Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia 1100
DaciaClub - Forum Dacia > Oldtimers > Oldtimers
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75
B-34-SGM
Ce poze, aur curat ceea ce ai, nu am ce zice!

Axa cu came seamana la profile cu a mea, observ.

Privind rampa cu culbutori mi-a venit o idee, o sa imi fac si eu bucsi sa se mai intareasca arcurile care tin cublutorii pe pozitie, pentru a nu se deplasa la turatie mare.

Are gurile de admisie si evacuare mai mari decat la R Alpine smile.gif
Ciumonk
Intr-adevar aur!Daa....axa cu came nu e uzata daca a mai fost folosita la curse?
Si vad ca pistoanele sunt forjate.Au cumva ceva insertii in ele?
pui de drac
interesting...

ce sa-ti zic ufo....daca vrei putere....si masina "no name" ok..daca vrei retro..
in fine,dupe gusturi...

cat despre kitu de alpine...spor la treaba...

un pik ma ingrijorez:

cutie,pivoti,rulment,ibielete?????? etc etc sau ai kit si de-alea??
B-34-SGM
e Gordini kit-ul wink.gif
pui de drac
ete na,o si sarit sa-mi scoata okii,sorry,atatea kituri pe-aci de mi-am prins urekile..
cj82ufo
pacat de ascona aia ...parca a cazut un copac pe ea ..............

asa ca tot la 1100 a mea raman

in seara asta am fost la emisiunea " Cavalerii Riscului" de pe Tele Europa Nova postul local si am avut onoarea sa fiu invitat alaturi de multiplul campion Laurentiu Moldovan care a debutat cu dacia 1100 la inceputurile automobilismului in Romania, cu care am discutat multe in emisiune despre dacia 1100 cum se poate ajunge la 80 de cai si a fost placut impresionat de cursa ce am facut-o
a fost o experienta placuta

Uncle-Sam
ai inregistrat pe undeva emisiunea?
pui de drac
mda,sa revenim..
am montat astazi traversa fata.....interesant faptul ca la mine puntea fata e demontabila ca aia de pe spate,insa la unkiu sam din cate am vazut,nu e demontabila,e sudata direct pe lonjeroane..CURIOS

am mai descoperit ca am probleme cu unul din axele unu brat superior,care a ovalizat gaura din punte..o voi rectifica maine...ceva e prost acolo....

sunt curios cati dintre voi aveti puntea fata demontabila de pe masina la fel ca aia de pe spate..

am montat caseta de directie si amortizoarele...si pedalierul...incet incet o sa prinda forma...


atentie inca o data la bucsele bratelor superioare....

cele venite de la acier,care erau gata turnate intre cele doua "camasi" de metal pentru mine s-au dovedit a fi inutile,ptr ca erau prea scurte...am gasit totusi DOAR miezul de cauciuc ce are aspectul unui dopt de sticla ca pe vremuri....acele miezuri contin si "camasa interioara" deci se baga efectiv in brat...or fi vreun soi demontabile..sau kit de reparatie,nu stiu..dar la mine asa va trebui sa le inlocuiesc ...pacat totusi...

se pare ca la mine cam totu e demontabil pe puntea fata...ce naiba????

mai am cateva intrebari dar...astept sa mai pun la loc una alta pe masina..mi-am facut niste nervi azi de am crezut ca ma urc pe pereti...


pui de drac
asa,ca mi-am adus aminte...

cum blana mea se regleaza excentricu ala de la palieru bratelor inferioare???

adica ce se urmareste anume?? ca discu de frana sa fie perfect vertical pe cele 2 coordonate,sau cum??? ca n-am prea inteles....

rog o explicatie ca la prostalai...

si inca ceva ptr "avansati" cum imi cracan eu puntea fata sa stea cracanata si de fata,ca sa am stabilitate mai multa?
sechi
M-am ocupat vreo 15 ani de Renaulturi si D1100.
Pui de drac,da-mi un mp sau mail si-ti explic :
-frana de mana
-bucsi brate si excentrice
-genti 13"
-preparat motor original
-...si tot ce-ti trece prin minte.
Am abandonat ideea dar stiu prea multe si ma incearca nostalgia.
Poate mai gasesc si ceva piese.Problema e ca sunt din Craiova.
Bye!
pui de drac
pai....ce pot zice...esti mai mult decat binevenit....

a mea are deja modificata frana de mana,jantele intoarse pe 13...si alte golanii...deocamdata sufera in mini-proces de restaurare si pregatire ptr curse...

sunt curios ce poti sa-mi zici de preparatul motorului original...

daca e vorba de piese oarecum stock..ca daca e iarasi cu de-astea sa-i pui chiuloasa de una,ax de alta si asa mai departe...se pot multe..
Uncle-Sam
the engine
Uncle-Sam
ia uitati golanu ce facea!
cj82ufo
uncle sam super arata motoru
pui de drac
ca sa fiu in ton cu moderatorii,no offense fiderzen(si mie imi plac) locul lor e la diverse/cafenea/oldtimer ceva de genu..a mai fost o discutie biggrin.gif
Ciumonk
Si eu am un trabant luat cu 1 milion de lei.(adica un bulion).Poate facem un topic la diverse ....pana atunci,nu mai postati pe aici despre alte masini decat dacia 1100 ca stricati bunatate de topic....
valisupernova
Corect.Exista club Trabant.
fiderzen
da,este vina mea,mie nu imi plac trabanturile in general,dar astea......este cu totul altceva....inca odata,este vina mea....
pui de drac
bai unkiu sam..nu vezi ca e plin topicu de off-topicuri??

cine mai e si tampitu ala cu tigarea in mana???
sechi
QUOTE(pui de drac @ 23 Feb 2005, 21:20)
pai....ce pot zice...esti mai mult decat binevenit....

a mea are deja modificata frana de mana,jantele intoarse pe 13...si alte golanii...deocamdata sufera in mini-proces de restaurare si pregatire ptr curse...

sunt curios ce poti sa-mi zici de preparatul motorului original...

daca e vorba de piese oarecum stock..ca daca e iarasi cu de-astea sa-i pui chiuloasa de una,ax de alta si asa mai departe...se pot multe..
*



Preparare motor orig. cu cheltuieli minime:
-Usurat volanta; strunjire si echilibrare
-gauri de usurare in fulii motor(nu schimba elicea)
-axa came veche de 1300
-largit galerii si lustruit(manual)-Cam greu da merita
-rectificat chiuloasa 1mm
-Galerie si carb. de D Nova
-Pompa ulei DM-pastrezi sorbul

E probat.Merge!
Succes!
mihu
QUOTE(sechi @ 25 Feb 2005, 00:02)
Preparare motor orig. cu cheltuieli minime:
-Usurat volanta; strunjire si echilibrare
-gauri de usurare in fulii motor(nu schimba elicea)
-axa came veche de 1300
-largit galerii si lustruit(manual)-Cam greu da merita
-rectificat chiuloasa 1mm
-Galerie si carb. de D Nova
-Pompa ulei DM-pastrezi sorbul

E probat.Merge!
Succes!
*




Ce inseamna pompa ulei DM?
69er
poate fi debit marit
valisupernova
Pompa de ulei DM inseamna debit marit.
cj82ufo
cheltuielile astea minime la cat se ridica???
Uncle-Sam
Bai nene are careva un cablu de frana? M-am chinuit azi vreo 2 ore sa-l degripez si nici pomeneala! nici macar nu se indoaie in locul unde e intepenit. Sau imi puteti spune cum modific sistemul? Daca nu gasesc imi cumpar unu de 1300, il tai sa fie la fel de lung, tai camasa unde trebuie, bag toate zorzoanele alea pe el si ii sudez inapoi nuca din capat. Dar as vrea totusi sa imbunatatesc sistemul pt ca e mai mult decat insuficient. Pe deasupra mai e si complicat.
gordini
Salut Uncle sam auzi o intrebare la motoru tau ce ai facut cu el ai facut set motor ai gasit ceva ?? eu ma gandesc sa pun motor de 1300 in ea ca la mine vibrochenu ii la cota trei asa ca nu am ce face smile.gif)
mersi mult
Acier
azi dimineata am pornit masinoaca. nu mi'a venit sa cred ca dupa gerurile alea criminale o baterie de 3 ani mai are viata in ea! am plimbat'o vreo 20 de minute si'am adus'o la loc in parcare. parea in regula.
pui de drac, sorry pentru bucse. ce nu merge imi spui si vorbesc eu cu nenea ala, mi'a dat garantie la ele.
Uncle Sam, am doua cabluri, un pic obosite dar merg.
Radduu
Niste poze ..mie mi se par dragute.
pui de drac
hihiihiii...pozele-s demult cunoscute...

set de 1100 mai greu de gasit...dar stiu ca se pot aleza camasile sa intre pistoanele de 1300 si pui arbore cotit de 1300 si axu cu came si presto..ai motor de 1300 nou pe masina:D nu stiu daca vin camasile cu totu in bloc de 1300,e posibil,trebe de verificat..

cheltuielile minime constau in manopera ptr modificarea pieselor,cumparatu lor,etc...esti culmea,poate vrei si preturile din magazine acu....


unkiule...cand ti-am zis sa iti aduc sistemu de frane de la mine....hai,nu dispera,data viitoare ti-l aduc,cu tot cu cabluri...mai ramane decat tija de la maner pana la mecanism,care nu vad de ce n-ar merge...daca ai rabdare,cauta cateva pagini mai inapoi..a postat thunderbird scanurile din "autoturism" cu modificarea franei de mana....daca nu te descurci iti fac eu o schita...

acier..ma bucur ca ti-ai urnit mashinu din loc:d superb..ce n-ash da si eu sa-i aud motorul rapaind acolo...eh...in curand..nu face nimic pentru bucse...e bune de pastrat acolo..o modificare se poate oricand...e bune-acolo biggrin.gif


am terminat de montat puntea fata cu exceptia fuzetelor,bieletelor de directie si barei de torsiune..

apropos,caut bielete de directie NOI sau foarte bune si pivoti inferiori!!!


am trecut de am montat si pedalierul...incet incet prinde viata...mai dureaza domnilor,mai dureaza..dar se contureaza frumos..mai montez cateva piese ca sa fac poze sa vedeti..sa iasa frumos si bine biggrin.gif


Radduu
Nu stiam...dar mie mi se par super masinile alea...mi-ar fi placut sa am asa ceva... wub.gif . Are bunicul meu o dacie 1100, am inteles de la el ca are toate piesele frantuzesti, nu a avut deloc probleme cu ea...si vreau sa va zic , ca arata extraordinar de bine intretinuta. Se vede ca inainte se faceau MASINI.
pui de drac
pai ce mai astepti? pune mana pe ea si join the club!!

maine fac inventar de actiuni si piese si imi planific saptamana viitoare...

vad cum fac sa ajung la puntea spate cu toata treaba...

aprpos..mai caut si 2 amortizoare spate...cat mai bune:D
pui de drac
un mini-inventar al pieselor montate pana acum pe caroserie..sper sa nu va plictisesc..

-traversa fata(aici la mine e altfel,puntea fata e demontabila,asa erau D1100 de raliu facute-asa am inteles de la de la SECHI)
-brate inferioare cu bucse noi
-brate superioare cu bucse noi
-amortizoare cu bucse noi
-arcuri fata
-caseta de directie cu bucse si rulment noi
-coloana de directie cu bucsa noua
-ansamblu pedalier cu cele 2 pedale mari..(urmeaza si pedala de acceleratie,am de curatat la ea puzzin)
-maneta schimbator de viteze
-tija de legatura maneta schimbator-selector cutie
-tirant dreapta spate cu suportul sau(ala in forma de S) si bucsa noua


aceste operatiuni au fost executate astazi de la ora 13:30 pana seara la 20:40 as fi ramas sa mai montez ceva insa era prea dezordine in gandire si piese...plus ca nu mancasem de ieri seara..si trebuie sa recunosc,ma cam saturasem
cj82ufo
spor la treaba pui de drac dimineata ma uit si eu sa vad urmele lasate de iarna asta cu drumurile pline de sare si imi bate ceva tare pe dreapta fata si nu suport sa aud ceva la ea ....in rest numai bine
Uncle-Sam
ok, acum e randul meu sa va plictisesc cu ce am facut zilele astea:
-fost la 1100S, aerisit instalatia de racire (cred ca mai trebe aerisita, dar din lipsa de benzina am lasat-o asa), luat modelul bateriei montate ca la 1300
-la a mea:desfacut burdufuri planetare (spate), curatat si uns, schimbat un burduf pe stanga, schimbat mecanismul de la frana de mana cu unul de 1300, mutat bateria ca la 1100S (sus pe centru in portbagaj).

Luni imi cumpar clesti pt borne, fac legatura la baterie, pun la loc tabloul de sigurante dupa care ma ocup de nimicuri.
gordini
Ceau pui de drac o intrebare in leguta cu setu de 1300 se potriveste arbore nou de 1300 la 1100 adica nu ii diferit mie de aia mie ca pistoanele si alea se pot aleza sa intre smile.gif
Intrebarea ii sigut intra arbore de 1300
??
Uncle-Sam
aaaa...gordini...n-am umblat in motor.decat la culbutori
mihu
QUOTE(gordini @ 26 Feb 2005, 21:59)
Ceau  pui de drac o intrebare in leguta cu  setu de 1300 se potriveste arbore nou de 1300 la 1100 adica nu ii diferit mie de aia mie ca pistoanele si alea se pot aleza sa intre smile.gif
Intrebarea ii sigut intra arbore de 1300
??
*



Nu merge arborele cotit de la 1300. Nu stiu sa-ti spun exact de ce. Am impresia ca e ceva cu palierele.
pui de drac
arborele cotit de 1300 cu PALIER NORMAL trebuie sa mearga la perfectie in blocu de 1100...oricum,in prealabil e de dorit sa incerci

atentie..nu se monteaza arborele de 1300 cu pistoanele de 1100..

si pistoanele nu se alezeaza bre...cilindrii/camasile in schimb da...

dar incearca totusi sa vezi poate intra direct camasha de 1300 direct in bloc!
sechi
Schimband arborele, trebuie sa schimbi si bielele si setul. Practic,il transformi in motor 1300. Ca sa intre camasile de 1300,blocul trebuie alezat,operatie care iese cum trebuie in cam 40% din cazuri.
Arborele uzat se poate incarca si rectifica la cota 0, operatie care se justifica mai mult decat inlocuirea cu unul de 1300.
Arbori buni (cota0 sau1) mai gasim. De asemenea si seturi motor noi originale.

Pui de drac:Ti-am zis ca am pivoti si bielete si ti-oi gasi si amortizoare spate!Problema e distanta!
Am si cablu de frana de mana ,SH dar bun! Stiati ca sunt 2 modele?

Succes!
Uncle-Sam
sechi, poti te rog sa-mi gasesti si mie pivoti inferiori si amortizoare spate? Dau bere wink.gif Multumiri anticipate
pui de drac
mai lucrez luni la frane..si sa duc cablaraia si tijele prin spate...intrucat sa mai stau o zi intreaga in garaj..poate mai multe...ca nu prea am stare biggrin.gif

apoi ce ramane in aer incep sa cumpar de pe unde gasesc mai bune biggrin.gif

restu?? liniste?? thunderbird..i-ai mai dat vreo cheie la a ta?
gordini
sechi o intrebare de ce sa alezezi blocu cand poti sa iei din camasa putizin ca sa intre in bloc
?
byl11
Salutare! Am vazut masinutele, sunt ca lumea. am si eu una de prin 92 cumparata si nu m-am mai putut desparti de ea, acum este in proces masiv de restaurare. Eu o sa-i pun un motor de r5 alpine de 93 de cai deja l-am luat. Mai incerc sa-i fac si cutia in 5 trepte tot din una de r5. Daca aveti nevoie de piese folosite va pot ajuta. Masina mea o gasiti pe retromobil.ro la Petrescu Catalin. Nu se poate lua din camasi, si din bloc e dificil de luat pt ca se subtiaza prea mult. Cred ca e mai usor de gasit un motor cu totul care sa functioneze de 1300. eu am sa-l fac si pe cel original am gasit un set borgo cu 150 de euro, e o bijuterie...pentru RAR
sechi
camasile raman prea subtiri si riscam sa se sparga,mai e si probl. garn. de hartie.
Toti care vor piese sa -mi dea PM si fac o lista de prioritati. Voi raspunde tuturor!
sechi
QUOTE(byl11 @ 28 Feb 2005, 02:54)
Salutare! Am vazut masinutele, sunt ca lumea. am si eu una de prin 92 cumparata si nu m-am mai putut desparti de ea, acum este in proces masiv de restaurare. Eu o sa-i pun un motor de r5 alpine de 93 de cai deja l-am luat. Mai incerc sa-i fac si cutia in 5 trepte tot din una de r5. Daca aveti nevoie de piese folosite va pot ajuta. Masina mea o gasiti pe retromobil.ro la Petrescu Catalin. Nu se poate lua din camasi, si din bloc e dificil de luat pt ca se subtiaza prea mult. Cred ca e mai usor de gasit un motor cu totul care sa functioneze de 1300. eu am sa-l fac si pe cel original am gasit un set borgo cu 150 de euro, e o bijuterie...pentru RAR
*



de unde ai gasit set motor Borgo!
pui de drac
welcome....pentru cei noi:D..

din bloc sunt tare curios cat se poate lua,si de ce nu mai mult...mor de curiozitate.zau...o sa desfac motoru ala odata si-odata asa degeaba si o sa casc mult okii la el:D

Uncle-Sam
byl11, de unde esti? scrie si tu in profilul tau! bine ai venit!
Ciumonk
Set motru` BORGO avea si bunicul meu pe Dacie 1310.
tunderbird
QUOTE(Acier @ 25 Feb 2005, 18:49)
azi dimineata am pornit masinoaca. nu mi'a venit sa cred ca dupa gerurile alea criminale o baterie de 3 ani mai are viata in ea! am plimbat'o vreo 20 de minute si'am adus'o la loc in parcare. parea in regula.
*



A pornit usor? A mai facut clabuci?
Schimba uleiul si filtrul de ulei neintarziat!

Si dupa asta facem o verificare la strangerea chiulasei.....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.