Multumesc pentru raspunsuri.
Corect e o mare diferenta intre tuning si preparare. Pentru ca a fost nominalizat un celebru raliu dedicat vehiculelor istorice trebuie facute cateva precizari :
- masinile care participa la acest raliu sunt perfect originale
- se accepta preparari dupa specificatiiel de omologare sub care masina a concurat in perioada in care participa la competitii
- asta inseamna : jante, anvelope, proiectoare, scaune, centuri, carburatoare si rooll-bar inlocuite/adaugate.
Atentie : toate modificarile trebuie sa fie reversibile, fara modificari ale caroseriei si motorului (marirea capacitatii, comprimarea, usurarea unor componente, etc).
Revenind la subiectul nostru , Dacia 1100 : o masina cu serie de sasiu de 1100 modificata dupa specificatiile modelului "S" nu poate participa la o astfel de competitie. Daca motorul este de 1300, rotile sunt de ARO, scaunele de BMW putem discuta despre un priceput mecanic-preparator dar nu discutam despre un vehicul istoric.
Dl. "Pui de drac" lucreaza cu mare pasiune insa inlocuind elemente de franare, directie sau suspensie cu unele produse artizanal sau adaptate e foarte posibil ca la RAR situatia sa nu fie prea roza. Si asta nu doar in Romania, nicaieri nu se accepta decat reproducerea/reconditionarea pieselor decat dupa specificatiile originale.
Desigur e foarte posibil ca masina sa fie mult mai performanta si sa aiba o tinuta mult de drum mult imbunatatita toturi daca vrei sa alergi , chiar si in curse dedicate masinilor istorice , trebuie sa te bazezi pe o masina perfecta.
Chili de exemplu participa cu o 1100 "curata" fara modificari si de multe ori a avut timpi comparabili cu masini cu puteri cel putin duble. Vorbesc de R12 Gordini, Alfa Romeo GT, Fiat 124 ABARTH / 124 Spider, BMW 2002 (toate au peste 100 CP) Lancia Fulvia (90 CP), Morgan (200 CP) etc.
Iata deci ca se poate, probele speciale de indemanare sunt tehnice, cer in primul rand mana si apoi, normal, si masina. Din pacate cred ca nu l-ati vazut pe Chili mergand de-a latul cu 1100 si sincer am convenit sa ne mai calmam, masinile sunt totusi vechi si e pacat sa le fortam in curse.
Raliurile sunt de regularitate, trebuie sa ajungi d ela A la B intr-un timp impus, orice abatere de minute in plus/minus se penalizeaza. Media e in jur de 50-60 km/h dar daca drumul e aglomerat, te opresti sa admiri peisajul sau ai vreo pana. lucrurile se complica.
Ref club : RETROMOBIL CLUB ROMANIA e membra a FIVA www.fiva.org federatia internationala de profil. Urmam regulile internationale , as vrea sa ne intelegeti corect, nu vrem sa facem pe interesantii dar daca vrem sa reprezentam ceva in domeniu trebuie respectate niste reguli. Respectam dreptul fiecaruia de a modifica masina pe care o are sau a merge cu ea zilnic, fara sa investeasca in restaurarea ei. Noi prezentam insa si conceptul de vehicul istoric si organizam evenimente exclusiv pentru acestea. Cine vrea sa-si exprime pasiunea corect si sa-si investeasca banii in mod recuperabil (eventual pentru ca piata e slaba) urmeaza aceasta cale. Observati ca in Romania legile sunt din ce in ce mai restrictive . In SUA poti sa faci masina dintr-o cada de baie , o pui pe roti si ti-o inregistreaza fara probleme. La noi insa, si in Europa in general e mai greu, ca sa nu zic imposibil.
Pretutindeti sunt oameni care modifica masini vechi, nu cred ca trebuie sa intru in subiectul "custome cars" prea mult. Respectul meu pentru ei , insa noi , ref 1100, ne-am propus s-o impunem ca masina de colectie. Consider ca merita sa ne mandrim cu aceasta masina , chit ca e doar asamblata in Romania.
Repet la intalnirile monomarca pot participa si masini modificate.
Cand insa vine vorba de probe sportive, desfasurate dupa regulamente interne/internationale, masinile trebuie sa fie originale. O sa fie o placere sa admiram talentul cu care si-a modificat masina dl "Pui de drac" , sau masina cabrio facuta pentru reclama la Tommy (stiti pe unde a ajuns, la un moment dat era de vanzare ????) dar poate cineva, in speta clubul, sa-si asume responsabilitatea unui eveniment nefericit (se rupe ceva si masina intra in spectatori - Doamne fereste)??? Daca respectam regulile de organizare, care includ si originalitate masinii, prezenta verificarii tehnice, avizul Comisiei Tehnice pe anul respectiv suntem acoperiti. Altfel dam cu subsemnatul si e pacat ....
Propunerea nostra e sa ne vedem pe 16 octombrie la S.I.A.B., sa definitivam statutul acestei sectii si sa pornim la treaba. Daca vreti sa facem o intalnire preliminara astept propunerile voastre, va rog sa tineti cont insa si de calendarul RETROMOBIL CLUB ROMANIA care e destul de incarcat anul asta
http://www.retromobil.ro/evenimente/calendar/calendar.htmConsider ca am pierdut suficient timp si mi se rupe inima, zilnic se caseaza cel putin o Dacia 1100, unele intr-o stare de te apuca nervii ......
Cu respect,
Bogdan Coconoiu