Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
gotronic
Pai , daca vrei sa dai scanteie intre electrodul central si capul pistonului, trebuie sa te gandesti ca in afara de distanta cand pistonul este sus, se mai adauga si distanta data de avansul aprinderii. Si aici cred ca depaseste 3 mm la motoarele turate.! (tinand cont de un avans de pana la 30..40 % )
LE: Nu am calculat!!
djasu82
Atunci merem pe denso care are eletrodul central din iridium , momentan sa gasesc un motor in 4 timpi .
Kinetix
Liviu, baieti, cand scriu ceva aici (sau in alta parte a forumului), o fac pentru a ajuta, cat de putin (si daca imi sta in putinta), la realizarea unui experiment, lamurirea unei neclaritati, rezolvarea unei probleme tehnice, etc. Sub nici o forma nu intentionez sa jignesc pe cineva in vreun fel. Nu am pretentia ca ceea ce stiu este absolut. Oceanul Cunoasterii e inca neexplorat...
Oricum, ii respect pe cei care au mai multa cunostinta decat mine si e posibil ca sa nu le inteleg uneori expunerile elaborate.
Totusi, ma intristeaza sa vad un spirit de competitie neproductiva intre colegii mei.

djasu, nu e nevoie sa tai tot electrodul de masa. Vei suprasolicita bobina de inductie, capacul si rotorul delcou, fisele. E suficient sa-l scurtezi ("side-gapping), si astfel va ceda mai repede caldura catre partea filetata a bujiei, respectiv catre chiulasa.

De unde stiti voi ca bujia va depasi 800 de grade in cazul folosirii sistemului de generare a plasmei?
Pe de alta parte, daca acest lucru se va intampla, cred ca simpla reducere a energiei scanteii, simultan cu reducerea lungimii electrodului de masa, va reduce tenperatura acestuia.
Poate ca nu e necesar sa folosim condensatori de sute de microfarazi. De vreme ce unul de 1-2 microfarazi face o treaba asa de buna in aprinderile CDI, oare de ce unul de 10-20uF nu ar aduce un surplus semnificativ de putere a scanteii, capabila sa aprinda aproape tot ce se gaseste in camera de ardere in acel moment?
Motorola
QUOTE(Kinetix @ 7 Jul 2008, 20:31)
De unde stiti voi ca bujia va depasi 800 de grade in cazul folosirii sistemului de generare a plasmei?
*



De la djasu tongue.gif

<span class='edit'>7 Jul 2008, 20:58:</span>
QUOTE(Kinetix @ 7 Jul 2008, 20:31)
Pe de alta parte, daca acest lucru se va intampla, cred ca simpla reducere a energiei scanteii, simultan cu reducerea lungimii electrodului de masa, va reduce tenperatura acestuia.
Poate ca nu e necesar sa folosim condensatori de sute de microfarazi. De vreme ce unul de 1-2 microfarazi face o treaba asa de buna in aprinderile CDI, oare de ce unul de 10-20uF nu ar aduce un surplus semnificativ de putere a scanteii, capabila sa aprinda aproape tot ce se gaseste in camera de ardere in acel moment?
*



Era vorba de electrodul central al bujiei (care nu prea mai ai ce sa-i faci, ca e departe de un contact direct la chiuloasa).... Iar amestecul eu cred ca odata aprins, sigur arde tot. Exceptie face un amestec prea bogat (care poti sa-i dai si mama plasmei ca nu mai are oxigen sa arda), si cazurile de spritz din acceleratie la cele pe carburatoare. La amestecurile sarace oricum arde tot si acolo, dar mai mult pe galeria de evacoare din cauza arderii lente.! Si o aprindere "mai violenta" nu stiu cat de "sanatoasa" este tinand cont ca valoarea exploziei ar trebui sa fie maxima cand pistonul este cam la jumatate din cursa, cand biela este inclinata la maxim, iar cuplul se transforma mai bine.!
djasu82
Motorola vorbesti si tu sa te afli in treaba pune osu la treaba .
Motorola
fleur.gif Eu va tin pumnii!
djasu82
Asa se spune mai nou "faceti voi iar noi comentam" cam asa merg lucrurile si in tara aceasta dupa cate am observat.
Kinetix se poate face un invertor pe la 20 - 40 khz si poti pune un condensator de 20uF/400v . Invertorul trebuie sa asigure energie tot timpul asta necesita o putere de vreo 100W curati. Am incercat pe invertorul de la CDi cu un condensator de 50uF la 400V si a lucrat foarte frumos .Intre eletrozi se creea o perla alba fara a incalzi eletrozii la incandescent cum se intampla descarcand un condensator de 220uF la tensiunea de 270V. O sa fac o mica filmare maine sper ca in seara aceasta depanez monitorul.
Motorola
Eun imi dadusem cu parerea doar, dar vad ca esti prea sigur pe ce crezi ca faci asa ca te las in pace.! console.gif
djasu82
Pe de alta parte acum cateva postari Kinetix a dorit doar sa suplimenteze scanteea generata de bobina de inductie si da Kinetix se poate face cu un simplu invertor pe o frecventa de lucru intre 10-20khz si care sa-ti asigure 300-450V pe un condensator de 2-4uF . Vei observa cate energie ai pe bujie fara sa-i aduci eletrozii la incandescenta. La mine se poate realiza din alimentarea cdi-ului fiindca are destula putere ca sa mai descarce inca un condensator in tandem cu aprinderea .
diaconuliviu
OS, argon, nu mai bine "splitati" si duceti astea cu flama/plasma pe la generatorul de hidrogen?
djasu82
Azi cum am spus aseara voi posta si un filmulet dar inainte de filmulet pun poza cu descarcarea unui condensator de 4uF nepolarizat care e alimentat la 430V. Se initiaza tot cu o simpla scantee , puterea e mare fiindca bubuie hartia si ai da si foc. Deci ce ai dorit Kinetix s-a rezolvat .
user posted image
Kinetix
Bravo, djasu. Ai taiat cumva din electrodul de masa?
Putine aprinderi electronice pot genera asemenea "flash-uri" pe bujie.
Daca arderea ar deveni prea violenta, determinand aparitia problemelor de care amintea Liviu, se poate realiza admisia de vapori de apa (barbotor, aburi, etc) care o va domoli, scazandu-i temperatura in acelasi timp.
Toate bune.
DaciaPower
astazi tocmai ma dezamagit aprinderea electronica tranzistorizata Gotronic (cumparata acum 2 sapt) , ma lasat in drum.
Cand acceleram se tura un pic ii scadea turatia se tura ii scadea turatia iar la relantiu se oprea,
Am tras spre dreapta, am oprit motorul si asta a fost tot... n-a mai pornit sub nici o forma pana nu am demontat aprinderea... o ora m-am invartit pe langa ea ca sa-mi dau seama ce are...

Ce aprindere ma sfatuiti sa achizitionez?
djasu82
Kinetix e temperatura optima pentru bujie si asta se poate realiza cu generator de inalta frecventa 20-40khz care sa genereze 300-400-500V la o putere de 70-80W pentru a merge la rece. De aceea dau si marjea de putere. Eletrodul s-a taiat singur ieri pe timp ce mai probam montajul propus de catre cei de pe net am dus eletrodul lateral al bujiei pana la incandescanta asta datorita faptului ca am folosit un condensator de 470uF polarizat alimentat la 130V. Oricum acuma e mult mai controlabila flama generata chiar si la turati de peste 8000 de ture. Controlul a fost din generator . Deci se poate iar la o bobina de tico energia v-a fi si maimare daca pe o simpla bobina de dacie am obtinut asa ceva. A si inca ceva se poateintroduceflama direct pe fisa centrala energia va fi la fel fiindca am probat deja distanta intre capul bujiei si alimentarea ei la distanta de 2 cm. Voi posta si un filmulet , deci Kinetix treci la treaba si realizeaza un generator care sa-ti asigure 400 , o punte de 4 diode by359 care tin la inalta frecventa la curent si tensiune mare. Si pe langa toate 2 condensatoare nepolarizate de 2,2uF puse in paralel si o rezistenta de 100 ohmi aceea care nu da voie sa fie pus direct in scurt invertorul.

Apropo dacia dece ti-a picat aprinderea ??? cauze pot fi in primul rand distanta mica intre varful camei si senzor 0.5-0.6 mm e mica eu am pus la 1.4mm de varful camei. Dupa aceea bobina ia sa masori cu un multimetru pe gama ohmilor sa vezi ce rezistenta prezinta in primar adinca intre bornele + si - sub 2 ohmi e risc sa ia foc aprinderea. Alceva asteptam de la tine sa ne spui mai mult ..
gotronic
@ DaciaPower. La care aprindere te referi? AT01 sau AT011.? Eu inclin sa cred ca nu aprinderea te-a lasat.(Nu ai fi primul) Ai masurat bobina de inductie inainte? Cati ohmi avea in primar si de care este.? Aprinderea da o tensiune mai mare si daca bobina e cu "probleme" asa se intampla. La fel si cu platinile (daca au joc la platou, nu calca bine una pe alta sau daca jocul axului delcou este exagerat).!!! Poti sa revii cu detalii? (si de unde ai luat aprinderea)
Merci.!

8 Jul 2008, 21:45:
QUOTE(djasu82 @ 8 Jul 2008, 21:18)
Apropo dacia dece ti-a picat aprinderea ??? cauze pot fi in primul rand distanta mica intre varful camei si senzor 0.5-0.6 mm e mica eu am pus la 1.4mm de varful camei. Dupa aceea bobina ia sa masori cu un multimetru pe gama ohmilor sa vezi ce rezistenta prezinta in primar adinca intre bornele + si - sub 2 ohmi e risc sa ia foc aprinderea. Alceva asteptam de la tine sa ne spui mai mult ..
*



Pe 2 ohmi nu pica aprinderea neaparat, au mai patit si altii, se incalzeste exagerat bobina si se scurtcircuiteaza spirele (nedistructiv), dupa ce se raceste o "ia" din nou. Nu cred ca se refera la AT011 si senzor. !
DaciaPower
@ gotronic. Aprinderea este at01 (cred) oricum nu este cea cu senzor.
Din pacate in mijlocul strazii nu aveam cu ce sa masor si nici nu ma gandeam ca ar fii aprinderea... credeam ca este de la carburator.
oricum... fara sa vreau vazui ca avand contactul pus led-ul de la aprindere era stins. revenii la aprinderea clasica masina porni la sfert de cheie smile.gif
gotronic
Nu stiu cum sa-ti spun, masuratoarea bobinei nu in strada trebuia facuta , ci inainte de a monta aprinderea pe masina. Scrie in prospect. La fel si masurarea fiselor care sa fie pana in cca 4 Kohmi, verificat capac delcou, pipa si curatenia lor... Eu zic ca aprinderea nu are nimic. Vezi pe masina restul instalatiei ce nu este in parametri.!
Si tine-ne la curent te rog.!

LE. Condensatorul de la delcou l-ai scos.???
LE,LE Ambalajul nu era ca asta, asa-i?!
http://www.daciaclub.ro/galerie/displayimage.php?pos=-24716
DaciaPower
da, condesatorul a fost scos cu aprinderea electronica.
fisele la bujii sunt noi (tesla) au max o luna, la fel si platina
ciudat e ca pe aprinderea clasica merge bine motorul.
la fel si cu aprinderea a mers super bine pana azi sad.gif

Nu, nu era ca nici unul dintre ele... prin magazine nu am gasit cu senzor... cand intrebam se uitau toti ciudat la mine biggrin.gif
il am si acum dar nu pot sa-i fac foto ca n-am cablu de date sad.gif
gotronic
Ceva s-a intamplat. Verifica ce ti-am zis, vezi cat gasesti si spune-ne si noua. Pe urma mai vedem ce si unde. Dar cat a mers a mers bine?!!
In poza este aceeasi cutie (2 buc. ) din unghiuri diferite, sa se vada si senzorul si aprinderea
djasu82
Poate ca in imaginea acesta video se vede mai bine flama intre eletrozi .

Dacia verifica bobina de inductie ce scantee da sti cum .... daca arunca o scantee sub 1 cm si e de culoare rosie necesita alta bobina de inductie . Si decat sa dai bani pe una romaneasca mai bine iti cumperi una de tico ai si garantie te duce pe la 60 de lei .
gotronic
Bobina de Tico trebuie montata cu o rezistenta aditionala de cca 2,2 ohmi/22w.!!! (in serie)
DaciaPower
QUOTE(djasu82 @ 8 Jul 2008, 22:14)
Poate ca in imaginea acesta video se vede mai bine flama intre eletrozi .

Dacia verifica bobina de inductie ce scantee da sti cum .... daca arunca o scantee sub 1 cm si e de culoare rosie necesita alta bobina de inductie . Si decat sa dai bani pe una romaneasca mai bine iti cumperi una de tico ai si garantie te duce pe la 60 de lei .
*



M-am gandit si la varianta asta. dar nu stiu cum se leaga si daca merge si cu aprinderea. M-am uitat azi la una si are 2 papuci si atat... dar nu scrie care este + si -. sad.gif
Bobina de tico denso parca costa 50 ron originala de coreea, lucrez la piese auto daewoo si beneficiez si de reducere biggrin.gif
diaconuliviu
http://www.alpine.free.fr/
Forums » suivi des dossiers publiés sur le site http://www.alpine.free.fr » bougie plasma

I-a potcovit si pe altii.
djasu82
DaciaPower si ce te retine sa nu-ti achizitionezi asa ceva ... mai faci rost de o rezistenta de la boboinele de sf.gheorghe care aveau in componenta asa ceva . Si dupa ce ai facut rost iti spunem noi ce si cum oricum s-a vorbit acum 10 postari despre asa ceva cum se leaga bobina de tico la aprindere .
gotronic
Nu e buna rezistenta respectiva, nu are decat maxim 1 ohm.!!! (ar trebui 2 buc., dar se face un "carnat" de rezistente acolo)
Mr_Devil83
gotronic tu iti realizezi cutiile pentru aprinderi singur?

Ai pres, ceva instalatie de turnat plastic? Ma intereseaza niste cutii de genul asta evident la un pret decent, nu 10 lei cutia de chibrituri din plastic. Daca da, fa-mi o oferta pe privat, poate se naste o colaborare. Ms anticipat.
gotronic
Normal ca am cochile de injectare, stante...! Altfel cum crezi tu ca as face in serie.!
Ptr. detalii da-mi PM ptr. ce vrei.?? Ca asa cum sunt inscritionate nu dau la nimeni.!!!
tzepesch
de cat e rezistenta mai buna pt aprinderea daciei, 2.2-2.3Ohm sau 3Ohm.... eu am mom. 2.3Ohm la bobina+ rezistente.

3Ohm m-ar ajuta mai mult?
DaciaPower
dupa 15 in colo s-ar putea sa-mi iau o bobina de inductie de tico dar sa vad cum stau cu banii pt ca am destule datorii biggrin.gif
djasu82
Eu momentan rulez cu bobina de tico o rezistenta aditionala de 0,8 ohmi si aprinderea gotornic iar senzorul e modificat in asa fel intre varful camei si senzor distanta e pusa la 1.4mm . Aprinderea e calduta bobina rece rezistenta calduta scanteea e alba la 2 cm si groasa. Mie ciuda ca am ajuns in ultima faza sa imbunatatesc aprinderea substantial , consumul si dau masina biggrin.gif asa e frumos.
DaciaPower
QUOTE(djasu82 @ 9 Jul 2008, 22:59)
Eu momentan rulez cu bobina de tico o rezistenta aditionala de 0,8 ohmi si aprinderea gotornic iar senzorul e modificat in asa fel intre varful camei si senzor distanta e pusa la 1.4mm . Aprinderea e calduta bobina rece rezistenta calduta scanteea e alba la 2 cm si groasa. Mie ciuda ca am ajuns in ultima faza sa imbunatatesc aprinderea substantial , consumul si dau masina biggrin.gif asa e frumos.
*


Ai niste poze cu modifcarile facute?
Id mess robby_eugen
biggrin.gif
Siconi
Adi, de ce o dai? Sper ca nu iti iei pe ea un nasol de Golan... am pretentii de masina ca lumea la tine. Totusi, de ce o dai?
djasu82
Nu pot plati datoriile chiar la 3 masini raman cu super nova eu . La sfarsitul luni , nu iau logan desi mi-ar placea 1.5 Tdi iau un opal 1.7 tdi caravan. Voi vedea eu astept masina cea noua. Cine se axeaza pe plasma v-a avea de castigat cu benzian de proasta calitate.
MECCA
QUOTE(djasu82 @ 9 Jul 2008, 08:02)
10 postari despre asa ceva cum se leaga bobina de tico la aprindere .
*


eu nu am gasit explicat, poze scheme ceva, ptr cei mai slabi in ale electricii o schema clara facuta in paint, multumesc si nu va suparati, asta e nu toti suntem electricieni sa ne dam seama, faza e ca nu-mi dau seama unde vine rezistenta aia??
Siconi
Intre firul de PLUS si borna de PLUS a bobinei.
tzepesch
uite aici schema http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627459080

si montajul http://www.daciaclub.ro/aprindere-electron...2993-s4350.html post nr. 4362

http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627458501

dar e pe malvina "tunarita", nu gotronic

si NU MERGE PE CLASIC!

scrie clar si pe bobina sa se foloseasca cu aprindere tranzistorizata!
gotronic
Da, dar nu pe aprindere tranzistorizata normala.!!! (se refera la cea cu microcontroler care calculeaza unghiul dwell si gestioneaza curba de avans). Asta ca sa fie pusa pe direct.!!! Daca se pun rezistente in serie cu primarul, atunci merge si pe clasic (cu platina si condensator) cat si cu oricare aprindere inductiva (Malvina, Gotronic si ce o mai fi), dar rezistenta aditionala trebuie sa fie de 1,8...2 ohmi.! (sa nu "ia" prea mult curent).!
cannavaro
Astazi am facut niste modificari pe la masina, si cu aceasta ocazie am renuntat la aprinderea electronica cu senzor at 011, motiv ptr care motorul nu se mai incalzeste dupa orice drum.
pcostica
nu are legatura incalzirea motorului cu aprinderea electronica(indiferent de tipul ei) mai indata din cauza avansului incorect la aprindere.
Bafta!
diaconuliviu
exact, avans prea mic as zice; gotronic chiar scrie in nenumarate posturi ca dupa aflarea "punctului de calare" este necesara rotirea antiorara a delcoului.
djasu82
Ce nu-mi place mie la acel senzor din gotronic este dublu si daca nu esti atent la o reglare a avansului cu motorul oprit te poate pacali duce in eroare de aceea eu am marit distanta la 1.4 mm ca abaterea sa fie foarte mica.
Minel
QUOTE(djasu82 @ 11 Jul 2008, 08:07)
daca nu esti atent la o reglare a avansului cu motorul oprit te poate pacali .
*



Reglezi avansul cu led-ul cu motorul oprit apoi dupa ce motorul este incalzit rotesti antiorar delcoul pana la limita rateurilor in evacuare ,tatonezi un pic pana il reglezi sa nu iti mai dea rateuri si gata , cel putin asa fac eu si nu am probleme , asta in lipsa "sculelor " de reglaj .
Exact ce a scris si Diaconuliviu mai jos ...

QUOTE(diaconuliviu @ 11 Jul 2008, 07:33)
avans prea mic as zice; gotronic chiar scrie in nenumarate posturi ca dupa aflarea "punctului de calare" este necesara rotirea antiorara a delcoului.
*





djasu82
Pai da ca va pacaleste senzorul fiindca e dubul , iar eu ca sa nu ma mai pacaleasca am marit distanta .
tzepesch
QUOTE(gotronic @ 10 Jul 2008, 23:58)
Da, dar nu pe aprindere tranzistorizata normala.!!! (se refera la cea cu microcontroler care calculeaza unghiul dwell si gestioneaza curba de avans). Asta ca sa fie pusa pe direct.!!! Daca se pun rezistente in serie cu primarul, atunci merge si pe clasic (cu platina si condensator) cat si cu oricare aprindere inductiva (Malvina, Gotronic si ce o mai fi), dar rezistenta aditionala trebuie sa fie de 1,8...2 ohmi.! (sa nu "ia" prea mult curent).!
*




am inteles, deci rez mele sunt prea mici. sunt 2 de 2.2Ohm in paralel.
gotronic
Doua rezistente de 2,2 ohmi in paralel sunt echivalente cu una de 1,1 ohmi. Daca se inseriaza cu cea de Tico , iese 1,1+1,2=2,3 ohmi. La tensiunea de 14,2 V de pe acumulator o sa "ia" un curent de 14,2 : 2,3 =6,17 Amperi (cam mult ptr. unghi dwell fix).! Aproape dublu fata de o bobina clasica.
tzepesch
si cam de cat ar trebui sa fie?

sa iau 2 de 3ohm sau 4ohm si sa le pun in paralel???

strica cu ceva daca curentul este asa mare?

multumesc gotronic pt lamuriri.
gotronic
Suma lor sa fie undeva in jurul valorii de 3 ohmi (mai mult sau mai putin cu 0,2 ohmi nu are prea mare importanta).
djasu82
Vedeti desenul...
diaconuliviu
Care ar trebui sa ne spuna ce, legat de ce scria gotronic?
djasu82
Te las pe tine ca te dai expert.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.