Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Romania - santierul autostrazilor
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121
Iszy
That's the way, aha, aha, I like it, aha aha!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Exact ai pus punctul pe I.
Studiile sunt foarte banoase, inca o tura, inca un dulap, inca o licitatie cu tot ce apartine de ea. Sume mai mici dar folositoare. De 14 ani se umplu ' dulapuri cu documentatii ' fiecare cum vor muschii partidului, intre atitea dulapuri pe urma se pierd contracte, nimeni nu mai stie de ele. Un copy paste, o imprimanta cu laser si gata dosarul si factura. In acest timp declaratii contradictorii, justificari, ba ca-s de vina ursii etc. etc. Banii se duc vine un nou ministru cu noi idei si cu buzunarul vid.
Pina nu-i albeste cineva intr-o discutie tete a tete pe un balcon prin careva cancelarie din vest nu-si schimba naravul.
Pasatul legaturii Sibiu - Bucuresti a mai fost practicat si de alte guverne de pe la Mitrea incoace.
Au bani putini si tare ar dori sa ajunga la Poiana in timpul programului cu secretara. ( scuze daca ma repet )
Ca s-ar putea ca Renault sa se supere si sa-si faca bagajele cu n% din exportul tarii...nu prea intereseaza.
Ca ar trebui legat principala zona de export al tarii cu directiile de export ....la fel.
Nu este primul caz. Reamintesc ca prin aceleasi metode a fost lasat de izbeliste Autostrada Transilvania, fara sa se acorde atentie conditiilor contractate, fara a urmari efectuarea lucrarilor si platile angajate. S-a semnat sa fie semnat ca si asa n-o sa se faca nimic. Pe urma banii au fost directionati spre studiile lui Orban & co. iar calea spre vest in autostrada spre litoral.
Recunosc si portul Constanta avea prioritatile ei dar daca exista o planificare buna a resurselor daca ma apuc de ceva il TERMIN. Iar la noi nu se vrea sa se termine nimic. Adica nu-i pasa nimanui. Nu exista un program, un plan care sa fie urmarit. Fiecare guvern trage linii ( fara bani ) spre electoratul sau
Actualmente problema principala debarcarea lui Mitica. Ma mir ca nu s-a discutat in consiliul suprem al tarii!
eugeniuz2004
daca nu ne-ar durea rau pe fiecare in parte si pe toti impreuna ca natie chiar ar fi distractiv stilul tau de a spune lucrurilor pe nume...
dar ne doare.

si nu se intrevede decat o cestere a oricaror preturi concomitent cu umflarea unor buzunare lasate cam de izbeliste de majoritara guvernare
george_scala_2004
QUOTE
Autostrada care se termină în câmp. Ce spun reprezentanții Companiei Naționale de drumuri

Primul tronson al autostrăzii Lugoj-Deva este gata, dar nu poate fi dat în folosință din cauza lipsei căilor de acces. Mai mult, bucata de autostradă lungă de 30 de kilometri, care face legătura între localitățile Sanovita și Traian Vuia, din județul Timiș, se termină în câmp.

Singurii care se „bucură” deja de pe urma finalizării șoselei de mare viteză sunt hoții, care au început să fure din materialele rămase și chiar din gardul de protecție, relatează ProTV.

Deși la fața locului există paznici, aceștia nu pot face nimic: „Unul se ceartă cu paza și în timp discută dă cu pietre după el, iar celălalt din capăt operează”, a povestit unul dintre muncitori.


http://www.gandul.info/stiri/autostrada-ca...rumuri-11699814

QUOTE
Costul mediu cu deszăpezirea unui kilometru de autostradă sau drum național a crescut în ultimii patru ani de peste patru ori, de la un preț de 1.180 euro per kilometru în 2009, la 5.370 euro în 2013, reiese din calcule gândul pe baza datelor din sistemul de licitații publice. Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a estimat că o poate cheltui pentru deszăpezire în iarna din acest an și iarna viitoare în jur de 172 de milioane de euro.

Curățarea de zăpadă a autostrăzilor din România a ajuns astfel să fie de aproape cinci ori mai scumpă decât în Finlanda. Țara nordică are o rețea de autostrăzi și drumuri naționale de aproape cinci ori mai mare decât România, respectiv 78.000 de kilometri. Cu toate acestea, costurile cu desăpezirea sunt mult mai mici. Spre exemplu, în 2011, Finlanda a cheltuit 98 de milioane de euro pe deszăpezire, în medie 1.200 de euro pe kilometru. În aceeași perioadă, la București prețul calculat era de 5.900 de euro pe kilometru.

De asemenea, în Suedia sau Islanda prețul pe kilometru deszăpezit nu trece de 1.400 de euro.


http://www.gandul.info/financiar/de-ce-des...tegral-11486826

QUOTE
Realizarea autostrăzii spre vestul țării prin Brașov ar aduce trafic sporit pe tronsonul concesionat Comarnic-Brașov, ceea ce înseamnă că statul ar trebui să scoată mai puțini bani din buzunar pentru plata concesionarului.

Guvernul ar înclina mai degrabă spre construirea unei autostrăzi de la Sibiu spre Brașov și apoi spre Bacău decât spre Pitești, potrivit declarațiilor făcute zilele trecute de către vicepremierul Liviu Dragnea la un post de televiziune. Guvernul așteaptă însă rezultatele discuțiilor purtate cu oficiali ai Comisiei Europene pe acest subiect. Oricum, cele două autostrăzi nu se pot face în același timp, a spus Dragnea. Întrebat care dintre cele două se va face prima, vicepremierul a răspuns că acest lucru va fi anunțat, fiind reglementat într-un “master-plan”.

“Este posibil ca prima să fie Sibiu-Brașov. Este posibil. Nu vă poate da nimeni un răspuns acum, pentru că aceste lucruri se negociază și cu Comisia Europeană, pentru că este vorba despre traseele de transport european. Este o anumită parte din Europa care dorește ca prima să înceapă Sibiu-Pitești și există și o altă părere, ca prima să fie Sibiu-Brașov”, a spus Dragnea.

Întrebat care este părerea sa, vicepremierul a răspuns: “A mea ar fi Sibiu-Brașov. Nu știu cât va conta”. Opțiunea nu este însă doar a lui. În favoarea rutei Ploiești-Brașov-Sibiu s-au exprimat recent și ministrul Departamentului Proiectelor de Infrastructură, și învestiții Străine, Dan Șova și, in consecință, și directorul general interimar al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, Narcis Neaga.

De ce iubește Guvernul Brașov-Sibiu?

Există un motiv ascuns pentru care Guvernul preferă traseul prin Brașov. Cât de curând vor trebui efectuate plăți de disponibilitate către concesionarul tronsonului Comarnic-Brașov. Există riscul ca banii strânși din taxa de autostradă pe acest tronson să nu acopere sumele de plată către concesionar, caz în care Guvernul va trebui să scoată bani din bugetul de stat. Posibilitatea oferită șoferilor de a circula pe autostradă și după Brașov, până la Sibiu, și apoi mai departe, ar atrage trafic suplimentar pe Comarnic-Brașov și ar mări suma încasată de stat din taxa de autostradă. Guvernul preferă varianta prin Brașov pentru că aceasta este mai ieftin de construit decât una pe Valea Oltului. Distanța Sibiu-Brașov este cam aceeași cu cea dintre Sibiu și Pitești, adică 140-150 de kilometri. Chiar dacă este mai scump de construit Pitești-Sibiu, pe acest tronson banii ar veni în proporție de 85% de la UE, în timp ce pentru Brașov-Sibiu doar 15-20% din finanțare ar fi asigurată de către UE.

Transportatorii vor prin Pitești

Potrivit lui Ioan Lixandru, acționar al mai multor firme din domeniul transporturilor rutiere, ar avea mai multă logică pentru transportatori o autostradă Pitești-Sibiu. Pentru a ajunge la Sibiu de la București pe autostradă statul ar trebui să construiască 150 de kilometri între Pitești și Sibiu și 250 de kilometri dacă se alege ruta Ploiești-Brașov-Sibiu. În plus, pentru un transportator ruta spre Brașov e consumatoare de mai mult combustibil deoarece un camion trebuie să urce mai mult. Însă, spune Lixandru, este bine să se facă oricare dintre cele două autostrăzi decât să nu se facă niciuna.

Zilele trecute, Constantin Stroe, vicepreședinte Dacia, a explicat că mutarea autostrăzii prin Brașov ar rupe uzina de furnizorii ei tradiționali din centrul Ardealului și ar îngreuna exporturile spre țările din vestul României.


http://www.romanialibera.ro/bani-afaceri/e...sov-318132.html

QUOTE
Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) dă dovadă că cei din birouri habar nu au despre situația din teren. Ultimele licitații realizate de CNADNR pentru deszăpezirea sectoarelor de drum național și pentru segmentele de autostradă lasă să se vadă indolența și necunoașterea terenului de către funcționarii din companie: aceștia organizează licitație pentru, nici mai mult, nici mai puțin decât deszăpezirea autostrăzii dintre Dumbrava (județul Timiș) și… Pecica, județul Arad. Mai pe scurt, se vor plăti sume importante pentru deszăpezire pe o autostradă care nu există.

Dar să luăm pe rând informațiile care ne-au parvenit, de-a lungul a câtorva luni de zile, dinspre instituția care se ocupă de administrarea drumurilor naționale și autostrăzilor.

În vara acestui an, pentru a nu fi luați prin surprindere de iarnă, cei de la CNADNR au publicat licitația pentru deszăpezire. Pe lângă lucrările pe drumurile naționale, drumarii au licitat și deszăpezirea pe segmente de autostradă. Iar unul dintre aceste segmente este Dumbrava-Pecica, o autostradă care există numai parțial. 13,3 milioane de lei au estimat drumarii că vor cheltui pentru întreținerea pe timp de iarnă a acestei autostrăzi. Licitația a fost adjudecată, dar asta nu a fost tot.

CNADNR a organizat o nouă licitație pentru achiziția materialelor antiderapante care urmează să fie împrăștiate pe autostrada inexistentă. O nouă sumă, de aproape 30.000 de lei, a fost pusă la dispoziția agenților economici dispuși să vândă nisip pentru la iarnă. Mai mult, o altă sumă de bani, sensibil mai mică, urmează să fie plătită pentru transportul nisipului de la furnizor la punctele de lucru. Ca atare, ajungem la niște sume astronomice care vor fi plătite pentru… nimic. Pentru că, atâta timp cât autostrada nu există, nimeni nu poate să intervină pentru deszăpezirea ei. Practic, deși se plătește suma pentru aproximativ 50 de kilometri de șosea ce urmează să fie întreținută pe timp de iarnă, se va lucra efectiv numai pe autostrada Arad-Timișoara, lungă de numai 32 de kilometri. Restul de bani vor fi încasați fără ca firma care va câștiga să facă ceva pentru a câștiga fondurile acelea.
Și o comparație

Pentru ca cititorii ziarului nostru să își facă o părere despre suma plătită pentru deszăpezirea autostrăzii inexistente, facem o simplă comparație: dacă pentru autostradă (32 de kilometri) se vor plăti 13,3 milioane de lei, cum am precizat mai sus, pentru întreținerea drumurilor naționale de pe raza județului nostru (405 kilometri de șosea!!!) se vor plăti 9,2 milioane de lei


http://www.aradon.ro/deszapezire-pe-o-auto...ta-inca/1355061

QUOTE
Compania de drumuri a anunțat mai multe termene de finalizare anul acesta pentru câteva tronsoane din Orăștie-Sibiu, printre care septembrie sau octombrie, dar nu au fost respectate.

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a anunțat că trei din cele patru loturi ale autostrăzii Orăștie-Sibiu, care cumulează circa 60 de kilometri, vor fi finalizate până la finalul acestui an, în timp ce celălalt lot va fi deschis circulației abia anul viitor, cel mai probabil în perioada aprilie-iunie, din cauza unor alunecări de teren care au decalat termenele de finalizare. Deși încă din vară CNADNR anunța că va deschide traficul pe câteva tronsoane din Orăștie-Sibiu  din septembrie-octombrie, acest lucru nu s-a întâmplat, iar cel mai probabil inaugurarea se va face în a doua jumătate a lui noiembrie sau în decembrie.

Trei panglici pe Orăștie-Sibiu în 2013

Autostrada Orăștie-Sibiu va lega tronsonul Deva-Orăștie (32,5 kilometri), pe care în prezent circulația este deschisă, de Sibiu-Pitești (116 kilometri), o autostradă pentru a cărei construcție nu există bani în acest moment și la care statul ar putea renunța însă, cel puțin în perioada imediat următoare.

Unul dintre tronsoanele pe care se va tăia panglica inaugurală până la finalul anului este primul lot, care începe la Orăștie. La începutul lunii octombrie constructorul austriac Strabag mai avea de finalizat o zecime din autostradă, iar  lucrările la tronsonul cu o lungime de 24,1 kilometri au început în a doua parte a anului 2011. Contractul pentru construcția acestui tronson se ridică la circa 160 de milioane de euro, iar până în prezent constructorul Strabag a încasat circa 73 milioane de euro de la CNADNR pentru această autostradă și a construit circa 88% din șosea.

Următoarele două tronsoane pe care se va deschide circulația până la finalul acestui an sunt lotul al doilea și lotul al patrulea din autostrada Orăștie-Sibiu. Cel de al doilea lot (19,7 kilometri), construit de italienii de la Studio Corona și de firma românească Straco Grup, controlată de frații Alexandru și Traian Horpos, era la începutul lunii octombrie construit în proporție de 80,9%, arată datele centralizate de ZF pe baza informațiilor de la CNADNR. Cele două companii constructoare au încasat până la începutul lunii octombrie puțin peste jumătate din contractul de aproape 90 de milioane de euro încheiat de CNADNR pentru construcția celui de al doilea lot al autostrăzii Orăștie-Sibiu.

În cazul celui de al patrulea lot (16,1 km) din autostrada Orăștie-Sibiu, italienii de la Astaldi și firma românească Euro Construct Trading 98, controlată de Dan Beșciu și Sorin Vulpescu, au realizat până la începutul lunii octombrie circa 83% din șosea și au încasat aproape 73 de milioane de euro din contractul de 115,4 milioane de euro.


http://www.zf.ro/zf-24/o-autostrada-de-500...viitor-11705270
george_scala_2004

QUOTE
Luna decembrie va fi una istorică pentru județele Alba, Hunedoara și Sibiu, respectiv pentru zona centrală a Transilvaniei. Trei loturi ale autostrăzii Orăștie - Sibiu vor fi inaugurate cu mare fast. Locuitorii orașului Sebeș, care va scăpa de circulația sufocantă de acum, pregătesc deja o mare sărbătoare denumită simbolic „Sebeșul fără camioane“. Surse oficiale susțin că inaugurarea loturilor 1, 2 și 4 se va realiza în prima jumătate a lunii decembrie. Lotul 4, care se află integral pe teritorul județului Sibiu între localitățile Săliște și centura Sibiului, care este practic finalizat în prezent, ar putea fi deschis circulației chiar la 1 decembrie, de Ziua Națională a României. Celelate două loturi, aflate în majoritate în Alba, vor fi deschise până cel târziu în 15 decembrie.


http://adevarul.ro/locale/alba-iulia/foto-...048e/index.html

QUOTE
Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) va plăti 1,14 miliarde de lei, fără TVA, asocierilor cărora le-a atribuit contractele pentru construcția și execuția loturilor 2 și 3 ale autostrăzii Lugoj-Deva, suma fiind cu 45% mai mică față de nivelul estimat inițial pentru cele două proiecte. Contractul pentru construcția lotului 2 a fost atribuit la 18 octombrie asocierii italiene Salini - Secol. Proiectul a fost estimat la 1,081 miliarde lei, dar lucrările au fost adjudecate pentru 562,7 milioane lei. Pentru lotul 3, contractul a fost adjudecat la 21 octombrie de consorțiul Teloxim Con (controlată de omul de afaceri Theodor Berna) - Comsa (Spania) - Aldesa Construcciones (Spania) - Arcadis Eurometudes (Olanda) pentru 579,9 milioane lei, proiectul fiind evaluat inițial la 1,008 miliarde lei, potrivit unui anunț al CNADNR.


http://adevarul.ro/economie/afaceri/deva-l...136b/index.html

QUOTE
Sute de hunedoreni au fost nevoiți să accepte un preț de circa un leu pe fiecare metru pătrat al terenurilor de pe care au fost expropriați, pentru ca locurile să fie ocupate de șantierul autostrăzii. În timp ce în alte zone traversate de autostradă, proprietarii terenurilor le-au cedat statului român la prețuri de 5 – 6 euro pe metru pătrat, în zona Deva – Ilia, localnicii au primit oferte de zeci de ori mai mici. Nemulțumirile proprietarilor de terenuri din zona Deva – Ilia, unde în următoarele luni va începe construcția unui tronson de 22,1 de kilometri de autostradă datează de mai bine de un an. În ciuda entuziasmului general cu care este privit proiectul de infrastructură, sute de hunedoreni au rămas nemulțumiți de faptul că statul român le-a oferit doar un leu pentru fiecare metru pătrat de teren de pe care vor fi expropriați.


http://adevarul.ro/locale/hunedoara/autost...7e0d/index.html
Iszy
Sova schimba macazul cu Bechtel. Tot la Cluj.
Saptamina asta joaca filmul: " Totusi se construieste autostrada Cimpia Turzii - Tg Mures ( de fapt Ogra ) " din bani Europeni.

23 Nov 2013, 10:11:
http://www.zf.ro/media-advertising/dan-sov...maniei-11716435

Sova la Pro TV
supremeon
Stimați domni, doresc să vă expun câteva puncte de vedere raționale pe tema autostrăzilor din România, iar, în particular, în chestiunea autostrăzii Brașov – Sibiu și comparația necesității acesteia, față de ruta Sibiu – Pitești.

Ruta Sibiu – Pitești ar folosi în special doar locuitorilor Piteștiului și uzinelor Dacia care, până când nu se va face autostrada Pitești – Craiova – Lugoj, nu au un drum rapid către Vest. Pentru „restul românilor”, drumul Ploiești – Brașov este la fel de ok ca și Pitești – Sibiu. Ex: daca Clujenii doresc să ajungă la București sau la mare, le este aproape indiferentă ruta.
  
Deci, în asnamblul sistemului național de autostrăzi, această rută are doar o importanță secundară, de legătură între A1 (bucurești – piteși –craiova –Lugoj) și autostrada Bacau-Brașov-Sibiu-Lugoj.
 
Dezavantaje: a) construcție grea și de lungă durată, datorită terenului instabil (calea ferată si d.n. –ul sunt periodic afectate de aceste fenomene). cool.gif lungimea destul de mare...
 
Este adevărat că Dealul Negru este aglomerat, dar odată construită Comarnic – Brașov – Sibiu, va fi eliberat de o parte din trafic, astfel că uzinele Dacia își vor putea liniștite trimite camioanele, mai ales în cursul nopții
În concluzie: Ruta Sibiu – Piteștei ESTE NECESARĂ, însă NU ESTE PRIORITATE MAXIMĂ.
 
Ruta Sibiu – Brașov:
Utilitate:
A) În condițiile în care ruta Comarnic- Brașov este imperativă (întrucât de 20 de ani DN1 nu mai face față traficului, blocajele de circulație întinzându-se în week-end-uri pe 25 de km) și va fi realizată, într-o formă sau alta, apare logică construcția Sibiu – Brașov, altfel autostrada Comarnic – Brașov nu va duce nicăieri.
 
cool.gif și în prezent, traseele Sibiu – Brașov și Sighișoara – Brașov sunt foarte circulate (când s-a reabilitat Sibiu – Brașov, multă lume a crezut inițial că va fi lărgit drumul la 4 benzi, câte 2 pe sens). Din cele două rute amintite, măcar una trebuie transformată în autostradă catre Vest. Inițial fusese vorba despre Sighișoara – Brașov, pentru a se lega cu A3. Acum însă, întrucât deja va exista autostrada Lugoj-Sibiu, este naturală și firească prelungirea până la Brașov.
 
c) s-a tot discutat despre autostrada Tg. Mures – Iași. Acesta este un proiect megalomanic de pe vremea comuniștilor, extrem de greu de realizat astazi; și inutil!
Dați o hartă (sau google earth) unui copil de clasa a 4-a și întrebați-l unde sunt munții cei mai înguști, unde este cel mai ușor de traversat către Moldova? Vă va răspunde că între Onești și Tg. Secuiesc. Acolo trebuie făcută autostradă! Între Tg. Mureș si Iași sunt foarte multe grupe de munți care ar trebui traversate!
Mai mult, ulterior, peste zeci de ani, mai trebuie încă una: Suceava – Bistrița, pentru a pune în valoare și Bucovina și Maramureșul... și pentru a lega nordul țării: nordul Moldovei de nordul Transilvaniei și apoi, către vest, prin A3, cu Ungaria.
Însă, realizarea Tg. Mureș –> Iași ar face nefezabile economic ambele drumuri (Onești -> Tg. Secuiesc și Suceava -> Bistrița), deoarece amândoua ar fi prea aproape de Tg. Mureș -> Iași.
Astfel, acceptând că Moldova trebuie și ea legată de Vest; și acceptând că legarea se va face prima oară prin Bacău (care este aproape în mijlocul Moldovei, dintre Galați și Suceava) -> Tg Secuiesc, este clar că Sibiu –> Brașov devine imperativă de realizat!
 
d) pentru a convinge un investitor privat să realizeze ceea ce statul român are nevoie dar nu poate realiza, anume Comarnic – Brașov, ar prinde bine să NU facem într-o primă fază Sibiu-Pitești ! Căci, dacă vom face, atunci nici un investitor nu va dori să facă concurență statului român...
 
Avantaje: Sibiu – Brașov este relativ ușor de realizat și relativ ieftin. Și s-ar integra frumos cu drumul către Bacău și restul Moldovei, precum și cu drumul către Ploiești, dar și cu un drum expres eventual dintre Tg. Secuiesc și Miercurea Ciuc, pentru a-i împăca pe locuitorii de acolo care rămân fără autostrada Tg. Mureș – Iași.

 
CONCLUZIE:
 
Sunt multe lucruri necesare în această țară. Dar, banii sunt puțini. Haideți să ne concentrăm mai întâi pe ce trebuie făcut urgent: a) Sibiu – Brașov – Comarnic; cool.gif Pitești – Craiova – Turnu Severin.
  Iar ulterior, va fi realizată și legătura Pitești – Sibiu, așa cum, probabil, va fi realizată și legătura Lugoj – Drobeta Turnu Severin.
 
 Dar, haideți să începem chiar și Brașov – Bacău, caci de 20 de ani toată Moldova stă și privește cum restul țării se ceartă pe trasee de autostrăzi, fără ca ea să primească nimic! Unde va merge apoi drumul de la Bacău, vom trăi și vom vedea!
Iszy
Pe contrasens:
Pina si tu te-ai imbirligat in google si etc. de ai reusit sa ajungi la Turnu Severin. sad.gif
Orice elev ... ar putea spune ca:
1. Brasov - Bacau este deosebit de dificil de realizat din cauza structurilor Carpatilor de Ccurbura.
2. Astfel am ajuns la Comarnic Brasov doar de dragul blocajelor celor care suie in week end la Predeal.
3. In general in industria transporturilor se doreste ca livrarile respectiv traseele TIR-urilor sa se efectueze in tara in 24 de ore. Daca un camion care trebuie sa faca Pitesti partea de NORD a tarii il aducem pe traseul Pitesti - Bucuresti - Comarnic - Brasov - Sibiu aici trebuie sa faca pauza de 8 ore si s-a dus livrarea in ziua respectiva. excl.gif Acel camion contribuie mai mult la PIB decit un ' blocaj ' intreg de pe Comarnic - Brasov. Nota bene pentru export programul camionului este asemanator. Blocajele camioanelor pe Valea Oltului sunt la ordinea zilei in toate zilele saptaminii nu numai in week end, asta ca un contra argument.
4. Brasov Comarnic este un moft reinventat de politicul la putere azi, la fel cum moftul Ardelenilor a fost ingenuncheat de fostul politic atunci cind a venit la putere. Moftul moldovenilor a revenit la ordinea zilei cind negustorii de transformatoare au ajuns la putere si a disparut de pe ordinea de zi odata cu aciestia. Moftul marinarilor a mincat banii din fata moftului ardelenesc un razboi al stelelor unde a invins puterea
5. Incontestabil, toti locuitorii din toate regiunile tarii la fel ca economia au nevoie si dreptul la .conditii decente de miscare, acest lucru inseamna in 2013 ( si de mult ) autostrazi. Acesta nu este un moft ci o necesitate un drept al omului. Deoarece nu le avem am ajuns sa discutam aici de ce nu le avem.

Cu siguranta una din motive este proasta gestiune a acelor fonduri mici dupa buget.

Cu citeva posturi mai sus un coleg demonstra ca daca s-ar accesa fondurile disponibile comunitare ( daca guvernul de oricind, ar fi dispus sa complecteze restul de N % ) s-ar rezolva in mare finantarea constructiei tuturor arterelor principale de transport din tara pina in 2020. Cu cei 7% din ianuarie si acest impediment va dispare. Un termen pe care il mai apucam si noi cu carnetul valabil. Daca....

Atita timp cit problema investitiilor in autostrazi nu va fi cuprinsa intr-un program national acceptat de toti mofturosii tarii, program cu baza finantata ridicat la putere de lege organica, banii atitia putini cit sunt se vor pierde intre declaratiile unor chitaristi amatori de studii si avocati care cauta dosare prin ministere.

supremeon
Auzi, daca stii tu vreun drum intre Craiova si Lugoj pe unde sa treaca o autostrada, fara sa se apropie de Turnu Severin, te rog sa scrii...
In opinia ta, pentru ce s-a facut podul peste Dunare, daca nu va exista in apropierea lui nici o autostrada ?
Personal sunt uimit de faptul ca regimul comunist nu a construit autostrada Bucuresti - Pitesti -Craiova.
gata, am terminat.
Iszy
1. Ce ai terminat?
2. Da este posibilitatea Pitesti - Sibiu. Cu cost minim deoarece Sibiu Arad pina atunci se va fi taiat panglica.
3. Podul s-a facut pentru a inlocui bacul care era de risul uniunii la nivelul aproximativ al anilor 1600 sau 1650. La presiunile asiguratorilor de TIR-uri.
4. Pai a facut Pitesti ca coana sa ajunga mai repede la ai sai.
Pe urma a facut tot ce s-a putut ca prima varianta de TEM sa treaca cit mai aproape de Scornicesti. Dar fondurile din raportarile Scinteia nu au ajuns.
Si au avut si ei un mic moft ( terminat cu un glont ( atentie!)) sa termine idea lui Stalin, Canalul.
VladSoare
Ce nevoie avea coana Leana de autostradă? Ea putea ajunge la ai săi la orice oră din zi și din noapte, cu elicopterul. Sau, dacă chiar voia cu mașina, putea merge bine-mersi pe un DN, cu coloana de miliție, cu girofaruri.

nasty
QUOTE(supremeon @ 23 Nov 2013, 20:16)

 
Sunt multe lucruri necesare în această țară.
*



Sunt multe de facut pt ca nu facem nimic cap coada. Sa terminam intai Cta-Nadlac, culoarul cu 85% fonduri europene si apoi sa avem proiecte de dezvoltare regionala, nu numai autostrazi care merg de la est catre vest. Importanta mai mare decat Iasi-Tg Mures, o are nodA3-Buzau-Focsani-Bacau-Suceava-Siret, adica A7.
Din Suceava catre Maramures-Satu Mare-M3-Budapesta.
supremeon
Nasty, sunt deacord cu tine, cu precizarile:
a) buc- Buzau - Focsani - Bacau - Suceava - Siret este utila (cel putin pana la Suceava), insa este extrem de lunga... cel mai urgent mi s-ar parea legarea Bacaului de Tg Secuiesc si Brasov... pentru a se putea iesi din Moldova catre Vest... daca te uiti asa, aproximativ, Bacau este cam la jumatatea distantei dintre Botosani si Galati.
Deci, toti moldovenii, fie ca vin de la Iasi sau Vaslui sau Bacau/Buzau, sau Chisinau, sau Galati, ar avea pe unde merge in Vest.

cool.gif personal nu as recomanda drumul de la Suceava sa intre in Maramures (zona aceea este foarte dificila; si actualul DN e mereu plin de gropi). Mai degraba cred ca ar fi util prin Bistrita si apoi catre Zalau, contopire cu A3. Insa, este un proiect extrem de indepartat, cand te uiti la cati munti sunt intre Suceava si Bistrita.

c) Iasi - Tg Mures nu ar trebui facuta niciodata; ci Suceava - Bistrita si Bacau - Bv, pe unde sunt si actualele drumuri europene.

d) nu sunt deacord cu asteptarea dupa Sibiu - Pitesti si abia apoi sa incepem altceva; dimpotriva, mi se pare un proiect foarte greu si indelungat.
Pana si Caransebes - Severin ar fi fost mai scurt (dar mai dificil, recunosc)! [Ce sa mai vorbesc despre Comarnic - Rasnov, care este o treime din distanta! si teren = stanca solida, pe care poti construi, nu dealuri care aluneca sub tine precum in valea Oltului].

In opinia mea, numele "A1 Muntenia" ar fi trebuit sa il aiba o autostrada pe traseul Constanta - Buc - Pitesti - Slatina - Craiova - Severin - Caransebes - Lugoj -Timis - Arad - Nadlac si care trebuia facut in anii 90.
IsNa
QUOTE(supremeon @ 26 Nov 2013, 00:33)
c) Iasi - Tg Mures nu ar trebui facuta niciodata; ci Suceava - Bistrita si Bacau - Bv, pe unde sunt si actualele drumuri europene.
*


up.gif
Pana aici deacord cu tine.

QUOTE(supremeon @ 26 Nov 2013, 00:33)
d) nu sunt deacord cu asteptarea dupa Sibiu - Pitesti si abia apoi sa incepem altceva; dimpotriva, mi se pare un proiect foarte greu si indelungat.
Pana si Caransebes - Severin ar fi fost mai scurt (dar mai dificil, recunosc)! [Ce sa mai vorbesc despre Comarnic - Rasnov, care este o treime din distanta! si teren = stanca solida, pe care poti construi, nu dealuri care aluneca sub tine precum in valea Oltului].
*



Aici in schimb n-ai dreptate. Traseul A1 asa cum este el (prin Sibiu-Pitesti) e ideal dpv. al deservirii necesitatilor de trafic.
Singurul pol major de dezvoltare pe care "il rateaza" e Brasovul, care are oricum nevoie de o alta autostrada catre Bucuresti, datorita potentialului turistic de pe valea Prahovei.
Iar ideea de a intarzia constructia unei autostrazi finantate de UE de teama de a nu speria "investitorii" de la conceiunea Buc-Brasov e complet ciudata. In plus, Buc-Brasov nu e o alternativa pt. Buc-Pitesti-Sibiu, transportatorii nu o vor accepta (au si spus asta deschis). Marfa va merge prin Pitesti si daca e autostrada prin Brasov. Acolo COSTUL conteaza.
Deci astea trebuie facute ambele, fiecare cat mai degraba posibil, independent una de alta.

P.S. In plus, s-a exagerat deja cu ideea asta a dificultatii autostrazii Sibiu-Pitesti. Costa multisor, dar UE da 85%, noua ne ramam de platit sa zicem 500 milioane euro, in 5 ani, deci sa zicem 100milioane pe an. Bani marunti fata de cat se imprastie in tara asta pe prostii.
Si pana la urma majoritatea banilor intra (si se multiplica!) in PIB. Deci din moment ce finantarea e asigurata, avem tot interesul sa cheltuim banii.
nasty
A7 e lunga, dar e pe ses, e ieftina, dezvolta toata Moldova si este pe culoarul nord-sud Polonia, Ucraina spre Bulgaria, Turcia.
Nu poti sa aduci toata Ucraina si Moldova la Brasov intr-un nod unde se aduna si autostrada de Bucuresti si Constanta, in plus si Turcia si Bulgaria de la Giurgiu. E o postare mai sus prin care se demonstreaza ca e mai necesara Pitesti-Sibiu.
Iar de traversat Carpatii Orientali, cel mai usor este prin Poiana Largului-Borsec-Toplita, numai pe vai, fara serpentine.

26 Nov 2013, 12:40:
http://m.hotnews.ro/stirecom/15985304

26 Nov 2013, 13:39:
http://ipad.capital.ro/187200
b76bgaarh
daca pui link din capital, macar pune unul care poate sa fie citit si pe computer, nu "decat" pe ipad.

george_scala_2004
http://www.mediafax.ro/economic/voinea-cre...flatia-11722030

ce drumuri, autostrazi sau sosele? adio!
supremeon
Ce promisiuni electorale are psd-ul, prin vocea lui Sova (ministrul 'marilor proiecte')
final 2015: Nadlac- Sibiu continuu.
final 2016: Sebes-Turda si Turda - Tg Mures;
Despre Sibiu-Pitesti nu se spune nimic; ghiciti ce de: nu exista proiect (studiu de 'fezabilitate'), dupa cum a afirmat Sova duminica, la "dupa 20 ani".

Alte idei, a se intelege "amagiri electorale" ale psd-ului:
Sibiu - BV - Bacau- Pascani - Iasi;
Pitesti- Craiova - Calafat.
Evident, nu se spune nimic despre A3 (Gilau - Oradea si Tg. Mures - BV).

Sursa:
http://stirileprotv.ro/stiri/financiar/can...-licitatii.html

Suntem la final de 2013! Au trecut 10 ani de cand s-au demarat procedurile de constructie pentru A3 (18 noi 2003). Cat s-a realizat, stim cu totii.
Bazandu-ma pe acest lucru, indraznesc sa fac o previziune pentru urmatorii 10 ani: la 1 ian 2020 NU va exista Sibiu- Pitesti!
Imi doresc, totusi, sa NU am dreptate smile.gif
Iszy
Deci conform lui Voinea, bufferistul guvernului i-am ajuns pe german si tremuram impreuna de frica eflatiei. Ce ne facem ca cetatenii nu mai au ce face cu salariile?
Mai, mai, grea problema!
Marim costul vietii si cream buffere pe care pe urma tot noi le facem praf toamna cind se gata bugetul atit de prost calculat de bufferisti. Ce ne-am face ( ce noroc pe noi ) daca am avea salariile germanilor? Atunci sa vezi bufereala!
Si se mai si expune in forumuri economice....
Din marea buffereala rezulta ca in ultima parte a anului nu vor ramine, asa cum am prognozat io, bani pentru plati la constructori. Avans autostrazi 0. Eventual pentru cei care deschid usa cu umarul...asa pentru pomul de craciun, plus intr-una doua locuri unde constructorul este foarte aproape de panglica. In rest reduceri de activitate si somaj sezonier...din partea bufferistilor!

Sova nu vorbeste despre Transilvania decit cind vine la Cluj!

Pai studiul pentru Sibiu - Pitesti trebuie cautat in paralel cu contractul Bechtel in fostul dulap ' burdusit cu proiectele autostrazilor din Romania ' a lui Orban.


26 Nov 2013, 23:29:
...i-am ajuns pe german si tremuram impreuna de frica Deflatiei...scuze

Da...Sova cind vine la Cluj, de frica sa nu mai incaseze iar, niste oua...o da pe Autostrada Transilvania!
george_scala_2004
QUOTE
Comisia Europeană a publicat noile hărți ale celor nouă coridoare principale care vor face conexiunile est–vest. În aceste hărți, România figurează cu proiecte incluse în Coridorul Rin-Dunăre și în Coridorul Orient/est-mediteraneean.

Axa principală a Coridorului Rin-Dunăre este formată de căile navigabile interioare Main și Dunăre.

Coridorul Orient/est-mediteraneean face legătura între interfețele maritime ale Mării Nordului, Mării Baltice, Mării Negre și Mării Mediterane, optimizând utilizarea porturilor vizate și a autostrăzilor maritime aferente.

Finanțarea UE pentru infrastructura de transport se va tripla pentru perioada 2014–2020, ajungând la 26 de miliarde de euro, potrivit unui comunicat al Comisiei.

Noua rețea centrală de transport va fi susținută de o rețea cuprinzătoare de rute la nivel regional și național, care aduc trafic în rețeaua centrală.


http://cursdeguvernare.ro/document-harta-c...-coridoare.html

[attachmentid=1627920213]
supremeon
- Corect. Vede cineva vreun Sibiu-Pitesti pe acolo, pe acea harta? smile.gif smile.gif
- Distanta de la Rasnov la Comarnic este o treime din Sibiu - Pitesti!
- Faza dura: zilele acestea s-au strans mai multe 'autoritati locale' din Valcea, sa ceara sa se faca autostrada pe la ei, si nu prin Brasov. RUSINE! Autoritatile locale sa-si vada de treaba lor! Nicaieri in tara nu s-a mai facut asa ceva! Ei se cred buricul tarii, in loc sa puna mana pe o harta a Romaniei mari si sa vada unde-i centrul acesteia.
-Dealtfel, Ramnicul Valcea a mai "furat" inca ceva Brasovului: imnul national! Desteapta-te romane s-a cantat prima data in Scheii Brasovului, nu in Valcea!
Mr_Devil83
Trebuie facut sibiu - pitesti, nu sibiu brasov.

Din ratiuni pur economice.
mircea_aq
Comarnic-Brasov in PPP, daca dau aia de la Vinci banii, ca de recuperat sigur si-i vor recupera de la bizonul bucurestean de week-end.

Economic, ca stat, Romania ar trebui sa completeze coridorul cu Pitesti - Sibiu, asa cum a fost prevazut initial.
supremeon
Domnul dracusor din 83, iti pot expune pagini intregi de ratiuni economice pentru care trebuie Ploiesti-Brasov-Sibiu.
Mai mult, alte cateva foi pot fi expunerea de motive pentru care Sibiu-Ploiesti este extrem de dificil de construit; si mult mai scump decat se vehiculeaza.

Insa, inainte de toate, sa nu uitam ca asa-zisul coridor trece, de fapt, prin BV. Iata hartile, pe site-ul UE:
1. harta soselelor: http://ec.europa.eu/transport/infrastructu...orridor_map.pdf
2. harta localitatilor: http://ec.europa.eu/transport/infrastructu...tro_map2013.pdf

Sincer, nu inteleg de ce o parte din locuitori, chipurile de dragul uzinei Dacia, sustin un proiect care nu are nici macar proiect facut (studiu de 'fezabilitate').
Iszy
Harta prezentata este o simpla fantasmagorie a actualilor guvernanti care si-au dorit de zeci de ani sa duca autostrada ( nici nu mai trebuie precizare AUTOSTRADA ROMANIA ca alta nu este ) la Brasov. Harta este rezultatul intilnirii informale din acest an ( a se vedea cu litere mici ).
Asemenea intilniri au loc anual ocazie cu care se ajusteaza proiectele se discuta se pun de acord.
Indiscutabil rezultatul din acest an, este un succes al celor PRO Brasov dar, asta nu inseamna nimic. La fel la urmatoarea intilnire la solicitarea reprezentantilor unei tari se poate trasa o harta prin KONGO. Oficialitatile europene aproba orice cerere a guvernelor membre...nota bene stiu bine ca in Romania oricum nu se va finaliza nimic.
Bineinteles Sova & Co. vor folosi sitiatia de facto in declarind ca asta e, asa s-a hotarit etc. etc. Pentru ei si toti cei care preaslavesc aceasta harta reamintesc ca prima harta cu TEM a fost trasata pe vrelmea lui Pingelica pe undeva la sud de Carpati pina la Constanta, nota bene, nici acea varianta nu s-a facut.

Aspiratiile autoritatilor locale spre a se apropia de autostrada sunt justificate. Apropierea cailor de transport poate insemna investitii; deoarece din cintece nu prea prospera spatiile electorale asa cum au promis la alegeri.
Varianta cu galeti din plastic si cintece patriotice tine tot mai greu!
george_scala_2004
[attachmentid=1627920306]

totusi din harta de mai sus rezulta ca si Pitesti - Sibiu este in intentie...cind va fi construita nu se stie...de asemenea si traversarea Carpatilor Rasariteni pina la Iasi dar cred ca pe alt amplasament...
IsNa
http://www.tion.ro/intrare-pe-autostrada-l...in-camp/1358920

Nici nu stiu ce sa ma adaug... sad.gif
vijelie
Ai putea sa adaugi, de exemplu, faptul ca dl. Titu Bojin (actual presedinte CJ Timis) cunostea traseul respectiv inca din vremurile de conceptie, cand era director la Administratia Nationala „Apele Române”, Directia Apelor Banat iar apoi Sef Serviciu în cadrul Departamentului de Management Lucrari Hidrotehnice.
Sau nu isi mai recunoaste semnatura de pe avizele emise ? icon_mrgreen.gif
IsNa
Pai problema nu-i cu traseul, ci cu faptul ca in proiect nu s-a prins o descarcare in drumul judetean cu pricina (sectorul de autostrada se termina literalmente in buza drumului).
Poate ca logica a fost ca sectorul urmator catre Timisoara se va da in folosinta simultan si n-ar fi nevoie de un nod la acel DJ. Si asa e discutabil...
Dar chiar si asa: se stie de doi ani ca sectorul spre Timisoara nu se construieste in acelasi ritm (nici azi nu e contractul semnat!), si in tot acest timp nimeni n-a realizat ca nu se va putea folosi transonul aflat in constructie? Cat de dificila era organizarea realizarii unei rampe de acces temporare acolo, la fel cum exista de exemplu la capatul dinspre vest al centurii Sibiului (tot temporara)? Lucrarea in sine e de doua saptamani... Acum trebuie sa vina unul cu o "propunere" in CJ, ca si cum ar fi vreo mare idee....
vijelie
Ce face dl Bojin, pe langa detaliile ce le-am scris mai sus, se numeste agitatie.
Ce lucrari viseaza dansul NU sunt cuprinse in documentele in baza carora se deruleaza finantarea (proiecte, avize, autorizatii etc). In plus, autostrada respectiva nefiind receptionata, nu se poate interveni cu un alt contract.
Dupa, da, dar sa vedem cati vor mai tine minte asta.
Mr_Devil83
supremeon nu are nimeni un patriotism deosebit pentru dacia si din acest patriotism sa doreasca constructia unei autostrazi prin pitesti.

Totul este din ratiuni pur economice. Pur si simplu e cea mai scurta cale de tranzit intre constanta si nadlac.

Autostrada prin valcea pitesti ar aduce incasari mult mai mari decat bucuresti - brasov - sibiu.

Si lasa vrajeala cu "scumpa, dificil de construit"...nu-mi amintesc intre pitesti si valcea sa fie ceva obstacole dificile, iar intre valcea si sibiu nu stiu sa fie doar munte imposibil de prelucrat. Ma tot gandesc cum naiba or fi facut dn7-le cu romanul si raba.

Plus ca pentru sibiu pitesti ar trebui doar facuta licitatia si demarate lucrarile.

Ca motiv ca A1 sa nu traca prin brasov, gandeste-te la vreo 20000 de camioane care ar tranzita in fiecare zi autostrada. Esti sigur ca le vrei prin brasov?
Gandeste-te ca autostrada aia nu are decat 2 benzi si daca traficul greu sta relaxat pe prima banda cu 95km/h o sa iti ramana practic o banda pe sens.

Din cate imi amintesc eu Johannes nu stia cum sa se le scoata mai repede din sibiu.

acum sa revenim ontopic din cate am vazut eu tronsoanele orastie - sebes, sebes cut cunta sunt gata, probleme cu finalizarea constructiei sunt evident in sebes...

Inaugureaza si lugoj traian vuia in decembrie nu ? De aia cred ca s-or grabit cu pasajul peste autostrada la traian vuia, unde am vazut ca s-a lucrat uimitor de repede si am mai remarcat pe centura lugojului un sens giratoriu nou aparut, de asemenea facut uimitor de repede.

Personal as fi preferat mobilizarea de forte din judetul timis in judetul sibiu, in loc sa inaugureze aia 25 de km de autostrada fara sens in timis, era de preferat sibiu - deva terminata complet pentru ca nimeni care tranziteaza romania nu vira la stanga pe dn7 sa treaca cosava pentru 55 de km de autostrada in conditiile in care dn7 e mult superior lui dn673 si mult mai scurt.

Dar sa fi avut 120 de km dintr-o bucata terminati...adica din aia 800 de km (constanta - nadlac) aproape 500 ii aveam de autostrada directa...poate eram priviti si noi altfel de restul europei si poate daca am separa tranzitul de orase am avea si noi investitori care chiar vin sa produca in romania la un alt nivel. Deocamdata ca ii zice bosch, ca ii zice continental, ca ii zice sews, dhs, toti o stiu pe aia romanii sunt sclavi, ne permitem sa ne batem joc de ei, sa ii epuizam si sa le dam maruntis de pita si apa plata. Din simplul motiv ca asta este si atitudinea conducatorilor.
vijelie
"Plus ca pentru sibiu pitesti ar trebui doar facuta licitatia si demarate lucrarile."

Pai si cu avizul de mediu cum facem ?
Ca nu exista.
argon
Care mediu? Nu mai exista demult paduri ca sa treaca cumva prin ele.
vijelie
Argoane, vai de @$%a noastra, e Romania plina de harti cu zone "in pericol" si voi visati autostrazi ?
IsNa
QUOTE(vijelie @ 28 Nov 2013, 16:19)
Ce lucrari viseaza dansul NU sunt cuprinse in documentele in baza carora se deruleaza finantarea (proiecte, avize, autorizatii etc).
*


Nu sugereaza nimeni sa se faca in cadrul aceluiasi contract...
QUOTE(vijelie @ 28 Nov 2013, 16:19)
In plus, autostrada respectiva nefiind receptionata, nu se poate interveni cu un alt contract.
*


Ba da, daca nodul nu modifica lucrarea de baza, ci se alipeste la capatul ei. Lucrare temporara fiind, cel mai bine e sa se alipeasca exact la capatul existent al aliniamentului. Ok, trebuie luat ceva teren, facut un proiect, etc... dar in 2 ani se putea face asta, de cand se tot taraganeaza lotul Timi-Lugoj/2.
nasty
din ciclul "vorbe si numai vorbe":
http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/189370.html

"... autostrăzile Sibiu - Pitești și Sibiu - Brașov se vor construi în paralel. Ba chiar ambele proiecte vor beneficia de finanțări europene nerambursabile și că nu vor concura pe aceeași resursă financiară, pentru că va fi vorba de fonduri distincte. Respectiv că autostrada Sibiu - Pitești va fi finanțată prin Fondul de Coeziue, în vreme ce autostrada Sibiu - Brașov va fi finanțată prin Fondul de Dezvoltare Regională.
Un plan care ar fi extraordinar, dacă n-ar fi complet nefondat.
...Fondul de Dezvoltare Regională, destinat restului infrastructurii naționale care nu este parte din Proiectul Prioritar 7, are în domeniul rutier o alocare pentru 2014 - 2020 de patru ori mai redusă decât Fondul de Coeziune, respectiv de numai 750 milioane EUR, inclusiv confinanțarea din partea României. Scopul acestui fond este în principal finanțarea reabilitării drumurilor naționale și a construcției de centuri ocolitoare pe drumurile naționale, procentul de finanțare nerambursabilă fiind de doar 75%.
...În condițiile în care autostrada Sibiu - Brașov ar costa circa 960 milioane EUR, dacă finanțarea ei s-ar face din Fondul de Dezvoltare Regională, pe lângă faptul că oricum chiar și alocarea întregului fond ar fi insuficientă, într-o astfel de ipoteză ar însemna că între 2014 și 2020 să nu s-ar mai reabilita nici un drum național și nu s-ar mai construi nici o centură ocolitoare."
supremeon
Zilele acestea se “trece” prin parlament bugetul pe 2014, intr-o viteza fulger si fara ca psd-ul sa tina cont de parerile opozitiei; practic, totul se aproba tacit:
Stire
 
Astazi, 29 Noi 2013, la dezbaterea din comisii, fostul ministru de finante, dl Ialomiteanu (dupa opinia multora, CEL MAI BUN MINISTRU DE FINANTE AL ULTIMILOR 20 ANI) a spus celor de la PSD: ati introdus aceasta taxa de 7 centi si ati spus ca este pentru constructia de autostrazi. Va cer sa supunem la vot faptul ca, din aceasta taxa sa se finanteze inceperea autostrazii Comarnic – Brasov, trecand acest lucru in legea bugetului.
Ei bine, presendintele de sedinta (psd-ist, desigur) nici macar nu a dorit sa se supuna la vot aceasta propunere.
Ca si cetatean al Romaniei, stau si ma intreb: de ce voi plati eu 7 eurocenti pe litru? Pentru ce? Fara ca acesti bani sa aiba o directionare directa si precisa: autostrazi, asa cum s-a promis verbal de catre psd.
Saptamana trecuta, la protv, Dan Sova a spus ca nu poate da nici un fel de garantie ca macar o parte din cei 7 centi va fi folosita pentru constructia de autostrazi!

<span class='edit'>29 Nov 2013, 20:34:</span>
QUOTE(Iszy @ 27 Nov 2013, 23:01)
Harta prezentata este .........
Varianta cu galeti din plastic si cintece patriotice tine tot mai greu!
*



Draga Iszy, daca ar fi sa ne referim la presiunea exercitata de autoritatile locale asupra celor centrale, cel mai clar exemplu este Cluj-Napoca.
Astfel, in ultimii 10 ani, nu numai ca s-a facut A3 pentru a scoate traficul greu din zona metropolitana (un A3 care ce este lucru bun, dealtfel), dar S-AU INVESTIT EXAGERAT DE MULTI BANI IN:
a) centuri ocolitoare pt Cluj-Napoca, realizate mult prea "fastuos", cu transfigurarea dealurilor, cu viaducte spectaculoase etc. Tin minte ca, in vremea cand abia incepusera constructia am trecut pe acolo si cu totii am crezut ca o fi vreun inceput de autostrada sau ceva, cand am vazut ce viaduct urias incepea sa se construiasca...
cool.gif s-au dat bani de la buget pentru o noua pista a unui aeroport foarte prost amplasat, care ar fi trebuit inchis! Pentru simplul motiv ca avioanele trec pe deasupra oraslui (ca si la Sibiu, dealtfel). Banii alocati sunt extrem de multi, in conditiile in care alte orase ale tarii nici macar nu au aeroport (ex: zona Galati-Braila).

Toata presa a relatat cum Boc a directionat fonduri uriase catre "judetul sau", ignorand necesitatile restului tarii; TOATA MOLDOVA ASTEAPTA SI EA de 20 de ani: MACAR 1 SANTIER SA SE FACA; este bine ca incepe centura Bacau; sugerez ca din sudul Bacaului sa continue spre Onesti smile.gif

<span class='edit'>29 Nov 2013, 22:10:</span>
QUOTE(Mr_Devil83 @ 28 Nov 2013, 15:14)
Si lasa vrajeala cu "scumpa, dificil de construit".....
Plus ca pentru sibiu pitesti ar trebui doar facuta licitatia si demarate lucrarile.
...
*



Cei care nu cred ca Sibiu – Pitesti este extrem de scumpa si greu de realizat, sa ia ca si exemplu drumul (national) dintre Curtea de Arges si Campulung: observati cum, desi este periodic reparat, se tot surpa mereu? Exact aceeasi problema cu terenul este si pe valea Oltului, numai ca mult mai grava.
Periodic, calea ferata de acolo (dar si DN-ul) are de suferit de pe urma alunecarilor de teren, in anii cu ploi mai serioase. Este multa apa de infiltratie pe versanti si in sol, atat de la ploi, cat si de la rauri, chiar de la Oltul in sine...
Cum se rezolva problema terenului instabil? Introducerea de piloni in pamant, sub autostrada; piloni din beton-armat, in gauri facute cu utilaje speciale de forat puturi... piloni de 20, poate uneori 50 metri adancime... probabil din 20 in 20 de metri, sau chiar din 10 in 10 metri; cel putin cate un pilon pe fiecare sens... ganditi-va ca cel putin 40-50 de km din autostrada trebuie costruita pe astfel de piloni de consolidare... Altfel, se va repeta istoria de la centura Clujului: la un an dupa constructie, deja se surpa drumul pe dealuri!
Ce sa mai vorbim despre cat beton este necesar la consolidarea tunelurilor sapate prin aceste dealuri care se prabusesc; ce sa mai vorbim despre numeroasele poduri necesare (probabil vreo 4-5 peste Olt).
ACUM VA ROG SA COMPARATI ACEASTA STARE DE FAPT CU AUTOSTRADA Comarnic- Rasnov: stanca dura, pe care poti construi linistit, caci nu-ti fuge soseaua la vale... in care poti sapa tunele care stii ca nu iti cad in cap, etc...

Si eu sunt deacord ca este utila Pitesti-Sibiu (dintotdeauna am fost); insa NU CRED CA ESTE CAZUL SA FIE FACUTA ACUM, ci ulterior. Caci, daca se apuca de ea, va manca toti banii bugetului si va fi un proiect de durata lunga (10 ani).
Si deaceea va bloca realizarea oricaror altor proiecte: toata moldova asteapta legarea de Vest; haideti sa construim Bacau – Brasov – Sibiu; si apoi mai vedem...

On-topic: discutiile de astazi din parlament mi-au lasat un gust foarte amar! TOTI PROPRIETARII DE MASINI PLATESC DEJA O TAXA PENTRU DRUMURI NATIONALE SI AUTOSTRAZI (rovigneta)
Ar fi trebuit ca cei 7 centi sa finanteze stric constructia de NOI autostrazi. Deputatul Viorel Stefan e un mare cap-patrat.

Articol cu vesti triste

PS: inainte de licitatie si demararea lucrarilor, trebuie facuta proiectarea (care nu stiu de ce, unii o numesc "studiu de fezabilitate"); Dan Sova sustine ca nu exista acest studiu.
Mr_Devil83
Pe rationamentul tau trebuia sa facem a1 ala prin targu jiu, craiova, bucuresti.

Hai sa terminam ce a fost inceput si apoi mergem mai departe. Eu unul sincer m-am saturat de studii, proiecte, nici nu vreau sa stiu cum se uita aia din UE la noi cand vad ca ne finanteaza autostrazi care pleaca de nicaieri si se termina nicaieri.

La cluj daca nu construiesti centura peste cluj sau mai stiu eu ce alte chestii care sa le dea de lucru la ardeleni s-ar putea sa le arati care e nivelul lor de dezvoltare si ce venituri reale ar avea. Sa nu uitam ca miticii le-or furat farbica de bere si au construit in loc un...bar...probabil acolo se pot duce sa-l omagieze pe boc profesorii, dascalii, doctorii si asistentii medicali.

Deci construim autostrada, da?
supremeon
Bineinteles ca constuim. Dar pentru asta trebuie ca toti care aveti cunostinte politicieni, mai ales din PSD, sa faceti presiuni acum, URGENT, pentru ca Luni sau Marti, sau cand va fi dezbaterea/votul in plen, sa se schimbe ceea ce s-a hotarat azi pe comisii!
S-au terminat dezbaterile in comisii

Doar 50% merg la autostrazi !!!

Ce trebuie cerut: cei 7 eurocenti care ii vom plati cu totii: sa fie prevazuti in buget sa se duca EXCLUSIV PE CONSTRUCTIA DE NOI AUTOSTRAZI... pentru intretinerea de D.N.-uri EXISTA DEJA O TAXA (rovigneta).
Faptul ca nu se procedeaza asa este o GRAVA MINCIUNA A PSD-ului, care a promis verbal ca aceasta ar fi destinatia acelor bani.
argon
QUOTE(supremeon @ 30 Nov 2013, 00:37)
Ce trebuie cerut: cei 7 eurocenti care ii vom plati cu totii: sa fie prevazuti in buget sa se duca EXCLUSIV PE CONSTRUCTIA DE NOI AUTOSTRAZI... pentru intretinerea de D.N.-uri EXISTA DEJA O TAXA (rovigneta).
*



Rovinieta o platesti la CNADNR, deci compania nationala de autostrazi printre altele, deci rovinieta nu e doar pentru intretinerea DN!

Aia 7 centi se vor duce la salariile bugetarilor si pensii, autostrazile, putine cat se vor face, vor fi tot pe datorie .
Iszy
Cind va referiti la Cluj va rog sa nu-mi comparati orasul cu ... ce ati comparat si altele.
Lucrarile de care a beneficiat orasul trebuiau de mult facute si ca solutie tehnica nu sunt exagerari. A nu se uita ca inca orasul nu are centura pentru trafic greu in NV, N si NE.
Aeroportul, a fost cea mai la indemina solutie tehnica de dezvoltare posibila inafara de inchidere. Cu noua pista avioanele nu mai trec in general peste oras.
Nu dezbat modalitatea ci necesitatea. Economic nu stiu cit au costat si din ce surse. Daca s-au atras si alte resurse.
Inafara de bilbiiala in cmunicatie nu cred ca i se poate invoca guvernului mentionat , multe...poate ca a dorit o ordine erdeleneasca la Bucuresti, de fapt o imposibilitate de facto.
nasty
http://m.romanialibera.ro/stire-319521.html

"Ministrul Infrastructurii, Dan Șova, susține că până în 2017 se vor construi două autostrăzi între Moldova și Transilvania. În plus, premierul va prezenta azi o strategie de autostrăzi, aceasta urmând să fie cel puțin a patra în ultimii 15 ani, nici una însă pusă în practică.
Acestea ar avea o lungime însumată de 482 de kilometri (Tg.Mureș-Iași 310 kilometri și Brașov-Bacău 172 kilometri. ...Probabil la începutul anului 2015 încep lucrările, care se vor termina destul de repede. radmasa.gif
Autostrada Brașov-Bacău se va realiza din fonduri de dezvoltare regională, iar lucrările vor fi încredințate la jumătatea anului 2015. Autostrada Brașov-Bacău va fi prelungită până la Iași, spune ministrul."

Monitorizam vorbe si studii de fezabilitate banoase si cu termen de expirare rapida.
Daca trece si pe la Suceava, le promite si lor A7 si Suceava-Satu-Mare. radmasa.gif

Azi pregatiti-va pentru cu totul alte promisiuni- se intalnesc cei 3 strategi.
vijelie
310 +172 = 482 km
La o lungime medie de tronson de 25km, inseamna ca se vor deschide cam 482/25 = 18-19 santiere de autostrazi simultan.
Prin "destul de repede" putem intelege 1 an, dar sa fim realisti si zicem 2 ani.
Sub 150 milioane de euro un tronson nu va fi posibil, deci in 2 ani se vor rula 150 mil/tronson x 18 tronsoane = 2.7 milarde de euro.
Ceea ce inseamna pe an 1.35 miliarde de euro.

Numai mie mi se pare enorm ?
nasty
nu mai vorbesc de bani, dar nu sunt in stare sa termine urgent portiunile lipsa din Arad-Nadac si vremea a fost f frumoasa pana acum si au pierdut si anul 2013.
Ungurii chiar acum lucreaza intens pe portiunea Mako-Nadlac, camioanele noastre cu materiale, fac coada la vama.

http://www.digi24.ro/Stiri/Regional/Digi24...+sar+peste+rand

3 Dec 2013, 10:53:
adica nu sunt in stare sa termine la ses, dar ati vazut facut ceva la munte pana acum?
Vreo trecere a Carpatilor?
IsNa
Pai cum ar fi sa stea fiecare camoin cu balast 1 zi in vama? Sau mai bine sa nu cumpere de la noi balastul?
nasty
am vrut sa spun ca ungurii lucreaza si noi -NU
IsNa
Delir!

http://www.zf.ro/zf-24/cum-vede-guvernul-r...ficial-11737364

QUOTE
Guvernul și-a planificat să finalizeze până în 2018 o autostradă care să traverseze de la vest la est România, între Nădlac și Constanța
Tot până în 2018 guvernul promite că va finaliza mai multe alte autostrăzi, printre care Calafat-Craiova-Pitești, Pitești-Râmnicu Vâlcea, Alexandria-București, Ploiești-Galați, Brașov-Iați-Ungheni, Piatra Neamț-Roman, Borș-Oradea-Cluj Napoca-Sebeș, Turda-Târgu Mureș.
ag02cws
Atunci sa nu mai comentam cresterea pretului benzinei, pentru ca iata ce scop maret are!
vijelie
Autostrazile alea nici macar nu-s prinse in buget (indicatori tehnico-economici, avize, studii, finantari etc).
corbex
Ar fi fost chiar culmea ca nici o autostrada sa nu treaca prin Alexandria.
klaus
Eu tot nu inteleg de ce e neaparat nevoie de autostrazi. Drumurile exprese nu-s suficiente?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.