Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia 1100
DaciaClub - Forum Dacia > Oldtimers > Oldtimers
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75
tunderbird
QUOTE(sk100it @ 13 Apr 2014, 21:08)
Scuze,as dori o informatie.La Dacia 1100 paletele ventilatorului sunt asezate in asa fel incat sa traga aer prin radiator si sa sufle peste motor,sau trage dinspre motor si sufla pe radiator?Eu inclin spre prima varianta,insa rog un posesor de Dacie 1100 sa-mi spuna si mie.,pentru ca am o mica nelamurire tehnica.Paletele ventilatorului sunt ca cele da Dacia1300 sau sunt mai mari? unsure.gif
*



La 1100 sunt mai lungi. Debitul de aer trebuie sa fie mai mare, motorul fiind asezat in spate.
1055
ce preturi.....
http://www.carandclassic.co.uk/car/C475971
marius1978
Saptamana trecuta am mai adus acasa o dacie 1100 care dormea intr-un garaj. E in mare parte la vopsea originala, an de fabricatie 1970 si are 76.000 km.
ydaniel
Vreo Dacie 1100 buna pe la Remat a mai aparut?
Caut o palnie de aer din plastic intreaga !
marius1978
N-am mai vazut pe aici prin zona dacii 1100 pe la fier vechi, dar daca fac eu rost de gura aia de aspiratie iti dau un mesaj.
sorin105
QUOTE(marius1978 @ 14 May 2014, 08:03)
Saptamana trecuta am mai adus acasa o  dacie 1100 care dormea intr-un garaj. E in mare parte la vopsea originala, an de fabricatie 1970 si are 76.000 km.
*


Cea din bucuresti,la care rasoundea o doamna la telefon?
vladut88
Caut o capota spate , are cineva?
alex-mun
Am eu una
marius1978
@sorin105, am luat-o de la un domn, el mi-a raspuns mereu la telefon, are garajul pe langa casa radio, aproape de gara de N.
sorin105
QUOTE(marius1978 @ 18 May 2014, 07:59)
@sorin105, am luat-o de la un domn, el mi-a raspuns mereu la telefon, are garajul pe langa casa radio, aproape de gara de N.
*


Gata,stiu masina,sa te bucuri de ea.
marius1978
Din pacate nu mai poate fi salvata, dar de donatoare e buna:
maru
QUOTE(crisanmarius @ 6 Jun 2014, 23:32)
Sper sa va placa articolele:
Edit

O sa mai pun poze, ca mai tot gasesc si mai am neretusate.
*


interesanta fisa tehnica a daciei 1100 dar am ramas uimit de un lucru: are discuri de frana fata + spate ? ca asa scrie in fisa tehnica.. daca da inseamna ca i`a dat rusine de mult timp daciei 1300/1310/1410/nova/supernova/solenza/logan care nici dupa zeci de ani nu au reusit sa aiba discuri si pe spate ceea ce ar duce cu siguranta la o franare mult mai eficienta
tavi_dacia1100
Toate Daciile 1100 au discuri fata-spate !
tunderbird
QUOTE(maru @ 4 Jul 2014, 08:20)
interesanta fisa tehnica a daciei 1100 dar am ramas uimit de un lucru: are discuri de frana fata + spate ? ca asa scrie in fisa tehnica.. daca da inseamna ca i`a dat rusine de mult timp daciei 1300/1310/1410/nova/supernova/solenza/logan care nici dupa zeci de ani nu au reusit sa aiba discuri si pe spate ceea ce ar duce cu siguranta la o franare mult mai eficienta
*



Hai sa nu exageram! R8 alias D1100, initial a fost conceputa ca masina de competitie. Ca ulterior a devenit populara si in randul soferilor de rand, este o alta poveste. Solutiile tehnice constructive adoptate, ii ofera o tinuta de drum excelenta in conditii de competitie, in schimb ca masina pentru o utilizare normala are suficient de multe carente fata de D1300.
maru
cum i`am laudat pe cei care detin acele dacii 1300 superbe as dori sa va ridic si pe voi in slavi,cei cu daciile 1100, pentru munca titanica pe care o depuneti la pastrarea lor in aceste conditii minunate..am vazut saptamana trecuta o dacia 1100 de culoare albastra pe la p-ta romana (nr de inm. incepea cu J ) si am ramas profund impresionat de cum arata si cat de frumos rula pe bulevard.
totusi sunt placut impresionat ca are si pe spate franare pe disc (nu i`am dat importanta daciei 1100) dar as vrea sa va intreb si pe voi o chestie: practic s`a dovedit ca franarea pe disc (placuta) este mult mai eficienta decat cea pe tambur (sabot) de aceea mare parte din masinile de lux sau de putere mare au si pe spate discuri (fie ele ventilate,aerate etc) dar intrebarea mea ar suna asa: teoretic nu ar fi normal ca sabotul sa aiba o franare mai eficienta decat cea pe placuta(cu conditia sa ai cilindru si sus si jos)? spun asta pentru ca la saboti suprafata de contact cu tamburul este mult mai mare decat cea a placutelor cu discul

p.s: vorbesc strict de autoturisme (la autocamioane este alta mancare de peste cu sabotii: greutate foarte mare,pante lungi si abrupte,racire greoaie tambur-sabot fiind in spatiu relativ inchis acestia chiar devenind ineficienti la un moment dat)
tunderbird
Sutica albastra este o piesa rara, fabricata in 1968 si apartine colegului Mihaescu Mihnea.
Numarul are combinatia JZZ.
Despre consideratiile teoretice si practice referitoare la superioritatea franelor cu disc sunt scrise o multime de studii si cursuri de inginerie... se pot gasi pe net sau prin bunavointa colegilor AR-isti... nu are rost sa reinventam apa calda si pe topicul acesta.

Multumim pentru ridicatul in slavi! dry.gif
tunderbird
QUOTE(maru @ 4 Jul 2014, 18:17)
cum i`am laudat pe cei care detin acele dacii 1300 superbe as dori sa va ridic si pe voi in slavi,cei cu daciile 1100, pentru munca titanica pe care o depuneti la pastrarea lor in aceste conditii minunate..am vazut saptamana trecuta o dacia 1100 de culoare albastra pe la p-ta romana (nr de inm. incepea cu J ) si am ramas profund impresionat de cum arata si cat de frumos rula pe bulevard.
totusi sunt placut impresionat ca are si pe spate franare pe disc (nu i`am dat importanta daciei 1100) dar as vrea sa va intreb si pe voi o chestie: practic s`a dovedit  ca franarea pe disc (placuta) este mult mai eficienta decat cea pe tambur (sabot) de aceea mare parte din masinile de lux sau de putere mare au si pe spate discuri (fie ele ventilate,aerate etc) dar intrebarea mea ar suna asa: teoretic nu ar fi normal ca sabotul sa aiba o franare mai eficienta decat cea pe placuta(cu conditia sa ai cilindru si sus si jos)? spun asta pentru ca la saboti suprafata de contact cu tamburul este mult mai mare decat cea a placutelor cu discul

p.s: vorbesc strict de autoturisme (la autocamioane este alta mancare de peste cu sabotii: greutate foarte mare,pante lungi si abrupte,racire greoaie tambur-sabot fiind in spatiu relativ inchis acestia chiar devenind ineficienti la un moment dat)
*



Mai nou, pareri avizate de specialist si in acest domeniu, poti gasi la aceasta adresa:


Foarte tare faza cu ceea ce au afirmat "francejii" cand s-au asezat la masa festiva de ramas bun ... radmasa.gif ... "haaa, las' ca-i bun! merge si-asa!"... dupa lupte seculare care au durat 45 de ani... vivat Creanga si Caragiale!

In ceea ce priveste curentul retro adoptat de "majoritatea" producatorilor auto, bine ar fi daca ar fi asa!... in felul acesta am scapa de stereotipia asta globala sub masca avangardista, care nu ne conduce decat la imposibilitatea de a mai admira farmecul specific al fiecarui model de masina in parte.


Cu riscul ca voi dovedi in continuare surplus de superficialitate catorva capete luminate de pe aici, asa cum este la moda in sec. XXI dau si eu un copy/paste cu oarece "esplicatie" in engleza despre tipurile de frane auto:

http://cars.about.com/od/thingsyouneedtokn.../discvsdrum.htm

Ca aceasta, prin generozitatea absoluta a internetului se pot gasi multe altele similare mai mult sau mai putin complete... enjoy!
maru
mersi tunderbird de material smile.gif il vazusem pe cel despre prezentarea daciei 1100 dar nu si cu colectionaru` din suceava..mi`ar fi placut sa ma antrenez cu voi pe aici in discutii dar sunt blana la capitolu` 1100 insa va supraveghez din umbra si mai invat cate ceva despre batranica asta biggrin.gif .. acu` vreo 25 de ani ma duceam de vreo doua ori pe an la tara in judetul giurgiu cu un nene, nea mihai , care statea prin zona luica si detinea o dacie 1100 tinuta la garaj si pe care o bibilea cat tinea ziua de lunga dar km nu prea facea ca lucra pe autocar si nu prea`i mai ardea de condus dar ce doream sa spun e ca aveam de strabatut un drum de vreo 50 km (bucuresti-daia) si te rog sa ma crezi ca undeva pe la jumatatea drumului (pe la adunatii copaceni) oprea intr`o parcare si stationam vreo 10-15 minute cu capacu` de la motor ridicat sa se raceasca motoru` radmasa.gif si te umplea de spume nu alta..
tunderbird
Daca nu se aprindea becul rosu si nu fierbea antigelul in borcan, opririle care te umpleau de spume, erau facute doar din exces de zel. Un sistem de racire bine intretinut, complet etans/presurizat, fara depuneri in motor, fara radiator imbacsit (atat pe interior cat si la exterior), cu toate chederele din compartimentul motor in stare buna, cu toata tablaria din zona inferioara a motorului (unii ii spun impropriu, scut motor) montata la locul ei, cu ventilatorul original avand hota aferenta montata pe radiator (ventilatorul de D1100 are palele mai lungi decat cel de D1300) si fara gauri suplimentare practicate de o minte luminata in ale mecanicii auto in fusta spate a caroseriei, acest model de masina nu are voie sa se supraincalzeasca nici macar in trafic urban in conditii dure de canicula.

Bun venit si in clubul nostalgicilor de Dacia 1100!... cine stie?... poate nea Mihai inca mai are masina... si o sa fie de acord sa ti-o vanda... s-au poate gasesti alta in alta parte...
maru
ee.. nea mihai asta e in 4 scanduri de vreo 10 ani.. cu masina lui nu stiu ce sa intamplat dar eram prea mic sa remarc daca o oprea ca are probleme cu temperatura apei sau ca avea el o problema la cap desi imi amintesc ca nu era canicula,traseul liber extraurban si la 70 maxim 80 km/h cu cat mergea el nu stiu daca se ridica..
maho
O "sutica" decenta, prin Bv:
[attachmentid=1627953115]
tunderbird
QUOTE(maru @ 8 Jul 2014, 12:12)
ee.. nea mihai asta e in 4 scanduri de vreo 10 ani.. cu masina lui nu stiu ce sa intamplat dar eram prea mic sa remarc daca o oprea ca are probleme cu temperatura apei sau ca avea el o problema la cap desi imi amintesc ca nu era canicula,traseul liber extraurban si la 70 maxim 80 km/h cu cat mergea el nu stiu daca se ridica..
*



Este chiar viteza care ii place la nebunie acestei masini... nu vibreaza, nu asurzeste, nu este fortata... nu cred ca avea probleme tehnice reale... mai ales ca proprietarul era sofer profesionist... una dintre suticile mele a fost a unui sofer de autobuz la MApN... se vede de la o posta ca i-a pasat foarte tare de masina.


9 Jul 2014, 11:02:
O poveste scurta dar interesanta despre asocierea cu Amedeo Gordini:

http://www.automarket.ro/stiri/masini-de-p...icii-55102.html
pepinoxmen
va salut. tot respectul pt voi . caut si eu o dacie 1300 sau 1100 bunicica si la un pretz decent, nu cum am vazut ca se arunca unii pe site'uri de vanzari cu dacii la 1500-2000euro..."masina de colectie..." as vrea sa va intreb cum va descurcati cu piesele, se mai gasesc noi sau doar din dezmembrari ? as mai vrea sa-mi spuneti va rog despre dacia 11oo daca esti usor de intretinut...adica daca ies cu ea pe autostrada imi fierbe motorul , este dificila ? imi place si d 1300 si 1100, nu stiu ce sa-mi iau ... asadar daca gasiti ceva interesant astept sugestiile voastre. va multumesc!
Stefan.alex78
Depinde ce doresti sa faci cu noua achizitie. Daca doresti sa o cumperi, sa faci actele si apoi sa o scoti pe strada, preturile spuse de tine nu mai sunt asa exagerate. Daca doresti sa "salvezi" o batranica 1100/1300 ( salvat cu sensul de restaurat/reparat o masina care este sau va fi destinata programului rabla/depozitului de fer vechi), iti sugerez sa cauti in cel mai apropiat oras sau sat masini abandonate, nefolosite sau a unor oameni in varsta care nu o vor mai folosi. Daca esti din Bucuresti sau apropiere, iti pot da cateva ponturi cu astfel de masini.
pepinoxmen
sunt din Buc. da caut sa o restaurez putin ,sa o aranjez. dar si masina sa fie in stare bunicica nu tomberon.
zfmflorin
Ah, ce amintiri!
Tata a avut o dacia 1100 timp de 3 ani (1987-1990).
Imi aduc aminte ca la drum lung o tinea la 80, dar o data era angrenat intr-o discutie si pe un drum liber, eu ca si copil, cu ochii in vitezometru care ajunsese pana la 115 (apoi a redus inapoi cand a observat).
Ce senzatie si ce frumos mergea masina aia, care inca mai avea motorul original.
Bravo celor care se mai ocupa de intretinerea lor (am una in apropiere de mine si de cate ori o vad....., ma gandesc la perioada cand acea masina era in familie).
Stefan.alex78
QUOTE(pepinoxmen @ 31 Jul 2014, 21:34)
sunt din Buc. da caut sa o restaurez putin ,sa o aranjez. dar si masina sa fie in stare bunicica nu tomberon.
*




Vezi ca ai numarul meu de telefon in semnatura. Ma poti suna si iti ofer detaliile biggrin.gif
marius1978
Dacia 1100 din 1970:
ydaniel
Poti pune,te rog poze cu motorul?
marius1978
O sa fac poze si la motor.
tunderbird
Trebuie sa se vada clar saibele de la suruburile/prezoanele de prindere a cutiei pe blocul motor... este un subiect foarte interesant pentru unii colegi de pe aici.
ydaniel
...Astazi aniversez 10 ani de forum... bday.gif coolspeak.gif
Imi doresc sa fie cati mai multi membri ai acestui forum la intalnirile RCR!

Ma inteba cineva: anvelopele pt Dacia 1100 sunt 145/80/15 rolleyes.gif
tunderbird
Si uleiul de transmisie recomandat in cartea tehnica este 408AT1.
Iar la motor se pune ulei SR211 de iarna de la 15 septembrie pana la 15 martie si SR211 de vara de la 15 martie pana la 15 septembrie. rolleyes.gif
DACIOTUL_97
QUOTE(ydaniel @ 11 Aug 2014, 07:40)
...Astazi aniversez 10 ani de forum... bday.gif  coolspeak.gif
Imi doresc sa fie cati mai multi membri ai acestui forum la intalnirile RCR!

Ma inteba cineva: anvelopele pt Dacia 1100 sunt 145/80/15  rolleyes.gif
*



bday.gif cheers.gif
marius1978
Dacia 1100 din 1970, 90.000km, serie 24762, cumparata azi:
tunderbird
O pastrezi?
marius1978
O pastrez pana o vand salut.gif , dar poate ca o sa tin si eu o sutica, cu toate ca la inima am mai apropiat 1300-le, pe ele mi-am facut ucenicia, tu le-ai prins mai mult pe 1100.
marius1978
poze:
marius1978
Poze:
marius1978
Am mai achizitionat o dacie 1100, voi reveni cu poze.
adicata2003
Nu vinzi vreuna. Si eu caut disperat una si nu gasesc. Daca mai sti vreuna sau vinzi tu vreuna, da-mi un semn. 0723225734 sau adicata2003@yahoo.com
tunderbird
Pai eu zic sa-l suni tu, daca esti cu adevarat interesat.

http://www.daciaclub.ro/-VAND--t287635-s0-...ml#entry4289982
Geox16v
uite una care arata bine
http://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige...643564-216-5867
catalin7070
... arata bine ...
fotografiile sunt de 10 ani!
este masina din severin si din pacate era tare obosita si ruginita
marius1978
Am vazut-o acum vreo 4 ani, e praf masina, stramba si ruginita.
ArtyTheBiker
Salutare, ma puteti ajuta cu o informatie legata de pompa de benzina la 1100, cum arata mai exact sau daca are cineva de vanzare sau chedere usi, peri geam ?
tunderbird
Pompele originale Sev http://www.lesanciennes.com/annonce/A69335...nault-8-r8.html sau Guiot http://www.leboncoin.fr/equipement_auto/92...813.htm?ca=16_s nu prea le mai gasesti. Sau daca reusesti sa gasesti ceva, au supapele si membrana imbatranite. Poti folosi pompa romanesca tip Fiat de la Dacia 1300 dar trebuie sa confectionezi traseul de retur catre rezervor.

Uite un site cu pompe noi: http://www.ichard.fr/renault-carburation-pompe-c-8_203.html

Uite si chedere: http://www.ichard.fr/renault-joints-caoutchouc-c-8_164.html
ArtyTheBiker
Multumesc pentru link-uri, tunderbird !
adifulful
O superba Dacia 1100 din Cracovia Polonia
raduprint01
Domnilor,
buna ziua cu prima mea postare aici. Am de facut o dacie 1100 pentru un amic, si aici intreb prima data: unde pot gasi ceva piese de caroserie, in speta aripi fata si spate?

merci anticipat
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2021 Invision Power Services, Inc.