Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia 1100
DaciaClub - Forum Dacia > Oldtimers > Oldtimers
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75
cj82ufo
am vazut pe unde avea ea bube si nu erau multe
doar in 3 locuri
dar a aparut de altundeva acum

am dat jos toba sa vad de ce suna asa de tare si am observat ca avea o gaura cu diam de 10 mm .tre dusa la sudat si schimbata iesirea cu una sebring .
Bacara
QUOTE(Uncle-Sam @ 26 Apr 2005, 14:35)
mi-am sudat lonjeronu.o sa-mi montez discurile noi pe fata, o sa scurtez tija de la amortizoare ca sa aiba cursa initiala. sechi, nici nu ma gandesc sa o inalt iar biggrin.gif Despre cutie, cum iau banii fac tot posibilu sa vin sa o iau. Aaaaaa...o sa-mi decupez si aripile ca sa nu mai atinga la viraje.
*



de unde ai facut rost de discuri noi de frana?
Uncle-Sam
oooo! sa ne traiesti Bacara! Sper sa ramai printre noi si sa nu fi intrat doar ca sa te interesezi de piese. Mi le-a adus taicamiu de la cineva care a avut 1100. Dar sa stiti ca discurile de 1100 sunt mai subtiri decat cele de 1300. Asa ca nu le comparati sa spuneti ca "vai ce subtiri sunt". E normal sa fie asa
Bacara
QUOTE(Uncle-Sam @ 8 May 2005, 10:23)
oooo! sa ne traiesti Bacara! Sper sa ramai printre noi si sa nu fi intrat doar ca sa te interesezi de piese. Mi le-a adus taicamiu de la cineva care a avut 1100. Dar sa stiti ca discurile de 1100 sunt mai subtiri decat cele de 1300. Asa ca nu le comparati sa spuneti ca "vai ce subtiri sunt". E normal sa fie asa
*



Dintr-o greseala am ajuns proprietar de Dacia 1100 , si atunci am inceput sa ma interesez despre aceasta masina si am dat peste voi , am urmarit discutiile voastre si crede-ma ca aici voi ramane .Multumesc pentru raspuns , intr-adevar mi-am inchipuit ca sunt uzate , dar am mai cumparat inca o masina pentru piese , si am constatat ca sunt la fel de subtiri , aveam probleme cu un singur disc care s-a uzat inegal nu stiu din ce cauza , probabil imi voi da seama mai tarziu , sunt incepator in ce priveste Dacia 1100 dar a inceput sa-mi placa enorm ...Poate imi poti spune si de unde pot procura si niste flanse pentru jante pe 13 ....
cj82ufo
sa speram ca o sa iti placa la fel de mult ca si noua 1100
nici eu nu o mai las
m3ga
Salut!!

Am si eu nevoie de o galerie de evacuare de 1100! Ma poate ajuta cineva? Contracost bineinteles !!!

Merci anticipat!!!

Numa' bine !!!

ps: Eu din Brasov...
Uncle-Sam
o sa iti iau eu una duminica.lasa-mi nr tau pe private.
Bacara, eu ma refeream ca discurile de frana sunt mai subtiri ele de felul lor. Alea noi pe care le am sunt mai subtiri decat alea de 1300.
Flanse caut si eu. Vreau sa-mi pun jante te tabla pe 4 prezoane (de nova)
cj82ufo
deocamdata acestea sunt panourile de dacia 1100 facute de mine

panourile nu sunt terminate inca dar in mare asa arata
m3ga
Uncle-Sam daca ai luat galeria e buna luata!! zi-mi te rog cum poti sa o trimiti la BV !
Multumesc mult !!!
Uncle-Sam
n-am luat-o din pacate. o sa mai trec cam pe 25 la nenea cu piesele ca atunci iau salariu. deocamdata nu am nici un ban sad.gif
Bacara
vizitati site-ul http://pageperso.aol.fr/r8major68/index2.htm
sechi
QUOTE(Bacara @ 16 May 2005, 22:59)


Foarte bun si foarte util site-ul. Nu-l stiam. Multumesc!
Acier
sit-ul e de fapt cartea tehnica a masinii, exista si varianta romaneasca. o mai are cineva?
m3ga
Uncle Sam nu mai am nevoie de galerie ( cel putin momentan...) s-ar putea sa gasesc prin BV !
Merci mult!!

I-am dat ieri aproape 115 km/h si mai crestea dar a trebuit sa reduc ca era aglomeratie...

m-am bagat pe sub ea azi si am tare m-am mai necajit... pe partea dreapta e cam mult mancata de rugina,, praguri , lonjeroane... abia am putut pune cricu'... nu stiu cum sunt ale voastre dar eu daca nu o repar anu asta pe dedesupt la anu cred ca pot linistit sa o dau la fier ... sad.gif sad.gif

Numa bine' !!!
tunderbird
QUOTE(m3ga @ 18 May 2005, 16:27)

I-am dat ieri aproape 115  km/h si mai crestea dar a trebuit sa reduc ca era aglomeratie...

m-am bagat pe sub ea azi si am tare m-am mai necajit... pe partea dreapta e cam mult mancata de rugina,, praguri , lonjeroane... abia am putut pune cricu'... nu stiu cum sunt ale voastre dar eu daca nu o repar anu asta pe dedesupt la anu cred ca pot linistit sa o dau la fier  ... sad.gif sad.gif

Numa bine' !!!
*



Mare curaj (sau inconstienta?????) pe tine! S-o calci la blana fara sa-i cunosti starea in care se afla?



QUOTE
sit-ul e de fapt cartea tehnica a masinii, exista si varianta romaneasca. o mai are cineva?


Bineinteles! Moi!
Sa vezi ce coperti lucioase are, ti-e mai mare dragul!
Acier
ma gandeam daca merita sa "reeditez" cartea in format PDF. problema e ca pozele alea scanate nu mai arata asa bine (din cauza rasterului) si trebuiesc vectorizate ceea ce nu prea e asa hazliu, dat fiind ca dureaza ceva sa le aduci intr'o forma lizibila.
Hormonelul
fa-o pentru omenire ! smile.gif
Uncle-Sam
eu i-am dat 120 acum un an biggrin.gif Acu ma chinui cu aripile. Pana la urma am pus arcurile originale pt ca cu,alea taiate imi atingea peste tot pe unde apuca. Locul e foarte stramt si nu permite scurtarea arcurilor cu mai mult de o spira. despre fatza vorbesc
mihu
Ca tot vorrbiti de viteze, am prins ~130km/h in Bucuresti, si peste 120 in afara cand cred ca mi-a dat si un rateu ca a facut urit masina cind am depasit 120.
cj82ufo
si eu am mers cu ea cu 120
Uncle-Sam
se pare ca asta e apogeul masinii smile.gif) sau nimeni n-are tupeu sa-i dea mai mult
bodel
I-am dat ~110km\h in aIII-a dar nu este masina mea biggrin.gif este a unui prieten (cu acordul lui)
cj82ufo
dar ce spuneti de 150 cu 1100 ????
dacia 1100 cu motor modificat de 1,4 si verificat cu ford focus din spate pt kilometraj ........dar la sfarsit s-a dat peste cap de 4 pri .erau 4 in masina si unul singur a avut o mana rupta.dupa accident tipul a primit pe ea la remat 93000 de lei
Uncle-Sam
noua zezi si trei de mii??? cum asa ma? pai mai bine o facea piese! eu mi-am facut niste frane adevarate! mi-am schimbat discurile pe fata si am rugat-o pe maicamea sa ma ajute la aerisire (sa apese frana). Cred ca nu mai are pic de aer in instalatie. Acum am alta problema, care persista de cand am masina asta: pistonasele de la frana nu revin complet dupa ce am franat. Defapt ea sta mereu un pic infranata. Am dat jos toti etrierii, i-am desfacut si i-am curatat
cj82ufo
uncle sam desfa te rog si pompa daca tot esti la capitolul asta
ca si eu tot asa am patit pana am dat pompa jos si am constatat ca garnitura de presiune e sparta
si deaia aveam probleme cu franele
mihu
Si io am aceeasi problema cu a lui uncle-sam. Am curatat etrieri(i-am defacut bucati), am spalat instalatia, am pus lichid de frana nou. Franele tin beton dar masina tot ramane putin infranata.
cj82ufo, tu cind ai umblat la pompa de frana iti mergeau franele?
Uncle-Sam
eu am dat etrierii jos, i-am curatat, pistonasele la fel, dar tot mai imi mai ramane infranata
tunderbird
Ce inseamna ca ramane putin infranata?

Cum procedati la verificarea aceasta? Apasati pe frana si dupa aceea coborati din masina ca sa invartiti roata? Este normal sa frece putin in situatia asta.

O proba mai concludenta ar fi sa fie cineva la volan care sa apese frana.
In timp ce invartiti roata ii spuneti sa franeze, roata se blocheaza, puneti un levier intre prezoane si incercati sa o invartiti spunandu-i celui de la volan sa ridice piciorul de pe pedala. Roata trebuie sa se deblocheze imediat ce a fost eliberata pedala.
Dupa aceea mergeti cu masina cam 10 km, fara sa folositi frecvent frana. Discurile nu trebuie sa se incinga (dar pot fi calde).
m_and_trix
Vrea cineva un capac de carburator de 1100?
tunderbird
Un carburator nou-nout original gasesc pe undeva?
Uncle-Sam
thunder, se observa si la plecatul de pe loc si cum se duce cand o lasi din inertie. o sa incerc sa fac cum ai zis tu. Oricum a mea merge mereu putin infranata, desi i-am curatat etrierii, pistonasele, am schimbat placutele si discurile
tunderbird
Daca pleaca mai greu de pe loc este clar ca este infranata.

Vezi ca in etrier exista un mic inel elastic care actioneaza ca o frana pe interiorul pistonasului. Daca cumva ai un prag de uzura pe pistonas, este posibil ca la un anumit nivel de uzura al placutei de frana (o anumita grosime a placutei care conduce la iesirea pistonasului in afara) sa se blocheze pistonasul, impiedicandu-se revenirea lui la ridicarea piciorului de pe frana.

Aceasta este valabila numai daca ai infranata numai o roata...daca toate rotile sunt infranate atunci trabuie verificata si pompa centrala.

Eu am aceasi problema la roata fata stanga si n-am reusit sa-i dau de cap.

Un mosulica mecanic auto, mi-a zis sa scot inelul elastic afara (la D1300 nu exista asa ceva si functioneaza)...daca nu reusesc sa gasesc un pistonas nou sau mai putin uzat, cred ca o sa-i scot inelul sa vad ce se intampla.
mihu
Apropo d de inelul ala din interiorul pistonasului. Mie mi s-a parut ca freca cam nasol de pistonas si le-am strins pe toate ca sa se miste usor prin pistonas, si tot infranata ramane masina.
Daca pun frana si imediat dupa ce iau piciorul de pe frana incerc sa invart de roata se invarte da nu usor.
Dupa parerea mea daca mergi la drum si nu folosesti frana mai deloc rotile ar trebui sa fie reci, cel mult caldute. Daca sunt calde inseamna ca freaca placutele de disc ceea ce nu mi se pare normal.
lm
QUOTE(m_and_trix @ 25 May 2005, 14:16)
Vrea cineva un capac de carburator de 1100?
*


In ce stare e, ce contine ?
Eventual o poza ...
Si cam cat ceri pe ea ?



PS.
Stiu ca nu va incalzeste deloc dar aceasi probleme am si eu la frane. Nu am mai auzit nimic de Laurentiu, el sigur stia rezolvarea.
tunderbird
QUOTE
Mie mi s-a parut ca freca cam nasol de pistonas si le-am strins pe toate ca sa se miste usor prin pistonas, si tot infranata ramane masina.


Si eu am facut la fel dar numai la roata stanga fata.
N-am reusit sa rezolv nimic...nu cred ca la mine este pompa centrala de vina pentru ca celelalte roti nu raman infranate...eu suspectez in continuare gradul de uzura al pistonasului. Dar cred ca in vara dau si pompa jos.

QUOTE
Daca pun frana si imediat dupa ce iau piciorul de pe frana incerc sa invart de roata se invarte da nu usor.


Daca nu ai mai vazut cum se invart rotile la alte masini aprecierea ta poate fi destul de subiectiva. La D1300 se invarte si mai greu pentru ca etrierul este mult mai bine impanat in suportul lui.

QUOTE
Dupa parerea mea daca mergi la drum si nu folosesti frana mai deloc rotile ar trebui sa fie reci,  cel mult caldute. Daca sunt calde inseamna ca freaca placutele de disc ceea ce nu mi se pare normal.


Cum iti spuneam mai sus, subiectivismul este in floare, depinde ce inseamna pentru mana ta cald/caldut.

Pe mine m-a invatat un mecanic batran (care a avut D 1100) ca la frana cu disc o buna apreciere a incalzirii se poate face atingand janta, daca janta este rece atunci franele si rulmentii sunt in regula.

Pe langa verificarea asta eu mai bagam si degetele prin gaurile din janta ca sa ating discul de frana...era caldut (dar poate ceea este caldut la mine este cald la tine sau invers), dar daca era ger afara era rece.

Cam asa am apreciat eu timp de vreo 8 ani daca franele sunt blocate sau nu la D1100, pana anul trecut cand am inceput sa am probleme cu roata aia la care incalzeste tare janta.
anndi
daca mergi cu masina fara sa franezi e normal ca janta sa nu fie calda. dar daca mergi cu masina normal si folosesti si frana poa sa fie afara si -20 de grade ca gentile tot calde sunt. oricum e norm,al ca placutele sa se frece un pic de discuri, avand in vedere ca discurile au o anumita varsta si poate s-au mai deformat si ele putin odata uc trecerea vremii si utilizarea zilnica.
gordini



Ceau

De mult nu am mai postat asta pentru ca am fost foarte ocupat cu masina am facut urmatoarele :

1 Am schimbat arcurile fata am pus unele mai tari, si la mine era problema ca erau taiate arcurile si freca .

2 Am schimbat bucsele de la cremaliera am pus noi

3 Am scos motoru afara din ea si i-am pus set nou nout : Pistoane noi

Arbore cota 1, cuzineti noi

Lant nou,

Am curatat motoru si acum urmeaza sa cumpar o placa de presiune noua ca

disc am numai placa am lipsa


In legatura cu frana aia in primul rand trebe scos pistonu curatat bine de tot sa nu fie

pe el nici un pic de rugina sa murdarie , apoi daca se poate garnituri noi si asa cum sa

mai zis vazuta si pompa de frana daca toate aste ii bune nu exista sa ramana blocata

frana


Daca aveti ceva intrebari in legatura cu motoru si de astea intrebati

Am pus si ceva poze smile.gif)
cj82ufo
franele mergeau pana la un moment dat cand nu mai mergea masina deloc asa se blocau.de exemplu eram in a 4 ,a inceput sa nu mai traga si am dat a 3 a apoi a 2 a si nici in treapta 1 nu a mai tras si am chinuit-o sa parchez langa bordura .apoi dupa 30 40 de minute iar mergea
garnitura era sparta din pompa si nu reveneau cilindrii.
mihu
QUOTE(tunderbird @ 26 May 2005, 12:54)

1.Daca nu ai mai vazut cum se invart rotile la alte masini aprecierea ta poate fi destul de subiectiva. La D1300 se invarte si mai greu pentru ca etrierul este mult mai bine impanat in suportul lui.


2.Pe mine m-a invatat un mecanic batran (care a avut D 1100) ca la frana cu disc o buna apreciere a incalzirii se poate face atingand janta, daca janta este rece atunci franele si rulmentii sunt in regula.

3.Pe langa verificarea asta eu mai bagam si degetele prin gaurile din janta ca sa ating discul de frana...era caldut (dar poate ceea este caldut la mine este cald la tine sau invers), dar daca era ger afara era rece.


*



1.Am vazut cum se invart rotile la alte masini. La Oltcit spre exemplu invart cu un singur deget roata fara nici o problema(rezistenta datorata placutelor de frana e zero). Bine sistemele difera putin nu ma pot astepta sa mearga la fel de usor si la 1100(dar totusi nu cum merge acum adica trag serios de roata sa se invarta, plus ca masina la impinsul cu mana merge greu), mai ales ca la 1100 exista un singur pistonas in etrier si etrieul este flotant, pe cind la oltcit sunt etriere cu doua pistonase, cite unu pentru fiecare placuta, si etrierul este fix.

2.Cam asta am vrut sa zic si io sa fie rece sau la temperatura mediului. Mai poti sa observi in felul asta si daca rulmenti sunt unsi sau nu.

3.Am facut o singura data chestia asta da alta data nu mai fac. Mi-am fript degetele atunci de ziceai c-am pus mana pe galeria de evacuare.


Bacara
Tot un mecanic batran mi-a spus si mie ca la Dacia 1100 placutele de frana se tratau cu pudra de talc din cand in cand pentru reducerea zgomotului in timpul mersului , de la acelasi mecanic am auzit ca discurile usor ovalizate , bineanteles intre anumite valori ajuta la departarea placutelor de pe disc .
Intrebare : Am cumparat o Dacia 1100 pentru piese de la un mos si odata ce mi-a dat si maruntisurile , respectiv placutele de frana , in aceeasi punga am gasit si cateva bucati de azbest , la ce ajuta?

Multumesc anticipat de raspuns.

PS: Daca cineva are nevoie de piese (tinichigerie , mecanica ) pentru unspe sute (cum imi place mie sa-i spun ) , ( aripi de fibra de sticla , fata -spate ) sa apeleze cu incredere.Pe la noi inca se mai gasesc , odata cu demararea programului de revigorare a parcului auto , la societatile care colecteaza "cadavrele" din oras au aparut si si cateva 1100.Ma pot interesa , pentru cine are nevoie de piese , fara nici o pretentie , si cu cea mai mare placere pentru a va ajuta . Ma doare sufletul cand vad o masina bagata la presa , echipata complet si facuta "cubulet" gata pregatita pentru reciclare, parerea mea este ca pentru masinile peste 30 de ani ar trebui sa se dea o perioada de gratie .

Cu respect va saluta , Bacara , Suceava.

Uncle-Sam
Bacara, pe mine m-ar interesa o aripa de fibra dreapta spate
cj82ufo
eu am pierdut surubul acela de la pompa de frana care prinde si distribuitorul la frane de lichid ,ala ce are piciorusele alea pt stourile spate .nu gasesc nicaieri unul
Bacara
Chiar azi am fost pe la el , si inca nu s-a apucat sa o dezmembreze , probabil o sa mai dureze , are foarte mult de lucru , sunt cel putin 50 de masini in curte care asteapta sa fie dezmembrate , nici macar nu aputut sa-mi spuna un pret la un reper , atat doar ca mi-o da toata cu 15 mil lei .
mpa
Cine vrea piese de 1100 sa ma contacteze pe PM inainte sa o duc la REMAT sau sa le dau la oamenii care ma bat la cap sa o vand pe piese... blink.gif
pui de drac
bre,ce-i cu linistea asta aci??

ca se-aude pana in Canada..ce naiba?

in aprox 2 saptamani ajung si eu in tara apoi sper sa apuc sa intru mai des,cu toate ca in paralel va trebui sa schimb cutia la oltcit,sa termin dacia si sa mai dau si la vreo facultate..urmeaza o vara grea fratilor...

Doamne ajuta sa termin masina pana la SIAB!

restu??
sechi
QUOTE(cj82ufo @ 29 May 2005, 12:17)
eu am pierdut surubul acela de la pompa de frana care prinde si distribuitorul la frane de lichid ,ala ce are piciorusele alea pt stourile spate .nu gasesc nicaieri unul
*




Se cheama manocontact. Am eu unul .Cat oferi?
Uncle-Sam
bai ce magarii faci tu acolo in canada? Vino mai repede ca te asteapta nevasta - olteanu si copii - 1100 (copii, pt ca e bucati). Eu am fost vineri cu sutelu pana la Valenii de Munte: pana am trecut de metro am zis ca inebunesc mergand bara la bara (am facut o ora jumate pana acolo). In toata agolomeratia asta opreste un papuc langa mine din care imi face mircha69 cu mana biggrin.gif . Dupa ce am trecut de metro, a inceput apa sa-mi bata apropo-uri ca ar vrea la 100 de grade (5 pers in masina+portbagaju plin); i-am dat drumu la caldura si s-a linistit. A fost o distractie totala drumu: toata lumea se uita la noi, deschidea geamu, intreba despre masina, altii imi aratau "ok", altii ne faceau poze cand mergeam cu 100 la ora...in fine, distractie mare la un consum de 8%
pui de drac
pai vezi ca se poate? e cam marisor 8 % da' cum te stiu eu pe tine cu talpa grea,si pe langa asta jigleoare de 1400 si masina plina cu portbagaju plin... zic ca e normal biggrin.gif

Uncle-Sam
am descoperit de ce imi papa atat...iar fumega, si merge un pic neregulat, fara sa fi umblat nimeni la reglaje. Ma gandesc la urmatoarele variante de la aprindere: bujii care trebuiesc curatate, fise+capac delco sau returul infundat
mihu
Bujiile se curata singure daca motorul merge bine, adica sa ai amestecul corect aer benzina.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.