Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
3llckr
Am construit o aprindere CDI Clarke comandata de un senzor optic ce se gaseste prin imprimante si cu un led de control care imi confirma/ arata momentul declansarii scanteii. Discul cu fante l-am facut din plastic negru gros de 3 mm si l-am atasat pe lulea. Diagrama discului am facut-o intr-un program CAD si este de 63 de grade.
Am adus motorul la semnul de pe volant si carcasa ambreiajului. Am marcat jumatatea plotului 1.Am fixat luleaua pe jumatatea lui si am rotit discul cu fante pe ea pana ledul s-a aprins - momentul in care se produce scanteia . Am marcat un reper pe cele 2 si am lipit discul pe lulea.
Acum problema... Motorul da sa pornesca dar nu reuseste sa ramana pe turatia de relanti. Bujia 1 si 4 uscate, 3 si 2 ude. Rateuri in carburator. Am incercat sa reduc avansul dar fara folos. Carburatorul este dublu corp reglat pe banc in care nu s-a umblat decat la surubul pentru relanti. Vreo idee cineva ce ar putea fi?
pcostica
Cu aprinderea clasică motorul funcționează corect?
3llckr
Da. Cu aprinderea TCI functioneaza. Ma gandesc ca pozitionarea discului nu este buna. Alta metoda de sincronizare nu imi trece prin cap pe moment.
pcostica
Eu zic că este o problemă la discul cu fante adica nu da scânteia la toți cilindrii la același moment dictat de avansul centrifugal.
Luleaua trebuie să fie inainte de plot in momentul apariției scânteii.
Baftă!
gotronic
Postez si aici pentru automobile pe 6V minus la masa.

Gata si cu +6V si senzor minus la masa, (pentru +la masa inca nu m-am gandit si la varianta cu senzor, o sa incerc in curand) Uff, nu am crezut ca asa greu o sa fie pana la urma. Am reusit performanta ca aprinderea sa functioneze si de la 2Vcc la 18Vcc. Ce am facut? "simplu", un invertor de la 2V in sus, care scoate la iesire 12Vcc, atat cat sa limenteze aprinderea Tranzistorizata AT011. Asta l-am introdus in acelasi "ambalaj" (cutie) cu aprinderea si am facut legaturi in interior pentru alimentare . Aprinderea functioneaza perfect in gama de tensiune de la 2V la 18V. Atentie, trebuie folosite bobinele ca atare. Adica daca alimentarea motocicletei (auto) este pe 6V, folositi bobine de 6V, la fel si la alimentarea pe 12V bobinele de 12V. Mai jos cateva poze cu AT011 6 si AT012 6 (asa le-am botezat noi). Prospectul nu am reusit sa-l convertesc in PDF (nu stiu de ce nu merge, o sa vad eu), asa ca l-am facut in JPG (poza). victorie.gif
danciusergiu84
Felicitari !
crizarachetelordincuba
Buna ziua. As vrea si eu sa inteleg cu este mai buna aceasta noua aprindere fata de cea AT011 pentru dacia 1310. Si daca se poate ca explicatie sa fie cat mai pe intelesul tuturor.
Functioneaza cu reglaje diferite?
Porneste si functioneaza masina mai bine cu ea?
Multumesc.

SAU ESTE NUMAI PENTRU MOTOCICLETE???
gotronic
In interior este exact aceeasi aprindere AT011. Mai are introdus in interior un invertor care face aprinderea sa functioneze de la o tensiune mai mica si atat. A fost conceputa pentru tensiuni de alimentare de 6V (ceea ce AT011 standard, nu functiona), dar ea functioneaza si cu tensiuni mai mari de 6V. Ce este asa greu de inteleas? Am postat si aici pentru 2 motive:

1. Cine vrea o aprindere care sa functioneze intr-o gama mai extinsa de tensiune (in jos).
2. Poate ca unii dintre membri topicului au autoturisme sau motociclete retro cu instalatia electrica pe 6V.
ydaniel
Ieri am montat a 30a aprindere At 011 cu sensor de LA Gotronic!
Sunt foarte multumit de cum merg motoarele!
Orice masina cu aprindere clasica are trebui sa treaca LA CEA electronica cu sensor de LA Gotronic Tg Mures!
mstaniloiu
QUOTE(gotronic @ 30 Oct 2015, 22:10)
Postez si aici pentru automobile pe 6V minus la masa.

Gata si cu +6V si senzor minus la masa, ...


Buna seara, si ce pret are una din aceasta , fara traductorul optic ? Dar traductorul separat ?


Multumesc frumos,
gotronic
http://www.bizoo.ro/firma/gotronic/vanzare...tci/start-0/10/
Senzorii au pretul cat aprinderea AT011 sau AT012 separat (fara senzori)
mstaniloiu
deci cat anume este pretul in lei romanesti ?

multumesc ...
gotronic
Trimit pe PM pretul corect, se poate posta dar nu de mine.
crizarachetelordincuba
Salutare si LA MULTI ANI!

Am o Dacia 1310 carburatie an 1999 cu aprindere AT011 cu senzor.
Am vrut sa-i schimb capacul delco impreuna cu pipa si platina fixa deoarece erau corodate si dimineata la rece nu mai pornea.
Dupa ce le-am schimbat nu mai porneste deloc nici la rece nici la cald.
I-am facut toate reglajele asa cum scrie in prospectul aprinderii i-am reglat din nou avansul dar degeaba.
Am adus motorul la semnul de pe volanta am reglat distanta intre senzor si axul delcou am pus contactul am invartit de delcou invers acelor de ceasornic pana ce s-a stins becul apoi am luat contacul , l-am pus iar si am dat la demaror dar tot nimic.
Am sa umblu maine si la bujii sa vad daca nu cumva este inecata.(le scot le dau putin cu peria de sarma).
Alte idei nu am. Pana sa schimb capacul mergea supe bine dar doar la cald.
Poate ma ajutati voi.
Multumesc.
dstdan
Benzina ai, vine la carburator?? Ca pe frigul asta, daca ai avut apa prin rezervor sigur ai vreo conducta, furtun cu dop de gheata. Verifica scanteia la fisa centrala bobina (astfel ai verificat si bobina de inductie), apoi scanteia la fise bujii.
In principiu, sa ai benzina, sa ai scanteie. vezi si aprindereasa nu o fi busit, nu prea poti sa o verifici, doar daca o demontezi de pe auto, pui clasic platina, pornesti, ulterior reincerci cu Gotronicul. Bafta.
gotronic
In afara de cele scrise mai sus.

1. Masoara si valoarea ohmica a fiselor. Daca ai rezistente de sute de Kohmi, la bujii nu mai ajunge energie suficienta cand este frig.
2. Masoara tensiunea care ajunge la aprinderea electronica in momentul cand dai la demaror. daca tensiunea este sub 8V, nu mai porneste. Asta poate fi din mai multe motive:
a. Baterie terminata care la frig isi micsoreaza capacitatea, deci si tensiunea cand este in sarcina. (eu am patit-o chiar pe 31 decembrie cand a coborat temperatura sub zero grade destul de mult) dar ma asteptam la asta demult, deoarece nu am mai verificat bateria in toamna si avea deja 10 ani. Am cumparat alta, ce sa fac.
b. Cadere de tensiune pe contactul de la cheie.
c. Daca zici ca erau cam "corodate" piesele mecanice, nu e bine. Pot fi si firele cu papuci, daca au fost "sertizate" cu patentul. La fel si masa, sa o iei de la surubul de masa al alternatorului.
maho
QUOTE(gotronic @ 2 Jan 2016, 10:59)
nu am mai verificat bateria in toamna si avea deja 10 ani.

Zi si tu aici de care era, ca nu-i deloc de lepadat, daca a tinut 10 ani.
gotronic
ROMBAT 60Ah Calciu, pe Solenza 1,4 benzina. Am "fiert-o" odata si am descarcat-o de doua ori in zero (odata la fizoterapie am lasat-o cu farurile aprinse 3 ore si a doua oara la lucru ). Nu am incarcat-o dupa asta niciodata. Dar de fiecare data, am pus cablurile, am lasat sa se "egalizeze" usor tensiunile, pe urma am pornit motorul donator de tensiune, am mai lasat cca 10 minute, si pe urma am pornit-o pe a mea. A doua oara, nu am mai avut timp (acum 2 ani), am pus cablu si am pornit. Si acum daca o mai lasam pana la amiaza sa se mai incalzeasca pornea pana la urma. Am pornit-o din telecomanda de la fereastra de 5 ori "scurt" si am "golit-o" de curent. Cand m-am dus jos sa-i dau de la cheie , a avut cateva "tresariri" sa duca electromotorul mai mult, dar nu mai avea cu ce.
Acum am luat tot un ROMBAT de 55 AH Calciu. (Altfel se invarte demarorul, zaang si gata)

LE.
Am postat aici, (acum am vazut ) dar nu cred ca este o problema, tot de aprindere tine.

LE, LE.
Dupa ce am schimbat bateria la cei de la ROMBAT (ei au schimbat-o gratis), mi-au verificat incarcarea. Era 14,32 Vcc indiferent de turatie (relanti in special) sau consumatori (toti, de la farurile de ceata aca halogeni, climatizarea, stopuri si becul de ceata din spate). Cred ca si asta a ajutat mult la longevitatea bateriei.
crizarachetelordincuba
deci cand dau la demaror invarte normal dar nu porneste. din ce am citit mai sus pare ca o solutie ar fi noua aprindere gotronic cu tensiune de 6v parca......

fisele sunt albastre tesla.(cum le verific tensiunea?)

mai astept putin sa se incalzeasca si ma duc sa verific si bujiile deoarece cam mirosea a benzina. (posibil inecata).

pasii corecti de reglare a aprinderii sunt :
pun motorul la semnul de pe volanta
reglez distanta senzor - ax delco
pun pipa si capacul delco
pun contactu
invart de delco invers acelor de ceasornic pana ce ledu se stinge
iau contactu apoi il pun si dau la demaror
daca porneste reglez avansul delco pana ce nu are intreruperi

CORECT ca sa nu muncesc degeaba?
gotronic
In principiu da.
La fise nu se masoara tensiunea ci valoarea rezistentei ohmice. Se poate masura si tensiunea de strapungere noaptea cu capota deschisa, undeva unde nu este lumina deloc sau foarte slaba. Scaparile de tensiune se vor vedea sigur. Sa nu infasori firul care duce la aprindere de la delcou pe fisa centrala. O sa strici atat aprinderea cat si senzorul, daca fisele au scapari de tensiune. Dar eu zic sa o iei de la inceput. Vezi daca ai scanteie la iesirea din bobina, dupa fise si pe urma la bujii, ca si astea sunt unele la care cedeaza destul de repede (portelanul). Si apropo, nu se curata in nici un caz bujiile cu peria de sarma, se metalizeaza suprafata portelanului si trebuie sa le arunci (nu te lua dupa "batranii" de pe forumuri, poate ca acum 50 de ani pe clasic si cu fise tip " sarma " se rezolva pe moment problema). Vezi distanta la bujii si sa n-o lasi mai mare de 0,8mm (oricum se mareste in timp), ca nu stii ce bobina (slaba) sau fise si bujii ai. Daca maresti distanta prea mult exista pericolul sa se strapunga una din piesele enumerate si o sa dai vina pe aprindere. (creste inalta tensiune mai mult decat suporta una din componente.)
dstdan
La multi ani! d-le G.O mergecaprinderea luata inainte de Craciun, personal de la Tg. Mures.
gotronic
La multi ani! Pai de ce sa nu "mearga"? smile.gif
dstdan
Multumesc, era o afirmatie pozitiva! f. bune aprinderile.
costy008
Am gasit prin garaj o bobina de ebonita de sf. gheorghe (am atasat foto) si are 3.6 Ohm in primar si 5.5kOhm in secundar si am rugamintea sa-mi spuneti daca sunt bune aceste valori. Pe masina am una de sacele care are 2.9 Ohm in primar si 5.25 kOhm in secundar. Precizez ca am aprindere AT011.
[attachmentid=1628019197]
gotronic
Dacă pui aparatul de măsură în scurt circuit pe scala de ohmi, cât iți indică!?

costy008
Fisele au 00.1 ohmi, are 3ohmi fara sa scad rezistenta fiselor, scazand rezistenta are 2.9 ohmi.
gotronic
Eu ziceam de aparat nu de fișe. (tastele în scurt). Din valoarea măsurată scazi eroarea aparatului, nu a fișelor.
damian85
Am primit si eu o aprindere gotronic simpla fara senzor in loc de platina si am rugamintea sa-mi spuneti si mie la cat trebuie sa reglez dimensiunea la platini si la bujii. Un mecanic din zona mi-a zis sa pun platina la 0.2mm si bujiile la 1 mm, este corect? Mentionez ca am delcou nou de E/P.
gotronic
Dacă mergi normal cu mașina, reglează platina la 0,4mm și distanța la bujii 0,8mm. Distanța mare la bujii poți s-o pui numai dacă ai bobină de inducție, capac delcou fișe și bujii de calitate. În timp oricum distanța la bujii se mărește și la platină se micșorează. Distanța mică la platină se folosește doar dacă vrei să mergi turat cu motorul, în competiții, altfel nu se justifică deoarece se încălzește suplimentar bobina de inducție din cauza măririi unghiului dwell.
damian85
Multam fain pentru raspuns, capac + lulea + platini sunt doduco, fisele tesla, bobina iame sf. gheorghe si bujiile sunt ngk.
crizarachetelordincuba
Ramasesem dator cu un raspuns.
Am reusit sa pornesc masina, dar am dat de o problema.

Cand nu am niciun consumator pornit merge in suturi si rateuri mari.
Cand aprind farurile merge foarte bine.

De la ce sa fie? Am reglat avansul in fel si chip si tot asa face.

Are vreo legatura cu aprinderea?
Bujiile le pun la 0,8 si senzorul fata de ax delco ceva mai mica gen 0,6 cred.

Apropo : Problema la mine de nu pornea era din cauza rotorului/pipei/lulelei care nu mai intra corect la locul ei. Cu ocazia asta am scos si bujiile sa le curat nitel.
gotronic
Vezi încărcarea bateriei că este prea mare. Releul de încărcare de care este? Electronic cu 3 sau 4 fire, sau mecanic. Dacă este cu 3 fire mecanic sau electronic, ai probleme cu căderea de tensiune pe contactul de la cheie. Montează un releu suplimentar de far în paralel cu contactul. Mai poți avea condensatorul de deparazitare de pe alternator lipsă sau defect sau probleme cu alternatorul sau contacte imperfecte.
dstdan
@gotronic
citez : ,,Montează un releu suplimentar de far în paralel cu contactul.,,

Care ar fi ideea/ratiunea montarii releului? Si cum se monteaza acest releu? (pe care fir si comanda lui de unde?)

Multumesc.
bygy007
scapi de problemele caderii de tensiune de pe el
dar problema mai poate fi si firul de se duce la bobina si alternator , releu fiind subtire nu asigura suficient bobinei si alternatorului
dstdan
Multumesc bygy007 - de promptitudine raspuns si schema, lamuritor.
crizarachetelordincuba
Incarcarea bateriei e normala cel putin asa imi indica la bord. Acul sta la jumate.
Releul de incarcare e mecanic cu 3 fire. Le-am frecat putinde rugina cu un smirghel fin.

Azi am pornit-o si nu mai facea asa. Pare ca si-a revenit de la sine fara sa umblu la vreun fir. Nu mai dadea niciun rateu fara sa am consumator sau faruri aprinse.

O s-o tin sub supraveghere si la nevoie voi monta in releu suplimentar. Unde trebuie montat ? Si cum arata un astfel de releu ca nu prea stiu.

Multumesc tuturor pentru raspunsuri.
gotronic
Incarcarea bateriei trebuie sa o masori cu un aparat de masura, nu cu "handicapatul" de indicator de la bord, asta nu este aparat de masura. Ala poate sa arate aiurea din mai multe motive, unul ar fi ca nu este de precizie (ci doar orientativ) si doi, poate indica aiurea din cauza instalatiei electrice (locul in circuit unde este conectat).
Nu-ti mai face intreruperi "aprinderea" din cauza ca "ai frecat" un pic cu smirgher, de acum in colo o sa-ti mai faca din ce in ce mai des. Pune un releu electronic cu 4 fire de calitate. (asta iti menajeaza si bateria, sau ii prelungeste viata). Masoara prima data daca ai cadere pe contactul de la cheie cu un aparat de masura digital sau analogic. Iti recomand sa opresti motorul daca masori cu unul digital ieftin, din cauza parazitilor electrici nu o sa poti masura in timpul mersului motorului.
Schema de montare a unui releu suplimentar de far, este postata mai sus un pic de bygy007. Cum arata? mergi la magazin si intrebi, sunt mai multe "forme" , nu stiu ce se mai gaseste acum pe piata.
(sau poate ne ajuta cineva aici cu o poza)
gotronic
Cerere de ajutor la montaj aprindere electronica AT011 cu senzor 011 in Dr. Tr. Severin Anunt "Umanitar"

Va salut pe toata lumea.

Este in Dr.Tr. Severin un domn (cred ca mai in varsta dupa voce), care m-a sunat sa-mi spuna ca nu reuseste nici cum sa regleze aprinderea pe masina proprie. A fost in service, mi-a dat pe "mecanic" sa-l instruiesc ca nu a inteles ce si cum (dupa pozele din instructiuni). Intr-un final i-a montat-o, a mers cu ea cred ca vreo doua saptamani, dupa care zice ca "scutura motorul tare". I-am explicat ce sa verifice:

- fise (valoarea ohmica), bujii (de care), capac delcou (de care fisurat sau nu, sau murdar), - carbune la capac delcou,
- tensiunea dupa contactul de la cheie
- tensiunea pe acumulator (are releu mecanic),
- condensator deparazitare alternator
- verificarea senzorului daca la miscarea avansului vacumatic nu atinge ceva la masa (firul tresa de cupru, sau papuc si lamela la carcasa delcoului sau surubul de iesire din delcou, sau izolatiile de la trecerea surubului sau izolatia lamelei.)...etc.

Omul este foarte tipicar (zice el si tine mult la masina), masina este o Dacie Berlina din 1971 cu 71.000Km reali in stare impecabila tinuta in garaj. Merge foarte bine pe clasic, dar a zis omul sa o modernizeze un pic, ca merita masina.

Nu a gasit printre mecanici si prieteni pe nimeni care sa se priceapa si sa-l ajute. Mecanicul care mi l-a dat la telefon sa-i spun cat este distanta la "platina", nu a pus nici o intrebare, doar a ascultat ce i-am vorbit eu cca 10 minute, fara sa intrebe nimic, cred ca l-am obosit rau. Dar la fel ca si proprietarul care a zis ca habar nu are de electrica este si el. I-am zis sa caute un electrician sau electronist, a zis ca nu prea sunt pe acolo asa ceva.

Rugamintea mea este daca cineva care se pricepe vrea sa-l ajute pe acest "batran" (cred eu dupa voce), ca vrea sa dea jos aprinderea (desi cred ca a dat-o jos deja), si este pacat. Cine se pricepe, poate sa vada si o masina impecabila si originala din 1971. Daca cineva doreste, pe privat eu o sa-i dau telefonul si adresa batranului, sau numai telefonul sau sa-mi dea mie telefonul si il pun in contact cu persoana in cauza.

Dau totusi telefonul omului, deoarece i-am cerut acordul, si i-am promis ca scriu pe forum:
0766 563 633 (d-nul Constantin ...)

Multumesc
lars_andrew
Deci m-ati bagat in ceata complet... Care aprindere e Mai buna? At01 sau at011?
Am gasit si eu prin masina un at 01 de la fostul proprietar si as vrea sa-l montez...
E bun e rau?....
Multumesc anticipat!

27 Mar 2016, 17:23:
Nevermind... l-am montat pe ala at01 si nu e bun...nu se aprinde beculetul....cred ca e ars...dar am sa vreau sa îmi cumpăr un at 011 am citit mai multe comentarii si am inteles ca e mai bun...
gotronic
Sa nu incercati sa montati senzorii 011 (sau 012) cu aprinderile AT01 sau AT010 (primele variante). Se vor strica senzorii la prima cheie data la demaror datorita autoinductiilor din instalatia electrica. In mod normal senzorul se alimenteaza din aprinderea electronica si este protejat de spițurile de curent de pe alimentarea bateriei (instalatiei electrice).
dstdan
Dar combinatia, AT011 + platina standars, functioneaza normal pe Dacia 1310? ? in cazul arderii accidentale a senzorului din delcou???
gotronic
AT011 si AT012 functioneaza normal atat cu senzor cat si cu platina. Scrie si in prospect.
mstaniloiu
QUOTE(gotronic @ 24 Mar 2016, 23:57)
Cerere de ajutor la montaj aprindere electronica AT011 cu senzor 011 in Dr. Tr. Severin Anunt "Umanitar"


Este in Dr.Tr. Severin un domn (cred ca mai in varsta dupa voce), care m-a sunat sa-mi spuna ca nu reuseste nici cum sa regleze aprinderea pe masina proprie. A fost in service, mi-a dat pe "mecanic" sa-l instruiesc ca nu a inteles ce si cum (dupa pozele din instructiuni). Intr-un final i-a montat-o, a mers cu ea cred ca vreo doua saptamani, dupa care zice ca "scutura motorul tare"...
*



2 intrebari pt. dl. din Dr. Turnu Severin

1) A incercat in primul rand sa deconecteze condensatorul de pe alternator ? sa vada cum merge fara el, eventual inlocuit cu altul nou.

2) Poate a uitat sa deconecteze condensatorul de pe ruptor, am mai vazut in trecut.


Numai bine
gotronic
Am vorbit cu el la telefon, este foarte "ascultator", dar nu stie ce a facut mecanicul si repeta mereu ca el nu se pricepe si da jos aprinderea si cu asta basta. Pe clasic zice ca-i merge foarte bine, dar pe clasic este altceva. Nu stiu nimic de instalatia electrica, ca nu mi-a spus. De aia vroiam pe cineva sa mearga la fata locului, ca nu se poate altfel.
RaduWra
Am si eu o aprindere completa at 011. Am folosit-o aproximativ 6 luni, era destul de ok, se simtea o imbunatatire dar era o problema si anume pornirea la cald. Nu reuseam absolut de loc sa o fac sa porneasca cum trebuia. Am renuntat. Am pus-o in cutie si folosesc platina impreuna cu condensator. Porneste normal acum si merge ca pentru o dacie. Incerc sa o tin cat aproape de cum a iesit din fabrica si sa o intretin asa cum pot eu mai bine.
gotronic
Este posibil ca ceva sa nu fie in regula cu instalatia de aprindere. (bobina de inductie care da scanteie slaba, fise cu rezistenta ohmica mare, cadere de tensiune pe cheia de contact). Din cauza asta scanteia este foarte scurta iar benzinele de acum nu mai sunt ca altadata, au mai mult alchool si vaporii adunati in "gatul de lebada" ineaca scanteia. Solutia simpla este sa apesi acceleratia la pornire (incet sa nu pornesti pompa de spritz prea mult si cam la jumatate), vine mai mult oxigen si porneste bine. Asa era si la mine la Oltcit, cu acceleratia piscata sau chiar mai mult daca era fierbinte motorul. Alta varianta, pune condensatorul de la platina pe minusul de la bobina de inductie, acolo unde este montata aprinderea electronica (borna BI). O sa porneasca foarte bine, dar la turatii peste 5..6000 rpm scanteia o sa aiba tensiune mai mica (ca pe clasic, din cauza condensatorului).
LE.
Aprinderea electronica da scanteia cu o tensiune mai mare decat pe clasic, iar la temperaturi inalte este posibil ca ceva din instalatie sa cedeze nedistructibil (de exemplu o bobina de inductie care se incalzeste exagerat, spirele din interior se dilata si se apropie fortat mai mult unele de altele, determinand o strapungere a izolatiei. La fel poate fi si izolatia ceramica a biujiilor daca au multa calamina sau curatenia capacului delcou si a pipei care se imbacsesc cu vapori de ulei si praf de carbune). Toate aceste lucruri insumate pot produce fenomene nedorite.
mstaniloiu
QUOTE(RaduWra @ 19 Apr 2016, 20:15)
Am si eu o aprindere completa at 011. Am folosit-o aproximativ 6 luni, era destul de ok, ... Incerc sa o tin cat aproape de cum a iesit din fabrica si sa o intretin asa cum pot eu mai bine.
*




Ideea cu aprinderea montata pe motor este ca sunt multe alte avantaje - si producatorul ar fi pus daca s-ar fi putut produce in felul actual la vremurile de atunci.
Sunt avantaje si la consumul de combustibil, atunci cand se uzeaza axul delcoului si are joc si mai ales si atunci cand avem tensiunea pe baterie mai slaba. S-a mai scris inainte chiar si aici in topic.

Legat de pornirea la cald, mai ales vara, carburatorul de Dacia (32IRM2A la 1310) ineaca "din proiectare", de aia e bine sa calcam usor acceleratia la pornire cum a zis si gotronic.

Afirmatia de mai sus cu calcatul pedalei e valabila si la GPL.

RaduWra: poate ai uitat sa deconectezi efectiv condensatorul de pe platina
uponten
La Dacie, carburatie din fabrica veneau cu un abtipild lipit pe parbriz cu procedee de pornire, la rece 9cu socul) la cald cu pornire imediata max 10 min.(apasare 1/2 pedala acceleratie) sau la cald cu pornire mai tarzie (apasare pedala acc. la fund,) apoi actionare demaror. Deci e ceva din fabricatie , ce se cunoastea din probe.
schumi_86
Salutare!
Ma adresez cu o intrebare deoarece in urma cautarilor nu am gasit vreun raspuns concret.

Ieri am incercat sa montez un turometru suplimentar, (tabloul de bord nu era prevazut din fabrica cu turometru)pe aceeasi instalatie pe care am avut unul artizanal de Dacie instalat. Problema este ca acest turometru care este nou, refuza sa functioneze...i-am facut si legaturile direct de la motor + - si - bobina dar acelasi rezultat, iar in momentul in care pornesc motorul acul turometrului se ridica spre valoarea maxima si asa ramane. Mentionez ca am aprindere AT011 cu senzor instalata pe masina.
Poate influenta in vreun fel aceasta aprindere,functionarea turometrului? Sa incerc sa revin la sistemul clasic cu platina?

Multumesc
gotronic
Ce turometru "suplimentar" ai pus ? Pune niste poze sau detalii tehnice. Unde l-ai legat in circuit? sunt turometre care au intrarea pe joasa tensiune.! (nu merge legat pe partea de senzor, ca nu o sa-ti mai mearga aprinderea cum trebuie). Ce bobina de inductie ai pe masina? In functie de ce turometru ai, se poate face un divizor de tensiune pe intrare. Daca nu merge , incearca pe clasic sa vezi daca turometrul este bun. De unde l-ai cumparat? Este nou sau folosit ?
Te rog raspunde la intrebarile astea daca vrei un raspuns, alfel este ca si cum ai intreba "mi-am cumparat masina si nu functioneaza, ce are " ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.