Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Romania - santierul autostrazilor
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121
daniel28
Ministrul Transporturilor s-a declarat multumit de faptul ca Bechtel a reusit sa reinceapa lucrarile la autostrada in doar 28 de zile de la incasarea banilor, fata de 45 de zile cum era convenit initial.
In acelasi timp, Berceanu a cerut celor de la Bechtel sa ofere si "calitate americana" pentru lucrarile efectuate.
Jack Daniel's
QUOTE(han_1.6 mpi @ 13 Jun 2006, 22:27)
bucuresti timisoara inseamna 9 ore de condus non stop.o singura oprire de 10 minute la o benzinarie.
*


Eu am facut 7 ore . smile.gif
daniel28
Ministrul Transporturilor a anuntat ca este gata sa suplimenteze bugetul pe acest an alocat autostrazii Bechtel pana la 150 mil.euro.
Purtatorul de cuvant al Bechtel a afirmat ca programul de lucru deja intocmit pe acest an este exat pe cele 78 mil. euro primite anterior, dar ca vor cauta solutii pentru a putea face lucrari de 150 mil. euro. Bechtel spune ca are in vedere finalizarea pana la sfarsitul acestui an a terasamentului pentru sectiunea 2b (Campia Turzii-Cluj Vest). Pentru a recupera un an de nemunca, Bechtel este pregatit sa lucreze si iarna, dorind sa dea in folosinta sectiunea 2b la sfarsitul lui 2009.
vijelie
QUOTE(daniel28 @ 30 Jun 2006, 08:50)
...Pentru a recupera un an de nemunca, Bechtel este pregatit sa lucreze si iarna...
*


Dpdv al constructiilor de drumuri, iarna se lucreaza la pulovere si la grafice.
Nu este permisa executia de umpluturi de pamant daca materialul contine apa inghetata, iar betoanele si balastul stabilizat cu ciment nu se lucreaza decat la temperaturi mai mari de +5 grade Celsius.
daniel28
Bechtel a anuntat ca din luna august va lucra si noaptea, pentru recuperarea intarzierilor. In prezent, pe sectiunea II B se lucreaza 6 zile pe saptamana, 9 ore pe zi. La inceputul lunii august se vor relua lucrarile pe sectiunea III C: Bors-Suplacu de Barcau
Ov
si unde-i partea cu ras-ul ca io vad doar de plans

... si mai imi place chestia aia cu "...anul acesta vor fi în lucru 344 de kilometri de autostradă...[si mai jos nitel]...Dacă nu apar probleme, anul acesta vor fi gata 19 kilometri de autostradă"

daca ?!?! isi mai permite sa zica si daca ??
daniel28
Radu Berceanu a anuntat ca va rezilia contractele de constrctie a segmentelor de autostrada care inregistreaza intarzieri a datei de incepere, oferind, in schimb, contracte pentru segmentele pentru care finantarea este, deja, asigurata.
Prima victima: tronsonul Timisoara-Lugoj.
tony-s
Bla, bla, bla ... de la vorbe pana la fapte e foarte mult pentru politicienii romani.
BOG
E de ras Ov ca daca ar fi sa plangem ar fi jale......iti mai ofer un exemplu cu care sa-mi sustin argumentul


Bechtel va schimba tronsonul prioritar al Autostrăzii Transilvania

Adica....nu au inceput treaba dar s-au hotarat sa schimbe prioritatile.....ha ha ha....
nasty
"Dacă nu apar probleme, anul acesta vor fi gata 19 kilometri de autostradă, de la Fetești la Cernavodă. Anul viitor vor fi finalizate lucrările pentru 76 de kilometri și în 2008 pentru 130 de kilometri", a adăugat Berceanu.

pe care autostrazi vor fi cei 76 km de autostrada gata in 2007 si cei 130 km din 2008 ???
daniel28
In 2007 se pune in functiune celalalt sens al tronsoanelor Drajna-Fetesti si Fetesti-Cernavoda, precum si a unor centuri cu rang de autostrada, care fac parte din Coridorul IV (de exemplu Sibiu)
In 2008 se spera terminarea partiala a unor zone pe Bucuresti-Ploiesti si a unor zone ale altor centuri pe coridorul IV (probabil ceva pe la Lugoj, Orastie si, poate, Arad)
daniel28
Aflat in vizita pe santierul Bechtel, premierul Tariceanu se lauda ca Romania are destui bani pentru a finanta autostrada Transilvania, cerandu-le celor de la Bechtel sa urgenteze lucrarile pentru a se putea incadra in termenul initial de punere in functiune (2012).

Intrebare personala: Daca tot nu s-a renuntat la autostrada Transilvania, de ce oare nu s-a mers un an jumate pe continuarea lucrarilor in paralel cu renegocierea? Pana la urma era clar ca statul nu poate abandona proiectul pt ca ar fi platit daune prin tribunale, iar Bechtel trebuia sa lase si ei ceva ca sa "inchida gura targului".
sqryn
http://www.hotnews.ro/articol_52284-Autost...n-noiembrie.htm

incep lucrarile la A1!
daniel28
Visul Autostrazii Nordului ramane un vis

Aflat in vizita pe santierul Bechtel, premierul Tariceanu a declarat ca la urmatoarea sedinta comuna a guvernelor roman si maghiar va propune construirea unei sosele rapide intre Satu Mare si Nyregyihaza. Asta inseamna ca visul prefectilor din nordul tarii ca sa se construiasca o autostrada pe traseul Iasi-Suceava-Satu Mare-Petea sa ramana la stadiul de vis.
Oricum, proiectul ungar al autostrazii M3 care se va finaliza in noiembrie 2006, prevede ca Nyregyihaza este capatul autostrazii.
daniel28
Premierul Tariceanu a cerut, ieri, oficialilor Bechtel sa-si indrepte atentia spre segmentul Cluj-Bors al autostrazii Bechtel, pentru ca ea sa fie cat mai repede racordata la sistemul maghiar de autostrazi.
Parerea premierului este logica (dupa parerea mea). Degeaba termini un tronson care sa nu poata fi exploatat pentru ca nu duce nicaieri.
Bomba zilei vine de la presedintele CJ Cluj Marius Nicoara, care a anuntat ca exista intentia ca tronsonul Cluj-Bors sa fie gata in 2008 !!!

Anuntul lui Nicoara este destul de riscant pentru un politician local. Nu cred ca a fost facut doar de dragul presei. Ceea ce este clar e ca, dupa ce guvernul Tariceanu a ingropat proiectul Bechtel timp de un an si jumatate, electroratul din Transilvania a parasit alianta DA, intr-o masura destul de mare. "Din intamplare" anul 2008 anuntat de Nicoara coincide cu anul alegerilor parlamentare, care vor avea loc in perioada noiembrie 2008-ianuarie 2009.
vijelie
Ce atributii are dl Marius Nicoara in derularea contractului ?
daniel28
E "baron local" tongue.gif
vijelie
Hai mai scutiti-ma cu stirile nationale impanate cu opiniile taranoilor ajunsi presedinti de CJ dupa ce au ratat cariera de secretar de partid judetean al PCR...
Ala nici la WC nu se duce daca nu-l suna pe Boc sau naiba stie pe ce sef crede ca are...
Cand Marele Stat Roman a declarat ca anuleaza contractul cu Bechtel, americanii au venit cu 20 (douazeci) avocati peste ministrul transporturilor (marele Dobre) si l-au tinut 2 zile inchis in birou, timp in care i-au recitat contractul. Dupa "eliberare", au cazut toti de acord ca, dpdv contractual, e mai rentabil sa se faca in continuare autostrada decat sa inceteze unilateral contractul, cu clauze de penalizare de te doare paru' din nas 10 generatii de acum inainte...
Asa ca treaba continua, indiferent de opiniile noastre sau ale vreunui "inalt functionar" local, sau baron cum le place lor sa fie alintati.
Sanatate!
nasty

incep lucrarile la A1!????

Potrivit unui comunicat de opresa, circulatia va fi inchisa pe calea 2, Pitesti - Bucuresti, sectorul km 23+000 - km 43+000, intre 13 iulie-15 septembrie, iar intre 15 septembrie si 30 noiembrie, circulatia va fi inchisa pe calea 1, Bucuresti - Pitesti, sectorul km 23+000 - km 46+000.

In aceasta perioada de timp, circulatia se va desfasura in ambele sensuri pe calea ramasa deschisa.

ADICA pana pe 15 sept se circula pe tronsonul Buc- Pitesti , cel mai prost din cele 2 sensuri, care apoi va fi gata pe 30 noiembrie, cand vine iarna.
Deci adio autostrada pe anul asta, iar la primavara vor fi din nou gropi din cauza iernii...
daniel28
Guvernul a gasit vinovatii pentru neinceperea lucrarilor la Coridorul IV: oamenii care se lasa foarte greu expropriati !!!
Pana acum s-a reusit exproprierea terenurilor in proportie de 70 pana la 80%, in functie de tronsoane. Cei mai greu de convins sunt cei din segmentul de vest (Deva-Arad-Nadlac).

Cum ramane cu notiunea de expropriere? Din cate am inteles se negociaza pretul de achizitie al terenului, iar daca proprietarul nu este de acord sa vanda se expropriaza fortat daca proiectul este declarat de interes public, platindu-se pretul mediu negociat pentru alte terenuri din zona aceluiasi proiect !!!
alx
Ai inteles bine. La stadiul proiectarii, achizitiile de terenuri se numesc tot expropieri. Deci ei se refera la amandoua...
Mutzunache
Adica eu am casa acolo de ani de zile si ei vin si ma dau afara? Pai ii impusc....
sqryn
pai vad ca vreti autostrazi dar nu vreti sa va dea afara de la casa voastra:) da saraca autostrada pe unde sa treaca? pe deaasupra? oricum vor fi despagubiti cei care vor fi expropriati.
St
Te dau, dar iti dau si bani mai multi decat ai lua tu daca te-ai hotara sa o vinzi biggrin.gif
Solon
Exact de ce imi era frica nu am scapat.
S-a inchis pe o parte Bucuresti-Pitesti si bineinteles ca duminica am ramas blocat pe autostrada din cauza amaratilor aia cu accidentele.Fereasca Dumnezeu!
Super naspa este cand te duci spre Pitesti ca te baga pe banda aia distrusa si mai bine mergi pe banda de urgenta.
Si cica pana in noiembrie dureaza.Nemernici!
daniel28
Ca sa mai vorbim si despre altii:
Ungaria a reusit performanta ca in perioada 2004-2005 sa construiasca 340 m autostrada pe zi, iar in 2006 a realizat 410 m autostrada pe zi (socotind si proiectele care se finalizeaza pana la sfrasitul anului). Sursele de finantare sunt, in principal din fonduri de coeziune europene.

Nu inteleg cum pot unii sa faca asa ceva si noi nu !!!
alx
E ceva gresit aici... Nimeni pe pamantul asta nu poate face 300 sau 400 de metri de autostrada PE ZI.
daniel28
Kilometrii sunt in privinta darii in folosinta. Cifrele au fost anuntate de ministrul ungar al transporturilor.
vijelie
340m/zi x 365 zile/an = 124 km/an
Nu e grozav pt o tara al carei relief e lipsit de munti si dealuri ca la noi...
alx
Da, scuze, am gresit eu interpretarea.
ovidiusoft
Nu prea cred eu ca se lucreaza 365 zile / an. Poate 200-250 ar fi o cifra mai apropiata de realitate?
sqryn
Pai este foarte bine si asa. Macar de am avea si noi atatia km cati au ei (poate si un pic mai mult raportat la suprafata) si sa se faca si la noi macar 50 km pe an. Ca nici aia nu cred ca se fac sad.gif
daniel28
Ministrul Transporturilor a declarat intr-o emisiune televizata că a făcut niște socoteli, și anul acesta vom avea 20 km de autostradă, tronsonul Fetești – Cernavodă. Acesta va fi gata pe ambele sensuri. La anul vom avea aproximativ 38 de km, încă o porțiune a autostrăzii București – Constanța. Din Autostrada Bechtel vom avea circa 25 km: 15 km, Câmpia Turzii – Cluj, și 10 km, Oradea – Frontiera. „La primăvară demarăm lucrările la Autostrada București - Brașov. Vom începe lucrările și la Autostrada București – Timișoara, precum și tronsonul Ploiești – Focșani.”, a adăugat Berceanu.

vijelie
Mda, l-am vazut si eu.
Interesant este ca, asa cum Berceanu recunoastea, anul acesta se finalizeaza ce s-a inceput prin 2003-2004, iar tocmai anul viitor se va incepe ceva. Asta inseamna ca a existat o "pauza" de cam 1 an in care nu s-a inceput nimic semnificativ, pauza care se va resimti peste vreo 3 ani, cand nu se va mai da in folosinta nimic si vom avea din nou subiect de discutie! Ura!
Laurentziu83
In mai am fost la mare si am zis sa fac un mic ocol pe la Drajna, sa vad si eu cum e pe la Cernavoda. Vad circulatie pe un singur sens, sa-i ia dreaku.
In we am fost iar la mare, dar de data asta pe la Giurgeni, pe o ruta mai normala. Abia asteptam sa ma lafai in 4 benzi, de fapt sa depasesc naibii camioanele din fata.
Urc pe pod si..se lucreaza, iar 2 benzi pe sens.
Bai eu innebunesc, chiar in sezon s-au gasit astia sa repare podurile? Si mai au si nesimtirea sa ceara taxa de trecere pentru drumul ala de carute...
Tot reparam, reparam, da anii astia ce facem, numai indicatoare de drum ingustat, reduceti viteza, vedem? Ca m-am saturat de atata galben.
vijelie
Da o fuga prin Germania, ca si la ei e la fel: atentie se lucreaza, redu viteza, drum ingustat...
Ce vrei sa-i faci ?
Drumul tb intretinut, reparat etc... Asta e!
bh07xyk
radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif

Adevarat! Nemtii au drumuri de rahat!

Fii serios ca te aude careva....
vijelie
Mai citeste odata. Daca nu intelegi, incearca pe litere.
Nu am zis ca sunt "de rahat", ci ca se lucreaza in draci si la ei, bineinteles cu alte rezultate ca pe la noi.
cmandrei
No' gata gata ... si la nemti se lucreaza, si la francezi se lucreaza, si in Ungaria se lucreaza si in Paris sunt drumuri rele si in Roma am gasit gropi ... si exemplele pot continua ... pe cele de la noi le vedem cel mai bine ... atata tot
bh07xyk
@ vijelie. Recunosc, am exagerat, nu pune la inima. Atata timp cat suntem de acord ca se lucreaza cu alte rezultate decat la noi suntem ok smile.gif

cmandrei, oricat de tare m-am uitat la vestici nu am vazut cratere ca la noi. La ei crapaturile din asfalt sunt exceptia, la noi craterele sunt regula. Asta e marea diferenta.

La ei cand nu ai autostrada ca si alternativa e o exceptie, la noi e mare lucru sa ai patru benzi, si alea cu gropi, camioane si carute criminale.

Va rog mult nu mai vorbiti despre drumurile noastre in termeni intelegatori. Cu cat mai repede recunoaste toata lumea ca sunt cele mai oribile din Europa, cu atat mai repede avem o infima speranta sa le vedem imbunatatite.
cmandrei
bh07xyk ai dreptate ... dar nu ii voi ridica niciodata pe altii in slavi doar pentru motivul ca au ceva sosele mai bune (ca despre asta e vorba aici) ... si nici nu voi huli tara in care traiesc si m-am nascut doar pentru faptul ca mai trebuie sa "creasca" (oi fi cam dus dar asta este smile.gif ).

Una peste alta bine ca s-au apucat de ceva pana la urma, chiar daca deseneaza niste dungi pe iarba "pe aici o sa fie ceva drum" si tot e bine ...
nasty
La planul anuntat de Berceanu, nu vom avea nimic finalizat cap-coada pana in 2013 sau chiar mai incolo, ca sigur nu se pot tine de nici un plan. Si cu Cernavoda-Constanta se mocaie , da rau de tot, cu toate ca e pe plat, fara munti si dealuri.
Vor fi gata niste segmente de 40- 50Km cu racorduri aglomerate si blocate permanent si care nu vor imbunatati circulatia. E mai profitabil dpdv al justificarii cheltuielilor sa incepi multe si sa nu finalizezi nimic, deci e gandita afacerea ca o gaura neagra care sa inghita bani. Nu m-ar mira daca la finalizare se vor angaja alte fime sa repare si sa termine ce au inceput altii, c-asa-i la noi.
Autostrada e ceva concret, pornit de la zero, care trebuie sa fie data in folosinta, nu poti trisa, nu e ca Podul Grand, unde pentru cateva sute de metrii si cateva LUNI(!?!) de "reparatii " poti inghiti multi bani. De asta se baga toti pe reparatii.
daniel28
In ce site-ul oficial al Bechtel si cel al CNADNR zac intr-o teribila uitare, la adresa http://www.nart.hu/index.php vedeti site-ul companiei de autostrazi din Ungaria. Desi nu inteleg nici o boaba maghiara, harta detaliata a tronsoanelor de autostrada este mai mult decat explicita.

Bechtel, cand faci update la site ?????
tony-s
Pt. harta autostrazii transilvania: http://autopalya.adatbank.transindex.ro/?s=3&o=8&k=36
daniel28
Eu ma refeream la o harta care sa contina starea curenta (eventual lunar cum fac grecii de la Ignatia Odos), termene de punere in functiune a fiecarui segment, etc.
nasty
...si mai faceti si o comparatie intre ce vor avea HU din site-ul de mai sus mentionat, adica =
http://www.nart.hu/index.php
prin 2013 , sau 2015
vom fi tot in urma rau de tot...
thunder
@daniel28

Si sa ma uit mereu la aceasi poza (harta) ... adica la ritmul din Romania tongue.gif
Laurentziu83
QUOTE(vijelie @ 19 Jul 2006, 09:34)
Da o fuga prin Germania, ca si la ei e la fel: atentie se lucreaza, redu viteza, drum ingustat...
Ce vrei sa-i faci ?
Drumul tb intretinut, reparat etc... Asta e!
*


Pai si sta mai mult in intretinere decat in stare normala? e normal ca AMBELE poduri peste Dunare sa fie in lucru? Si asta in sezon, daca treceam prin aprilie era altceva. Dar vreau sa merg si eu pe un drum normal in tara asta.
Si sa n-aud ca nu sunt bani. Atata timp cat voi mai varsa bugetului statului cate 2 lei la fiecare litru de benzina am pretentia sa am drumuri perfecte, autostrazi si pana la tomberonul de gunoi, etc, etc, asta ca sa nu zic de covor rosu, nu sa fiu tratat ca ultimul marlan.
vijelie
In Romania, din pacate, se gaseste una din cele mai nefericite combinatii dintre cilma neprielnica (ierni friguroase, cu multe cicluri de inghet-dezghet, veri toride, ploi abundente), hotia practicata in derularea contractelor de constructii cu bani de la buget si incompetenta functionarilor de la stat.
Toti factorii implicati direct in acest proces (guvernanti, proiectanti, constructori, consultanti) se bucura ca au de lucru, incaseaza bani si scot profit, chiar daca marea masa a utilizatorilor drumurilor publice este nemultumita de felul in care se lucreaza.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.