Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Romania - santierul autostrazilor
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121
nasty
Lucrarea e copy/paste după un masterplan facut în 2010-2011, la care au mai adăugat 5-10%.
Mai apar lucrari deja terminate din 2013...

"Bucureștiul a fost desemnat, vineri, la Geneva, de membrii Comitetului Executiv al UEFA, să găzduiască, pe Arena Națională, patru meciuri, trei din faza grupelor și unul din optimile de finală, în cadrul turneului final al Campionatului European de fotbal din 2020, alături de alte 12 orașe...
Găzduirea de către Capitală a patru meciuri din cadrul Campionatului European de Fotbal ar trebui să aducă beneficii pe termen lung României. Astfel, infrastructura rutieră va trebui îmbunătățită, mijloacele de transport în comun vor fi modificate, iar Naționa Arena va trece printr-un proces de modernizare.
Experții UEFA care au analizat candidatura Bucureștiului la EURO 2020 au semnalat mai multe probleme pe care România trebuie să le rezolve în următorii 6 ani, potrivit prosport.

Este vorba în primul rând de lipsa unei legături directe între aeroport și stadion...
O autostradă care să lege România de Ungaria. În ceea ce privește infrastructura rutieră, specialiștii UEFA au apreciat că “Bucureștiul este suficient de bine conectat de toate destinațiile majore europene”. În acest moment doar pe 110 din cei 584 de kilometri ai A3 se circulă. Problema ar putea fi rezolvată, susțin surse din FRF, pentru că autoritățile statului au garantat faptul că Autostrada A3 va fi funcțională în întregime până în 2020 și va lega, astfel, Bucureștiul de granița cu Ungaria."

Oare de ce nu se zice nimic de A1, care va lega Bucureștiul de Budapesta?
Oare cine a făcut raportul către UEFA cu A3? Și ce autorități au gatantat că A3 va fi gata în 2020?
Cum apare ca prioritate în masterplanul "adus la zi", A3 sau A1? Poate și A3 și A1, pâna în 2020? radmasa.gif

http://www.gandul.info/sport-miscare/bucur...n-2020-13304038
VladSoare
QUOTE(nasty @ 24 Sep 2014, 08:30)
În ceea ce privește infrastructura rutieră, specialiștii UEFA au apreciat că “Bucureștiul este suficient de bine conectat de toate destinațiile majore europene”.
*

Pe bune? huh.gif
"Specialiștii" ăștia or fi dintr-ăia care confundă Bucureștii cu Budapesta. radmasa.gif
george_scala_2004
QUOTE
Din motive electorale, conducerea Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) desfășoară o campanie concertată de media, prin intermediul căreia încearcă să inducă în fals ideea că lucrările la autostrada Orăștie-Sibiu nu au fost oprite. Această minciună i-a fost servită și premierului Victor Ponta, care este convins că autostrada va fi terminată până la Alegerile Prezidențiale.

Revista noastră vă prezintă în exclusivitate documente care probează faptul că acest segment din A1 este realizat fără contract și fără autorizație de construcție pe zona alunecărilor de teren. Acest delict este cunoscut de toți angajații CNADNR care se ocupă într-un fel sau altul de autostrada Orăștie-Sibiu.

Mai mult, situația este cunoscută și la Inspectoratul de Stat în Construcții (ISC). Astfel, la 2 septembrie 2014, Ovidiu Tempea, inspector la Inspectoratul Județean în Construcții (IJC) Sibiu, a încheiat un proces-verbal de control, în care se spune negru pe alb că "pentru lucrările de consolidare de la km 57+160+km64+850, nu a putut fi prezentată autorizația la solicitarea organului de control" și "la această dată, nu există Acordul revizuit de Mediu, iar Executantul nu are spațiul necesar de depozitare permanentă al pământului rezultat din excavații, care nu a fost legal aprobat de organul de mediu". În procesul-verbal de control, se vorbește despre toate demersurile făcute de constructor pentru a intra în legalitate, precum și despre imposibilitatea acestuia de a obține avizele în lipsa sprijinului oferit de CNADNR.

http://www.tirmagazin.ro/newsletter/133/pr...tie_stampat.pdf

Draftul acestui proces-verbal de control a fost anexat, de către firma Salini Impregilo, la o adresă pe care a trimis-o, la data de 8 septembrie 2014, către Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Brașov și în atenția conducerii CNADNR. Prin această adresă, Impregilo explică motivele pentru care urmează "a întrerupe lucrările de la km 57+160 la km 62+475 și de la km 63+485 la km 64+850":

http://www.tirmagazin.ro/newsletter/133/ad...dnr_stampat.pdf

"Salini Impregilo

România-Birouri de Șantier Gârbova 08.09.2014

CĂTRE:Direcția Regională De Drumuri Și Poduri Brașov

În atenția: D-nei. Carmen OLARIU-Inginer Senior Rezident

D-lui. Dan Nicula–Inginer Rezident

Fax: 0268 547 695  0375 586 591

Spre știință:COMPANIA NAȚIONALĂ DE AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI NAȚIONALE DIN ROMÂNIA, Blvd. Dinicu Gloescu 38, Sector 1 București

În atenția: D-lui Narcis Ștefan NEAGA-Director General

D-nei Renata BENDEAC–Director general Adjunct               

Direcția Generală Infrastructură Rutieră

D-lui Alexandru Stratia–Director Direcția Implementare Proiecte Autostrăzi

Fax:        021 3120984

Contract: Proiectare și Execuție Autostradă ORĂȘTIE-SIBIU LOT 3: 43+855-km 65+965 Contract /C92/28516/20.05.2011

Subiect: Suspendarea Lucrărilor în zonele de alunecări de teren, conform Subclauzei 8.8 din Contract, din cauza lipsei Autorizației de Construcție

Stimați domni,

După cum știți (cu referire la scrisorile noastre nr. 4180 din 11.06.2014, 4354 din 23.04.2014, 4408 din 08.08.2014, 4418 din 11.08.2014 și 4498 din 05.09.2014), Antreprenorul a stabilit că, după mai mult de 5 luni de la întâlnirea avută în 31.03.2014, CNADNR nu a respectat cerințele Antreprenorului, înaintate pe durata respectivei întâlniri și cuprinse în scrisoarea noastră nr.3865 din data 01.04.2014, adică aplicarea corectă, de către CNADNR, a condițiilor de contract și a legislației în vigoare.

În opinia Antreprenorului, astfel de nerespectări duc la următoarele încălcări substanțiale:

Prin urmare, valoarea necertificată până la 15.08.2014 însumează aproximativ 132,2 mil. RON, inclusiv sumele atribuite de CAD.

În plus, indicii de ajustare a prețului au fost, de asemenea, înghețați din data de 17.04.2013, chiar dacă Decizia CAD stabilea clar acordarea unei Extinderi a Duratei de Finalizare până la 30.11.2014.

În fapt, din cauza acestor încălcări substanțiale, până acum antreprenorul a fost obligat să finanțeze din bani proprii lucrările pe care le execută și puteți înțelege că această situație nu mai poate merge mai departe.

În final, după o inspecție efectuată pe șantier, reprezentantul Inspectoratului de Stat în Construcții a redactat un Proces-Verbal de Control, la data de 02.09.2014, a cărui copie este atașată, în care a menționat că lucrările executate în zonele afectate de alunecări de teren se desfășoară fără Autorizație de Construcție și, astfel, acestea sunt în afara legii.

Pe cale de consecință, în așteptarea emiterii oficiale a Procesului-Verbal, Antreprenorul are obligația clară, conform legii, de a întrerupe lucrările de la km 57+160 la km 62+475 și de la km 63+485 la km 64+850.

Astfel, conform sub-clauzei 8.8 din Condițiile de Contract, Inginerului i se cere să suspende imediat execuția lucrărilor în secțiunile antemenționate.

Vom demobiliza imediat personalul în cauză și echipamentele și vom proteja acea parte a lucrărilor împotriva deteriorării.

Cu stimă,

Ermenegildo PARLATORE

DIRECTOR ZONAL

Anexa: Proces-Verbal de Control din data de 02.09.2014 (6 pagini)"

Imediat după controlul ISC, Fabricio Acciai, director de proiect la Impregilo, a discutat cu Carmen Olariu, inginerul senior rezident, și cu Sabin Dan Nicula, inginerul rezident de la DRDP Brașov în legătură cu faptul că Inspectoratul de Stat în Construcții vrea să oprească lucrările pe autostradă.

Nicula și Olariu l-au contactat imediat pe Mihai Gheorghe, șeful Serviciului Autostrăzi de la DRDP Brașov, care, la rândul lui, l-a sunat pe Narcis Neaga, directorul general al CNADNR.

Astfel, șeful CNADNR a aflat imediat despre procesul-verbal de control al ISC și despre faptul că cei de la Impregilo nu mai pot să lucreze.

Într-un astfel de caz, constructorul autostrăzii, în cazul în care continuă lucrările fără autorizații și avize, este amendat cu 10.000 de lei pe zi, până când oprește lucrările.

În aceeași zi, 2 septembrie 2014, Neaga a sunat la IJS Sibiu și a făcut presiuni ca Ovidiu Tempea să fie retras din șantierul autostrăzii și să nu semneze procesul-verbal de control. Mai mult, șeful CNADNR a promis solemn că, a doua zi, miercuri, 3 septembrie, va trimite autorizația de construcție și lucrurile vor intra în normalitate.

Neaga a amenințat că, în caz contrar, Ovidiu Tempea va fi sancționat pentru blocarea lucrărilor la autostradă și pentru împiedicarea absorției banilor europeni.

În urma presiunilor lui Neaga, ISC s-a retras și constructorul a continuat să lucreze, până în data de 8 septembrie 2014, când, văzând că nu s-a obținut autorizația de construcție, au informat Inginerul-adică DRDP Brașov, de sistarea lucrărilor la autostradă.

Aceasta demonstrează că Neaga a mințit cu nerușinare atunci când a declarat că la autostrada Orăștie-Sibiu lucrările nu s-au oprit, inclusiv în comunicatul de presă pe care l-a dat pe data de 17 septembrie 2014, cu următorul conținut:

"Comunicat de presă

Urmare informațiilor apărute în mass-media referitoare la o așa-zisă oprire a lucrărilor pe Autostrada Orăștie–Sibiu, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România face următoarele precizări:

De pildă, în acest moment, se află în verificări, urmând a fi plătit un certificat de lucrări în valoare de 17 milioane RON;

CNADNR SA".

Prin această manevră dubioasă, Narcis Neaga a încercat să își acopere vinovăția și incompetența în absorția banilor europeni. El și-a demonstrat pe deplin incapacitatea de a derula contracte și de a lua decizii pentru rezolvarea problemelor.

Un videoclip al celor de la firma Inter-Fly, specializată în filmări din avion, a fost făcut și postat pe YouTube pe data de 17 septembrie 2014, adică data comunicatului de presă:
&feature=player_embedded

În filmare se vede clar că nu lucrează nimeni pe lotul 3 al autostrăzii Orăștie-Sibiu.

Credem că este necesar ca Ministerul Transporturilor (MT), Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură, Investiții Străine, Parteneriat Public-Privat și Promovarea Exporturilor (DPIISPPPPE) și Primul-ministru Victor Ponta să realizeze că absorția de fonduri europene la CNADNR este aproape de zero și că este imposibil să se atingă ținta de absorție cu Neaga la conducerea Companiei.

Actualul director general profită de un fapt mai puțin cunoscut: chiar dacă anul acesta nu se absorb toți banii europeni, abia în 2015 se vor evidenția sumele care se pierd efectiv. Pe aceasta se bazează actualul director general al CNADNR, care încearcă să își păstreze funcția până după alegeri. El le spune tuturor că va ocupa o funcție de consilier prezidențial pentru Infrastructură, în cazul în care Ponta va câștiga Președinția României.

Așa cum rezultă și din documentele de mai sus, cei de la Impregilo nu sunt plătiți. Ei au făcut lucrări pe banii lor de peste 20 de milioane de euro. Au lucrat ilegal, fără autorizație de construcție. Italienii de la Impregilo au făcut toate eforturile posibile pentru a termina lucrările până la 15 noiembrie, adică până la Alegerile Prezidențiale, așa cum a promis public premierul Victor Ponta.

La întâlnirea pe care au avut-o, marți, 16 septembrie 2014, cu Narcis Neaga, directorul general al CNADNR, și Renata Bendeac, adjuncta lui, șefii de la Impregilo au declarat că nu mai pot susține financiar lucrările. De aceea, Neaga le-a promis o plată de 17 milioane de lei, adică un rest din certificatul de plată întocmit de fostul consultant, Consitrans, pe data de 5 mai 2014.

Consultantul Consitrans, desemnat prin licitație publică, a fost înlocuit în mod abuziv, din ordinul conducerii centrale a CNADNR, cu o echipă de consultanță de la DRDP Brașov. Această echipă nu are nici competențele și nici pregătirea pe care CNADNR le-a solicitat în documentele de atribuire a contractului de consultanță (care a fost acceptată de Comisia Europeană).

Cei de la DRDP Brașov s-au trezit că li s-a pus pe cap o pălărie mult mai mare decât puteau duce și, de la data de 16 mai 2014, de când au preluat consultanța, nu au emis niciun certificat de plată pentru constructorul Impregilo.

Speriat, directorul general al CNADNR a încercat să își acopere încă o dată fărădelegile comise prin suspendarea contractului de consultanță cu Consitrans, obținut prin licitație publică. Neaga a lansat zvonul că ar fi suspendat contractul cu consultantul pentru o presupusă "fraternizare" a acestuia cu constructorul. În realitate, Consitrans nu a acceptat să certifice la plată nicio lucrare de proastă calitate executată de Impregilo. Există, în acest sens, peste 250 de rapoarte de neconformitate, pentru lucrări de proastă calitate și pentru tentative de a deconta cantități mai mari de lucrări decât cele efectiv executate.

În plus, din aceleași cauze, Neaga a luat decizia de a face cheltuieli suplimentare pentru că, în calitate de consultant, DRDP Brașov nu este capabilă să întocmească certificate de plată. Astfel, șeful CNADNR a ordonat efectuarea unor expertize suplimentare, care să stabilească calitatea lucrărilor. Aceste expertize nu sunt însă plătite din fonduri europene, ci din banii noștri, bani de la bugetul de stat, bani luați de la pensii și medicamente.

Aceasta este soluția pe care Neaga a găsit-o pentru a putea să le plătească italienilor lucrările. Sigur, dacă CNADNR ar fi prelungit contractul cu consultantul, s-ar fi evitat pierderile cauzate de expertizele halucinante comandate de Neaga pe bani publici.

Potrivit surselor noastre din CNADNR, de patru luni de zile, DRDP Brașov nu a făcut niciun raport lunar și niciun certificat intermediar de plată, în calitatea sa de consultant. Acest lucru se întâmplă în condițiile în care instrucțiunea nr. 16, emisă de AM-POST (Autoritatea de Management pentru Programul Operațional Sectorial „Transport”), privind unele măsuri pentru asigurarea gradului de absorție, emisă la data de 17 aprilie 2014, prevede obligația depunerii lunare a situației de lucrări la consultant, aferentă lunii anterioare în care a fost realizată, până la data de 20 a fiecărei luni, și verificarea situației de lucrări de către consultant (în acest caz, DRDP Brașov) în termen de 15 zile.

Pentru că până acum nu s-a făcut niciun raport lunar, există riscul să se piardă banii europeni ce vin ca finanțare pentru acest proiect de infrastructură. În acest fel, ar urma să se plătească tot de la bugetul de stat incompetența managerială a cuplului Narcis Neaga-Renata Bendeac.

Se pare că Neaga a suspendat contractul cu firma Consitrans nu doar pentru a-și acoperi incompetența managerială ci și pentru a scăpa de un supervizor incomod, care nu accepta compromisurile făcute de directorul general al CNADNR și de adjuncta lui, Renata Bendeac.

Firma Astaldi, care lucrează pe un alt lot al autostrăzii, a avut aceleași probleme cu alunecările de teren ca Impregilo. Cei de la Astaldi s-au mișcat însă mult mai repede: au făcut consolidarea fără să mai aștepte formalitățile birocratice. Pentru că cei de la Astaldi au contribuit din plin la "fericirea și prosperitatea" cuplului Neaga-Bendeac, au fost tratați "mai egal" decât cei de la Impregilo. Se pare că Astaldi are probleme cu cei de la DNA, care are informații despre o serie de lucrări, confirmate și plătite din bani publici și bani europeni, dar nefăcute de către firma italiană.

Sigur, pentru că a fost "omenit", în cazul acestor suspiciuni, Neaga nu a suspendat contractul cu Astaldi.

Pe de altă parte, angajații DRDP Brașov care lucrează pe contractul Impregilo sunt speriați că vor ajunge în închisoare și nu știu cum să mai facă față presiunilor venite de la Neaga și Bendeac pentru comiterea unor ilegalități.

În loc de concluzie: Bendeac nu mai semnează în ultima vreme nicio hârtie. Ea pune însă postit-uri pe documente, prin care le impune lui Alexandru Stratia, directorul de la Autostrăzi, și lui Horia Nicolae, directorul Direcției Pregătire Contracte, să le semneze.


http://www.tirmagazin.ro/index.php/13-esen...iuna-electorala


Iszy
Dupa parerea mea lucrarea aceasta, io inca sper ca masterplanul lui Rus sa nu fie asaceva, este frunza taiata la ciini.
Cel putin pe partea de rutiera io nu prea am vazut nimic concret decit niste viziuni, vedenii, inchipuiri fara substrat material adica fara fonduri fara bani. In acest sens as aminti ca anumite lucruri pe cind vor fi bani pentru infaptuirea lor vor fi de mult invechite si dominate de alte probleme de trafic in alte zone generate de exemplu de dezvoltarea economica. In general este prea filozofica toata lucrarea. Ma asteptam la lucruri concrete de genul:
Faza I - de terminat autostrada X daca vom mai avea 10 lei facem Y daca avem 20 incepem z...ceva de genul acesta. Ori aici nu este vorba de asaceva. Aici trebuie un masterplan bazat pe fonduri, nevoi si mai ales timp.
Altfel facem cum a facut Sova ' Calatorind pe harta tarii " si am vazut cu totii ce a iesit, banii s-au terminat si situatia nu s-a schimbat aproape de loc.
nasty
Așa e!
Din același ciclu:
Hai să mai vorbim de altă autostradă, înainte de a termina ce e început:
http://www.topiasi.ro/homepage/topiasi/114...autostrada.html

"liderii comunitari acorda o suma uriasa pentru infrastructura de transport si ca autostrada Iasi-Targu Mures, care este doar o parte din coridorul Odessa-Viena, are sanse mari de finantare daca si Guvernul Romaniei doreste acest lucru."

guvernul de acum e foarte interesat de București-Alexandria și Bacău-Brașov și altele, dar nu pe teren ci numai studii de fezabilitate.
vi_escu
QUOTE(nasty @ 24 Sep 2014, 09:30)
specialiștii UEFA au apreciat că
Platini e boss si cu sprijinul romaniei. Restul... ne descurcam noi cumva.
mircea_aq
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-18210...amas-picioa.htm

QUOTE
Noua strategie pentru Romania: Peste 2.000 de km de drumuri expres, doar 500 de autostrada


QUOTE
Autostrada Sibiu - Pitesti, transformata din pix in Drum Expres


Si o analiza comparativa super-puerila

[attachmentid=1627964216]

QUOTE
Fata de varianta prezentata la Comisia Europeana, reprezentantii executivului european s-au aratat nemultumiti, potrivit surselor HotNews.ro, si au facut o serie de "recomandari".

Printre aceste "recomandari", cateva vizeaza sectorul rutier si in mod subtil indica necesitatea realizarii autostrazii Sibiu - Pitesti si finalizarea sa in actualul exercitiu financiar 2014-2020 pentru a se inchide coridorul de transport prioritar european. 


Alta recomandare sugera "imbunatatirea metodologiei de elaborare a Master Planului, prin adaugarea unor scenarii alternative de testare a proiectelor de transport, care sa includa criterii de selectie ce vizeaza performanta economica, apartenenta la reteaua TEN-T Core, precum si criterii de mediu".

In plus, Comisia Europeana cerea si revizuirea valorilor estimate pentru fiecare proiect in parte.


QUOTE
Ca o deosebire insa, mult criticata autostrada "Dragnea" - autostrada Bucuresti - Alexandria - a disparut complet din planurile Guvernului. Mai mult, pana la resedinta din Teleorman noua strategia nu mai prevede nici macar drum expres.
IsNa
Da, ca un camoinagiu daca are de mers de la Bucuresti in Moldova, SIGUR va fi dispus la urce de doua ori la 1000m altitudine sa mearga pe autostrada Buc-Brasov-Bacau. wacko.gif

Ca are ura pe motorina si pe sabotii de frana!!
hepea
Idioti. Chiar, io cu cine votez? sad.gif
nasty
Cu Pitești-Sibiu!
vi_escu
QUOTE(IsNa @ 30 Sep 2014, 15:59)
Da, ca un camoinagiu daca are de mers de la Bucuresti in Moldova, SIGUR va fi dispus la urce de doua ori la 1000m altitudine sa mearga pe autostrada Buc-Brasov-Bacau. wacko.gif 
*


pe DN2 (E85) chiar se circula decent, altele sunt dezastru!
IsNa
Exact, si atunci cum au calculat geniile astea ca traficul spre Moldova se va muta pe A3 ca sa plateasca taxa? Ca altfel cine plateste autostrada, din moment ce UE nu?

Intrebarea e retorica, raspunsul evident, ceea ce e si motivul pentru care contractul de concesiune nu s-a materializat si nici nu o va face.
Squirrel
Dar nu arată „bunăvoința” guvernanților și „răutatea” investitorilor?
- Noi am vrut, însă nu s-a putut!
Iszy
Banc Romania 2020:

Pe Valea Prahovei se respectă și acum tradiționalul mers bară la bară. Mulți șo feri încă nu au auzit de ruta alternativă prin Bulgaria .





3 Oct 2014, 23:38:
'Stimați domni, După cum știți (cu referire la scrisorile noastre nr. 4180 din 11.06.2014, 4354 din 23.04.2014, 4408 din 08.08.2014, 4418 din 11.08.2014 și 4498 din 05.09.2014), Antreprenorul a stabilit că, după mai mult de 5 luni de la întâlnirea avută în 31.03.2014, CNADNR nu a respectat cerințele Antreprenorului, înaintate pe durata respectivei întâlniri și cuprinse în scrisoarea noastră nr.3865 din data 01.04.2014, adică aplicarea corectă, de către CNADNR, a condițiilor de contract și a legislației în vigoare.
În opinia Antreprenorului, astfel de nerespectări duc la următoarele încălcări substanțiale: Prin urmare, valoarea necertificată până la 15.08.2014 însumează aproximativ 132,2 mil. RON, inclusiv sumele atribuite de CAD. În plus, indicii de ajustare a prețului au fost, de asemenea, înghețați din data de 17.04.2013, chiar dacă Decizia CAD stabilea clar acordarea unei Extinderi a Duratei de Finalizare până la 30.11.2014.
În fapt, din cauza acestor încălcări substanțiale, până acum antreprenorul a fost obligat să finanțeze din bani proprii lucrările pe care le execută și puteți înțelege că această situație nu mai poate merge mai departe.'


************************************************************

Recitind cu atentie se poate observa ca; pe linga faptul ca au ales pe cine au ales, saracul constructor italian este obligat sa suporte cheltuielile cu CEA MAI MARE INVESTITIE ACTUALA IN INFRASTRUCTURA ROMANIEI si ca de fapt din diferite motive de prin martie nu a mai primit nici un svant.

Cum spunea unchiul meu din Arcansas: " Cu besini nu poti vopsi oua de pasti'
nasty
http://www.contributors.ro/administratie/h...-master-planum/

Exceletă analiză!
De mers cu ea la dezbaterea publică a masterplanu' lu' pește prăjit...
iulian_1976

http://www.ampost.ro/comunicate/am-post-pu...sultare-publica

Prima dezbatere publică cu privire la acesta vizează domeniul de transport rutier și va avea loc la sediul Ministerului Transporturilor (B-dul Dinicu Golescu nr.38, sector 1, București) în data de 7 octombrie 2014.

Persoanele interesate să participe sunt rugate să se înscrie la adresa de e-mail postransport@mt.ro, până la data de 6 octombrie 2014, ora 16:00.

Accesul participanților la ședința publică va fi permis pe la intrarea principală a MT, începând cu ora 9:30.

Pentru celelalte domenii de transport, dezbaterile publice vor fi organizate, după cum urmează:
- 9 octombrie: feroviar;
- 13 octombrie: naval;
- 15 octombrie: aerian și intermodal.

AM POST apreciază aportul tuturor celor interesați, care prin transmiterea de sugestii, propuneri și observații vor contribui la definitivarea acestui document de importanță strategică pentru dezvoltarea infrastructurii de transport a României.

Persoane de contact:
Anca Enăchescu - AM POST, fax: 021 319 61 78, e-mail: postransport@mt.ro;
nasty
http://www.capital.ro/guvernul-ne-a-luat-p...i-sa-fugim.html

"...e mare încurcătură cu procedurile, sunt lucrări întârziate sau neexecutate.

Pe scurt nu e treaba guvernului, alții pun bețe în roate. În fapt, a tăiat aproape un miliard de euro de la finanțarea proiectelor cu fonduri UE pentru că el, guvernul, nu a fost în stare să gestioneze investițiile. Sau pentru că nu a vrut?! În ziua următoare rectificării, guvernul se autoconfirmă: publică Masterplanul de transport care rade toate autostrăzile pe care le-ar finanța fondurile europene.

Între timp, primarii au fost conectați la robinetul cu bani al bugetului, din care vor curge peste 2,2 miliarde lei în campania electorală. România este prizo­niera subdezvoltării. Fără investiții productive, se va zbate pentru o supraviețuire mizeră. Guvernul dă pensii și salarii de subzistență, se împrumută de pe o zi pe alta ca să le plătească, taxează agresiv aceleași companii bune platnice și irosește banii pe pomeni și pe îndestularea clientelei din contracte cu statul."
george_scala_2004
Presedintele Rusiei a inaugurat, in Novosibirsk, podul peste fluviul Obi:

http://www.youtube.com/watch?feature=playe...d&v=lL0yI2G3YAo

http://www.youtube.com/watch?feature=playe...d&v=lk2lO9Yp5aM

https://twitter.com/search?q=novosibirsk%20bridge&src=typd

Detalii despre lucrare:
in engleza - http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1418888
in rusa - http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=971284

Costul total al proiectului ar fi de numai 500 milioane dolari...si ma gindesc ca mizilicul de Basarab a costat 250 milioane...euro... blink.gif

...pe la noi nu prea se mai misca nimic...vina alegerile, banii au alta destinatie, fraierii pot sa mai astepte:

http://radioconstanta.ro/2014/10/09/tronso...lei-prioritare/

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-18263...tile-schimb.htm
Markos
Ajutati Moldova

Ideea lui Rus nu e originala.
Iszy
Ma mir ca un economist, fie el de la BCR gindeste la rezultate fara a lua in calcul sursele. De bonomul inginer Rus nu ma mir ca asa's inginerii, se uita doar la tinta.
Din moment ce nu sunt resurse, nu sunt bani - poate ma repet - si banii sunt la UE inafara de diligente nu avem ce face trebuie sa facem cum vor autostrazile cei la care sunt banii.
Sa nu replicati ca las' ca sunt bani...nu suntem in stare sa-i adunam si sa-i directionam, nici azi nici ieri si probabil nici miine.
Forta de munca din Moldova explodeaza de mult in Italia si in Spania.
PetruDez
QUOTE(Iszy @ 10 Oct 2014, 15:00)
Ma mir ca un economist, fie el de la BCR gindeste la rezultate fara a lua in calcul sursele. De bonomul inginer Rus nu ma mir ca asa's inginerii, se uita doar la tinta.
Din moment ce nu sunt resurse, nu sunt bani - poate ma repet - si banii sunt la UE inafara de diligente nu avem ce face trebuie sa facem cum vor autostrazile cei la care sunt banii.
Sa nu replicati ca las' ca sunt bani...nu suntem in stare sa-i adunam si sa-i directionam, nici azi nici ieri si probabil nici miine.
Forta de munca din Moldova explodeaza de mult in Italia si in Spania.
*




Sau cu alte cuvinte Moldova sa mai astepte sau am inteles eu gresit?

Fraza cu forta de munca din Moldova care e in Spania si Italia iarasi e de tot rasul.

A spune ca lasa ei sunt plecati deja nu le trebe lor infrastructura e cel putin hilar.

Faptul ca nu se investeste absolut nimic pentru a deschide Moldova spre vestul tarii si sa deschida macar asa o portita mica catre investitori sa vina in zona Moldovei e iarasi dupa mine mai mult decat rea vointa. Sincer sa fiu (atentie teoria conspiratiei) eu cred ca acest lucru este facut intentionat de catre cei de la Bucuresti. In fapto populatie saracita atat material cat si intelectual(marea majoritate fiind demult plecati fie in alte zone ale tarii fie cel mai des plecati si stabiliti in afara tarii) este mult mai usor de manipulat. Voturile merg acolounde trebuie.

Plus ca daca tin eu bine minte era ceva la un moment dat legat de un proiect prin care sa fie legata Moldova de Transilvania care se bucura si de finantare europeana. Cei drept acolo nu se poate fura la fel de mult asa ca acel proiect a fost ingropat.
Markos
QUOTE(Iszy @ 10 Oct 2014, 16:00)
trebuie sa facem cum vor autostrazile cei la care sunt banii.
*


Am observat, se lucrează pe rupte.

11 Oct 2014, 22:54:


Noi promisiuni sleep.gif
paul_p
Dar ce ne mai trebuie autostrazi?
In 2020 combustibilul va fi atat de scump incat nu va mai circula nimeni pe ele. Vor fi goale. Ca atare er fi o risipa de bani sa mai facem azi autostrazi.

Aceasta este justificarea pe care o da PSD pentru abandonarea autostrazilor...
Squirrel
N-a cântat cocoșu' de trei ori…
Iszy
' Sau cu alte cuvinte Moldova sa mai astepte sau am inteles eu gresit? '

Cum zicea soricelul Jerry: ' Touche ! '

Grea intrebare si dilema. Iarasi ajungem la prioritati si lucruri dragi.

Sa incep cu Lucrurile dragi. Bineinteles fiecare ne-am dori sa ne trezim dimineata sa ne suim la volan si dupa doua trei sensuri giratorii sa intram pe autostrada care duce in directia dorita, inca doua trei sensuri giratorii si sa parcam la adresa dorita din aceasta zi. Din pacate asta pentru noi, pentru majoritatea celor care traim in acest spatiu, in aceasta viata nu ne este data si nu ne va fi data. Si in cap sa stam ese imposibil de realizat in formatul actual de guvernare si sistem bugetar si ...ce mai vrei tu.
Fie cresterea economica a tarii oricum ( vezi anul 2008 ) nici o culoare de guvernare nu va aloca resurse suficiente pentru un asemenea vis. Dupa parerea mea acest vis trebuie uitat. Ar fi si fondurile UE dar am vazut ca in N ani n-am fost in stare, nu am vrut, ne-a fost frica, am fost impotenti, nici aceasta resursa nu a fost uzitata si sanse pentru crestere substantiala a gradului de absorbtie nu sunt nici in cap sa stam.

Ce ne ramine dupa ce ne convingem ca nu putem sa ne infaptuim visele? Prioritatile.

Cred ca esti de acord cu mine ca, no offence, ca asa se cade prioritatea numarul unu este dezvoltarea tarii a Romaniei. Trebuie sa fii hain sa nu recunosti asta. Ce inseamna acest lucru. Inseamna sa ajuti cu facilitati rapide si bune de transport structura actuala ( ACTUALA ) economica a tarii sa faca mai multi bani in speranta ca mai multi bani inseamna mai multe posibilitati de resurse banesti la buget care la fel insemna mai multe posibilitati....si asa mai departe.

Si atunci in ordine ne uitam unde sunt cele mai mari cereri de transport?
Portul Constanta, centrul industrial si de consum Bucuresti, capitala tarii, centrele de distributie si de productie din centrul tarii sa zicem Brasov, Pitesti, Ploiesti. Cam in aceasta zona se centralizeaza transporturile care aduc profit si venituri la buget.

O alta prioritate ar fi legarea acestor centre de spatiul geografic cu care avem cel mai mare schimb economic. Care este aceasta? Uniunea Europeana. Unde se face schimbul cel mai intens de marfa cu axceasta entitate Germania Sud Vest si Nord si Italia Nord poate Rotterdam si poate Franta.

Ce s-ar putea schimba in viitorul apropiat in aceastra structura, eventual sa creasca importanta porturilor Dunarene si modificarile aduse de cresterea importanta a rolului agriculturii Romanesti in formarea bugetului tarii.

In aceste directii de transport nu regasesti, PRIORITAR spatiile mentionate de tine. Nici Odesa nici Belgrad cum mentionau unii.

Bun, poti sa intrebi retoric, bine bine da noi cetatenii tarii care ne dam jumate dintr-un leu cistigat la stat ( cei care platim impozite ) noi nu insemnam nimic, doleantele, visele noastre nu inseamna nimic nici macar in perspectiva? Familiile noastre, week endurile noastre, concediile noastre...rudele noastre decedate pe soselele, nu inseamna nimic? Noi ( in spatiul geografic descris de tine ) nu vom avea autostrada niciodata?

Un raspuns posibil ar fi - Ba da, dupa ( ...2020? ) ce se vor fi satisfacut prioritatile tarii care sunt deasupra prioritatilor individuale ale tuturor cetatenilor.

PetruDez
Sau cum se zice daca tot nu a facut nimeni nimic timp de 24 de ani de ce mama dracu sa ne apucam sa facem acuma?

Tot vad lumea ca zice la ce mama naibii sa bage bani in Moldova?

La fel zic si eu acuma la ce mama dracu sa bagi bani in zone unde lucrurile merg deja bine si se fac bani?

Nu e de acum treaba privatului sa se ocupe?

Ori poate acele zone care au beneficiat mereu si care beneficiaza cu predilectie de fondurile necesare or fi facut totul de la sine si nu stiam noi astia mai prosti?!

Fix de asta sustin eu si nu numai eu e posibila dezmembrare a tarii .Ar fi mult mai benefic pentru toata lumea.

Ah nu ma intelegeti gresit ma refer aici la o federalizare. Fiecare regiune cu administratia ei.

Dupa cum am zis abordare pe care o vad aci si care se pare ca functioneaza si este aplicata si de guvern e daca tot sunt saraci la ce p**a mea sai scoatem din saracie?



P.S.: Singurul motiv pentru care acum cele doua fete bune de maritat ale tarii o duc mai bine este ca au beneficiat MEREU de bani cu nemiluita. Daca faci o comparatie este chiar hilar.
Lasa tot asa ca-s obisnuiti!


Cand s-au dat razboaiele pentru imputita asta de tara si infectii ei locuitori din ce stiu eu de pe la istorie inclusiv cei din Moldova au murit nu doar cele doua fete frumoase si virgine ale tarii(Muntenia si Transilvania).
Iszy
Problematica ridicatade tine este de domeniul sociologilor si a istoricilor.
Io, ca economist stiu ca pentru autostrazi trebuie investitii. Cred ca un leu investit in infrastructura triunghiului Ploiesti - Brasov - Pitesti ( structura actuala economica a Romaniei ), si eventual legaturile cu granita de Vest; in ziua de azi aduce venituri la buget deja miine, venituri pe care poimiine, poate le voi investi si in Moldova.

Daca investesc in Moldova azi un leui, miine nu-l mai primesc pe cel din zonele mai sus amintite...poate poimiine voi primi ceva din Moldova dar numai poate....

Cind intr-o familie nu ai bani sa satisfaci doleantele tuturor, ce faci?
Prioritati.
Cine face ordinea la prioritati. Cel care administreaza bugetul si eventual cel care a contribuit cel mai mult la acel buget.
paul_p
QUOTE(Iszy @ 12 Oct 2014, 23:42)
Cine face ordinea la prioritati. Cel care administreaza bugetul si eventual cel care a contribuit cel mai mult la acel buget.
*

Vise taica... vise...

Prioritatile le stabilesc niste țopârlani in functie de cum cred ei ca trebuie sa procedeze ca sa ramana la putere cat mai mult...
Iszy
Cu toti 'toparlanii' astia, indiscutabil mergem inainte. Nu cu pasii sau ritmul pe care ni-l dorim sau il impune viata noastra. Inainte...dar foarte lent.
Poate copiii nostrii, sau copiii copiiilor nostrii, se vor plimba pe autostrazi daca ne gindim in perspectiva si optimismul in care se gindea Stefan cel Mare.
Iszy
http://www.zf.ro/special/ministrul-transpo...urilor-13416632

6 ore Bucuresti - Cluj; medie orara 78 km....hm?
VladSoare
QUOTE
Ar fi elegant să fac 3 ore până la Cluj cu mașina. Sper să apuc vremurile acestea ca ministru al transporturilor

Deci își dorește să trăiască și să fie ministru pînă pe la 150 de ani. radmasa.gif
Iszy
...hm ...are si el Dilema lui...Veche...

http://dilemaveche.ro/sectiune/editoriale-...in-drula-it-ist
IsNa
Politicianul de Dambovita, tot neschimbat: el in continuare crede ca importanta autostrazilor e ca sa ajunga EL cat mai rapid cu limuzina de serviciu, "in teritoriu".

Nu, domnule Rus, importanta autostrazilor ar fi ca marfa sa poata ajunge de la portul Constanta pana la Budapesta inainte de a iesi din termenul de garantie!
b76bgaarh
cu trenu ce are?
Squirrel
Sau maritimo-fluvial?
A, sunt mărfuri perisabile…Dacă nu s-au alterat până în România, nu cred că se vor altera nici dacă își vor continua periplul
VladSoare
QUOTE(b76bgaarh @ 22 Oct 2014, 12:53)
cu trenu ce are?
*


Care tren? Ăla care se tîrăște cu 30 km/h pe tronsoane chipurile "modernizate", și care numai de la București la Brașov face șase ore? biggrin.gif
VladSoare
Băi, fir-ar ai dracului de celți, că numai de necropolele lor nu se împiedicaseră pînă acum. mad.gif
De douăzeci și cinci de ani se tot screm să facă niște biete bucățele prăpădite de autostradă, și nu reușesc ba din motive de bani, ba de politică, ba de planete nealiniate... Bine c-au mai găsit acuma și necropole celtice, că numai astea mai lipseau. Și ai dracu' celți, din cît cîmp aveau la dispoziție, tocmai pe traseul autostrăzii și-au găsit să-și îngroape morții. rolleyes.gif
Apropos, ce naiba căutau celții aici? Imigranți? huh.gif
corbex
Venisera sa construiasca drumuri romane.
Iszy
http://en.wikipedia.org/wiki/Celts_in_Transylvania#

...iar ati chiulit?
VladSoare
blush.gif
Iszy
...prin Canada:


24 Oct 2014, 19:21:
Drumurile noastre:

http://citynews.ro/eveniment/guvernul-pont...clujene-1271052
Markos
Iarna nu-i ca vara

Mă rog, încă e toamnă..
george_scala_2004
VIDEO/Imagini din avion cu lotul 3 din Autostrada Sibiu - Orăștie, tronson ce ar trebui sa fie gata în trei săptămâni

http://www.comisarul.ro/economie/video/ima...da-_253569.html
Iszy
Si incepe cavalcada:

http://www.zf.ro/eveniment/autostrada-sebe...4-2020-13473536

Scenariu neschimbat.

Io nu. tu nu, el, ea nu, noi nu, voi nu, ei ele nu sunt vinovati.
george_scala_2004
Un tunel de circa 2,4 kilometri urmează să fie construit, prin munți, pe traseul Autostrăzii Transilvania (Brașov-Cluj-Borș), în sectorul Mihăilești-Suplacu de Barcău. Tronsonul Mihăilești-Suplacu de Barcău (76 de kilometri) are ca termen de deschidere a circulației anul 2017, dar nu există un constructor selectat în urma rezilierii contractului cu compania americană Bechtel.

Tunelul, pentru care acum CNADNR caută o firmă care să realizeze studiul de fezabilitate, va traversa Munții Meseș la altitudinea de 400 de metri, în apropiere de orașul Zalău, scrie gandul.info.

CNADNR menționează că astfel va fi evitată realizarea unor săpături făcute sub nivelul terenului natural, adânci de 42 de metri și late de 120 de metri, cum erau prevăzute inițial în traseul autostrăzii Transilvania, sector 3B Mihăilești-Suplacu de Barcău.

http://www.voceatransilvaniei.ro/un-tunel-...ign=cross-promo
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.