Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Romania - santierul autostrazilor
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121
nasty
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-15659...utostrazile.htm

"Ramona Manescu nu vrea autostrada Iasi-Targu Mures: "Suntem oameni seriosi, nu ne jucam cu autostrazile"

ma speriasem ca s-au apucat de constructie si nu stiam, chiar credeam ca acusi inaugureaza vreo 50 km... radmasa.gif
vijelie
Tot e bine ca nu au inceput, cum s-a intamplat in alte parti:

[attachmentid=1627909521]
george_scala_2004
QUOTE(Iulikk @ 23 Sep 2013, 21:54)
http://www.mangalianews.ro/2013/09/23/se-i...pi-la-mangalia/

La ce plm au mai dat drumu la autostrada daca inchid podul? Nu mai pot astepta cateva luni pana se termina "noul" pod rutier din dreptul ecluzei de la Agigea?

Multa  showfinger.gif !!!
*



http://www.romanialibera.ro/actualitate/lo...are-313820.html
george_scala_2004
QUOTE(george_scala_2004 @ 30 Sep 2013, 14:30)



http://www.cugetliber.ro/stiri-eveniment-g...l-pe-jos-192659

brrr...sa traversezi 300 de metri prin ploaie si vint de aproape 60 dekm/h...si asta din cauza extremei incompetente a unora...apropo de durata de viata a podului de la Agigea: cum ma-sa asta are doar 30 de ani iar podurile construite de austrieci peste Mures, 100 de ani???
george_scala_2004
QUOTE
Lucrările la Autostrada Orăștie – Sibiu, care traversează județul Alba pe o distanță de peste 40 de kilometri, avansează într-un ritm care oferă speranța finalizării până la sfârșitul anului. Ultimul termen avansat de autorități este luna noiembrie. La Sebeș, zona cea mai complicată din punct de vedere a traficului auto, s-a reușit finalizarea lucrărilor la nodul rutier ce asigură legătura dintre autostradă și DN1. Prin urmare, calvarul șoferilor care circulau pe relația Sebeș – Alba Iulia și retur s-a încheiat. Lucrările sunt avansate și în celelalte zone ale autostrăzii. Aproape integral s-a turnat stratul de asfalt, Foto Autostrada la Sebeș. Foto Eduard Schneider astfel încât este de așteptat ca primele două tronsoane, care practic se suprapun peste traseul autostrăzii în Alba, să fie finalizate până la sfârșitul anului. Primul tronson se întinde de la Orăștie (Hunedoara) până la Vințișoara, lângă Sebeș, iar al doilea de la Vințișoara și până la Cunța, aproape de limita cu județul Sibiu.


http://adevarul.ro/locale/alba-iulia/autos...1634/index.html wub.gif


2 Oct 2013, 10:57:
QUOTE
Pretutindeni în țară și în istorie ne lovim de exemple. De pildă astăzi la Ploiești pe un drum județean se construiește un giratoriu suspendat deasupra intersecției cu un drum național, soluție care costă de trei ori mai mult decât un giratoriu la sol. Și asta pentru că CNADNR și Consiliul Județean Prahova au priorități bugetare diferite.

Sau tot astăzi avem la Lugoj 10 kilometri de autostradă finalizată, pe care însă nu vom putea circula până în 2015, pentru că nu s-a gândit nimeni la un racord cu drumul județean de la capătul autostrăzii.

Apoi ne aducem aminte de Pasajul Pipera, care nu putea fi finalizat pentru că era prea scund ca să treacă peste noua catenară a căii ferate București – Constanța, ori de autostrăzile care nu au putut și nu pot fi finalizate la termen, pentru că Transelectrica nu mută la timp stâlpii din calea autostrăzilor.

Cu autostrăzile la Ministerul Marilor Proiecte și cu drumurile naționale la Ministerul Transporturilor vom vedea aceleași situații ilare la fiecare deszăpezire, la care autostrada va fi curată și drumul național nu – sau invers - și la fiecare construcție de intersecție a unei  autostrăzi cu un drum național. Fără îndoială, toate acestea fiind "în interesul nostru".

Din aprilie 2012 și până acum în domeniul autostrăzilor am asistat la o continuă joacă de-a proiectele, fără nici o prioritate și fără nici o coerență în respectarea vreunui plan. De fapt, care plan?! România nu are nici astăzi un Master Plan în transporturi, adică un plan director care să concentreze pe termen lung investițiile în infrastructura de transporturi.

Nu e deci deloc de mirare că în decurs de un an și jumătate, pe harta României au apărut și au dispărut, rând pe rând, sute de kilometri de autostrăzi virtuale, toate anuțate pompos și mai apoi pierite în ceața declarațiilor politice: Autostrada Sudului,  autostrada Pitești – Craiova, autostrada Ploiești – Focșani, ori recentele Sibiu – Brașov și Brașov – Bacău. Toate au apărut și au fost discutate prioritar, în timp ce lucrările la singurul proiect cert și cu finanțare asigurată, autostrada A1 Nădlac – București, au trenat și s-au împiedicat în tot felul de proceduri birocratice.

Fără discuție, absolut toate aceste autostrăzi sunt necesare într-o viitoare rețea de autostrăzi a României într-o perspectivă de 10-20 de ani. Însă pe termen scurt, problema cea mai mare este că nerespectarea unui plan coerent de la o guvernare la alta, de la un ministru la altul și chiar de la un an la altul este rețeta sigură prin care peste 10 ani rețeaua noastră de autostrăzi nu va avea nici măcar 1.000 de kilometri! Un plan prost este mai bun decât nici un plan, iar perpetua regândire a planului înseamnă risipă, pierderi de finanțări și pierdere de timp.

Căci iată, inaugurăm autostrăzi pe care nu le putem folosi, cheltuim bani pe studii de fezabilitate care expiră și facem exproprieri care apoi nu mai sunt necesare. Sau investim sute de milioane de EURO în căi ferate pentru a circula mai pe ele mai prost decât înainte de 1989.

Și atunci, pe bună dreptate, se ridică suspiciunea că adevăratele mize ale acestor bâlbâieli la fiecare schimbare de Ministru, indiferent de culoarea politică, sunt cu totul altele decât construcția de autostrăzi și căi ferate.


http://www.capital.ro/detalii-articole/sti...ada-187159.html
kert
Pe mine nu ma mira nimic...
Cum naiba sa faci iesirea (spre dreapta) de pe A2 spre Calarasi la Km 105 traversind de 2 ori autostrada pe... 2 poduri (traseul verde)?
Nu era logic/normal/simplu... direct (traseul rosu)?
Si nu e singura...
[attachmentid=1627910455]
vijelie
Probabil ca statul nu s-a inteles la bani cu proprietarul terenului, erau alte legi atunci.
dil
Traseul cu verde pana la intersectia cu DN oricum trebuia facut pentru cei care vor sa faca stanga (banuiesc ca era mai costisitor alta solutie). Si e mai simplu la varianta asta sa permita sa mergi si spre Calarasi decat sa faca si breteaua cu rosu. Poate o vor face daca apar probleme de trafic (cozi care sa ajunga pe autostrada).
alexme24
Era logic , dar asa au mai economisit material. In loc sa mai traga 300 de metri de asfalt au folosit aceasi iesire. Sa zicem mersi ca le-au facut si pe astea, ca alte autostrazi intri pe ele si mai iesi la pastele cailor.
vijelie
Mai adauga 300m de terasamente, 2x300m de parapeti, 300m de marcaj si semnalizare, 2x300m de santuri, 2 podete etc.
alexme24
Da evident si alea, dar am zis ca o idee generala, desi la noi nu m-ar mira sa traga direct asfalt peste pamant.
kert
QUOTE(alexme24 @ 2 Oct 2013, 12:07)
Era logic , dar asa au mai economisit material...
*
Pai da, da' acum sint 2 poduri si putea fi necesar numai unul. O fi mai ieftin un pod decit cele enumerate de voi...
i96nds
Si eu am avut aceeasi dilema cand am mers spre Calarasi exact in acelasi loc.... Plus ca e cam periculos sa faci stanga peste DN...

Poate ca trebuia sa treaca exporprierea peste anumiti proprietari de terenuri smile.gif

Sigur 2 poduri sunt mai scumpe decat orice alta varianta...
IRONICK
QUOTE(alexme24 @ 2 Oct 2013, 11:07)
Era logic , dar asa au mai economisit material. In loc sa mai traga 300 de metri de asfalt au folosit aceasi iesire. Sa zicem mersi ca le-au facut si pe astea, ca alte autostrazi intri pe ele si mai iesi la pastele cailor.
*


Nu ar strica sa mergi pe autostrazi in alte tari unde sunt cu taxa. Daca iesi poti sa o traversezi de doua ori, ca sa treci prin statia de taxare. Poate chiar si peste o linie de mare viteza pentru tren.
nasty
QUOTE(nasty @ 20 Sep 2013, 19:20)
Ca sa-i intelegi, nu trebuie sa judeci logic sau dpdv al transportatorilor/automobilistilor, ci de exemplu cum un privat care face Comarnic-Brasov ar lua multi bani pe taxe?
Intarzii pe diferite motive Pitesti-Sibiu ( ba ca n-ai aviz de mediu, ba ca e cam scumpa si ia prea multi bani din fondurile alocate de CE, de parca le-am folosi 110%) si vii cu o noua autostrada Brasov-Sibiu:
http://www.economica.net/guvernul-vrea-sa-...ibiu_62114.html

Numai asa poti sa-ti dai seama de ce nu termina odata la rand de la A la Z si se arunca la alte proiecte noi - valabil si pt Bucuresti, se incep noi pasaje si zac altele neterminate cu anii.

<span class='edit'>20 Sep 2013, 20:24:</span>
Si nu in ultimul rand (s-a mai scris pe aici) e mai usor sa faci studii de fezabilitate si proiecte, decat autostrazi adevarate
*




http://www.capital.ro/detalii-articole/sti...zie-187200.html

"Cea mai recentă și mai flagrantă joacă de-a autostrada se întâmplă cu proiectul tronsonului de autostradă Sibiu – Pitești. Acest tronson completează A1 sau ceea ce popular numim Coridorul IV. În realitate însă, Coridorul IV nu mai există demult, A1 fiind de fapt parte din Proiectul Prioritar 7 al rețelei TEN-T a Uniunii Europene. Acest tronson de autostradă este atât de interes național cât și european și face parte din planul continental decis inclusiv de România în urmă cu 19 ani.

Simplul fapt ca diverșii decidenți de la nivel înalt încă vorbesc despre Coridoare Paneuropene este o dovadă ca pur și simplu nu cunosc nici legislația europeană și nici consecințele deciziilor lor. Coridoarele nu există și n-au existat niciodată în legislația și în documentele UE. Iar UE nu finanțează coridoare! Oficialii ar trebui să știe asta.


În cazul A1 Sibiu – Pitești, fiind vorba de 116 km de autostradă montană, prin zone cu teren instabil, costul de construcție estimat este de 3,2 miliarde de euro, dintre care 85% sunt suportate de Uniunea Europeană. Ceea ce înseamnă că România va suporta doar 480 de milioane de euro, în vreme ce mare parte din suma suportată de Uniunea Europeană va rămâne tot în România, prin sumele plătite subcontractorilor și angajaților care vor fi angrenați în proiect, ori prin impozitele care se vor întoarce la stat. ...
...rezultă și prima difernță majoră între A1 Sibiu –Pitești finanțată de UE și autostrada Sibiu – Brașov nefinanțabilă de către UE: Sibiu – Pitești ne aduce încă de la construcție un beneficiu net de 300 de milioane de euro, în vreme ce Sibiu – Brașov ne costă net peste 700 de milioane de euro.

Încetați cu joaca de-a autostrada!"
george_scala_2004
QUOTE
Autostrada A3 Bucuresti - Ploiesti, inaugurata in iulie 2012, a fost lasata fara nici un ban in bugetul pe anul acesta dupa ce Guvernul a taiat finantarea la rectificarea bugetara. Decizia executivului vine in conditiile in care lucrarile la infrastructura autostrazii nu sunt terminate, "ciotul" de 6,5 km de la Soseaua de Centura pana in Capitala e inca in constructie, nodurile rutiere importante nu sunt finalizate, iar pe intreaga lungime a autostrazii nu exista inca nici o benzinarie. Informatiile vin de la Compania de Autostrazi, care a confirmat pentru HotNews.ro ca "in acest an nu va fi deschis traficul pe niciun sector din aceasta autostrada", cu toate ca lucrarile pe tronsonul Soseaua de Centura - Strada Popasului sunt avansate, iar la inceputul verii autoritatile anuntau noi kilometri inaugurati.

    In aceste conditii, tronsonul ar putea fi deschis cel mai devreme in primavara 2014, dar apare o alta problema: o autostrada cu trei benzi pe sens se va opri intr-o intersectie cu un drum cu cate o banda pe sens in zona Pipera. Ce solutie au ales autoritatile? Au dat aviz de construire a unei benzinarii in intersectie, in loc sa reconfigureze sensul giratoriu din Pipera.


http://www.hotnews.ro/stiri-esential-15722...-benzinarie.htm

Ce au facut? In locde giratorie benzinarie??? Cit o fi fost spaga???
vijelie
Cum se explica totusi existenta memorandumurilor de finantare(semnate de "Comisia Europeană, acționând pentru și în numele Comunității Europene") care au ca subiect "Coridorul de transport european nr. IV, România" ?
b76bgaarh
vije, lasa-l pe gerorge. el doar pune linkuri, pdliste, din capital.
george_scala_2004
QUOTE(vijelie @ 4 Oct 2013, 11:26)
Cum se explica totusi existenta memorandumurilor de finantare(semnate de "Comisia Europeană, acționând pentru și în numele Comunității Europene") care au ca subiect "Coridorul de transport european nr. IV, România" ?
*



ce comisie...n-au zis pucistii anul trecut ca nu au nevoie decit de banii comisiei? sa ne mai lase cu coridoarelelor...iar sova n-a zis ca interesele Romaniei difera de ale uniunii???
nasty
"Fie că vorbim de autostrada Sibiu – Pitești, fie că vorbim de autostrada Sibiu – Brașov, niciuna nu se inaugurează astăzi, ci cel mai devreme în perioada 2018 – 2020. Deci este lipsit de sens să ne gândim la ele din perspectiva traficului de astăzi. Trebuie să le analizăm din perspectiva traficului din 2020 – 2025, atunci când autostrăzile vor intra în utilizarea cotidiană.
...Ori cifrele de trafic previzionate de Centrul de Studii Tehnice Rutiere și Informatică (CESTRIN), adică de organismul oficial din subordinea CNADNR responsabil cu analiza și previzionarea traficului
, ne arată clar că o eventuală autostradă Sibiu – Brașov, construită înaintea autostrăzii Sibiu – Pitești, va genera încă din 2020 un trafic care va depăși capacitatea viitoarei A3 Comarnic – Brașov. De asemenea, traficul va fi de trei ori mai mare decât capacitatea DN1 dintre Ploiești și Comarnic. Iar dacă se va continua pe ideea joncțiunii între Autostrada Moldova și A3 la sud de Ploiești, în 2020 în București vor intra prin Colentina și Barbu Văcărescu peste 100.000 de vehicule pe zi. Adică tot traficul cumulat de astăzi din Militari, Băneasa și Colentina! Vorbim de valori de trafic pentru care intrarea respectivă în București nu este și nu poate fi pregatită vreodată.
Autoritățile vor deci să ne construiască un blocaj de trafic lung de 170 km, de la Obor și până la Brașov, cu bani din surse necunoscute"
http://www.capital.ro/detalii-articole/sti...zie-187200.html
Mr_Devil83
20 octombrie, se va da intr-un final drumul la tronsonul orastie - sebes din A1.

Dupa cum merg lucrurile in albanezia probabil ca se va da drumul pana la intrare in sebes dinspre orastie ca altfel ar deveni traficul fluent si albanezii sunt foarte masochisti.
nasty
monitorizarea cam lancezeste, ca nu prea e nimic de monitorizat, aceleasi bucatele de autostrada care tot se tot amana...
cum bine zicea un jurnalist: "De 23 de ani, pe aceleași holuri, exemple nenumărate de ipocrizie, de ticăloșie, de incompetență, de inadecvare. Le-am luat ca pe niște dovezi în plus ale unor boli vechi ale unei Românii deseori hidoase, cu politicieni constipați care își ascund incompetența prin agresivitate, obișnuiți să se califice la locul de muncă și am tot așteptat evoluția. Nu-mi amintesc însă vreun moment în care să fie la fel de evident că spațiul public s-a umplut până la refuz de vorbe goale, de anunțuri de intenție care nu ajung să fie fapte."

E trist ca masinile noastre nu vor apuca sa mearga cap coada pe autostrada Cta-Nadlac, au si ele o viata, din pacate nici a noastra nu e mult mai lunga.
george_scala_2004
QUOTE
Directorul general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), Narcis Neagu, considera inoportuna inceperea lucrarilor la o autostrada care sa lege Iasi de Targu Mures, scrie Agerpres. El a declarat, sambata, intr-o conferinta de presa, ca o astfel de lucrare are costuri foarte mari, pe care Romania nu si le permite in acest moment.

"Este o autostrada care costa extraordinar de mult si nu s-au aprobat indicatorii tehnico-economici. Este foarte scumpa, nu neaparat in sensul kilometrului de drum, ci ce presupune ea. Trece prin situl Natura 2000, care presupune o serie de protejari, o serie de constructii speciale. Costa aproape 30 de milioane de euro pe kilometru. Intrebarea este: isi permite Romania?", a afirmat Neaga.


http://www.hotnews.ro/stiri-esential-15735...prea-scumpa.htm

Daca cineva, vreodata, si-a facut vise ca fsnpsdrpsd c si continuator al fostului pcr, va impulsiona dezvoltarea Tarii s-a inselat amarnic...tinerea in saracie a unei mari parti a tarii - Moldova - nu e decit obiectivul primordial...
george_scala_2004
QUOTE
Oficialii Companiei de Drumuri iau în calcul realizarea a încă unei autostrăzi între Brașov și Sibiu, alternativă mai ieftină la clasica rută Pitești-Sibiu. Din fonduri nerambursabile va putea fi făcută doar una dintre acestea.

Realizarea autostrăzii Pitești-Sibiu, proiect important care ar lega estul țării de vest pe direcția rețelei centrale de transport european TEN-T, pare a fi un obiectiv din ce în ce mai îndepărtat.

Conducerea Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a anunțat recent că are în plan construirea unei noi autostrăzi, însă pe relația Brașov-Sibiu.

CNADNR nu are încă prioritățile stabilite, iar acest fapt explică mai multe declarații contradictorii făcute în ultima perioadă de către directorul general CNADNR, Narcis Neaga. Nu se știe care autostradă va fi făcută din fonduri europene și care din alte finanțări, dacă pot fi făcute ambele autostrăzi în același timp, dacă nu, care din cele două va fi prima și din ce bani vor fi făcute.

În timp ce Pitești-Sibiu este amplasată pe segmentul de primă importanță al rețelei europene de transport TEN-T, Brașov-Sibiu se găsește pe segmentul secundar al acestei rețele. Obligația României este să definitiveze până în 2030 rețeaua principală și până în 2050 rețeaua secundară.

Potrivit directorului general al CNADNR, anul acesta se va da drumul la un studiu de fezabilitate pentru Brașov-Sibiu, însă doar după ce se va găsi sursa de finanțare.


http://www.romanialibera.ro/bani-afaceri/t...ati-314516.html

QUOTE
Anul trecut, înainte cu câteva zile de Crăciun, s-a deschis traficul pe o porțiune de 14,8 kilometri din tronsonul de autostradă Deva –Orăștie. Restul de aproape 18 kilometri din acest tronson au fost deschiși circulației la finele lunii mai, cu o întârziere de trei luni.

Constructorul este asocierea formată din JV STRABAG AG – SC STRABAG SRL- SC STRACO GRUP SRL. Valoarea contractului este de aproape 197 milioane de euro, din care 111 milioane reprezintă contribuția UE, prin fonduri ISPA, iar 86 de milioane de euro sunt fondurile alocate de la bugetul de stat, conform fișei tehnice publicate pe site-ul CNADNR. Contractul a fost semnat în noiembrie 2010, atunci când la șefia Ministerului Transporturilor se afla Anca Boagiu. Finalizarea era prevăzută pentru februarie 2013, lucrările fiind începute în primăvara anului 2011.

Cu cei 14,8 kilometri deschiși traficului între Deva și Simeria, România a ajuns să dețină o rețea de autostrăzi de puțin peste 530 kilometri. În luna octombrie 2012, capital.ro informa că în acest an România ar putea ajunge la aproape 550 de kilometri de autostradă, însă planurile CNADNR au fost date peste cap.
În septembrie, reprezentanții CNADNR ne informau că rețeaua de autostrăzi, în care este cuprinsă și variantele ocolitoare la nivel de autostradă, însumau 506,13 kilometri. Din septembrie și până în prezent, CNADNR a deschis traficul și pe 9,5 km de autostradă, parte a tronsonului Timișoara-Lugoj, constructorul fiind Spediton UMB, deținută de regele asfaltului Dorinel Umbrărescu, singurul contract semnat de CNADNR în anul 2011 și care a fost finalizat înainte de termen – aprilie 2013.

Construcția unei autostrăzi este fără doar și poate o bucurie pentru șoferi atât români, cât și străini, mai ales atunci când porțiunile de autostradă sunt conectate la o rețea întreagă. Din păcate, în momentul actual șoferii nu se pot bucura de o autostradă care să lege Sibiul de Nădlac.


http://www.capital.ro/detalii-articole/sti...ada-187280.html

http://forum.construim-romania.ro/showthre...&pid=461#pid461

http://www.skyscrapercity.com/showpost.php...postcount=20187

QUOTE
Directorul general al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, Narcis Ștefan Neaga, a declarat pentru presa locală din Alba că luna viitoare vor fi inaugurați 43 km din cei 82,07 km ai autostrăzii Orăștie-Sibiu.

În urmă cu câteva zile au fost finalizate lucrările la nodul rutier de legătură cu DN1, una dintre cele mai aglomerate puncte ale circulației, de la intrare în Sebeș, ceea ce a dus deja la o descongestionare semnificativă a traficului dinspre Alba Iulia înspre Sibiu, scrie alba24.ro.

Stadiul lucrărilor la șoseaua ocolitoare a Sebeșului este de 80%. Pe tronsoanele de autostradă, din județul Alba, lucrările se prezintă astfel: Orăștie-Sibiu (Lot 1) Orăștie – Vințu de Jos km 0+000 – 24+110 – 87,31%, iar pe Lotul 2 Vințu de Jos – Cut/Cunța km 24+110 – 43+855 – 80,00%.

De asemenea, potrivit CNADNR, a fost găsită o soluție pentru problemele de alunecare de teren din zona Apoldu de Jos, care au încetinit lucrările: „Au fost avizate în Consiliul Tehnico-Economic al CNADNR SA soluțiile tehnice pentru ariile cu instabilitate ridicată a versanților, înainte și după viaductul de la Aciliu, în zonele cuprinse între km 57+460 și 60+920, km 61+240 și 62+180 și 63+520 și 63+770”, a precizat Narcis Ștefan

Unul dintre cele mai așteptate tronsoane de autostradă este cel de la Sibiu la Orăștie, mai ales pentru faptul că va scuti șoferii de traficul insuportabil din localitatea Sebeș (jud. Alba).

Tronsonul cu o lungime de 82,07 kilometri a fost împărțit în patru loturi. Contractele au fost atribuite în 2011, iar în toamnă aceluiași an au început lucrările. Conform termenelor prevăzute în contractele din 2011, lucrările trebuiau finalizate în aprilie 2013. Din păcate constructorii nu au putut respecta termenele contractuale din varii motive.


http://www.capital.ro/detalii-articole/sti...autostrada.html

george_scala_2004
QUOTE
Peste 40 de kilometri ai autostrăzii A1 vor fi finalizați în luna noiembrie, au informat reprezentanții Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR), citați de presa locală din județul Alba. Este vorba de porțiunea dintre Orăștie și Sebeș.
Din luna noiembrie, se va putea circula pe două dintre cele patru tronsoane ale autostrăzii A1 Orăștie – Sibiu. CNADNR a informat că pe lotul de 24 de kilometri dintre Orăștie și Vințu de Jos lucrările sunt finalizate în proporție de aproape 90 la sută, iar pe lotul de 19 kilometri dintre Vințu de Jos și Cunța (Sebeș), de peste 80 la sută, potrivit alba24.ro, care îl citează pe Narcis Neaga, directorul CNADNR. Și lucrările la centura Sebeșului sunt pe final, astfel că în următoarele săptămâni județele Hunedoara și Alba vor fi legate de o autostradă de aproape 80 de kilometri. Șase luni de întârzieri Inițial, în vara anului 2011 când a demarat proiectul, finalizarea celor două tronsoane ale A1 a fost stabilită pentru luna mai a acestui an. Ulterior, deschiderea autostrăzii pe porțiunea dintre Deva și Sebeș era anunțată de reprezentanții CNADNR pentru sfârșitul lunii august, însă drumarii au întârziat, din nou, aproape trei luni finalizarea lucrărilor Aproape un miliard de lei este valoarea investiției în construcția celor 43 de kilometri de autostradă, dintre Orăștie și Sebeș. Lucrările sunt executate de Strabag și Straco. Foto Cum arată autostrada în zona orașului Sebeș Tronsonul A1 Deva – Orăștie – Sebeș – Sibiu va avea o lungime de 115 kilometri și o lățime de 26 de metri. Autostrada este construită cu ajutorul finanțăriilor de la Uniunea Europeană, acordate prin programul de finanțare ISPA 2004, Autostrada Orăștie – Sebeș face parte din coridorul trans-european IV: Nădlac – Timișoara – Lugoj – Deva – Sibiu – Pitești – București – Constanța.


http://adevarul.ro/locale/hunedoara/autost...543f/index.html
vijelie
Cam mare diferenta intre 3 mil euro/km (Orban, 2007) si 30 mil euro/km (CNADNR, 2013) pt autostrada Targu Mures - Iasi.
george_scala_2004
QUOTE
Compania de Drumuri a decis păstrarea traseului autostrăzii Comarnic Brașov pe ruta stabilită în urmă cu 5 ani. Constructorii vor avea la dispoziție doar o fâșie lată de 100 de metri pentru a își manifesta creativitatea.

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) va menține autostrada  Comarnic Brașov pe traseul stabilit acum cinci ani respectiv pe Valea Prahovei până la intrarea în localitatea Predeal, de unde autostrada se va îndrepta pe Valea Râșnoavei spre Râșnov și apoi spre localitatea Cristian  din județul Brașov unde autostrada se va termina în centura orașului de sub Tâmpa, afirmă surse oficiale apropiate proiectului.


http://www.romanialibera.ro/bani-afaceri/e...008-314601.html
Iszy
QUOTE(george_scala_2004 @ 7 Oct 2013, 08:35)
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-15735...prea-scumpa.htm

Daca cineva, vreodata, si-a facut vise ca fsnpsdrpsd c si continuator al fostului pcr, va impulsiona dezvoltarea Tarii s-a inselat amarnic...tinerea in saracie a unei mari parti a tarii - Moldova - nu e decit obiectivul primordial...
*



SEFU' joaca exact cum cinta ministru'. Cit o fost ministru moldovean...dar cum nu mai e!

Declaratii gratuite. Daca ar exista un plan binedefinit de autostrazi care trebuie construite in 10 - 100 - 200 - 300 de ani in Romania atunci s-ar putea face si o planificare a surselor a resurselor....dac nimeni nu vrea sa-si bata capul! Se justifica prin tot felul de motive.
Cum poti sa spui ca nu se justifica o autostrada in conditiile rutiere ale secolului trecut, din Romania zilelor noastre?
Poti sa spui ca suntem incapabili si ipotenti in a face rost de resurse si de a face managementul planificat al construirii de autostrazi din Romania. Pe scurt: nu avem atitia bani cit trebuie sa furam darmite sa dam pe autostrazi...hai poate asta cu Brasovul o rezolvam ....ca prea o da la televizor...dar de la altele sa va luati gindul....ca deh vin alegerile si ne trebuie banii pe microbuze!

Totusi io mai am o speranta...ca tot vin alegerile...si o spaga monstru gen Bechtel tare bine ar cadea...si poate totusi se da drumul la un nou plan gigant din care se realizeaza un Piatra Neamt - Bicaz...si uite asa dintr-un sant in altul in citeva secole vom avea si noi autostrazi.

george_scala_2004
QUOTE
Trei ofertanți au rămas în cursa pentru desemnarea constructorului tronsonului de autostradă Comarnic-Brașov, primul proiect care urmează să fie realizat în regim de concesiune, adică pe banii constructorului. Desemnarea urmează să fie făcută până la finele anului, întrucât a fost modificat termenul de depunere a ofertelor finale.

Pentru construcția, operarea și întreținerea celor 58 de kilometri ai tronsonului de autostradă Comarnic-Brașov și-au manifestat interesul trei consorții și compania China Communications Construction Company Ltd, care s-a retras în timpul dialogului competitiv.

Termenul pentru depunerea ofertelor era stabilit pentru 15 octombrie 2013, iar desemnarea constructorului, pentru finele lunii în curs.

Toate cele trei consorții:  Vinci (Franța) – Strabag (Austria) – Aktor (Grecia), Impregilo – Salini (ambele din Italia) și UMB – Tehnostrade (România) -, au solicitat prelungirea termenului, ne-a declarat Narcis Neaga, directorul general al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România.

Într-un interviu acordat la începutul acestei săptămâni, pe care îl puteți citi în viitorul număr al revistei CAPITAL, directorul general al CNADNR ne-a spus că toate cele trei consorții au solicitat prelungirea termenului cu două luni.


http://www.capital.ro/detalii-articole/sti...nia-187461.html

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-15771...28Hotnews.ro%29

Cica unu', afacerist, ar fi incercat sa il mituiasca??? zice dansova...http://www.romanialibera.ro/actualitate/justitie/update-afaceristul-care-a-incercat-sa-l-mituiasca-pe-sova-este-calin-roman-314857.html el baiat cuminte l-a informat pe tonta care l-a sfatuit sa mearga la...DNA... blink.gif oare a fost mita prea mica?

Nu sint bani pentru autostrazi? Nu-i nimic...platim cu...porumb, griu, vin...

http://adevarul.ro/locale/hunedoara/povest...694b/index.html

Contractul Bechtel este căutat de Parchetul General, după ce DNA și-a declinat competența în acest caz. Procurorii anticorupție au trimis plângerea făcută de ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură și Investiții Străine, Dan Șova, la Parchetul General.

http://www.b1.ro/stiri/eveniment/plangerea...eral-67111.html

Cum arata din avion autostrada Sibiu - Orastie ce ar urma sa fie deschisa partial anul acesta
nasty
Daca tot a fost o vizita oficiala la santierul Suceava-Botosani, de ce nu au trecut si pe la santierul centurii Sucevei, care face parte din A7 si care treneaza de ani de zile?
Semnalele sunt clare, nu-i intereseaza ce e inceput de altii si lucrarile pot sa se opreasca, din partea lor, mai interesant e un santier nou, chiar daca e deschis pentru cateva zile, pt ca vine iarna. Cred ca peste o luna santierul va fi parasit, pe cand centura Sucevei ar putea fi deschisa anul acesta, dar nu fara sa se lucreze inclusiv sambata si duminica.

14 Oct 2013, 09:05:
http://adevarul.ro/locale/suceava/ponta-de...f03e/index.html
george_scala_2004
QUOTE
Guvernul va putea înlocui, din proprie inițiativă sau la cererea finanțatorilor, firma angajată într-un proiect de parteneriat public-privat și care nu își respectă obligațiile contractuale sau față de finanțatori, fără însă să inițieze o nouă procedură de atribuire, cu licitație sau cerere de oferte.

Lipsa unei noi proceduri de atribuire va fi posibilă dacă această variantă este inclusă în documentația inițială de atribuire și în contractul de parteneriat public-privat. O nouă procedură de atribuire este tratată ca "necesitate" doar dacă în documentația de atribuire și în contract nu a fost inclusă acea variantă.

Prevederea a fost introdusă în proiectul legii privind parteneriatul public-privat, aprobat recent de Guvern și transmis Parlamentului, într-o formă care diferă însă de cea trimisă Comisiei Europene spre consultare.

Astfel, documentul aprobat de Guvern stabilește că, în cazul în care partenerul privat sau societatea de proiect nu își îndeplinește din orice motiv obligațiile asumate în cadrul contractului de parteneriat public-privat sau obligațiile față de finanțatorii proiectului, partenerul public, din proprie inițiativă sau la solicitarea finanțatorilor proiectului, va putea înlocui partenerul privat.

"Înlocuirea partenerului privat se poate face fără realizarea unei noi proceduri de atribuire numai dacă această posibilitate a fost prevăzută în cadrul documentației de atribuire inițiale într-o modalitate clară, precisă și neechivocă, indicându-se cauzele unei astfel de înlocuiri potențiale și condițiile în care poate fi realizată, și dacă această posibilitate a fost inclusă în cadrul contractului de parteneriat public-privat. În absența îndeplinirii tuturor acestor condiții, orice înlocuire a partenerului privat necesită declanșarea unei noi proceduri de atribuire", este decizia Guvernului.

Forma proiectului aprobat de Guvern diferă însă la acest capitol de cea transmisă Comisiei Europene spre consultare, înainte de aprobare.


http://www.gandul.info/financiar/proiectul...atoare-11504563
IsNa
Exact. Au "facturi" neplatite de la alegeri, si creditorii isi pierd rabdarea. Vezi, pana si demonstratiile "verzilor" (pe care anul trecut le-au folosit sa vina la putere) s-au intors importiva lor. E nevoie URGENT de contracte noi din banii statului, iar cum astia sunt din ce in ce mai putini, tot ce a fost inceput de "altii" trece pe ultimul plan.
george_scala_2004
QUOTE
Romania poate primi finantare prin Facilitatea de Conectare Europeana pentru cel putin 16 proiecte de transport majore, printre care si Canalul Bucuresti-Dunare, potrivit noii politici de infrastructura a Europei prezentate joi la Tallinn.

Comisia Europeana a publicat noi harti ale celor noua coridoare din reteaua de interes european TEN-T, care vor actiona ca o "coloana vertebrala" in cadrul pietei unice europene si vor transforma conexiunile est-vest. Uniunea Europeana intentioneaza sa aloce in perioada 2014-2020 un total de 26 de miliarde de euro prin Facilitatea Connecting Europe, in vederea realizarii proiectelor care sa fie cuprinse in noul "mozaic de drumuri", a spus Siim Kallas, vicepresedinte al Comisiei Europene responsabil cu transporturile, prezent la evenimentul Zilele TEN-T, de la Tallinn, Estonia.

Astfel, bugetul pus la bataie de UE in cadrul facilitatii, numai pentru transport, se va tripla in comparatie cu cadrul financiar multianual actual. Acesti bani vor servi in practica drept "capital initial" pentru stimularea investitiilor suplimentare din partea statelor membre in vederea finalizarii conexiunilor si legaturilor transfrontaliere, care altfel nu ar fi probabil construite, se arata intr-un comunicat al Reprezentantei CE la Bucuresti.


http://economie.hotnews.ro/stiri-eurofondu...a-conectare.htm

QUOTE
La aproape doi ani de la semnarea primului contract, au inceput primele lucrari de largire la 4 benzi pentru cele doua capete ale Centurii Nord a Capitalei, tronsoane care asigura legatura cu autostrazile A1 si A2, au confirmat pentru HotNews.ro reprezentantii CNADNR. Practic, la inceputul lunii octombrie, s-au dat ordinele de incepere pentru lucrarile de modernizare a 11 km de centura intre Voluntari (DN2) si A2, precum si a 9 km intre Chitila (DN7) si A1. Daca fondurile nu vor fi taiate ca in trecut, lucrarile ar putea fi gata abia in 2015, estimeaza autoritatile.

In acest timp, pe cei 20 de km deja modernizati din centura Nord exista puncte critice in care fie inca nu s-au terminat lucrarile chiar si dupa trei ani de la inaugurare, fie s-au lasat intersectii extrem de periculoase in care accidentele cu victime au devenit deja o constanta.

Dupa multe intarzieri, au inceput lucrarile la largirea centurii de nord in capetele spre autostrazile A1 si A2

Modernizarea Centurii de Nord a Capitalei in capetele spre A1si A2

Lucrarile de modernizare si de largire la 4 benzi a celor doua capete de centura care asigura legatura cu A1 si A2 au primit ordin de incepere in prima parte a lunii octombrie, au confirmat reprezentantii CNADNR la solicitarea HotNews.ro.

Practic, lucrarile la cele doua bucati din Centura de Nord care nu au fost inca modernizate au inceput la aproape doi ani de la semnarea primului contract si la peste un an de la semnarea celui de-al doilea.


http://www.hotnews.ro/stiri-esential-15826...ui-contract.htm

QUOTE
La capitolul autostrăzi suntem pe ultimul loc din Europa. Deschiderea noilor tronsoane se amână de la o lună la alta, iar celelalte categorii de drumuri publice sunt într-o stare avansată de degradare. În situația în care rovinieta se mărește, întrebarea „Unde se duc banii din taxa de drum?“ este legitimă

La sfârșitul lunii septembrie, șoferii au primit încă o lovitură sub centură: rovinieta se majorează. În unele cazuri, valoarea taxei de drum crește chiar și cu 66%. Pentru proprietarii de autoturisme, conform unui proiect de ordonanță de urgență, noile valori sunt de 5; 10 și respectiv 32 de euro la rovinietele valabile 7 zile, 30 zile și un  an. În prezent, pentru aceleași perioade de valabilitate, sumele achitate se ridică la 3; 7 și 28 euro.

Vestea proastă este că inițiatorul proiectului – Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură și Investiții Străine (DPIIS) - cere majorarea începând cu 16 octombrie, invocând o directivă europeană din 2011, care prevede o aplicare procentuală a tarifelor în cazul vehiculelor comerciale cu masă totală mai mare de 3,5 tone. Motiv pentru reprezentanții DPIIS și cei de la Compania de Drumuri să solicite majorarea tarifelor și în cazul autoturismelor.


http://www.capital.ro/detalii-articole/sti...tra-187780.html

QUOTE
Șoferii vor plăti în jur de 1,2 eurocenți pe axă și kilometru, ceea ce înseamnă un preț de aproximativ 8 lei pentru parcurgerea celor 58 de kilometri dintre localitățile Comarnic și Cristian, care vor delimita autostrada.

Tariful aplicat pe parcurgerea autostrăzii va fi situat în jurul valorii de 1,2 eurocenți pe axă și osie, ofertele ce vor fi depuse la data de 15 noiembrie de către cei trei potențiali concesionari rămași în competiție urmând să se situeze într-un interval îngust, aproapiat de acest nivel, a declarat zilele trecute Narcis Neaga, director general interimar la Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România.

Valoarea menționată de Narcis Neaga nu include cel mai probabil și TVA. Ca urmare, pentru parcurgerea celor 58 de kilometri de autostradă dintre Comarnic și Brașov pentru un autoturism se va plăti suma de 7-8 lei. Nivelul este mult mai mic decât cel vehiculat în urmă cu 5 ani, când a avut loc precedenta tentativă de concesionare a autostrăzii. Potrivit directorului general, în realitate autostrada va avea cu 2-3 kilometri mai puțin decât lungimea indicată, după ce constructorii vor optimiza traseul. Acesta va porni din punctul unde DN1 se îngustează de la patru benzi la două benzi. Pentru a evita speculațiile imobiliare, oficialii CNADNR nu vor să precizeze traseul ales, însă precizează că în mare acesta este același cu cel din 2008 și că au impus ofertanților un coridor de proiectare lat de 100 de metri pentru a obține comparabilitatea ofertelor.


http://www.romanialibera.ro/bani-afaceri/e...ada-315520.html
IsNa
Modernizarea tarii sub ilustra guvernare USL:
http://www.zf.ro/companii/niciun-santier-d...anului-11532847
QUOTE(ZF)
Niciun șantier de autostrăzi nu a fost inaugurat de la începutul anului
Licitații amânate pentru construcția de autostrăzi pe bani europeni, contracte reziliate pe bandă rulantă, concesiuni al căror termen de depunere a ofertelor a fost decalat – astfel arată, pe scurt, „tabloul“ infrastructurii rutiere din România în acest an.
Cypher4laguna
Stiri de calitate...

Ca sa-l citez pu un coleg de pe alt forum (Mircea_dogy):

Ghici cate santiere de autostrazi au fost deschise de la inceputul anului trecut? Tot ZERO!
plus
Ghici cate santiere sau contracte au fost reziliate/amanate in ultimul an? PATRU! (Nadlac - Pecica, Pecica - Arad, Bechtel si Gilau - Nadaselu).
si
Ghici cate contracte au depasit termenul de executie in ultimii 2 ani? TOATE, mai putin lotul 1 Timisoara - Lugoj.
si
Ghici cate licitatii ptr autostrazi au fost amanate nejustificat sau inexplicabil de mult in ultimii 2 ani? TOATE!
Squirrel
S-a modificat schimbarea…
vijelie
"Ghici cate contracte au depasit termenul de executie in ultimii 2 ani? TOATE, mai putin lotul 1 Timisoara - Lugoj"

Gresit, si ala ar fi tb sa se incheie in aprilie 2013.
supremeon
1. UE isi creeaza o noua strategie de transport... in acest scop, au desenat o harta... din care nu prea inteleg eu mare lucru, dar in fine...

2. nu inteleg utilitatea unei autostrazi Tg Mures -> Iasi. Orice copil de clasa a IV-a intrebi, se va uita pe o harta si iti va spune ca muntii au zona cea mai ingusta intre Tg. secuiesc si Onesti. Pe acolo ar fi cel mai rapid de traversat cu autostrada... de la Onesti sa continue la Bacau, apoi la Iasi. Iar de la Tg Secuiesc la Brasov este relativ usor de construit, fiind in interiorul depresiunii... aproape campie peste tot...

Astfel, Moldova va avea o cale spre vest. Dar, mai mult de atat: pe viitor (x zeci de ani) se va putea lua in considerare si creearea celei de- doua rute spre vest, de la Suceava catre Bistrita, punand in valoare turistica Bucovina si Maramuresul... Insa, daca se face intre Tg Mures si Iasi, prin creierii muntilor (cine a fost vreodata pe cheile bicazului stie ce e acolo), atunci clar nu va mai fi viabil inca un proiect prin Suceava, caci ar fi prea aproape...

Parerea mea.
dil
Nu se va face autostrada pe la Cheile Bicazului. Cred ca va fi mai la nord intre Borsec si Tg. Neamt.
george_scala_2004
Epopeea celor 100 km de autostrăzi scoși la licitație anul trecut: statul nu a semnat contractele nici până acum, iar construcția începe abia în 2014

QUOTE
Importanța demarării acestor proiecte este cu atât mai mare cu cât în ultimul an investițiile publice s-au redus puternic, iar licitațiile de noi proiecte au fost din ce în ce mai puține, punând presiune pe industria locală a construcțiilor. În primele opt ale anului, volumul de construcții inginerești, adică de infrastructură, a înregistrat un declin în serie ajustată de circa 5,6% față de aceeași perioadă a anului trecut, potrivit datelor de la Institutul Național de Statistică.

Procedurile de atribuire a celor 100 de kilometri de autostrăzi au fost tergiversate inițial de o perioadă mult prea îndelungată de evaluare a ofertelor, precum și de finanțările extrem de mici alocate infrastructurii.

Acesta este cel mai mare calup de tronsoane de autostrăzi scos la licitație în ultimii doi ani. În 2011, peste 180 de kilometri de autostrăzi cu o valoare de 1 miliard de euro și-au aflat câștigătorii, însă procedura de evaluare a durat atunci doar două luni.

Cei 100 de kilometri de autostrăzi pe care statul i-a scos la licitație în august anul trecut se află pe ruta Timișoara-Lugoj-Deva (un lot pe Timișoara – Lugoj și trei loturi pe Lugoj- Deva). În cadrul procedurilor de atribuire a contractelor pentru construcția a trei loturi din autostrada Lugoj-Deva, cu o lungime cumulată de circa 72 de kilometri, Curtea de Apel București a soluționat plângerile inițiale ale contestatarilor, însă ulterior au fost formulate alte plângeri împotriva acestei decizii a Curții de Apel.

„În prezent se așteaptă soluționarea do­sarelor în cauză de către instanțele jude­căto­rești“, spune Narcis Neaga, director general al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR), într-un răspuns transmis către ZF. De asemenea, în cazul contractului de construcție a unei porțiuni din autostrada Timișoara-Lugoj, cu o lungime de 25,6 kilometri, a fost depusă o contestație, care a fost soluționată printr-o decizie în 11 octombrie, însă împotriva deciziei respective se poate formula o plângere în termen de zece zile, adică până astăzi.

Proiectarea durează șase luni

„Lucrările de construcție aferente celor patru tronsoane (de autostrăzi – n.red.) vor fi demarate ulterior semnării contractelor și emiterii ordinului de începere a lucrărilor“, a explicat șeful CNADNR. Chiar și în condițiile în care contractele vor fi semnate în perioada următoare, primii muncitori și primele buldozere nu vor apărea pe șantierele celor patru tronsoane mai devreme de primăvara anului viitor, în contextul în care înainte de începerea efectivă a lucrărilor există o pe­rioadă de șase luni în care constructorii trebuie să realizeze proiectarea viitoarelor șosele, potrivit datelor transmise de CNADNR. Perioada de construcție efectivă a autostrăzilor este de doi ani, conform clauzelor contractuale, ceea ce înseamnă că cei 100 de kilometri de autostrăzi scoși la licitație în vara anului trecut ar urma să fie gata în 2016, potrivit calculelor ZF.

Construite din bani europeni

Cele patru tronsoane de autostrăzi vor fi construite din fonduri europene, astfel că Bruxelles-ul va avea o contribuție de circa 85% din costul construcției, iar restul vor fi bani de la bugetul de stat. Costul mediu de construcție al celor 100 de kilometri este de circa 4,5 milioane de euro, potrivit calculelor ZF pe baza ofertelor depuse de companiile desemnate câștigătoare ale contractelor. Cel mai mare cost se va înregistra pe lotul al treilea al autostrăzii Lugoj-Deva, cu o lungime de 21,2 kilometri, unde CNADNR va plăti în medie 6,2 milioane de euro pe kilometru. La polul opus, cel mai ieftin tronson va fi lotul al doilea al autostrăzii Timișoara-Lugoj, cu o lungime de 25,6 kilometri, unde prețul pe kilometru se ridică la 3,8 milioane de euro. Potrivit standardelor de cost adoptate în urmă cu câțiva ani de Ministerul Transporturilor, costul de construcție al unei autostrăzi trebuie să se încadreze între 3,8 și 6,1 milioane de euro, în funcție de forma de relief unde urmează să fie construită (câmpie, deal, munte).


http://www.zf.ro/eveniment/epopeea-celor-1...n-2014-11543605

Soluția reală să avem autostrăzi este ca statul să facă o companie care să construiască prin parteneriate public-private

QUOTE
Deși am mai scris despre acest subiect în anii 2007 și 2009, iată că încă mai asteptăm construirea unei rețele adecvate de autostrăzi în România.  Evident că se fac declarații în această privința în fiecare săptămână, iar România are și o lege a parteneriatelor public-private (PPP), dar rezultatul este același: vecinii construiesc autostrăzi și noi nu. În viitorul apropriat nu putem spune nici măcar dacă România va avea o autostradă de la granița cu Ungaria pană la Constanța. Dar important este nu să critic, ci să propun soluții concrete a căror implementare chiar ar conduce la o rețea adevărată de autostrăzi în România în maxim cinci - șapte ani (din păcate nu este posibil mai curănd, oricăt de mult aș dori eu).

Cu siguranță cățiva kilometri de autostradă vor fi finalizați în următorii doi – trei ani, mai ales pe Coridorul IV.  Dar, cum ramăne cu alți cel puțin 3.000 km de autostradă ce ar trebui construiți în următorii 15 ani?  Și asta pentru că România să devină cu adevărat o economie de piața funcțională și să aibă un PIB care depășește 400 miliarde de euro pe an (lucru care cred că este absolut necesar dacă dorim să considerăm România realmente un membru al Uniunii Europene).  Pe scurt, asta înseamnă că România va avea nevoie de o finanțare suplimentară de 7 pănă la 10 miliarde de euro din surse private, pentru a fi în măsură să finanțeze un program de construcții atăt de ambițios (dar fără niciun dubiu, absolut indispensabil).

De asemenea, o problemă majoră este aceea că în România nu există o autoritate sau entitate care să fie responsabilă numai de sectorul autostrăzilor (nu și de celelalte proiecte de infrastructură, cum ar fi drumurile naționale etc.). În consecință, având în vedere situația din majoritatea statelor membre UE, consider că este absolut necesar să se înființeze o singură entitate care să aibă dreptul de a construi, exploata și administra rețeaua de autostrăzi din țară.


http://www.zf.ro/zf-24/opinie-daniel-visoi...uiasca-11385674
IsNa
QUOTE(supremeon @ 19 Oct 2013, 20:17)
2. nu inteleg utilitatea unei autostrazi Tg Mures -> Iasi. [....] Parerea mea.
*



Ca sa vezi! De data asta sunt deacord cu tine. ohmy.gif

Dar: Eu cred ca autostrada Tg.Mures-Iasi e doar "vapourware", ceva de discutat la TV sa aiba prostimea impresie ca lucreaza "alesii". Eu unul nu cred ca cineva din guvern chiar crede ca se va realiza asta.
Daca ar aduce in discutie o varianta mai realista, ar trebui sa si arate ceva rezultat in cativa ani, ceea ce ei de fapt nu prea vor. In felul sta vor putea spune "vedeti, noi am incercat, dar geografia e prea dificila".
Mr_Devil83
Autostrazi importante sunt cele de tranzit.

Adica momentan prioritatea nr1 ar trebui sa fie Constanta - Nadlac.

Dupa ce e gata calea aia de acces ne gandim ce mai racordam la ea sau daca ar fi depasita si atunci facem altele.


Deocamdata avem tronsoane de autostrazi care pornesc de nicaieri si duc nicaieri.

In alta ordine de idei la intrarea lui A1 in sebes vineri lipseau cam 100 de metri de asfalt iar de o parte si de alta a viitoarei autostrazi se aflau cativa stalpi de inalta tensiune culcati la pamant. Din ce am observat e cam jos reteaua de inalta tensiune prin judetul Alba.

Azi s-a redat circulatia intre traian vuia si dumbrava (jud. timis) pe fostul traseu al lui dn68a (paremi-se), undeva intre orele 12 si 17. Pe dedesubtul drumului se vede mareata autostrada (cred ca is facuti cam 200 de metri, cred ca vijelie ne poate zice mai multe).

Luna octombrie a trecut si daca maine trebuie sa ma duc la sibiu am sa injur din nou responsabilii de la drumuri poduri, constructii de autostrazi, mari proieste, mari falimente si in special pe albanezi. Cred ca alba e singurul judet care are un singur drum. Acolo nu e problema doar de guvernari, e problema de mentalitatea ardeleanului albanez.
IsNa
Deci "nu era masina ci bicicleta si nu i s-a dat ci i s-a luat":
http://www.zf.ro/zf-24/cea-mai-scumpa-auto...ometru-11546432
QUOTE(ZF)
Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a scos la licitație con­strucția autostrăzii Sebeș - Turda în luna iulie, la un cost es­timat la aproape 2,5 miliarde de lei (554 mi. euro), sau aproa­pe 8 mil. euro pe kilo­me­tru. La fi­nalul săptămânii tre­cu­te însă, gu­vernul a adop­tat o hotărâre de mo­difi­care a unei alte ho­tărâri din 2008, pen­tru apro­barea in­di­ca­torilor teh­nico-eco­nomici ai dru­mului expres Se­beș - Turda.
„Valoarea to­tală a in­vestiției este de 4,6 mld. lei (1,03 mld. euro – n.red.), fi­nan­ța­rea efec­tuân­du-se din fon­dul de coeziune și de la bu­getul de stat, prin bugetul Secre­tariatului General al Gu­ver­nului, pentru Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură și Investiții Străine“, se arată în informația de presă transmisă de guvern.
Nu numai că nu mai vorbește despre o autostradă între Sebeș și Turda, ci de un drum expres

Adica pretul s-a dublat si drumul a devenit din autostrada, drum expres.

Nota: Sper ca e vreo confuzie (specifica guvernarii USL) pe undeva, totusi!
george_scala_2004
Cum arata autostrada Arad-Pecica, ce ar fi trebuit sa se lege deja de Timisoara? Aproape gata, a fost abandonata

QUOTE
Programata sa fie inaugurata in aceasta toamna, constructia autostrazii Arad-Pecica a fost oprita brusc in vara, atunci cand constructorul austriac, firma Alpine Bau, a intrat in faliment.

Tronsonul face parte dintr-un imens puzzle numit Autostrada A1 ce ar trebui sa lege Bucurestiul de vama Nadlac. Este practic o prelungire a autostrazii Timisoara-Arad catre granita cu Ungaria.

Opiniatimisoarei.ro a mers pe santierul autostrazii Arad-Pecica, pe care trebuia deja sa circulam si pe care austriecii au construit-o in proportie de 85%. Nu au apucat sa il termine, pentru ca firma mama a intrat in faliment. Totul a fost oprit la sfarsitul lunii iunie, iar o luna mai tarziu CNADNR a reziliat contractul. Potrivit companiei, in prezent este in curs de elaborare documentatia de atribuire aferenta procedurii de re-licitare a contractului.  Sansele ca proiectul sa reporneasca anul acesta sunt minime.

Potrivit unor surse din companie, austriecii ar mai fi avut nevoie doar de cateva saptamani pentru a da drumul circulatiei si de maxim 3 luni pentru a termina treaba. Au asfaltat 80 % din drum si mai urmau sa delimiteze benzile, sa monteze parapeti, garduri de protectie, sa termine pasajele si sa realizeze ultimele finisaje.

In loc sa continue, santierul sta pe loc si lucrarile deja efectuate incep sa se degradeze vazand cu ochii. Mai mult, urmeaza sa treaca printr-o iarna grea si ar putea suferi daune serioase, pentru ca lucrarile nu au fost conservate.
Partea buna este ca CNADNR nu a lasat santierul prada hotilor si a instituit o paza mai ceva ca la un obiectiv militar. Echipa noastra a intalnit nu mai putin de 6 echipaje ale unei firme de paza si securitate din Timisoara care patrulau de zor.


Mai multe detalii: http://www.opiniatimisoarei.ro/exclusiv-fo...nata/21/10/2013
george_scala_2004
Autostrada Orăștie – Sibiu, lotul 1: În zona Vințișoara Transelectrica a început să mute stâlpii de înaltă tensiune

QUOTE
Stalpi de intalta tensiune din zona Vintisoara01Lucrările  la lotul 1 al Autostrăzii Orăștie – Sibiu vor fi gata în jurul datei de 10 noiembrie, iar în această dimineață reprezentanții Transelectrica au început lucrările pentru a muta stâlpi de înaltă tensiune din zona Vințișoara.

În acest moment lucrările sunt executate în proporție de 92%, iar în aproximativ două săptămâni vor fi terminate.

„Pe de o parte, după doi ani de discuții, am reușit în sfârșit să-i convingem pe cei de la Transelectrica, ce au rețele de 220 kilovolți, și pe cei de la Enel, care au rețele de 110 kilovolți, să își mute rețelele ca să putem și noi să executăm lucrările pentru autostradă”, a declarat managerul de proiect Marius Mitrofan, la sfârșitul săptămânii trecute pentru ziarul Unirea. Se pare că reprezentanții Transelectrica s-au ținut de cuvânt, iar lucrările au fost demarate în această dimineață.


http://www.ziarulunirea.ro/foto-autostrada...une-222352.html
Mr_Devil83
Asta v-am zis si eu din ce am vazut. Da imi spune si mie cineva de ce totdeauna in judetul alba apar probleme?
argon
Aia habar nu au sa conduca, de unde sa mai faca si autostrazi? blink.gif
VladSoare
Acolo nu-i nevoie de autostrăzi, că nu se grăbește nimeni. biggrin.gif tongue.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.