Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
cristi_eftimie
nu stiu,ma ajuta cineva?
Costy2000
User-ul:eftimie cristian e al unui prieten si am raspuns din gresala dupa el ca era logat el si nu eu,problema sta in felul urmator nu stiu care este primar si care este secundar si cer ajutorul vostru ca v-am intrebat daca am pus bine conectori la aparatul de masura nu stiu nimic si vreau sa stiu si eu cum masor pe ce borne la bobina de inductie pun pe plus si minus sau pe plus sau minus si unde intra fisa centrala ??????

numai bine astept un raspuns !!!

26 Jun 2011, 10:31:
Am facut din nou masuratori si am facut in felul urmator am pus conectori de la aparat cum a spus bygy 007 si mi-a dat valoarea de 03,2kohmi e bine? si am mai masurat si din borna + si unde intra fisa centrala si am valorea de 7,25kohmi si invers -si unde intra fisa centrala si tot aceiasi vloare da adica 7,25kohmi,pot monta aprinderea pe acasta bobina ? sau trebuie alta? sad.gif
bygy007
da poti monta
Costy2000
Multumesc frumos acuma sa vorbesc cu dl gotronic smile.gif
gotronic
Primarul este intre cele doua suruburi ale bobinei de inductie, iar secundarul intre fisa centrala si una din acele borne. (nu conteaza care, deoarece este autotranformator iar primarul are o valoare foarte mica de cca 3 ohmi in comparatie cu secundarul care are valori de ordinul Kohmilor).
Mauratorile se fac cu bobina de inductie deconectata din circuit, altfel risti masori instalatia electrica a masinii, care este in paralel cu bobina de inductie, in plus poti sa strici aparatul daca cheia este pe pozitia contact pus (alimentata bobina). Pentru primar, aparatul trebuie pus pe scala cea mai mica (de ohmi).
gotronic
...

De fapt o fac pentru toti care au produse gotronic si nu vreau sa fie influentati de acest tip de comportament pe internet. Oameni care improsca cu nori in stanga si in dreapta numai prin simplu fapt "ca au vazut aprinderi romanesti prin anii '90". Pai nici nu stii despre ce este vorba dar te bagi...Eu banuiesc la ce te referi, o fi cea produsa de IPRS cu delcou cu tot si alta bobina de inductie ( cea de pe Oltcit 12TRS), dar asa de "buna" a fost ca este "plina" piata de ele, si toate forumele o "lauda". In plus mai costa si o caciula de bani. Asta este si motivul pentru care in '90 nu a fost implementata de Dacia Pitesti.
In alta ordine de idei la ce modificari te referi ca au fost respinse de RAR?
Mai jos pun si eu niste poze ca acum nu sunt la punctul de lucru sa scanez Certificatele de conformitate si Licentele de fabricatie de-a lungul vremii (le-am luat dintr-un dosar la intamplare).
Din 2010 nu am mai recertificat aprinderile AT011, AT012 cu senzor 011, 012, din simplu motiv ca ma pregatisem in 2008 pentru o productie de cca 2000 buc/luna. Din cauza guvernantilor nostri care au scos "programul rabla", vanzarile au scazut vertiginos, asa ca mai am stocuri din 2009 si 2010. Pana nu termin aceste stocuri care au fost fabricate pe timpul valabilitatii Licentei si Certificatului de conformitate, nu are rost sa platesc din nou o recertificare (valabila doar pentru 2 ani) pentru niste produse care nu le mai fabric in mod curent. Probabil urmatoarea certificare o voi face pe un lot de cateva mii de bucati si nu pe ani. Pana acum era nevoie la 2 ani, ca cerintele erau asa de mari incat nu dovedeam sa fac stocuri, dar asta este viata, n-avem ce face. In plus de omologare ai nevoie NUMAI daca produsele sunt pe raft in magazine, in rest pe ei nu ii intereseaza.
La fel este si cu AT01, care nu o mai faceam demult dar care in virtutea inertiei am recertificat-o in 2010. Pentru ca in fiecare an trebuie sa vina cei de la RAR in audit si sa platesti o taxa de audit, masa si cazare daca auditul dureaza mai mult de 1 zi, am facut cerere sa mi se anuleze Licenta si Certificatul de conformitate, astfel am mai scapat de un deviz de plata. La fel si cu AT01 mai am si din astea pe stoc, le tin doar pentru unii engros-isti, care au cateva magazine si doresc doar AT01.!!?? (au zis clientii lor ca sunt mai simplu de montat)mandru.gif

<span class='edit'>1 Jul 2011, 19:28:</span>
Si ca sa nu ma credeti pe cuvant, si sa nu fie dubii in privinta retragerii Licentei de fabricatie si a Certificatului de conformitate la aprinderile AT01, atasat pun mai jos Cererea mea pentru acest lucru si raspunsul RAR-ului.
...
Costy2000
Salut ......
Am primit aprindera acum cateva zile tongue.gif dar nu am avut timp sa o montez si astazi am reusit si eu sa am timp sa o montez merge super se vede diferenta intre platina si aprindere cu senzor dar am o problema am reglat tot carburator delcou si am zis sa dau o tura cu ea sa vad cum se comporta trage bine revine acul turomertului repede la 900rpm tongue.gif am vazut cum merge si am ajuns acasa am lasat-o si dupa cca 20 de minute am zis sa vad cum porneste m-am dus am pus contactul si i-am dat la automat si a invartit cam mult pana a pornit cam 1 minut am lasato iar am iam dat si pana la urma a luato am mai dat o tura cu ea si am oprito sa si sa vad daca porneste repede si a pornit din prima imediat care o fi problema de a pornit asa greu ?

Astept un raspuns !!! Numai bine si multumesc bravo pentru inventie biggrin.gif
gotronic
Se aduna vapori de benzina in gatul de lebada al carburatorului. Deci amestecul este prea bogat. In astfel de situatii, tine pedala la fund cand dai la demaror.
LE.
Sper ca ai refacut avansul dupa montarea senzorului.!
Costy2000
Da am refacut reglajul dupa cum spunea in prospect volanta la semn dau de delcou pana se stinge ledul biggrin.gif,si trebuie sa unblu la carburator sa ii dau nivelul mai mic sau cum este o problema la carburator ?
Si mai am o intrebare eu am bujii sinterom 14np18 nu au nici o mie de km sunt bune pentru aprindere,si bobina de inductie am masurato iar si tot aceiasi valora imi arata 03,7kohmi am unblat la aparat la tot si tot as imi arata insemana ca asta e valoarea dry.gif

Si mai am observat ca imi mai variaza si turatia la relanti poate fii tot de la carburator ?de la nivel mare in cnc?
gotronic

@Costy2000
Nu este problema neaparat cu carburatorul, multa lume are aceasta problema si datorita noilor tipuri de benzine care contin mai mult alcool ce se evapora mai usor, astfel vaporii se acumuleaza deasupra carburatorului in acel "gat de lebada".
Mai poti regla un pic avansul stanga dreapta, deoarece la masinile cu un anumit numar insemnat de Km, reglajul static poate diferi un pic de cel dinamic. Referitor la bujiile sinterom, stiu doar ca au fost introduse pe piata o serie mare de falsuri care nici producatorul nu le deosebeste. Depinde ce ai prins. Nu stiu ce aparat ai (daca e bun) si nici nu stiu unde ai masurat tu valoarea aia. Ca verificare fara sa stii prea multe acum dupa ce ai montat-o si merge, tine mana pe bobina dupa cca 15 min de functionare sau mai mult. Daca poti tine mana pe bobina sau aprindere iar scanteia la fisa centrala este alb-albastra , atunci este bine!
Dupa un parcurs mai lung (peste 50 km), uitatea la culoarea ceramicii bujiilor, trebuie sa fie caramizie. Daca este mai mult spre alb ai amestec sarac, daca este mai mult spre negru, amestec bogat.
G I M
Gotronic, are ceva daca firul care vine de la bobina la delcou il dau peste fisa centrala? Am citit mai demult pe aici ca nu ar fi bine si vreau sa fiu sigur.
gotronic
Nu este prea bine, ca se induce tensiune pe "bobina" astfel formata si pot aparea tensiuni induse pe firul ala. Astfel apare o tensiune indusa la bornele senzorului si intrarea aprinderii.
G I M
Ca l-am avut asa ani buni si nu am avut probleme, insa dupa ce am pus aprinderea l-am desfacut si atarna pe acolo acum. Merci.
cristy_s6
Va salut, nu am intrat de mult pe site si am pierdut sirul evenimentelor, doresc sa-l intreb pe "Gotronic" daca poate sa-mi dea o informatie mai "speciala"- am in lucru un Fiat, as vrea sa-i schimb aprinderea cu una electronica- ce pot adapta...ca am vazut sistemul cu senzori si nu mi-ar displace, dar nu stiu ce model...?
Multumesc anticipat pentru un eventual raspuns /stima,domnilor si sa auzim de bine !

3 Jul 2011, 09:55:
"Dracusorul" este un delcou de Fiat 600- simplu, fara dispozitivul vacumatic...
gotronic
Pune te rog o poza a delcoului cu capacul desfacut. Cred ca merge senzorul 012 CW sau 012 CCW. Am mai trimis in Italia cateva zeci de bucati (pentru Fiat 500, dar ala parca este in 2 cilindri). Vezi sensul de rotatie al axului delcoului in fata platinii (conteaza pentru senzori).!!
gotronic
Cred ca am uitat de tipul de aprindere. Daca bobina de inductie este ca si cea de dacie ca forma (cu borne tip surub), recomand aprinderea tranzistorizata AT011, care se fixeaza direct pe bornele bobinei de inductie.
Macar o poza nu se poate pune?, ca in tinerete am vrut sa-mi cumpar un Fiat 600 abandonat, dar intr-o stare destul de buna. smile.gif
micri
am o problema si ma enerveaza rau. am montata aprinderea, masin merge ok dar am o problema cu turometrul. la relanti indica corect insa cand accelerez brus acul turometrului cade la zero. ce pot sa fac caci fara aprindere merge ok turometrul.
gotronic
Ce tip de bobina de inductie ai pe masina? Ai masurat-o? Este un lot prost de turometre din fabricatie care nu prinde impulsul de pe plus al bobinei sau este prea scurt. Poti pune condensatorul de la platina pe minusul bobinei la masa si nu mai face.!
micri
intradevar am legat condesatorul la borna - a bobinei si acum merge turometrul ok.
nu o sa aiba vreun efect negativ?
Tudor Badescu
Impulsurile de tensiune ale bobinei vor depinde intr-o masura de tensiunea bateriei(care scade la pornire).Si va fi o sensibilitate mai mare a aprinderii la cresterea distantei dintre electrozi.Poti compensa aceste efecte punand un condensator de capacitate ceva mai mica decat a celui original.De ex. 0,18...0.20 microfarad.Si de cel putin 500V.
La valorile acestea si mai ales daca e cel original poate ramane acolo si pe clasic.De fapt se pune la delco din motive de flux tehnologic la montajul din uzina,dar langa bobina lucreaza mai rece si mai ferit de vibratii,adica exact cum e mai bine pentru condensator.
RIVE
Exact, pe clasic am avut si eu probleme in sensul ca acel condensator legat la platina s-a strapuns, iar cand l-am pus pe cel nou, i-am departat colierul de prindere fata de corpul delcoului (adica sa faca contact numai la surub), dar e mult mai bine langa bobina cum ai spus tu. Cu SENZOR mananca chibrite cu gpl biggrin.gif
gotronic
QUOTE(micri @ 4 Aug 2011, 10:06)
intradevar am legat condesatorul la borna - a bobinei si acum merge turometrul ok.
nu o sa aiba vreun efect negativ?
*



Nu o sa ai absolut nici un efect negativ, doar daca "mergi" cu mai mult de 5.500 rpm. La turatia asta energia inmagazinata in bobina de inductie nu o sa reuseasca sa incarce condensatorul pus, astfel tensiunea la bujii o sa fie invers proportionala cu turatia.
coldfear
costy008 wrote:
QUOTE
Mi-am montat si eu acum 2 saptamani apriderea + senzorul de la gotronic insa imi afuma bujiile dupa circa 15km si nu stiu din ce cauza (schimbat: bobina inductie noua doduco, fise tesla, bujii sinterom 14NP18, capac si lulea delcou doduco), aprinderea am montat-o cu taicamiu care el repara masina de cand a cumparat-o din 1977. Taicamiu ia montat si lu' varamiu o asemenea aprindere pe o dacia din 1998 si la el merge perfect, are in jur de 8000km facuti cu aprinderea. Masina merge rotund, trage normal, cand scoate furtunul de la vaccum scade turatia motorului si din cate am inteles asa e normal. Astept si sfaturi de la voi, de la ce poate fi. Multumesc frumos!

Cu scuzele de rigoare...la mine se manifesta invers, cand scot furtunul de la vacuum creste turatia motorului...este bine, rau, nu stiu. Cum se regleaza daca turatia in mod normal trebuie sa scada cand se scoate furtunul de la vacuum? tongue.gif
Si am luat si eu o aprindere gotronic, montata de un prieten cu tot cu senzor dar nu merge- in sensul ca nu da scanteie, daca pun vechea platina merge. Unde s-a gresit ? Este posibil ca acel senzor sa fie stricat?t. Nu da scanteie la delcou si nici la bujii... cool.gif
gotronic
Daca scoti furtunul de la vacum si creste turatia, sunt mai multe probleme.
1. Avansul tau este prea mare si revine la normal cand scoti vacumaticul
2. Amestec de benzina prea bogat si/sau capsula vacumatica sparta
3. Altceva ce nu-mi vine in minte acum decat daca as fi la fata locului.

Referitor la aprindere, unde este montat acum firul de la delcou (pe plusul sau minusul bobinei de inductie)??
djasu82
din cate stiu eu cand se scoate furtunul de la capsula vacumatica turatia trebuie sa scada sub 750 de ture cand e reglat carburatorul bine si motorul cald . Cand se cupleaza furtunul turatia revine la 750 de ture .
coldfear
Scuze pentru intarziere. Au aparut alte probleme si aprinderea am montat-o fara senzor- merge ok. Nu mai stiu cum sunt firele de la aprindere la delcou si invers. wacko.gif Am schimbat 2 pompe de benzina si degeaba, tot la fel merge in hopuri, acum am alimentat dintr-un bidon si vad ca merge, so, se pare ca sunt probleme pe conducte sau ceva gunoaie in rezervor 1zhelp00.gif . Sa vad in week-endul asta cum rezolv, plus ca si carburatorul e dereglat cred ca si delcou-ul...un mecanic bun prin Ploiesti stie cineva? Acum ma chinui cu alimentarea "by bidon" icon_mrgreen.gif
Pun si niste poze cu montajul aprinderii- senzorul l-am dat jos...
[attachmentid=1627742424] [attachmentid=1627742425] [attachmentid=1627742426] [attachmentid=1627742427] [attachmentid=1627742428] [attachmentid=1627742429]
gotronic
Este pacat sa nu folosesti si senzorul, altfel merge motorul.

1. Vezi daca firul negru face contact bun la masa (preferabil de legat la masa alternatorului).
2. Masoara si tensiunea ce ajunge la borna plus a bobinei de inductie (cu contactul pus si LED aprins), este posibil sa ai cadere mare pe contactul de la cheie.
3. Cand nu mergea cu senzor, LED-ul cum era ? aprins tot timpul, stins, sau se aprindea si stingea cand dadeai la demaror. Este posibil sa ai un scurt prin delcou la firul de iesire sau tresa de masa sa atinga firul de iesire).!! Urmareste si lamela arcuita sa nu atinga prin delcou la masa.!!
LE.
Muta firul ala de la delcou pe sub fisa de la bujie (sa n-o atinga), daca fisa scapa inalta tensiune ajunge pe senzor sau pe intrarea de la aprindere. Deznoada firul ala si vezi sa nu atinga nimic pe acolo, in nici un caz sa nu-l bobinezi pe fisa centrala.
Aia e umezeala pe acolo (apa) sau stropi de benzina?
coldfear
Led-ul era mereu aprins cand am pus si senzorul. Acum constat alta problema- a fost reglat avansul, relanti-ul merge ok, se aude ok. Dupa cativa km. opresc masina si dupa o jumatate de ora, 5 minute, nu conteaza plec cu ea dar numai in hopuri relatiul nu mai tine si dimineata e jale... wacko.gif
Si pe la contact sunt ceva probleme, pornesc motorul dar nu am tensiune la stergatoare, ventilator bord si stop pe frane- trebuie sa intorc putin de cheie inapoi- este tensiune. Contactul a fost desfacut si acei contacti de cupru erau cam tociti, i-am schimbat dar degeaba, un contact nou e in jur de 100-120 lei. mad.gif
LE: E apa de ploaie ... biggrin.gif
Tot nu mi-ai spus daca e bine montata aprinderea sau nu.
gotronic
Daca LED-ul era aprins tot timpul, inseamna ca atingea ceva la masa prin delcou firul care duce la aprindere. Sau ai montat tresa metalica pe iesire (masa). Aia trebuie pusa sub surubul de la platina fixa si pozat frumos tresa metalica sa nu atinga surubul de iesire sau lamela de arc.
Bobina de inductie ai masurat-o (se incalzeste tare dupa cca 15 minute sau juma de ora de functionare)? Joc radial la axul delcoului ai mare?
Reglajul senzorului se face fata de varful camei axului delcou , sper ca nu ai reglat distanta la "platini" cu senzor.! Acesta nu trebuie sa atinga axul delcoului in functionare.!

LE.
Daca ai tensiunea la plus bobina de inductie mai mica de 8V, cu senzor nu o sa functioneze. Si daca este cca 9..10V, daca bateria este slaba mai cade cand dai la demaror si nu mai porneste.! Cu platina si aprindere merge si la tensiuni mai mici, dar nu mai putin de 6..7V (oricum asta nu este normal)
coldfear
Cred ca tresa metalica facea contact cu corpul delcoului. Bobina de incalzit se incalzeste nu foarte tare, dupa cca 5-10-15 minute, nu stiu, n-am bagat de seama dar o sa verific.
gotronic
TRESA METALICA (DE CUPRU) TREBUIE SA FACA CONTACT CU CORPUL DELCOULUI, (AICI NU-I PROBLEMA). EA ESTE CONECTATA LA MINUS ORICUM, ADICA MASA.
coldfear
Daca poti sa-mi dai un pm- cu un nr. de telefon si o ora cand pot sa te sun sa-mi explici mai "pe romaneste" legat de aprindere, ti-as fi recunoscator. Eu nu pot da pm-uri...n-am kilometri multi p'aci... cool.gif
bygy007
ai 2 piese de plastic ca izolatori , una tine lamela arcului de la platina , senzor si alta este pe surubul de iese din delco ala pe care vine firul la bobina , aprindere poate de acolo ai probleme
Stormy
Eu am alta problema cand montez senzorul. Acul de la turometru imi arata ca am 2000 de turatii la relanti, daca accelerez o ia pur si simplu razna, in sus si in jos. Problema stiu de unde e dar nu inteleg de ce si cum se poate rezolva. Pe fiecare cama a axului de la delcou senzorul imi da cate 3-4 scantei. Am incercat sa maresc sau sa micsorez distanta dintre senzor si ax dar tot asa scanteiaza.
bygy007
incearca sa pui condesatorul care era la delco la bobina de inductie intre minus si masa
Stormy
am incercat. dar oricum nu vad legatura. eu am prea multe scantei pe cama in loc de una.
iuliano_smile
coldfear am incercat sati dau un pm dar nu ai suficiente posturi ca sa il poti citi. Dami add pe iuliano_smile si te ajut eu.

In rest sorry de oftopic.
gotronic
Ti s-a dus un condensator de 15nF din senzor care este pe alimentare. Asa ca daca vrei sa rezolzi problema, pune in locul condensatorului care era pe platina un condensator de 15nF/25V maxim. Condensatorul se duce de la vibratii puternice in delcou sau temperaturi extreme rapide. Poti pune orice condensator ceramic de 15nF care costa cat o cutie de chibrituri.!
coldfear
In mare parte s_a rezolvat, cred, nu mai face asa rau, jiclerul de aer nu avea acel varf, si nu facea amestec ok. Senzorul nu l_am montat inca, nu am gasit un mm sa pot sa masor bobina si am mai facut rost de una poloneza care a fost tot pe o dacie. Ramane sa fac tetste. @iuliano, am ori conductele înfundate ori rezervorul cu probleme, mi_a promis o cunoștință că mă ajută gratis. Merci
krapcarasu
cum se conecta aprinderea asta Heimann 54.001 pe Oltcit? Si cat ar trebui sa aibe rezistenta bobina? 0,8 ohmi imi arata[attachmentid=1627743273]
iuliano_smile
QUOTE(krapcarasu @ 15 Aug 2011, 20:22)
cum se conecta aprinderea asta Heimann 54.001 pe Oltcit? Si cat ar trebui sa aibe rezistenta bobina? 0,8 ohmi imi arata[attachmentid=1627743273]
*


Mufa aia cu pini e leaga la senzorul hall din delcou. Ceilalti 2 papuci se leaga la bobina din care unu e plus contact. Pe plusul contact se alimenteaza si minunatia aia. Masa sio ia prin suruburi.
Cama asa vad eu lucrurile, nu bag mana in foc, dar asta ar fi logica.
djasu82
bobina de oltcit parca avea 1,5 ohmi si o rezistenta aditionala de 1,2 ohmi.
Cand are rezistenta mica si sa zicem are spire in scurt pe primar , bobina se incalzeste rapid si scanteia e slaba.
krapcarasu
am montat bobina de 0,8 ohmi la mine cu rezistenta aditionala de 1,7 ohmi(6buc de 10 ohmi/ 5w in paralel, se incing de stau sa crape), la pornire e suntata cu releu
nu se incinge nici bobina nici at 011
gotronic
Poti sa pui o poza? ce bobina de 0,8 ohmi ai?
Bobina de Oltcit are 1,8ohmi la rece...2 ohmi la cald. "Rezistenta" aditionala (nu e rezistenta), are la rece cca 0,6...0,7ohmi si la cald poate atinge 1,5ohmi (cand frige).
krapcarasu
este bobina de Oltcit trs,poza mai sus , am citit la ei pe forum ca asa are de noua 0,8 ohmi
gotronic
Da, aia atat are.
val2011
La mine nu merege pur si simplu o ia se oreste imediat cum ii dau drumul la cheie. Am montat o corect pt k stiu putina electronica, acum regret k am luat o si k am dat atatia bani pa ia dar mai este o solutie sa ma duc la service, garantie nu am si multe alte defecte pe care le are aceasta aprindere.(nu am reglat avansu ca nu ma prea pricep) sad.gif sad.gif sad.gif
bygy007
in principiu este foarte buna si eu am avut-o citiva ani pe masina , acum e pe undeva prin casa a mers fara probleme de prima data si nu am avut probleme cu ea niciodata

daca zici ca porneste si se opreste , eu zic sa te uiti cu atentie la montaj si sa verifici daca functioneaza corect ( daca stii ceva electronica cred ca stii cum se verifica)
gotronic
QUOTE(val2011 @ 17 Sep 2011, 13:37)
La mine nu merege pur si simplu o ia se oreste imediat cum ii dau drumul la cheie. Am montat o corect pt k stiu putina electronica, acum regret k am luat o si k am dat atatia bani pa ia dar mai este o solutie sa ma duc la service, garantie nu am si multe alte defecte pe care le are aceasta aprindere.(nu am reglat avansu ca nu ma prea pricep)  sad.gif  sad.gif  sad.gif
*



Despre ce aprindere vorbesti? Vad ca recunosti, nu te pricepi la reglaje dar dai vina pe "multe alte defecte" ale aprinderii.!! sad.gif care ar fi alea multe defecte? O aprindere reglata incorect (sau nereglata) nu "merge" bine sau deloc. In plus, o aprindere electronica de obicei scoate o tensiune mai mare, iar daca ceva nu este in regula cu instalatia clasica (bobina de inductie obosita sau cu alti parametri, fise cu rezistenta interna marita sau izolatie proasta, bujii contrafacute, "obosite" sau distanta prea mare intre electrozi), aprinderea electronica "pune in evidenta" aceste probleme. Este ca si cum la o instalatie electrica de 220Vca la o casa veche, bagi in ea 380Vca, este posibil sa cedeze ceva.!! Tensiunea la bornele bobinei de inductie cu contactul pus pe motor pornit si bobina sub sarcina, cat este? Poate ai cadere mare de tensiune pe contact, si daca tensiunea ce ajunge pe bobina de inductie este sub 8V cand dai la demaror, nu mai "merge" bine, chiar nu porneste. In plus, chiar daca schimbi o platina trebuie refacute reglajele, la montarea unei aprinderi electronice nu crezi ca ar trebui macar sa stii cum se face un reglaj clasic? Nu mi se pare normal sa dai vina pe ceva care in primul rand nici nu stii sa-l reglezi, nu mai vorbesc de principii de functionare.!
Scuza-ma ca am fost un pic "acid".
Fa niste masuratori la bobina de inductie, fise de bujii, caderi de tensiune pe contactele de la cheia, tensiune pe acumulator la incarcare si cand dai la demaror, si pe urma mai vedem ce si cum.!!
Bine?

Am intalnit cazuri de chei de contact care efectiv nu dadeau tensiune la bobina de inductie in momentul cand invarteai demarorul, si cand treceai cheia pe motor pornit aparea tensiunea la bornele bobinei. Pornirea era "la noroc", daca invarteai cheia rapid inapoi, iti reusea pornirea.

LE.
Daca este vorba de AT011 cu senzor 011, pozitia normala a delcoului este alta decat pe clasic (trebuie rotit delcoul in sens invers acelor de ceasornic cca 20 grade)
val2011
Pai cand am spus "defect" ma refeream la faptul k treb sa ma duc la service pt a putea obtine garantia. sad.gif Am aprindere cu senzor, cea mentionata mai sus. (si am sa fac si masuratori .. )
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.