Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Romania - santierul autostrazilor
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121
frantic
QUOTE(zodrac @ 14 May 2009, 18:32)
Eu cred ca nu va uitati unde trebuie: calea de rulare se afla intr-o depresiune, iar sensul spre dreapta e partial obturat de mal.
*



Corect ceea ce spui.
Intr-una din fotografii, in locul unde malul este intrerupt se vede si portiunea de asfalt ce nu se putea observa inainte.

[attachmentid=1627523939]
voyageros
Autostrada Soarelui are (asa stiu eu ...nu sunt sigur) aceleasi dimensiuni adica 2x7.5 m. Cam asa ar trebui sa arate atunci nu?
RZV
QUOTE(Amedeus @ 15 May 2009, 19:36)
ohmy.gif  Ma mir ca nu-l credeti pe RZV care este chiar autorul pozelor, deci presupunem ca a fost acolo.



Ca sa fim aproape de realitate, nu sunt doar autorul pozelor. Pozele le-am facut aflandu-ma pe platforma de deasupra taluzului autostrazii, insa nu chiar pe marginea acestuia. De aceea o parte din sensul de mers spre dreapta nu e vizibila.

Ceea ce am afirmat referitor la partea asfaltata si cea cu piatra sparta e realitatea din proiect si din teren.
Aceasta autostrada nu este foarte spectaculaosa din punct de vedere dimensional (latimea partii carosabile este de 2 benzi+banda de urgenta pe sens), insa va fi intrucatva spectaculoasa din punct de vedere al reliefului strabatut si al lucrarilor de structuri realizate, comparativ cu ceea ce exista la ora actuala in Romania.

Haideti sa nu comparam totusi autostrazile din vestul Europei cu cele de la noi. Cel putin nu inca.

Respecte.
vijelie
De ce sa nu ne comparam?
Normativul romanesc pentru proiectarea autostrazilor este in conformitate cu normativele TEM (Trans European Motorway).
Faptul ca nu se respecta in totalitate (sisteme de telecomunicatii, spatii de servicii operationale, centre de intretinere etc) tine de incompetenta autoritatilor, nu de priceprea proiectantilor sau a constructorilor.
RZV
Ceea ce vroiam a spune e sa nu comparam autostrazile din vestul Europei din punct de vedere al numarului de benzi pe sens (3, 4, etc) cu ale noastre de 2 benzi/sens. Si in vest sunt autostrazi cu 2 benzi/sens, insa ma indoiesc ca se mai realizeaza/modernizeaza autostrazi cu 2 benzi.

Ma gandesc ca la noi nu a preconizat nimeni nici chiar pentru viitor o afluenat marita a traficului pentru a avea autostrazi cu mai multe benzi.
vijelie
Numarul benzilor rezulta din trafic (recenzat si prognozat).
Nimeni nu construieste mai mult decat trebuie doar asa, sa dea bine din elicopter.
Revenind la AT, eu sunt de parere ca 2 benzi pe sens sunt suficiente, mai ales ca autostrada se termina brusc, pe camp.
RZV
Care autostrada? radmasa.gif
Ca ceea ce exista acum e doar o gluma.
vijelie
Eu ma refer la toata autostrada Brasov-Bors.
Si daca ma gandesc ca studiul de trafic a fost facut DUPA semnarea contractului de construire, e posibil ca,in 10 ani, TOATA autostrada sa fie o gluma proasta si scumpa.
RZV
Eu sper ca macar intr-un an de azi sa poata fi folosita sectiunea 2B pe post de centura ocolitaore a Clujului pe relatia S-V si tot ar fi o realizare. Ca va fi o gluma proasta sau nu om vedea.
Ayden_CJ
Salutare,
poze din ziua de sîmbătă de la viaductul Vâlcele si de la iesirea din Turda spre Aiud, de la Gilau nu am ca azi, duminică, am uitat camera acasa dar va pot spune ca se lucreaza si au apărut 2 bretele care leaga DN1 cu șantierul, una pe stînga și alta pe dreapta cea de pe dreapta cum mergi spre vest nu am putut'o observa unde duce si cît e de lunga dar pare ca s-a lucrat ceva mai mult față de ultimile 2 poze din zonă pe care le'am postat înainte
Highwayman
Astia iar s-au apucat sa repare podul de la km 36 pe A1 si s-a dat peste cap sensul spre Bucuresti. Aseara pe la ora 21.00 coada incepea de pe la km 38.
VladG
Bine macar ca-l repara, ca era jale, chiar si la 100km/h. Intrebarea e de ce au asteptat atat...?
Highwayman
Intrebarea care se pune este alta: de ce trebuie sa-l repare din nou cand a fost reparat anul trecut sau caum doi ani (nu mai tin minte exact).
vijelie
Uite de-aia: http://stiri.kappa.ro/economie/podul-autos...ire_104515.html
minny
Tara de cenzurat. Cica functioneaza ilegal. Si ce fac astia ? Notifica... Daca vrei altfel ... dai in judecata si pana vine sentinta pica podul. Si uite asa se consuma niste bani pe o reparatie ce altfel nu era necesara. Deh interese. Si asa insa legea e proasta. Ai incalcat legea, in ziua a doua trebuia venit peste ei si inchis tot. Ce atata imbarligatura ? Masori, ies mai putin de 1000 de m, lacatul pe usa si la revedere. Sincer nu inteleg ...
pleosc
Pai Cernavoda-Constanta si Centura Constanta pot fi facute in doar un an? E destul de lunga si nu e tocmai campie...
fictiv2004
QUOTE(minny @ 18 May 2009, 16:00)
Tara de cenzurat. Cica functioneaza ilegal. Si ce fac astia ? Notifica... Daca vrei altfel ... dai in judecata si pana vine sentinta pica podul. Si uite asa se consuma niste bani pe o reparatie ce altfel nu era necesara. Deh interese. Si asa insa legea e proasta. Ai incalcat legea, in ziua a doua trebuia venit peste ei si inchis tot. Ce atata imbarligatura ? Masori, ies mai putin de 1000 de m, lacatul pe usa si la revedere. Sincer nu inteleg ...
*



Nu, ii dai in judecata, si ceri ca toate cheltuielile legate de reparatia podului, + cheltuieli de judecata si ceva despagubiri morale sa fie pasate firmei cu balastiera... Si cea mai corupta justitie din Rom. nu poate da un verdict negativ...
Highwayman
Am auzit ca daca vrei sa scapi de controale la o balastiera o declari in acte amenajare piscicola mad.gif
vijelie
Poti sa o declari si Manastire de Maici, cheia succesului e sa nu te calce garda chiar daca te arata cu degetul juma' de tara wink.gif
minny
Problema e ca pana e manastire de maici sau amenajare piscicola ar trebui inchisa afacerea si studiat problema. Daca e totusi balastiera dar ilegala de acord cu procesul si recuperare financiara dar pana atunci balastiera sta pe loc ! Daca e amenajare piscicola dar vinzi pietris cred ca e destul de clar ca e o infractiune economica. Iar la manastire de maici e si mai simplu ca alea nu is SRL-uri ...
Dar vorba lui vijelie ...daca nu vine nimeni sa te caute (ca ai avut grija de asta) ce mai conteaza...Sau in cel mai bun caz se fac o tara valuri si gata .... Stiu de un chios de vindea langosi. Cea care ii frigea s-a ars cu ulei. De a doua zi buticul a fost inchis pana la elucidare pentru ca s-a considerat accident de munca. Dar acolo era un buticar nu un sef de balastiera.
vijelie
Si podului de la Maracineni tot de la o balastiera i s-a tras.
Dar nu a contat asta, ci faptul ca doi oameni vanitosi si-au aratat talentele de Presedinte, respectiv Prim Ministru ai Romaniei.
Iar faptul ca firma care a reparat podul (pe banii statului) nu e decat fix aceeasi firma cu cea care a provocat daunele nu poate decat sa ne bucure.
dvs
Pasajul de la Pipera este greseala secolului in constructii. Liniile de inalta tensiune sunt la acelasi nivel cu traversele de beton si astfel, pasajul nu mai poate traversa liniile de inalta tensiune. Lucrarile au fost oprite si saptamana trecuta un grup de oficiali chinezi de la fima care construieste pasajul au venit la fata locului si se minunau de parca ar fi vazut a Opta Minune a Lumii. Numai in Romania se poate intampla si practic nu exista solutie la problema.
adilehanceanu
Probabil l-au gîndit la gabaritul unui vagon sau al unei locomotive diesel-electrice smile.gif)
vijelie
QUOTE(dvs @ 20 May 2009, 12:20)
Numai in Romania se poate intampla si practic nu exista solutie la problema.
*

Se intampla si la altii, dar noi ne-am obisnuit sa incremenim in lamentare. Solutii exista la orice.
nitz
Solutii probabil exista, dar asta nu face faptul mai putin stupid.

De exemplu nu se pot oare prinde firele direct de partea inferioara a pasajului? cat de sigura e stirea?
eloy
Eu am fost recent in zona, si pot sa zic ca nu mi s-a parut nimic ciudat. Nici nu m-am uitat atent, e drept, dar cred ca asa gogomanie mi-ar fi sarit in ochi.
egox
Mie poza nu mi se pare edificatoare. E posibil să fie loc destul pentru fire sub pod.
Pare tentant să zici: uite, au făcut podul și au uitat de calea ferată. Dar podul ăla tocmai pentru calea ferată se construiește acolo.
fansuv
CENTURILE ORASELOR MARI!

Scapi de toate camioanele din orase.
paul_damian
Din fotografie nu poti sa-ti dai seama cum e cu pasajul acela. Dar solutii exista, am mai vazut prin tara. Uitati-va la tuneluri, mai ales la cele construite inainte de a se avea in vedere liniile electrice, firul este coborat pana aproape de inaltimea vagonului, iar pantograful (parca asa se numeste) locomotivei il urmareste. Ia la o adica se poate cobori nivelul caii ferate. Ok, nu le caut scuze, dar suntem in Romania, si ne descurcam! smile.gif
eloy
of of vai vai
http://www.gandul.info/actualitatea/centur...ml?3927;4409526
Amedeus
QUOTE(nitz @ 20 May 2009, 18:17)
cat de sigura e stirea?


Faceau misto' de ei la Antena 3, azi.
egox
QUOTE(Amedeus @ 21 May 2009, 23:04)
Faceau misto' de ei la Antena 3, azi.
*


Arătau și poze din unghiul ăsta?
[attachmentid=1627525474] [attachmentid=1627525475]

Sursa: http://cnimigean.btn.ro/pod/
Amedeus
Nu, era doar poza asta:

[attachmentid=1627525572]

Am incercat sa fac o masuratoare tinand cont de un reper din imagine. Ca reper am luat inaltimea unui muncitor de langa stalp (aprox 170 cm). Linia de contact CF e la aprox 5,8 m (am intrebat un specialist de la CFR). Deci, posibil ca pasajul sa fie OK.

[attachmentid=1627525575]
cmandrei
VA RUGAM SA VA LIMITATI LA DISCUTII ON-TOPIC.
Subiectul este: "Romania - santierul autostrazilor, monitorizare indeplinire promisiuni"

Multumim,
C@talin
Sa arat si io cateva promisiuni tongue.gif

centura ploiesti si drumu ploiesti targoviste smile.gif
Pentru cine nu-l stie . tongue.gif



23 May 2009, 18:35:
drumu asta a fost facut din placi de beton mergeau tancurile pe el.porma au dat si ei cu un strat de asflat si deatunci nimic,doar peticit unde se vad petice de asfalt erau cratere,si e un drum principal si foarte circulat.
Cred ca are peste 20 de ani de cand na mai fost serios reparat.
eloy
Oare cat de mult pot sa o frece domnii de la MTI pana sa dea drumul odata la niste lucrari?
De ex, cernavoda-constanta, o cronologie mica:
- oferte depuse pe 25 ianuarie 2008( de participare la precalificare presupun) (de ce asa tarziu fata de restul buc-cernavoda nustiu, dar in fine) - curierul national, 30 ianuarie
- precalificarea a 9 consortii si 4 companii 11 iunie 2k8 - rompress, 11 iunie termenul de depunere ar fi fost 15 si 18 sept, si semnarea in 28 octombrie
- pe 27 noiembrie dabea reuseste colas sa castige licitatia - wall-street, 27.11.08
- le mai ia 4 luni (PATRU!!) sa semneze contractul , pe 10 martie. MT pe site, comunicate
Si de-atunci? a dat cineva un link cum ca s-au incurcat in licitatia pentru firma de consultanta. what?? dupa mai bine de un an de cand se joaca cu licitiatii si anunturi, nu au firma de consultanta?
si acum vine berceanu si zice, a, stai ca nu-s bani, da acush-acush intra. zilele urmatoare! ce ziceti de asa termen clar?
http://www.bloombiz.ro/finante/fondurile-e...lele-urmatoare-
oare daca ma duc la mare prin septembrie am sanse sa vad macar o senila de excavator pe langa nenorocitu ala de deal galben unde se termina mareata autostrada? din cate stiu si organizarea de santier mai dureaza cateva luni deci nu prea sunt sanse....

ps (si OT!!) faza cu podu din pipera era pe bune, nu era gluma. chiar tre sa mute calea ferata radmasa.gif
http://www.gandul.info/actualitatea/podul-...ml?3927;4454922

ca sa nu-mi fie sters postu, mentionez ca e vorba si de A3 in articol, si de centura buc, si de strapungerile pt A1.
apropos, cum de s-or fi gandit aia de la aktor sa proiecteze pe 2 benzi bucata lipsa de centura dintre mogosoaia si chitila cand e ditai proiectu de largire pt toate celelalte tronsoane??? how dumb can you be?
egox
Offtopic, recunosc (deși se încadrează, parțial, la „monitorizare promisiuni” smile.gif ). În articol zice că trebuie mutați doi stâlpi ce susțin rețeaua de curent și sunt exact pe traseul podului. Îmi imaginez că dacă pasajul se făcea mai la stânga sau mai la dreapta sau mai sus ar fi fost mai scump. Nu zic că nu există o problemă acolo, dar e semnificativ mai mică decât se străduiesc s-o prezinte investigatorii din birou.
pleosc
Mda, si de ce e nevoie de 2 saptamani sa mute stalpii respectivi? Asta e lucrare de 3-4 zile.
vijelie
Problema pasajului de la Pipera ne este expusa chiar de catre proiectant aici:
http://www.gandul.info/actualitatea/proiec...ml?3927;4463019
Highwayman
Citind cometariile atasate acestui articol nu pot sa observ ca dupa fotbal si politica toti romanii (inclusiv ziaristii) se pricep si la constructii.
vijelie
Dincolo de exprimarea greoaie a proiectantului respectiv, ideea de baza care reiese imi da fiori: statul roman angajeaza o firma condusa de seful catedrei de Poduri din Universitatea de Constructii din Bucuresti care face un proiect fara toate avizele cerute prin lege si accepta inceperea lucrarilor fara o autorizatie de construire valabila.
Motivul: sa le luam banii celor de la UE, pe urma vedem noi. smile.gif
eloy
Deja se reduc nr de km promisi :-).

http://www.adevarul.ro/rss/articol/bercean...autostrada.html

Se vor mai topi 2-300 pana la sf anului, pun pariu. asa usurel, sa nu ne cumva sa ne speriem.

pe de alta parte, anu asta ar fi trebuit sa inceapa lucrul pe macar cele 4 tronsoane co-finantate de UE. pe cernavoda-medgidia si medgidia-ct stiu sigur ca nu a inceput nimic. De centura constanta, centura timisoara si timisoara-arad stie cineva ceva?
asta din urma ar fi trebuit inceputa initial la fine de 2007, apoi in vara 2008 - un mic citat
– Startul lucrărilor pentru construirea autostrăzii Arad - Timișoara se va da în luna iulie, după ce țăranii își vor strânge recolta de pe câmpurile pe unde va trece șoseaua. Reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Timișoara (DRDPT) spun că procedura de preluare a terenurilor de pe traseul autostrăzii este definitivată și că preselecția pentru alegerea antreprenorului este deja făcută.(adevarul 22.04.08)

iar acum pe site MTI zice ca in februarie 2009 ar fi trebuit inceput.
http://www.cnadnr.ro/proiect.php?id=44
well?
vijelie
Putina lume a remarcat un lucru (zic eu) esential: dl Berceanu a afirmat ca in 2009 se va concentra exclusiv pe lucrarile deja incepute. Adica nu se va incepe nimic nou.
eloy
am remarcat..... dar avand in vedere ca avem bani disponibili totusi si se face tam-tam pe cheltuit bani europeni, io tot sper biggrin.gif
vijelie
Bani disponibil? Poate pentru salariile functionarilor (care salarii au scazut considerabil)...
eloy
QUOTE(vijelie @ 3 Jun 2009, 12:42)
Bani disponibil?
*


ma refeream la cei de la UE. partea noastra, de 20% sau cat e ..... stiu ca nu-s dar ma gandesc ca de undeva ar trebui scosi, sa nu pierdem restul de 80%. alt imprumut?
vijelie
Pai aici e buba: pe de-o parte statul roman nu-i are nici pe aia 20% (sau cat e procentul cofinantarii), iar pe de alta parte organismele europene fac tot felul de mutre cand primesc cereri de finantare doar doar se razgandeste aplicantul. Imi pare rau ca nu pot da exemple concrete, dar un indiciu il pot arata: zeci de contracte (mai mari sau mai mici) care nu sunt nici executate, dar nici reziliate. Asta inseamna ca blocajul e la client. Daca ne amintim ca atat legea exproprierilor cat si metodologia de obtinere a autorizatiei de construire au fost modificate, ne dam seama ca, desi e vointa, nu e putirință.
marinul
http://www.zf.ro/zf-24/bechtel-nu-am-parti...lvania-4481147/

un baiat destul de realist
vijelie
Dezinformare de 2 lei.
1. Contractul actual nu a fost castigat in urma licitatiei ci a fost cu incredintare directa (perfect legal, de altfel).
2. Ce rost are sa se bage in licitatii pentru alte lucrari cand e vizibil ca abia se gasesc bani pentru Autostrada Transilvania?
eloy
Imi raspund tot eu la topicul de ieri
http://www.aradon.ro/stiri/arad/articol/nu...090602-07344836
Radu Berceanu, ministrul Transporturilor, a recunoscut ieri, la Arad, că nu are toți banii pe care ar trebui să-i plătească Guvernul pentru avansul lucrării către consorțiul care execută autostrada Arad-Timișoara și centura ocolitoare a Aradului, ci doar o parte. Potrivit contractului, ministerul ar trebui să plătească acum 30% din valoarea investiției, cu titlu de avans, sumă care nu există în buget.
deci arad-timisoara nu se face sad.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.