Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia 1100
DaciaClub - Forum Dacia > Oldtimers > Oldtimers
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75
AUTOMOBILIA
My Webpage

Buna ziua tuturor pasionatilor de Dacia 1100 !!!!

Ma numesc Bogdan Coconoiu si sunt unul din colegii de club ai dlor "Chili" si "Byl".
Anul trecut colectia mea s-a imbogatit cu o 1100 cu 38.000 km la bord, vopsea originala. Ca si voi astept zilele calduroase ca s-o pun la punct, n-a mai circulat din 1987 zacand intr-un garaj bucurestean. Ma bucur sa constat ca se contureaza o comunitate a posesorilor de astfel de masini. Impreuna cu Chili pregatim de ceva vreme lansarea unei noi sectii a RETROMOBIL CLUB ROMANIA, "1100 Club Romania". Ca la fiecare editie si anul asta la SAB vom avea stand asa incat pentru 16 octombrie am inclus in calendarul de evenimente o intalnire monomarca intitulata "Dacia x 37546 = 1100" (pornind de la productia totala a modelului) unde ii invitam pe toti posesorii de astfel de automobile. Sectia va fi lansata cu acesta ocazie.

Am observat pe forum multe discutii pe teme "restaurat sau tunat". A restaura inseamna a readuce un vehicul la starea sa originala, aici incluzand si culoarea care trebuie sa fie din gama originala utilizata de producator. Masinile restaurate sau conservate pot fi inscrise in clubul nostru.

Pentru cei care abordeaza tuningul pe 1100 exista calitatea de membru simpatizant al RETROMOBIL CLUB ROMANIA, acestia putand participa in mod exclusiv la intalnirile monomarca 1100. O situatie similara o au cei din sectia MINI Club Romania, unde sunt exemplare din anii 80 care nu indeplinesc conditia de vechime.

Chili a fost propus pentru a fi presedintele acestei sectii, cel putin pentru primii doi ani (dupa care se fac alegeri) pentru ca 1100 este marea sa pasiune si in plus are o masina "brici" cu care a avut mereu evolutii superbe in raliurile pe care le organizam. Este unul din cei mai inimosi membrii ai RETROMOBIL CLUB ROMANIA, desi nu locuieste in capitala participa 100 % la evenimentele pe care le organizam, inclusiv la raliurile la care participam in strainatate (e drept in ultimii 3 ani a fost numai Bulgaria).

1100 Club Romania isi propune sa impuna Dacia 1100 in cataloagele dedicate vehiculelor istorice, lucru reusit de colegii de la sectia ARO M 461 Club Romania.

Inca o data va felicit pentru pasiunea cu care intretineri aceste masini si sper sa ne vedem sanatosi la SAB in octombrie !!!!




mihu
Pui de drac in legatura cu pivotul ala cu care te chinui la strans e vreo posibilitate sa nu mai ai filet unde sa mai strangi piulita?

Am reusit sa-mi rezolv problema cu blocarea pedalei de acceleratie. Cauza era chiar pedala care se ruginise, nu cablu cum banuiam. Am rezolvat si litrometru(plutitoru era in regula). Am ramas surprins cit de bine era izolat capacul ala din spatele banghetei pe unde poti accesa litrometru. Cu ocazia asta am aflat ca se poate umbla la litrometru fara sa scoti rezervorul de pe masina, cum credeam mai demult(bine ca am vazut pozele facute pui de drac cu masina bucati).
pui de drac
am tipat sus si tare ca se poate scoate fara demontarea rezervorului...nu era necesara vizionarea pozelor...

cat de topicu lu' RETROMOBIL biggrin.gif.. ce ziceti? ne lipim??

eu unul "tuning" nu cred ca e bine zis..ci poate o "preparare"?

sa fim seriosi,tuningu e chestia aia cu multe dungi,neoane,fibra de sticla si alte prostii,de-acord??

eu sunt pentru..am sa iau legatura cu nenea chili vizavi de o "alipire" a clubului,pentru ca voiam sa iau initiativa de a organiza clubul independent...cu carti de vizita,fisa masinilor,etc etc etc...deja am datele la 90% dintre membri de pe-aici si ne gandeam sa ne adunam la vara in brasov..eu sunt din iasi...

cu alte cuvinte...ar trebui sa votam...sa ne hotaram...si apoi sa facem demersurile...

o mare parte din noi sigur vor fi simpatizanti deoarece nu au masinile in stare identica cu cele din fabrica sau nu-si doresc asta...(cum as fi eu de exemplu)

daca ne primiti la SAB..ar fi super..pana in toamna termin si eu rodaju la motor tongue.gif

cu alte cuvinte...eu personal sunt PENTRU nu stiu restul

cat despre mine...ce fel de raliuri organizati?? daca e ceva gen monte-carlo-retro cum am mai vazut pe la tv as fi tare interesat sa alerg cu baba mea prin carpati...adevaru e ca as avea si cu ce biggrin.gif
Uncle-Sam
de acord si eu
byl11
PUI, lasa in colo aparatu de sudura, io ti-am zis sa incerci cu o piulita mai larga poate chiar 2 ca si distantier, daca nu merge asa inseamna ca ala dinaintea ta a largit gaurile de la fuzete pt pivotii de 1300!!! ESTE IMPOSIBIL sa nu mearga cu una din solutiile ce ti le-am zis, cit de dubios ar fi pivotul, Sechi poate sa confirme ca nu am sudat nici eu si nici el la vreo masina pivotii si crede-ma ca am schimbat multi!!! Mai incerca!! Nu suda!
ydaniel
domnu Coconoiu acum aveti si 1100!f bine
Uncle-Sam
merg cumva pivotii de 1300? Eu ma gandeam sa iau la freza din "gat" si sa dau alte gauri in bascula. Ma refer la pivotii cu 4 gauri de prindere (nu mai stiu daca sunt de sus sau de jos)
pui de drac
bai,nu sudez pivotu de fuzeta,doamne fereste.....

degeaba as incerca cu piulita aia mai larga dedesubt..aia ar merge in ideea in care poate ajunge la capatul filetului,pur si simplu nu sta fixat pivotu in fuzeta...ideea era sa sudez cu 1 punct o piulita pusa deasupra..incat sa pot tine fix pivotu de piulita aia si apoi sa infiletez pana la capat piulita originala..si apoi sa dau jos prima piulita ,get it??

mai e pana atunci biggrin.gif

azi am mai pus cablu de acceleratie si bratu stanga spate...mai ramane decat bara de torsiune fata si puntea spate si e pe roti tongue.gif

cred ca maine imi vin si flansele

sechi
Foarte buna initiativa, d-le Coconoiu! Ne-am cunoscut acu vreo 5 ani la unSalon auto, dar nu cred ca ma mai retineti. Nu mai am D1100.
Byl 11,nu mai faci nimic la noi cu Retromobil? Vreau si eu simpatizant.

Orice ai face, pivotul de Lada tot se invarte.E din cota de prelucrare a conului. Pune orig!

Merg la con de 1300, da e mult de lucru la adaptat.

Cine vrea niste capace de roti originale noi ,nepuse pe masina?

Renault 10 sau 10 major mai are cineva in afara de Byl11 ? Ar trebui vorbit si de ele aici.Chiar si despre R Dauphine,Caravelle,Floride.

pui de drac
sechi,desi asemanarile sunt izbitoare din nefericire nu putem vorbi de altceva decat DACIA aici...
byl11
Aaa, eu am crezut ca ai pivot original la ala de lada nu ma pricep, cum ti-am zis s-ar putea sa nu se potriveasca conul cu fuzeta...caz in care nici nu o sa tina ff mult improvizatia. Da am inteles ce vrei sa faci cu piulita sudata de la inceput:)
AUTOMOBILIA
Multumesc pentru raspunsuri.

Corect e o mare diferenta intre tuning si preparare. Pentru ca a fost nominalizat un celebru raliu dedicat vehiculelor istorice trebuie facute cateva precizari :

- masinile care participa la acest raliu sunt perfect originale
- se accepta preparari dupa specificatiiel de omologare sub care masina a concurat in perioada in care participa la competitii
- asta inseamna : jante, anvelope, proiectoare, scaune, centuri, carburatoare si rooll-bar inlocuite/adaugate.

Atentie : toate modificarile trebuie sa fie reversibile, fara modificari ale caroseriei si motorului (marirea capacitatii, comprimarea, usurarea unor componente, etc).

Revenind la subiectul nostru , Dacia 1100 : o masina cu serie de sasiu de 1100 modificata dupa specificatiile modelului "S" nu poate participa la o astfel de competitie. Daca motorul este de 1300, rotile sunt de ARO, scaunele de BMW putem discuta despre un priceput mecanic-preparator dar nu discutam despre un vehicul istoric.

Dl. "Pui de drac" lucreaza cu mare pasiune insa inlocuind elemente de franare, directie sau suspensie cu unele produse artizanal sau adaptate e foarte posibil ca la RAR situatia sa nu fie prea roza. Si asta nu doar in Romania, nicaieri nu se accepta decat reproducerea/reconditionarea pieselor decat dupa specificatiile originale.

Desigur e foarte posibil ca masina sa fie mult mai performanta si sa aiba o tinuta mult de drum mult imbunatatita toturi daca vrei sa alergi , chiar si in curse dedicate masinilor istorice , trebuie sa te bazezi pe o masina perfecta.

Chili de exemplu participa cu o 1100 "curata" fara modificari si de multe ori a avut timpi comparabili cu masini cu puteri cel putin duble. Vorbesc de R12 Gordini, Alfa Romeo GT, Fiat 124 ABARTH / 124 Spider, BMW 2002 (toate au peste 100 CP) Lancia Fulvia (90 CP), Morgan (200 CP) etc.

Iata deci ca se poate, probele speciale de indemanare sunt tehnice, cer in primul rand mana si apoi, normal, si masina. Din pacate cred ca nu l-ati vazut pe Chili mergand de-a latul cu 1100 si sincer am convenit sa ne mai calmam, masinile sunt totusi vechi si e pacat sa le fortam in curse.

Raliurile sunt de regularitate, trebuie sa ajungi d ela A la B intr-un timp impus, orice abatere de minute in plus/minus se penalizeaza. Media e in jur de 50-60 km/h dar daca drumul e aglomerat, te opresti sa admiri peisajul sau ai vreo pana. lucrurile se complica.

Ref club : RETROMOBIL CLUB ROMANIA e membra a FIVA www.fiva.org federatia internationala de profil. Urmam regulile internationale , as vrea sa ne intelegeti corect, nu vrem sa facem pe interesantii dar daca vrem sa reprezentam ceva in domeniu trebuie respectate niste reguli. Respectam dreptul fiecaruia de a modifica masina pe care o are sau a merge cu ea zilnic, fara sa investeasca in restaurarea ei. Noi prezentam insa si conceptul de vehicul istoric si organizam evenimente exclusiv pentru acestea. Cine vrea sa-si exprime pasiunea corect si sa-si investeasca banii in mod recuperabil (eventual pentru ca piata e slaba) urmeaza aceasta cale. Observati ca in Romania legile sunt din ce in ce mai restrictive . In SUA poti sa faci masina dintr-o cada de baie , o pui pe roti si ti-o inregistreaza fara probleme. La noi insa, si in Europa in general e mai greu, ca sa nu zic imposibil.

Pretutindeti sunt oameni care modifica masini vechi, nu cred ca trebuie sa intru in subiectul "custome cars" prea mult. Respectul meu pentru ei , insa noi , ref 1100, ne-am propus s-o impunem ca masina de colectie. Consider ca merita sa ne mandrim cu aceasta masina , chit ca e doar asamblata in Romania.

Repet la intalnirile monomarca pot participa si masini modificate.
Cand insa vine vorba de probe sportive, desfasurate dupa regulamente interne/internationale, masinile trebuie sa fie originale. O sa fie o placere sa admiram talentul cu care si-a modificat masina dl "Pui de drac" , sau masina cabrio facuta pentru reclama la Tommy (stiti pe unde a ajuns, la un moment dat era de vanzare ????) dar poate cineva, in speta clubul, sa-si asume responsabilitatea unui eveniment nefericit (se rupe ceva si masina intra in spectatori - Doamne fereste)??? Daca respectam regulile de organizare, care includ si originalitate masinii, prezenta verificarii tehnice, avizul Comisiei Tehnice pe anul respectiv suntem acoperiti. Altfel dam cu subsemnatul si e pacat ....

Propunerea nostra e sa ne vedem pe 16 octombrie la S.I.A.B., sa definitivam statutul acestei sectii si sa pornim la treaba. Daca vreti sa facem o intalnire preliminara astept propunerile voastre, va rog sa tineti cont insa si de calendarul RETROMOBIL CLUB ROMANIA care e destul de incarcat anul asta http://www.retromobil.ro/evenimente/calendar/calendar.htm
Consider ca am pierdut suficient timp si mi se rupe inima, zilnic se caseaza cel putin o Dacia 1100, unele intr-o stare de te apuca nervii ......

Cu respect,
Bogdan Coconoiu
FLEX
Io unul sint fericit ca Bogdan Coconoiu a ajuns si aici ...
I-am urmarit articolele cu mare placere si are o colectie de babe de mai mare dragul; a adaugat si o 1100 ... felicitari!

Problema mare: site-ul Retromobil nu se deschide! Connection failed!
paulp
mai incearca, la mine merge wink.gif

E de la tine smile.gif
mihaiachi
QUOTE(Uncle-Sam @ 15 Mar 2005, 20:39)
mihaiachi de unde esti?

Din Bucale... piesele sunt pe Stefan cel Mare, pe la Lizeanu... sunt profund interesat sa scap de ele, le am de la cineva care m-a chemat sa facem curat in subsol shi mi-a fost mila sa le duc la fiare vechi. Car'va'zica, le dau cu 4000 chilu' ce-i de tabla, shi sa zicem 100.000 bucata de cutie de viteze, ca are mult aluminiu... m-ash bucura sa-i foloseasca cuiva... capota de motor shi portiera sunt chiar bune....
Uncle-Sam
Dl. Coconoiu, daca la a mea am vopsit motorul in alta culoare, i-am pus alternator, am taiat din arcuri, retapitat interior+alte "briz-brizuri" care se observa in poze ma mai pot inscrie?
pui de drac
din pacate...tovarasii mei...se pare ca noi nu ne prea incadram la nici o chestie de-acolo de prin club..doar cativa dintre noi sunt cat de cat dupa normele impuse de retromobil..

chiar ma gandeam astazi profund la aceste reguli..si aveam de gand sa ridic cateva intrebari la care deja mi s-a raspuns cu o mare amabilitate...

din punct de vedere stric istoric..noi suntem cam nuli...din nefericire...asta este...

dar la SIAB venim obligat...ne-ar face mare placere sa ne afisam langa cele originale....un fel de "inainte" si "dupa"

cu alte cuvinte...multumim pentru precizie si sincer,apreciez enorm profesionalismul de care dati dovada...mai rar asa oameni...sincer...poate cu o alta masina tot veche pe care mi-o voi cumpara intr-un viitor sa ma inscriu si eu in retromobil...dar cu aceasta "baba" nu imi propun acest lucru...

multumim moderatorilor care n-au inceput sa taie si sa spanzure aceasta discutie...aprecieri sincere iarasi,mi-era frica sa dispara vreo 10-15 posturi..



asta este....acu sa revenim la ale noastre biggrin.gif

daca eventual ne mai putem ajuta cu sfaturi,intrebari,etc...as fi dispus la o eventuala colaborare cu mare drag biggrin.gif

sa revin...nu vad care-i baiul cu pivotii de lada...la una din fuzete a venit perfect...raman la suspiciunea mea referitor la fixarea aceastuia...sa zicem ca pivotu n-a intrat suficient de bine incat sa se fixeze,iar filetul merge prea greu...in fine..il execut eu,fiti fara grija..daca nu si nu,il schimb..

asaaa...datorita faptului ca je n-are flanse,operatiunea puntea spate cu 4 amortizoare a la gordini,se amana..

am purces la curatarea cutiei de viteze,desfacerea ei si la urmatoarele concluzii:

inca n-am aflat de unde provine jocul..dupa sursa de zgomot provenita pare a fi din zona grupului conic

am demontat axele de pe carcase...si am observat ca atentie..cine se pricepe bine:

Pinionul de plastic de la kilometraj se invarte cateva grade stanga-dreapta pe axul sau..pare a fi un joc liber..nu inteleg de ce il are..poate sechi sa-mi explice ca el a mestecat mai mult prin astea..n-ar trebui ca pinionul respectiv sa fie FIX pe axul ala?

am cetit prin carte...voi purcede la un reglaj al distantei conice..poate o sa-mi iasa si jocul conic cum trebuie..doamne-ajuta...
voi rasfoi si eu manualele de 1100 si 1300 poate voi gasi o solutie..
pana atunci astept o mana de

AJUTOR
intre timp,ce parere aveti: de unde poate fi de altundeva daca nu e din grupul conic?

mentionez: se aude "clanc" in momentul in care schimb sensu de mers...de exemplu merg cu fata,opresc,bag marsarier si cand ridic ambreiaju intai se-aude clanc cum cupleaza apoi pleaca masina de pe loc


si invers,merg cu spatele,opresc,bag 1-a,apoi ridic ambreiaju,clanc si abia apoi pleaca masina de pe loc...

exclus orice alta cauza in afara de cutie/planetare...


orice parere cu argumente bune e binevenita!
byl11
Pui de drac am o veste buna si una proasta pt tine:)) Vestea buna: nu are nimic cutia de viteze; vestea proasta : una din crucile cardanice e mincata!! Asta e parerea mea, asa ca du-te la trompe si desfa-le cochiliile, scoate crucile si vezi la care e baiul...ai grije ca la fiecare sunt 2 rulmentei cu ace care cad cind le scoti!!
Uncle-Sam
belea mare descoperita ieri: S-a gaurit tabla de sub cheder de la rugina si intra apa pacolo in praguri si in masina sad.gif( Sa chem pe cineva luni sa-mi dea parbrizu si luneta jos
AUTOMOBILIA
QUOTE(Uncle-Sam @ 18 Mar 2005, 21:47)
Dl. Coconoiu, daca la a mea am vopsit motorul in alta culoare, i-am pus alternator, am taiat din arcuri, retapitat interior+alte "briz-brizuri" care se observa in poze ma mai pot inscrie?
*



Cu vopsitul motorului, nu e o mare problema, alternatorul se accepta (pastrati dinamul)

Cu arcurile nu e fff grav, e o modificare reversibila

Sorry , n-am vazut pozele , poate nu stiu eu sa le deschid.

La refacerea interiorului trebuia sa utilizati vinil negru, Ideea e sa nu retapitati ce a fost textil cu vinil/piele si invers si pastrati nuantele /materialele originale. Modificarea formei scaunelor (suprainaltarea de ex) strica originalitatea.

Ref briz brizuri : daca e un turometru sau un ceas suplimentar, montat fara sa "traforezi "/gauresti bordul e OK.

Sunt bucuros am gasit radioul original marca PREDEAL, unul din "optionalele" de la acea ora.
AUTOMOBILIA
QUOTE(sechi @ 17 Mar 2005, 22:27)
Foarte buna initiativa, d-le Coconoiu! Ne-am cunoscut acu vreo 5 ani la unSalon auto, dar nu cred ca ma mai retineti. Nu mai am D1100.
Byl 11,nu mai faci nimic la noi cu Retromobil? Vreau si eu simpatizant.

Orice ai face, pivotul de Lada tot se  invarte.E din cota de prelucrare a conului. Pune orig!

Merg la con de 1300, da e mult de lucru la adaptat.

Cine vrea niste capace de roti originale noi ,nepuse pe masina?

Renault 10 sau 10 major mai are cineva in afara de Byl11 ? Ar trebui vorbit si de ele aici.Chiar si despre  R Dauphine,Caravelle,Floride.
*



SECHI, sunt interesat de capace, am unul bulit. Ma intereseaza orice piesa noua, desi masina e super, nu se stie niciodata cand se rupe ceva.
AUTOMOBILIA
Pui de Drac,

Importanta e ca avem o pasiune comuna.

Prima mea masina a fost un Fiat Toplinio 1939. In afara de sasiu si caroserie totul a stat un timp in balcon la etajul 5, pe Dorobanti. Am surubarit vreun an la ea fara mari succese. Apoi mi-am luat Mini-ul si am scapat de Topolino, era f distrus si incomplet.

Mi s-a parut ca e impecabila. Apoi am cunoscut un om , nea Gabi care avea vreo 30 de ani de surubarit la Mini-uri. Masina avea o groaza de piese neoriginale/distruse . Eu o credeam cea mai ce !!!!
Dupa cinci ani de munca acum arata elegant. Mi-e greu sa-ti dau lista reperelor inlocuite, oricum am pus bari, cauciucuri, faruri, semnale, cilindri, saboti, racorduri, pompa de frana, masca , jante (pe 10) ..................... noi,
http://www.retromobil.ro/galerie_foto/veh_...i/coco_mini.jpg

Au urmat alte si alte masini, lista e prea lunga si deviem de la subiect. Acum lucrez la un STEYR Cabrio din 1934 si cred ca o sa ma opresc, poate doar un Alpine A310 ... ar da bine langa Lancia Fulvia si Mini Cooper dar e mult prea scump (25-30 de mii). As completa careul de asi de la Monte Carlo.

Am facut o introducere lunga pentru a te convinge ca in timp poti evolua daca iti urmezi pasiunea cu ardoare. Nu e simplu , trebuie sa faci mari sacrificii, banii nu cresc in pom se fac greu iar restaurarile sunt foarte costisitoare. Un coleg de pe forum spune ca m-a cunoscut la SAB . Imi faceam concediul, nu e nici o gluma. Acum ca m-a casatorit nu mai tine , zic multumesc sa-mi intretin colectia ca de dezvoltat nu mai sunt sanse.

In timp cei care au masini modificate isi pot lua inca una originala, piese demontate de pe cea preparata (bari, interior, motor) pot fi folosite la noua masina, daca e cazul.

Nu trebuie sa dezarmezi Pui de Drac, Multi s-au inscris in RETROMOBIL CLUB ROMANIA cu pretentia ca au o masina perfecta si in timp s-au convins care e realitatea si au luat masuri , mergand de la mici retusuri pana la restaurari totale. Altii si-au schimbat masina, au mai luat una , etc. Banuiesc ca esti suficient de tanar incat sa speri. Observ ca esti priceput, ai un garaj, mai faci o reparatie, mai schimbi o masina in profit si evoluezi.

Hai sa fim optimisti !!!!
sechi
Pentru capace astept oferta. Sincer,nu stiu cat sa cer,dar as dori ca pretul propus de tine sa nu fie derizoriu.
pui de drac
eh....(oftat) ce sa-i fac...oricum,masina asta 1100 e de alergat...am vrut dintotdeauna un "muscle-car" mai european daca ma intelegi...

evident,cu mare drag mi-as lua ceva mai vechi...sa zicem poate un wartburg 1000 sau o volga si sa le restaurez...croame si alte treburi..ar fi superb..dar la 1100...personal..nu mi se pare ca merita...sincer..in fine...e chestie de gustibus...oricum o sa raman 4 ever indragostit de masinile retro..asa ca intr-o zi tot ma lipesc eu de voi biggrin.gif

AM REZOLVAT CUTIA


problema principala era din faptul ca pinionul de plastic montat pe axul principal,ala mare cu sincroane cu tot era desfiletat...drept pentru care intreg ansamblu-ax&pinioane se muta dupa cum angrena coroana pinionul de atac...

adica axial..o data cand mergeam intr-un sens axul era impins si cand schimbam sensul,axul era "tras" de angrenajul pinion de atac-coroana...stiti voi,dintii aia inclinati,etc o data coroana trage pinionu,o data-l arunca in exterior...de-aici si problema mea...evident,se modifica si distanta conica si jocul si ...ma rog,aiurea rau tare...

asta se rezolva...am gasit,evident,marmelada in loc de ulei in cutie..nu mai zic nimic de praful consistent depus pe carcase...am inceput sa le curat...cu greu..inca mai caut o solutie sa le pun la murat sa se dizolve vaselina aia imbibata cu praf pe la diverse muchii si imbinari

problema curioasa ar fi un mic joc la sateliti....sunt mort de curiozitate cum ar trebui sa fie noi...ce joc sau deloc ar trebui sa aiba

in mare...cam asta ar fi...restul...va mai intreb eu pe drum...
FLEX
Domnule Coconoiu (desi cred ca sintem leat, 33), deoarece nu pot accesa nicicum site-ul retromobil, mi-ati putea recomanda un tinichigiu BUN si un vopsitor asisderea in zona Brasov? ca acolo am conservat Fiatul si sincer nu l-as mai aduce pe roti pina la Moara Vlasiei, ca sa nu mai vorbim ca nu prea imi permit preturile de la acel atelier ... cu mecanica o mai scot eu la capat, dar cu vopseala si oxizii nu prea ...
Multumesc pentru orice raspuns ...

PS: cu 1800-le ce ai facut? am cazut de pe scaun citind articolul despre el ... arata minunat!

PPS: puiule, ai toata admiratia mea pentru incapatinare biggrin.gif biggrin.gif HiRBul va fi iar pe sosele! wub.gif
pui de drac
lolz..nu prea vad de unde-i incapatanarea..ma rog..multam de aprecieri...ne vedem noi la o bere...ca la intalnirea de la academie atunci n-ai mai venit sad.gif

off-topic,astazi am segmentat un motor de 1300 damn that was good....am uitat ce misto e...

sa pui mana pe setu motor,sa-l scoti din cutie,sa asamblezi totu pe bloc.sa strangi la cuplu..moama ce misto..deja stau ca pe ace dar mai am mult..foarte mult sad.gif

saptamana asta termin de pus puntea spate cu tot cu cutie si planetare,tot..

urmatorul plan de atac:

1 bara de torsiune fata
2 pregatirea interiorului: curatat,antifonat,de reparat ce mai e de facut pe la tabla..de ex trebuie sa inchid gaura lasata de radiatorul de climatizare
3 concepere si montare cusca de tevi pe caroserie
4 pregatire de vopsit
5 vopsit interior si exterior
6 instalatia electrica
7 montajul tuturor accesoriilor
8 motorul


ei bine dragii mei..va anunt ca am ramas si fara bani...o sa iau o pauza dupa ce termin etapa in care sunt acum si nr 2.....celelalte necesita un sut mare de bani pe care nu-l mai am...
byl11
Pui ai vreo schema pt cusca? am inceput sa demontez cele 2 cuti de viteze aia de dacie 1100 e la fel de jegoasa ca a ta, de 2 zile ma chinui sa o curat am ajuns la exterior sa o iau cu bormasina cu perie. Nu a vrut sa se inmoaie pamintul ala cu nimic, da nici eu nu am rabdare!! Miine trimit poze cu motorul:))
pui de drac
hahahahahahahahaha aaaahhahahahaa hahahahahahah,bai,nu mai pot,sincer,hahahahahha moooooooor....

cea mai tare gluma pe seara asta...

sorry byl,nu radeam de tine,ci de coincidenta....si eu sunt cam disperat cu mizeria..s-a dus la turbojet dar nu totul..a ramas vaselina bine impregnata cu praf pe la diverse imbinari,va trebui sa iau in mana surubelnita de ceasornicar...

oricum,nu-ti fa griji...am dat jos grosul cu spaclu de pe ea..nu se mai cunosteau patratelele pe ea..

atasez ceva poze cu o cushca de tevi care mi se pare ok dpdv prindere de shasiu..o singura problema are...in partea dein fata,e prinsa de cele 2 triunghiuri care...nu-s decat dublate..cu o distanta de vreo 3 cm intre ele...adica NU de lonjeron..acolo va trebui modificata cumva prinderea..in rest,mijloc si spate e super gandita..plus restul de ranforsari...as zice ca e chiar destul de profi..
cj82ufo
sechi tu ai piese de 1100 noi sau cum??ca imi tre simie poate
pivoti etc etc
]
AUTOMOBILIA
Sechi ,

N-am nici o idee, fa tu pretul, il astept pe PM. OK ?
AUTOMOBILIA
Nu ma mai domniti, pt toata lumea sunt Bogdan
AUTOMOBILIA
Din pacate m-am despartit de Fiat -ul 1800. E o super masina, sase cilindri in linie, 90 CP, frane cu discuri pe ambele punti. Imi pare rau dar din motive de spatiu a trebuit sa renunt la ea. Am facut de doua ori Bucuresti-Sofia si retur cu ea pentru diverse concursuri. E o masina extrem de comoda si sigura, pe autostrazi mergeam lejer cu 120-130 km/h. Ce mai, e o placere s-o conduci.

Are insa aceeasi "boala" ca majoritatea "italiencelor" : tabla se corodeaza fantastic de rau, are tot felul de dubluri si lonjeroane in care apa intra dar nu poate iesi .....

Ref pro si contra restaurarii la 1100 :

Parerea mea e ca daca gasesti o masina care sa necesite repararii minore la caroserie/motor merita luata, revopsita profesional si pastrata. Cred ca e cel mai facil mod sa ai un vehicul istorice ,piese se mai gasesc, daca nu noi macar in stare buna. Documentatia e in limba romana, multi nu se descurca in germana de ex, o serie de piese inca se mai produc sau se pot adapta. Ai cu ccine sa te consulti si gasesti o masina la care sa faci comparatii.

Eu ca sa "arunc" un ochi la un STEYR trebuie sa merg pana la Viena ..... In fiecare an in august merg la St Polten la un targ, e cam singurul loc in care am sanse sa gasesc vreo piesa. E foarte greu , noroc cu prietenii de la STEYR Register care ma ajuta. Un mare merit in resturarea acestei masini il are internetul. Fara el eram un om mort.

Ref meseriasi din zona Brasovului : imi pare rau nu cunosc, stiu de existenta unui vopsitor care are o KARMANGHIA portocalie. E artist. Oricum e clar ca cine lucreaza de calitate e in 99% din cazuri scump. Diferenta de pret vine din durata un proces de vopsire/tinichigerie profesional. O masina se poate pregati pentru vopsire intr-o zi sau intr-o saptamana, uneori si mai mult. Tinichigeria poate dura 2-3 zile sau 2-3 luni uneori chiar 6-8 luni. Cand sablezi toata caroserie gasesti multe surprize. Reparatiile locale indeparteaza doar zonele care se observa (s-au perforat). Poti sa te trezesti dupa un an ca masina s-a gautit in alte parte si atunci o iei de la inceput. Materialele folosite sunt ca si aruncate, nu mai vorbesc de timp. Cu ornamentele/emblemele nu te poti juca in fiecare an , sa le tot scoti sa le tot montezi, pana la urma ramai fara ele. Cand spui ca o restaurare cista 3-4000 EUR pare mult dar hai s afacem un calcul :

La o masina lucreaza cel putin 4-5 oameni: tinichigiu, vopsitor, tapiter, electrician, mecanic pe care firma ii plateste in fiecare luna cu 200-250 EUR, uneori si mai mult, dar asta e media. Tinichigiul lucreaza sa zicem 6 luni => 1500 EUR salariul sau
Electricianul 2 saptamani => 100 Mecanicul vreo 3 luni => 600 Tapiterul 2 saptamani => 100 . Am ajuns la un total de 2300 EUR. Nu adaug costuri cu sablarea, aprovizionarea cu piese si materiale, transportul personalului, paza, curent electric , gaze , scule si echipamente care se distrug/defecteaza, etc. Firma plateste TVA => 19% se scad din suma de care vorbeam. Impozitul se plateste in functie de tipul firmei, nu intram in amanunte. Garantia e mai mult decat buna 5 ani la caroserie, 3 ani la vopsea si cromaje etc. Rivalizeaza cu cea acordata pentru masini noi, cu conditia sa pastrezi/utilizezi masina in conditii corecte (garaj ventilat, mers pe sosea si nu prin paduri/drumuri neamenajate unde pietrele si crengile pericliteaza vopseaua, spalat manual, etc)

Iata deci de unde vin costurile. Din pacate asta e situatia. O varianta e sa-ti faci masina singur dar cine are curajul sa invete sa sudele pe masina lui de colectie ? Materialele reclamate de vopsitorie sunt scumpe , daca sunt de calitate, poti sa vopsesti masina in curte sau intr-un garaj , in praf, fara ventilatie si filtre ?

Desigur ca poti, multi si-au vopsit masina cu aspiratorul in spatele blocului.
Daca ai conditii si pricepere poti sa-ti faci mecanica si electrica, asta e parerea mea. Tapiteria e o alta arta. Exista anumite limite, poti de ex sa-ti aranjezi singur mocheta dar daca ai de facut un soft-top , materialul costa 5-600 EUR chiar n-ai curajul sa bagi foarfeca in el . Am vazut si tapiteri cu 25 de ani de meserie care au fugit cand au auzit cat costa materialele ....



FLEX
Bogdane, nu am zis ca preturile de acolo nu sint justificate, ci doar ca nu mi le permit in momentul de fata, ce mi-as dori eu sa pot sa-mi duc buburuza acolo!
Daca poti, da-mi te rog datele de contact ale KARMANGHIA sa vad la ce rezultat ajung ...

pui de drac, regret enorm ca n-am ajuns atunci, muncesc precum un ciine de la inceputul anului ...
byl11
Poza cu motorul si volanul de r5 alpine
pui de drac
astazi in timp ce-mi remontam cutia de viteze am dat peste alta boacana....

avand in vedere ca eu am jante pe 13 fata de 15 originale..oare n-as putea sa schimb cele doua pinioane ale kilometrajului cu unele de la dacia 1300 care le are pentru roti de 13?? sau e vorba de aceleasi pinioane,doar ceasul de kilometraj face diferenta??

daca stiti careva..pliz spuneti-mi si mie sa imi pot inchide cutia la loc
sechi
pui de drac: nu poti schimba pinioanele de km cu unele de1300 sau altele pt ca au alt unghi de atac .Pt identif,la fiecare tip de unghi de atac e fol o alta culoare. Ex.: latine vernil.


cj82ufo:am mai mult piese SH ,dar cand gasesc noi,anunt aici!

byl11:R5 al tau are si turometru cumva?

Retromobil: voi da PM!
pui de drac
aha..multam fain domnu sechi... chiar nu stiam codificarea asta prin culori..

am remarcat insa ca este intr-adevar diferit raportul kilometrajului..

daca la 1100 avem 6x13 pentru grup conic scurt dar jante de 15
la dacia 1300 avem 6x12 pentru grup conic scurt si jante de 13
tot la d 1300 avem 6x13 pentru grup cunic lung si jante de 13

deci se observa ca se jongleaza din kilometraj in functie de grup conic si jante...

cu alte cuvinte,chiar nu am ce face...chiar daca as pune si ceas de kilometraj de la dacia 1300 nu imi va estima corect viteza...nu ramane decat sa merg in paralel cu cineva si sa imi estimez erorile si apoi eventual sa modific valorile de pe cadranul ceasului....asta este
Uncle-Sam
Pui de drac, sa stii ca nu e rea ideea cu redesenatu kilometrajului. la o imprimanta buna cu hartie foto poate sa iasa chiar mai bine decat originalul. Azi am dat jos parbrizul si...surpriza...rugina cat cuprinde pe dedesubt. Cred ca trebuie inlocuita toata bucata de tabla din partea de jos (fara buza). Ma intreb daca 1100 are prevazuta scurgere ca la 1300. La mine se pare ca n-a avut. Oricum imi intra apa pe acolo, se ducea in interior, in praguri si in lonjeroane.
pui de drac
cam aiurea nea unkiule...cam aiurea tare... daca ar fi bucati mancate..ai putea sa scoti toata rugina si sa rigidizezi oarecum cu chit fibra..dar daca zici ca e mancata toata muchia....ma tem ca va trebui sa apelezi la autogen sad.gif ...nasol rau tare... sad.gif
AUTOMOBILIA
FLEX : mai bine amani reparatiile/restaurarea decat sa faci lucruri de mantuiala. Cand s-a deschis Oldtimer Studio tineam de vreo 3 ani STEYR-ul impachetat intr-o curte si tot cautam un tinichigiu priceput. Reparatiile prost facute la caroserie/sasiu sunt de multe ori mai nasoale decat coroziunea . Lucrul cu autogenul deformeaza mult caroseria, chiat daca o calezi. In peste 90 din cazuri e bine sa utilizezi Mig-ul. In plus la masinile antebelice ai nevoie de un specialist care sa acopere imperfectiunile/sudurile cu cositor astfel incat sa folosesti cat mai putin chit. Asa se faceau atunci masinile, toate imbinarile si sudurile sunt aduse la nivel cu cositor. Pe atunci nu existau chituri . Acum cine zice ca nu foloseste deloc chit mamanca gogosi .....
gordini
Ceau cine ma poate ajuta nu stiti cumva ce piese de motor pistoane arbore etc eu acuma am desfacut motoru meu si ii cam varza nust inca cotele tre sa le masor sau cine are ceva sfaturi ce as [putea face mersi mult
byl11
Pentru domnul sechi uite bordul si niste planetare beton
Multumesc Pui de drac...cred ca o las fara cusca:)
sechi
gordini: Cam ce anume iti trebuie pentru motor,ca sa putem sa te ajutam?

byl11: multumesc pt poze,dar tot n-am vazut turometrul. E in poza?
fiderzen
turometrul este ceasul din dreapta vitezometrului
pui de drac
vreau sa intreb in ce consta diferenta cu rulmentii de presiune la 1100...stiu ca sunt 2 tipuri...dar in ce sens difera??


deoarece am un rulment...oricum,nu e romanesc...in partea dinspre spate are un patrat...iar inelul interior pe care gliseaza pe axul din cutie e perfect cilindric..pe cand celalalt rulment romanesc prezinta caneluri pe acel inel interior..fiind si dintr-un material negru acele caneluri....

intreb acest lucru deoarece rulmentul romanesc este ceva mai bun,si vine tot de pe o cutie de 1100 unde a functionat fara probleme..

iar acest rulment initial de care va intreb..ei bine....pare putin mai gros decat cel romanesc...


si pe langa asta...furca mea de la ambreiaj de la masina are sudat in spate pe partea unde e semi-circulara,unde trebuie sa se basculeze pe carcasa ambreiajului niste adaosuri de material...ceva ca sa o distanteze cum ar veni fata de carcasa..probabil din cauza ca rulmentul n-o fi original...

in concluzie...merge rulmentu romanesc de presiune cu furca originala fara probleme?

ma gandesc ca la mine o fi modificat furca din cauza rulmentului de presiune diferit...de-aia intreb.

daca stie cineva cele doua variante de rulmenti....ajutor!!
Uncle-Sam
dupa ce am spalat cu o carpa u apa noroiu de acolo, am descoperit ca situatia nu e chiar asa de grava (dar totusi e). E mancata toata portiunea aia, dar pe puncte, deci am avut de ce sa ma leg. Am bagat in gauri hartie igienica imbibata cu ulei, peste am bagat silicon si pe deasupra am dat cu kit. Maine dau ultima mana si poimaine sper sa-l montez la loc. Pe spate nu era decat putina rugina de suprafata, asa ca am vaselinat si l-am pus la loc. O sa-i bag niste silicon. Cel mai naspa e sa pui ornamentele la loc. Nu l-am ascultat pe sechi sad.gif
mihu
Eu am impresia ca am schimbat rulmentul cu unu romanesc si n-au fost probleme. Am impresia ca difera numai caracasa in care se afla rulmentul.
Ciumonk
In a doua poza pe care a postat-o byl11 planetarele au la mijloc niste canale.......asta e cumva o zona de rezistenta mecanica mica,ca sa se rupa planetarele si sa protejeze cutia?
pui de drac
da ciumonk..ala era miezu...le-ai descoperit punctu slab la francezi..bravos ma.

acu...trecand peste..m-a lamurit sechi ce si cum cu rulmentii...ramane sa ma duc cu rulmentul meu din garaj in mana la magazin sa vad daca e la fel cu unul de 1300 si sa vad eu care pe care montez...evident,am sa montez si furca fara modificari...
1100 Rs
Am si eu 1 intrebare stie cineva ce cod de culoare are albastru gordini vreau sa imi vopsesc si eu masina si as vrea sa o fac albastra ! Multumesc !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.