Uncle-Sam
19 Aug 2005, 16:02
thunder, ziceai ca scoti arcurile alea limitatoare
tunderbird
19 Aug 2005, 17:33
QUOTE(Uncle-Sam @ 19 Aug 2005, 16:02)
thunder, ziceai ca scoti arcurile alea limitatoare
Nu-s limitatoare, ele sunt niste inele de frictiune care au ca scop mentinerea placutelor cat mai aproape de disc, indiferent de gradul lor de uzura...ma rog ar putea fi numite limitatoare pentru ca de fapt limiteaza cursa pistonaselor.
N-as vrea sa le scot pana nu desfac si pompa centrala. Proiectantul care le-a prevazut, probabil a avut o motivatie serioasa.
Uncle-Sam
20 Aug 2005, 11:32
am incercat sa-mi fac niste flanse adaptoare pt jante pe 4 prezoane, dar din pacate nu merge fara sa modific ceva pe la fuzeta

Oricum flansa din poza nu a fost executata cum trebuie. mai trebuiau facute niste gropi pt piulitele cu care se va prinde flansa. Problema majora e ca sunt prea aproape gaurile de la disc (cele 3 punctate) si cele de prindere a rotii
Acum lucrez la niste flanse pt roti de papuc (pe 3 prezoane)
@bout jante diferite. din cate stiu eu, singurul producator de jante de tabla pentru berlina, pe 13 sau 14" se afla la Dragasani, jud. Valcea, S.C. Roti Auto S.A.. poate ne ajuta Sechi cu un pont, fiind mai aproape de sursa. Eu am cautat peste tot un numar de telefon dar n'am gasit nimic, toate sunt blocate iar pagina lor de internet e alba. Parerea mea e ca mai bine adaptezi o janta la producator, cu 3 suruburi decat cu flansa din 3 in 4. Am auzit si de adaptari locale gen coroana de Megane pe miez de 1300, si cum toate povestile au un sambure de adevar inseamna ca se poate. Spun asta pentru ca am vazut personal un Oltcit cu jenti de tabla monstruos de late (205) si aratau "de fabrica", anvelopa nu statea chinuita s.a.m.d.
@acier: Ma interesez ce e cu jantele la Dragasani si va anunt.
Ca sa dau si eu cu parerea: Mai bine modifici butucii originali, in sensul ca le scoti prezoanele, apoi ii gauresti si pui 4 prezoane la fiecare. E mai usor asa, si genti cu 4 gauri gasesti de toate felurile. Pe site-ul Renault 12 Argentina este ceva despre cum se poate face modificarea de la 3 la 4 prezoane si e bun ca sursa de inspiratie.
Daca va ajuta cu ceva, asa arata o geanta de R 8 Gordini 1400.
frumoase jantele astea... dar scumpe

. nu e rea deloc ideea cu gauritul butucilor.
Uncle-Sam
24 Aug 2005, 16:10
unde gasesc si eu un termostat ca sa-mi pun pe furtunu care duce la radiatorul de climatizare? ma intereseaza un termostat mai mic care sa incapa si care sa deschida pe la 60 de grade celsius
gordini
24 Aug 2005, 22:17
Buna apropo incalzire am o intrebare cum ii incalzire la 1100 ii buna ce se poate face sa bage mai bine caldura ?
cine are ideii sau propuneri .?
Gordini, tu ai chiar R8 Gordini?
gordini
25 Aug 2005, 23:00
Eu nu am Gordinii dar cand m-am facut userul pe acest fan club am fost intrebat trei chestii :
1. Ce masina am, am raspuns dacia 1100
2. Ce masina as vrea sa am si am raspuns r8 gordinii
3. Nr de inamtriculare
Am de vanzare un set motor Borgo original, l-am pus la bursa.
ultima statie: Sidex, peron pe dreapta
tunderbird
31 Aug 2005, 15:51
Sinistru, zau asa!
Ce faceau? O duceau la REMAT s-o dea pentru avans la LOGAN?
Mare pacat daca o duceau la REMAT...
Uncle-Sam
31 Aug 2005, 21:46
da vedeti ca si caruta are jante de 1100?
tunderbird
1 Sep 2005, 11:48
Da, dar numai pe spate...se gasisera si la mine amatori colorati sa-mi cumpere masina pentru jante si cauciucuri...cand i-am intrebat ce vor face cu restul, REMAT mi-au raspuns...am vazut negru, imi venea sa arunc cu pietre dupa ei.
Uncle-Sam
1 Sep 2005, 11:55
ehee...eu am vazut pe un papuc jante de 1100 cu cauciucuri de 175 sau 185. arata oribil. eu mi-am pus ieri ambreiaj nou de 180 si vreau sa zic (,) ca rup asfaltu in 2. cel vechi patina, dar oricum, se simte diferenta. acum cand merg cu 100 la ora, face masina ca la 80 cand era cu ambreiaju vechi
QUOTE(Uncle-Sam @ 1 Sep 2005, 13:55)
ehee...eu am vazut pe un papuc jante de 1100 cu cauciucuri de 175 sau 185. arata oribil. eu mi-am pus ieri ambreiaj nou de 180 si vreau sa zic (,) ca rup asfaltu in 2. cel vechi patina, dar oricum, se simte diferenta. acum cand merg cu 100 la ora, face masina ca la 80 cand era cu ambreiaju vechi
Ti-a mers placa de presiune pt disc de 180 pe volanta originala de la 1100? Sau ai schimbat si volanta?
Uncle-Sam
1 Sep 2005, 14:19
am schimbat si volanta, logic
motor renault 8 gordini.
e in lucru.
Uncle-Sam
2 Sep 2005, 07:49
e o bijuterie motorul ala! haideti sa ne organizam sa mergem cu totii la siab (sau unde era) intalnirea din octombrie a daciilor 1100/r8
Hormonelul
2 Sep 2005, 14:13
E motorul de R8 Gordini de 1100 sau de 1300 ??
cred ca este de renault 8 gordini...e superb...carburatorul cal putin..nu mai zic....
Hormonelul
2 Sep 2005, 19:01
R8Gordini a avut trei variante de motorizare
- 1108cm3 de 93 cp ,
- 1300 de 115 cp
- 1500 dublu arbore cu came de 150cp (4 cyl. - 1500 cm3 - 150 cp -vmax 200 km/h) - acesta e un model foarte rar (s-au facut doar 12 bucati din fabrica din cate am auzit

).
Eu intrebam care dinter aceste variante este. Oricum o bijuterie !
e motorul de 1255 cmc, are unele modificari.mai precis 1306 cmc.
motorul de 1108 avea 77 CP-DIN (ALEZAJ=70 mm)
1255 88 CP-DIN(ALEZAJ=74.5 mm)
1296 103CP-DIN(ALEZAJ=75,8 mm) grupa 2
1470 150 CP-doua axe in chiulasa(7 motoare construite, folosite pe alpine A210 .
8-ul gordini cu motorul de 1470 a fost construita de Amedee Gordini pentru fiul sau, in prezent restaurata si se afla in muzeul Gordini de la Loheac Franta.masina are 2 pompe de servofrina mastervac, 2 radiatoare ulei, rezervor apa plasat fata in locasul rotii de rezerva, jante 13" Delta Mics, faruri convexe Carello, volan Motolita, etc (plus ce e sub capota ! )
B-34-SGM
3 Sep 2005, 01:32
Nu imi vine sa cred ce bijuterie de motor! Acum am aflat de existenta lui. 150 CP,din 1470cmc---> extraordinar.
Eee..si asta asa ca sa va dau idei......
robert,
cind vii la mine, ti-arat caseta cu r 8 g-ul de 150 cp.
dar vino si tu ziua, nu ca pina acum in miezul noptii.
AUTOMOBILIA
5 Sep 2005, 08:12
In primul rand scuze pentru prelungita lipsa de pe forum. Acum ca a trecut CARPATI RETRO m-am eliberat de problemele presante si am demarat pregatirea masinii pentru intalnirea din 16 octombrie.
Va reamintesc despre ce e vorba :
Data : 16 Octombrie
Eveniment : " Dacia x 37.546 = 1100 "
Locatie : Salonul International Auto Bucuresti
Descriere : Intalnire monomarca Dacia 1100 organizata cu ocazia lansarii unei noi sectii a R.C.R. : “1100 Club Romania”.
Organizatori : RETROMOBIL CLUB ROMANIA (R.C.R.), AUTOMOBILIA si, sa speram, uzina producatoare.
Ideea e sa strangem cat mai multe "sutici" (cum le alinta Chili) indiferent de starea in care se afla. Toate masinile vor putea fi inscrise in "1100 Club Romania" iar cele originale vor putea participa la evenimentele organizate de R.C.R. Cei pasionati de tuning vor forma o sectiune distincta, la intalnirile monomarca pot participa liber, cand e vorba de concursuri dedicate vehiculelor istorice masinile trebuie sa fie originale, e optiunea fiecaruia cum isi pastreaza masina, R.C.R. promoveaza masinile originale fiind membraq a F.I.V.A. . Demersul are ca scop obtinerea recunoasterii internationale a calitatii de vehicul istoric pentru Dacia 1100, asa cum R.C.R. a obtinut pentru ARO M 461. De aici rezulta numeroase avantaje : posibilitatea de a participa cu ea in competitii de gen internationale, introducerea in cataloagele cu cotatii, etc. Ani de zile Dacia 1100 a fost "carne de tun", a facut sute de mii de km, a fost lasata mostenire din generatie in generatie, reparata prin parcari, carpita si iar luata iar la alergat, uitata pe strazi, vanduta la fier vechi, vandalizata de pusti prin parcari. Ne apropiem de aniversarea a trei decenii d ela lansarea marcii asa incat consideram ca a venit momentul ca Dacia 1100 sa iasa la rampa de data asta ca vehicul istoric. ii asteptam alaturi de noi pe toti cei care iubesc Dacia 1100, indiferent de starea in care acestea se afla, in timp valorile se vor sedimenta, cei cu masini modificate poate vor avea sansa sa-si achizitioneze si un exemplar oriignal. Dacia 1100 a fost condamnata la disparitie si e mare pacat ca in medie cred ca zilnic una ajunge la Remat. Intr-un fel asta e soarta automobilelor , ramane numai ca noi , nebunii impatimiti de aceasta masina, sa reusim sa pastram cateva zeci de exemlare in stare cat mai originala, pentru a ne putea mandri si peste decenii cu aceasta bijuterie tehnica, poate nu cea mai frumoasa si performanta masina, dar cu siguranta cea mai apreciata si iubita in Romania.
Asteptam inscrierile voastre la eveniment pe adresa retromobil@yahoo.com
NUME/PRENUME .......................................
DACIA 1100 DIN ANUL 19..... CULOARE .........................
STARE ORIGINALA/MODIFICATA (mentionati una din variante)
ASPECT : IMPECABIL(Vopsea originala/restaurat), F. BUN, BUN, MERGE SI ASA
LOCALITATEA DE DOMICILIU ..................
NR TELEFON.......................
ADRESA DE EMAIL .....................................
In curand vom posta in sectiunea de stiri a site-ului wwww.retromobil.ro mai multe informatii despre eveniment, iar sectia 1100 Club Romania va avea o pagina dedicata pe acest site (in sectiune SECTII) , cu un link spre acest excelent forum care ne-a dat ocaiza sa ne cunoastem.
Speram sa obtinem intrarea gratuita pentru toate automobilele DACIA 1100 care vor veni pe 16 octombrie la SIAB si sa acordam fiecarui automobil inscris dupa modelul anterior o placheta de participare.
Se vor acorda premii conservare/restaurare/preparare/cel mai mic-mare rulaj/cel mai tanar-batran participant/masina sosita de la cea mai mare distanta.
La ora actuala in R.C.R. sunt inscriese sase automobile Dacia 1100 din care doua cu vopsea originala.
Vom face o invitatie si A.C.R.-ului in vederea expunerii primei masini produse (din informatiile noastre nu merge ...), poate o aducem si pe cea expusa in salonul oficial al firmei Dacia, ar interesant s-o gasim pe cea cabrio dIn reclama Tomi, auzisem ca e prin zona Craiovei, la un moment dat era la ziar de vanzare.
Asteptam si parerile voastre astfel incat prima intalnire nationala a posesorilor de Dacia 1100 sa fie o reusita.
Salutari,
Bogdan Coconoiu
AUTOMOBILIA
5 Sep 2005, 08:25
Sambata am demarat pregatirea masinii, in prima faza ma preocupa sist. de franare care dupa aproape 20 de ani de stat e mort.
Am dat jos etrierii si pompa (cam nasol plasata ....) . Pompa e in stare buna la interior ramane de vazut de unde o sa procur garniturile necesare, am un set nou dar au varsta masinii, seamana cu cele de 1300 ... Din fericire am gasit un set complet f/s de placute originale in portbagaj.
Daca are cineva o sursa de garnituri, racorduri, filtru de aer ii multumesc anticipat pentru ajutor, posibil sa se potriveasca de la alte modele ????
As vrea sa-mi spuneti cate ceva si despre repartitor daca se poate.
In rest masina arata OK, la 38.400 pare noua. Caroserie are cateva bube dar sper sa le retusez, batranica care o conducea nu prea vedea, am gasit ochelarii... Foarte amuzant , la bord e un carnet in care sunt notate toate drumurile, cu ore de plecare/sosire, traseu, impresii , piese inlocuite, cred ca nu s-a mers niciodata cu mai mult de 60 km/h, am ras juma' de ora citind "am plecat din Bucuresti la Poiesti la ora 8:30 , am ajuns la ora 11:10" si tot asa.
Vineri i-am retinut numarul B 69 UAP desi initial am vrut B 68 ACR, masina e ALB 40 si poate asa ii incurajam pe aceristi sa si-o puna la punct pe a lor, nu a mers niciodata de cand a fost luata de la licitatie si, din pacate, e revopsita.
Bogdan,
Ce racorduri si ce garnituri ai nevoie?
Garnituri de pompa de frana poti folosi de la D1300 , cu exceptia supapei de refulare.
Filtru de aer inca se fabrica la Buzau. Daca e cineva de acolo, iti poate trimite unul.
Ce pacat ca nu mai am D1100. Acum 10 ani nu s-a gasit nimeni sa faca un club.
AUTOMOBILIA
5 Sep 2005, 10:00
Cu racordurile de frana cred ca se rezolva, dar va trebui sa comand 10 seturi, o sa le iau pe firma si daca mai vrea cineva pot sa-l ajut.
Valabil si pentru placutele de frana.
Cu garniturile de etrier sper s-o rezolv si pe asta.
Ai idee cum se cheama fabrica din Buzau, imi aduc aminte de una Carfil.
O sa incerc sa fac un stoc de piese consumabile noi ca sa ne putem descurca.
Filtrul de ulei pare de D 1300.
B
AUTOMOBILIA
5 Sep 2005, 10:11
Azi vin si filtrele de aer, daca mai au la fabrica ....
AUTOMOBILIA
5 Sep 2005, 10:16
Asta-i fieru' meu. fotografiat pe camionul ca care l-am carat.
AUTOMOBILIA
5 Sep 2005, 10:30
Filtru aer 8,23 RON 1100
ulei 6,53 RON 1100/1300
nu stiu daca au TVA
Uncle-Sam
5 Sep 2005, 10:58
filtru de aer nou se gaseste in vitan
AUTOMOBILIA
5 Sep 2005, 11:06
Primul inscris la intalnire se numeste DIMA SORIN , este din Bucuresti, si are o "sutica" cu vopsea originala !!!!
Zilele acestea o sa termin afisul-manifest pe care o sa-l primeasca pe email toti cei inscrisi sau care vor sa ne ajute in organizare, rugamintea e sa-l printati si sa-l plasati la parbriz tuturor masinilor pe care le considerati apte sa vina (Chili mai trimite-mi te rog lucrarea ta).
Precizare : primul inscris si-a declarat masina "modificata "pentru delco,bobina si carburator de D1300. MODIFICAT inseamna tuning, micile modificari dictate de ratiuni tehnice merita mentionate dar sunt reversibile deci masina poate fi considerata originala, chiar daca nu e 100%, piesele sunt similare, cand spunem MODIFICAT ne referim la masini total modificate, OK ?
AUTOMOBILIA
5 Sep 2005, 11:08
Am vorbit deja cu organizatorii SIAB, pe 15-16 se tine raliul Bucurestiului, o sa fie mare aglomeratie la SIAB dar eu tin sa pastram data pt ca daca e afluenta mare e cu atat mai bine. Zilele astea o sa discut si la Dacia, cu dl. Stroe.
AUTOMOBILIA
5 Sep 2005, 11:09
SIMA DORIN este nr 1 , scuze de confuzie !!!!
AUTOMOBILIA
5 Sep 2005, 11:28
Conform cartii "Autoturismul DACIA 1100" (Ed. Tehnica 1973 - H.Freifeld/N. Oancea) culorile originale au fost :
ALB (Bej) 40
VERDE 57
GRI 83
ALBASTRU 68
ROSU 28
Cam greu de comandat la firmele moderne de vopseluri, Policolor-ul oricum cred ca nu le mai face, a incercat cineva ?
Culorile exista la policolor, acum insa mai au o cifra in plus ceva de genul 665 pentru 65 albastru...iti dai seama dupa cartonas daca e culoarea pe care o cauti.
Uncle-Sam
5 Sep 2005, 11:59
gri 83 se gaseste peste tot. chiar si la spray gata facut
AUTOMOBILIA
5 Sep 2005, 12:20
Racordurile de frana costa cam 10 RON/bucata, maine cand le primesc aflu exact.
AUTOMOBILIA
5 Sep 2005, 12:21
Uncle Sam cum mai stai cu lucrarea, merge treaba ???
Uncle-Sam
5 Sep 2005, 12:38
merge, merge. dupa cum am mai scris, mi-am pus saptamana trecuta mi-am pus ambreiaj de 1300. o sa incep sa o mai "bibilesc", sa nu-mi fie rusine cu ea. Anu viitor o fac albastra, ca pe gordini
QUOTE(RETROMOBIL @ 5 Sep 2005, 14:20)
Racordurile de frana costa cam 10 RON/bucata, maine cand le primesc aflu exact.
Sunt si pentru spate? Adica se potrivesc cu alea originale? Io am pus de dacie 1300 de pe fata si sunt mai lungi.
Apropo de vopsea, la mine parca scrie bleu 68 in loc de albastru.
Carfil-u(www.carfil.ro) face carburatoare si e in Brasov.
AUTOMOBILIA
5 Sep 2005, 12:39
Am ajuns la 7 cu lista inscrisilor, avem deja asigurata prezenta intregii game de culori originale.
Stie cineva vreun exemplar 1100 S original ? Ar fi frumos sa vina unul la intalnire.
De masini preparate pentru curse in anii '70 nu mai vorbesc, tin minte una alba cu numere de DB, cred ca omul lucra la ACR - Dorobanti pt ca mereu era parcata vis a vis. Avea stopuri de Ford Cortina (rotunde), fara bari si cu o toba interesanta, suna extraordinar de bine.
Nu stiu daca Chili v-a informat, la Cluj se lucreaza la un 8 Gordini, din cele pe care a alergat lotul national ....
AUTOMOBILIA
5 Sep 2005, 12:43
Da Mihu ai dreptate memoria mi-a jucat o festa.
Ref racorduri de frana sunt facute dupa STAS adica sunt originale, unde se poate eu zic sa nu apelam la improvizatii , mai ales la frane ...
AUTOMOBILIA
5 Sep 2005, 12:54
Anul trecut am fost la salonul RETROMOBILE (Paris) si la inca unul mai in sud (Avignon). Am vazut peste 20 de R 12 Gordini si doar 2 R8 Gordini pretul e de 6-8000 pentru 12G si 15-20 pentru 8G, dar ultimele nu exista pe piata.
Pot sa va spun ca erau cateva standuri din care puteai sa cumperi cam orice piesa atat tip standard cat si de Gordini, inclusiv rotile pe 13 de aliaj. Saptamana trecuta e ebay a fost un set de 4 cu 500 EUR, pareau OK.
Pe 16 o sa incerc sa vizionam la standul RETROMOBIL filmul cu istoria 8 GORDINI . Mai e un filmulet publicitar facut cu ocazia lansarii 1100, a fost dat pe A1 cand s-a retras "regina", il am dar cred ca originalul e mai lung, l-am avut si digital dar nu mai stiu pe unde l-am pus.