Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
jkf
Va multumesc inca odata pentru rabdare si amabilitate, din pacate de abia miercuri pot remedia problema, am sa postez daca se rezolva, acum merg cu platina si apridnere fara condensator, sincer, nu m-am uitat deloc la lamela senzorului, am verificat instalatia electrica a Daciei, am curatat contactele de pe caroserie, bord, am spalat cu benzina mizeria de pe la motor, acum este mai fotogenica laugh.gif
gotronic
Azi este miercuri!
jkf
Ieri a plouat, am venit de la munca la 18:30, am facut o ora pana acasa si ploua cu galeata, astazi nu am putut pentru ca tatal meu lucreaza in ture, maine (vineri) cand vin de la munca, in jurul orei 18, reglez avansul cu stroboscopul pentru a regla avansul vacumatic, sa scada in jur de 100 - 150 rpm cand scot furtunul si am sa montez senzorul. [attachmentid=1628046035] mai am o cutie cu afisaj pe care nu o gasesc la ora asta. Este ok daca reglez senzorul cu lampa ?

<span class='edit'>28 Oct 2016, 21:17:</span>
Din pacate tot nu am reusit sa-i dau de cap, am montat suporti din plastic mai grosi [attachmentid=1628046087] [attachmentid=1628046088] [attachmentid=1628046089] am pus la semn, luleaua a venit in aceasta pozitie [attachmentid=1628046090] am pus capacul si contactul, am invartit de el pana s-a stins becul, am pornit si tot prost se tureaza, daca scot furtunul de la vacum moare imediat, vacumul fiind pus ca in pozele de mai sus, al 2-lea sau al treilea dinte, am pus la al doilea dinte din cealalta extremitate, nu a pornit deloc, am pus la mijloc, doar dadea sa porneasca, am pus la ultimul dinte di extremitatea din pozele de mai sus si tot prost merge, nu se tureaza. Am verificat cu aparatul de masura pe dioda in timp ce trageam cu gura de furtunul de la vacum, este imposibil sa atinga ceva in configuratia de mai sus, am repozitionat si cutia rosie, poate primea scanteie de la fisa, nimic. Joc in axul delcoului nu am. Cand era pornit la relanti dar nu se putea ambala (ca in clipul din postul de mai sus), am reglat avansul la stroboscop cu furtunul de la vacum scos si tinut din acceleratie, mergea ca naiba, cred ca in 2 pistoane, tot degeaba (el fiind la semn cu stroboscopul).

28 Oct 2016, 21:23:
Parerea mea, nu va mai bateti capul cu mine, am pus platina in locul la senzor, macar ca nu mai am probleme cu platina si condensatorul, sa pun bujiile la 0,7 ? acum sunt la 0,9, reglate pentru senzor.
gotronic
Ori nu te exprimi bine, ori nu ai inteles ce este cu "fazarea" delcoului. Imi spui ca ai pus motorul la semn si luleaua era bine (sigur !?), ai pus capacul si contactul, ai invartit pana s-a stins LED-ul si dupa aceea ai pornit motorul ( de ce ?!) si tot prost merge. Ei AICI nu stiu ce sa cred eu. Trebuia sa te uiti la lulea DUPA ce "invarti" delcoul in sens invers acelor de ceasornic si s-a stins "becul".

LE
Ai astupat furtunul de la vacum dupa ce l-ai scos din capsula vacumatica? (ca trage aer fals pe galeria de la admisie daca nu-l astupi, si se schimba amestecul aer/benzina)
LE
O ultima incercare sa faci, sa pui un condensator de deparazitare pe +bobina de inductie si masa), pentru paraziti (altii decat cei de la alternator, care l-ai decuplat pentru probe). Aprinderea cu senzor, daca primeste impulsuri peste tensiunea de 24V, se blocheaza, cand dispar, porneste iar si tot asa. sa nu fie ceva prin instalatie. Cu platina nu este afectata aprinderea.
jkf
Nu am mai avut rabdare sa ma exprim, eram plin de mizerie pe maini si 3 ore jumatate am stat cocosat deasupra delcoului, am incercat toate posibilitatile. Pe final nu am mai pus nimic la semn, unu da la automat si unul misca de delcou stanga-dreapta pana porneste, nu inteleg de ce tot puneti accentul pe pusul la semn la avansul static, dupa ce a pornit am reusit sa reglez cu stroboscopul (fara furtunul de vacum conectat) era la semn si tot prost mergea. Nu inteleg de ce nu merge fara avans vacumatic, nu porneste indiferent cum misc delcoul in timp ce da cineva la automat. Cu vacumul conectat porneste dar nu se tureaza si moare motorul imediat cand scot furtunul de la vacum. Nu am verificat fazarea delcoului, maine am sa verific ca nu mai pot in seara asta. Pentru deparazitare, ce condensator trebuie sa pun ?
gotronic
Pai eu asta ziceam de zile intregi, de verificat "fazare" delcoului, ca daca scanteia este data cand pipa este intre cele doua ploturi de la delcou, nu stie scanteia la care cilindru sa se duca, si se duce cand la ala din stanga cand in dreapta, depinde cum "trage" vacumaticul!. Pe platina este altceva, este alta pozitie a delcoului.
LE
Pentru deparazitare ar fi bun unul care era pe alternator la iesire. (cca 2,2uF pana la 50 uF /minim16V nepolarizat.
jkf
Cred ca cel mai usor este sa dau jos tot delcoul si modulul de aprindere pentru a verifica fazarea lui, pe masina mi se pare extrem de greu spre imposibil, a doua varianta si mai usoara este sa nu mai verific nimic si sa cumpar 3-4 capace de delcou marci diferite si un condensator de alternator.
gotronic
Este foarte usor de "fazat", dupa ce marchezi cu un marker (sau zgarii usor) pe corpul delcoului pozitia ploturilor de la delcou (in dreptul fiselor). Este suficient cilindrul Nr.1 sau si mai usor de urmarit cel opus.(cred ca cilindrul 4 este) 1342 este ordinea, dinspre volanta, din cate imi amintesc.
jkf
M-am uitat acum la unix auto si au capac delcou Beru la pretul de 30 lei, maine ma duc sa-l cumpar si masor cu sublerul cotele lui si cotele celui de metaplast (16 lei) pe care il am acum, daca cel de metaplast nu respecta cotele, ma duc cu el la OPC.

<span class='edit'>28 Oct 2016, 23:11:</span>
O singura nedumerire am si din cauza asta nu am verificat fazarea, am scris si acum cateva zile pe forum, cand pun distanta de 0,4 intre varful camei si senzor se tureaza pana la 5000 rpm si cand pun 0,6 ca acum, nu trece de 1500 rpm ? pozitia ploturilor nu se modifica, acum mi-am adus aminte, am facut sute de incercari si verificari si pe unele le-am si repetat smile.gif)) si dupa aceea mi-am adus aminte ca mai facusem odata.
Fara suparare, am zis sa nu ne mai batem capul si faza cu fazarea smile.gif)) mi se pare ceva inutil.
gotronic
Ce te face sa crezi ca "Beru" respecta cotele (stii cumva cotele?). Cel de Metaplast sigur respecta cotele, ca a fost facut pentru delcoul de Sacele, pe cand "Beru" este facut pentru Ducellier care sunt cateva variante, atat cu rotatie in sensul acelor de ceasornic cat si invers.

Cum vrei, dar daca modifici distanta la platina sau la senzor, automat se motifica si avansul la aprindere (nu mult dar se modifica), de aceea si cand schimbi o platina veche cu una noua trebuie refacut avansul. In plus, tu ai delcou de Sacele, capac de metaplast, pipa doduco. Ma gandeam ca este aproape imposibil sa fie toate "in parametri" celor de la Sacele si sa se "alinieze" delcoul ca si unul cu piese de la aceeasi firma. Daca nu-ti atinge la masa iesirea senzorului cand tragi cu mana avansul vacumatic de cateva ori bine (cu gura nu ai putere suficienta), sigur este ceva cu fazarea sau cu plaja de sesizare (se poate lega aprinderea in circuit fara bobina de inductie sa nu consume curent, si se urmareste doar LED-ul). Se poate lua in mana in garaj sau magazie si verifica pe indelete.
bygy007
sa nu fie infundata gaurica ai mica de la vacum.....
jkf
Am cateva lulele vechi metaplast, capace tip vechi cu plotii din aluminiu, dar cred ca stiu care este problema. Eu am delcoul asta de 3 saptamani si de atunci ma tot chinui sa pun senzorul pe el, joc in ax nu are, dar am pus avansul static cu lampa stroboscopica si motorul este extrem de puturos, de abia urca in ture, cred ca ia 100 km/h in 20 secunde, ca sa o fac sa fuga, trebuie sa-i dau avans static mare. Astazi am sa incerc sa-i schimb avansul centrifugal.

<span class='edit'>30 Oct 2016, 22:32:</span>
Am avut dreptate in privinta avansului centrifugal, este gripat in ax, [attachmentid=1628046265] [attachmentid=1628046266] [attachmentid=1628046267] m-am uitat la el atent dupa demontare si camele axului sunt si ele destul de rotunjite, o gioarsa ! Am montat axul de la vechiul delcou, ax care are 34.000 km, de fabrica, cumparat de mine in 2006. In prezent nu are joc, camele ascutite, gaura de ungere de la carcasa delcou desfundata de atunci pana in prezent, numai ulei bun si cand am montat senzorul la 0,6 mm motorul merge ca in clipul urmator https://youtu.be/leaqAOGqB4E ii dau talpa si nu se accelereaza mai mult de 4000 rpm. Cand setez avansul centriufugal la jumatate nici nu mai porneste, indifetent daca este scos sau nu furtunul de vacum, trebuie sa aibe intotdeanua 2 dinti de la stanga la dreapta pentru a porni. Luleaua este noua, metaplast.
Cel mai mult ma frapeaza ca nici acum nu-mi merge turometrul ! Doar daca pun senzorul imi merge, daca pun apridnere clasica nu merge, daca pun modulul de aprindere si platina nu merge, a mai ramas varianta cu parazitii, dar nu am de unde sa cumpar condensator de alternator, eu am cautat in 2006 la vechiul alternator in 15 magazine de piese auto si nu am gasit.
Asta este pozitia delcoului cu senzorul montat [attachmentid=1628046269] [attachmentid=1628046270]
bygy007
daca ai chef sa repari turometrul , il desfaci , si ii schimbi condesatorii electrolitici din montaj si cel de intrare semnal sau te duci la cineva care se pricepe
gotronic
Cocostrutocamila iar cu delcoul. Ax cumarat din comert (nu am inteles daca axul sau tot delcoul, ca eu am luat un ax odata, nu avea nimic in parametri, a trebuit refacut in special gaura de "FAZARE"). Delcou luat din dezmembrari (si cu centrifugal gripat), dar cu noul ax nu are joc. Nu am inteles cum ai facut avansul static cu stroboscopul, motorul nu se invarte la avans static. Nu am inteles cum "setezi" avansul centrifugal la jumatate?
Pozitia delcoului NU este NORMALA. Este prea in dreapta.
Te rog frumos sa nu verifici fazarea. Demonteaza toata masina.
jkf
Din pacate mai incurc termenii, nu-s mecanic smile.gif) daca leg lampa stroboscopica la fisa piston 1 si luminez cu ea gaura de la carcasa volantei pana se alinaiza semnul de pe volanta cu cel de pe carcasa am crezut ca asa reglez avansul static. Credeam ca avansul vacumatic se regleaza de la rotita zimtata din delcou, minim si maxim. Axul gaurit acasa pe care il am acum a reusit urmatoarea performanta: [attachmentid=1628046293] [attachmentid=1628046294]
kilometrajul indica mai mult, pe gps aveam 150 km/h.
sebymesteru
Avansul vacuumatic se regleaza din rozeta dintata intradevar,dar vezi ca e posibil ca arcul de revenire al membranei sa fie prea tare si atunci avsnul nu va lucra corect. Pozitia delcoului e aiurea rau,normal capsula ar trebui sa vina aproape perpendicular fata de motor sau putin spre dreapta. Scoate pinionul delco si roteste-l spre stanga un dinte sau chiar doi pana ajungi cu delcoul in pozitia normala. Treaba cu avansul static e frectie la piciorul de lemn,valabila cand e motorul nou sau putin uzat si diagrama distributiei la fel,tu mai ai si RC marit,deja e clar ca avansul static nu va mai bate cu schema originala de reglaj cu semnul pe volanta si bla bla. NU MAI UMBLA LA AVANSUL CENTRIFUGAL! Si asa e facut asa cum e facut,daca te apuci si ii modifici intinderea arcurilor nu va mai bate in veci cu curbele de avans necesare motorului si vor aparea fie goluri de putere fie interuperi,etc. Avansul vacuumatic nu actioneaza la turatii mari pentru ca depresiunea care ajunge la capsula e foarte mica cand clapeta de acceleratie e deschisa mult in schimb te ajuta la turatii mici cand ai nevoie de cuplu ca sa pleci din loc fara sa turezi prea tare,sa urci o bordura,sa mergi cu masina in turatia de ralanti in 1-a sau a 2 a fara sa te scuture.

Adu delcoul pe pozitia normala,pune platina,porneste si tine motorul turat la ~3000rpm in timp ce misti de delco stanga-dreapta pana gasesti punctul de turatie maxima fara ca motorul sa bata sau sa se balbaie. Oricum pe la 3000rpm avansul centrifugal e la maxim deci n-are rost sa turezi peste cand reglezi. Ar trebui sa mearga bine asa si delcoul sa fie aproximativ pe pozitia amintita mai sus. Daca nu arunca-l naibii si fa naibii rost de altul bun. Daca mere totusi,monteaza senzorul cum scrie prospectul aprinderii si daca nu merge fa-l pachet si trimite-l inapoi la nenea Gotronic.
jkf
Am citit de multe ori cartea asta [attachmentid=1628046357] pentru mandria mea ! Dacia asta este masina cu care merg maximum 1500 km pe an si vreau sa o restaurez singur, am alta masina mult mai noua cu care circul. Taicamiu este mecanic auto cu 35 ani experienta, m-a ajutat cat de cat si a vazut ca nu merge, cand i-am spus de sarit distributie cu un dinte, fazare delcou si delcoul montat invers m-a injurat si mi-a demonstrat ca sunt montate corect, mai putin cu fazare delcoului, mi-a spus ca-mi deseneaza un vagin pe delcou.
sobolan
cartea aia contine cateva baliverne pe alocuri,e facuta de un "teoretician" care n-a pus mana pe cheie in viata lui...bazeaza-te pe tatal tau,cartea e ok ca s-o citesti,s-o intelegi cat de cat ca sa-ti faci o idee si doar atat.....
jkf
Nu pot sa cred ce mi se intampla ! Am citit toate paginile acestei rubrici si tot nu am gasit rezolvarea sad.gif Am pus si invers bobina de inductie + la - si minus la +. Turometrul si senzorul tot varza merg. Acum merg pe platina si modulul de aprindere si am observat o chestie, cum scot capacul de la delco si-l pun la loc, turometrul indica 0 si NUMAI dupa cateva minute incepe sa indice doar relantiul, daca o turez o ia razna. Daca pun senzorul dupa reteta din prospect, motorul porneste foarte greu, dar invers, pana la urma am sa filmez sa vedeti gaze de esapament pe la filtrul de aer, senzorul merge perfect, trec lera prin dreptul lui si comuta perfect. Am lasat masina la relanti 10 minute si bobina este incinsa de nu poti pune mana pe ea. Imi este frica sa mai merg cu ea. Stie cineva unde sunt minusurile din bord sau toate punctele de masa de la Dacia 1310 din anul 1995 ?
bygy007
trece de la carcasa prin cablul de ti-am povestit mai demult (ala arsu) prin motor la minusul gros de se duce de la cutie la baterie
sebymesteru
Omule,de ce nu vrei sa intelegi ca turometrul tau e obosit? Da-l jos si schimba-i condesatorii electrolitici sau schimba-l cu altul despre care stii ca e bun. Daca bobina se incinge asa repede e probabil pe duca. Scanteia cum e,alb-albastruie sau galben-rosiatica? Posibil ca de-asta sa se si taie in ture. De probat chestia asta cu scanteia cu si fara modulul de aprindere. Nu mai arunca banii pe bobine straine, ca nu stii pe unde sunt facute si cum. Cauta o bobina buna de IAME SfGheorghe si iti garantez 100% ca nu vei avea probleme cu ea.
gotronic
Bagami-as piciorul in ea "fazare" ca nu vrea nimeni s-o faca. Roteste naibii delcoul in partea stanga la maxim aproape, ca tie nu iti este sarit un dinte ci un cilindru.! (Daca intelegi ceva din asta). Uita-te la pozele facute de tine si ai sa vezi ca atunci cand ai reglat la semn aprinderea, pipa iti sta intre ploturile capacului delcou (cilndrul 1 si 3), nu in dreptul plotului de la cilindrul 1 care este aproape in dreptul capsului vacumatice. Iar axul delcou daca l-ai gaurit acasa pe genunci, de acolo ti se trag toate necazurile. Axul nu se gaureste aricum, ci intr-o anumita pozitie "FAZATĂ". "Pe platina" pipa sta intr-o pozitie mai apropiata de plotul capacului de la cilindrul 1, (cca 20 grade) de aia merge cu platina si cu senzor nu.
O sa caut pozele postate de tine sa le vezi una langa alta, imediat.!
LE.
Capsula vacumatica ar trebui sa fie aproape perpendiculara pe blocul motor. Iesirea firului de la platina din delcou (care se duce pe minus bobina de inductie pe clasic), de cele mai multe ori atinge fisa de la cilindrul nr. 3 (dinspre cutia de viteze)
LE.
Iar pipa ar trebui sa-ti stea de-a lungul liniei galbene, nicicum ca in poze. Asa scanteia "nu stie" unde sa se duca, sau se duce si la cilindrul 3, depinde cum trage vacumaticul.
gotronic
Am marcat pe poze inca odata unde cade pipa fata de ploturile de la capacul delcou cand este "la semn" pe volanta . Cade exact intre ploturile lui, de aia nu merge bine. Ceva nu este in regula cu delcoul. Ce anume? am tot discutat pe aici.
jkf
Multumesc pentru aprofundarea problemei ! Sa va spun sincer, la cat costa o aprindere, cam cat o sticla de Jack Daniels imi este mie rusine ca va bat la cap atat. Astazi am cumparat un delco fabricat in 1999, folosti foarte putin, are si capacul original, vineri ma pot ocupa de montarea lui impreuna cu senzorul, sunt 100% ca va functiona, am sa postez. Vaselina de la centrifugal este cam saraca, dar se prezinta bine, nu este intarita. [attachmentid=1628047190] [attachmentid=1628047191] [attachmentid=1628047192] [attachmentid=1628047193] [attachmentid=1628047194] [attachmentid=1628047195]

<span class='edit'>10 Nov 2016, 00:04:</span>
Aveti dreptate cu gaura de la ax, nenorocitul de ax vandut fara gaura. Mi se pare imposibil sa dai gaura perfect si nu ai nicio referinta, fata de ce sa dai gaura. Te uiti la axul vechi, masori cu sublerul, dai cu chelnerul, pui spiralul si se duce aiurea ca patineaza.
sobolan
daca pui pinionul de sub delcou cu un dinte inapoi(cum multi fac ca sa nu mai stea vacumul apasat pe fisa 2) nu vad nici o problema......eu tot nu inteleg care e problema la el iar gaura aia din pinion e data pentru ungere,ce tot atata filozofie ? ohmy.gif ...unele pinioane au gauri si intre dinti din acelasi motiv....un pinion defect se considera atunci cand se rod nuturile din interior si pompa de ulei nu mai invarte,"scapa" in gol si n-ai presiune sau cand are dintii sariti/ciupiti.....
pinionul de sub delcou e pozitionat corect cu jumatea mai mica inspre radiator cand motorul e cu pistonul 1 in PMS si volanta arata semnul pe carcasa ambreiajului.......
defectele unui delcou is jocul radial mare in ax,arcuri slabite la contragreutati,joc axial/radial mare in lagarele contragreutatilor sau uzuri pe platou.....unde gresesc ?
jkf
Este vorba de axul de la delcou [attachmentid=1628047197], cel din poza ta este pinionul delcoului.
sobolan
zau ?nu stiam...... pai ce treaba...si tu axul delcoului l-ai re-gaurit la splint sa inteleg ?
jkf
Da smile.gif) cu chelner si bormasina. Au trecut aproape 11 de atunci dar doar 14.500 km smile.gif
gotronic
Da, că nu avea gaură deloc așa cumpărat din comerț. Am luat și eu unui și nu avea acea gaură în care se bagă stiftul de cuplaj acoperit de un arc, din cate îmi aduc aminte. Decalajul mai poate fi și de la o distribuție uzată rău de tot. (lanț de distribuție intins și pinion/pinioane uzate). Adunate cele doua joucuri duc la o pozitie diferita a avansului static. Pentru a avea scanteie la semn, trebuie mutat delcoul in avans. De aici rezultatele.
sobolan
QUOTE(gotronic @ 10 Nov 2016, 00:54)
Da, că nu avea gaură deloc așa cumpărat din comerț.
*



apoi asa ceva n-am mai auzit dar e posibil,astia care vand piese cauta sa aduca numai gunoaie ieftine la care sa puna un adaos enorm si prostesc lumea asa....acuma am inteles,gaura aia e data nu oricum,n-are gaura pai apoi o dai dupa ala vechi dar nu iese treaba buna.....ochiul e una iar aparatele de masura ale lor in procesul de productie is alta...
Si DA,un lant vechi si alungit implica un mic decalaj la delcou......dupa ce schimbasem un lant vechi cu unul nou la o dacie prin anii 2000,am dat o cheie si nu mai mergea rotund,a trebuit sa mut delcoul mai spre dreapta cu vreo 3-4 mm (cu vacumul spre fisa 2) ca sa mearga si eu ma speriasem ca am gresit-o desi pusesem rigla pe pinioane...

JKF : unde nu stii nu te baga,e mai simplu asa,parerea mea !
jkf
Situatia este urmatoarea, in 2006 am schimbat, setul motor, cuzineti, etc, nu de mine, de tatal meu, mecanic auto. Am cumparat cele mai scumpe piese posibile pentru dacia la acea vreme. Setul este Mahle cu pistoane tribocotate, nu mai tin minte bine toate detaliile de atunci, toata distributia este schimbata pentru ca aveam joc in arbore si am crezut ca este de la distributie, tacanit. Dupa ce am schimbat setul si distributia am rectificat arborele si am schimbat cuzinetii. Este posibil ca in 14500 km sa se fi dus distributia pentru ca nu mai stiu daca era de calitate sau nu, am luat ce am gasit, ca si axul de la delco, dupa ce am facut reparatie de la motor am spart grupul diferential de la cutia de viteze si in anul 2006 NU am gasit pe nicaieri in Bucuresti grup nou sau carcasa lui, aia se sparsese. Am cumparat un grup de papuc de la o cunostinta. In prezent nu gasesc luneta noua cu dezaburire si cheder nou, nu se mai gaseste nimic in Bucuresti si ce se gaseste sunt numai rebuturi, am schimbat la punti de diode pana am pus alternator de Matiz.
sobolan
set de ala am si eu in a mea,e bun.....pistoane tibocoate,DA ......cu lantul nu te juca,la petardele astea ieftine se sparg bucsile din zale,se alungesc,fac zgomot,etc....
Pune delcoul ala de l-ai luat tu sh si vezi ca nu mai ai probleme......
Piese de dacie inca se gasesc BUNE in remat aici...inca.....
Intra in detalii cu alternatorul ala de matiz,m-ar interesa si pe mine "trecerea" asta...poze/modificari ?
Adrian Frigo
QUOTE(sobolan @ 10 Nov 2016, 01:27)
Intra in detalii cu alternatorul ala de matiz,m-ar interesa si pe mine "trecerea" asta...poze/modificari ?

Iote colea! icon_mrgreen.gif [attachmentid=1628047205] [attachmentid=1628047206]

Devine și pentru mine tentantă modificarea,ăsta la cotețul din dotare cam gâfâie la consumatori mulți....sunt curios cu unu' stock de Săcele să văd ce poate... unsure.gif
sobolan
clar,maine plec la Remat sa caut Matiz-uri smile.gif
jkf
Se monteaza usor dar atentie sunt doua tipuri, trebuie sa cumparati modelul mai vechi care are fulia potrivita pentru cureaua de dacie si plusurile pe surub cu piulita. Minusul este carcasa lui. Randamentul lui este extraordinar, 65 amperi, baga 14,5 v la orice turatie si nu infraneaza motorul. Excitarea din instalatia masinii se anuleaza si se pune un bec de bord (2 w) la contactul din mufa incercuita. [attachmentid=1628047213] Renuntati si la vechiul releul de incarcare.
Trebuie sa duceti becul de excitare pana in bord, el se aprinde cand puneti prima si a doua treapta de contact si se stinge cand este motorul pornit, daca se arde becul nu mai incarca. Seibile pe care le vedeti pe post de distantier sunt ornamentale smile.gif)) se pot invarti cu degetul, mi-a fost lene sa le mai scot smile.gif nu are nevoie de distantier.
sobolan
eau doua in remat azi dar complete si ca sa diau jos alternatorul de pe el e durere maxima....de luni ma ocup...eu stiam ca-i trebuie si un + dupa contact la pinul lasat liber din mufa neagra de pe el,nu ? merge ok asa ?
ce fac cu +ul care e acum pe releul de incarcare ? il duc la alternator la surub ?ala portocaliu o fi ?
bygy007
IL IZOLEZI
sobolan
bun...la releu acum am + dupa contact , "- " si firul de excitatie ce duce la alternator.....cand se pune ala de matiz trag la + pe el tot ce a fost si inainte la + pe ala de dacie (la surubul m6) ,leg un bec la masa si + il dau de la pinul incercuit de pe alternatorul de matiz,izolez sau anulez firul de + dupa contact ce duce in releul de incarcare(la mine e verde),izolez minusul ce duce la releul de incarcare,df nu o sa mai fie .....corect ce zic oare ?
jkf
Se anuleaza toate firele ce tin de releu, plusurile instalatiei se pun la plusurile alternatorului, minusurile la carcasa alternatorului si firul de excitatie de la pinul incercuit in poza de mai sus duce la un bec de 2 w si minusul becului la masa caroseriei.
Adrian Frigo
@sobolan-Alternatorul de matiz are releul incorporat,nu mai ai treabă cu cel al mașinii!Plusul după contact îl izolezi.La alternator vezi că ai o mufă cu doi pini,unul de plus după contact(nu îl legi fiindca nu e nevoie)și încă unul de martor încărcare.E,aici trebuie să tragi fir până în mașină și să legi un bec de 12v-2w la masă. wink.gif Vezi când procuri alternatorul să iei și mufa aferentă! icon_mrgreen.gif

bygy007
eu stiiam ca becul se leaga la +dupa contact poate la matiz o fi altfel
sobolan
intra in detalii te rog,aici citesc multi....eu ,unul, m-am lamurit oarecum....luni is in remat,m-apuc sa demolez un matiz....
bygy007
EX
sobolan
eu n-am inteles nimic inafara de partea cu "charge light idiot"-ca asa scrie acolo si "to rest of bike" radmasa.gif
jkf
Am rezolvat problema cu senzorul, domnul Gotronic mi l-a schimbat gratuit, am montat noul senzor si a pornit la sfert de cheie. Delcoul sta intro pozitie fireasca smile.gif Am reglat avansul, am facut o tura cu masina si motorul trage pana la 5600 rpm fara sa se plafoneze, cred ca la turatia aia are maxim de cai putere. Inainte de a primi noul senzor, am montat o bobina noua facuta la IAME si turometrul merge perfect.
Cu bobina Doduco nu mergea turometrul si se incalzea destul de tare, cand se incalezea, infasurarea primara sarea de la 3,6 ohmi la 8 ohmi !

[attachmentid=1628049581] [attachmentid=1628049582]
gotronic
QUOTE(jkf @ 10 Dec 2016, 16:56)
Inainte de a primi noul senzor, am montat o bobina noua facuta la IAME si turometrul merge perfect.

Bobina de inductie nu stiu daca este "noua", ca nu se mai fabrica de 40 de ani cred. Dupa privatizare IAME a intrat in faliment si au topit utilajele, iar in 2006 s-a pus lacatul pe firma.
Erau foarte putine lucruri care Nu se faceau in tara asta. Am reusit sa le stricam pe toate. ph34r.gif
surube
rolleyes.gif Un alternator de logan diesel , are 125 amperi, se mai gasesc pe la dezmembrari, nu ar merge montat pe dacie ?
jkf
nu poti monta orice alternator pe carburatie, alternatorul opune rezistenta in functie de consumatori si carburatorul nu regleaza amestecul ca un ECU si o sa vezi ca fara consumatori ai relanti de 850 rpm si cu consumatori o sa ai 500 rpm si multe noxe.
maho
Poate vrea omu' sa "dea" discoteca in dacie.
sobolan
QUOTE(jkf @ 31 Dec 2016, 14:21)
...si o sa vezi ca fara consumatori ai relanti de 850 rpm si cu consumatori o sa ai 500 rpm si multe noxe.
*



scade pentru ca el opune rezistenta atunci cand e in sarcina,dar nu asa de mult scade......la dacie e ideal un alternator de 90A ,ce e peste valoarea asta e sf,chiar daca ai statie si tun de bas si alte dracii,nu justifica......ala de matiz de pe masina ta e destul de OK....am gasit si eu doua in remat dar au fulie cu caneluri,is de pe versiunile cu AC,trebuie sa mai caut ca n-am chef sa fac si fulii la strung.....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.