Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
harbulet
pentru Gotronic:

Am cumparat cu ceva timp in urma o aprindere cu senzor magnetic.
A fost montata pe masina, functioneza, porneste repede etc..
In schimb la mers constant pe la 60-80 Kmh am senzatia ca trage in valuri.
Senzorul este reglat la 0.5mm fata de varful camei.
Cu platina clasica nu avea asemenea fenomen.

Te ai mai intanlit cu asemena fenomen?


gotronic
Este posibil daca delcoul nu este original din toate punctele de vedere (si partile componente).

1. Au fost si chinezarii in comert (am si eu), platina are alte "pozitii" in el, si nu merge cred cea originala, decat cu ajustari ale pozitiei.
2. Modificari grosolane la avansul vacumatic (pilire la cursa de deplasare). Alta pozitie decat cea normala platinii (mai avansat). De aici posibil sa dea scanteie undeva intre ploturi sau sa fie senzorul deplasat prea mult de avansul vacumatic astfel incat iasa afara din aria de functionare.
3. Ori la viteza aia intra in rezonanta ceva mecanic si nu face contact electric pe undeva. sau poate atinge ceva prin delcou (urmareste izolatorii, tresa sa nu atinga firul de iesire sau lamela masa delcoului si tresa).
4. La rece impinge avansul vacumatic cu mana la maxim, si vezi ce se intampla pe acolo (cu motorul oprit si capacul delcou dat jos). Cursa platinii mobile este undeva la 1 mm si ceva.(nu mai stiu exact acum, dar nu cred ca depaseste in mod normal 1,7 mm maxim)
5. Urmareste si "fazarea". Deseneaza pe delcou cu un marker pozitia ploturilor capacului delcou, si urmareste unde este pipa in momentul scanteii. Poate fi pipa de vina (canal aiurea) sau Capac delcou aiurea (seama dar nu are aceeasi pozitie sau distanta si inaltime a platurilor).

Trebuie verificat conform principiilor de functionare cam tot, daca nu stii ce este pe masina. Cam asta se intampla pe la noi.

Cine mai citeste pe aici si stie despre ce vorbesc, sa detalieze mai bine, ca eu nu am capace din alea si nici poze mai vechi.
ORIJINAL21
eu am avut aprindere tranzistorata cu senzor cam 3 ani ca ultimul nu-l mai pun...
si cam ce minuni poate face acea aprindere... https://www.youtube.com/watch?v=l3Aq965ro7k .... dacia nova pe carburatie...


acum masina a devenit istorie... wink.gif)
se dezmembreaza...
RaduWra
QUOTE(payty @ 12 Dec 2014, 15:58)
daca motorul e mai uzat si nu mai are compresie minim 10 bari cum scrie in manual, atunci va trebui setat un avans static mai mare decat normal (0 grade) pt a functiona corect.
sau si mai bine, se poate slabi 1-2 dinti avansul vacuumatic pt a compensa uzura.
Altfel va porni mai greu si/sau va avea ezitari la acceleratie.
*


Si daca capsula vacumatica nu functioneaza ce se intampla ? Cand trag aer pe furtunul care intra in ea, trag aer in gol. Iar in legatura cu acei dinti daca nu ma insel este pusa pe 3 dinti.
Masina mea are 20.000km reali, doar o singura data mi-a fiert motorul (s-a blocat termostatul, multumesc lui Dumnezeu ca am rezolvat fara sa mi se ciupeasca garnitura) in rest nu cred ca este chiar asa uzat sa mearga cu un avans asa mare. Tin sa cred ca la mine problema este din capsula care nu functioneaza si daia nu pot avea avansul static 1-2 grade. smile.gif Dar la rece la cald merge bine, nu da in nas nimic nici in sarcina pot sa-i dau a 4 ta la 30 km/h si nu da in nas.
Astept pareri daca credeti ca , capsula este de vina.
gotronic
Daca tragi aer lejer, e sparta. Deci nu functioneaza. Asta nu afecteaza motorul la detonatii deoarece avansul este mai mic decat trebuie. In schimb amestecul aer/benzina este prea sarac (aer fals prin capsula), si porniri mai grele. Poti "compensa" cu putin shoc (numai la pornire). Maine o sa-ti fac niste poze sa postez cum arata una noua de calitate de la sacele. (Au aparut pe piata si cateva no name de te apuci cu mainile de cap numai cand le vezi)
Avansul vacumatic face sa apesi si mai putin pe acceleratie la turatii mici.
RaduWra
Am inteles, multumesc frumos de raspunsul rapid. Astept sa vad maine pozele de la dvs, si sa va intreb daca aveti cumva si de vanzare, si daca se schimba greu.
gotronic
Imi cer scuze, azi am fost ocupat cu ceva probleme in aprovizionare si am uitat sa fac niste pozecu capsulele vacumatice.
RaduWra
Nu face nimic. Va astept sa postati pozele cand puteti. smile.gif
Sanatate!!
tpv
Daca se foloseste o aprindere AT 011 cu platina, fara senzor, cum ar trebui reglata platina?
gotronic
Se regleaza exact ca si fara aprindere. daca delcoul este mai uzat (axul are joc exagerat de mare), este bine ca distanta sa fie mai mare decat normal (adica mai mare de 0,4mm), iar daca nu sunt jocuri se poate micsora (asta doar daca vreti sa mariti unghiul dwell pentru turatii mari).
Mai jos si pozele promise, scuze de intarziere. Sunt doua tipuri de capsule vacumatice acolo, una este jalnica, cea de Armcomp (ambele sunt noi si nefolosite)

<span class='edit'>24 Dec 2014, 19:03:</span>
Am mai pus cateva poze

<span class='edit'>24 Dec 2014, 19:05:</span>
Si inca cateva
tpv
Multumesc "gotronic" pt raspuns.

Sarbatori fericite!
Ciolanul
Eu folosesc aprindere clasica, cu ruptorul reglat la 0,4 mm, avans reglat urecheste, functioneaza bine, hirba e destul de sprintena si am unghiul dwell masurat cu multimetrul cam 43 de grade (fata de 57 in manual).
gotronic
Nu ai "mers" cu aprindere electronica cu sensor. Altfel se comporta masina (motorul). Cu sensor nu rateaza nici o scanteie, turatia de producere a scanteii este 0 (zero). Ca urmare, se simpte un cuplu mai bun, o pornire mai ferma, o economie de combustibil. In plus nu se mai uzeaza nimic si nu mai trebuie reglat nimic multi Km de aici inainte.
aditza579
Se da una bucata Dacia 1310 L cu motor 106-00 perfect functional. Se monteaza la acel motor o aprindere Gotronic cu senzor aproape noua si rezulta un motor de Dacie care nu mai porneste de nicio culoare. Ce se presupune ca ar trebui sa ii fac?
DACIOTUL_97
Ai urmat pas cu pas instructiunile care insotesc aprinderea ?
RaduWra
Avansul l-ai reglat din nou dupa montarea senzorului? Conteaza foarte mult acest lucru.
aditza579
Nu postam aici daca nu urmarea instructiunile. Nu sunt pe forum de ieri sau de azi.

Am montat tot, am adua volanta la semn si am marit avansul pana s a stins ledul si absolut nimic. Oi fi innecat o eu pana m am mai jucat un pic cu avansul? Problema e ca nici macar cel mai mic rateu nu da si am incercat si fara filtru de aer. Toate combinatiile.
gotronic
QUOTE(aditza579 @ 26 Apr 2015, 18:07)
Se da una bucata Dacia 1310 L cu motor 106-00 perfect functional. Se monteaza la acel motor o aprindere Gotronic cu senzor aproape noua si rezulta un motor de Dacie care nu mai porneste de nicio culoare. Ce se presupune ca ar trebui sa ii fac?
*



Sa inteleg ca ne dai o problema de rezolvat? Cum adica "aproape noua"?

In primul rand daca ai reglat avansul, nu ai avut curiozitatea sa vezi daca ai scanteie, la fisa centrala, pe urma la bujii?? Ca aia porneste motorul, nu LED-ul.!!! Este posibil ca bobina sa fie "obosita" sau de calitate indoielnica, si sa nu reziste la inalta tensiune astfel scanteia este data in interiorul ei. Fisele le-ai masurat? Cat au? (ohmi, nu ml) smile.gif . Niste fise cu rezistenta ohmica marita (peste 10..20Kohmi), fac sa lucreze bobina de inductie aproape in gol si sa creasca tensiunea pana se strapunge Capac telcou, portelan la bujii samd. Tensiunea la bornele aprinderii electronice ai masurat-o? De obicei cand se lucreaza la bornele bobinei de inductie, papucii oxidati se misca si nu mai ai contact perfect, deci nici tensiune. Sau minusul, daca este luat de la caroserie (aripa) nu prea este bun contactul electric acolo. Recomandat este de la masa alternatorului. Vezi ce gasesti din ce am explicat eu aici si pe urma mai continuam, daca nu se rezolva.! (Apropo, aprinderea in ce stare este, poti pune o poza doua)?
LE.
Masoara si tensiunea cat ajunge la borna plus a bobinei de inductie cu LED aprins. Pe urma masori cat ai pe accumulator. (fata de masa bine inteles), daca ai mai mult de 1V, diferenta, contactul electric este pe duca si trebuie schimbat cat de curand. Daca tensiunea care ajunge pe bobina este mai mica de 8V cand dai la demaror, aprinderea nu mai functioneaza.!
aditza579

In primul rand, senzorul am observat ca nu atinge central pe platina fixa, ci lateral. Sa fie asta o problema?
Ca sa le iau pe rand, fisele sunt siliconica si cam tot ce tinea de aprindere a fost revizuit, inafara de bobina, pe care o voi masura maine. In al doilea rand, masa am luat o de pe surubul de unde ia electromotorul masa, adica de pe unul din suruburile de fixare a releului regulator. Voi pune poze si cu aprinderea. Am luat o de la cineva care a folosit o cativa km pentru ca a trecut la o aprindere si mai sofisticata si persoana in cauza nu ar avea motive sa ma minta. Inca este in garantie aprinderea. Tensiunea la bornele aprinderii cat si tensiunea ce vine la bobina le voi masura maine. Multumesc pentru lamuriri.
dstdan
ce ai rezolvat adi..unde era problema?
albert_md2004
problema mare cu un turometru de lada pus pe un motor de dacie cu aprindere electronica de golf 2.

am legat turometrul cum trebuie - masa la masa, plusul la contact, excitatia la minusul bobinei.

acum, turometrul nu indica corect, trebuie sa accelerez multicel ca sa misc acul de pe zero.

am inteles, ca semnalul la aprinderile electronice este mai mic decat la cele cu platina, asa c-ar trebui un montaj care sa amplifice si in acelasi timp sa curete/clarifice impulsul/semnalul treapta care ajunge la turometru de la bobina.

are cineva schema unui asemenea montaj?

ms!

sper sa nu fi mancat ciuperci..
surube
rolleyes.gif Testat live pe lada 1500 cu aceeasi aprindere electronica facuta de domnul Gelu Olaru alias gotronic .Plecat cu masinuta pe un drum cu lungimea de 300km ,dupa primii 100km turometrul automobilului nu a functionat deloc .Pe la km 106 turometrul masinii functiona impecabil pana la destinatie adica mers continuu pana la km 306 .Nu am gasit explicatia pana acum ....e un fel de triunghiul bermudelor ....smile.gif ))) .Masina functioneaza impecabil si in ziua de azi ....mai putin turometrul pe distante scurte.
johnybic
Salut astazi am montat si eu aprinderea tranzistoriata cu senzor in loc de platina la dacioara mea rezultatul este spectaculos o singura precizare am la accelerari bruste da un pic in nas dar asta sunt sigur ca este din reglajul carburatorului aprinderea am puso la punct exact cum scrie si in cartea DACIA numai ca la aprindere se face cu ledul ei in momentul cand se stinge este ok,super multumit recomand.Schimbat bujii sinterom reglate la 0,8 senzorul reglat la 0,6 fise siliconice Tesla delcoul complet nou de Sacele platina fixa Doduco si liuleaoa de la bosch super rezultat recomand
Siconi
ATENTIE! Motorul isi da in nas pentru ca avasul centrifugal/aka delcoul nu e reglat corespunzator. Nu mai deregla carburatoru, nu are nici o vina. Daca citeai instructiunile ce insotesc aprinderea, ai fi stiut asta si o dregeai repede. Daca nu mai ai instructiunile, da o cautare cu Google pentru aceasta aprindere si vei gasi manualul ei pe site-ul producatorului.
Sau scrie-i lui Gotronic sa iti trimita si te rezolva.
Succes!
johnybic
fama sa inteleg cum se regleaza acel avans centrifugal despre care spui delcoul fiind nou cu vopseaua pe suruburi adica asa cum a iesit din fabrica de pe bancul de reglaj

12 Sep 2015, 01:38:
daca te referi la pus volanta la semn cu semnul de pe cutie si pistonul 1 sus si apoi rasucit de delcou bla bla bla sa stii ca lam facut oricum multumesc pentru intentia de ajutor iar daca tot nu am inteles ceva te rog corecteazama sau ajutama
gotronic
@johnybic, unde ai gasit delcou nou de sacele ? si ce cod are pe el. Motorul tau de ce capacitate cilindrica este? Referitor la reglajele centrifugalului din fabrica, sincer nu stiu cum le-au facut, ca "utilajele" din cate stiu eu de vreo 10 ani nu mai sunt, au fost vandute la privati, cand s-a "spart" Sacele in multe firmulite.
johnybic
salut delcoul l-am gasit intr-un magazin de piese auto care il stiam de vreo 15 ani si din pura intamplare uitandu-ma dupa altceva vanzatorul mi-a aratat mai multe raritati printre care si delcoul pe el scria ceva gen 3239 iar pe platou la interior 3032 parca stiam ca cel 3239 este pentru dacia cu motor de 1,4 dar el ma asigurat ca in momentul cand la primit era scris in acte, facturi pentru motor de 1,3 iar au am motor de 1,3 , am mers la ghici ca sa zic asa si delcoul merge de minune cu toate ca nici cel vechi de pe masina nu punea probleme oricum cel vechi am sa il curat si sa il pun de rezerva ,de curiozitate am sa ma uit sa vad ce scrie si pe cel vechi .In schimb pe dacia socrului meu 1300 din 1981 pe delcoul care lam demontat este scris la fel pe corpul lui 3239 si pe platou 3032 ceva genul

12 Sep 2015, 14:28:
masina este un 1310 din 1985 cu motor de 1289cc
gotronic
Probabil corpul este la fel, iar platoul, curbele centrifugale si vacumatice difera. Le aveam pe undeva pe toate in PC, nu le gasesc acum dar le-am si postat pe forum candva (preluate si prelucrate foto tot de pe forum).
LE.
Le-am gasit
johnybic
salut din ce vad eu in aceasta fotografie incepand de la (regimul de relanti)in jos sunt la fel pentru toate tipurile de motoare dacia 1300 1310[attachmentid=1628007231]

12 Sep 2015, 21:06:
delcoul se poate vedea in foto [attachmentid=1628007232]
ORIJINAL21
QUOTE(johnybic @ 12 Sep 2015, 15:26)
salut delcoul l-am gasit intr-un magazin de piese auto care il stiam de vreo 15 ani si din pura intamplare uitandu-ma dupa altceva vanzatorul mi-a aratat mai multe raritati printre care si delcoul pe el scria ceva gen 3239 iar pe platou la interior 3032 parca stiam ca cel 3239 este pentru dacia cu motor de 1,4 dar el ma asigurat ca in momentul cand la primit era scris in acte, facturi pentru motor de 1,3 iar au am motor de 1,3 , am mers la ghici ca sa zic asa si delcoul merge de minune cu toate ca nici cel vechi de pe masina nu punea probleme oricum cel vechi am sa il curat si sa il pun de rezerva ,de curiozitate am sa ma uit sa vad ce scrie si pe cel vechi .In schimb pe dacia socrului meu 1300 din 1981 pe delcoul care lam demontat este scris la fel pe corpul lui 3239 si pe platou 3032 ceva genul

<span class='edit'>12 Sep 2015, 14:28:</span>
masina este un 1310 din 1985 cu motor de 1289cc
*





1.Vezi ca s- ar putea sa te minunezi cand vei vedea ce ve vei gasi (saibe) in delcou...

daca ai saibe cazute in delcou, iti v-a da la masa in momentul centrifgugarii si iti v-a merge masina aiurea(v-a fura curent)

2. La delcou, avansul se regleaza stanga / dreapta... dar sa stii ca si pompita de vacuum are un rol foarte important in relantiu si in sarcina (accelerari bruste) verifica si acea pompa de vacuum de pe delcou.

3. in poza aratata de tine cu carburatorul, (iti trage aer fals...) pune/etanseaza bine cu "gatul de lebada" , strange bine fiecare colier ca daca iti trage aer fals, iar iti v-a merge aiurea ....

Bafta!


maho
QUOTE(ORIJINAL21 @ 13 Sep 2015, 13:23)
iti v-a da la masa in momentul centrifgugarii si iti v-a merge masina aiurea(v-a fura curent)

iar iti v-a merge aiurea ....

Te rog eu, fa si tu un mic efort.
johnybic
da curios, saibe in delcou de ce ? explica sa stim si noi de unde ar proveni aceste saibe

13 Sep 2015, 23:48:
si da ai dreptate in poza asa arata ca si cum nu ar fi montat coret deja am ceva dubii o sa verific nu te contrazic probabil din graba sa nu il fi pus bine

14 Sep 2015, 00:06:
masina merge bine delcoul fiind nou binenteles ca inainte sa il montez pe masina am verificat capsula (am tras aer si am astupat cu limba sa vad daca pierde )am montat senzorul si l-am reglat cu lera am demontat condensatorul ,surubul care il tinea avea vopseaua sigiliul intacta si foarte curata am schimbat platina fixa care la fel avea vopseaua intacta si stantata pe ea EP si am pus doduco masina merge bine doar ca da in nas la accelerari bruste ,capsula vacumatica dupa cum am spus am probato dar ca sa vad daca tine am astupat acea gaurica cat un varf de ac cu degetul si apoi am tras aer si astupat cu limba si tinea cum luam degetul de pe gaurica cum vacumul disparea acum nu stiu daca se probeaza asa .Deci ca sa se inteleaga daca accelerez brusc da in nas daca accelerez lin pana la 1300 1500 de ture sa zicem (nu am turometru) si apoi accelerez brusc problema nu mai este
danciusergiu84
Pe la gatul de lebada nu e aer fals, aer fals inseamna aer nemasurat de clapeta de acceleratie sau duza din T-ul ce duce in admisie sau vre-un jigler de aer unde e cazul.
Pe gatul de lebada doar vine aer filtrat de praf si altele... motorul nu tuseste daca trage aer nefiltrat!
johnybic
corect
owy_2010
QUOTE(johnybic @ 13 Sep 2015, 23:45)
da curios, saibe in delcou de ce ? explica sa stim si noi de unde ar proveni aceste saibe

<span class='edit'>13 Sep 2015, 23:48:</span>
si da ai dreptate in poza asa arata ca si cum nu ar fi montat coret deja am ceva dubii o sa verific nu te contrazic probabil din graba sa nu il fi pus bine

<span class='edit'>14 Sep 2015, 00:06:</span>
masina merge bine delcoul fiind nou binenteles ca inainte sa il montez pe masina am verificat capsula (am tras aer si am astupat cu limba sa vad daca pierde )am montat senzorul si l-am reglat cu lera am demontat condensatorul ,surubul care il tinea avea vopseaua sigiliul intacta si foarte curata am schimbat platina fixa care la fel avea vopseaua intacta si stantata pe ea EP si am pus doduco masina merge bine doar ca da in nas la accelerari bruste ,capsula vacumatica dupa cum am spus am probato dar ca sa vad daca tine am astupat acea gaurica cat un varf  de ac cu degetul si apoi am tras aer si astupat cu limba si tinea cum luam degetul de pe gaurica cum vacumul disparea acum nu stiu daca se probeaza asa .Deci ca sa se inteleaga daca accelerez brusc da in nas daca accelerez lin pana la 1300  1500 de ture sa zicem (nu am turometru) si apoi accelerez brusc problema nu mai este
*


sal colegu smile.gif
aici intervin eu .... de unde saibe zici?
poi ia gandeste-te in decursul a cati ani are masina, oare cate platine au fost schimbate ???? biggrin.gif
oare nimeni nu o fi gresit, si din greseala sa -i fi scapat din mana ori siguranta de la platina mobila, ori vreo saiba de la platina fixa ca sa nu cred ca o fi cineva asa de neindemanatic sa scape surubul acolo wink.gif
eu am gasit la randu-i in delco asemenea chestii
remediu___ demontat delco cu cheia de 11, scos capac , lulea, intors invers si scuturat un pic, si incep sa se dezlipeasca de pe fundul delcoului
am facut operatia asta fiindca masina ma zguduia zdravan in timp ce mergeam cu ea smile.gif , masina era din 86, si normal ca nu am avut-o de noua
cu sezorul de la gotronic , masina se comporta excelent, am cuvinte de lauda, asta dupa ce dacia asta rosie am dat-o la rabla , am salvat acea aprindere dupa ce a facut serviciu cu brio cel putin 3 ani, si am montat-o pe noua dacie, tot 1310 dar mai tanara 97 wink.gif
johnybic
mai baieti si baietei ce nu ati citit ca delcoul este nou da cu voi nu o scoate omu la capat
maho
Trage putin cu urechea la esapament, vezi daca nu se aud rateuri. "La ochi" (desi nu recomand reglajul in acest mod) si eu inclin sa cred ca ai delcoul f. putin dereglat. Imi pare ca ar trebui rotit f.f, putin in sensul acelor de ceasornic. Repet, asta daca auzi rateuri, si e doar o parere "la ochi", dupa poza, comparativa cu pozitia pe care-o are delcoul meu, si cu ce-am vazut pe la altii. Verifica atat la ralanti cat si turata, daca ai rateuri.
johnybic
rateuri nu sunt nici la relanti nici turata in schimb miroase a benzina la esapament de acea am si zis ca este din reglajul carburatorului aprinderea am reglato astfel;am montat aprinderea si senzorul am facut reglajul cu platina am adus volanta la semn pistonul nr.1 sus am rotit de delcou in sensul acelor de ceasornic la maxim dupa care am pus contactul si am rotit invers acelor de ceasornic pana cand ledul aprinderii tranzistoriate sa stins dar am continuat sa rotesc de delcou pana sa aprins din nou ,observand ca din momentul cand ledul sa stins si pana in momentul cand sa reaprins din nou este o cursa a delcoului de vreo 2 centimetri am luat contactul si am reluat operatiunea de la capat iar de aceasta data am rotit de delcou foarte fin si in momentul cand ledul sa stins am fixat delcoul in acea pozitie ,momentan masina este in garaj la tara cand am sa ajung din nou am sa mai ma joc la carburator si am sa scriu aici rezultatele

14 Sep 2015, 14:09:
daca din aceasta pozitie unde este delcoul fixat rotesc in sensul acelor de ceasornic ledul se aprinde si nu mai este in regula conform instructiunilor de montaj cu care a venit insotita aprinderea de la GOTRONIC
maho
Daca miroase a benzina, poate-ti merge in 3 cilindri; verifica daca ai scanteie la toate bujiile.
johnybic
multumesc de sfat o sa verific cand ajung la garaj
gotronic
<span class='edit'>14 Sep 2015, 14:09:</span>
daca din aceasta pozitie unde este delcoul fixat rotesc in sensul acelor de ceasornic ledul se aprinde si nu mai este in regula conform instructiunilor de montaj cu care a venit insotita aprinderea de la GOTRONIC
*

[/quote]

Nu cred ca trebuie rotit delcoul in sensul acelor de ceasornic la maxim deoarece reglajul delcoului la Dacie este foarte permisibil si te duci prea departe, astfel se poate "defaza" pipa delcoului cu ploturile capacului delcou[I][B]. Eu zic ca la Daciile clasice, dupa un anumit numar de Km, varianta reglajului NUMAI static nu este corecta, deoarece punctul static, dupa ce s-a uzat distributia, avansul este altul. Numai vorbesc daca ai si lantul uzat si sarit un dinte. O varianta aproximativa ar fi cea prezentata in prospect (la semnul de pe volanta), iar in jurul acestei valori se mai poate regla stanga/dreapta "dupa ureche", pana cand se gaseste o pozitie optima atat pentru pornire cat si pentru functionarea dinamica.
Verificati fazarea pipei cu ploturile delcoului, o sa aveti mari surprize. Multe capace de delcou sunt vandute pe piata ca fiinde de Dacie, dar ploturile nu cad in dreptul pipei in timpul scanteii, astfel scanteia poate sa se duca la alt cilindru total sau partial, deoarece in combinatia centrifugal/vacumatic, o sa vedeti ca pozitia pipei in timpul scanteii se plimba in fata ploturilor in mod diferit functie de avansul vacumatic si pozitia initiala a delcoului (avansul centrifugal nu modifica pozitia scanteii pe pipa). In functie de ce "gasiti" pe masina puteti opta pentru pozitia initiala a delcoului. La fe si pipele (lulelele) pot sa nu fie de Dacie, adica sa aiba tesitura un pic mai intr-o parte sau chiar partea metalica catre capacul delcou mai lata sau mai ingusta. Daca aveti de unde alege, alegeti varianta mai lata.

LE.
Daca nu se reuseste sa ai un relanti perfect, in afara de carburatie si aprindere mai pot fi si supapele care nu inchid perfect si trebuiesc neaparat corectate si frecate cu pasta (cei care au idee de mecanica stiu la ce ma refer).
Nu uitati de bujii si fise.
johnybic
deci sa recapitulam; delcou nou fise tesla siliconice intre 4,3 si 4.7 khom bobina 4.1 in primar, pipa bosch lata la partea care face contact cu ploturile capacului delcou platina fixa doduco capacul delcoului de sacele si el bujii sinterom noi ,toate astea in combinatie cu aprinderea tranzistoriata de la dumneavoastra fac motorul sa mearga impecabil fara oscilatii fara rateuri merge perfect rotund o singura problema ca daca accelerez brusc da in nas iar daca accelerez lin pana la 1300 1500 de ture dupa ureche (nu am turometru )si apoi accelerez brusc nu mai da in nas ci se accelereaza destul de repede fara probleme ,un pic de miros de benzina la esapament dar cum a spus un coleg sa verific daca merg toate bujiile daca nu am sa incerc sa ii maresc foarte putin avansu lsa vad daca mai da in nas ori sa mai incerc sa mai reglez carburatorul ori sa verific si jocurile culbutorilor cel mai bine am sa merg la cineva care se pricepe eu neavand foarte mare experienta in reglajele motorului de dacia
gotronic
ok, eu deobicei scriu mai multe la o postare ca sa inteleaga si altii care mai citesc.
johnybic
salut astazi sa va prezint cum s-a intamplat cu pornirea dupa doua saptamani.a pornit destul de greu cred ca am dat de vreo cinci ori la automat iar dupa fiecare tura trebuia sa dau cateva sprituri pornea si apoi se oprea pana la urma am pornito cu soclul tras pe care dupa nici 30 de secunde l-am anulat si masina a ramas la relanti dupa ce s-a incalzit putin motorul am scos fiecare fisa in parte,functioneaza toate pistoanele se observa imediat cum scot fisele ,eu cred ca de la carburator este problema sau se poate si pompa de benzina cu toate ca este noua ,acum astept ceva sfaturi inainte sa dau carburatorul jos si sa il desfac sa il curat complet ,faza cu datul in nas cand accelerez brusc a ramas la fel ,am incercat eu sa mai reglez din surubul de aer si cel de benzina si tot la fel face ori ceva gunoaie prin jiglere ,oricum mai astept ceva sfaturi

1 Oct 2015, 17:26:
a si inca ceva cand am scos fisa la pistonul trei se vedeau scantei in capacul delcoului doar la pistonul trei, dupa ce am introdus in bujie fisa scanteile au disparut
RaduWra
Probabil ca s-a intors benzina pe retur si daia a pornit mai greu. Oricum, e o idee buna sa dai carburatorul jos sa-l cureti si sa-i sufli toate jiglerele pe rand. Si sa sti ca o pompa noua de benzina nu e tot timpul buna, ai ocazie sa o cumperi noua si sa fie mai slaba ca cea veche. Oricum , ca idee daca nu ai mai pornit-o de cateva saptamani, luni, e chiar indicat sa dai la pompa de benzina, si aici ma refer la cama(o mai ajuti si pe ea sa nu mai invarta asa mult).
maho
QUOTE(johnybic @ 1 Oct 2015, 18:24)
dupa doua saptamani.a pornit destul de greu cred ca am dat de vreo cinci ori la automat iar dupa fiecare tura trebuia sa dau cateva sprituri pornea si apoi se oprea pana la urma am pornito cu soclul tras pe care dupa nici 30 de secunde l-am anulat si masina a ramas la relanti dupa ce s-a incalzit putin motorul

Pai de ce n-ai tras šocul de prima data ?
johnybic
da aveti dreptate se poate ca benzina sa se intoarca pe retur inapoi in rezervor dar in CNC sa nu fi ramas nimic


si nu am considerat ca era necesar sa ii trag soclul din prima ca nu mi se pare normal ca la 17 18 grade sa trebuiasca sa o pornesc cu soclul tras ,aveam un prieten de si la 37 de grade o pornea cu soclul tras si dupa vreo doua minute il inchidea sau oprea cum se zice ,si imi spunea ca asa a invatato ,eu nu consider ca masina se invata ea de nebuna eu consider ca anumite reglaje nu sunt facute corespunzator

1 Oct 2015, 21:00:
nu ma pricep chiar foarte tare la reglaje si la modul de functionare al carburatorului am citit si eu prin diferite locuri ce si cum se face am citit si in cartea dacia despre reglaje dar nu as putea spune ca din mai multe incercari inveti cum se face ,problema este ca masina a avut o perioada mai mare de stat pe bara timp in care nu a mai fost pornita asta pana astavara cand m-am luat de ea si am pornito, si in perioada care a stat este posibil ca jigloarele sa se fi infundat blocat si cine mai stie ce ,ramane sa il demontez complet si sa il curat suflu cu aer comprimat schimbat garnituri sita si pompa de spritz ,cea din urma fiind schimbata de curand dar ca sa fie complet am sa il demontez complet
maho
QUOTE(johnybic @ 1 Oct 2015, 21:52)
si nu am considerat ca era necesar sa ii trag soclul din prima ca nu mi se pare normal ca la 17 18 grade sa trebuiasca sa o pornesc cu soclul tras ,aveam un prieten de si la 37 de grade o pornea cu soclul tras si dupa vreo doua minute il inchidea sau oprea cum se zice ,si imi spunea ca asa a invatato ,eu nu consider ca masina se invata ea de nebuna eu consider ca anumite reglaje nu sunt facute corespunzator

Prietenul tau proceda corect; si la 17-18 grade, si la 37, motorul e tot RECE, iar amestecul benzina-aer trebuie sa fie imbogatit (cu benzina), exact lucrul asta il face šocul (nu"soclu"!). Daca n-ai de lucru, poti desfce carburatorul, dar o faci degeaba. Dupa mai mult de o saptamana de stat e normal sa nu mai fie benzina in cnc.
johnybic
bine maho mersi de sfat ,si inca ceva am incercat faza cu palma deasupra il acceleram si apoi puneam palma in asa mod sa creeze vacum pentru a trage eventualele gunoaie si dupa, pe palma era benzina este normal? sau cred eu ca garnitura capacului carburator are ceva pierderi si de aceea se umezea palma cu benzina
maho
N-are-a face garnitura capacului; astupatul cu palma + accelerarea din parghie e o metoda usoara (nu stiu cat de utila) de a forta pt. cateva secunde un amestec bogat (cu aer f. putin spre deloc), neavand loc tot jetul de benzina, e normal sa-ti sara ceva stropi si pe palma; repet, nu stiu cat e de utila metoda pt. jiclorul principal, dar jiclorul de ralanti, daca-i infundat, cu siguranta nu-l desfunzi asa.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.