Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia 1100
DaciaClub - Forum Dacia > Oldtimers > Oldtimers
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75
Acier
cateva poze
Acier
e jegoasa...
Uncle-Sam
belea!sunt facute prin cotroceni pozele? ps: ar trebui sa pastrezi numaru smile.gif)
pui de drac
ohohooo.da sa va traiasca...abia astept sa va vad pe toti la un loc,s-ar putea sa ma supar si sa-mi fac si eu masina..mai usor ca ma faceti gelos ...!!
Uncle-Sam
ACIER: dacia mea + dacia ta joi la 8!be there! smile.gif SGM pt tine am un opel astra combi din '96! Sper sa nu fiu pedepsit pt ce am scris tongue.gif
pui de drac
mai baieti...ma suparati,deja mi-a impuiat capu sgm cu tunatul motorului de dacie..poate ma supar si m-apuc de HRB..!
Uncle-Sam
asta e si scopu wink.gif
lm
Acier a scris :

QUOTE


Mi'am cumparat si eu o tārtitza de Dacia 1100  


Cu cat ?

Daca nu te superi.
Acier
Uncle Sam: sa vad ce pot face joi, teoretic marti ies numerele.

lm: am cumparat masina cu 450$ dintr'un sat de langa Targoviste. Cam scump dupa parerea mea, avand in vedere costurile care vor urma. Singurul motiv pentru care merita banii cat de cat este caroseria. Nu a fost lovita niciodata si aproape nu are rugina.

Si acum, cateva intrebari: nu are carburatorul original, ci de 1300. Sa'i cumpar unul original?

Suspensia spate e cel putin dubioasa: doua foi de arc transversale adaugate. A mai vazut cineva asa ceva? Sa le las acolo, sa le scot?

Exista posibilitatea de a schimba butucul rotii / fuzeta / etrierii etc. cu altceva (D1300, Oltcit, alt model de Renault mai modern) incat sa pot pune alte jenti si implicit alte anvelope?

Singurele anvelope pe piata in mod curent la dimensiune sunt cele de Smart, de pe fata: 145/65 R15, la vreo 55$, si eram aproape hotarat sa'mi iau un set pana am vazut cum arata puse in opera: ca de carucior de butelie. Continental, de Smart, la o 1100 parcata undeva prin centru. Nu sunt balon de loc, si astfel singura optiune ramane Michelin Collection XZX 145SR15, la frumoasa suma de 115 euro (fara taxe si TVA!)
SiloS
Cred ca topicul acesta trebuie "pus" ca sticky , alaturi de cel cu dacia 1300 F ... smile.gif
pui de drac
acier,relaxeaza-te omule,relaxeaza-te...s-o luam metodic,nu te arunca asa tare ca ma sperii si pe mine:



in primul rand,ai dat putin cam multisor pe masina,dar in fine...



carburatorul daca ai de 1300 e foarte bun si ala,nu trebuie sa il schimbi cu ala original,singurul dezavantaj la asta de 1300 e socul care vine daca nu ma insel taman invers,dar esti baiat mare,te descurci tu acolo cu o improvizatie...un scripete ceva...sigur o rezolvi



ceea ce descrii tu acolo cu suspensia m-ai bagat in boale,trebuie neaparat o poza sa vad despre ce e vorba,s-ar putea sa fie o improvizatie proasta sau una al naibii de buna,tre sa vad ca sa te sfatuiesc de bine sau de rau.



acum sa ajungem la capitolul jante,da?



pe spate: nu sunt extrem de sigur,dar s-ar putea sa intre jante de 13 de dacie fara sa atinga in spate de nimic,poate de amortizor,sau de etrier,dar cu acel model de jante cam bagi rotile sub masina si dauneaza stabilitatii



pe fata: nu poti pune roti de 1300 deoarece acestea ating de capatul de bara de la directie parca,sau etrierul nu mai stiu ,oricum,ating ele ceva pe dedesubt.Ar fi o posibilitate sa bagi jante de 14 de papuc si cred ca intra fara probleme,dar iar iti bagi rotile sub masina.



in ambele cazuri,fata sau spate e posibil sa-ti vina jante de 14 de dacie papuc fara sa atinga,trebuie incercat mai intai,si tot in ambele cazuri,sigur vin roti de aro 10 cum are 1100S ba chiar mai este un model care vin puse invers,cum are dacia aia verzuie din pozele anterioare,tiot jante de 14 sunt si alea,iar la 14 gasesti cauciucuri de care vrei

cred,n-am incercat,dar la oki sunt aproape confins ca vin discurile de frana de 1300 cu tot cu etrieri sau fara,nu mai stiu,pe fata,si in cazult asta poti monta



acum,daca tii neaparat poti sa te apuci sa cauti jante intoarse de 1300 pe 13 care iti intra fara nici o problema,neatingand nimic,eu am jante aproape intoarse,adica mai trebuiau vreo 3 4 cm si erau cum trebuie,dar asa cum sunt nu ating nicaieri.



deci,parerea mea,cel mai usor ti-ar fi sa iei jante de aro 10 si ai scapat de belea.(cred ca-s mai scumpe decat de 1300,dar incearca cu jante de papuc de 14 si vezi ce se intampla,macar sa stim si noi)



in speranta in care ti-am fost catusi de putin de ajutor,astept un raspuns!!



multa bafta la modificari!
Uncle-Sam
am incercat eu cu dalea de papuc si ajung prezoanela la gaura,dar nu trec nici sa le omori de partea cealalta! Trebuie si alea modificate cumva. Pui de drac m-ai cam pus pe ganduri cu discurile si etrierele de 1300. La vara o sa incerc sa vad si daca merg le schimb pe toate 4 ca si asa am eu mici probleme cu franele. Alea de aro 10 costa vreo 1mil 200 bucata si nu cred ca se merita, mai ales ca sunt si grele si pot aparea belele. Apropo, zicea unu ca cica a mers cu o planetara rupta nu stiu cate sute de km fara sa-si dea seama si cica mergea masina, da tragea mai greu! ciudat rau!
Acier
Iata doua poze (proaste) ale arcului de pe spate
Acier
Pui de drac: nene, multumesc de consiliere! Dupa cum se vede in poze, n'am reusit sa fac o poza si la sistemul de prindere al arcului, dar cu prima ocazie cand dau de o rampa, o fotografiez cum trebuie. Jenti de ARO parca nu prea as lua, vorba lui uncle sam, sunt mari si grele. Ramane varianta cu jenti intoarse, de 1300, sa vad pe unde se fac. Da' mai am o intrebare: cu jenti intoarse, rotile vin mai in afara. Nu bat in marginea aripilor?
pui de drac
pai daca le intoarce corect,nu ating in aripi,dar vorbim in 2 zilke ca am ceva treaba,apoi comentam!!
cj82ufo
salut nu am mai intrat pe forum demult

re sa recuperez
Acier
Uncle Sam, nu pot veni joi cu masina la academie pentru ca nu am gasit suport de numar patrat. Daca gasesc maine dimineata, poate vin, desi nu cred, astazi am umblat toata ziua si n'am gasit.
lm
Acier a scris :

QUOTE


suport de numar patrat





Azi am trimis un mail la retromobil , de la ei se poate comanda suport , daca au si pentru patrate iti dau de stire.

Daca nu faci asa :
Acier
lm: mersi, ca am cautat o groaza si n'am gasit, mai am o promisiune de la cineva dar nu e sigur. Jentile tale sunt pe 4 prezoane?
lm
Masina de mai sus nu-mi apartine, e de vanzare (cu 30 milioane).

Nu mai stiu daca avea 4 prezoane.

A noastra e una normala albastra, l-a mostenit nevasta de la bunici.

Eu iti recomand sa cauti la dezmembrare sau fier vechi roti vechi care au inca cauciucuri bune.
Acier
Am sunat la Retromobil (eu le'am facut scrisul ala de la logo, da' ei nu stiu asta, he, he!) si nu au suport. In schimb am gasit la Rover, ma duc maine sa'mi iau.
pui de drac
mdaaaa,sa revenim,in fine,arcutile tale in foi mi se par o atrocitate tehnica..in fine,probabil ar trebui sa contribuie la suspensie,eu zic sa le lasi acolo,nu prea vad cum incurca,sincer...dar nu vad nici cu ce te-ajuta..io stiu? poate ai spatele mai tare,sa dea domu!



despre jante...ori de aro 10 ori intoarse/presate se pare ca asta e singua optiune dar trebuie gandit daca nu cumva se pot aadapta discurile si etrierii de 1300 si monta jantele de 1300 standard fara nici o adaptare,de ce zic asta? pt ca am vazut poza urmatoare:
pui de drac
banuiesc ca e de pe vremuri de la raliuri,deci poate merge..io stiu?
Acier
aha! am vazut si eu poza mai demult. da' aia cred ca e treaba de "reparto corse". am un prieten care e nuj'ce oficial pe la dacia pitesti si imi tot povesteste de tot felu' de prototipuri care circula prin uzina. la aia din poza sigur e umblat la tot ansamblul, ca doar isi permiteau. asa ca l'am sunat pe omu' ala sa se intereseze si acu' mi'a venit alta nebunie: sa aflu cine face jantele si sa'mi fac unele pe comanda (de tabla, normal) sudate mai in interior. daca se poate. daca nu, nu. Oricum, momentan am sistat research-u cu anvelopele din motive de bani. n'am...

Cat despre arcul foaie... nu stiu ce sa zic. Saptamana viitoare imi vin amortizoarele (le'am comandat acum o luna) si cand o sa le schimb, o sa vad mai in detaliu ce se intampla cu suspensia spate.
Uncle-Sam
acier, vinzi amortizoarele vechi? nici eu nam putut veni azi ca am ramas fara benzina! eu mi-am cumparat azi cauciucuri cu tot cu jante 145/15 Victoria de iarna. Sunt aproape noi, mai au si putine mustati. S-ar putea din cauza vremii sa se fi deshidratat cauciucu ca erau cam tari. Dar, asta e, cu alea nu mai puteam merge ca iesisera sarmele si mai erau si plesnite. Am dat 1 mil juma pe tot ansamblul. Acu tre sa ma orientez spre niste amortizoare ca imi stau rotile rau de tot in forma de A pe spate si e lasata rau (tot pe spate). BAI CAT E DE MUNCA!!!!
pui de drac
faptul ca iti sta in forma de A nu e din amortizoare ci e din arcuri,fie sunt prea scurte fie sunt prea moi,in nici un caz din amortizoare!!!



acier,felicitari pt ideea cu jante,si ma bucur sa aud ca cineva mai are si cunostinte pe la fabrica,etc etc
Acier
Uncle Sam, iti dau amortizoarele cu cea mai mare placere. Cu anvelopele pe care le'ai luat mai mergi vreun an, doi, numai sa nu mergi cu viteza (dacia si viteza, baba si mitraliera smile.gif. Azi dimineata am fost la Rover sa iau suport de numar. Evident ca nu aveau, cica abia miercuri si oricum trebuie gaurit numaru, asa ca am renuntat la ideea cu suportul definitiv. Da' aia cu munca imi place. Daca as scrie ce'ar trebui schimbat si reparat o sa spuneti ca de ce mi'am mai luat masina asta ori ca am innebunit.

Pui de drac, sincer nu imi fac eu ganduri mari cu jantele. De obicei apar probleme de genul: domn'e, eu tia's face, da' te prinde politia si'mi faci probleme dup'aia, s.a.m.d. Dar sa nu disperam. Variante se gasesc intotdeauna, ca d'aia ne'am nascut in romania, sa ne descurcam.

Ieri cand am sunat la retromobil m'a intrebat nenea ala ce masina am. Zic dacia 1100, asa si pe dincolo, avea si el, in fine, zice, poate ne vedem sambata pe la 9 la Parcul Carol ca se pleaca pe ruta Bucuresti - Giurgiu retur, daca nu merg pana la Giurgiu, macar la plecare sa fiu, mai vorbim de'o piesa, de'un mecanic. Am zis: bine, si ma mai gandesc, va spun luni sigur dac'am fost si ce'am facut.
B31AYZ
pui de drac,



Salut ,



Am citit pe aici ca , carburatorul de D1100 (care are si soc automat )merge si pe berlina .Eu am o D1300 . Crezi ca se poate pune ? Ce implicatii are asupra bunei functionari exceptand consumul daca nu e foarte mare ? Ma intereseaza sa am soc automat .



Multumesc .
pui de drac
hahahahaahahhahaaaa,acier,tata,imi place mult de tine...sa-ti dea domnu spor(t) la treaba... si multa bafta in sapatul dupa diverse informatii utile in refacerea masinii.



ayz,carburatorul solex de 1100 ar veni pe galeria de 1300 daca ii ovalizezi putin gaurile din talpa pt prinderea de galerie,acestea sunt mai apropiate decat la 1300,in fine,se poate monta fara nici o grija acest carburator,dar banuiesc ca ii este inferior ca performante unu carburator solex,tot cu soc automat,gandit special pt 1300,au avut si astea soc automat inainte,la inceputurile erei dacia



in consecinta,se monteaza usor,se regleaza putin mai greu,dar nu cine stie ce,aici unchiu sam iti da detalii ca el a mestecat mult in acel carburator,consumul s-ar putea sa-ti creasca cu maxim 1 litru la suta,dar nu mai mult.



daca tii neaparat sa ai soc automat,poti cauta unul pe la alte carburatoare straineze de pe la dezmembrari..in fine,succes la mesterit!
mihu
Acier, am mai vazut la o Dacie 1100 ce ai tu in spate arcul ala cu foi.

Mi s-a parut super ciudat. Am crezut ca e pus sa nu-i cada cutia de viteze.



am si io o intrebare. Am aproape toate rotile infranate. Am curatat acum mai mult de 1/2 de an toate pistonasele de la etrieri. Chestia e ca n-am schimbat lichidul de frina ci doar am completat. O fi de la asta. Cred ca lichidu de frina are vreo 10,20,30 de ani nu stiu sigur.

Credeti ca nu s-ar mai bloca daca schimb lichidul de frina?

De care lichid de frana sa pun?

Dot 4 merge?
pui de drac
da,e de preferinta dot 4,daca nu,merge si mai prost,incearca sa speli instalatia cu alcool tehnic inainte,faci de-a pedale pana pleaca tot alcoolul din borcanel pe aerisitoare afara,iar infranarea provine prbabil tot din pistonase,cum le-ai curatat? cu smirghel sau lemn de brad??



daca persista dupa curatarea instalatiei si curatarea pistonaselor,atunci de din pompa,sau repartitor daca e numai pe spate,dar pompa vine de la 1300 numai ca trebuie alt contact pt lampile de stop
Uncle-Sam
ayz, daca te bate gandu sa-ti iei carb de 1100 sa stii ca se regleaza f greu. Nu merge sa-l reglezi dupa ureche ca cel de 1300, decat daca te ai bine de tot. Daca vrei iti propun un schimb. Al meu e achizitionat de curand si am totul aproape nou in el.
Uncle-Sam
aaa...am uitat sa mentionez ca al meu are gaurile gata largite, deci il poti monta fara probleme pe 1300
mihu
Etrierele si pistonasele le-am curatat fara sa folosec smirghel. Cind o sa am timp o sa schimb lichidul de frina si o sa curat cu alcool tehnic instalatia si o sa vad cum sta treaba.
pui de drac
da,asa ar fi indicat,dar,



in lumina noilor evenimente,adica a trecut SGM prin Iasi cu ocazia play-urilor de la aeroport si asa mi-am tarat si eu hoitul pana acolo,am observat o dacie 1100 care m-a facut sa-mi dea lacrimile...asa ca baieti,decizia e gata,o pastrez,si ma apuc s-o fac,incet incet,dar o fac...am sa ma chinui sa downloadez de pe net nustiu ce aplicatie ca sa pot muta pozele din telefon in calculator si apoi le postez aici,o sa va placa la nebunie,baiatul lucreaza in service la reno,si maine ma duc sa ii dau niste placute de spate ca are mare nevoie,e un tip supersimpatic...abia astept sa pun si pozele pe calculator...
SiloS
so , pui de necurat , la motor ce faci ?? Cumperi unul de 1300 si il prepari sau cumperi unul de nova sau il pastrezi pe cel de 1.1 litri ??
Uncle-Sam
bai cu gagicile cum stati? smile.gif)
pui de drac
unchiule,banuiesc ca era cu directie ultima intrebare,nu? pai sa-ti raspund: pe ultima suta de metri,da dupa intersesctie se observa una beton



silos,ca sa fiu mai precis,nu prea stiu ce sa-ti spun,dar banuiesc ca o sa trag din blocul original cat o sa pot,eventual il schimb,desi ma mai gandesc,oricum o sa ma coste multi bani,nu stiu ce sa-ti spun,motorul deocamdata e ultimul pe lista,de bine de rau,merge masina,dar estetica ma supara acum... oricum o sa ramaneti in cap ce-a facut nenea ala din masina...!!



dar in orice caz va anunt ca masina o sa mai astepte mult pana la unda verde,deocamdata am olteanul pe cap care ma cam streseaza in ultima vreme,o sa-l termin si incet incet mai fac la 1100 cate ceva,peste iarna,poate in primavara o sa ajung sa o vopsesc,nu va promit nimic,deocamdata am in plan faruri si semnalizatoare de nova,un spoiler facut pt ea pe fata,si spatele tot cu stopuri de nova si spoiler special,jantele vor fi in 4 prezoane dar montate invers,in fine...multa,multa multa munca...dar incet dragii mosului,deocamdata e bine ca m-am hotarat s-o tin.
B31AYZ
pui de drac,



Multumesc ,



Asa m-am gandit si eu ca este dificil de reglat carbul de 1100 dar cum am zis vreau ceva cu soc automat .Cu achizitionarea unuia "strainez" nu stiu care merg pe D1300.Ai cumva idee care merg pe D1300. Vroiam o informatie sigura . Esti sigur ca au fost fabricate carb Solex cu soc automat pt. Dacia ?
B31AYZ
Uncle-Sam,



Al meu e adaptat pentru GPL si vreau sa-l tin de rezerva .Poate fac rost de unul separat .
Acier
Eeei, da' ati fost harnici oameni buni, ca vad ca s'a postat ceva-ceva!

Am fost sambata la Parcul Carol. Cu tramvaiul, ca tzantzaru' n'a mai pornit. Lume multa, poze, povesti, agitatie mare. Foarte multe VW broasca. Prea multe. Am gasit numai o Dacie 1100, ca a mea doar ca in stare de functionare, ocazie cu care am aflat si la ce foloseste arcul foaie, anume sa nu se cracaneze rotile. In concluzie o sa renunt la el. Am gasit anvelope. 155 SR15, un pic mai late, da' nu cred ca deranjeaza (eu am 155 fata si 165 spate).

Astazi o sa duc masina la mecanic (cel mai important: nu e betziv) asa ca vreo cateva zile nu o sa am de'a face cu ea, si'asa am mult de munca saptamana asta.
Dacia 1100 S
acier...vreau sa stiu mai multe amanunte in legatura cu intalnirea de sambata...in parcul carol..ca as vrea sa vin si eu cu bolidul meu...mai vin si altzii cu dacia 1100? ..merci....
Acier
Dacia 1100S, intalnirea de sambata a fost organizta de Retromobil Romania cu ocazia centenarului primului raliu organizat de ACR, in 1904. Nu stiu mai multe detalii pentru ca nu sunt inscris la ei. Oricum, cei cu broastele pareau o sectiune aparte, ceea ce as vrea sa se intample si cu dacia 1100, probabil pana la anul se mai anunta cativa amatori. Cei de la Retromobil mi'au spus ca intentioneaza sa creeze o sectie 1100 dar asta ramane de vazut.
Uncle-Sam
ayz, nu le am cu gplurile, da singura adaptare nu consta in adaugarea unui furtun de gaz la chestia aia de plastic dintre filtru si carburator? Astia cu 1100 facem o defilare intr-o duminica prin bucuresti? ar fi tare tongue.gif
pui de drac
fratilor,cred ca in iasi o sa facem un miniclub,sunt 3 masini aici si doua sunt beton,una e neagra cu motoru de 1,6 injectie in rest stock pe exterior,dar are jante ca ale mele,i le-am dat eu,una este complet transformata la exterior de iti cade fata,sper sa reusesc sa fac rost de poze sa vi le pun,iar una este a mea care e o dihanie urata,dar am s-o fac si pe asta..asa ca...m-am umplut de sperante..abia astept sa ma apuc de ea,
pui de drac
fratilor,cred ca in iasi o sa facem un miniclub,sunt 3 masini aici si doua sunt beton,una e neagra cu motoru de 1,6 injectie in rest stock pe exterior,dar are jante ca ale mele,i le-am dat eu,una este complet transformata la exterior de iti cade fata,sper sa reusesc sa fac rost de poze sa vi le pun,iar una este a mea care e o dihanie urata,dar am s-o fac si pe asta..asa ca...m-am umplut de sperante..abia astept sa ma apuc de ea,acier,faza cu cracanatul rotilor e in felul urmator: rulmentii spate la 1100 sunt oscilanti,ai sa vezi ca daca o ridici pe cric,rotile se baga sub masina(asta inseamna ca ai arcurile mai lungi decat trebuie sau mai tare,in momentul ala nu apasa nimeni pe ea) iar daca ai sa incarci masina,ai sa observi ca se cracaneaza,deoarece apasarea este mult mai mare,ideea cu foile de arc nu o vad aici,banuiesc ca e un fel de suspensie suplimentara care iti intareste puntea spate si nu-i da voie sa se lase prea tare cand o incarci,este singura mea explicatie posibila,dar in afara de uzura neuniforma a cauciucurilor,rotile cracanate iti permit o stabilitate foarte buna in curbe,asa ca...it's your choice
pui de drac
scuze pt repetitie,in fine,tipul din poza este Sergiu si e un om de milioane,pacat ca nu are acces la net,in fine,ideea este ca masina a realizat-o singurel,cu ce piese a avut pe la indemana,si-a facut spoilere etc singur..masina are motorul standard,ba chiar si prost reglat,dar in orice caz,merita aplaudat.Multumiri pe aceasta cale celor care au avut aparat foto digital si au pus aceasta poza pe alt sait ca pana am descarcat eu pozele de pe telefon a durat..deci..vizionare placuta
SiloS
Misto masinutza . smile.gif
Acier
bine finisata masina, cel putin asa pare din poze. da' cel mai curios sunt de roti, cum se pot adapta la 4 prezoane?
pui de drac
flanse acier,flanse,e supersimplui,mai greu e sa gasesti jante la set...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.