Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia 1100
DaciaClub - Forum Dacia > Oldtimers > Oldtimers
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75
m3ga
din pacate eu nu am mai putut sa ma ocup de frana de mana ca am avut ceva probleme... pe la chirurgie ( cred ca am scris bine smile.gif ... apendicu meu s-a saturat de mine si... PA!
am ramas fara!!!

acu' sunt in refacere... de 11 meu cred ca ma mai ocup abia dupa rev...

numa' une!!!
Uncle-Sam
stie cineva cum se fac legaturile dintre alternator si releu?
tunderbird
QUOTE(Uncle-Sam @ 15 Dec 2004, 11:09)
stie cineva cum se fac legaturile dintre alternator si releu?
*



Releul romanesc are doua borne distincte si o a treia prin carcasa la masa.
Borna marcata cu "+" sau "D+" se leaga pe cheia de contact (tragi un fir de la bobina de inductie), prin ea se primeste referinta de tensiune de la bornele bateriei.
Borna marcata cu "DF" sau "EXC" se leaga la alternator la papucul aflat pe suportul port-perii, prin ea se alimenteaza bobinajul rotorului care este de fapt excitatricea alternatorului.
Pentru siguranta este bine sa legi un fir intre masa masinii si carcasa releului regulator de tensiune.

La alternator pe langa borna de excitatie (vezi mai sus) mai exista o borna cu surub M6 care este borna pozitiva si o borna mai mica (surub M5 probabil) care este cea negativa. De la borna pozitiva tragi un fir pana la firul initial de pe borna pozitiva a dinamului, iar de la borna negativa tragi un fir la masa.
Atentie firele de alimentare trebuie sa fie ceva mai groase (te orientezi dupa firul de "+" de la dinam).

Daca montezi alternatorul in locul dinamului nu ai nevoie de prea multe fire pentru ca poti refolosi ceea ce era pe dinam, daca faci montajul ca la D1300 ai nevoie de un cablaj mai lung pe care va trebui sa-l matisezi cu izolier band si sa-l pozezi cat mai ferit de caldura motorului.




Ieri si azi am transmis pe email la diversi copasionati de D1100, un manual de Renault 8. Va rog, dati-mi si mie un semn de viata daca v-a intrat manualul. Pana acum nu am primit decat un raspuns ca nu a intrat, sa inteleg ca la restul e OK.
Nu de alta, dar ma dau astia afara ca le-am ocupat traficul pe server.

Si inca ceva pentru cei care l-au primit: incercati si voi la randul vostru sa-l transmiteti la altii, ca la mine s-a cam imputit treaba....
Uncle-Sam
pe sistemul dinamului nu vine decat un fir de alimentare, care e legat la plusul demarorului cu un cablu de grosimea celui de la baterie.daca montez alternatorul o sa fie pus in dreapta motorului si deci cablul acela n-o sa-mi mai ajunga. Are ceva daca pun doua cabluri (de grosimea celor din instalatia electrica a masinii) in locul cablului ala gros?
tunderbird
QUOTE(Uncle-Sam @ 15 Dec 2004, 21:09)
pe sistemul dinamului nu vine decat un fir de alimentare, care e legat la plusul demarorului cu un cablu de grosimea celui de la baterie.daca montez alternatorul o sa fie pus in dreapta motorului si deci cablul acela n-o sa-mi mai ajunga. Are ceva daca pun doua cabluri (de grosimea celor din instalatia electrica a masinii) in locul cablului ala gros?
*




Intre borna pozitiva a alternatorului si borna demarorului poti sa pui un fir litat cu sectiunea de 6 mmp.

Atentie dreapta motorului nu inseamna dreapta masinii ca la D 1300.

Daca montezi alternatorul in locul dinamului (pe partea cu demarorul), va trebui sa iti faci un suport special si trebuie sa folosesti fulia de la dinam pentru ca sa mearga cureaua veche.

Daca montezi alternatorul pe partea cu delcoul (ca la D 1300) trebuie sa ai in vedere urmatoarele:
- achizitionarea suportului de pe chiulasa, a intinzatorului si a curelei de ventilator de D 1300
- schimbarea pompei de apa cu una de D 1300, pentru ca pompa originala are stutul de la termostat mult mai mare si cureaua de ventilator freaca de el
- modificarea traseului furtunelor care merg la caloriferul din habitaclu si montarea kit-ului de aerisire de la D 1300.


Succes!
pui de drac
thunder..admir....sa nu zici ca-s carcotas....departe de mine gandul asta,doar ca o intregire...:

ai uitat ca trebe gaurita chiuloasa si facut filet pt cele 3 suruburi biggrin.gif

no offense,sper sa nu te superi...

p.s.: cu mare siguranta,se mai gaseste unu sa ma completeze si pe mine:D
tunderbird
QUOTE(pui de drac @ 16 Dec 2004, 18:12)
thunder..admir....sa nu zici ca-s carcotas....departe de mine gandul asta,doar ca o intregire...:

ai uitat ca trebe gaurita chiuloasa si facut filet pt cele 3 suruburi biggrin.gif

no offense,sper sa nu te superi...

p.s.: cu mare siguranta,se mai gaseste unu sa ma completeze si pe mine:D
*



Nici vorba sa ma supar... asta-i chiar tare...departe de mine gandu' ca le stiu pe toate...
La mine erau gauri filetate si in chiulasa si in blocul motor, asa ca a fost suficient doar sa cumpar cei doi suporti cu tot cu suruburi si sa-i montez.

Este posibil (desi parca nu-mi vine sa cred) ca la unele chiulase sa nu fie practicate gaurile dar bosajele in mod sigur exista. In acest caz cea mai buna recomandare ar fi sa se inspire dupa montajul de la D 1300.
tunderbird

Aveti idee cat cere un francez pe masina de mai jos?
Uncle-Sam
am tot ce imi trebuie, numai sa ma apuc de treaba!masina nu e nici pe departe functionala, asa ca voi veni pe jos maine
pui de drac
este foarte posibil,de ex mie toate 1100 care mi-au trecut prin mana nu aveau gauri,dar bosajele exista,unul din ele e putin mai firav decat la 1300,dar tot merge gaurit si filetat...

iar gaurile-n bloc chiar exista,si culmea,mai sunt si in plus,culmea e ca original bobina vine prinsa de blocul motor..acolo,cam sub delco..oblic..n-am inteles niciodata de ce,dar in fine..
mihu
Ne-ai facut curiosi cat cere?
1000 de euro?
5000 de euro?
cit?

Nici la mine nu exista gauri in chiulasa pt alternator. Poate o sa vedeti maine.


Ora de pe forumu asta e cu doua ore inainte.
Uncle-Sam
acolo am avut si eu bobina si am mutat-o sus prinsa de panoul rezervorului
cj82ufo
1100 aia e ca si a mea biggrin.gif
Uncle-Sam
bai m-am trezit doar eu si cu acier azi la intalnire...
cj82ufo
eu as fi venit cu cea mai mare placere dar sunt 450 de km pana la voi
tunderbird
QUOTE(mihu @ 18 Dec 2004, 00:02)
Ne-ai facut curiosi cat cere?
1000 de euro?
5000 de euro?
cit?

*




4000 de euroi si incearca sa justifice pretul cu faptul ca in 2000 i-a facut reparatie capitala prin care a facut-o aproape noua schimband o multime de repere cu unele absolut noi. Dar stiti cum fac ei reparatia capitala?... Am vazut eu pe un site francez... Gasesc un putregai pe la fiare vechi si se apuca sa puna flacara pe el.. dupa aceea sableaza, grunduiesc, antifoneaza si vopsesc caroseria cu materialele cele mai bume... masina arata mai bine ca atunci cand era noua... dar fierul pe care pui oxiacetilenica nu mai rezista ca la sudurile prin puncte de fabrica...

Credeti-ma, eu am un vecin care traieste din asta... cumpara vechituri la pret de nimic, le desface complet , le peticeste si le vopseste extrem de meserias si apoi le vinde ca masini bine intretinute. Masina lui taica'miu el a vopsit-o, dar acolo unde a peticit dupa trei ani a inflorit rugina cu toate ca a curat bine si a grunduit.

Cand i-am aratat, mi-a zis ca atat tine in mod normal, ca sigura solutie este sa ung cu periodic cu ulei sau cu vaselina.


Asa ca dupa parerea mea, 4000 euro nu merita decat daca caroseria era bine conservata cum am vazut eu la diversi mosi pe la noi.
Dar ma rog, acolo o fi guvernand legea cererii si a ofertei.

Asta asa ca sa va dati seama cam ce valoare pot avea babutele noastre (unele dintre ele sunt mult mai bine conservate decat ale lor) in Europa.


Unchiule si Acier va rog sa ma scuzati, nu vreau sa vin cu scuze puerile dar chiar ma chinuie de trei zile o viroza respiratorie de nu ma pot opri din stranuturi. Oricum nu puteam sa vin cu masina pentru ca am o roata infranata si din cauza bolii n-am putut s-o remediez.
pui de drac
sesizez o uniune intre posesorii de 1100:d hahaha,poate la vara am sa ma alatur si eu...da nu cu 1100 poate cu olteanu....sau poate un reno 10 ca imi tot face pofta unu pe-aici prin iasi...mortala masina,deh,are motor de 1400 magaru...a avut bani la momentu potrivit...in fine...mai barfim!!
m3ga
eu ce sa va mai zic?

vesti proaste...

cum am avut probleme cu apensicita nu m-am mai ocupat de 11 si am vazut ca picura ceva sub ea...

era antigel si era chiar sub radiator, in zona busonului de golire...

am dat busonu' jos si am crezut ca curge pe la el, am schimbat garniturica aia, l-am pus la loc si... sa crap de nervi!!! IMI CURGE RADIATORU!!! sad.gif nu stiu exact unde dar clar curge...

perde cam 100 de grame pe saptamana...

tre' sa ma bag exact sa vad pe unde...

Numa' Bune !!!
Uncle-Sam
vezi daca ii bagi apa sa nu uiti antigelu! a mea e goala de vreo 3 sapt wink.gif
cj82ufo
la anu cand vine caldura tre sa facem neaparat o adunare a fanulor 1100
si atunci anuntati toti posesorii de 1100 din fiecare oras .de exemplu pui de drac sa anunte pe tipu ala sergiu si pe inca unu sigur care stiu ca are cica motor de golf pe ea .etc sa fim mai multi decat pe forum , ar fi un inceput

masina mea merge bine deocamdata ma bucur ca nu am probleme cu ea

si inca o bomba mai imi cumpar o 1100 la pretul uimitor de 500 de mii intreaga
si are numere vechi
Acier
cj82ufo, tare asta cu 500M! intalnirea de vara cred ca ar fi bine sa se faca la Brasov, e o distanta onorabila pentru toata lumea (sper).
tunderbird, 4000 euro e chiar pretul ei, m'am uitat pe multe situri de vanzari auto si cam asta e pretul mediu la R8. ideea e ca nu coaja e scumpa cat piesele de schimb. ca sa iti faci o idee de preturi, da o raita pe la http://www.mecaparts.com , amenzi, nu? smile.gif
pe mine amortizoarele m'au costat 9mil...
Acier
... si ca tot veni vorba de amortizoare, cele de la Monroe au urmatoarele coduri: pentru fata R2059 si pentru spate R2506. tot pe spate merg si R1515, de la Skoda.
cj82ufo
acier dar au fost foarte scumpe 9 mil...ufff
Acier
pai costa cat costa, altele mai ieftine de unde, mana a doua? nu sunt un fan al pieselor la mana a doua. de exemplu am luat o pereche de tampoane pentru cutia de viteze, alea triunghiulare, ca ale mele erau rupte definitiv. desi aratau ok, s'au crapat deja si masina e cracanata. aste'as piesele deja uzate, si deja cred ca m'am hotarat sa nu iau nici anvelope vechi, chiar nefolosite. o sa fac un efort pentru un set Vredestein, un pic mai late dar merg zic eu, 155SR15. am vazut la un vecin de cartier, puse fara camera. scump dar face... smile.gif

o alta sursa de piese este la http://www.neoretrofrance.com, probabil ca unii stiu deja

... ca tot se vorbea mai devreme de preturi estimate la D1100... la matineu am trecut pe la un prieten, am parcat masina si cand sa inchid usa, vine un nene la mine: n'o vinzi? nu, zic eu. ce motiv as avea? pai poate nu'ti mai trebuie. de'abia am luat'o. totusi, un pret. pai ce pret sa cer daca n'o vand!? haide dom'ne. bine, zic sa scap de el, 2M euro. aaaa, e mult prea mult! da' cam cat ar fi corect? vreo mie, asa... ca stiu eu ca n'ai luat'o pe multi bani. bine, bine zic eu, mai vorbim. mi'a lasat nr de telefon, disperat nevoie mare. concluzia: iei o masina pe bani putini, bagi un vapor de bani in piese, pierzi cateva saptamani sa aduni piesele, o aduci in legalitate din mizeria birocratica (succesiuni nerezolvate de 1000 de ani, identificare, etc.) si o dai tandi pe mandi dupa ce n'ai dormit noptile incercand sa evaluezi corect banii, timpul si entuziasmul necesare proiectului. frumos, nu? smile.gif
1100 Rs
Salut ... acier zi`mi si mie te rog tu de unde gasesti piesele originale sau apropiate de cele originale noi smile.gif
M`ar interesa si pe mine wink.gif
Acier
copii, Sarbatori Fericite, La multi ani si tot ce va doriti pe 2005! am intrat in vacanta, ne citim dupa 5 ianuarie!
cj82ufo
acier sa iti aduca moshu un car de piese originale si sarbatori fericite tuturor

eu am cauciucuri de 1100 bune chiar foarte bune de vanzare .145,155 si 2 cauciucuri de 165 .arata foarte indraznetz.eu vreau sa pun pe 1100 jantele din figura
Ov
belea jantele alea, ai totusi grija sa n-o zapacesti pe la rulmenti.

tunderbird

Are dreptate Ov, atentie marita in special la rotile din spate pentru ca acolo nu ai decat cate un rulment. Solutia constructiva nu este prea stralucita.
cj82ufo
stiu dar incerc sa nu le scot prea tare in afara
Ov
nu e doar de scos in afara, ci de greutate in primul rand, de momentul care o sa fie diferit (bratul fortei e mai mare) si de fortele care apar in curbe.

De ce nu o lasi tu cu jentile originale, mai ales ca arata f bine masina ta ?
pui de drac
baaaaaaaaaaaaa,care mi-ati sters postu meu????????? ala mare si kilometric???? unkiuleeeeeeeeeee!!!!!!!!! 256.gif
Uncle-Sam
sezi bland fecior ca eu n-am mai intrat demult.atunci a fost o greseala de-a lor cand postam cu useru tau. Eu mai vopsesc cate putin carcasa filtrului de aer,capacu de la culbutori si alte chestii de pe la motor.incet incet o termin pana la vara cand sper sa ne vedem CU TOTII (nu cum ati venit la academie). In rest va urez la toti sarbatori fericite, caldura in suflet si in masini si sare mai putina pe strazi! La multi ani!
Dacia 1100 S
Craciun Fericit urez tuturor fanilor 1100 si nu numai!!!! La multzi ani!!
pui de drac
na ca m-atzi enervat...nustiu care-mi sterge posturile...2 la numar,da nu conteaza,voiam sa va zic ca m-a pocnit melancolia si o sa ma apuc de HRB cand da putin caldurica....si o sa-l fac sa rupa...da acu m-am suparat si nu va mai zic nimic !
Uncle-Sam
linisteste-te ca si mie mi s-au sters posturi la greuceanu (vba ta). traiasca daciile 1100!!! ura!
pui de drac
da,da,sa ne traiasca babele,ca a mea face la anu cam 35 de ani.... deh,femeie frumoasa,ce sa zic....da trebe putin operata estetic sa-i mai intind ridurile si sa-i dau nijte vitamine ca sa fie mai voluptuasa..

atasez dedesubt o posa care ma scoate din pepeni...ma bantuie..nu mai dorm noaptea.... ia imaginati-va toti ca aia e baba voastra si "alergati" spre brasov cu ea...ei? ce va zice sufletu??
m3ga
Hai sa ne traiasca babele!!! Sarbatori Fericite la toata lumea!!! Sa ne aduca mosu' o reuniune a tuturor user-ilor de 1100 smile.gif !!!!

Si la mai mare !!!
m3ga
cat despre 1.1 ala de alearga spre brasov... 10+ !!! smile.gif smile.gif

Numa' bune !!!
pui de drac
va rog frumos,al meu va fi 1,6-le care urca spre brasov biggrin.gif
m3ga
ei...? smile.gif
Dacia 1100 S
QUOTE(pui de drac @ 26 Dec 2004, 01:46)
va rog frumos,al meu va fi 1,6-le care urca spre brasov biggrin.gif
*




al meu este deja wink.gif) tongue.gif
pui de drac
sa dea domnu sa ne vedem toti acolo sanatosi si cu masinile puse la punct...io astept sa treaca craciunu sa ma apuc de curatenie in garaj,sa ma pot invarti pe langa ea.
m3ga
sa ne vedem sanatosi si cu babutele functionale !!!
pui de drac
bre,deja e nasol,aveti mare grija la ce postati..

spre exemplu,nu mai stiu care din noi a postat ca ne vedem la vara in brasov,io in gura mare am strigat biserica neagra,si deja avem probleme,se pare ca in zona respectiva traficul este blocat,iar avalansa de masini este foarte mare,se pare ca multa lume citeste internetu mai ales pajina daciaclub(si topicu 1100,de care sunt foarte mandru de succesu lui) si avem probleme,se pare ca din cauza traficului intens,in piata respectiva,se desfasoara foarte foarte greu,surse oficiale din politia rutiera din brasov mi-au confirmat faptul ca accesul este greoi si se da drumu la masini una cate una pe un singur sens,ceea ce creiaza cozi interminabile si nervi exacerbati

atasez aici cateva poze ca sa intelegeti toti despre ce este vorba...

cum ziceam,circulatia se desfasoara pe un singur sens,cate o masina pe rand...
Uncle-Sam
aoleu!nasol! asta ne mai lipsea!
cj82ufo
acu am reusit si eu sa intru pe net .
in primul rand la multi tuturor si sarbatori fericite va doresc

faza cu jantele e discutabila .....stiu ca 1100 are rulajul foarte slab dar totusi vreau sa ii pun ceva frumos nu tot alea originale
si am o intrebare .spuneti va rog cum ara arata asa masina ....incercati sa vedeti diferenta fata de ultima poza eu zic ca ar fi un adevarat hotrod european ....loooool

pui de drac
rulaj slab? ce intelegi tu prin asta?

si mai am o intrebare: adica de ce nu-s bune rotile late???

te pomeni c-or sa sara de pe masina...e drept,o sa uzeze rulmentii si articulatiile ceva mai repede,si in loc sa le schimbi la 100 de mii de km ai sa le schimbi la 80...dat cand e vorba de modificari,ati auzit pe undeva mentionate consumu si fiabilitatea???
pui de drac
off-topic: alex,mai pune mana si mai fa si tu ceva pe la masina,ca poze sunt usor de facut...
pui de drac
baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa


traiasca bibi....am facut curatenie la locul crimei...

a dat ala de sus sa ma gaseasca anu nou cu ordine si disciplina in garaj..daca ati vedea ce frumos stau toate in cutii,doamne fereste si pazeste..


da,frumos..azi am muncit de la 9 la 3 juma...da am facut treaba...am facut si poze...imi pare rau ca n-am facut poze cu halul in care era inainte...da am facut poze asa frumos si curat cum e acu....

si inca o mica picanterie....daca tot i-am prins pe baietii de la centrala cu autgenu prin subsolu blocului,mi-am facut gaura de 100 de mii in buzunar si mi-au reparat baietii fisura aia din tabla de la capota,fix intre oki,acolo in fatza,unde era rupta oribil.....


am facut poze,o sa le vedeti,nici o grija.....numa sa le dau jos de pe mobil,maine-poimaine...

si in plus..m-am jucat putin cu vopseaua albastra din garaj care era...oricum trebea sa acopar cu ceva sa nu rugineasca acolo sudura pana cand vopsesc masina....


deci in curand poze

P.S.: m-am uitat de ce nu intra jantele de 13 pe masina....doar pe fata deocamdata

in primul rand ating in etrieri..lucru care se poate rezolva putin cu pila....e vorba de cele 3-4 aripioare ale etrierului...sunt putin cam lungi..da asta nu-i belea,se freaca putin,fiind din aluminiu si gata..n-ar fi o problema...insa...

beleaua e in partea ailalta,muchia jantei atinge in rotula de la bieleta de directie..si atinge zdravan,acolo nu ai ce-i face...

tare curios sunt pt ca am vazut printr-o poza "comunista" 1100 de raliu(una rosie cu capota neagra) cu jante de 1300 pe fatza...sigur avea ceva ce se potriveste de la 1300 acolo....

poate vreo modificare a butucului,a fuzetei,ceva de genu....tre sa existe o modalitate....


P.P.S. : pe spate inca nu m-am uitat,dar banuiesc ca e aceeasi problema cu etrierii,nu stiu,acum am loc sa ma invart pe langa masina....super..

nici nu stiti ce hapi sunt,brusc nu mai arata totul asa dezolant ca odinioara....haaaapppiiiii




hai,gata,revin cu poze si lamuriri...

HRB is back in da biz!!!

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.