Zilele acestea se “trece” prin parlament bugetul pe 2014, intr-o viteza fulger si fara ca psd-ul sa tina cont de parerile opozitiei; practic, totul se aproba tacit:
Stire Astazi, 29 Noi 2013, la dezbaterea din comisii, fostul ministru de finante, dl Ialomiteanu (dupa opinia multora,
CEL MAI BUN MINISTRU DE FINANTE AL ULTIMILOR 20 ANI) a spus celor de la PSD: ati introdus aceasta taxa de 7 centi si ati spus ca este pentru constructia de autostrazi. Va cer sa supunem la vot faptul ca, din aceasta taxa sa se finanteze inceperea autostrazii Comarnic – Brasov, trecand acest lucru in legea bugetului.
Ei bine, presendintele de sedinta (psd-ist, desigur) nici macar nu a dorit sa se supuna la vot aceasta propunere.
Ca si cetatean al Romaniei, stau si ma intreb: de ce voi plati eu 7 eurocenti pe litru? Pentru ce? Fara ca acesti bani sa aiba o directionare directa si precisa: autostrazi, asa cum s-a promis verbal de catre psd.
Saptamana trecuta, la protv, Dan Sova a spus ca nu poate da nici un fel de garantie ca macar o parte din cei 7 centi va fi folosita pentru constructia de autostrazi!
<span class='edit'>29 Nov 2013, 20:34:</span>
QUOTE(Iszy @ 27 Nov 2013, 23:01)
Harta prezentata este .........
Varianta cu galeti din plastic si cintece patriotice tine tot mai greu!
Draga Iszy, daca ar fi sa ne referim la presiunea exercitata de autoritatile locale asupra celor centrale, cel mai clar exemplu este Cluj-Napoca.
Astfel, in ultimii 10 ani, nu numai ca s-a facut A3 pentru a scoate traficul greu din zona metropolitana (un A3 care ce este lucru bun, dealtfel), dar S-AU INVESTIT EXAGERAT DE MULTI BANI IN:
a) centuri ocolitoare pt Cluj-Napoca, realizate mult prea "fastuos", cu transfigurarea dealurilor, cu viaducte spectaculoase etc. Tin minte ca, in vremea cand abia incepusera constructia am trecut pe acolo si cu totii am crezut ca o fi vreun inceput de autostrada sau ceva, cand am vazut ce viaduct urias incepea sa se construiasca...
s-au dat bani de la buget pentru o noua pista a unui aeroport foarte prost amplasat, care ar fi trebuit inchis! Pentru simplul motiv ca avioanele trec pe deasupra oraslui (ca si la Sibiu, dealtfel). Banii alocati sunt extrem de multi, in conditiile in care alte orase ale tarii nici macar nu au aeroport (ex: zona Galati-Braila).
Toata presa a relatat cum Boc a directionat fonduri uriase catre "judetul sau", ignorand necesitatile restului tarii; TOATA MOLDOVA ASTEAPTA SI EA de 20 de ani: MACAR 1 SANTIER SA SE FACA; este bine ca incepe centura Bacau; sugerez ca din sudul Bacaului sa continue spre Onesti
<span class='edit'>29 Nov 2013, 22:10:</span>
QUOTE(Mr_Devil83 @ 28 Nov 2013, 15:14)
Si lasa vrajeala cu "scumpa, dificil de construit".....
Plus ca pentru sibiu pitesti ar trebui doar facuta licitatia si demarate lucrarile.
...
Cei care nu cred ca Sibiu – Pitesti este extrem de scumpa si greu de realizat, sa ia ca si exemplu drumul (national) dintre Curtea de Arges si Campulung: observati cum, desi este periodic reparat, se tot surpa mereu? Exact aceeasi problema cu terenul este si pe valea Oltului, numai ca mult mai grava.
Periodic, calea ferata de acolo (dar si DN-ul) are de suferit de pe urma alunecarilor de teren, in anii cu ploi mai serioase. Este multa apa de infiltratie pe versanti si in sol, atat de la ploi, cat si de la rauri, chiar de la Oltul in sine...
Cum se rezolva problema terenului instabil? Introducerea de piloni in pamant, sub autostrada; piloni din beton-armat, in gauri facute cu utilaje speciale de forat puturi... piloni de 20, poate uneori 50 metri adancime... probabil din 20 in 20 de metri, sau chiar din 10 in 10 metri; cel putin cate un pilon pe fiecare sens... ganditi-va ca cel putin 40-50 de km din autostrada trebuie costruita pe astfel de piloni de consolidare...
Altfel, se va repeta istoria de la centura Clujului: la un an dupa constructie, deja se surpa drumul pe dealuri!Ce sa mai vorbim despre cat beton este necesar la consolidarea tunelurilor sapate prin aceste dealuri care se prabusesc; ce sa mai vorbim despre numeroasele poduri necesare (probabil vreo 4-5 peste Olt).
ACUM VA ROG SA COMPARATI ACEASTA STARE DE FAPT CU AUTOSTRADA Comarnic- Rasnov: stanca dura, pe care poti construi linistit, caci nu-ti fuge soseaua la vale... in care poti sapa tunele care stii ca nu iti cad in cap, etc...
Si eu sunt deacord ca este utila Pitesti-Sibiu (dintotdeauna am fost); insa NU CRED CA ESTE CAZUL SA FIE FACUTA ACUM, ci ulterior. Caci,
daca se apuca de ea, va manca toti banii bugetului si va fi un proiect de durata lunga (10 ani).
Si deaceea va bloca realizarea oricaror altor proiecte: toata moldova asteapta legarea de Vest; haideti sa construim Bacau – Brasov – Sibiu; si apoi mai vedem...
On-topic: discutiile de astazi din parlament mi-au lasat un gust foarte amar! TOTI PROPRIETARII DE MASINI PLATESC DEJA O TAXA PENTRU DRUMURI NATIONALE SI AUTOSTRAZI (rovigneta)
Ar fi trebuit ca cei 7 centi sa finanteze stric constructia de NOI autostrazi. Deputatul Viorel Stefan e un mare cap-patrat.Articol cu vesti tristePS: inainte de licitatie si demararea lucrarilor, trebuie facuta proiectarea (care nu stiu de ce, unii o numesc "studiu de fezabilitate"); Dan Sova sustine ca nu exista acest studiu.