Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
ORIJINAL21
astazi,am fost in 2magazine diferite de piese auto unde am masurat cate un set de fise albastre tesla, ele avand ca valoare:
primarul - 5kohmi
si secundarele (cele 4 buc) - intre 3 si 4 kohmi,
Nu am gasit nimic sub 3kohmi...
are cineva recomandari cu privinte la fise?
Am vazut candva fise rosii mai groase decat tesla.. stie cineva cum se numesc acestea si daca se mai gasesc?
GoldMD
Daca nu te deranjeaza parazitii la radio, sunt bune cele fara rezistenta, daca ai rotor delcou Bosch, care are el rezistenta fixa. Insa nu gasesc nicaieri fise fara rezistenta. Are cineva idee daca se mai gasesc?
ORIJINAL21
[attachmentid=1627897492] [attachmentid=1627897493] [attachmentid=1627897494]
stie cineva unde se pot gasi ???

<span class='edit'>16 Jul 2013, 01:08:</span>
[attachmentid=1627897495] [attachmentid=1627897496]

<span class='edit'>16 Jul 2013, 11:12:</span>
http://streetandcircuit.gr/magnecor_mpouza....php?cPath=8706

16 Jul 2013, 15:53:
QUOTE(GoldMD @ 15 Jul 2013, 18:11)
Daca nu te deranjeaza parazitii la radio, sunt bune cele fara rezistenta, daca ai rotor delcou Bosch, care are el rezistenta fixa. Insa nu gasesc nicaieri fise fara rezistenta. Are cineva idee daca se mai gasesc?
*



cat masoara cele fara rezistenta? ooo??

17 Jul 2013, 11:34:
inca cateva tipuri de fise rusesti lada/niva...
Razvan_Ionut
Tesla am gasit cu 35 Lei , chiar sunt mai bune ca astea normale.
ORIJINAL21
si cateva tipuri de rotoare/distribuitoare..
tipul acesta, il am eu acum montat..[attachmentid=1627897712] si are o rezistenta de 4,7 khomi

Intrebare pt D-nul Gotronic.
1. Cum ar fi indicat, cu valoare sau fara valoare la ruptor..
2. Duce la o pornire mai greoaie a motorului daca are acea rezistenta(valoare)?se poate strica ceva?

mai sunt si aceste tipuri..[attachmentid=1627897713] [attachmentid=1627897714] [attachmentid=1627897715] [attachmentid=1627897716]

gotronic
Nu montati pipe de orice fel care intra pe axul delcoului.!!! Conteaza foarte mult pozitia pipei fata de ploturile capacului delcou atunci cand se produce scanteia. La fel de importanta este si distanta pana la ploturile capacului delcou (in plan vertical si/sau orizontal). Daca scanteia nu este data cand pipa este in dreptul ploturilor ci undeva pe la mijloc, atunci scanteia poate sa se duca la alt cilindru, si de aia va merge cum va merge.
Rezistenta de pe pipa a fost folosita la unele motoare pentru deparazitare si/sau ptr. marirea tensiunii secundare la bobina de inductie. Evident, daca aveti fise Tesla de 4Kohmi si mai aveti cativa Kohmi la pipa energia scanteii o sa fie mai mica. (scanteie mai subtire si mai rosiatica poate)
Andyno
A inceput sa.mi faca niste probleme la pornire. Dimineata porneste la a doua, treia cheie.
Si uneori cand este si cu motorul cald...opresc la magazin sa cumpar ceva (cam 5 minute) si nu mai proneste ok.

Am mai regalat o...curatat pe acolo, bujii...etc. Tot ce este legat de aprindere acum cam cateva luni.

Eu folosesc doar GPL.
gotronic
Incearca cu acceleratia la "podea". Nu e din aprindere. sau daca o fi din "aprindere", verifica din nou TOT. ((Scanteia "la masa" daca e puternica direct din iesirea de la bobina de inductie, masurarea rezistentei ohmice a fiselor, curatenia si integritatea capacului distributor, pipa, si nu in ultimul rand bujiile.)
B17XGG
Porneste cu comutatorul pe "zero". Imediat dupa ce ii dai cheie la electromotor, dai comutatorul pe GPL. In acest fel incepi invartirea motorului cu electrovalvele inchise si impiedici inecarea. Poti incerca si fara manevra cu comutatorul, dar ii dai imediat start, nu stai sa te gandesti cat timp bordul este aprins (ign) pentru a nu inunda galeria cu gaz iar pedala sa fie apasata la fund asa cum spune @gotronic.
valy1233
salutare baieti.am luat de la o dacie o aprindere gotronic fara senzor si am pus-o la mine,dupa o luna am stricat un rand de buji...bujiile nu aveau 2mii km(bosch)
ma rog..am luat altele noi..dupa 3-4 porniri in garaj,bujiile au cedat..
am dat aprinderea jos si am luat alte bujii,merg asa de 2 luni si nu mai are nimic...cu toate ca aprinderea mi se parea buna,cu ea turatiile erau ceva mai ridicate la relanti
gotronic
Bun, si care e concluzia?
Cum "ai stricat" bujiile ???!!! Cum "arata" niste bujii "stricate".??! blush.gif
valy1233
QUOTE(gotronic @ 8 Oct 2013, 18:22)
Bun, si care e concluzia?
Cum "ai stricat" bujiile ???!!! Cum "arata" niste bujii "stricate".??! blush.gif
*


pai nu mai dau scanteie deloc,sau nu o mai da bine..si am dedus ca asta s-a intamplat datorita aprinderii...
b 45 bwy
QUOTE(Andyno @ 5 Sep 2013, 23:06)
A inceput sa.mi faca niste probleme la pornire. Dimineata porneste la a doua, treia cheie.
Si uneori cand este si cu motorul cald...opresc la magazin sa cumpar ceva (cam 5 minute) si nu mai proneste ok.

Am mai regalat o...curatat pe acolo, bujii...etc. Tot ce este legat de aprindere acum cam cateva luni.

Eu folosesc doar GPL.
*





Mai ia i din gaz de la robinetul de pe furtunul care duce la carburator,asa facea si la mn
gotronic
QUOTE(valy1233 @ 8 Oct 2013, 20:13)
pai nu mai dau scanteie deloc,sau nu  o mai da bine..si am dedus ca asta s-a intamplat datorita aprinderii...
*



Is bujiile proaste sau contrafacute. Scanteia la fisa centrala de la bobina de inductie cum este ? (culoare, lungime si sunet)? Bobina de inductie ai masurat-o si fisele de asemenea. Numai asa poti trage o concluzie. Daca fisele sunt cu valoare mare , scanteia in secundar are valoare prea mare si se strapunge portelanul. Pe clasic tensiunea este mai mica si de aia merge.!
Masoara si rezistenta ohmica a electrodului central de la bujii. La "clasice" trebuie sa fie zero, daca au cativa Kohmi is bujiile pentru injectie si poate fi si asta o problema. Multi vanzatori si nu numai nu stiu de asa ceva, (nici in strainatate, se uita la tine ca la unul "dus cu sorcova")
RIVE
Inca se mai gasesc la Carrrefour bujii Brisk N15 YC la cca.25 ron setul,impedanta 0 ohmi (am fost multumit de ele) reglate la 0,7 mm (si pe benzina si pe gaz), iar la setul de fise Tesla,schimbati fisa centrala cu una de impedanta mica sub 1 kohm,iar pipa sa fie cu lamela din alama (nu se innegreste repede ca cea din fier) si fara rezistenta.In felul acesta aprinderea va functiona bine pe termen lung si nu va obosi bobina.
gotronic
offtopic,

Stie cineva niste bujii "calde" cu filet lung (gen Oltcit) si cu rezistenta ohmica zero ? (vor fi folosite la un motostivuitor cu motor de 1,6 care in cea mai mare parte functioneaza la relanti).
Am modificat un delcou frantuzesc cu platina si I-am montat un sensor 012CW. "omul" a tot montat bujii si fise aiurea, fisele I le-am "aranjat" eu sa intre in capacul distribuitor sa faca contact (I-am scos si niste rezistente din conectorul pipei spre Capac delcou si I-am pus alte terminale la fise sa faca contact)

merci
vercingetorix
Buna ziua !

Am urmatoarea problema.
Am montat o aprindere gotronic cu senzor pe un delcou nou-nout de Dacia motor 1600 cmc.
Conform instructiunilor, am deconectat condensatorul de la circuit, dar nu merge deloc cum trebuie, tuseste, se inneaca, parca merge in 3 pistoane.
Cum ii pun condensatorul la loc, merge perfect rotund, trage bine, e impecabil.
Pot sa il las asa, cu condensatorul pus ?
Sau ce e de facut ?

Multumesc.(folosesc bujii eyquem)
dacia_geo
Bun ai schimbat platina si ai pus senzorul. Trebuie sa mearga din prima fara condensator cu conditia sa fi reglat aprinderea la semn. De retinut ca dupa ce pui senzorul trebuie sa refaci acest reglaj. Nu strica sa te ajute cineva cu o lampa stroboscopica (reglare profi). Imi aduc aminte ca si eu cand am schimbat platina cu senzorul a trebuit refac reglajul pentru ca mergea prost motorul. In rest nu ar trebui sa ai probleme. Personal sunt foarte multumit de senzor.
gotronic
Verifica incarcarea si caderea de tensiune pe cheia de contact. Fisle sa fie masurate, la fel si bobina de inductie in primar si secundar. Aprinderea electronica da o scanteie mai puternica (tensiune mai mare) decat pe classic.
daca ai releu mechanic este posibil sa-ti bage paraziti in instalatie. Minusul aprinderii este bine de conectat direct la alternator sau blocul motor. Trebuie refacut neaparat reglajul la aprindere dupa ce montezi senzorul (pozitia delcoului este alta fata de platina)
dan_bog_dan
Buna ziua, sunt nou pe forum si as dori sa achizitionez o aprindere AT011 cu senzor 011 (Model Dacia), as dori un pret cu tot cu transport in Bucuresti. Va multumesc.
G I M
Vin si eu cu o problema. Am cumparat bobina de tico DENSO, 2 rezistente de 1 ohm 20 w ( in serie), montat tot, frumos, dar nu-mi mai merge turometrul sad.gif . Motorul merge foarte rotund si porneste la sfert.
Am aprindere gotronic cu senzor.
Masina este o NOVA motor 1.6
Daca accelerez destul de tare, urca foarte putin acul de la turometru.
Ce credeti ca ar putea avea? Am inversat si bornele la bobina si nimic.
corbex
Cred ca turometrul ia semnal de la descarcarile pe fisa centrala. Aprinderea sau bobina noua au denaturat ecest semnal. Cred, nu bag mina in foc dar, daca e asa, semnalul trebuie corectat cu ceva.
gotronic
QUOTE(dan_bog_dan @ 12 Nov 2013, 11:06)
Buna ziua, sunt nou pe forum si as dori sa achizitionez o aprindere AT011 cu senzor 011 (Model Dacia), as dori un pret cu tot cu transport in Bucuresti. Va multumesc.
*



Ti-am trimis PM cu link la site.

QUOTE(G I M @ 18 Nov 2013, 19:56)
Vin si eu cu o problema. Am cumparat bobina de tico DENSO, 2 rezistente de 1 ohm 20 w ( in serie), montat tot, frumos, dar nu-mi mai merge turometrul  sad.gif . Motorul merge foarte rotund si porneste la sfert.
Am aprindere gotronic cu senzor.
Masina este o NOVA motor 1.6
Daca accelerez destul de tare, urca foarte putin acul de la turometru.
Ce credeti ca ar putea avea? Am inversat si bornele la bobina si nimic.
*



Bobina de Tico nu este pentru aprindere clasica. Merge poate mai bine fata de ce ai avut pe masina inainte. Multi au aceleasi probleme cu "adaptarea" bobinelor de Tico. Mai bine cumparai orice bobina de masina clasica cu cel putin 3 ohmi in primar (dar de calitate). Cu cea de Tico se pierde multa energie pe rezistenta serie, iar pe direct nu poti s-o montezi ca strici atat aprinderea cat si bobina prin supraincalzire, contactul de la cheie... Bobinele de Tico sunt construite pentru aprinderi cu unghi dwel variabil (timpul cat sta sub tensiune este mic, constant si curent foarte mare). Banuiesc ca tensiunea din primar este atat de mica si scurta incat turometrul nu o percepe. Incearca sa pui un condensator de cca 100nF/600V in parale pe bobina, sau intre borna de turometru si masa. (cu cat este valoarea mai mica cu atat mai bine, nu-ti afecteaza inalta tensiune mai ales la turatii mari)
G I M
Am uitat sa specific ca bobina are 3,2 ohmi.
Unde gasesc o bobina doduco noua? Inainte sa o cumpar pe cea de tico, am cautat sa iau doduco si nu am gasit pe nicaieri.
gotronic
3,2 ohmi fara rezistenta aditionala ? Eu stiam ca cele de Tico au 1,4 ohmi, am si cumparat cateva pe care le-am returnat din cauza scanteii foarte slaba. Daca are 3,2 ohmi, verifica contactele intre papucul de la turometru si conductorul acestuia. Deobicei cand se oxideaza in interior si pe urma ai miscat papucul un pic (cazul nostrum montat alta bobina), nu mai face contact in interior. Ar fi bine sa scoti papucul si sa-l cositoresti. (la fel si la ceilalti papuci)

LE
Bobine doduco sau altele de calitate noi, se aduc pe comanda la magazine si cu plata in avans. Dar o bobina Beru ce am cumparat-o eu mai demult cu 120 lei sau doduco cu cca 60 lei, acum au in catalog preturi de cca 230 lei sau mai mult. (platesti probabil transportul pentru o singura bobina)
G I M
Cu rezistente cu tot.
Toate firele si toti papucii sunt cositoriti si tras tuburi termo peste.
gotronic
De curiozitate, ai vazut scanteia la masa la fisa central si la bujii? Cum arata?
G I M
Am scos fisa de la una din bujii, scanteia este destul de puternica si de culoare albastra.
Edit: Condensator polarizat 100nF 600V?
gotronic
Acum am vazut aici si postarea dupa ce am primit PM. Reiau si aici PM-ul (sa stie mai multi) :

"Condensatorul trebuie sa fie neaparat nepolarizat si la o tensiune minima de cca 450Vcc sau ca. Valoarea sa fie cat mai mica posibil. Tatonati valori sub 100 nF pana unde vedeti ca functioneaza turometrul. Daca gasiti o valoare optima postati si pe forum. Valoarea condensatorului depinde de mai multi factori, bobina de inductie, rezistenta aditionala, caderea de tensiune pe cheia de contact si de montajul electronic al turometrului (au fost multe loturi si tipuri diferite, din care unele au fost cu problem si pe "classic" nu numai pe "electronic"). Nu cunosc loturile sau anii de fabricatie a masinilor."

G I M
Azi am fost la cumparaturi la sfatul domnului Gotronic. Acum sa vedem ce va iesi
Condensatorul se va monta intre bornele bobinei sau intre borna turometrului (firul ce vine la borna B.I a aprinderii) si masa?
gotronic
Mai corect este intre turometru si masa (este un filtru "trece jos" sau "taie sus" mai bun). Asteptam rezultatele.
G I M
Vesti bune, in weekend am fost la masina, am facut ceva teste, am montat un condensator de 47nF 630 V intre firul de la turometru si masa, iar turometru functioneaza perfect acum.
Multumesc domnului Gelu.
gotronic
OK. Cu placere.
crizarachetelordincuba
salutare. am achizitionat si eu o aprindere gotronic si am montat-o pe masina. am montat toate firele cum scrie la carte si am reglat-o invartind de delco in sens invers acelor de ceasornic cand deodata s-a invartit elicea si s-a stins ledu control-ul semn ca s-a produs scanteia. am urcat la volan am dat cheie si a pornit din prima motorul avand cateva pauze in mers si dand rateuri la greu. am oprit masina dar nu si motoru si am miscat de delco pana ce pauzele am disparut, pozitia delcoului fiind aproape similara ca atunci cand aveam platina. mentionez ca motorul merge perfect fara pauze sau rateuri chiar si atunci cand este foarte rece insa porneste la - 8 grade doar dupa vreo 15 pedale si cateva chei sau dupa o cheie "lunga". cum as putea sa-l reglez sa porneasca la prima cheie chiar si atunci cand este ger afara? dupa ce porneste nu este nicio alta problema. daca nu dau atatea pedale invarte electromotoru in continuu pana iau borna de pe baterie chiar daca scot cheia din contact ceea ce ma face sa cred ca nu are suficienta benzina pentru ca nu da semne sa "rupa" deloc. aaaa si inca ceva:trag socul si tot sitemul de aprindere este nou !
Babaq139QMB2
Am o problema cu aprinderea AT 01 cu platina la delco , se aprinde ledul este galben , dar merge gituit si scoate mult fum negru , momentan este pe clasic , se mai poate face ceva in sensul de reparat sau adaugat piese din EXTERIOR ??? .
gotronic
QUOTE(crizarachetelordincuba @ 5 Dec 2013, 16:32)
salutare.  am achizitionat si eu o aprindere gotronic si am montat-o pe masina. am montat toate firele cum scrie la carte si am reglat-o invartind de delco in sens invers acelor de ceasornic cand deodata s-a invartit elicea si s-a stins ledu control-ul semn ca s-a produs scanteia. am urcat la volan am dat cheie si a pornit din prima motorul avand cateva pauze in mers si dand rateuri la greu. am oprit masina dar nu si motoru si am miscat de delco pana ce pauzele am disparut, pozitia delcoului fiind aproape similara ca atunci cand aveam platina. mentionez ca motorul merge perfect fara pauze sau rateuri chiar si atunci cand este foarte rece insa porneste la - 8 grade doar dupa vreo 15 pedale si cateva chei sau dupa o cheie "lunga". cum as putea sa-l reglez sa porneasca la prima cheie chiar si atunci cand este ger afara? dupa ce porneste nu este nicio alta problema. daca nu dau atatea pedale invarte electromotoru in continuu pana iau borna de pe baterie chiar daca scot cheia din contact ceea ce ma face sa cred ca nu are suficienta benzina pentru ca nu da semne sa "rupa" deloc. aaaa si inca ceva:trag socul si tot sitemul de aprindere este nou !
*



Nu stiu daca ai procedat corect. Trebuia mai intai sa pui motorul pe "zero" la volanta si pe urma sa invarti delcoul. Mai stiu eu multi care faceau la fel si se "dadeau" cu caramida-n piept stricand multe motoare. Pornirea "la sfert" implica si o carburatie perfecta si mai ales sa nu pierzi benzina din CNC. Eu am avut Oltcit la "viata mea" (motor muuult mai pretentios) si pornea la "prima" cu cateva pedale in avans (spritzuri), soc cat "trebuie" (fiecare motor este altfel), si chiar un pic de acceleratie apsata. Aici fiecare trebuie sa-si cunoasca masina. Nici cand erau noi nu erau la fel doua. Cat despre instalatia electrica de aprindere ca este "noua" ma face sa cred ca nu cunosti prea multe despre asa ceva, asta o spun deoarece ca fiind ceva "nou" de pe piata noastra nu inseamna neaparat ca este si bun. (in parametri). Se vinde orice in general numai sa mearga (acuma daca fisele sunt noi si au 150Kohmi poti sa le consideri intrerupte), bobina de inductie daca este "Bosch" sau alta "de marca" si ai dat pe ea 25 lei (sau 36 de lei)...poate ca merge de cateva ori bine, dar energie nu o sa aiba sa porneasca "la prima", bujiile trebuie sa fie caramizii si de valoare termica corespunzatoare iar electrodul central sa nu aiba rezistenta ohmica (altfel sunt pentru motoare cu injectie).
In plus !!! la un motor mai "batran", modul de reglare cu avansul static (cel cu LED-ul de exemplu), nu mai corespunde cu cel dinamic, astfel ca ori iti porneste perfect si nu merge bine in turatie, ori invers. Trebuie facut un compromis, daca nu reface (sau verifici) si curbele de avans si vacumatic "ca la carte". Trebuie revazute si locurile pe unde ar putea "trage aer fals", daca exista. (ce motor ai pe masina si ce fel de delcou? ca delcouri de "Dacie" sunt cam vreo 4 modele care pe "dinafara" sunt identice). Sunt delcouri pentru motoare de 1100cc, 1300cc, 1400cc si cred ca doua modele de 1600cc (nu sunt asa sigur, este vorba de Dacia papuc si Dacia Nova, care din cate stiu sunt concepute cu cupluri diferite la turatii asemanatoare, unul ptr. tractiune si celalalt "de fuga", dar repet nu sunt sigur, doar am vazut pe undeva curbe diferite de avans si cuplu la acelasi motor de 1600cc)

QUOTE(Babaq139QMB2 @ 5 Dec 2013, 17:34)
Am o problema cu aprinderea AT 01 cu platina la delco , se aprinde ledul este galben , dar merge gituit si scoate mult fum negru , momentan este pe clasic , se mai poate face ceva in sensul de reparat sau adaugat piese din EXTERIOR ??? .
*



Aprinderile AT01 si AT011 nu se repara (nu se merita efortul la pretul lor deoarece costa mai mult decat sa faci una noua), ele functioneaza sau nu. La AT01 pot fi si multe altele (platina cu jocuri mari si pastila afumata, cadere mare de tensiune pe cheia de contact...), in rest urmareste ce am postat mai sus.
Babaq139QMB2
Multumesc de raspuns . up.gif
crizarachetelordincuba
am uitat sa mentionez ca am pus motorul pe zoero la volanta ca sa pot regla senzorul fata de cama axului de la delco unde i-am lasat cum scrie 0,7 mm aprox. prin ceva nou la aprindere inteleg asa: bujii bosch noi "de dacie", fise albastre siliconate Tesla, rotor/pipa nou de dacie, capac la delco de 1300 asa cum este si motorul meu de fabrica "din ala mai bun" cum ar zice vanzatorul. platina fixa noua neavand niciun defect "verificata de mine" bobina de dacie aproape noua, curatirea intregului delco inainte piesa cu piesa de m-a acrit, restul firelor de la contact etc fiind in stare buna fara intreruperi sau "traumatisme". masina dupa ce porneste merge exagerat de bine, insa doar la pornirile pe ger nu pleaca la prima cheie. vroiam sa stiu daca dupa atatea chitibusuri ar putea avea alte boli pe care le-as putea depista pornind de la ideea ca am pus aprinderea.
gotronic
Daca este vorba numai la pornire cu problemele, verifica:
- tensiunea pe plusul bobinei de inductie fata de masa comparative cu tensiunea de pe borna plus a acumulatorului. (cu cheia de contact pe motor pornit si LED aprins, respective platina inchisa)
- urmareste daca motorul porneste cand cheia de contact este pe pozitia demaror sau pe pozitia motor pornit (am intalnit multe situatii cand cheia de contact nu alimenta bobina de inductie in momentul cand dadeai la demaror, ci doar pe pozitia motor pornit), respective motorul porneste cand revii cu cheia de pe demaror pe motor pornit.
- masoara valoarea rezistiva a fiselor (in mod normal ele din fabrica la inceput aveau maxim 470...500 ohmi cele de la bujii si 900 ohmi fisa central). Nu o sa mai gasesti fise din astea.
- daca motorul este de 1300, este posibil sa ai delcou de 1400 (daca zici ca-s noi toate), de aici si diferenta de care vorbeam, daca nu, tot ce se poate sa fie decalibrate arcurile centrifufale si cel de la capsula vacumatica (ca si aici sunt diferite ca avans, deci si ca forta)
- banuiesc ca nu ai servofrana, ca si de acolo s-ar putea sa ai aer fals (care este important mai ales la pornire)
- capsula vacumatica sa nu fie sparta (aer fals), se verifica cu gura. (se trage aer de pe furtun)
- dupa o stationare mai lunga (minim 24 ore sau chiar 12 ore, desfaci "gatul de lebada" si urmaresti pompa de spritz cand accelerezi brusc de cateva ori. Daca ai benzina in CNC, o sa pulverizeze benzina cu putere, daca nu....nu ai benzina pana se umple de la pompa de benzina.

LE.
Verifica si "scanteia la masa' cu o sarma masiva direct de la iesirea din bobina de inductie la masa (masiva sa nu o tii cu mana ca altfel...nu este "sanatos"). Scanteia trebuie sa fie alb/albastra, de o lungime de minim 10mm (ideal cca 15mm) si o "pocnitura' destul de puternica.
crizarachetelordincuba
multumesc de raspunsuri.am servofrana ca e model fabricat in 1999 deci motorul de 1397 cmc.zic ca si capacul e potrivit. am sa verific si sa fac ce ati scris mai sus. inca o intrebare : conteaza cat secunde las cheia pe pozitia motor pornit inainte sa actionez pozitia demaror si sa pornesc motorul ??? adica pe ger ca sa "incalzeasca" trebuie tinuta 30 secunde pana la 1 minut sau e poveste? multumesc !
gotronic
"Povesti", dupa mine . Numai la diesel este un timp de incalzire pentru bujii. Poate ar fi ceva adevar, numai daca consumatorii din circuit ar incalzi putin bateria, astfel ar creste capacitatea acumulatorului (care se stie ca este invers proportionala cu temperatura, si poate atinge si 20% la temperaturi cu mult sub zero grade). Dpdv electric si al carburatiei la benzinare nu este nevoie de acest timp (doar daca ai pompa electrica de benzina, si aici e vorba de cateva secunde).
La fel si la cele pe injectie, este un timp de cateva secunde, necesar cresterii presiunii combustibilului la injectoare (cca 2 bari parca).
crizarachetelordincuba
am reusit sa pornesc masina la prima cheie si la minus 7 grade sa zic, dand la "codita" pompei de benzina 4-5 "degete" si 10-12 pedale. am fost super multumit de felul cum a a pornit mai ales ca era inghetata toata. am o mica nelamurire :

La relanti dupa ce se incalzeste motorul, acul de la baterie sta la jumatate ceea ce e bine, insa la turatii sau in mers trece de jumatate nu cu mult insa este aproape de linia rosie (FARA SA O ATINGA) adica de maximul indicatorului. si asta se intampla doar daca merg cateva zeci de kilometri si motorul se incalzeste ffff bine. afecteaza cu ceva acest fenomen aprinderii sau senzorului? daca scad turatia motorului la relanti sub 900 rpm acest fenomen nu se mai intampla! acum pe perioada de iarna tin turatia putin mai ridicata 950 rpm ca folosesc si farurile si aeroterma care iau din putere si acul imi indica ca si vara cu consumatorii porniti ! multumesc !
maho
QUOTE(crizarachetelordincuba @ 10 Dec 2013, 09:30)
La relanti dupa ce se incalzeste motorul, acul de la baterie sta la jumatate ceea ce e bine, insa la turatii sau in mers trece de jumatate nu cu mult insa este aproape de linia rosie (FARA SA O ATINGA) adica de maximul  indicatorului. si asta se intampla doar daca merg cateva zeci de kilometri si motorul se incalzeste ffff bine.

Verifica cu un voltmetru incarcarea pe baterie in turatie, sa nu fie mai mare de 14,5, ca se duce dracu' bateria (va "fierbe"). Acul indicator din bord nu e foarte exact, de-aia e preferabil sa vezi cu un voltmetru.
Minel
Se pare ca intampin si eu dupa 6 ani de functionare ireprosabila a aprinderii AT011 ... o problema zic eu un pic ciudata si anume

Masina este pe GPL .... si anume cu motor rece ( chiar si -14 grade porneste foarte frumos , la prima cheie pe gaz ) .... iar cu motorul cald ... uneori ,de foarte multe ori refuza sa porneasca ( bineinteles tot pe GPL ) .. am incercat si pe benzina dar si acolo uneori , porneste , alteori de cele mai multe ori ...NUUU


Si tot asa din tatonari si verificari am depistat ca senzorul de la aprindere face figuri si anume .. cand ii cald motorul si nu vrea sa o ia ... scos fisa centrala si cu lera prin fata senzorului cu contact pus ( nema scanteie la fisa centrala ) ....dupa ce il misc sau ating un pic cu lera .. am scanteie la fisa ......

Montez tot la loc si , porneste la sfert ...... wacko.gif


A mai patit cineva asa ceva .... ?
Leo0608
treci pe aprinderea clasica pe perioada aceasta cu umezeala bla bla ...bafta smile.gif
gotronic
Verifica si restul instalatiei electrice de aprindere.! (tensiunea pe bornele aprinderii electronice, rezistenta ohmica a fiselor de la bujii, pipa si capacul distribuitor, rezistenta ohmica a primarului bobinei de inducie si "scanteia la masa" direct de la bobina de inductie si nu in ultimul rand bujiile). Senzorul "merge" sau NU "merge", nu exista "dubii"!!! Cred ca dupa anumiti "ani", sunt problem la contactele de la firele de legaturi. Verifica si caderea de tensiune pe contactul de la cheie, sa nu fie mai mare de 1V fata de tensiunea pe accumulator atunci cand contactul este pus si LED-ul de la aprindere este aprins.
silesax
totusi domnule gotronic aprinderile dv se mai si strica,ca doara nu o fi facute sa te tina o viata .vara aceasta am vorbit cu dumneavoastra telefonic sa va intreb de anumite probleme cu pornirea masini (care pornea doar cind avea chef ea ) de care banuiam ca se face vinovata aprinderea dv.
mentionez ca aprinderea o foloseam de 4 ani si eram super multumit de ea.
binenteles ca dv mi-ati zis sa verific....bla...bla....bla.....spunind ca nu aprinderea e de vina.
eu totusi am scoso si am trecut pe aprinderea clasica si masina mergea si pornea imediat.
de aici se deduce ca aprinderea are si ea o viata.
oricum o sa imi cumpar alta imediat ce o sa pot pentru ca mersul masini este net superior cu aprinderea dv.
consider ca renteaza sa o schimbi o data la 4 ani sa zicam.
crizarachetelordincuba
salutare ! eu regret enorm de mult ca nu am stiut de aceasta aprindere cand mi-am cumparat masina adica in martie 2008 . Pentru mine cand venea iarna era un adevarat cosmar cu pornirea chiar si cu platina noua si capac si fise tesla si bujii curate tot tot.... acum de cand am montat-o pe masina nu mai stiu ce e ala rateu in mers la turatii mici plus multe alte avantaje practic mersul masinii e total schimbat in bine. Sper sa ma tina 2 ani fara reparatii majore si tot as fi multumit. Cand ma duc dimineata sa dau o cheie pe ger nu mai am emotii ca alta data. Poate sa ii cauzeze umezeala de la ceata excesiva aprinderii? Ca pe la mine de cateva zile e o ceata de nu vezi pana in 30 de metri. LA MULTI ANI !!!
gotronic
La multi ani.!

La aprindere nu are ce sa-i "afecteze" ceata, poate la capacul delcou daca e cu gaura sau la celelalte legaturi. Aprinderea si senzorul sunt incapsulate si turnate in rasina epoxidica, deci umezeala nu ajunge la montaj. Cand aveam Oltcit, cei de la spalatorii se fereau sa-mi spele motorul. Odata am insistat sa ma bage la spalat motorul ca intarziase cel programat. Pe la mijlocul spalarii motorului a venit si "programatul". Au terminat cu mine, dar nu suflase nimic cu aer prin motor si au vrut sa ma scoata afara impins in alt loc sa poata sa sufle motorul si sa-l usuce. Le-am zis ca nu e nevoie sa ma impinga (oricum spalarea au facut-o fara garantia ca mai porneste). M-am urcat la volan si am pornit la sfert", dupa care capota doar lasata jos, am iesit prin spatele spalatoriei si am adus-o in fata sa o "usuce". Nu pot sa va descriu scena, parca eram un vapor cu aburi (motorul fiind racit pe aer plus ce curgea tot pe esapament), ziceai ca am luat foc. smile.gif Se uitau toti la mine inclusive pietonii ca la ciudati. Este drept ca am avut niste fise siliconice americane pe vremea aia care etansau perfect, iar capacul delcou il astupasem cu guma de mestecat la gaura de aerisire.

@silesax
Am vorbit cu multa lume si nu mai stiu exact ce am discutat la telefon, dar daca am discutat, asa o fi. Daca pe "classic" merge si "pe electronic" nu, este posibil sa fie si din alte cauze : De exemplu marirea valorii fiselor si cresterea exagerata a tensiunii secundare care strapunge capacul delcou, pipa sau chiar bujiile, sau pur si simplu bobina nu mai da scanteie (se strapunge in interior). Numai daca o verific pe stand sau pe alta masina care sigur merge si pe electronic, poti trage o concluzie mai sigura. Poate fi si o cadere de tensiune la bornele bateriei sau pe contact si sa ajunga sub 8V tensiunea pe aprindere, unde pe classic sau numai cu aprinderea fara sensor este posibil sa functioneze.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.