Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
djasu82
cred ca si-a pus la slz tongue.gif oricum creste repede rezistenta pe fisele acestea de carbon. Erau unele americane care tineau mult dar nu am mai vazut pe nicaieri doar pe net in sua.
gotronic
Uite si la mine, tot din alea sunt. Si sunt pentru Dacia berlina!! smile.gif
costy008
Mi-am montat si eu acum 2 saptamani apriderea + senzorul de la gotronic insa imi afuma bujiile dupa circa 15km si nu stiu din ce cauza (schimbat: bobina inductie noua doduco, fise tesla, bujii sinterom 14NP18, capac si lulea delcou doduco), aprinderea am montat-o cu taicamiu care el repara masina de cand a cumparat-o din 1977. Taicamiu ia montat si lu' varamiu o asemenea aprindere pe o dacia din 1998 si la el merge perfect, are in jur de 8000km facuti cu aprinderea. Masina merge rotund, trage normal, cand scoate furtunul de la vaccum scade turatia motorului si din cate am inteles asa e normal. Astept si sfaturi de la voi, de la ce poate fi. Multumesc frumos!
gotronic
Vezi scanteia la masa de la fisa centrala si bujii (scanteia sa fie albastra spre alb si o lungime de cel putin 1 cm). Daca nu este din carburatie, schimba bujiile, inainte masoara electrodul central (trebuie sa aiba rezistenta ohmica zero). Cati Km are masina? compresia ai masurat-o?. sa nu fie si de la benzina sau filtru de aer infundat. (amestec prea bogat). Asteptam raspuns.
argon
Expertii ce zic, 12-16 k sunt normali la fisele unui Matiz, sau e prea mult? noi...
Tudor Badescu
Costy008,iata inca o dovada ca nu trebuie aruncati bani pe inlocuirea unor componente care sunt in regula(ca nu cred ca tot ce ai schimbat acolo erau componente alterate).Problemele probabil sunt la carburatie.Dar inainte de montarea aprinderii electronice care era situatia?
silvyu_92
Aceeasi problema o am si eu ca ce-a a lui costy008 pe aprindere clasica se comporta normal iar pe electronica se afuma bujiile sad.gif .
gotronic
Pe clasic tensiunea la bujii este mai mica, pe electronic un pic mai mare. Daca bujiile sunt la "limita" probabil se strapunge portelanul.

LE. Asta este valabila daca fenomenul se intampla cu acelasi set de bujii (neschimbate), altfel fenomenul poate fi mai amplu, de exemplu bobina de inductie. Am intalnit bobine de inductie care pe "clasic" mergeau relativ bine (nu se observa nimic), dar pe "electronic" ori nu mergea deloc ori cu intreruperi. Aici pot fi si fisele, capac delcou, pipa si curatenia intregului delcou sau a bobinei de inductie. Asta tot datorita unei tensiuni de inductie mai mari cu un anumit sistem de aprindere electronica. Am facut o "experienta" in decursul anilor, (dupa ce mi-am dat seama de acest efect al tensiunii mai mari de la sistemele electronice si instalatiile proaste de pe autoturisme). Am facut un lot de aprinderi (este vorba de mii de bucati) cu tensiune de autoinductie mai mica cu cca 20 si 25%, vreau sa va spun ca din lotul ala au venit inapoi ca "defecte" foarte putine, doar cele montate in scurt. Cele mai multe care veneau "defecte in garantie" de pe la magazine prin engros-isti erau bune (95%), restul erau montate in scurt (explodate, umflate cu tranzistorul final).
Siconi
Cred ca ar trebui sa refaci acel prospect cu indicatii mura-n gura. Unii ciobani nu stiu nici sa citeasca si nici nu inteleg in ce fel lucreaza sistemul de aprindere. Nu vreau sa fiu dur cu nimeni, dar am intalnit la propriu ciobani de oras care nu stiau sa repare decat cu ciocanul, patentul, ceva sarma si restul injuraturi. La d-astia, cum vrei sa le pui imbunatatiri cand ei sunt obisnuiti tot cu ciorapii gauriti?!
E nevoie de detaliere mai succinta si mai stufoasa. Elaboreaza un prospect mai pentru LOW-Level people! Cred ca e singura solutie ca sa nu ti se mai intoarca asa multe bune inapoi.
silvyu_92
La mine nu mergea bine cu aprinderea si senzorul decat la turatii mari peste 2500-3000 , cu bujii Bosch W7BC , apoi am desfacut aprinderea am schimbat si fisele Tesla cu cele care au fost inainte pe masina si se comporta mai bine ,mentionez ca bujiile nu au fost schimbate . Se poate sa fie din cauza bujiilor Bosch ? Sa fie din cauza bujiilor? Sa cumpar alte bujii Eyquem? Bobina am masurat-o si e la valori normale .
gotronic
La bobina, vezi scanteia la masa fara fisa centrala, pe urma pui si fisa centrala si urmareste daca scanteia este la fel. Verifica scanteia la masa pana la bujii, pe urma mai vedem.
schumi_86
Salutare! Am o nlamurire,de ce are tendinta de a merge cu intreruperi motorul atunci cand depasesc 4000 de ture?? Am aprindere cu senzor,este de 1 an pe masina,pana acum a mers impecabil,merge si acum dar asta e singura problema,apar intreruperi la turatii peste 4000 rpm,pana acum n-am avut problema asta.......

Sa fie cumva de la delcou ceva? Fisele sunt Tesla siliconice,bujiile Bosch shimbate in toamna au rezitenta 0,capacul este schimbat si el in toamna,luleaua nu este schimbata de vreo 2 ani....sa fie cumva de la ea??
gotronic
Si numai acum face? sau asa a facut tot timpul? Ce delcou ai pe masina (cod)? Vezi putin "fazarea" delcoului. Nu toate pipele sunt la fel cand le montezi, este posibil sa fie crestatura altfel decat originala sau una normala, si atunci este posibil sa dea la alt cilindru (aici pot fi si capacele de delcou altfel pozitionate ploturile, ca pe piata tot ce seamana ca marime este adus si vandut ca pentru Dacie din pacate.!!!!!!). Dar daca dupa 4000 rpm nu face nu stiu, poate pozitia camei in fata senzorului. (dereglat vacumaticul de la rotita aia zimtata). Trebuie sa masori si toate ce am spus in postarile de mai sus. Vezi ce gasesti si pe urma mai vedem, de unde ar putea fi ceva.
costy008
Va multumesc pentru raspunsuri, am luat pana la urma cu taicamiu toate cele la puricat, buba era la delcou, l-am schimbat si am parcurs circa 150km si merge perfect, bujiile sunt caramizii.
gotronic
Mai exact, ce anume de la delcou nu a fost in regula?? Ca sa stim si noi!
schumi_86
QUOTE(gotronic @ 6 Feb 2011, 16:16)
Si numai acum face? sau asa a facut tot timpul? Ce delcou ai pe masina (cod)? Vezi putin "fazarea" delcoului. Nu toate pipele sunt la fel cand le montezi, este posibil sa fie crestatura altfel decat originala sau una normala, si atunci este posibil sa dea la alt cilindru (aici pot fi si capacele de delcou altfel pozitionate ploturile, ca pe piata tot ce seamana ca marime este adus si vandut ca pentru Dacie din pacate.!!!!!!). Dar daca  dupa 4000 rpm nu face nu stiu, poate pozitia camei in fata senzorului. (dereglat vacumaticul de la rotita aia zimtata). Trebuie sa masori si toate ce am spus in postarile de mai sus. Vezi ce gasesti si pe urma mai vedem, de unde ar putea fi ceva.
*



Nu a facut tot timpul asa,cam de 1 luna-2 face asa ca sa zic. Delcoul de pe masina e cel original al masinii,cod "32-30",masina are motor de 1.3. Am probat si cu alt capac de delcou,cu alte fise si tot asa face....problema e ca dupa 4000 de ture face asa.
Aprinderea a fost verificata si reglata la stroboscop in toamna,delcoul verificat la fel......
Am sa verific si masuratorile si revin.
schumi_86
Am revenit cu rezultatele la masuratori si verificari....rezistenta la bobina in primar:5.18 ohmi. secundar: 8.30,valori la cald,masurate dupa 1ora de la stationare. Mi se par cam mari,deoarece am masurat primarul cu ea rece si avea 3.3 ohmi.... dry.gif 6.80 ohmi rezistenta la fisa centrala.

Am verificat si scanteia de la bobina: este buna,albastruie,de la delcou la fise la fel,buna, la bujii la fel,buna si albastruie....totusi am observat o oarecare diferenta de culoare la bujia de la fisa 1,am testat si cu alta bujie si la fel,nu este asa de albastra. dry.gif Rezistenta bujiilor: 0.2 la toate. In delcou m-am uitat,distanta fata de cama este buna,tresa de cupru nu atinge nimic,am masurat si senzorul,mi-a dat 0.2 Kohm intr-un sens si 0.11 Kohm in celalalt. Nu pot sa-mi dau seama de la ce ar putea fi intreruperile acelea??
Si inca o intrebare: de ce cand scot fisa de la bujia 2 nu se simte diferenta de turatie mare la relanti?? in sarcina merge bine si se simte daca scot fisa dar la relanti pauza....am verificat si cu alta fisa,bujie,capac delcou si tot asa face.... blink.gif
lula_canci
gotronic, am si eu o intrebare. Azi am observat ca aveam un condensator pe deloc, la firul de la ruptor acolo, si asta l-am scos din circuit la montarea aprinderii. Si azi am vazut ca mai e unu legat la bobina de inductie...ce fac? Trebuie scos si ala?
gotronic
Condensatorul unde este pus pe bobina de inductie ?? pe plus sau minus? Daca este pe plus este pentru deparazitare si este foarte bine, trebuie sa ramana acolo. Daca este pe minusul bobinei (acolo unde este pusa borna BI de la aprindere, poate sa ramana sau nu, incearca cum iti place mai mult). Vezi ce valoare are condensatorul sau are marimea ca cel de pe platina?

@schumi_86
Inceraca aprinderea cu platina in loc de senzor sa vezi daca face la fel sau mai rau. La cilindrul ala poti avea mai multe:
1. Compresie slaba
2. Supape care nu inchid bine (trebuiesc corectate cu tot cu scaunul de la supapa), sau a prins o mizerie de calamina, incearca un Metabond sau Duralube, poate il scoate repede.
3. Joc prea mic la supape (se poate corecta prin reglaj, daca nu este prea tarziu si a ars vreo supapa)
mihai1677
ptr shumi:
aceeasi problema o aveam si eu, verifica sa nu ai galeria de admisie desfacuta, si doi la relanti sugruma furtunul de servo, daca se schimba mersul motorului, trebuie sa schimbi ori supapa unisens ori tulumba de servo.
schumi_86
Multumesc pt.raspunsuri,am sa incerc si pe platina sa vad cum se manifesta.
Supapele nu ar avea de ce sa faca probleme,chiuloasa am schimbat-o in primavara cu una de 1.4 noua,am luat din ea 1.5mm,am schimbat supapele de admisie,noi,cele de evacuare le-am lasat ca erau bune....ar fi o varianta si calamina dar nu am mers cu benzina de groapa plus ca periodic ai dau cu un spray special Valvoline in carburator ce curata tot de la el pana in camera de ardere.
Am sa verific si jocul la supape la cilindrul respectiv sa vad la ce concluzii ajung.

@mihai1677: galeria de admisie nu e desfacuta,am sa incerc treaba cu furtunul,supapa am schimbat-o acum 2 luni de la servo. Revin cu ce am rezolvat.
drooopy
Am montat si eu o aprindere electronica si merge totul bine atat pe gaz si pe benzina dar azi mi s-a intamplat ceva ciudat. Am pornit-o pe benzina si cand sa plec de pe loc imi scade foarte mult turatia si daca nu apas ambreiaju se opreste. Vorbesc de plecari de pe loc absolut normale, nu cu scart sau subturat. De la ce poate fi? Pe gpl nu se intampla asa.
Siconi
Ai verificat avansul? Ai modificat pozitia DELCO-ului cum scrie in brosura? S-ar putea sa fie de la asta... macar verifica.
gotronic
Pai de la aprindere sigur nu este, daca pe gpl nu face. S-o fi infundat ceva pe la carburator. Cand ai schimbat ultima data bujiile si de care ai pe masina.? (cati Km ai facut cu ele)
drooopy
Bujiile sunt sinterom si au 3000-4000 km(aprox. 4 luni). Oricum nu ma deranjeaza prea mult ca ii fac doar pornirea pe benzina si dau imediat pe gpl dar e foarte ciudat comportamentul si singura schimbare facuta a fost montarea aprinderii. O sa mai vad daca face in continuare ca de reparat nu prea e vremea frumoasa smile.gif
gotronic
Azi ti-ai montat si aprinderea? sau numai azi a facut asa??
drooopy
Numai azi a facut asa.
schumi_86
Azi am vrut sa verific jocul la supape dar nu am mai avut timp,il verific diseara si revin cu un raspuns.....
am verificat totusi daca si la rece la relanti tot asa face si tot asa se manifesta,la fiecare cilindru se observa o schimbare de turatie semnificativa mai putin la cilindrul 3.
Ma gandesc ca daca ar fi fost vreo problema la jocurile de la supape ar fi fost o diferenta macar intre mersul la rece si la cald....cel putin teoretic.
G I M
Gotronic ai facut ceva teste de fiabilitate, cam ce durata de viata are o aprindere cu senzor? Presupunand ca restul pieselor sunt in parametrii. De 2 ani de cand am montat-o pe cea cu senzor nu am avut nici cea mai mica problema. drunksinging.gif
gotronic
In mod normal nu ar trebui sa tina masina cat tine aprinderea. Este omologata de RAR si in conditii mai grele de lucru decat pe masina. Am mai spus-o mai demult, noi nu reusim sa stricam pe stand o aprindere chiar si la 18V si bobina de Oltcit de 2 ohmi, chiar daca functioneaza continuu 1 luna.!
schumi_86
Revin asupra problemei postate cu cateva zile in urma,in legatura cu problema la cilindrul 3....am verificat jocul culbutorilor la rece si par a fi ok,totusi i-as regla din nou dar au jocurile in regula,nu tacane. Dupa cum am zis la rece la fel,aceleasi simptome la scoaterea fisei.... dry.gif
ma gandesc sa nu fie luleaua de vina sau chiar delcoul in sine.....daca ar trebuii schimbat trebuie sa pun unul cu acelasi cod din ce stiu eu,nu? Am sa iau o lulea noua sa vad daca se schimba ceva.
Am mai observat ceva....de ce dupa ce motorul ajunge la temperatura de regim normal,la relanti incepe sa mearga mai balbait putin??....la rece nu face asa.
Siconi
La rece, merge cu socul tras (chiar si la jumatate)?
Daca da, asta e explicatia: amestecul si avansul!
RIVE
Joc culbutori cilindru 3 "par a fi ok", pai spune cat au. Daca cu motorul cald incepe sa intrerupa si la rece nu, atunci poate fi de la joc prea mic la culbutori, bujii prea calde....
schumi_86
QUOTE(Siconi @ 18 Feb 2011, 13:52)
La rece, merge cu socul tras (chiar si la jumatate)?
Daca da, asta e explicatia: amestecul si avansul!
*



Da,la rece merge cu socul tras,plec de pe loc acum iarna cu socul tras pana se incalzeste putin motorul deoarece fara el tras plec greu carburatorul fiind dublu-corp,amestecul si aprinderea sunt reglate,astea au fost verificate.
gotronic
Vezi ca, carburatorul ala dublu este foarte "pretentios". Are niste jiglere mai mici ca la monocorp, si se infunda foarte repede. Stiu de la Oltcit, ca toata saptamana eram cu jiglerele-n gura si le suflam, mai ales cand bagam benzina proasta. Dupa ce am trecut numai la fara plumb de la Mol am scapat de "problema" asta. Sa nu fie si amestecul prea sarac, nu stiu daca asta de Dacie are si reglaj benzina/aer la relanti, ca alea de Oltcit erau doua unul de 1100 cu reglaj aer/benzina si cel de 1300 care nu mai avea decat benzina.
schumi_86
@RIVE: am verificat exact jocurile la supape sambata si erau bine(cu lera au fost verificate),bujiile nu cred ca ar fi problema deoarece imi face numai la 3 asa,am incercat si cu alte bujii si tot asa face,am inversat si bujiile intre ele si tot asa.

@GOTRONIC: Carburatorul asta dublu-corp de Dacie nu are reglajul de amestec ca cel de Oltcit sus acolo in capac,carburatorul este curat,mizerie nu ar avea de unde,benzina bag numai de la peco(Rompetrol),am si 2 filtre pe traseu....

Acum in seara asta a cedat de tot adica nu mai vrea sa mearga normal deloc,merge numai in 3....am incercat alta bujie,alt capac de delcou,alta lulea,alta fisa....NIMIC,am inversat si fisele intre ele si bujiile si nimic..... wacko.gif ce ar putea sa fie???? Exista cumva posibilitatea sa se fi blocat vreo supapa??? cum pot sa verific asta exact?? asta cred ca ar fi singurul raspuns ca am eliminat toate cauzele posibile,maine sa incerc cu un capac de delcou nou si o lulea noua,sa zic ca ar fi astea care le aveam de rezerva bulite amandoua dar ceea ce este prea putin probabil....

L.E: Am mai verificat din nou tot ansamblul capac delcou-fise-lulea-bujii si tot asa. Cilindrul 3 nu functioneaza mai deloc, merge in 3 dar daca ai scot fisa de tot mai scade putin turatia,bujia totusi lucreaza dar f.putin....nu o scot uda sau afumata,cand am ajuns acasa era caramizie mai mult in capat dar era,asta ma mira blink.gif de lucrat a lucrat dar f.putin.
Eu as suspecta delcoul sa fie problema.Pinionul are un oarecare joc dar f.mic nu este mare.
quinn
Schumi verifica totusi bujiile .Am avut cam aceeasi pb si o bujie care nu avea nici 200km
se dusese-era neagra de suparare-mergea mai bine cu fisa trasa!
schumi_86
Mersi pt.sfat,am sa incerc maine cu o bujie noua la cilindrul respectiv,capac de delcou nou,lulea sa vad cum se comporta dupa. in seara asta vreau sa-i dau jos capacul de la culbutori sa vad daca nu cumva s-a intamplat ceva la culbutori. Revin maine cu un raspuns,intre timp mai astept pareri,sfaturi.....
Kiraly
am aprindere at011 fara senzor si imi impusca platina.am verificat firul de la masa si are contact bun.l-am legat condensatorul inapoi si nu acuma nu mai impusca.am aprinderea din vara trecuta si pana acuma nu facea figuri.
gotronic
Nu are cum sa-ti impuste platina AT011, prin ea trece un curent mai mic de 100mA. Poate se murdareste (afuma) din cauza ca ai vapori de ulei prin delcou (banuiesc). Ce model de platina ai? Cu condensator o sa-ti mearga mai aiurea la turatii mari (intarziere de avans) si posibil sa se defecteze si aprinderea in timp, datorita fronturilor slabe care le face condensatorul pe intrarea aprinderii.
Kiraly
platina e frantuzoaica.cred ca ai dreptate in legatura cu vapori de ulei...
gotronic
Vapori de ulei sau prea mult ulei in pasla aia din capul axului delcou (sub pipa). Din cauza turatiei, uleiul se scurge pe axul delcou si il arunca si pe platini.! (pastilele lor)
LE.
"Arsura" asta a platinii se sterge cu o carpa umeda in benzina sau alcool. Nu trebuie sa dai cu smirgher.
Kiraly
ok.multumesc de ajutor
Gaba
@schumi_86 , ce zici tu acolo am mai vazut ... cu bolt iesit putin din piston si frecat in peretele cilindrului sau segmenti rupti (era modelul borgo prin 98 , daca-l rindeai prost praf se faceau )
gotronic
Vezi la carburatorul asta (seamana cu cel de 1300 de Oltcit, numai cu reglaj al benzinei la relanti), reglajul benzinei se face de jos lateral dintr-un surub care are un oring de cauciuc. Daca oringul este rupt sau lipseste, nu prea sta in relanti ca lumea (trage aer fals pe acolo). In plus jiglerul de relanti este foarte mic parca 0,30 sau 0,35 si una doua se obtureaza partial.
schumi_86
Mersi Gotronic pt.indicatii dar la carburator nu ma bag ca este reglat la un service specializat in carburatoare,pe stand si am fost azi acolo,reglajele sunt ok,mi l-a verificat baiatul de acolo,nici nu aveau de ce sa nu fie pt.ca nu umblase nimeni.

Revin asupra problemei,am schimbat toate bujiile inainte sa plec cu niste Brisk-uri de la un prieten si a mers,drept dovada ca era bujia de vina dar culmea ca duminica cand am inversat-o cu bujia de la 2 tot asa facea.....am luat si capacul de delcou si luleaua de la el si tot asa face,cand scot fisa de la 3 la relanti se simte diferenta mica,cred ca sunt dereglati culbutorii dry.gif

Am curatat bujiile (BOSCH Super) si acum vad ca merge dar mie ca o sa inceapa iarasi sa faca figuri,cu bujiile din noiembrie de cand le-am schimbat n-am avut probleme....sa fie ele de vina?? totusi zilele astea vreau sa fac si un reglaj la culbutori ca sa fiu sigur ca elimin si cauza asta.
silvyu_92
QUOTE(schumi_86 @ 22 Feb 2011, 19:46)
Mersi Gotronic pt.indicatii dar la carburator nu ma bag ca este reglat la un service specializat in carburatoare,pe stand si am fost azi acolo,reglajele sunt ok,mi l-a verificat baiatul de acolo,nici nu aveau de ce sa nu fie pt.ca nu umblase nimeni.

Revin asupra problemei,am schimbat toate bujiile inainte sa plec cu niste Brisk-uri de la un prieten si a mers,drept dovada ca era bujia de vina dar culmea ca duminica cand am inversat-o cu bujia de la 2 tot asa facea.....am luat si capacul de delcou si luleaua de la el si tot asa face,cand scot fisa de la 3 la relanti se simte diferenta mica,cred ca sunt dereglati culbutorii dry.gif 

Am curatat bujiile (BOSCH Super) si acum vad ca merge dar mie ca o sa inceapa iarasi sa faca figuri,cu bujiile din noiembrie de cand le-am schimbat n-am avut probleme....sa fie ele de vina?? totusi zilele astea vreau sa fac si un reglaj la culbutori ca sa fiu sigur ca elimin si cauza asta.
*



Bujiile BOSCH , care sunt in ziua de azi pe piata nu mai sunt ce erau odata sunt contrafacute , asa mi-am luat si eu teapa acum am Brisk si merg bine .
gotronic
Cu bujiile, dupa cca 200Km, ne mai "auzim". Daca trec de 200Km sunt sanse sa fie bune, daca nu.... tot la eyquem ajungeti! smile.gif
silvyu_92
Aveti dreptate Domnul Gelu asa a fost si la mine sunt o porcarie bujiile Bosch astea contrafacute , m-am lamurit si eu de ele dar cam tarziu , daca gasesam Eyquem cumparam dar din pacate nu am gasit si am cumparat ce avem inainte pe masina Brisk si se pare sa mearga.
alex1988
la bjiile Eyquem a12 mai trebuie schimbata distanta la electrozi? din cate am citit au 0,75.
Am aprindere ao 011 cu senzor.
la bujiile care le am le am puse la 0,9. Sa le las la 0,75 sau sa le fac de 0,9.
Bujii am gasit pe net trebuie sa ajunga.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.