Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Romania - santierul autostrazilor
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121
AMW
parerea mea este ca viteza de 120-130 este ceea mai buna pentru autostrada...nici prea tare..nici prea incet...normal..mai poti admira si peisajul, mai poti schimba si un cd...si sincer diferenta dintre 130 si 200 este infima la destinatie....10 min sa zicem...si pentru aceste 10 minute risti mult prea mult.
vijelie
QUOTE(AMW @ 14 Jun 2006, 13:57)
...viteza de 120-130 este ceea mai buna pentru autostrada...
*


corect! radmasa.gif
sa le spunem si la vestici ca am stabilit standardele pt autostrazi...
Solon
@vijelie
Probabil ca AMW se gandea la parcul auto al Romaniei, unde majoritatea motoarelor sunt de 1.4, respectiv de 1.6 litri.
Aia care au 3 litri, 4 litri treaba lor. biggrin.gif Sa conduca in Germania. radmasa.gif
vijelie
da, da, sau numai in oras unde ii facem pe toti cu Loganurile la semafoare...
AMW
@vijelie am mers si pe autostrazile vestice destul de mult..si cam asta era viteza de croaziera...bine ca mai erau si nebuni care mergeau cu 250 asta e partea a 2a.....dar dupa parerae mea asa e ceea mai buna viteza de croaziera pe autostrada
vijelie
Pe unde am mers eu viteza de croaziere era de 160-170/ora. Probabil depinde de zona, de oameni etc. Dar 130/ora mi se pare cam putin.
AMW
zona benelux, adica belgia luxemburg olanda...
daniel28
450 milioane euro – pentru proiecte mari de infrastructură

Bugetul Ministerului Transporturilor, Construcțiilor și Turismului va fi suplimentat, prin rectificarea bugetară, cu 450 de milioane de euro. „Aceasta este a doua rectificare de buget, după cea din luna aprilie, fondurile urmând să fie folosite pentru proiectele mari de infrastructură”, a afirmat Borbely. Printre proiectele care vor beneficia de finanțări suplimentare se numără alimentarea cu apă a localităților, asfaltarea drumurilor rurale și construcția de locuințe.
vijelie
da, da, proiecte mari pe naiba! daca alimentarea cu apa a orasului Budesti (sa zicem) este proiect mare, atunci Autostrada Transilvania este intr-adevar prea mare pt Romania anului 2006.
caktuss
"diferenta dintre 130 si 200 este infima la destinatie....10 min sa zicem"


pe ce distanta ai calculat, 2 km ? radmasa.gif
AMW
autostrada soarelui...eu 130, si un prieten 200 cap coada, la drajna a ajuns exact cu 12 minute inaintea mea wink.gif
padual
Este adevarat sa stiti ca diferenta nu e mare de la 120-130 incolo. Eu vad asta la mine in judet pe unul dintre cele mai bune drumuri din tara (pe care cred ca toti ati mers , fie si cu microbuzul) Constanta Mangalia. Eu cu dacia merg maxim cu 110 dar sunt multi care trec pe langa mine, si mai mult de jumate ii ajung din urma in 10 minute la intrarea in CT (locuiesc in Mangalia)... asa ca sa zic, la 3 ore de mers pe autostrada , nu cred ca merita sa mergi cu 200km/h doar ca sa castigi 20-30 de minute ( vb aici in primul rand de CONSUM , iar apoi de Siguranta , Confort, si de ce nu Stress).

Doamne ajuta, la cati mai multi km de autostrada, sau macar la cat mai multe drumuri ca CT-Mang. ca decat cu 1200 de km de Buc Pitesti. Mai bine se chema Autostrada Soarelui A *1* ...ca numa 1 nu merita sa fie Buc Pitestiul... sad.gif
horsewhisperer27
scuza ma, dar diferenta e aceeasi si pana la o viteza si dincolo de ea!
la o diferenta de 50 kmh viteza medie, castigi pe BUC-Pit o destul de mult!
cu 110 medie, o faci in aprox 1 ora!
cu 160 medie in 40 minute...!
AMW
scoate tu media de 160 pe buc-pitesti si daca mai traiesti, spune-ne si noua cum ai reusit...lasand deoparte ca autostrada aia e praf..mai pune la socoteala ca nu esti singur pe autostrada...si multe alte chestii....ca sa scoti media de 160 trebuie sa mergi cu viteza maxima a masini si tre sa fie una buna care sa prinda 200+ constant ma rog...deviem de la subiect...
daniel28
Noul ministru al Transporturilor, Radu Berceanu, a depus ieri juramantul.
După depunerea jurământului, ministrul a promis lucruri mărețe în mandatul său: „Vreau să văd că lopețile se mișcă în țara asta cu mai mult spor! Am avut senzația că s-au mișcat, dar așa, mai lent”.
Motto-ul său ca ministru: „Eu, personal, mă iau foarte tare după zicala oltenească: cin’ se ia cu mine bine, îi dau haina de pe mine, cin’ se ia cu mine rău, mă fac șarpe de dudău, de-l galben, ce mușcă rău”.

Cred ca asta s-ar fi vrut sa fie o gluma !!!

Berceanu a mai declarat "Constructorii nu vor mai lucra doar ziua, cum se întâmplă în prezent, ci și noaptea, iar lucrările la drumuri se vor efectua și iarna, nu numai vara. "

Asteptam sa vedem !!!
vijelie
De ce nu? La urma urmei asa cum se asterne asfalt pe ploaie (interzis in normative si reglementari tehnice), se va turna beton si in ianuarie-februarie cand sunt pe la vreo -15 grade C, iar apa din compozitie e inghetata. Si pe urma ne miram, vaaai! s-a crapat betonu'!!!
Solon
Dimineata pe la 7 am plecat pe podul Grant.Am uitat! blink.gif
5 masini la stop si am reusit sa ne incurcam.Deci daca era super lejer si ne-am blocat ce s-o intampla la ora de varf?
Nu se mai termina? blush.gif
dantes
Eu am facut imprudenta sa merg pe Cutiul de Argint..care era practicabil pe un singur sens... acum baietii au blocat tot drumul...

Asa ca aviz amatorilor...Cutitul de Argint e complet inchis...
dizzy
Sa mai zicem si de bine? Acum se circula mult mai lejer pe DN! de cand e gata pasajul herniei de la Otopeni.
Iarna se poate de exemplu gaurii betonul acolo unde trebuie inlocuit, sau se pot face lucrari de sapaturi si alte alea astfel incat la coltul ierbii sa inceapa betonarea sau asfaltarea
voinicel
QUOTE(AMW @ 15 Jun 2006, 02:04)
scoate tu media de 160 pe buc-pitesti si daca mai traiesti, spune-ne si noua cum ai reusit...
*



Da ai dreptate la cate gropi si pusti teribilisti sunt probabil ca la pitesti ajungi cu salvarea sau cu masina mortuara. Dar ganditi-va ca daca ar fi 3 benzi bune fara gropi etc. Pe doua s-ar da cap in cap tirurile si automobilele mai slabe iar pe cea de-a trei (de viteza) ar rula numai automobile puternice. Sia atuci n-ar mai fi asa de mare carnagiu pe autostrazi. Parerea me e ca viteza e buna dar numai pentru cei ce o stapanesc destul de bine nu pentru pustii de bani gata sau "soferii de duminica" care deabea schimba vitezele dar merg cu viteza.
daniel28
Vesti bune pe frontul autostrazilor: Ministrul Finantelor Sebastian Vlădescu afirmă că Guvernul nu mai poate amâna proiectele de infrastructură pentru că economia riscă să se sufoce în doi ani.
Ministerul Finanțelor va propune Guvernului săptămâna viitoare aprobarea unei a doua rectificări bugetare care să ducă ținta de deficit pe anul în curs la 2% din PIB (1,8 mld. euro), față de nivelul de 0,9% aprobat în prezent."Nu cred că punem o bombă cu ceas în economie prin majorarea deficitului. Acum avem în sfârșit clare toate proiectele de infrastructură și nu le mai putem amâna nicicum, pentru că altfel economia riscă să se sufoce în doi ani, pentru că producătorii pur și simplu nu-și mai vor putea transporta marfa", explică Vlădescu.
vijelie
de proiecte e plina tara, dar cand e vorba sa se treaca la fapte...
horsewhisperer27
@amw:in primul rand nu m-am laudat ca scot eu media 160!discutam!

mai apoi, da, daca tot deviem, momentam am o masina cu viteza maxima 209kmh, dar asta nu inseamna ca scot din ea tot ce poate!

insa, daca este liber, sa zicem sambata dupa amiaza, o medie de 140 eu unul pot sa scot, sau puteam si mai usor pe vremea cand autostrada era in stare mai buna!

dar asta e problema fiecaruia, si, repet, eu doar faceam o precizare, nu pretindeam cat scot si cat nu scot personal!asta e alta treaba!
AMW
da am inteles...dar aceasta medie de viteza nu o prea poti calcula indiferent de drumul pe care il parcurgi pentru ca nu sti ce te asteapta...poate sa fie gol, poate sa fie aglomerat..un accident..n-ai de unde sa sti..dar in general o medie de peste 140 este foarte greu de scos. O sa mai dureze ceva timp pana o sa avem autostrazi de asemenea viteze...si atunci cand o sa le avem o sa ne bage camere si radare...si tot cu 130-140 o sa mergem, noi astia carora ne pasa de permise si de amenzi ca daca e sa o luam asa si pe DN1 mai trecea cate unu pe langa mine ca racheta si in fata era radaru fix...da il durea undeva...

P.S. Si crezi ca i-ar fi bine masinii sa mergi constant cu 210?? Ca sa nu mai zic ca probabil o sa ti-se faca si tie mila de ea..eu ma refeream la masinilie care merg constant cu 210-220-230 si care nu se chinuie sa faca chestia asta...adica cele limitate la 250km/h dar dejea o dam in SF pentru ca ar trebuii sa fi cel putin nebun sa faci chestia asta pe drumurile noastre..
IsNa
QUOTE(voinicel @ 15 Jun 2006, 14:29)
Parerea me e ca viteza e buna dar numai pentru cei ce o stapanesc destul de bine nu pentru pustii de bani gata sau "soferii de duminica" care deabea schimba vitezele dar merg cu viteza.
*



... adica viteza e buna pt. tine, nu? Ca tu esti sofer adevarat si stii sa stapanesti viteza, nu? Problema e ca toti pustii teribilisti chiar cred exact asa ca tine despre ei. Ca ei stiu sa stapaneasca viteza...

Intelegi ce spun: cine stabileste cine are voie sa mearga cu viteza, si cine nu? Nicaieri in lume nu se poate face o astfel de categorisire. Peste tot se impun limitele de viteza la care soferul mediu, in masina medie e relativ in siguranta. Iar la noi masina medie e ori Dacie ori Opel vechi, iar soferul mediu e ambitios, competitiv si imprudent.
Daca masina ta e peste medie si esti un sofer peste medie, mai bine bucura-te ca esti mai in siguranta pe sosele decat majoritatea. Ceea ce e f. necesar, pt. ca oricum soselele noastre sunt inacceptabil de periculoase (statistic vorbind).
vijelie
QUOTE(IsNa @ 19 Jun 2006, 12:45)
...oricum soselele noastre sunt inacceptabil de periculoase (statistic vorbind)...
*


Asa e, numai ca orice comparatie se face pornind de la un minim de conditii asemanatoare. Atata vreme cat mult reabilitatele noastre drumuri nationale vor trece prin localitati, nu ne putem insa compara cu tarile la care aspiram. Atata vreme cat prin fata masinilor vor defila oblic tata Leana sau nea Caisa cu magaru incarcat cu coceni, traficul va fi din ce in ce mai periculos.
lecar
Din pacate si in ceea ce priveste constructia de autostrazi, aplicam aceleasi principii paguboase: nici o strategie cosecventa, multe interese marunte, promisiuni pompieristice date periodic la schimbarea ministrilor etc.

Pana la urma o sa avem si noi autostrazi (mai tarziu decat speram noi, dar tot o sa fie). Si prin 2030, de-om mai fi, o sa ne bucuram de ele. Iar de haosul de acum ne va aduce aminte sistemul de numerotare a lor. Daca Buc-Pitesti e A1 si preconizam sa construim Buc-Brasov si apoi eventual una spre Moldova, de ce nu i-am spus la Buc-Fetesti A4? Ca sa se vada totusi o anumita gandire coerenta.
andu911
QUOTE(AMW @ 15 Jun 2006, 02:04)
scoate tu media de 160 pe buc-pitesti si daca mai traiesti, spune-ne si noua cum ai reusit...lasand deoparte ca autostrada aia e praf..mai pune la socoteala ca nu esti singur pe autostrada...si multe alte chestii....ca sa scoti media de 160 trebuie sa mergi cu viteza maxima a masini si tre sa fie una buna care sa prinda 200+ constant ma rog...deviem de la subiect...
*



Am scos media mai mare de 160 intr-o dimineata, aveam in spate 1800 km...eram prea satul de condus ca sa merg incet. Au mai reparat-o dar tot sunt niste denivelari.
cmandrei
Care e legatura dintre viteza mare pe autostrada si "Romania - santierul autostrazilor, monitorizare indeplinire promisiuni" ? nu prea este asa ca va rog sa va opriti aici ... daca aveti ceva on topic ok daca nu va rog mutati dicutia cu viteze in alta parte.

Multumesc,
daniel28
Radu Berceanu isi face simtita prezenta

Asa cum am anticipat intr-un post anterior, PD incearca o lovitura de imagine prin implicarea lui Radu Berceanu in problema infrastructurii, solutie dovedita castigatoare in cazul lui Traian Basescu in Bucuresti si in cazul podului de la Maracineni.
Ieri, noul ministru iese la rampa declarand ca in week-end a vizitat inopinat santierul Autostrazii Soarelui, declarandu-se nemultumit de viteza cu care se lucreaza (sau mai bine zis se sta, ca nu lucra nimeni). Constructorul Astaldi a declarat ca la ei un week-end se sta, unul se lucreaza, iar cel cu vizita era cel in care se sta. Berceanu a declarat ca va vizita si week-end-ul viitor santierul pentru a verifica ceea ce a declarat Astaldi. De asemenea Berceanu s-a declarat nemultumit de calitatea lucrarilor la DN 1. Pentru prima data un oficial de la transporturi aduce in discutie aplicarea penalitatilor contractuale in cazul intarzierilor in executia lucrarilor la autostrazi. Berceanu asteapta data de 30 iulie pentru a vedea daca Astaldi termina tronsonul de 37 de km la care lucreaza acum pe Autostrada Soarelui.
Asteptam si noi sa vedem ce urmeaza. Oricum e un pas inainte fata de "melancolia" in care traia fostul ministru Dobre.
vijelie
Daca inlocuirea unui INCOMPETENT NOTORIU (adica Dobre, ceferist care fara dispozitii de sus nici la wc nu se putea duce) care nu a reusit sa puna in circuit 1 miliard de euroi pusi la dispozitie ca fonduri pre-aderare (programele ISPA) inseamna "lovitura de imagine", atunci nu ne ramane decat sa emigram.
Ce se vede ca nu se stie este ca nu ministrul trebuie sa verifice stadiul fizic de executie al contractelor, ci sunt ANGAJATE PE BANI GREI o sumedenie de firme de CONSULTANTA (din Europa, cele mai multe) care sa faca acest lucru. De ce nu a intrebat Berceanu pe seful consultantei de la A2: Ba, lucrati azi sau ma deranjez degeaba? Nu, d-le Sef, azi frecam banana, vino saptamana viitoare! Nu, lucrurile nu s-au intamplata asa fiindca SETEA DE POPULISM este mai mare decat respectarea ierarhiilor, contractelor etc. Si circul va continua toata vara cu Berceanu in slapi pe langa betoniere, ca si Basescu la Maracineni. Iar cand va fi gata un pod sau 2 km de autostrada, ne vom bucura cu ochii in tv ca la Invierea Domnului, fiindca suntem total decuplati de normalitate prin inducerea masiva de anormalitate atat in ziare, cat si la tv.
cosmin_m
Pentru astia plini de manie proletara, iacana limitele de viteza din vest: http://www.europe.org/speedlimits.html

La autostrazi le zice "Motorways".
Solon
Am auzit azi ca se apuca astia de Bucuresti-Pitesti din iulie pana in septembrie.
Avand in vedere ca o data la 2 sapt ma duc prin Pitesti am cam frecat-o,nu?
Macar bine ca se apuca de ea ca si asa era vai de mama ei.
cmandrei
Normal ar fi sa o repare pe bucati/sectiuni deci nu cred ca va fi mare problema.
Solon
Mie mi-e groaza de faza cu bagatul pe un singur sens ca circula unii ca animalele!
daniel28
De vineri soferii care se indreapta spre mare vor putea folosi doua din cele patru benzi ale segmentului Drajna-Fetesti al Autostrazii Soarelui.
daniel28
Scadentarul contractual de punere in functiune a celor 8 sectiuni ale autostrazii Bechtel este urmatorul (plecand de la data la care CNADNR va trabui sa aiba gata autorizatia de constructie pentru fiecare sectiune):
- 1a - Brasov-Fagaras (53 km) - 01.07.2013
- 1b - Fagaras-Sighisoara (52 km) - 01.09.2013
- 1c - Sighisoara-Tg Mures (56 km) - 01.09.2013
- 2a - Tg Mures-Campia Turzii (36 km) - 01.09.2012
- 2b - Campia Turzii-Cluj (54 km) - 01.03.2010
- 3a - Cluj - Mihaesti (24 km) - 01.10.2010
- 3b - Mihaesti - Suplacu de Barcau (76 km) - 01.10.2011
- 3c - Suplacu de Barcau - Bors (64 km) - 01.01.2010

In plus, Bechtel a solicitat o prelungire a acestor termene de punere in functiune cu 12 luni motivand stagnarea lucrarilor in intervalul iunie 2005-iunie 2006
Pana se vor face autostrazi in Ro se termina petrolul sau se descopera alt mijloc de transport decat automobilul asa cum il stim astazi.
vijelie
ca orice planificare, este sortita modificarii. termenele sunt prea optimiste, dar bine ca se vor incepe. putina lume cunoaste proiectul. e ceva care depaseste limitele normativelor tehnice si a bunului simt. dar CONTRACTUL E SEMNAT, SI CU ASTA, BASTA!
gdm
O autostrada occidentala este facuta sa nu aiba serpentine. In Transilvania sunt multe dealuri si munti. Ca sa nu faca serpentine inseamna ca trebuie sapate cateva tuneluri destul de lungi. Chiar credeti ca pana in 2013 va fi gata autostrada? radmasa.gif

Austriecii au inceput constructia de autostrazi de vreo 40 de ani si inca nu le-au terminat iar voi credeti ca romanii cu atitudinea lor fata de munca le vor termina pana in 2013? biggrin.gif
Fiti sobri cool.gif
vijelie
domnu gdm! Serpentinele se evita construind poduri. Si vor fi multe poduri pe Autostrada Transilvania! Tunelurile se evita fiindca masivele locale sunt roci de eroziune, adica nu se recomanda.
In plus, nu ne comparam cu austriecii fiindca la ei nu au venit turci (da, da, in Romania Bechtel trimite turci!) sa le managerizeze constructia.
O mare firma din Austria este Strabag, care la noi, de cand sta la Mariott, langa GG Becali, da rasol prin Bucuresti.
gdm
Domnu vijelie vreti sa spuneti ca autostrada transilvania va arata in genul http://www.viaducdemillaueiffage.com/

wacko.gif
vijelie
Daca vroiam sa spun asta, apai asta spuneam.
Nici nu m-am uitat pe link, francezii au facut podul de la Normandie fiindca "acolo era cel mai bun teren de fundare pt un astfel de pod, unic in Europa", nu fiindca veneau alegerile sau era frun ambuteiaj.
Hai sa ne vedem sanatosi pe Autostrada Transilvania. Pariu ca fii-meu il va intrece pe al tau ? Ca eu, la 75 ani cat voi avea cand vor termina marii politicieni romani constructia, nu ma voi mai incumeta sa pun mana pe volan...
ghc
Uite niste date tehnice pe site-ul oficial:
QUOTE
Lungime Totala: 415 km
Latime Platforma: 26 m
Parte Carosabila:  2 x 7,5 m

VOLUME DE LUCRARI:
Poduri/viaducte pe autostrada: 267, total 55.5 km
Pasarele peste autostrada: 94
Pasaje rutiere: 58
Noduri rutiere: 16

As adauga tuneluri: 0 (zero)

De pe acelasi site, sectiunea Prezentare
QUOTE
Aliniamentul va incepe de langa Brasov, oras cu o altitudine de aproape 600 de metri, va parcurge podisul Transilvaniei la o altitudine de 300-400 de metri, dupa care va ocoli pe la nord Carpatii Apuseni, pentru ca in final sa coboare in campia Crisanei la o altitudine de aproximativ 130 de metri.
daniel28
Asa este: nu va avea tuneluri
daniel28
Creste rangul la care se fac promisiuni legate de autostrazi:

Primul ministru Tariceanu a declarat ieri, la dezbaterea motiunii de cenzura depuse de PSD, ca pana la sfarsitul lui 2006 vor fi in lucru 200 km de autostrada, in 2007 - 620, iar in 2008 - 830.

Nu prea am reusit sa inteleg ce inseamna a fi "in lucru". Daca, spre exemplu, tronsoanele 2b si 3c al autostrazii Bechtel masoara impreuna 118 km si se lucreaza doar in 2 puncte, inseamna ca sunt in lucru 118 km ? Apoi cei 620 km din 2007 inseamna alti 620 km sau intra aici si cei 200 km din 2006 ?

Pe noi, insa, nu prea ne intereseaza cat este "in lucru", ci cat se da in folosinta. Despre acest lucru premierul nu a spus nimic.

Hai ca sunt prea carcotas !!! biggrin.gif biggrin.gif
ghc
"In lucru" poate insemna multe. Cam asa se fac lucrarile:

- masurari topografice - in sarcina constructorului
- investigatii arheologice - arheologi
- expropieri - guvernul
- relocare de utilitati (inclusiv drumuri)- electrica, romtelecom etc.
- lucrari de terasare - constructorul
- amplasare de structuri de rezistenta (podete si alte betoane) - constructorul
- straturile finale - constructorul

Probabil mai sunt multe alte chestii ce trebuie facute, necunoscute mie ca nu ma ocup de constructii.

Dar daca o echipa de arheologi cauta oase de daci intr-un anumit loc, Tariceanu poate sa spuna linistit ca sectorul ala e "in lucru" dry.gif Asa ca noi, ca end-useri, putem face ceva pe discursurile lui Tariceanu & co...
mikeb
Cred ca stiu ce putem face pe discursurile alea... smile.gif Se fac inscrieri? S-ar putea sa fie un forum de candidati. Cred ca participa si ceilalti rutieri de la alte forumuri, intr-un efort comun. (nu ma bagati in seama, da' atatea discursuri explozive am auzit in ultimii ani ca daca ar fi fost bombe curatam toata tara cu ele). excl.gif Ar trebui sa vedeti cum arata un drum national prin zona noastra la iesirea din iarna; daca ai bebe cu tine si-l "scapi" pe carosabil cred ca nu-l mai gasesti printre gropi si transee.
daniel28
@ghc

10561582.gif Asta era !!! De aceea dureaza asa mult constructia de autostrazi in .Ro. Pana dau arheologii cu maturica .... coolspeak.gif coolspeak.gif
vijelie
Siturile arheologice sunt ocrotite prin lege in orice tara civilizata, asa ca se iau in calcul la derularea oricarui contract, mai ales cele cu finantare externa.
ghc
@daniel28

Sa stii ca influenteaza si asta. Nu se poate face nimic pana nu-si dau arheologii acordul, si asta se face pe bucati mici. Au fost si ceva scandaluri anul trecut ca astia de la muzeul din Cluj lucrau de nebuni si statul nu-i platea. In plus, numarul lor este foarte mic deci...

Apropos de arhelogi: au lasat niste urme demne de "Semne". Sunt cam cate 4-5 santuri de vreo 2x0.5 metri la fiecare juma de kilometru. Cateodata sunt ordonate frumos, cateodata sunt razlete biggrin.gif Multa lume a intrebat ce-s alea si la ce folosesc la o autostrada.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.