nu tremure motorul .
Poti si la relantii sa-l reglezi pana cand incepe sa tremure dupa aceea cel putin 0,5 cm dat inapoi si e ceas.
Ce duc dorul de reglaje biggrin.gif wram wram biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.