Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Romania - santierul autostrazilor
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121
nasty
QUOTE(eloy @ 27 Oct 2009, 16:39)
si cateva poze de la pasajul pipera, de azi,daca tot sunt la sectiunea foto
*



nu trebuia sa fie gata pe 15.11.2009?

http://www.ziare.com/actual/social/10-08-2...oiembrie-911824
nu cred ca e gata, ca n-ar fi ratat politicienii inaugurarea...
eloy
@nasty o sa trec luni pe-acolo sa fac poze
VladG
Ma intreb de ce nu se inaugureaza toti cei 400 km de autostrada la 1 Dec 2009, ca tot aia ar fi. Auzi la ei, taie panglica si apoi inchid traficul ptr continuarea lucrarilor. Pai atunci ce mai inaugurati, nenica?

Doar 12 km functionali la anul...
Km de asfalt turnati "electoral", posibil sa fie decapati si inlocuiti... Oare asta se plateste din bugetul de campanie electorala?

http://www.autostrada-transilvania.ro/arti...ianul/art86.htm
Ayden_CJ
starea nodului de la Gilău: (fără poze datorită unei ceți destul de dense)
-podul peste DN1 care descarcă ieșirea de pe autobanda în DN1 spre Cluj, respectiv preia urcarea pe autobanda spre Turda au aparut parapeții finali chiar și plasa protectoare
-nu pot comenta starea rampelor de urcare dinspre Cluj spre Turda respectiv coborîre de pe autobanda spre Gilău/Oradea am observat doar utilaje, ce pot sa spun e că sunt asfaltate
-la podul peste DN1 care de fapt trece A3 peste DN1 vreo 3-4 compactoare compactau asfaltul turnat, am remarcat niște mașini care pompau / turnau beton (nu stiu în ce scop) pe pod; parapeții sunt cei temporari pe pod, pe rest nu am remarcat iar pe viaduct nu am putut sa vad
- sub pod: au plantat niste parapeti de tabla profilată ori foarte murdari ori foarte ruginiți
dinspre Gilău am remarcat indicator de cedeaza trecerea (pe rampa de coborîre) precum si de drum cu prioritate pe DN1 precum și un mic indicator pentru distanta (Turda 40 km)
deocamdata atît.
Adrian
PS. mai bine n'ar mai inaugura nimic ca se fac de rîsul curcilor! cine naiba în lumea asta mai inaugurează asa ceva??? e ca si cum ai merge la botez cu un prunc nenăscut încă! nerușinații!
marinul
hai sa nu fim asa siguri pe ce scrie presa pe "surse autorizate" . o sa vedem dupa 1 decembrie ce se intampla.
voyageros
suntem invatati cu prea multe esecuri, ne-au intrat in sange, vorba lui "marinarul" hai sa vedem ce-o fi si apoi comentam. Cat despre asfaltarea pe timp de ploaie cred ca este posibila altfel cum naiba ar asflata prin munti , prin umezeala sau vorba unui amic de-al meu aia din Asia nu lucreaza la sosele numai dupa ce trece musonul? Fac ei pe prostii dar nu-s prosti...haideti sa vedem ce o sa fie sa mergem la 1 decembrie acolo sa vedem pe ce-a dat statul o caruta de bani (pardon basculanta de bani).
eloy
un reportaj facut temeinic, as zice eu, despre AT.

http://www.capital.ro/articol/exclusiv-cap...nia-128412.html
r_vlad
Temeinic dar inca tot nu prea stiu de unde pana unde e portiunea de autostrada care ar trebui sa fie terminata pana in 01.12.09:
QUOTE
Până la 1 decembrie trebuie să fie gata cele două puncte de acces pe autostradă, unul la Câmpia Turzii și unul în dreptul comunei Gilău
eloy
QUOTE(r_vlad @ 24 Nov 2009, 10:31)
Temeinic dar inca tot nu prea stiu de unde pana unde e portiunea de autostrada care ar trebui sa fie terminata pana in 01.12.09:
*


au vazut comentariile si au corectat biggrin.gif noroc cu editia on-line. ce te faci cu aia de hartie? oare cati ani le mai trebuie ca sa faca distinctia intre campia t. si turda? cred ca am vazut confuzia asta de 30 de ori pana acum, inclusiv la tov. berceanu
voyageros
va fi o autostrada cu multe probleme, spuneam intr-un alt post ca aici ceata e devastatoare, cand se lasa tine si o saptamana, in plus din cauza diferentelor de nivel te poti trezi ca conduci pe soare iar in secunda urmatoare esti intr-o vale plina de ceata. Pana una alta astept sa "fac o tura" pe noua bijuterie a coroanei infrastructurii romanesti
eloy
QUOTE(adip @ 24 Nov 2009, 15:23)
Mai sunt inca persoane care mai cred in autostrada asta?
*


la ce te referi?
cei 42 de km sunt gata, daca nu mergem pe ideea 'ghita, tu crezi ce vezi tu sau ce zic io?'.
suplacu-bors si turda-campia au f mari sanse sa se faca, sa zicem 80%.
restu, adica brasov-campia, si gilau -suplacu .... dumnezeu cu mila.
voyageros
te-as completa si as zice ca cele mai mari sanse le are C. Turzii - Turda ca asa au zis ca din februarie intra pe tronsonul asta, e daca o fi asa o sa vedem. Vreau sa va intreb daca stiti ceva despre varianta Valcele-Apahida? Nu mai vad nimic pe nicaieri, asa ca o sa mergem pe ea sau pe langa ea?
adip
QUOTE(eloy @ 25 Nov 2009, 01:10)
cei 42 de km sunt gata, daca nu mergem pe ideea 'ghita, tu crezi ce vezi tu sau ce zic io?'
Serios? Gata inseamna asfaltat numai asfaltat? Tu ai idee cam ce inseamna o autostrada? De marcaje, semnalizari, sisteme de monitorizare / alertare ai auzit?
Deci, o sa fie gata-gata? Sau o sa fie buna de mers pe ea, pe principiul "da-i ba drumu' ca merge-asa!" ?
namidee
Din ce scrie in articolul din Capital (parca - link mai sus), marcaje sunt, semne rutiere sunt, sunt niste spatii de servicii care nu-s chiar gata, dar cu totul o sa fie gata prin Februarie anul viitor. Daca fac si Suplacu-Bors, nu prea or sa aiba de ales si o sa trebuiasca sa le si uneasca, asadar ar fi Campia Turzii - Bors pe autostrada. Dar asta peste cativa ani buni...
Ayden_CJ
@voyageros, aruncă o privire pe google earth că se vede stadiul unei parti bune din Vâlcele-Apahida-mai puțin viaductul si podul peste DN1, în orice caz, după cum se vede pe teren (nu pe net) iesirea de pe centură spre Turda e într-o rampă tare mică și abruptă, asta e pînă acuma, poate au să o refacă. Eu speram sa lege aceasta centură cu A3; în zona Sălicea au început acu cîțiva ani să taie un drum printr-un deal, credeam că acela va fi legătura dar am trecut în octombrie pe DJ107R si n-am remarcat nici un progres - poate e proprietatea altcuiva.
OFFTOPIC: O altă tîmpenie a autorităților dacă te uiți pe pag. de internet a consiliului jud cluj au mîzgălit ceva proiecte de centuri ocolitoare... cretinii tot prin sate le bagă! disconfort și risc pentru localnici, risc de asemenea pentru șoferi (oameni neatenți, animale) și vorba aia românească: șoseaua lui 50 la oră...
Adrian
voyageros
m-am uitat pe google si se vede chiar binisor dar eram curios daca stiti ceva de vreo sansa de a circula anul asta (chiar daca nu la parametri maximi) pe centura. In ziare nu se prea vorbeste desi parearea mea e aceasta centura e la fel de importanta pentru cluj ca si segmentul de autostrada
Garett
"Chiar daca se va deschide acel tronson pe 1 decembrie, Compania Nationala de Autostrazi va inchide imediat circulatia, dupa ce va defila coloana oficiala"
radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
Prima autostrada de unica folosinta din lume, o inauguram ca s-o putem inchide!
Ar fi hilar daca n-ar fi penibil!
http://www.autostrada-transilvania.ro/arti...ianul/art86.htm
eloy
@Garett
s-a mai vorbit de asta.... Gardianu e clar anti-base si nu se bazeaza pe nimic cand 'deduce' ca se va inchide autostrada; nu e nimic oficial de la cnadr sau bechtel ca ar fi lucruri lipsa destul de mari sa justifice ne-deschiderea. hai sa asteptam 1 si sa criticam apoi, ok?
ok, nu vor panouri electronice de avertizare, dar unde sunt? alea 2 de pe A2 s-au stricat de mult. din cate am inteles, o singura banda de iesire din cele 6 de la turda nu va fi gata, si pt aia se va 'inventa' ceva.
IsNa
Iar povestea cu asfaltul e cusuta cu ata alba.
Imi vine extrem de greu sa cred ca o companie privata americana ar arunca milioane de dolari pt. a asfalta zeci de Km de autostrada daca ar sti ca va trebui sa o refaca pe banii ei (garantie) peste 6 luni.

Fara a cunoaste in detaliu relaitatea in teren, identific un ton vadit tendentios in articolul citat.
nasty
QUOTE(eloy @ 20 Nov 2009, 16:25)
@nasty o sa trec luni pe-acolo sa fac poze
*



ceva noutati la pasajul Pipera? tot pe 1 dec ca celelalte?
vijelie
Povestea e perfect credibila fiindca Bechtel nu a separat pamantul cu seminte vegetale (care e interzis a fi utilizat in constructii) de pamantul util.
In 2006, cand au reluat lucrarile oprite in 2005, au re-defrisat zone in care crescusera copacei. Fireste, pe banii nostri. smile.gif
emil_t
mie-mi pare gata nodul din gilau (langa cluj), si am auzit ca la turda improvizeaza ceva ?sens giratoriu? pana la terminarea nodului, deci se pare ca se grabeste pentru campanie electorala dupa 1 DEC cred
eloy
@vladg & adip

dupa cum ziceam, doar zvonuri. seful de la drumuri si poduri cluj le infirma
http://www.cetateanulclujean.ro/articol.php?id=2296
acu , nu bag mana in foc ca o sa mearga totul struna biggrin.gif, dar sansele sa fie circulabili in cateva zile cei 42km sunt f mari

@nasty, sorry nu am apucat sa mai trec pe la pipera, incerc asta-seara
Ayden_CJ
salutare
datorită unei urgențe a trebuit să trec azi pe la nodul Turda, graba a făcut să uit camera acasa... ce să spun ... nu știu cum trebuia sa arate (adica presupun-după poza de pe siteul autostrazii) dar ce am văzut pe teren e oarecum altfel- încă n'am remarcat ceva care să semene cu un sens giratoriu. În orcare caz: forfotă, utilaje, camioane, pe alocuri niște tilici care hodineau în zona podurilor pesta DN de la/spre Cîmpeni. Ceva mai sus (spre Alba) de PETROMv-ul de acolo se vad 2 rampe asfaltate care cred ca vor fi iesirea de pe A3 dinspre Cîmpia spre Alba respectiv intrarea pe A3 spre CJ pe stînga (cum mergi spre AB) e o rampă mare mare către Turda, un picior de pod / pilon sau ce o fi/ în lucru, în zona unde e devierea peste DN1 a aparut un pod (NU podul principal) adică niște piloni și grinzile pe piloni, nelegat cu nimica. pe porțiune de autobandă de la viaduct la podurile peste DN la/de la Câmpeni (nu stiu indicativul exact) am văzut parapeți ȘI gard de protecție. (E un jeg destul de mare pe DN1 în zonă de la podul vechi peste Arieș dincolo de viitorul nod aveți grijă dacă aveți drum, e noroi și pietricele)
Sper să ne "dăm" cît de curînd pe autostrăduța asta. Păcat că n'au avut ritmul acesta mereu. Ceva mai spre Cîmpia Turzii circa 100-200 m de DN se vede un alt pod secundar probabil parte din trecerea unor intrări ieșiri peste autobandă
Oare la anul nu sunt niscava alegeri? Nu de alta da' prind bine la inaugurări smile.gif
Adrian
PS. am trecut și pe lîngă viaductul de la Vîlcele, n'am văzut nici un fel de agitație, două trei excavatoare si un buldozer își făceau de lucru la rampa de urcare dinspre Turda spre Apahida... poate mai încolo pe traseu. Sunt conturate dar cred ca la stadiu de fundație doar rampele de pe partea dreapta a DN1 sensul spre CJ, pe stînga nimic
voyageros
sensul va fi in capatul pantei care urca de la Petrom, daca te uiti atent, in partea dreapta, se vede un cerc imens, acolo cred ca va fi sensul. Sunt gata si vreo 2 bretele dar sunt inaccesibile.
Garett
QUOTE(eloy @ 25 Nov 2009, 13:02)
@Garett
s-a mai vorbit de asta.... Gardianu e clar anti-base si nu se bazeaza pe nimic cand 'deduce' ca se va inchide autostrada; nu e nimic oficial de la cnadr sau bechtel ca ar fi lucruri lipsa destul de mari sa justifice ne-deschiderea. hai sa asteptam 1 si sa criticam apoi, ok?
ok, nu vor panouri electronice de avertizare, dar unde sunt? alea 2 de pe A2 s-au stricat de mult. din cate am inteles, o singura banda de iesire din cele 6 de la turda nu va fi gata, si pt aia se va 'inventa' ceva.
*


Ce legatura e intre ce spun aia in articol si Basescu?? blink.gif
Ma rog, in afara de faimoasa lui afirmatie ca n-avem nevoie de autostrazi.
Cum nu suntem de acord cu un articol brusc autorul este, in functie de afinitatile noastre, fie anti-Basescu, vandut mogulilor, etc, fie portocaliu pana in maduva oaselor! Centura aia ocolitoare pe la Gherla, inaugurata cu mare fast de Boc si surpata dupa o saptamana s-a surpat tot pentru ca asfaltul era anti-base?
"Calitatea"pur romaneasca a lucrarilor de infrastructura n-are legatura cu orientarea politica a guvernantilor, s-au facut lucrari proaste si aberant de scumpe si sub PSD si sub PNL si sub PDL.
eloy
@Garett
nu am zis decat ca gardianul si mai ales stevan etves duce f des critica fata de guvern dincolo de limitele logicii, nu odata a zis chestii de gen 'dupa 5 ani si 1 miliard de euro nu s-au construit nici 1 km de AT"; pt mine e evidenta diferenta dintre constructie si finalizare, nu si pt el se pare.
Centura aia a avut bube nu neaga nimeni si boc s-a facut de cacao, dar ideea ca s-ar inchide autostrada dupa receptie e doar un zvon, un 'rautacism' :-). pana la proba contrarie, that is.

Pasajul de la pipera acum. am fost aseara pe acolo, nu aveam camera dar:
- este complet asfaltat
- are trotuare finalizare, cu ditai bordurile inspre carosabil si balustrade spre exterior
- este marcat pe fiecare parte pana la primul rost de imbinare
- nu are sistem de iluminat dar nici nu cred ca o sa aiba
- nu are finalizate 2 rosturi (cele dinspre bucuresti, alea dinspre voluntari sunt gata) ma refer la chestiile de genu asta
http://www.autostradatransilvania.ro/photo...AURER-D160.html
unde e facut santu da nu e chestia aia metalica instalata.
Dupa parerea mea, e munca de cel mult o juma de zi acolo, deci, da, s-a intarziat dinadins ca sa fie livrat la 1 dec. ideea e, de ce nu zice nimeni nimic?? de ce nu se lauda nimeni? Cred ca nu tine de MT ca ar fi fost pe faza tov berceanu, cred ca tine de primaria de sector. Vai, ce birou de PR slab biggrin.gif.
VladG
Nu putem decat sa speram ca zvonurile despre inchiderea A3 au fost doar niste zvonuri. Nu cred ca-si doreste cineva sa se implineasca doar ca sa zica "v-am zis eu!" smile.gif

Taraganarea lucrarilor ptr 1 Dec e o mare idiotenie, din pacate.
Am auzit ca la pasajul de pe DN1 de la Baneasa vor da totusi maine drumul la circulatie, dar vor taia panglica de 1 Dec. Nu ma derajeaza. Sper sa fie adevarat, caci asta e chiar gata-gata, mai spoiesc un pic la pereti.
http://www.jurnalul.ro/webcam/antena1-dn1-16.html
eloy
ca tot ziceam de gardianul:
cam cat sens are pt voi pasaju asta:
Numai pe 28 februarie 2010 se va finaliza tronsonul Turda-Gilau. Chiar daca s-a lucrat foarte putin la cei 12 km de autostrada Turda-Campia Turzii, Ministerul Transporturilor a cerut americanilor la sfarsitul lunii februarie sa fie finalizat tot tronsonul 2B Campia Turzii-Gilau
http://www.gardianul.ro/Berceanu-se-lauda-...ia-s149603.html
adica de ce nu s-ar termina turda-gilau pana cand nu se termina si campia t-turda? blink.gif
voyageros
mda e o tampenie de fapt ce ma doare pe mine este ca o multime de ziaristi habar nu au unde vine C Turzii raportat la Turda si Gilau, se gaseste greu o harta a Romaniei. Asa sunt unii ziaristi, daca tot s-au terminat cei 42 de km si se pare ca sunt putin dejamagiti atunci se leaga ca nu e gata tot tronsonul. Pana una alta s-a montat placa ce anunta acesul pe autostrada (cum vi de la Alba spre Turda), e gata sensul giratoriu ce leaga A3 de DN1, de pe soseaua paralela cu autostrada se vad semnele de cirulatie montate si panourile cu km pana la Gilau probabil. Se va mai lucra la potiunea asta , e adevarat, dar daca peretii nu-s dati cu culoare nu inseamna ca nu poti sta in casa.
eloy
@voyageros
si tot legat de bucata asta (eu o stiam de 12 km, dar se pare ca multi o tot micsoreaza la 9 in ultima vreme), e prima data cand citesc confirmarea ca s-au terminat complet exproprierile:
http://www.evz.ro/articole/detalii-articol...mum-110-km-ora/

Potrivit șefului Direcției de drumuri Cluj, până în luna iulie 2010, se vor finaliza și restul de nouă kilometri ai tronsonului 2B. „Acum, Bechtel mută utilitățile patru magistrale de gaz și una de energie electrică. Terenurile sunt expropriate integral, iar până în iulie lucrările vor fi terminate”, susține Pantelimon.
Squirrel
Boc întreabă de autostradă, Berceanu răspunde: „Am pregătit penele“.
QUOTE
Preocupat de stadiul lucrărilor la cei 42 de kilometri ai Autostrăzii Transilvania, tronson care ar trebui inaugurat la 1 decembrie, premierul în exercițiu Emil Boc l-a întrebat, miercuri, la începutul ședinței de Guvern, pe Radu Berceanu ce vești mai are. "Cu Autostrada Transilvania, cei 42 de kilometri, că se apropie 1 decembrie, ce vești aveți?", l-a chestionat șeful Executivului pe ministrul Transporturilor. "Domnule prim-ministru, am pregătit penele, le am la minister, sunt deja pregătite și, la data care a fost stabilită de la începutul anului, o să le înmânez în mod festiv destinatarului", a replicat ministrul interimar al Transporturilor, făcând referire la realizatorul TV Mircea Badea.

Într-o emisiune de televiziune, în care se vorbea despre Autostrada Bechtel, Emil Boc a intervenit prin telefon, recomandându-i "scepticului" Badea să umble prin Piața Victoriei cu pene de păun pe fund dacă tronsonul de 42 de kilometri dintre Câmpia Turzii și Gilău va fi gata până la 1 decembrie. Berceanu i-a mai spus premierului că, referitor la Pasajul Băneasa și la Centura municipiului Ploiești, "o să avem o surpriză plăcută". Cu câteva ore înaintea ședinței de Guvern, Berceanu declara însă că inaugurarea celor 42 km din Autostrada Transilvania nu va fi lipsită de surprize. "Veți vedea. Am surprize. De ce nu mă lasați acum, în perioada sărbătorilor, să vă fac o surpriză", a spus Berceanu, fără să dea detalii.


Optimism pe toată linia

Totuși, pentru directorul general al Companiei de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, Dorina Tiron, lucrările merg așa cum a fost stabilit, ea promițând că porțiunea executată de Bechtel va fi gata de 1 decembrie, așa cum s-a stabilit inițial. "Mai rămân, într-adevăr, alte lucrări de executat la nodurile rutiere, dar care nu vor încurca traficul", a declarat Tiron pentru Gândul.

Încrezător s-a arătat și directorul Direcției infrastructură rutieră și concesiuni din Ministerul Transporturilor, Adrian Ionescu, care a spus că-și dă demisia dacă cei 42 km nu sunt gata la 1 decembrie. "Am semnat un protocol cu cei de la Bechtel, în care se spunea că ar trebui să avem obligații și răspunderi mai concrete, de ambele părți. Adică ei să construiască și noi să-i plătim numai după ce construiesc", a declarat Ionescu la Realitatea FM.

Constructorii își așteaptă banii

Sunt însă probleme și cu plățile pentru lucrările deja executate, după cum recunoaște chiar Dorina Tiron, care a precizat că nivelul datoriilor CNADNR către constructori a ajuns la 1,5 miliarde de lei.

"Am epuizat toată execuția bugetului pe acest an. Oricum, noi am fost mici copii față de cei de dinaintea noastră (Guvernul Tăriceanu - n.red.), care ne-au lăsat facturi neachitate de 2,4 miliarde de lei. În acest moment ar trebui făcută o suplimentare de buget, prin rectificare bugetară, însă cum nu avem guvern nu se poate", a spus Tiron.

Ea a ținut să precizeze că datoriile nu i-au determinat pe constructori să sisteze anumite lucrări, ei urmând să-și primească banii anul viitor. "Constructorii au lucrat pe propriul buzunar. Am găsit înțelegere", a mai spus ea.

Și totuși, constructorii nu sunt prea mulțumiți de situația actuală. "Avem de încasat sume mari, mai mari ca anul trecut, atât pentru întreținerea multianuală a drumurilor naționale cât și pentru lucrările la tronsonul de autostradă Moara Vlăsiei - Ploiești", a declarat pentru Gândul patronul Euroconstruct Trading 98, Dan Besciu. Întrebat ce va face pentru a-și recupera banii, el a răspuns sec: "Așteptăm și noi, ca toată lumea. Momentan vine iarna și, oricum, ritmul lucrărilor încetinește".

Ministerul Transporturilor mai are datorii și pentru lucrările la calea ferată, pentru modernizarea magistralei București - Constanța. Și aici, lucrurile s-au rezolvat tot la mica înțelegere. "Avem să le plătim peste 250 milioane de lei. Constructorii lucrează în continuare, că sunt băieți serioși și așteaptă să-și recupereze banii la anul", a declarat pentru Gândul un oficial al CFR SA.

O veste bună vine însă de la Pasajul Băneasa. Ministrul Berceanu a anunțat ieri că pasajul subteran va fi deschis circulației rutiere vineri, 27 noiembrie, și nu marți, pe 1 decembrie, așa cum promisese inițial. Proiectul, care are două benzi pe sens și o lungime de 560 de metri, a costat aproximativ 13 milioane de euro.

user posted image
Are o expresie … de-ți trece pofta de Autostradă …
Garett
Scuze pt. ignoranta, pe acolo n-am ajuns inca, dar este traficul atat de mare in zona respectiva? Intreb doar pentru ca mi se pare aiurea ca au facut primul tronson din autostrada Brasov-Bors la mijloc. Adica mi se parea normal sa fie ceva gen Brasov-Sighisoara, obiectiv turistic, etc.
Ayden_CJ
Garett, bine că au făcut-o UNDEVA; că am norocul sau ghinionul să locuiesc în Cluj e o chestie care mă face să apreciez că s'a făcut aici, e oribil traficul camioanelor în orașul ăsta de asemenea îți spun că și prin Turda e cam același trafic pt ca partea de ocolire în Turda tot ajunge aproape pînă în centru, Alba-Iulia are centura (dar nu e pe A3), Tg Mureș de asemenea, Oradea iarăși, Cluj nu are, sa sperăm că o s'o gate (toata lungimea) poate urmtoarele contracte vor fi făcute mai avantajoase pt România!
IsNa
Garett, pe acolo trece tot traficul ce vine dinspre nordul Ungariei (adica Slovacia, Polonia, etc...) spre sudul Romaniei (adica Bulgaria, Turcia) sau Transilvania. Deci, da, e trafic foarte mare si mai ales foarte greu, adica camioane.

Daca se termina tronsonul Gilau - Campia Turzii in vara, toti soferii de pe acest trafic vor castiga cel putin 1 ora de drum, si Clujenii si Turdenii isi vor primi orasele inapoi pentru a fi locuite omeneste.

Considerand toti factorii umani, si eu sunt de parere ca acest tronson e cel mai important din toata autostrada.
vijelie
De castigat vor avea si autoritatile.
Sa te tii atunci vociferari.
voyageros
Turda si Campia Turzii sunt orase in care nu exista alternative la DN1, daca te impiedici in mijlocul drumului pana te ridici se formeaza coada, cam asa e traficul pe aici. Autostrada pentru turdeni nu va ameliora foarte mult situatia in ideea in care oricum trebuie sa traversezi orasul ca sa intri pe A3. Doar cei ce vin dinspre Alba vor fi cu adevarat "scosi" de pe DN1. Oricum e bine si asa.

@eloy: exproprierile sunt facute de mult, de vreo luna au terminat de mutat (cred, nu stiu exact ce au facut) o magistrala de gaz, in rest intre Turda si Campia e o suprafata plata, practic vezi dintr-un punct in altul. Peste calea ferata se va face probabil un viaduct si cam atat.
egox
Păi pentru turdeni se va ameliora situația tocmai pentru că tranzitul dinspre (și înspre) Alba nu mai trece prin oraș. De altfel și tranzitul dinspre (și înspre) Tg Mureș va trece în continuare prin Câmpia Turzii dar - din câte înțeleg - va putea ocoli o bună parte din Turda (la giratoriul unde se întâlnește DN1 se face stânga spre Alba și apoi se intră pe A3).
IsNa se referea la „trăit omenește”, nu la dat cu mașina pe autostradă.

Cât despre marele trafic din zonă, aș zice - fără a-l subaprecia - că Sebeș - Cluj e o zonă relativ liniștită față de altele. Mergând pe DN1 spre Cluj ieșirea de pe DN7, la Sebeș, e de cele mai multe ori o ușurare.

Amuzant e și că dacă Câmpia Turzii - Gilău ar putea însemna o oră în minus pentru tranzit, centura de la Sibiu, de 11 km, ar putea însemna ea singură 30-45 de minute în anumite perioade ale anului.
Garett
[quote=Ayden_CJ,26 Nov 2009, 13:06]
Garett, bine că au făcut-o UNDEVA; că am norocul sau ghinionul să locuiesc în Cluj e o chestie care mă face să apreciez că s'a făcut aici, e oribil traficul camioanelor în orașul ăsta de asemenea îți spun că și prin Turda e cam același trafic pt ca partea de ocolire în Turda tot ajunge aproape pînă în centru, Alba-Iulia are centura (dar nu e pe A3), Tg Mureș de asemenea, Oradea iarăși, Cluj nu are, sa sperăm că o s'o gate (toata lungimea) poate urmtoarele contracte vor fi făcute mai avantajoase pt România!
*

[/quote

True, bine ca macar nu e doar pe hartie! Ok, am inteles utilitatea, nu stiam ca nu exista centura in Cluj, mi se pare aiurea intr-un oras mare sa nu fie centura, imi imaginez cum ar arata traficul in Galati fara centura! Intrebarea mea nu era tendentioasa, imi e indiferent unde incepe autostrada, numai sa inceapa o data, vreau sa fiu bine inteles eram doar curios. Bine, m-ar bucura o autostrada Galati-Drajna tongue.gif dar cum in urmatoarea suta de ani nu sunt sanse macar unii sa se bucure de un trafic civilizat.
pleosc
Ok, stim cum stam cu A3 in Transilvania.
Dar vreau si eu un update cu lucrarile la:
Bucuresti-Ploiesti : cum stam? cand tre sa fie gata?
Cernavoda-Constanta ?
Arad-Timisoara ?
Centura Sibiu ?

Eu am vazut picioarele de la podul peste DN1 de langa Ploiesti, dar in rest nu se vede nimic.
La Cernavoda au spart dealul, dar in rest nu se vede nimic.
Multumesc.
Ayden_CJ
sper sa ma ierte moderatorii că postez un link exterior dar gasim poze si informatii și la aceste pagini, e destul de stufos pe acolo si acum nu prea am timp sa caut.
eventual niste poze aici pt Buc-Ploiesti, eventual si la pag 60 și poate urmatoarele
xcss
Pot sa fac o corectura? Targu Muresul nu are centura...
Ayden_CJ
da, corect, Tg Mureș n-are centura; am folosit impropriu denumirea dar camioanele care n-au treabă în Tg. Mureș pot merge pe drumul prin Acățari - Ungheni DJ 151D și chiar o fac... probabil că e mai prost drumul, eu am mers pe el acu cîțiva ani si nu mi'a părut rău, anul acesta am intrat în Tg. Mureș și mi-a părut rău, am ocolit degeaba căutînd un ceva de tip McDonalds era seara tîrziu.. dar Clujul, Turda, Cîmpia-Turzii n-au pînă azi nici măcar aceasta posibilitate de ocolire, îmi cer scuze pentru greșeala.
xcss
Corect, are varianta de ocolire, dar numai pe relatia Brasov-Cluj (si invers), drum care s-a stricat destul de rau in ultima vreme. Toate camioanele care vin dinspre sau merg spre alte directii trec prin oras. Exista un fel de semi-centura, dar si aceea trece oarecum prin oras. Asteptam si noi sa ispraveasca edilii nostri cearta care de 5-6 ani ii impiedica sa faca macar un proiect corect pentru restul centurii. Imi cer scuze pentru off topic.
vijelie
Se pot impaca linistiti, nu sunt bani pt centura Tg Mures:
http://www.citynews.ro/mures/din-oras-10/m...-centura-62328/
xcss
A, bun. Perfect. mad.gif
paul_damian
Superb! mad.gif
eloy
QUOTE(pleosc @ 26 Nov 2009, 22:43)
Bucuresti-Ploiesti : cum stam? cand tre sa fie gata?
Cernavoda-Constanta ?
Arad-Timisoara ?
Centura Sibiu ?
*


buc-ploiesti, cica ar fi trebuit sa fie 30km gata, fara poduri (asta e o struto-camila de-a lu tov berceanu smile.gif ) anu asta; nu mai e, dar au re-iterat ca la anu in iulie ar trebui sa se mearga de la centura bucuresti la centura ploiesti pe autostrada
cernavoda-ct : din cate stiu, inca se cearta pe consultant sad.gif
arad-tm : sunt in grafic. au dat ordinul de incepere oficial pe 19 ianuarie si tre sa dureze 2 ani. deci... iulie-august 2011 sa zicem
centura sibiu: again, prima portiune de vreo 12 km ar fi trebuit sa fie inaugurata pe acelasi maret 1 dec. nu va fi :-). se amana pe februarie. ceilalti 2km si ceva de autostrada plus reabilitare de DJ (ala de vine de la ocna sibiului) au fost licitati, contestati, deja stim povestea. insa! trebe rezolvata ASAP ca la 1 ian 2011 le expira fondurile ISPA sau ceva asemanator, de asigura 80% finantare
Victoras2001
Bai nene, nu era un topic "Pasajul Baneasa"? blink.gif Ca-l caut de 3 ore.
Tocmai ce l-au inaugurat si ce sa vezi? Dupa 3 minute s-a blocat complet. radmasa.gif
eloy
cmon man, te iei dupa proasta aia de la realitatea? in primul rand ca era clar ca pasajul e f. bun pt iesirea din buc, pt intrare, era doar de ameliorare. iar coada era deja formata, e tot timpul acolo, acum s-a 'scurs' si in pasaj. dupa ce se fluidizeaza osa fie mai ok. in sensul ca nu o sa mai faci 45 min de la ikea la casa presei ci 15-20, nu ca o sa zboare masinile pe-acolo. ce natie de nemultumiti mai suntem si noi, era rau ca nu era, acum ca e, tot rau e !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.